quote:ASML is inderdaad ook een gegadigde, ING niet, die staan al weer wat hoger, Aegon is duidelijk achtergebleven in de financial hoek. En die donkere wolken zie ik hier ook wel, maar al zijn het geen donkere wolken dan is het wel weer mist, tja da's beleggen natuurlijk. Het moet een gouden middenweg zijn tussen stabiel en lucratief, olie vind ik te saai.
Op zaterdag 20 december 2003 10:39 schreef xplvr het volgende:
Tja, zoals je zegt... de hele markt is onstabiel, vandaar dat ik vraagtekens zet bij een lange termijn strategie. Van de AEX fondsen is misschien Olies momenteel het meest stabiel en met een redelijke yield, maar ja om daar nou je geld in te steken. Hangt helemaal af van wat je van de markt verwacht. Komt er een januari-rally dan zijn financials misschien toch een goede keus, maar lange termijn zie ik nog teveel donkere wolken. Mijn voorkeur zou dan uitgaan naar ING boven Aegon, vanwege de goede internationale strategie die ze voeren met ING direct. Ook leuk voor de korte ritjes is ASML.
Ahold heb ik zelf gekocht juist vanwege alle negatieve berichten... contrair beleggen heet dat: tijd voor wat positiefs.
Ik heb onlangs geld van mijn opa georven maar ik weet niet waar ik op moet inzetten. Ik werk wel bij de ABNAMRO maar heb de ballen verstand van beleggen.
Heb jij nog goeie tips ??
Groetjes Richard rc5
quote:Nee. Ik doe trouwens niks met opties, alleen simulatie. Maar ik kijk gewoon naar de fondsen, zoek naar het nieuws, lees fora en meningen, meestal heb ik een aandeel al een tijdje op de korrel voordat ik het koop.
Op zaterdag 20 december 2003 18:37 schreef richybrum het volgende:
Ik heb onlangs geld van mijn opa georven maar ik weet niet waar ik op moet inzetten. Ik werk wel bij de ABNAMRO maar heb de ballen verstand van beleggen.
Heb jij nog goeie tips ??
Ik doe het op gevoel, dus eigenlijk gewoon gokken. Ik heb al vaak genoeg iets fundamenteel aangekocht en dan zag je het door sentiment wegglippen. Ik heb een debacel opgelopen daarmee met KPN/Qwest, toen de hemel opentrok bleek alles lucht en leugens.
Ik doe het direct en zelf, omdat iemand anders provisie en weet ik veel wat allemaal trekt, plus dat je zelf zo veel meer in de hand hebt. Oftewel, ik denk het beter te kunnen dan een beleggings-adviseur. Je zou hetzelfde kunnen proberen, je kan ook gewoon in samengestelde pakketjes via een bank o.i.d. stappen.
Ga in ieder geval nu niet zomaar lukraak met dat geld aan de gang en wees gewoon verstandig.
quote:Ah, het verlossende woord.
Op maandag 22 december 2003 22:41 schreef JohanSpaaks het volgende:
Nou volgens mij weten jullie allemaal niet waar jullie het over hebben.
ZG. belleggers . . . .
quote:Nou kom op vertel op, wat weet je.
Op maandag 22 december 2003 22:49 schreef JohanSpaaks het volgende:
Ik bedoelde jou ook hoor foliedrukker.
En slijmballen.
quote:Laat me raden, je hebt geld verloren en bent gefrustreerd.
Op maandag 22 december 2003 22:53 schreef JohanSpaaks het volgende:
Ik weet genoeg om te zien dat er hier bij fok alleen maar praatjesmakers op de forums rondhangen.En slijmballen.O-)
quote:Ik heb niet veel verloren met KPN, ik ben ingestapt op 3,07. Voor de rest ben je geen cent waard en kun je beter jezelf gaan vervelen.
Op maandag 22 december 2003 23:01 schreef JohanSpaaks het volgende:
Ja inderdaad, in tegenstelling tot jou beleg ik wel. Waar gehakt wordt vallen spaanders. Dat slappe gelul ben ik zat. Ik las dat je veel bent verloren met KPN. Je hebt niet eens recht van spreken foliedrukker.
quote:Doei Johan.
Op maandag 22 december 2003 23:02 schreef JohanSpaaks het volgende:
Dat je het glimmende op onze eurobiljetten drukt . . . ironisch
quote:Hoofd binnendienst Assurantiekantoor
Op maandag 22 december 2003 23:05 schreef JohanSpaaks het volgende:
eenskijken, . . . .
Ik snap waarom je niet verder bent gekomen dan de foliedrukkerij.
Dat doen ze toch met [mensen] die het daglicht niet kunnen verdragen ?
Ik stel voor dat je je moeder gaat vervelen met je gezemel.
Toch bedankt voor je levensles
quote:Geil Johan.
Op maandag 22 december 2003 23:53 schreef JohanSpaaks het volgende:
If I can fuck your soul, U can lick my emotions
Uiteindelijk was 2003 natuurlijk een slecht jaar waarin de AEX slechts marginaal gestegen is. Dit in tegenstelling tot ons omringende landen die het allemaal veel beter deden. Nederland heeft in 2004 wat dat betreft dus wat in te halen.
Analisten zien een licht herstel van de economie die vooral in de eerste helft van 2004 een positief effect zullen hebben op de koersen. Inladen maar dus, die aandelen.... Tenzij iemand een beter idee heeft?
Ik denk dat het een goede tijd is om te kijken naar wat industrials.... DSM reageert altijd erg goed op een herstellende economie. Laatste paar dagen doet het aandeel het ook erg goed. Je ziet internationaal veel tekenen van een herstellende markt voor industrials (vooral metaal, maar dat hebben we in nederland niet). Wellicht dat de markt voor bulk-chemie hetzelfde gaat doen. aluminium-prijzen blijven daarentegen achter, dus Hoogovens nog maar even niet.
quote:Daar verbaas ik me ook keer op keer over. Grappig om de reactie's van die beleggingsgroepjes te zien. Ach, ik zie momenteel in bijna alles een koopje. De dollar zie ik op korte termijn nog niet omhoog bewegen, dat zal voorlopig nog wel op de AEX drukken. Iets vooruitlopend ben ik toch net in Aegon gestapt. Ze staan tegen de 12 euro aan inmiddels en ze hebben potentie omhoog, ik ben benieuwd.
Op dinsdag 30 december 2003 12:12 schreef xplvr het volgende:
De Nova top-5 dit jaar was trouwens Fortis, Philips, Kon. Olie, ING, TPG. Altijd reden voor veel hilariteit, omdat ze er zo vaak naast zitten.
quote:Is er de mogelijkheid om beleggen in zijn geheel te simuleren en zo ja, waar ?
Nee. Ik doe trouwens niks met opties, alleen simulatie. Maar ik kijk gewoon naar de fondsen, zoek naar het nieuws, lees fora en meningen, meestal heb ik een aandeel al een tijdje op de korrel voordat ik het koop.
Viele Danke
quote:Op de site van DFT kan het, op ander sites kan het ook wel en zlefs via mijn internet bankieren kan het. Maar die DFT is wel goed te doen, succes.
Op donderdag 1 januari 2004 16:53 schreef bramiozo2002 het volgende:
nOOb-intermezzo:
Is er de mogelijkheid om beleggen in zijn geheel te simuleren en zo ja, waar ?
wat denken jullie?
quote:Sorry, ik help het je hopen, maar ik geloof er niet in. Wat the f... zit er nou voor groeipotentieel in melk-machines? (ik neem tenminste aan dat je research hebt gedaan wat voor bedrijf het is?) Ik moet toegeven dat ik een paar maanden geleden ook een paar hele kleine (winst van paar tientjes) ritjes heb gemaakt met Prolion en als je geluk hebt gaan ze naar de 16 cent ofzo, maar het zou mij ook niet verbazen als Prolion een half jaar rond de 10 cent blijft bungelen.
Op vrijdag 2 januari 2004 12:09 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Ik heb een gokje gewaagd vandaag en 10000 aandelen prolion gekocht, ik denk dat er wel een potentiele groeikans richting ¤0.20 inzit voor dit volgens mij ondergewaardeerde aandeel..wat denken jullie?
Wat anders, ik zat me net af te vragen: stel dat er binnen nu en een paar weken een enorme aanslag wordt gepleegd. Ongeveer categorie 9-11. In hoeverre zit dat denken jullie al in alle koersen? Wat gebeurt er in zo'n geval met bijvoorbeeld de tech-fondsen? Van de luchtvaart kan ik me voorstellen dat er dan snel 25% vanaf kan, maar bijvoorbeeld de financiele sector? Iemand ideeen hierover?
quote:dat laatste bedoel ik dus, het bedrijf is veel meer waard dan de koers die nu op de borden staat afgezet tegen het totaal aantal aandelen.
Op vrijdag 2 januari 2004 12:38 schreef xplvr het volgende:
Ach ja, Prolion, ooit een pareltje aan de A'damse beurs, maar nu bijna naar de knoppen. Ik denk ook niet dat je Prolion moet kopen voor het groeiherstel in de melkmachnes, maar het is meer een leuk aandeel voor de gokkers. Moet zeggen da'k niet zoveel naar dit soort crap-aandelen kijk. Het enige dat ik weet is dat de koers op dit moment danig gedrukt wordt omdat er een grote verkoper is die van zijn belang af wil. Misschien dat je de koers een stukje zal zien stijgen als deze verkoper klaar is.
quote:Een enorme aanslag zal funest zijn voor de economie. De beurs stijgt nu omdat het consumenten- en producentenvertrouwen herstellende is. Bij een nieuwe grote aanslag zakt dit vertrouwen waarschijnlijk onder het niveau van vlak na 9-11 en zal je de Aex zien dalen tot rond de 200. een daling van 25% is dan denk ik aan de optimistische kant.
Op vrijdag 2 januari 2004 12:12 schreef JeOma het volgende:[..]
Wat anders, ik zat me net af te vragen: stel dat er binnen nu en een paar weken een enorme aanslag wordt gepleegd. Ongeveer categorie 9-11. In hoeverre zit dat denken jullie al in alle koersen? Wat gebeurt er in zo'n geval met bijvoorbeeld de tech-fondsen? Van de luchtvaart kan ik me voorstellen dat er dan snel 25% vanaf kan, maar bijvoorbeeld de financiele sector? Iemand ideeen hierover?
quote:Het is een van de winige bedrijvn die dit soort producten levert en straks met het bij de EU komen van de landen in oost europa gaat dit bedrijf waarschijnlijk zeer goede zaken doen. Op korte termijn is de aandelendump zo goed als afgerond en zal het aandeel m.i. stijgen naar een koers rond de ¤0.20
Op vrijdag 2 januari 2004 12:12 schreef JeOma het volgende:[..]
Sorry, ik help het je hopen, maar ik geloof er niet in. Wat the f... zit er nou voor groeipotentieel in melk-machines? (ik neem tenminste aan dat je research hebt gedaan wat voor bedrijf het is?) Ik moet toegeven dat ik een paar maanden geleden ook een paar hele kleine (winst van paar tientjes) ritjes heb gemaakt met Prolion en als je geluk hebt gaan ze naar de 16 cent ofzo, maar het zou mij ook niet verbazen als Prolion een half jaar rond de 10 cent blijft bungelen.
quote:Leg eens uit waarom je vindt dat het ondergewaardeerd is?
Op vrijdag 2 januari 2004 12:09 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
dit volgens mij ondergewaardeerde aandeel..
Maar goed. Denk dat die 20 cent er best in kan zitten. Als maar genoeg mensen het geloven gebeurt het vanzelf. Ik wacht het wel af gewoon.
quote:Het is een degelijk bedrijf dat goede resultaten behaalt en een groot groeipotentieel heeft. Er komen kwartaalcijfers aan die waarschijnlijk zeer goed zullen zijn. De aandelendumps van VSP zijn bijna achter de rug en de waardering van het aandeel staat gewoon niet in verhouding met de waarde van het bedrijf.
Op vrijdag 2 januari 2004 13:03 schreef Aernout het volgende:[..]
Leg eens uit waarom je vindt dat het ondergewaardeerd is?
quote:we krijgen nu een spurt richting kwartaalcijfers.Op de korte termijn is winst bijna gegarandeerd lijkt me.
Op vrijdag 2 januari 2004 13:23 schreef elcastel het volgende:
Blijft gokken, laatste keer 0,20 was in oktober ...
quote:Ik help het je hopen.
Op vrijdag 2 januari 2004 13:27 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
we krijgen nu een spurt richting kwartaalcijfers.Op de korte termijn is winst bijna gegarandeerd lijkt me.
quote:er staan er inmiddels nog maar 600.000 in de laat op 11 cent, de 12 komt eraan.
Op vrijdag 2 januari 2004 13:47 schreef Appelkoek het volgende:
Nou BHFH koop jij eens die laat van 2,5Mil stukken op 11 cent wegkunnen we naar de 12 gaan.
[Dit bericht is gewijzigd door BloodhoundFromHell op 02-01-2004 16:03]
Iemand hier bekend met het maken van systemen en backtesten daarvan?
Zo ja, heb je dan ook een url voor me met een (liefst nederlandstalige ) mooie handleiding daarvoor?
quote:Ja, hier heb ik ervaring mee.
Op zaterdag 3 januari 2004 01:28 schreef yozd het volgende:
MetastockIemand hier bekend met het maken van systemen en backtesten daarvan?
Zo ja, heb je dan ook een url voor me met een (liefst nederlandstalige) mooie handleiding daarvoor?
quote:Ik ben nu bezig met het bestuderen van de handleiding, maar die "programmeertaal" gaat me nog niet echt lekker af.
Op zaterdag 3 januari 2004 03:54 schreef Aernout het volgende:Ja, hier heb ik ervaring mee.
Nee, ik heb geen handleiding. Maar de 'Help' functie (of de manual die bij het pakket zit) is erg uitgebreid en duidelijk genoeg om aan de slag te kunnen.
quote:Gewoon met iets heel eenvoudigs beginnen en spelenderwijs krijg je snel door hoe het werkt
Op zaterdag 3 januari 2004 23:08 schreef yozd het volgende:[..]
Ik ben nu bezig met het bestuderen van de handleiding, maar die "programmeertaal" gaat me nog niet echt lekker af.
Start bijvoorbeeld eens met een 10-daags MA dat het 40-daags MA doorkruist. Dat kun je met één regel code doen en dan heb je meteen het systeem dat het meest wordt gebruikt in beleggingsboeken en -tijdschriften.
Vervolgens laat je de systemtester er op los. Dan zie je meteen dat dit veel gepropageerde 'systeem' helemaal niet werkt! .
Dan zet je er nog eens een indicator bij etc, en zo bouw je het op.
Overigens: als je echt serieus systeempjes wilt bouwen en analyseren kan ik je het volgende boek aanbevelen: "Beyond Technical Analysis" van Tushar Chande.
quote:Jammer dat er even 1miljoenen stukken in 1 keer tegen de bied prijs werden weggedaan. Anders had ie vast nog 1 centje door gestegen. Hij was echt los.
Op vrijdag 2 januari 2004 14:08 schreef BloodhoundFromHell het volgende:[..]
er staan er inmiddels nog maar 600.000 in de laat op 11 cent, de 12 komt eraan.
Ben benieuwd maandag. Hopen dat de VSP nog 1 dagje wegblijft, dan gooi ik ze eruit, misschien wel op 14 of 15 cent.
En dan stap ik later nog wel een keer in
quote:Bedankt voor je reply! Ik zal ook zeker even naar dat boek gaan zoeken!
Op zondag 4 januari 2004 04:46 schreef Aernout het volgende:Gewoon met iets heel eenvoudigs beginnen en spelenderwijs krijg je snel door hoe het werkt
Start bijvoorbeeld eens met een 10-daags MA dat het 40-daags MA doorkruist. Dat kun je met één regel code doen en dan heb je meteen het systeem dat het meest wordt gebruikt in beleggingsboeken en -tijdschriften.
Vervolgens laat je de systemtester er op los. Dan zie je meteen dat dit veel gepropageerde 'systeem' helemaal niet werkt!
.
Dan zet je er nog eens een indicator bij etc, en zo bouw je het op.Overigens: als je echt serieus systeempjes wilt bouwen en analyseren kan ik je het volgende boek aanbevelen: "Beyond Technical Analysis" van Tushar Chande.
quote:~
Op zondag 4 januari 2004 11:39 schreef Appelkoek het volgende:[..]
Jammer dat er even 1miljoenen stukken in 1 keer tegen de bied prijs werden weggedaan. Anders had ie vast nog 1 centje door gestegen. Hij was echt los.
Ben benieuwd maandag. Hopen dat de VSP nog 1 dagje wegblijft, dan gooi ik ze eruit, misschien wel op 14 of 15 cent.
En dan stap ik later nog wel een keer in
ja, heel jammer ja! maar als ie doorstijgt naar 14 cent ben ik al dik tevreden!
[TK] Beleggers Belangen jaren '95 t/m '03
misschien leuk voor een beginnende belegger of een andere in aandelen geinteresseerde fokkers
quote:Vandaag toch maar alles voor 0,10 weggedaan. Ik had een flink aantal op 0,08 gekocht en al een leuk winstje. Ik zie die laat voor geen meter afnemen. Ik denk dat er nog meer gaan dumpen. Ik probeer ze wel weer op te pakken op 0,08. Anders pech
Op zondag 4 januari 2004 15:04 schreef BloodhoundFromHell het volgende:[..]
~
ja, heel jammer ja! maar als ie doorstijgt naar 14 cent ben ik al dik tevreden!
Lijkt me HET aandeel om dan een flink aantal van te hebben, zal wel flink gerallied worden in het begin = dikke vette winst.
Iemand meer info?
quote:Tja, die rally hangt natuurlijk geheel af wat de prijs van het aandeel is natuurlijk....
Op woensdag 7 januari 2004 01:59 schreef Refragmental het volgende:
Hoe zit het trouwens met Google?
Schijnt in April de beurs op te gaan.Lijkt me HET aandeel om dan een flink aantal van te hebben, zal wel flink gerallied worden in het begin = dikke vette winst.
Iemand meer info?
Over de beursgang van Google heerst nog steeds veel onduidelijkheid. ik las dat de leadmanagers gekozen zijn: Goldman Sachs en MorganStanley.De waarde van de beursgang is volgens mij 4 mrd dollar, maar er gaan ook verhalen van 12 mrd.
Ik begreep eerder dat de beursgang in zijn geheel via internet zou lopen.
quote:hoe slim ben je nu???
Op woensdag 7 januari 2004 01:59 schreef Refragmental het volgende:
Hoe zit het trouwens met Google?
Schijnt in April de beurs op te gaan.Lijkt me HET aandeel om dan een flink aantal van te hebben, zal wel flink gerallied worden in het begin = dikke vette winst.
Iemand meer info?
en wat denk je dat je de enige bent met dit idee...
helaas niet...
miljoenen amerikanen denken vast net zo...
dus vergeet t maar buitenlanders zullen niets krijgen...
quote:Ongeveer 1/3 van de aandelen komen op de markt. Dit moet 4 miljard opleveren, wat het totale bedrijf waardeert op 12 miljard. Met in 2003 een winst van 300 miljoen, komen we op een K/W van 40. Blijkbaar is de internethype nog niet helemaal voorbij. Een winsstijging van 50% is natuurlijk wel heel bijzonder, maar dat blijven ze niet herhalen.
Op woensdag 7 januari 2004 09:36 schreef xplvr het volgende:[..]
Tja, die rally hangt natuurlijk geheel af wat de prijs van het aandeel is natuurlijk....
Over de beursgang van Google heerst nog steeds veel onduidelijkheid. ik las dat de leadmanagers gekozen zijn: Goldman Sachs en MorganStanley.De waarde van de beursgang is volgens mij 4 mrd dollar, maar er gaan ook verhalen van 12 mrd.
Ik begreep eerder dat de beursgang in zijn geheel via internet zou lopen.
quote:Kan iemand me vertellen waar Google precies zijn geld mee verdient?
Op woensdag 7 januari 2004 13:31 schreef bankrupcy het volgende:Met in 2003 een winst van 300 miljoen.....
quote:Jahoor: https://adwords.google.nl/select/?hl=nl
Op woensdag 7 januari 2004 14:07 schreef xplvr het volgende:[..]
Kan iemand me vertellen waar Google precies zijn geld mee verdient?
crucell geven ze igg niet goed weer deze staat al tijden op 3,3 dat is nu wel 100% hoger
quote:die plukt vast en zeker z'n koersjes van een normale site met vertraging....
Op vrijdag 9 januari 2004 06:30 schreef bbstreams het volgende:
wie gebruikt vlinder koersmonitor nog of wie weet er wat over te vertellen, spyware of trojan ?? of is het wel oke programmatje ?crucell geven ze igg niet goed weer deze staat al tijden op 3,3 dat is nu wel 100% hoger
http://www.beleggings-advies.com/koersmonitor/
quote:Jij voorziet een top in de markt? Een een beursgang van 4 miljard is niet echt veel. AH gaf vorig jaar ook 3 miljard uit aan nieuwe aandelen
Op woensdag 7 januari 2004 14:03 schreef devilish1980 het volgende:
mega beursgang kan een nieuwe top inluiden...
zie worldonline en de fusie van AOL en Time Warner deze gebeurden ook op de(achteraf) top van de markt....
ik bedoelde natuurlijk de zgn gebakken lucht emissies...
okay google is de grootste de beste de snelste en zal ook best winst maken...
maar dat is nog geen reden om een veredelde zoekpagina een waarde van 4 mrd te geven...
dus google zou dan net zoveel waard zijn als Ahold nu...
maar daar gaat t helemaal niet om, want dan lees je niet goed....
het gaat erom dat de markten en met name de nasdaq enorm overgewaardeerd aan t raken zijn...
en deze ultieme beursgang, wordt ook gezien door de google directeurs als de top van de markt, wrom zouden ze anders hun aandelen verkopen als ze een nog verdere stijging zouden verwachten!!!!
[Dit bericht is gewijzigd door devilish1980 op 09-01-2004 12:03]
ik hoor mensen zeggen dat ABN bank (bedenker van reddingsplan) preferente aandelen heeft en ze hiermee invloed hebben uitgeoefend op het besluit van hun eigen voorstel.
maar hoe kan dit dan; houders van preferenteaandelen hebben immers toch geen stem rechten ??
hoe zit dit?
quote:ABN AMRO is huisbankier en kan in die hoedanigheid invloed uitoefenen op het beleid. Sterker: Het was invloed of anders geen lening. Dat stemrecht boeit niets, die kun je alleen gebruiken op de AvA.
Op zaterdag 10 januari 2004 06:17 schreef bbstreams het volgende:
ff een vraagje over hagemeyer.ik hoor mensen zeggen dat ABN bank (bedenker van reddingsplan) preferente aandelen heeft en ze hiermee invloed hebben uitgeoefend op het besluit van hun eigen voorstel.
maar hoe kan dit dan; houders van preferenteaandelen hebben immers toch geen stem rechten ??
hoe zit dit?
stijgingsmoeheid....
quote:Dus.
Hagemeyer's trukendoosDat president-commissaris Jan Kalff van Hagemeyer deel uitmaakte van de Commissie Tabaksblat was afgelopen vrijdag niet te merken. De vernieuwende golf naar een grotere transparantie en verantwoording richting aandeelhouders lijkt aan het Naardense handelshuis voorbij te zijn gegaan. Misschien wilde men die nieuwe normen niet toepassen omdat anders het reddingsplan in gevaar zou komen, ofwel: het doel heiligt de middelen.
Hoewel in de vergadering hevige discussies werden gevoerd, was de stemming verre van spannend. Op voorhand stond al vast dat het reddingsplan zou worden goedgekeurd, omdat het administratiekantoor meer dan tweederde van de stemmen vertegenwoordigde. Op 23 december jl. had het administratiekantoor gevraagd om 15 keer zoveel stemmen te mogen uitbrengen en Hagemeyer had daarmee ingestemd. Oorspronkelijk was het stemrecht van dit administratiekantoor gecorrigeerd voor de (veel lagere) kapitaalinbreng, maar het administratiekantoor wilde die correctie nu ongedaan laten maken.Het resultaat was dat het bestuur van dit administratiekantoor, Simon de Bree (ex DSM-topman) en Joep Brentjes (ex VNU-topman) die beiden 0,0 euro hebben geïnvesteerd in Hagemeyer, zouden besluiten over dit voor aandeelhouders verstrekkende plan. Aspirant-bestuurder Wiet Pot gaf onomwonden het argument voor de aanpassing weer. De verhoging van het stemrecht was nodig omdat anders bijvoorbeeld een concurrent voor 5 of 10 miljoen euro aandelen kon kopen en het reddingsplan kon dwarsbomen. De aap kwam uit de mouw: Hagemeyer gebruikte het administratiekantoor als beschermingstruc.
Natuurlijk vond Hagemeyer de discussie over het administratiekantoor te lang en onnodig; men sprak liever over het reddingsplan zelf. Daar was de kritiek vooral gericht op de banken. Tijdens de vergadering bleek dat de banken uit hoofde van de kredietverschaffing op de hoogte zijn van alle ins en outs bij Hagemeyer. Zij krijgen de maandcijfers (resultatenrekening en balans), ontvangen wekelijks de prognose voor omzet, resultaat, kasstroom, schuldpositie en kaspositie voor de komende 13 weken. Bovendien worden zij op de hoogte gehouden van alternatieve plannen, desinvesteringen en de onderhandelingen daarover alsmede een prognose voor de komende 4 jaar. 'De banken hebben alle informatie gekregen die hoort bij een krediet van 1,3 miljard euro en een bedrijfsresultaat van 40 miljoen euro', aldus financieel bestuurder Tjalling Tiemstra. Het informatiegat tussen aandeelhouders en banken heeft daardoor immense vormen aangenomen.
Voor aandeelhouders dateren de laatste volledige cijfers van 30 juni 2003 (meer dan zes maanden oud), waarna een summiere update volgde over het derde kwartaal en een schatting van het bedrijfsresultaat over geheel 2003: 40 à 45 miljoen euro bedrijfsresultaat (EBITDA) en cash earnings van 285 miljoen euro negatief. Natuurlijk is het voor aandeelhouders ook van belang om over de actuele financiële positie te worden geïnformeerd.Vooral omdat het reddingsplan voorziet in een financiële herstructurering met een vervijfvoudiging van het aantal uitstaande aandelen en om dat plan en de emissieprijs van 1,20 euro. Om dit te kunnen beoordelen dienen aandeelhouders eveneens te beschikken over de prognose/verwachting voor de periode 2004-2008. Kalff vond van niet en wilde zo snel mogelijk overgaan op de (op voorhand gewonnen) stemming.
Handel met voorkennis
Hierboven is al verwezen naar de informatievoorsprong van de banken. De VEB vroeg of in het licht van deze voorkeursbehandeling was overeengekomen dat de banken deze informatie geheim zouden houden en niet zouden handelen in effecten en/of schuldpapieren van Hagemeyer. Op die vraag was het antwoord 'ja' al voegde Tiemstra daaraan toe dat dit de kredietafdeling betrof. Helaas moet worden geconstateerd dat ABN Amro in de afgelopen maanden ongestoord heeft doorgehandeld. De bank kocht ' met 40 procent korting ' 150 miljoen euro schuldpapier waarop nu dus 90 miljoen euro wordt verdiend. Bovendien werd van Ducatus een pakket preferente aandelen gekocht. Aangezien ABN Amro op de hoogte is van koersgevoelige informatie, is evident sprake van handel met voorkennis.Lachwekkend was nog de stemprocedure die Hagemeyer bij deze vergadering hanteerde. President-commissaris Kalff wilde de tegenstemmers en onthoudingen noteren en van de rest van de aandeelhouders werd aangenomen dat deze voorstemden. Omdat de vergadering uren duurde en de vergaderingzaal op het moment van de stemming al half leeg was, voldeed die procedure natuurlijk niet. Stembriefjes of stemkastjes ontbraken. Uiteindelijk stemde het administratiekantoor voor het reddingplan en de emissie van 386 miljoen nieuwe aandelen.
Daarmee is het doel bereikt en het gebruik van de middelen ' vervijftienvoudiging van de stemmen van het administratiekantoor, de weigering essentiële informatie te verstrekken en handel met voorkennis door ABN Amro ' volgens Hagemeyer gerechtvaardigd.
Peter Paul de Vries
maar hoe nu het best te kunnen beginnen ?
gewoon RTL Z kijken ?? En als ik zie dat bijv. Aegon plus 3% staat dan koop ik die, en als ie daalt dan verkoop ik ze weer snel ?
of hoe kun je het best te werk gaan ?
quote:Inderdaad, het beste advies is: buy low en sell high....
Op donderdag 15 januari 2004 11:25 schreef SqueaK het volgende:
ik heb zojuist het bericht gekregen dat mijn aandelen rekening bij de Postbank is geopened....maar hoe nu het best te kunnen beginnen ?
gewoon RTL Z kijken ?? En als ik zie dat bijv. Aegon plus 3% staat dan koop ik die, en als ie daalt dan verkoop ik ze weer snel ?
quote:das dus precies fout
Op donderdag 15 januari 2004 11:25 schreef SqueaK het volgende:
ik heb zojuist het bericht gekregen dat mijn aandelen rekening bij de Postbank is geopened....maar hoe nu het best te kunnen beginnen ?
aangezien ik al meer van je beginners vragen heb gezien, zou ik je aanraden niet meteen te gaan beleggen...
oefen eerst maar eens een paar maandjes droog...
dan weet je hoe t werkt...
dus op papier opschrijven waar en wanneer je welke aandelen zou hebben gekocht(realistisch blijven...) met de werkelijke kosten natuurlijk....
en dan eens zien of je t een btje doorkrijgt...
quote:aaah dus ik koop bij opening v.d. beurs bijv. Aegon als ie op 0% staat en een keer op de middag als ie over zn top is en weer gaat dalen dan verkoop ik em....
Op donderdag 15 januari 2004 12:20 schreef devilish1980 het volgende:[..]
das dus precies fout
als ze min 3% staan koop je ze.... (buy low...)
en als ze plus 3% staan verkoop je ze....aangezien ik al meer van je beginners vragen heb gezien, zou ik je aanraden niet meteen te gaan beleggen...
oefen eerst maar eens een paar maandjes droog...
dan weet je hoe t werkt...dus op papier opschrijven waar en wanneer je welke aandelen zou hebben gekocht(realistisch blijven...) met de werkelijke kosten natuurlijk....
en dan eens zien of je t een btje doorkrijgt...
maar dan moet je van te voren weten welke de stijgers gaan worden op die dag toch ?
en dat van dat pen en papier had ik al aan gedacht maar hoe houdt je dat het beste bij ? de berekeningen en alles ?
quote:de beurs opent bijna vrijwel nooit op 0% en zo moet je ook niet denken ook...
Op donderdag 15 januari 2004 14:34 schreef SqueaK het volgende:[..]
aaah dus ik koop bij opening v.d. beurs bijv. Aegon als ie op 0% staat en een keer op de middag als ie over zn top is en weer gaat dalen dan verkoop ik em....
maar dan moet je van te voren weten welke de stijgers gaan worden op die dag toch ?
en dat van dat pen en papier had ik al aan gedacht maar hoe houdt je dat het beste bij ? de berekeningen en alles ?
eerst moet je beslissen wat je wilt kopen....
waar baseer je die beslissing op....:
1) Fundamentele waarde.... (hoe gaat t met de bedrijfsvoering van bijv Aegon, zijn er goede vooruitzichten, winstgroei, dividend, winst per aandeel)
2) Technische basis... je kijkt puur naar de grafiek en daar probeer je een patroon in te herkennen... (bijv na een flinke daling van een aandeel blijft t een tijdje horizontaal bewegen en daarna zie je vaak weer een beweging omhoog of omlaag...) mbv afgeleiden van de koers en het volume kan je dan zien of de onderliggende trend positief of negatief is...
Maar dit is echt voor gevorderde..., kijk maar naar een grafiek om mee te beginnen...
ohja een lesje... nooit kopen als een aandeel al flink gestegen is....
ohja zeg van tevoren wanneer je ze verkoopt (dus ik wil 20% winst...)
dat voorkomt hebberigheid en beleggen werken niet samen...
en dan ook niet meer kijken als t aandeel toch doorstijgt....
Om op papier te beginnen dan zeg je bijv de koers is nu 45,55 euro en daar koop ik 100 aandelen voor....
en dan schrijf je dat op hoeveel dat kost minus de kosten
en dan elke dag de koers...
en als je ziet dat t daalt heel belangrijk meteen afkappen
Andere les is dus verliezen afkappen.... bijv (10%)
Je fouten durven toegeven dus... Heel moeilijk voor velen...
Maar beleggen is streng zijn....
bestaan er eigenlijk sites waar ze als het ware voorspellingen doen over welke bedrijven het waarschijnlijk goed gaan doen ??
dus een soort van informatiebron waarop je je aankopen kunt baseren
quote:beleggen heeft niets met voorspellen te maken.... erwin kroll voorspelt t weer ook niet... maar de weersverwachting...
Op donderdag 15 januari 2004 15:20 schreef SqueaK het volgende:
aah ok thnx!bestaan er eigenlijk sites waar ze als het ware voorspellingen doen over welke bedrijven het waarschijnlijk goed gaan doen ??
dus een soort van informatiebron waarop je je aankopen kunt baseren
pak gewoon www.euronext.com www.fd.nl www.bn.nl , voor grafieken is www.ta.nl wel wat...
als ik een bepaald aandeel wil kopen (via de postbank) kan ik kiezen uit "dag" en "doorlopend"
wat houdt dan psies in ?
quote:Een order kan je bestens of met een limiet opgeven. als je een limiet opgeeft is deze 1 dag geldig of doorlopend geldig.
Op donderdag 15 januari 2004 15:49 schreef SqueaK het volgende:
nog één laatste vraagje voor dit moment.....als ik een bepaald aandeel wil kopen (via de postbank) kan ik kiezen uit "dag" en "doorlopend"
wat houdt dan psies in ?
quote:doorlopend is dus tot een bepaalde methode...
Op donderdag 15 januari 2004 16:14 schreef xplvr het volgende:[..]
Een order kan je bestens of met een limiet opgeven. als je een limiet opgeeft is deze 1 dag geldig of doorlopend geldig.
Overigens zijn er op internet genoeg cursussen voor beginners te vinden. Ik raad je aan die ff te lezen voordat je begint met beleggen.
Ikzelf doe het nu een jaar of 2,5 en het rendement is top (60%-100%), ik koop nooit echt impulsief, maar stel mijn instapmomenten van te voren vast. Het is voor mij niet te doen, om veel te handelen overdag, maar via imode kijk ik hoe het koersverloop is, om eventueel in te stappen, belletje en het is regeleld. Ik koop nimmer bestens (doorlopend).
Voor de rest is het leuk beleggen in een opkrabbelende economie.
quote:Mjah op de voorpagina wel. Maar als je in de fora goed de slimme en de "domme" mensen uit mekaar kan halen, dan leer je daar ook veel.
Op donderdag 15 januari 2004 21:37 schreef sniper20 het volgende:
Ik kijk ook vaak op het dft-forum. Er zitten vaak wel lui tussen die er verstand van hebben. IEX heb ik minder hoog zitten. Zelfs op de voorpagina wordt een hoop bulshit verkondigd.
quote:Een vriend van me die dus actief belegd voor zijn werk, schijnt de hele dag op IEX rodn te neuzen, zoals zo velen. Schijnt 1 grote gekmakerij te zijn, allemaal naaierij dus. Gewoon oppassen met die fora, altijd je eigen idee vormen, veel nieuws opsnorkelen en misschien lid worden van de VEB.
Op donderdag 15 januari 2004 21:37 schreef sniper20 het volgende:
Ik kijk ook vaak op het dft-forum. Er zitten vaak wel lui tussen die er verstand van hebben. IEX heb ik minder hoog zitten. Zelfs op de voorpagina wordt een hoop bulshit verkondigd.
maar onder 'Orderstatus' blijft ie de hele tijd staan.... de order gaat niet naar het 'Depotoverzicht' ....
gebeurt dit normaal niet binnen een paar seconden ?
quote:ligt eraan wat de werkelijke koers doet...
Op vrijdag 16 januari 2004 11:25 schreef SqueaK het volgende:
Ik heb zojuist via de Postbank een order geplaatst voor een aankoop van wat aandelen...maar onder 'Orderstatus' blijft ie de hele tijd staan.... de order gaat niet naar het 'Depotoverzicht' ....
gebeurt dit normaal niet binnen een paar seconden ?
quote:omdat ik maar beginner ben had ik om 11:00 vijf aandelen ING gekocht mnet een limiet van maar ¤10 .....
Op vrijdag 16 januari 2004 11:27 schreef devilish1980 het volgende:[..]
ligt eraan wat de werkelijke koers doet...
en wat de door jou opgegeven limiet doet...
en hoe het orderboekje eruit ziet...
het is nu 11.57 en staat nog steeds onder openstaande orders en niet in mn depotoverzicht..... dan is het toch wel lang 57 min. niet dan ?
quote:een limiet van ¤10
Op vrijdag 16 januari 2004 11:58 schreef SqueaK het volgende:[..]
omdat ik maar beginner ben had ik om 11:00 vijf aandelen ING gekocht mnet een limiet van maar ¤10 .....
het is nu 11.57 en staat nog steeds onder openstaande orders en niet in mn depotoverzicht..... dan is het toch wel lang 57 min. niet dan ?
quote:haha foutje
Op vrijdag 16 januari 2004 12:08 schreef xplvr het volgende:[..]
een limiet van ¤10
De huidige koers van ING is rond de 20,- Vindt je het gek dat je niks hebt binnen gekregen.
quote:niet slim trouwens 5 aandelen... brengt grote kosten met zich mee....
Op vrijdag 16 januari 2004 11:58 schreef SqueaK het volgende:[..]
omdat ik maar beginner ben had ik om 11:00 vijf aandelen ING gekocht mnet een limiet van maar ¤10 .....
quote:dat is het lesgeld wat je aan de markt betaalt...
Op vrijdag 16 januari 2004 12:43 schreef devilish1980 het volgende:niet slim trouwens 5 aandelen... brengt grote kosten met zich mee....
quote:Whhhoooo, ik wel
Op vrijdag 16 januari 2004 13:45 schreef yozd het volgende:
whooooo Getronics!!!
ik heb ze zelf alleen niet...![]()
gelukkig nog steeds niet verkocht, ben zeer benieuwd naar de definitieve cijfers 2003!!!
quote:Nee, morgen is de beurs dicht.
Op vrijdag 16 januari 2004 16:09 schreef SqueaK het volgende:
zou Getronics morgen weer zo gaan stijgen ??
Nu ik zit te kijken kan ik dat nergens vinden hoe dat moet ?
quote:het saldo van je rekening kan je bekijken met girotel, de waarde van je aandelen met internet bankieren...
Op vrijdag 16 januari 2004 16:37 schreef SqueaK het volgende:
Kan iemand me vertellen hoe ik het saldo op mijn effectenrekening kan opvragen bij de Postbank ???Nu ik zit te kijken kan ik dat nergens vinden hoe dat moet ?
quote:Da's vandaag gebeurt dus. Ik meen 2 aandelen in bezit maakt 7 aandelen aankopen mogelijk.
Op vrijdag 16 januari 2004 18:24 schreef Poepoog het volgende:
Hoe zit het nu met aandelenuitgifte van Hagemeyer (oa. bij de ABNAMRO) ?
quote:Ow wacht dan moet je ze eerst kopen voordat je je kan inschrijven?
Op vrijdag 16 januari 2004 20:17 schreef elcastel het volgende:[..]
Da's vandaag gebeurt dus. Ik meen 2 aandelen in bezit maakt 7 aandelen aankopen mogelijk.
quote:Dan had je ze donderdag moeten kopen.... Ieder aandeel heeft donderdag 1 claim gekregen, en twee claims geven het recht om 7 aandelen te kopen voor 1,20 euro
Op zaterdag 17 januari 2004 01:51 schreef Poepoog het volgende:[..]
Ow wacht dan moet je ze eerst kopen voordat je je kan inschrijven?
quote:Het grootste gedeelte van de beleggers is ingestapt tijdens de hoogtijdagen (AEX van 700 weet u nog wel).
Het is payday !! Die AEX is niet te stoppen, zit nu al op 356.19 !!!
Een stand van 356.19 is dus iets minder verlies
Verder heb ik echt een topweek achter de rug. Logica/CMQ, Getronics, Aegon, Ahold, ik heb ze allemaal al een tijdje. KPN ligt weer voor anker op de 6,50 ergens, maar ook Versatel maakte een sprongetje. Ik zit me nu toch echt af te vragen waar het op slaat, er was wat goed nieuws, we schoten door de 345 heen, een snelle stijging daarna was al voorspeld, maar is het allemaal wel zo fundamenteel ? Ik neem aan dat de stijging van de dollar te maken heeft met vooruitlopende verwachtingen omtrendt een rente-verlaging in Europa ?!?!
Fijn weekend allemaal.
weer wat winstnemingen en dan door, of gaan we nu weer een poos rond de 2,25 - 2,30 hangen??
quote:Iemand die met zekerheid stelt dat een bepaalt aandeel omhoog zal gaan is per definitie onbetrouwbaar...
Op maandag 19 januari 2004 10:57 schreef SqueaK het volgende:
Is het dom om nu Getronics te kopen ?? Of gaan die stijgingen gewoon door ?? Of is het juist beter om in een laagvlieger (Aegon bv.) je geld op dit moment te gaan steken ?
quote:Puur op eigen inschatting, zou ik nu niet in Getronics stappen na twee dagen van dikke stijging. Maar vrijdag zei ik dat ook al en zat ik er dus ook naast, ik had dit niet verwacht. Degene die dat wel kan is rijk.
Op maandag 19 januari 2004 10:57 schreef SqueaK het volgende:
Is het dom om nu Getronics te kopen ?? Of gaan die stijgingen gewoon door ?? Of is het juist beter om in een laagvlieger (Aegon bv.) je geld op dit moment te gaan steken ?
Aegon is vandaag een laagvlieger ja, maar die zijn ook al 10-15% gestegen in 2 weken tijd. Op termijn heb ik Aegon wel hoog zitten, ik ben ingestapt op 11,40. Mijns inziens kan Aegon flink omhoog, maar helaas heb ik het niet voor het zeggen. Op korte termijn durf ik er weinig over te zeggen, Aegon is wel nogal dollargevoelig en omdat die aantrok vorige week, steeg Aegon.
quote:en jezelf dumpt ze al voor ze te 20 halen zeker
Op maandag 19 januari 2004 18:31 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Prolion vandaag op 13! (na tijdenlange blokkade rond de 10)de verwachting is dat er een rally komt richting jaarcijfers... Ik reken op 20 eind volgende week.. Je KAN nog instappen..
quote:kom je het hier ook melden als je aandelen omlaag gaan?
Op maandag 19 januari 2004 18:31 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Prolion vandaag op 13! (na tijdenlange blokkade rond de 10)de verwachting is dat er een rally komt richting jaarcijfers... Ik reken op 20 eind volgende week.. Je KAN nog instappen..
quote:Dit lijkt mij een mooi moment, BHFH.
Op maandag 19 januari 2004 20:03 schreef xplvr het volgende:[..]
kom je het hier ook melden als je aandelen omlaag gaan?
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 16:43 schreef JeOma het volgende:[..]
Dit lijkt mij een mooi moment, BHFH.
alleen 1 vraagje....
bij Ahold is er een provisie van ¤ 8.08 afgehouden en bij Getronics ¤ 5,75
waar ligt dat aan ?? Standaard was toch gewoon ¤ 8,08 bij de Postbank ?
quote:Meestal is het een vast bedrag + een percentage van het totale effectieve bedrag. Waarom kijk je niet even in de voorwaarden, daar staat het vast wel in.
Op donderdag 22 januari 2004 14:55 schreef SqueaK het volgende:
Ik heb zojuist mn eerste afschrift gehad van mn effectenrekening....alleen 1 vraagje....
bij Ahold is er een provisie van ¤ 8.08 afgehouden en bij Getronics ¤ 5,75
waar ligt dat aan ?? Standaard was toch gewoon ¤ 8,08 bij de Postbank ?
quote:
Op donderdag 22 januari 2004 14:55 schreef SqueaK het volgende:waar ligt dat aan ?? Standaard was toch gewoon ¤ 8,08 bij de Postbank ?
quote:Hou ze nog maar ff. Het aandeel zit lekker tegen de weerstand aan te drukken en gaat er hopelijk doorheen.
Op donderdag 22 januari 2004 17:04 schreef elcastel het volgende:
Iemand nog ideëen qua Ahold ? Ik heb ze twee weken terug gekocht op 5,70 ¤, met het idee dat ik een euro zou pakken in pak hem ruim een half jaar. Echter nu heb ik dat dus al na twee weken en zit nu even op de korte termijn in mijn mik.
Ook lekker: Getronics, vandaag ingestapt, hopelijk vertrekt de trein morgen of begin volgende week richting de 3 euro
quote:Waarop baseer je dat ?
Op donderdag 22 januari 2004 17:13 schreef _Flash_ het volgende:
Hou ze nog maar ff. Het aandeel zit lekker tegen de weerstand aan te drukken en gaat er hopelijk doorheen.
quote:Waarop baseer je dat ?
Ook lekker: Getronics, vandaag ingestapt, hopelijk vertrekt de trein morgen of begin volgende week richting de 3 euro
quote:Wat heb je zoal Poepoog ?
Op donderdag 22 januari 2004 18:12 schreef Poepoog het volgende:
Vandaag maar eens mijn bezit onder handen genomen. C/tac nog maar wat bijkocht. Sta nu gemiddeld op 150%, wat "veilige" beleggingsfondsen eruit geknikkerd, en op naar mooie koerswinsten.
quote:Logica CMG
Op donderdag 22 januari 2004 18:15 schreef elcastel het volgende:[..]
Wat heb je zoal Poepoog ?
ABN Telecom/Biotech/ etc etc
Heb verder nooit financials gehad
Wou Corus en Ahold kopen, maar had geen liquide middelen
En dat was mijn beleggingscarriere wel.
quote:SCALA??? Holy shit!! Wat bezielt je??
Op donderdag 22 januari 2004 18:20 schreef Poepoog het volgende:[..]
Logica CMG
C/TAC
Donau Fonds
Scala Business
En nog een paar prutfondjes.ABN Telecom/Biotech/ etc etc
quote:EX van me had ze ooit gekocht. Superveel verlies op geleden. Ze stonden echt superlaag, en ik dacht van zo kan ik nog verdienen aan haar
Op donderdag 22 januari 2004 18:44 schreef JeOma het volgende:[..]
SCALA??? Holy shit!! Wat bezielt je??
Voornamelijk koopjes geweest dus. Ik heb nu 110% winst op dit pakket staan, als heb ik een ritje naar beneden gehad met Getronics en KPN/Qwest. Met dit verlies verrekend sta ik op 70% winst.
Een nieuwe portefeuille, die ik sinds kort pas doe, met o.a. spaargeld :
2-3 Weken mee begonnen en nu 13,5% rendement.
quote:Ik kan je er niet mee helpen, ik koop ze niet in ieder geval.
Op donderdag 22 januari 2004 19:13 schreef xplvr het volgende:
Ik zit nu al een week naar Hagemeyer te kijken... "Kijken niet kopen" dus. Ben er nog steeds niet uit of ik nou die gok moet wagen of niet.... zucht....
quote:Great minds think alike
Op donderdag 22 januari 2004 19:07 schreef elcastel het volgende:Logica/CMG
Ok het is er maar één
quote:CMG is er een, waar ik mijn verlies niet op heb genomen. Ingestapt op 3,51 ofzo en hup naar beneden, toen het samensmelten met Logica, introductie op 2,20 ergens en hup weer naar beneden. Tijdens het ritje omhoog nog eens bijgekocht en nu een rendement van 20%, underperformer dus in mijn oude knip. Maar leuk fonds, vooral achteraf.
Op donderdag 22 januari 2004 19:19 schreef Poepoog het volgende:
Great minds think alikeOk het is er maar één
quote:Enige fonds waarin ik actief in heb gehandeld...
Op donderdag 22 januari 2004 19:23 schreef elcastel het volgende:[..]
CMG is er een, waar ik mijn verlies niet op heb genomen. Ingestapt op 3,51 ofzo en hup naar beneden, toen het samensmelten met Logica, introductie op 2,20 ergens en hup weer naar beneden. Tijdens het ritje omhoog nog eens bijgekocht en nu een rendement van 20%, underperformer dus in mijn oude knip. Maar leuk fonds, vooral achteraf.
Dus bij x% winst verkopen en dan weer aankopen etc.
Jeugdsentiment
Verder heb ik nog het e-business fondsje van robeco
Ik denk dat ik dit pakket een paar maandjes aanhou. Zie het voor de verandering eens positief in
Hagemeyer was een drama de afgelopen maanden. Ben maar op 2.30 uitgestapt en het gemiddelde verlies tot 12% ofzo beperkt.
Logica daarentegen was inderdaad een lekkere achtbaan, drie keer kopen stijgen verkopen dalen achter elkaar
Versatel naar de AEX, altijd leuk, al had ik er achteraf nog wat bij willen hebben voor iets onder de 2 ¤, maar wie weet krijgen we nog wat winstnemingen na de mooie winst tot nu toe vandaag. Logica/CMG gaat naar de Midkap, wat het iets minder bedrijvig kan maken, maar dat hoeft natuurlijk niet. Per saldo (ik heb dus beide) goed dit.
quote:Nee, ik ook niet. Ahold houdt prima stand en Getronics heeft gewoon wat winstnemingen, ik vroeg me al af waar ze bleven.
Op vrijdag 23 januari 2004 14:15 schreef _Flash_ het volgende:
Tja Ahold en Getronics doen het vandaag niet zo lekker. Maarja, ik doe ze niet weg.
heb nu wat calls aex 370 voor maart
quote:Wat was je aankoopprijs ?
Op vrijdag 23 januari 2004 14:19 schreef Joene het volgende:
Vorige week mn getronics verkocht op 2,10
1500 stuks dus dat was leuk
quote:51 ct
Op vrijdag 23 januari 2004 14:23 schreef elcastel het volgende:[..]
Wat was je aankoopprijs ?
Ga zelf hierna maar weer instappen op een fonds met een ultra lage koers net als destijds getronics en een poosje wachten
quote:Mooie prijs, ik ook ergens tussen de 50 en 55 cent. Goeie keuze.
Op vrijdag 23 januari 2004 14:32 schreef Joene het volgende:
51 ct
quote:Ik zit al een paar dagen (maanden) naar Corus te kijken, maar ik vind maar geen goede fundamentele reden, behalve de koers op zich, om het te kopen
Op vrijdag 23 januari 2004 14:32 schreef _Flash_ het volgende:
Jammer dat mijn beleggingsrekening leeg is, anders kocht ik nog wat Corus en Getronics bij
quote:Volgens mij ziet het nat van de koopjesjagers, dat houdt me tegen tot op heden, ik ben benieuwd naar je conclusie.
Op vrijdag 23 januari 2004 15:08 schreef _Flash_ het volgende:
Ik ga me vanavond even inlezen in Corus. Misschien dat ik mijn (momenteel erg stabiele) beleggingsfondsje inruil voor Corus. Moet ik wel vertrouwen krijgen in het aandeel... en niet dattie zo weer naar .45 zaktLOL
quote:Ik weet het niet met Corus... De fusie wordt als mislukt bestempeld en daarnaast veel concurrentie met lage lonen landen. Misschien dat het aandeel nu wel erg ondergewaardeerd is, maar het bedrijf zelf ben ik toch niet zo positief op. Ben benieuwd naar andere ideeen.
Ik ga me vanavond even inlezen in Corus. Misschien dat ik mijn (momenteel erg stabiele) beleggingsfondsje inruil voor Corus. Moet ik wel vertrouwen krijgen in het aandeel... en niet dattie zo weer naar .45 zaktLOL
quote:Vooralsnog denk ik dat jij beter af bent met je Ahold en Getronics in je knip, dan met Corus. En dat zeg ik niet (alleen
heb een tijdje niks gedaan omdat ik het nogal druk had met de studie, maar nu gaan we stage lopen dus heb ik wel even tijd om mijn bankrekening op te schroeven
heb nu versatelletjes ingeslagen op 2,06. ik dacht als ze naar de AEX gaan komt dat wel goed (ook paar advieskantoren geven op binck aan dattie gaat stijgen). Wat denken jullie van dit aandeeltjes?
zoals ik erover denk (mag je ook helemaal afbranden, als je maar goede onderbouwing geeft):
Naar mijn weten mogen sommige instellingen alleen in AEX en AMX handelen (staat me vaags iets van bij). dus als er een nieuw fonds de AEX binnenkomt betekend dit automatisch meer kooppotentieel. of
[Dit bericht is gewijzigd door P.bertens op 27-01-2004 10:09]
punt 2 : dividend niet in 2004, danwel in 2005 en jaren erna als je slechts zou beleggen vanwege dividenduitkeringen (hetgeen een zeer valide argument kan zijn om een aandeel te kopen) moet je momenteel andere aandelen in portefeuille nemen; onderken dan wel dat je keuze een andere invalshoek krijgt om een aandeel te kopen dan het in portefeuille nemen van een kwaliteitsaandeel (ik ken eveneens andere kwaliteitsaandelen zonder dividenduitkering)
punt 3 : Stijgende trend maart 2003 tot oktober 2003 ten einde zo dan, jij gaat even voorbij aan het feit hoe Versatel als bedrijf en daarmee als aandeel haar vertrouwen op de markt heeft teruggewonnen; feitelijk gesproken heb je gelijk dat na oktober even geen stijgende trend aanwezig is geweest zoals we vanaf maart 2003 hebben mogen meemaken; echter, wat valt er qua koersstijging te constateren vanaf medio december, niet heftig maar gestaag zoals de groei van een kwaliteitsaandeel betaamt.
punt 4 : hevige prijzenslag ADSL ja, op de markt ingezet door Versatel; ken jij hun strategie daarbij?
punt 5 : verlies in Belgie ooit het gegons gehoord van geruchten over een mogelijke overname van een niet nader te noemen bedrijf waarmee Versatel (met hun enorme vermogende kaspositie) een grote marktslag kan gaan slaan? En dan hebben we het nog niet eens over de nu getroffen belastingvoorziening die wellicht in eigen bedrijfszak gehouden kan worden.
punt 6 : vandaag bericht T.A. La Sabre techn. plaatje Versatel zwak euhwelk belang heeft deze partij daarbij?; technische benadering van een aandeel is slechts een van de vele elementen om een aandeel te waarderen; ik ken meerdere technische analyses uit het recente verleden zoals van LogicaCMG en Getronics die er absoluut niet goed bijlagen en negatief tot zeer negatief gestemd waren; kijk nu eens naar de koersontwikkelingen van beide aandelen
punt 7 : bij dalende koersen de laatste maanden berichten dan van Raij koopt warrans, 100.000 abonnementen dit jaar dit had maar kort effect. het jaar 2003 was voor Versatel het wederopbouwen van vertrouwen van de aandeelhouders in het bedrijf; en naar mijn mening zijn ze daar goed in geslaagd; dergelijke berichten bouwen mee aan het vertrouwen dan wanneer bijvoorbeeld zou staan Raij koopt geen warrants; de omkering is met name van psychologische aard geweest en de kern ervan heet vertrouwen; de aandeelfundering is in 2003 in ieder geval gelegd"
bron: http://iex.nl/forum/thread.asp?Message=830174&thread=830174&forum=186
* _Flash_ drinkt een extra glaasje Glenlivit vanavond
quote:Crucell. (daar blijf ik bij)
Op dinsdag 27 januari 2004 22:46 schreef DaB0b het volgende:
iemand nog tips?
Iemand advies over het schrijven van een call op Heineken, of algemene info over de valkuilen. Ik wil voornamelijk extra rendement halen op mijn huidige aandelen.
thanks
kopen zou ik voor asml gaan en ook de verwachtingen voor de komende tijd zijn zwarte cijfers; Merrill Lynch heeft hun koersdoel op 21 euro; dus nu kopen staan.
laatste feiten;
quote:
Wall Street hoger Chipfabrikanten en verzekeraars nemen woensdag 28-1 het voortouw in een bescheiden klim van de Amerikaanse beurzen. De koersen stegen door enkele fraaie bedrijfsresultaten. Bovendien is de verwachting dat de Federal Reserve de rente vandaag niet verandert.
Niet of jij je aandelen even omhoog wil praten of jou visie op de aandelenmarkt wil geven.
Op woensdag 28 januari 2004 06:24 schreef JeOma het volgende:[..]
Crucell. (daar blijf ik bij)
quote:
Op maandag 2 februari 2004 19:37 schreef elcastel het volgende:
Ik ben niet stil omdat het kut gaat ofzo.
quote:Echt niet.
Op maandag 2 februari 2004 19:39 schreef Poepoog het volgende:
Zo heb ik (ik dank vrouwe Fortuna bij deze) nog een heel leuk stapeltje Sopheon in m'n portefeuille. Deden het leuk de afgelopen weken. Maar nu komt mijn vraag: IEMAND een idee waarom? Ik lees geruchten over nieuws. Ik lees geruchten over puur speculatisme. Moet ik die bende verkopen en winst nemen? Ik begin zwaar te twijfelen. Op een TA-antwoord zit ik niet te wachten. Daar geloof ik niet zo meer in.
quote:Voor een professionele belegger ook. Kijk maar naar hun performance.
Op woensdag 4 februari 2004 06:36 schreef elcastel het volgende:
ik denk dat het voor elke amateur belegger een grote gok is
quote:Dat is dan ook weer een feit ja.
Op woensdag 4 februari 2004 13:34 schreef Aernout het volgende:
Voor een professionele belegger ook. Kijk maar naar hun performance.
quote:Eigenlijk hebben we hier best 'n heel vreemd fenomeen te pakken. Zelfs mensen die er echt VEEL meer insteken dan -als ik even voor mezelf praat- wat spielerij van wat particulieren, die lui gaan gewoon net zo nat. Wellicht spreiden die hun risico's iets meer, dus een stukje minder kans op heel veel winst en en stukje minder kans op heel veel verlies. Uiteindelijk blijft alles gokken.
Op woensdag 4 februari 2004 18:24 schreef elcastel het volgende:[..]
Dat is dan ook weer een feit ja.
Sterker nog: als het goed is -en je bent particuliere belegger die wat wil proberen- zou je whatever kunnen kopen met evenveel kans. Toegegeven, als ik op dit moment 1000 euro in aandelen zou willen steken zou ik eerder Versatel kopen dan RealTime Company. Maar waarom? Omdat ik vind dat RTC een rotbedrijf is. So what? "De markt" vindt RTC nu 12 cent waard. En "de markt" is nog steeds leidend. Best raar als je er zo over denkt.
(werpt ook een ander blik op mijn euforische stemming dat ik nu van totaal -17% rendement over m'n 4 jaar beurs-ervaring ben omgeslagen in +3% rendement)
Mijn oude portefeuille heb ik rendementen tussen zitten van 250% (versatel) en 400% (Getronics), eigenlijk haald Logica/CMG (25%) de boel naar beneden, zodat ik op 150% gemiddeld zit daar. Dat heb ik kleiner ingekocht, mede door het risico. Ik zou dat risico nooi willen lopen met mijn 'grote' geld, dus je verhaal gaat wel degelijk op denk ik.
quote:Koers reageerde nogal hevig op dit nieuws, ook wel gebruikelijk natuurlijk bij een nieuwe emisie...
Resultaat Getronics loopt op naar EUR 40 miljoenAmsterdam (BETTEN BEURSMEDIA NEWS) - Getronics heeft over geheel 2003 een EBITAE, de winst v o o r rente, belastingen, amortisatie goodwill en extra posten behaald van EUR 40 miljoen vergeleken met EUR 21 miljoen in 2002. De omzet bedraagt EUR 2.626 miljoen, tegen EUR 3.124 miljoen in 2002. Deze voorlopige cijfers heeft het bedrijf donderdag bekendgemaakt.
Getronics heeft in het vierde kwartaal een EBITAE behaald van EUR 37 miljoen tegen EUR 11 miljoen (exclusief desinvesteringen) over dezelfde periode een jaar eerder. Dat heeft het bedrijf donderdag bekendgemaakt in een persbericht. Daarmee komt het resultaat aan het bovenkant van de in januari gegeven range uit. Getronics gaf toen aan dat de EBITAE zou uitkomen tussen EUR 33-37 miljoen.
De omzet van Getronics is in het vierde kwartaal volgens de nieuwe voorlopige cijfers uitgekomen op EUR 709 miljoen tegen EUR 825 miljoen (exclusief desinvesteringen) in het vierde kwartaal van 2002. Eerder ging Getronics uit van een omzet van EUR 705 miljoen.Het bedrijf had per 31 december 2003 een netto schuldpositie van minder dan EUR 10 miljoen, zo stelt het Getronics. Dankzij verbeterde winstgevendheid in een aantal landen, zal de waardering van de belastinglatentie kunnen leiden tot een non cash belastingvoordeel. Deze bate zal bij de definitieve jaarcijfers bekend worden gemaakt, maar zal naar verwachting uitkomen in de range van EUR 28-34 miljoen.
Daarnaast meldt Getronics dat een review van de pensioenobligaties onder IAS 19 in Italie mogelijk zal leiden tot pensioenvoorzieningen.
De IT-dienstverlener meldde verder dat het van plan is om 87 miljoen nieuwe aandelen uit te geven aan institutionele partijen, ofwel circa 21% van het uitstaande aandelenkapitaal. De opbrengst zal worden gebruikt voor de terugkoop van de uitstaande obligatie 2008 van nominaal EUR 250 miljoen.
Getronics wil ABN AMRO Rothschild als vertegenwoordiger van het bankensyndicaat het recht geven tot 13 miljoen extra nieuwe aandelen te kopen. Het totale aantal nieuw uit te geven aandelen zal volgens Getronics niet hoger zijn dan 100 miljoen. Dat is circa 24% van het uitstaande aandelenkapitaal.
Volgens CEO K. Wagenaar is Getronics na een 'relatief sterk vierde kwartaal' nu in een positie om de financiele herstructurering af te ronden. Het bedrijf betaalde op de obligatie 2008 een rentepercentage van 13%. 'Ondanks het verwaterende effect van de emissie zal de winst per aandeel direct verbeteren na de volledige aflossing van de obligatie', aldus de CEO.
De plaatsing van de aandelen wordt middels een versnelde book-building uitgevoerd. De biedingsperiode start vandaag om 08.00 uur en zal naar verwachting vrijdag 6 februari sluiten. De emissiekoers zal naar verwachting kort na de book-building periode worden bepaald. Na afronding van de emissie geldt een lockup-periode van zes maanden.
Getronics verwacht dat de nieuwe aandelen op 27 februari een notering zullen krijgen en dat op die dag ook de betaling en afwikkeling plaatsvindt.
Maar aan de andere kant kan deze constructie ook weer zn vruchten gaan afwerpen doordat ze op deze manier de hand op de knip houden om zo een betere rating van Standard&Poors of Moody's te krijgen en tevens een overname kunnen doen
Ik blijf zelf nog gewoon zitten, wat doen jullie?
Ik verwacht voor 2004 weer een gewoon jaar zonder alle gekkigheid van de afgelopen tijd. Deze stabilisatie neemt de volatiliteit in het aandeel wel weg maar ik verwacht nu weer een normale stijgende lijn. Ook gekeken naar het personeel zou enige stabiliteit het komende jaar ook wel gepast zijn.
Naast het houden van mijn bescheiden hoeveelheid aandelen, zit ik er zelf aan te denken om na de plaatsing eens in de put-jes te stappen. Het is in mijn ogen een bedrijf dat nu weer aan de weg kan timmeren
andere meningen??
AMSTERDAM (DFT) - Realtime koersinformatie over aandelen en opties wordt voor particuliere beleggers drastisch goedkoper. Euronext Amsterdam verlaagt de kosten die zij hiervoor in rekening brengt, tot een bijna symbolisch bedrag.
Woordvoerder Robert Bakker van Euronext in Amsterdam bevestigde donderdag de verlaging van de zogeheten beursfees voor particulieren. Per 1 maart brengt de beurs aan data-vendors (leveranciers van realtime koerseninformatie aan de eindgebruikers) nog slechts een vast bedrag van 1 euro per maand per klant in rekening.
Het nieuwe bedrag geldt voor het volledige pakket realtime koersinformatie, inclusief inzage in de diepte van het orderboek en incluesief opties. Tot nu toe moet een data-vendor, afhankelijk van het pakket, 6 tot 28 euro euro beursfees per maand afdragen. Deze kosten worden vervolgens doorberekend aan de eindgebruiker.
Internet-brokers die hun klanten van realtime koersen voorzien, zoals Alex en Binck, moeten tot nu toe voor iedere door een klant ingelegde order een afdracht aan de beurs doen. Deze variabele kostenafdracht komt eveneens te vervallen, met ingang van 1 juli.
Met de verlaging van de kosten voor koersinformatie kan de Amsterdamse beurs mogelijk het verder weglekken van handel in Nederlandse aandelen naar andere effectenbeurzen in Europa tegengaan. Zowel de Duitse Eurex-beurs als de beurs van Londen (LSE) lokken beleggers met aantrekkelijke tarieven op hun beurzen voor de handel in Nederlandse aandelen.
Volgens Bakker blijkt uit de nieuwe tariefstructuur tevens dat de beurzen de particuliere belegger graag willen vasthouden als deelnemer aan de handel. Door de koersinformatie goedkoop ter beschikking te stellen kan de handel bevorderd worden, en daar is het de beurs uiteindelijk om te doen. Overigens voeren ook de Euronext-beurzen van Parijs, Brussel en Lissabon de tariefverlagingen door.
De beursfees vormen tot nu toe een aanzienlijk deel van het totaaltarief dat datavendors aan hun klanten in rekening brengen voor realtime koersen. Deze tarieven zullen naar verwachting binnenkort sterk worden verlaagd.
Share Company, dat in samenwerking met DFT.nl de realtimedienst ActiveScreen levert, kondigde bij monde van directeur Franz Schrandt desgevraagd alvast aan fors te willen inhaken op de aankondiging van Euronext. "Wij gaan het basistarief meteen halveren van ¤ 19,95 per maand naar ¤ 9,95 per maand", aldus Schrandt.
De tarieven voor de extra modules orderboek en opties worden door Share Company nog sterker verlaagd, namelijk van ¤ 16,95 per maand naar ¤ 4,95 per maand. De prijs van een volledig pakket realtime koersen gaat daardoor omlaag van ¤ 53,85 per maand naar ¤ 19,85 per maand.
quote:kijk kan ik toch nog daytrader worden
Op donderdag 5 februari 2004 19:11 schreef bbstreams het volgende:
Realtime koersinformatie wordt fors goedkoper
door Klaas SteenhuisAMSTERDAM (DFT) - Realtime koersinformatie over aandelen en opties wordt voor particuliere beleggers drastisch goedkoper. Euronext Amsterdam verlaagt de kosten die zij hiervoor in rekening brengt, tot een bijna symbolisch bedrag.
Woordvoerder Robert Bakker van Euronext in Amsterdam bevestigde donderdag de verlaging van de zogeheten beursfees voor particulieren. Per 1 maart brengt de beurs aan data-vendors (leveranciers van realtime koerseninformatie aan de eindgebruikers) nog slechts een vast bedrag van 1 euro per maand per klant in rekening.
Het nieuwe bedrag geldt voor het volledige pakket realtime koersinformatie, inclusief inzage in de diepte van het orderboek en incluesief opties. Tot nu toe moet een data-vendor, afhankelijk van het pakket, 6 tot 28 euro euro beursfees per maand afdragen. Deze kosten worden vervolgens doorberekend aan de eindgebruiker.
Internet-brokers die hun klanten van realtime koersen voorzien, zoals Alex en Binck, moeten tot nu toe voor iedere door een klant ingelegde order een afdracht aan de beurs doen. Deze variabele kostenafdracht komt eveneens te vervallen, met ingang van 1 juli.
Met de verlaging van de kosten voor koersinformatie kan de Amsterdamse beurs mogelijk het verder weglekken van handel in Nederlandse aandelen naar andere effectenbeurzen in Europa tegengaan. Zowel de Duitse Eurex-beurs als de beurs van Londen (LSE) lokken beleggers met aantrekkelijke tarieven op hun beurzen voor de handel in Nederlandse aandelen.
Volgens Bakker blijkt uit de nieuwe tariefstructuur tevens dat de beurzen de particuliere belegger graag willen vasthouden als deelnemer aan de handel. Door de koersinformatie goedkoop ter beschikking te stellen kan de handel bevorderd worden, en daar is het de beurs uiteindelijk om te doen. Overigens voeren ook de Euronext-beurzen van Parijs, Brussel en Lissabon de tariefverlagingen door.
De beursfees vormen tot nu toe een aanzienlijk deel van het totaaltarief dat datavendors aan hun klanten in rekening brengen voor realtime koersen. Deze tarieven zullen naar verwachting binnenkort sterk worden verlaagd.
Share Company, dat in samenwerking met DFT.nl de realtimedienst ActiveScreen levert, kondigde bij monde van directeur Franz Schrandt desgevraagd alvast aan fors te willen inhaken op de aankondiging van Euronext. "Wij gaan het basistarief meteen halveren van ¤ 19,95 per maand naar ¤ 9,95 per maand", aldus Schrandt.
De tarieven voor de extra modules orderboek en opties worden door Share Company nog sterker verlaagd, namelijk van ¤ 16,95 per maand naar ¤ 4,95 per maand. De prijs van een volledig pakket realtime koersen gaat daardoor omlaag van ¤ 53,85 per maand naar ¤ 19,85 per maand.http://www.dft.nl/servlet/ArticleByID?ID=5816677§ion=00
persoonlijk hoop ik dat de brokers wat gaan doen aan de extreem hoge optie prijzen per contract. die is nu nog 3,75.
quote:vast weer zo'n Shuffle...
Op vrijdag 6 februari 2004 15:08 schreef JeOma het volgende:
Iemand enig logisch idee wat er met Sopheon aan de hand is? Don't get me wrong, ik lach me suf want ik had ze nog in m'n portefeuille, maar ik wil graag weten waarom die koers omhoog knalt de laatste paar dagen. (onzekerheid is your worst enemy)
Limiet, Bestens, Stoploss order, Limietloss order en all-or-none order,
weet niet wat dit allemaal precies inhoud..
quote:In geval van kopen:
Op vrijdag 6 februari 2004 17:38 schreef speert.flies het volgende:
wie kan mij een paar begrippen uitleggen waarvan ik niet precies weet wat et inhoud? Wil namelijk gaan beleggen via Alex, maar moet wel ff een en ander weten over prijscondities..Limiet, Bestens, Stoploss order, Limietloss order en all-or-none order,
weet niet wat dit allemaal precies inhoud..
Limiet: geeft de bovengrens aan van de prijs die jij voor een aandeel over hebt.
Bestens: koop tegen elke prijs. Nooit doen, zeker niet als onervaren belegger.
Stoploss: wordt een bestensorder op het moment dat de prijs van een aandeel boven de stoplosslimiet komt. Bv. stoploss order 5.000 AH @ 6.00 terwijl AH 5.50 noteert: in eerste instantie geen order, op het moment dat AH de volgende dag op 7.00 opent, koop je er 5.000 tegen 7.00.
All-or-none: voert de order alleen uit als de gehele order kan worden uitgevoerd. Vooral handig bij kleine fondsen, zodat je niet met 2 aandelen wordt opgescheept.
Stoplimit (die zal je bedoelen i.p.v. limietloss): zelfde als stoploss, alleen wordt het dan geen bestensorder, maar een limietorder.
In geval van verkopen draait alles uiteraard om.
quote:Ach... zelfs de "professionals" hebben hier last van. Vanmorgen zat ik toevallig om 9:20 naar RTL-Z te kijken. Onderin beeld (de tickerbalk) zag je al de aandelenkoersen (van o.a. Vendex). Vroeg die presentator aan die knakker op de Amsterdamse beurs hoe de beurs was geopend. Maar die beste man had nog niets op zijn monitor. Terwijl de tickertape al zeker 5 minuten koers-info gaf (met waarschijnlijk 10 a 15 minuten vertraging).
Op vrijdag 6 februari 2004 15:53 schreef Aernout het volgende:
Wat betreft die gratis real-time koersen:
Ik heb het altijd al te gek voor woorden gevonden dat je geld moet betalen voor die informatie. Voordat ik iets koop moet ik de prijs toch weten?
Moet je je voorstellen dat ik in de supermarkt eerst een euro moet betalen om weten wat een krop sla kost
En over die realtime-koersen. Ik beleg bij de Rabo. Als ik ECHT realtime koersinfo wil (wat ik als particulier eigenlijk niet echt nodig heb... daytrading blijft te riskant voor een simpele particulier) log ik gewoon in op www.rabobank.nl. Kost echt niets extra's.
http://www.iex.nl/columns/columns_artikel.asp?colid=15406
mijn tip; deze columnist (alhoewel ie vaak erg positief is) heeft het hier juist. Vendex is meer waard dan het losse bod van 14 euro. De balanswaarde ligt namelijk zeker een paar euro hoger dan de huidge koers. Plus er moet een overnamepremie betaald worden. Meer kopers hebben zich al aangemeld. Koers noteert nu 13 euro. Hoogstwaarschijnlijk wordt het bedrijf overgenomen voor meer dan 14 euro. In elk geval kun je van de leverage profiteren door calls te kopen.
(ik heb zelf april 14 serie).
Ja dit is het aandeel wat toendertijd 400% steeg tijdens de IPO.
Van 88 euro nu enkel 1,40 euro waard. Gaat het internetbedrijf failliet?
Geenszins. Ze hebben nog voor jaren geld in kas. De verwachting is dat ze dit jaar cash flow positief geraken, dus dat er meer geld het bedrijf in komt dan uit. Ze zijn nog altijd marktleider in netwerken en internet levering aan mkb. Schulden hebben ze nauwelijks. De koers nu noteert ongeveer op de intrinsieke balanswaarde.
Dit aandeel is een tijd in de vergetelheid geraakt, maar in januari en deze maand zijn er wat persberichten naar buiten gekomen. Positief welteverstaan. Ze hebben wat overnames gedaan en deals gesloten. Plus het management heeft een beschermingsconstructie opgezet tegen vijandige overnames. Dit geeft het signaal dat het management er vertrouwen in heeft. Internetaandelen blijven risicovol maar ik ga volgende proberen een plukje te kopen.
koersverloop afgelopen jaar in Amerika:
quote:Libertel was ook veel meer waard dan de overname
Op zaterdag 7 februari 2004 21:39 schreef MartyMcfly het volgende:
Lees eerst dit:http://www.iex.nl/columns/columns_artikel.asp?colid=15406
mijn tip; deze columnist (alhoewel ie vaak erg positief is) heeft het hier juist. Vendex is meer waard dan het losse bod van 14 euro. De balanswaarde ligt namelijk zeker een paar euro hoger dan de huidge koers. Plus er moet een overnamepremie betaald worden. Meer kopers hebben zich al aangemeld. Koers noteert nu 13 euro. Hoogstwaarschijnlijk wordt het bedrijf overgenomen voor meer dan 14 euro. In elk geval kun je van de leverage profiteren door calls te kopen.
(ik heb zelf april 14 serie).
quote:lekker gemanipuleerde grafiek
Op zaterdag 7 februari 2004 21:54 schreef MartyMcfly het volgende:
Nog eentje om in de gaten te houden: Via Networks.Ja dit is het aandeel wat toendertijd 400% steeg tijdens de IPO.
Van 88 euro nu enkel 1,40 euro waard. Gaat het internetbedrijf failliet?
Geenszins. Ze hebben nog voor jaren geld in kas. De verwachting is dat ze dit jaar cash flow positief geraken, dus dat er meer geld het bedrijf in komt dan uit. Ze zijn nog altijd marktleider in netwerken en internet levering aan mkb. Schulden hebben ze nauwelijks. De koers nu noteert ongeveer op de intrinsieke balanswaarde.Dit aandeel is een tijd in de vergetelheid geraakt, maar in januari en deze maand zijn er wat persberichten naar buiten gekomen. Positief welteverstaan. Ze hebben wat overnames gedaan en deals gesloten. Plus het management heeft een beschermingsconstructie opgezet tegen vijandige overnames. Dit geeft het signaal dat het management er vertrouwen in heeft. Internetaandelen blijven risicovol maar ik ga volgende proberen een plukje te kopen.
koersverloop afgelopen jaar in Amerika:
[afbeelding]
moet natuurlijk wel een euro koers grafiekje doen he
voila:
en wrom zou dit bedrijf zich beschermen tegen overnames bij (internet)aandelen wordt vaak juist flinke premie betaald zeg je ook in je vorige post....
(parmalat had ook miljarden in kas.... dus dat zegt niet veel...
tevens zegt een positieve CF niets, welke CF wordt positief? investering Cf financierings CF operationele CF, WINST en OMZET dat is t woord in internetaandelen tegenwoordig zie ebay yahoo amazon)
[Dit bericht is gewijzigd door devilish1980 op 08-02-2004 18:40]
quote:Stel een aandeel heeft op dit moment bijvoorbeeld ¤3,45, je besluit om een boel aandelen te kopen en je gebruikt een limietorder, zet je de kooplimiet dan niet gewoon op 3,45 ?
Op vrijdag 6 februari 2004 18:00 schreef nostra het volgende:[..]
In geval van kopen:
Limiet: geeft de bovengrens aan van de prijs die jij voor een aandeel over hebt.
quote:Boven is in het geval van een aandeel niet zo handig.
Op maandag 9 februari 2004 14:47 schreef Skyscape het volgende:[..]
Waarom zou je precies die limiet boven de 3,45 leggen?
Noteerd de koers 3,40, wordt automatisch je order uitgevoerd.
In het voorbeeld scheelt dat toch al gauw weer 5 cent x je aantal.
Erg handig tooltje bij volatile aandelen. (die snel stijgen en dalen)
quote:Dat kan zoveel redenen hebben, o.m. het orderboek. De laatst gedane koers (die je te zien krijgt) zegt in zoverre niet zoveel, dat de toekomstige koers afhankelijk is van de ingelegde orders. Afhankelijk daarvan kan jij een prijs bepalen die, naar jouw inschatting, op dat moment het gunstigst is.
Op maandag 9 februari 2004 14:47 schreef Skyscape het volgende:Stel een aandeel heeft op dit moment bijvoorbeeld ¤3,45, je besluit om een boel aandelen te kopen en je gebruikt een limietorder, zet je de kooplimiet dan niet gewoon op 3,45 ?
Waarom zou je precies die limiet boven de 3,45 leggen?
Buy low, sell high is ook een regel die nergens op slaat, althans niet in alle gevallen - in een dalende beurs denken dat je goedkoop inslaat en hoger kan verkopen is vaak een stuk gevaarlijker dan in een positief gestemde beurs snel te handelen.
quote:Eerst nadenken voordat je post. Mijn grafiek is niet manipulatief (wat klopt er niet aan mijn grafiek?). Koers van vnwi wordt namelijk gemaakt in Amerika en niet in Nederland.
Op zondag 8 februari 2004 18:31 schreef devilish1980 het volgende:[..]
lekker gemanipuleerde grafiek
Positieve cash flow wil dus zeggen totale cash flow. Als een netto winst wordt verwacht bedoelen ze toch het hele bedrijf en niet bepaalde business units?
De reden dat een bedrijf zich beschermt tegen overnamens omdat het zittende management er zelf iets van wil maken (kan o.a met hun optieregeling te maken hebben). Waarschijnlijk zijn ze bang dat VNWI voor een prikkie wordt overgekocht zodat zij als management te goedkoop uitgekocht worden.
Jij zegt dat omzet en winst meer zeggen dan cash flow. Dat is totaal niet waar. Winst kan gemanipuleerd worden, cash flow berekening veel minder. Omzetgroei is een goed teken maar een bedrijf dient allereerst cash flow positief te geraken dan pas investeren in groei wil het waarde creeren voor aandeelhouders.
Ik hoop dat dit duidelijk is voor je.
quote:CF is zeer makkelijk te manipuleren kijk naar Antonov....
Op maandag 9 februari 2004 18:48 schreef MartyMcfly het volgende:[..]
Eerst nadenken voordat je post. Mijn grafiek is niet manipulatief (wat klopt er niet aan mijn grafiek?). Koers van vnwi wordt namelijk gemaakt in Amerika en niet in Nederland.
Positieve cash flow wil dus zeggen totale cash flow. Als een netto winst wordt verwacht bedoelen ze toch het hele bedrijf en niet bepaalde business units?
De reden dat een bedrijf zich beschermt tegen overnamens omdat het zittende management er zelf iets van wil maken (kan o.a met hun optieregeling te maken hebben). Waarschijnlijk zijn ze bang dat VNWI voor een prikkie wordt overgekocht zodat zij als management te goedkoop uitgekocht worden.
Jij zegt dat omzet en winst meer zeggen dan cash flow. Dat is totaal niet waar. Winst kan gemanipuleerd worden, cash flow berekening veel minder. Omzetgroei is een goed teken maar een bedrijf dient allereerst cash flow positief te geraken dan pas investeren in groei wil het waarde creeren voor aandeelhouders.
Ik hoop dat dit duidelijk is voor je.
en trouwens nog leuk voorbeeld van goede cashflow cijfers in GTN, terwijl de bedrijfsvoering nauwelijks meer toekomst heeft...
en welke cashflow is erg van betekenis net zo als je zegt welke winst je bedoelt...(ebitae,ebita,ebitda,ebit,ebt) idem met cashflow...
wat jij bedoelt is waarschijnlijk totale cashflow, hier blijven alle investeringen en financieringsoorzaken in inbegrepen dit geeft t onzuiverste beeld van zaken... schuld aflossen aandelen uitgifte... voorraad herwaarderen...
Wie zit er nog meer in dit bootje dat hopelijk in een paar weekjes richting de 17 tot 18 euro gaat?
En ahold heeft hopelijk nu het weggetje naar boven weer gevonden, hoewel ik daar niet zo heel zeker over ben (@ 6,69 ingestapt)
quote:Waar baseer jij het op dat ASML gaat stijgen? Ik vind ASML een van de weinige AEX-bedrijven waar ik gewoon geen goed gevoel bij heb. Ook omdat ik een paar mensen ken die er werken. Maar goed, zoals zovaak: wie gelijk heeft mag het zeggen. Ik help het je hopen, maar ik koop binnen nu en een paar maanden zeker geen ASML! Vandaag heb ik als actiepunt de helft van m'n Crucell en de helft van m'n Sopheon verkocht. (winstnemen vind ik nog steeds het moeilijkste wat er is... heb je Crucell verkocht op 6,05 en die zie je nu alweer op 6,14 staan... aargh)
Op maandag 9 februari 2004 22:48 schreef _Flash_ het volgende:
Ok boys, ik zit sinds vorige week in de ASML @ 15,30Wie zit er nog meer in dit bootje dat hopelijk in een paar weekjes richting de 17 tot 18 euro gaat?
En ahold heeft hopelijk nu het weggetje naar boven weer gevonden, hoewel ik daar niet zo heel zeker over ben
(@ 6,69 ingestapt)
quote:Geeft de Rabo haar clienten dan wel realtime koersen
Op vrijdag 6 februari 2004 18:07 schreef JeOma het volgende:En over die realtime-koersen. Ik beleg bij de Rabo. Als ik ECHT realtime koersinfo wil (wat ik als particulier eigenlijk niet echt nodig heb... daytrading blijft te riskant voor een simpele particulier) log ik gewoon in op www.rabobank.nl. Kost echt niets extra's.
quote:Ja. Je krijgt niet heel netjes een overzicht met alle koersen zoals pagina 520 van teletekst, maar je kunt van elk fonds (AEX / AMX / lokaal / etc) wel de koers opvragen. En uiteraard zie je je portefeuille met realtime koersen.
Op dinsdag 10 februari 2004 00:09 schreef Poepoog het volgende:[..]
Geeft de Rabo haar clienten dan wel realtime koersen
quote:Is normaal. Het geld gaat onderweg naar zijn bestemming, en tot het daar aankomt ben je het eigenlijk even kwijt
Op dinsdag 10 februari 2004 08:54 schreef Skyscape het volgende:
De 650 wel netjes is afgeschreven van mn giro maar niet op de alex rekening staat![]()
quote:Die koersenmonitor van de rabobank toont dus zeker wel met 15 minuten vertraging de koersen. aangezien de aandelen pas veranderen vanaf 9:15.
Op dinsdag 10 februari 2004 07:47 schreef JeOma het volgende:[..]
Ja. Je krijgt niet heel netjes een overzicht met alle koersen zoals pagina 520 van teletekst, maar je kunt van elk fonds (AEX / AMX / lokaal / etc) wel de koers opvragen. En uiteraard zie je je portefeuille met realtime koersen.
Of de portefuillekoersen wel real-time zijn weet ik niet. (waar heb jij dat
vandaan?) En wat is een goeie bron om realtime alle euronext level 1 koersen (AEX en AMX ) te bekieken?? activescreen? Liever niet op een webpagina voor mijn
quote:Dat begrijp ik tomic, ik ging er alleen vanuit dat het gewoon de volgende dag erop staat. Gistermiddag opdracht gegeven = vandaag s' ochtends op de tegenrekening. Nouja, zal wel goed zijn
Op dinsdag 10 februari 2004 09:20 schreef tomic het volgende:[..]
Is normaal. Het geld gaat onderweg naar zijn bestemming, en tot het daar aankomt ben je het eigenlijk even kwijt
Ik ben eigenlijk pas net komen kijken. Getronics is op dit moment vrij aantrekkelijk, staat er goed voor maar is en blijft een aandeel met een vrij hoog risico. Daarbij speelt natuurlijk m'n budget wat niet al te hoog ligt waardoor de koers toch flink moet stijgen eer ik een beetje winst wil pakken.
Versatel en Sopheon zijn atm ook vrij hot heb ik het idee, tevens weer vrij speculatief.
Nog allemaal vrij nieuw, bekijk het allemaal nog van een afstandje.
[Dit bericht is gewijzigd door Skyscape op 10-02-2004 10:45]
quote:Versa heb ik dus ook, wel gevaarlijk aandeel. Stond op een gegeven moment 70% verlies, nu weer 14% in de plus. Overigens is er nog maar weinig teken van fundamenteel herstel, en staat het aandeel volgens Iris 245% (!) overgewaardeerd.
Op dinsdag 10 februari 2004 10:45 schreef Skyscape het volgende:
Versatel en Sopheon zijn atm ook vrij hot heb ik het idee, tevens weer vrij speculatief.Nog allemaal vrij nieuw, bekijk het allemaal nog van een afstandje.
Edit: 425% momenteel.... Time too dump that
[Dit bericht is gewijzigd door tomic op 10-02-2004 11:17]
quote:Ik zei niet dat cashflow niet te manipuleren valt, maar dat het minder makkelijk te manipuleren is dan winst, dat is gewoon een feit.
Op maandag 9 februari 2004 19:39 schreef devilish1980 het volgende:[..]
CF is zeer makkelijk te manipuleren kijk naar Antonov....
Beleggen is korte termijn wie zegt lange termijn praat onzin, Iedereen wordt op de korte termijn beoordeelt dus wil je de overnamepremie.
Met manipulatief bedoelde ik dollarkoers grafiek die totaal irrelevant is voor in nederland zittende beleggers...en trouwens nog leuk voorbeeld van goede cashflow cijfers in GTN, terwijl de bedrijfsvoering nauwelijks meer toekomst heeft...
en welke cashflow is erg van betekenis net zo als je zegt welke winst je bedoelt...(ebitae,ebita,ebitda,ebit,ebt) idem met cashflow...
wat jij bedoelt is waarschijnlijk totale cashflow, hier blijven alle investeringen en financieringsoorzaken in inbegrepen dit geeft t onzuiverste beeld van zaken... schuld aflossen aandelen uitgifte... voorraad herwaarderen...
Natuurlijk moet je niet alleen kijken naar de cash flow maar ook de balansverandering. Die dollargrafiek is totaal niet manipulatief, manipulatief is als je de assen gaat veranderen om een bepaald beeld te creeren (gebeurt ook wel eens).
vandaag nationale shuffledag of wat is er aan de hand.
antonov onverklaarbaar omhoog, tulip hetzelfde, prolion op het paatste moment nog ff omhoog, tie holding enz enz.
zeker irritant als je geen van die fondsen hebt.
maarja, zullen morgen de rest van de shuffeltjes goed in de gaten houden.
Hebben mensen nog een interessante visie op de KLM.
De overname is accoord! AF heeft destijds 16,80 per aandeel KLM geboden.
Op dit moment staat het aandeel op 17,70 (oid). Gaat het bod van AF dan ook omhoog of is het beter om dan nu maar uit te stappen met koerswinst?
Greetz,
Bakkie koffie
Ik las gisteren in de krant dat de economie weer op z'n retour is. Dat is mooi: laat maar komen!
quote:Ik heb met KLM ook m'n (beperkte) winst genomen. Ik snap de koers ook niet zo. Wellicht gaat het bod nog omhoog, maar erg veel meer lijkt mij niet "in het vat" te zitten. Ik heb voor 't geld wat Getronics gekocht. Helaas heb ik ook m'n Unilever verkocht, NET voordat ze gingen stijgen. Nou ja... toch ook een beetje winst op gemaakt. Daar doe je 't toch allemaal voor niet waar?
Op zaterdag 14 februari 2004 12:25 schreef Cappucino het volgende:
Hallo,Hebben mensen nog een interessante visie op de KLM.
De overname is accoord! AF heeft destijds 16,80 per aandeel KLM geboden.
Op dit moment staat het aandeel op 17,70 (oid). Gaat het bod van AF dan ook omhoog of is het beter om dan nu maar uit te stappen met koerswinst?Greetz,
Bakkie koffie
quote:Ja je kan haast niet "misgrijpen" tegenwoordig lijkt het wel. Ik blijf alleen erg bang voor een of andere lijpe mega-aanslag van terroristen. Niet dat ik bang ben voor persoonlijk letsel, maar dat is het enige wat de beurs wel 's een dreun zou kunnen geven.
Op zaterdag 14 februari 2004 12:53 schreef ElisaB het volgende:
Het gaat zo lekker met mijn aandelen![]()
![]()
Ik las gisteren in de krant dat de economie weer op z'n retour is. Dat is mooi: laat maar komen!
JeOma doet een voorspelling:
De AEX staat op 1 mei 2004 op 312 punten.
quote:weet jij wel wat fortis obam is voor aandeel
Op donderdag 12 februari 2004 19:54 schreef eyal het volgende:
Iemand met verstand van zaken een idee wat het fortis obam fonds gaat doen? Laatste 2, 3 jaar ontzettend gedaald maar sinds enkele maanden weer stijgende. Iemand hier toevallig een prognose van gehoord of gelezen?
zoja dan weet je dat er geen prognose of nieuws naarbuiten zal komen wat de koers ooit zal beinvloeden....
zo niet doe dan niet alsof fortis obam een aandeel is want het is een beleggingsfonds naar wat ik meen in nederlandse aandelen en JOH HIJ DOET DE ALLSHARE INDEX NA
Mijn andere overnamekandidaat Vendex doet het al goed.
quote:Als er nou 1 groot beleggingsfonds is waar dat niet klopt, dan is het Obam wel. Dat heeft het jarenlang bejubelde fonds dan ook flink de das omgedaan in de periode vlak na de glory years. Wat dat betreft is nieuws omtrent het fonds natuurlijk wel degelijk belangrijk: wat is hun visie, hoe concretiseren ze die, Obam doet ook aan hefboomtruucjes door (in geringe mate) met geleend geld te beleggen, het ophemelen (of juist niet) van fundmanagers uit zich ten dele ook in de koers enzovoorts. O ja, en het belegt gewoon wereldwijd, niet in Nederlandse aandelen alleen.
Op zaterdag 14 februari 2004 16:07 schreef devilish1980 het volgende:
het is een beleggingsfonds naar wat ik meen in nederlandse aandelen en JOH HIJ DOET DE ALLSHARE INDEX NA
[Dit bericht is gewijzigd door nostra op 16-02-2004 20:34]
quote:i stand corrected
Op maandag 16 februari 2004 20:33 schreef nostra het volgende:[..]
Als er nou 1 groot beleggingsfonds is waar dat niet klopt, dan is het Obam wel. Dat heeft het jarenlang bejubelde fonds dan ook flink de das omgedaan in de periode vlak na de glory years. Wat dat betreft is nieuws omtrent het fonds natuurlijk wel degelijk belangrijk: wat is hun visie, hoe concretiseren ze die, Obam doet ook aan hefboomtruucjes door (in geringe mate) met geleend geld te beleggen, het ophemelen (of juist niet) van fundmanagers uit zich ten dele ook in de koers enzovoorts. O ja, en het belegt gewoon wereldwijd, niet in Nederlandse aandelen alleen.
quote:hahaha hier ook niet hoor
Op woensdag 18 februari 2004 17:50 schreef JDBeursman het volgende:
Hm ben nieuw hier. Even kijken wat het niveau hier is, want eurobench en discussieweb gaat nergens meer over.
quote:Welkom!
Op woensdag 18 februari 2004 17:50 schreef JDBeursman het volgende:
Hm ben nieuw hier. Even kijken wat het niveau hier is, want eurobench en discussieweb gaat nergens meer over.
Ik zie dat uw beroep beurshandelaar is. Mag ik vragen waar?
Ik handel gewoon prive op de beurs, opties futs en aandelen. Momenteel wat pennystocks in porto....magnus, sopheon, kippen... en wat calls op de flippen en geschreven call backsread aex 370-380.
Kameraad van me verwees me naar dit forum...dus ik dacht ik neem ff een kijkje.
quote:Hee JDB
Op woensdag 18 februari 2004 18:46 schreef JDBeursman het volgende:Kameraad van me verwees me naar dit forum...dus ik dacht ik neem ff een kijkje.
Getronics -5%
It's a very very mad world....;)
Dus u heeft long posities in Grolsch...beetje vlakke zooi rond die 23.50 vandaag....tikje door de weerstand 25 zou het aandeel goed doen.
Heb vanmorgen leuk ritje in de Klemmen (KLM) gemaakt....iedere morgen standaard lading bid in het orderboek...niet te geloven.
Don't believe the hype.....
GTN -3.4%......3.10 intraday bodempje....slappe zooi....waar gaat de emissie liggen? Wie het weet mag het zeggen.
Weerstand pas op 4.00, dus daar zullen ze wel heen gaan...emissie 3.80 of zo. Lui zijn niet gek daar, vervroegde cijfers...bah bah voorkennis handel van hier tot Wall Street.
Woon in Kranenburg.....over de grens. Kom regelmatig in Wall Street Nijmegen haha....ken je wel neem ik aan.
quote:psies die goeie ouwe tijd...
Op woensdag 18 februari 2004 19:55 schreef MartyMcfly het volgende:
Eurobench was in 2000 een vet cool forum. Sinds de herbouw van dat forum is het rap bergafwaarts gegaan.
Discussieweb is nogal klein.
Alleen iex.nl lees ik nog frequent maar dat is ook niet wat het was.
quote:Hahaha ow valt het erg op? Zal even die R weghalen dan...
Op woensdag 18 februari 2004 20:00 schreef devilish1980 het volgende:
zucht ik proef hier een vies eurobench guru smaakje....
brrrr
quote:Nee heb geen positie in Grolsch hoor, ik sponsor ze alleen dmv grote afnamen in het weekend in mijn stamkroeg
Op woensdag 18 februari 2004 19:09 schreef JDBeursman het volgende:
"The dreams in which I'm dying are the best I've ever had..."
It's a very very mad world....;)Dus u heeft long posities in Grolsch...beetje vlakke zooi rond die 23.50 vandaag....tikje door de weerstand 25 zou het aandeel goed doen.
quote:Dat kan nog wel eens tegenvallen. Dat de koers stijgt met veel hoger volume duidt op een shuffle bij dit fonds. Koersontwikkelingen van Rood Testhouse zijn vaak shuffles opgezet door daghandelaren. Vorige keer ook tot 89 cent en daarna binnen een paar dagen gedumpt door handelaren tot 44 cent. Uit de onderneming zelf zal namelijk bijna nooit meer geld komen. Die is helemaal in handen van werkmaatschappijen van banken die het bedrijf omhoog hebben gehouden. Er is dus enkel geld te verdienen door te gokken op je goede timing. Veel succes met het bepalen van het uitstapmoment.
Op donderdag 19 februari 2004 14:13 schreef MartyMcfly het volgende:
Rood testhouse gekocht vandaag.
Ik verwacht goeie cijfers, met de kleine uitstaande aandelen kan de koers exploderen. (zeker gezien de stijging van andere pennystocks).
Koers stijgt nu gestaag met veel hoger volume dan normaal. Positief signaal.
Aan de andere kant, ik had Centric Ksi wat maanden geleden verkocht op 63 cent met 1 cent winst en nu staan ze op 2 euro!
Sommige pennystocks hebben echte kansen.
na weeën van die shuffle???quote:Op maandag 23 februari 2004 23:33 schreef Poepoog het volgende:
Wat is er fucking met Rood Testhouse aan de hand zeg?
wie bedoel je?quote:Op maandag 23 februari 2004 23:57 schreef Poepoog het volgende:
Het is toch het vroegere Newconomy? Hebben die uberhaupt nog wel toekomst?
Fautjequote:Op woensdag 25 februari 2004 16:20 schreef devilish1980 het volgende:
[..]
wie bedoel je?
Rood testhouse is Rood Technology
RT company was newconomy...
ohja? bron? kans? hoe zeker?quote:Op dinsdag 2 maart 2004 13:04 schreef Koos Voos het volgende:
neem je evt. winst.
beurzen staan aan de vooravond van een behoorlijke dip... (maart/april> -10%)
groet
Koos
Ik geloof ook in de dubbele dip, de US staat op springen. Nog eens kijken hoelang de Amerikanen het kunnen volhouden. Dit jaar komt er een renteverhoging in de US en dan gaan er klappen vallen.quote:Op dinsdag 2 maart 2004 13:04 schreef Koos Voos het volgende:
neem je evt. winst.
beurzen staan aan de vooravond van een behoorlijke dip... (maart/april> -10%)
groet
Koos
Ze verwachten minder desinvesteringen ofzo. Ik heb alleen totaal geen idee wat dat inhoudquote:Op maandag 8 maart 2004 16:29 schreef Mistix het volgende:
oi..
ik heb dus hagemeyer gekocht maar was dit wel zon goed plan??
iig ik lees berichten dat ze voor 2004 nog verlies verwachten maar minder dan 2003....
en ik ook nietquote:Op maandag 8 maart 2004 17:00 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Ze verwachten minder desinvesteringen ofzo. Ik heb alleen totaal geen idee wat dat inhoud
.....quote:Op dinsdag 2 maart 2004 18:48 schreef devilish1980 het volgende:
[..]
ohja? bron? kans? hoe zeker?
zeker omdat deze week zeergoede economische cijfers verwacht worden, en de dollar is uitgebroken in positieve zin....
en de AEX een hogere bodem heeft gemaakt en op weg is naar nieuwe records...
US al tijden in de mineur, tegenvallende cijfers.quote:Op woensdag 10 maart 2004 20:36 schreef Koos Voos het volgende:
[..]
.....![]()
Meestal (niet altijd !) vertegenwoordigd dit een pakket van 100 aandelen per optie. Dacht ik.quote:Put-optie
Een optie die de koper het recht geeft de onderliggende waarde gedurende de looptijd van de optie te verkopen tegen de uitoefenprijs van de put.
quote:Het recht (niet de plicht) om gedurende een bepaalde periode de onderliggende waarde van de optie tegen de uitoefenprijs te mogen verkopen. De koper betaalt voor dit recht de optiepremie en is hiertoe bereid omdat hij verwacht dat de onderliggende waarde in waarde zal dalen.
nieuwe bodem wordt reeds gevormd (332 ?).. komende dagen (weken) richting 353 en daarna een totale sell in het 2e kwartaal..( <300)quote:Op dinsdag 16 maart 2004 19:40 schreef Swykva het volgende:
He koos, scherp.
Ik had die gedachte ook al. Maar jou post was net genoed om de gok op de puts te nemen. mrt 04 puts op 340 gekocht. Dat was een goede week.....
Net gedaan (ik zat alweer een paar weekjes 100% cash) dus nu mag het weer omhoogquote:Op maandag 22 maart 2004 11:58 schreef Koos Voos het volgende:
koopjesweek ! ..![]()
nja.. zo net onder de 40 cent koop ik er misschien ook nog wel wat maar het blijft een dobbelaandeeltje..quote:Op maandag 22 maart 2004 18:14 schreef Skyscape het volgende:
In?
Sopheon heeft m'n interesse nu, sterker nog, daar zit ik nu grotendeels in.
dan zit je er flink naast zie je wel.quote:Op dinsdag 16 maart 2004 20:19 schreef Koos Voos het volgende:
[..]
nieuwe bodem wordt reeds gevormd (332 ?).. komende dagen (weken) richting 353 en daarna een totale sell in het 2e kwartaal..( <300)
duh ... aanslagen kan ik niet voorzien, beetje flauw.quote:Op maandag 22 maart 2004 19:17 schreef Viktor_R het volgende:
[..]
dan zit je er flink naast zie je wel.
Maakt niet uit, als je voorspellingen doet moet je met alles rekening houden.quote:Op maandag 22 maart 2004 22:24 schreef Koos Voos het volgende:
[..]
duh ... aanslagen kan ik niet voorzien, beetje flauw.
Voor de rest blijf ik vasthouden in een AEX onder de 300 in het 2e kwartaal...![]()
Goh.. dus als ze Bin Laden insmeren met pek en veren komt er weer banengroei en vermindert de schuld van de VS ?? dacht het niet.quote:Op maandag 22 maart 2004 22:27 schreef MartyMcfly het volgende:
[..]
Maakt niet uit, als je voorspellingen doet moet je met alles rekening houden.
Met je nieuwe voorspelling moet je oppassen dat ze bin laden niet opeens oppakken![]()
quote:Op maandag 22 maart 2004 22:24 schreef Koos Voos het volgende:
duh ... aanslagen kan ik niet voorzien, beetje flauw.
wat heb ik gezegd.....quote:Op maandag 22 maart 2004 23:08 schreef SirDiablo het volgende:
tip: koop puts unilever
gaat morgen onder ¤ 55,00
Pff, moeilijke voorspelling hoor, een aandeel dat op 55,10 de dag begint en dan voorspellen dat ze onder de 55,00 gaan komen. Knap werkquote:Op dinsdag 23 maart 2004 13:16 schreef SirDiablo het volgende:
[..]
wat heb ik gezegd.....![]()
Heel fijn.quote:Op maandag 22 maart 2004 23:04 schreef Koos Voos het volgende:
[..]
Goh.. dus als ze Bin Laden insmeren met pek en veren komt er weer banengroei en vermindert de schuld van de VS ?? dacht het niet.
.
We zitten tenslotte in bearmarket met een kleine uitbraak (die al 12 maanden duurt) naar boven, technisch moeten we die low opnieuw gaan testen.
Prive heb ik al mijn aandelen ect. in februari verkocht en kijk nu dus lachend naar mijn schermen.![]()
'Een vallend mes moet je nooit proberen te vangen'..quote:Op dinsdag 23 maart 2004 17:14 schreef MartyMcfly het volgende:
[..]
Heel fijn.
Maar als Binnie binnenkort wordt opgepakt kun je gedag zeggen met je voorspelling ook al is de schuld van de VS zo groot![]()
Dat de beurzen van Amerika veels te hoog staan vind ik ook maar de beurzen kunnen langer irrationeel blijven dan jij financieel uit kan houden!
is niet waar, ik had het die avond ervoor al gezegd, stond toen nog op 55,45....quote:Op dinsdag 23 maart 2004 13:31 schreef Viktor_R het volgende:
[..]
Pff, moeilijke voorspelling hoor, een aandeel dat op 55,10 de dag begint en dan voorspellen dat ze onder de 55,00 gaan komen. Knap werk
Niet waar, je schreef het nadat Wall Street was gesloten. Daar handelen ze gewoon verder in Unilever. De koers was toen 55,10.quote:Op dinsdag 23 maart 2004 20:58 schreef SirDiablo het volgende:
[..]
is niet waar, ik had het die avond ervoor al gezegd, stond toen nog op 55,45....
1 euro = 1,23 dollar (toen ook ongeveer)quote:Op dinsdag 23 maart 2004 23:54 schreef Viktor_R het volgende:
Niet waar, je schreef het nadat Wall Street was gesloten. Daar handelen ze gewoon verder in Unilever. De koers was toen 55,10.
Geef die jongen toch gewoon de credit waar hij recht op heeft!quote:Op dinsdag 23 maart 2004 23:54 schreef Viktor_R het volgende:
[..]
Niet waar, je schreef het nadat Wall Street was gesloten. Daar handelen ze gewoon verder in Unilever. De koers was toen 55,10.
GTN nu op 2,47 en de voormalige steun (nu weerstand dus) van +/- 2,51 komt weer in zicht...quote:Op dinsdag 23 maart 2004 23:12 schreef yozd het volgende:
GTN lijkt steun te vinden op de 2,12/2,14 ?
RSI en Stochastic wijzen ook op een stijging de komende dagen.
.. verkoop je AKZO calletjes nou.. die komt voorlopig echt niet meer boven de 30..quote:Op donderdag 25 maart 2004 18:21 schreef yozd het volgende:
[..]
GTN nu op 2,47 en de voormalige steun (nu weerstand dus) van +/- 2,51 komt weer in zicht...
ik hoop dat we er doorheen knallen, want mijn calls zijn niet erg in waarde gestegen.
- edit -
Volgens mij komt het wel goed met die weerstand doorbreken. Nasdaq +3%!!!
Maar goed, morgen is weer een heel andere dag...
Op deze vraag kunnen veel mensen hun eigen aandelen aanpraten.quote:Op zaterdag 27 maart 2004 17:11 schreef JimmyJames het volgende:
Welke aandelen bevelen jullie me aan, voor een middel lange termijn investering ?
Vandaag verkocht @ 0,45. Wilde er eigenlijk 0,50 voor hebben, maar de koers deed vanochtendquote:Op vrijdag 26 maart 2004 11:13 schreef Koos Voos het volgende:
.. verkoop je AKZO calletjes nou.. die komt voorlopig echt niet meer boven de 30..![]()
idd..quote:Op maandag 29 maart 2004 17:55 schreef yozd het volgende:
[..]
Vandaag verkocht @ 0,45. Wilde er eigenlijk 0,50 voor hebben, maar de koers deed vanochtend
niet wat ik had verwacht. Toen maar order op 0,45 ingelegd. Kon er vandaag de hele dag
niet bij zijn namelijk.
Heb nu wel gemengde gevoelens..ik denk dat er de komende weken misschien wel meer in
zit, maar ach, winst = winst.
Nee, dit plaatje is gemaakt door de heer Koen Hoefgeest.quote:Op dinsdag 30 maart 2004 21:49 schreef Swykva het volgende:
He Koos, mooie plaatjes.. Geloof jij eigenlijk in die Fibonacci niveaus? Blijft een beetje goochelen. De laatste maanden lijkt het wel de sport om de technische analyse ongedaan te maken. ik bedoel, als er volgens de TA een daling/stijging zich zou horen aan te dienen, gebeuren er vreemde dingen in de markt die deze predicties volledig in de war schoppen (manipulatie is een groot woord...)
Btw: Bron van bovenstaande figuren of fabriceer je die zelf (nee toch?)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |