Verschillen zie je ook vaak bij opnames van veraf, dan is analoog verreweg het beste.quote:Op vrijdag 30 april 2004 18:20 schreef iwanvdschoor het volgende:
Digitaal kan nog steeds niet tegen dia's op als het gaat om beeldkwaliteit, en al helemaal niet als je investeert in goede (PRO) film.
Of je zet er een hele oude lens op die lichtsterk is.quote:Op vrijdag 30 april 2004 18:02 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Er zijn situatie's waarbij je 10D beter presteert dan je F3.
Ga maar eens met negatieffilm > 800 iso opnames maken in kleine schouwburgjes met alleen maar bestaand licht en tegen de onderbelichting aan. Zelfde met de 10D
Ik heb mij erover verbaast in ieder geval. Nog afgezien van de perfecte kleuren.
Niet helemaal. Er zijn mensen die via een adaptor lichtsterke en goedkope M42 lenzen op hun digitale reflex schroeven.quote:Op vrijdag 30 april 2004 19:52 schreef ebas het volgende:
Alsof er op mn 10D geen lichtsterke lens past kan? Maarja, dit alles is wel erg offtopic..
quote:Op vrijdag 30 april 2004 18:53 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Of je zet er een hele oude lens op die lichtsterk is.
Nog leuker, een meetzoeker met een lichtsterke lens, kun je met een nog lagere sluitesnelheid toe
Ivo
Keb em allang...quote:Op vrijdag 2 januari 2004 14:52 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Zaten wij en Hassanjassan niet verschrikkelijk op Epson te wachten ?
Zolang ik niet elke foto feilloos weet te kieken moet ik mijn foutmarge te vergroten...dat doe je dus om met lekker veel MP's te kunnen werekn, dan kan je hele lappen onzinnig beeld wegknippen...quote:Op vrijdag 2 januari 2004 23:20 schreef Yokozuna het volgende:
[..]
Ben jij professioneel fotograaf? Wat moet je met 144MP foto's, posters voor bushokjes maken
Voor thuisgebruik heb je niets aan die resolutie, je monitor kan nog geen 3MP weergeven en digitale afdruk services (Hema, Trekpleister etc.) ontvangen meestal een maximale resolutie van 1200x1800.
DUS ben je een pro?
De vraag is of een stuk gereedschap (hard- of software) specifiek voor pro's is. Bij de meeste mensen staat op de PC een tekstverwerker waarvan nog geen 5% van de functionaliteit gebruikt wordt (zelfs powerusers van Word komen niet verder dan 25%). Van een simpele beeldbewerker als Paintshop of Photoline wordt door de meesten onder ons ook maar een bedroevend klein deel gebruikt, om over Photoshop nog maar te zwijgen. Zelfs van de eigen camera heeft waarschijnlijk nog niemand het uiterste weten aan te spreken.quote:Op vrijdag 2 januari 2004 23:20 schreef Yokozuna het volgende:
[..]
Ben jij professioneel fotograaf? Wat moet je met 144MP foto's, posters voor bushokjes maken
Voor thuisgebruik heb je niets aan die resolutie, je monitor kan nog geen 3MP weergeven en digitale afdruk services (Hema, Trekpleister etc.) ontvangen meestal een maximale resolutie van 1200x1800.
DUS ben je een pro?
LOL @ OuweSok ...hehehehehe TrekVat ...quote:Op zondag 2 mei 2004 13:16 schreef Ouwesok het volgende:
....we voor 30 vakantiekiekjes het liefst uit met een EOS1 en een batterij lenzen en accessoires(en laten de boel afdrukken bij Trekvat om drieëntwintig cent per film uit te sparen ten koste van de kwaliteit).
Hoe zou ik toch ooit op dat topique gekomen zijnquote:Op zondag 2 mei 2004 13:33 schreef dawg het volgende:
Verbouwing Ouwesok?
Wel foto's maken he, en dan plaatsen in Werk in uitvoering!
Of had je dat al gedaan, heb nog niet gekeken.
Gewone foto's gaan ook niet eeuwig mee, ik weet niet wat de houdbaarheid is van de kruidvat afdrukjes/negatieven van tegenwoordig, maar die gaan ook geen 100 jaar mee.quote:Op dinsdag 4 mei 2004 19:53 schreef tempelflower het volgende:
ik durf te wedden dat de meeste gezinsfotograven er niet van bewust zijn dat de cd's waar hun foto's op staan opeens weleens leeg zou kunnen zijn en we wilden de foto's nog wel met de kinderen mee geven als ze uit huis gaan!
Met digitale fotografie heb je een aantal meer opties, maar ook niet schrikbarend veel. Misschien zijn sommige camera's lastiger te gebruiken dan andere, maar dat is bij analoge toestellen precies hetzelfde. Op een trust spycam zit maar 1 knopje hoorquote:Op dinsdag 4 mei 2004 19:53 schreef tempelflower het volgende:
Paar weekjes later in het RIJKE bezit van een waanzinnige eos 30 (nog steeds verliefd)
wat een verademing handleiding zo doorgelezen (staan dingen in die ik begrijp)
Het leuke (en beroerde) is dat nu de traditionele fotografie zo ongeveer doodverklaard wordt. Dat is destijds ook gebeurd met de zwartwitfotografie.quote:Op woensdag 5 mei 2004 12:47 schreef Borelius het volgende:
knip
ik ben het eeens met OS over de gang van zaken....zal niet veel veranderen....het gros van de gebruikers zal zich op den duur wel verplaatsen naar digitaal, maar dan ben ik vet bejaard geloof ik...het zijn ook voornamelijk computerbezitters die ook een digicam kopen, en dat zijn er idd ook heel veel, maar hoeveel daarvan gaan ook daadwerkelijk hun foto's bewerken en gaan ook echt voor kwlaiteit enzo? dat zijn alleen de freaks denk ik...anderen vinden het voornamelijk leuk dat je zo snel resultaat kan krijgen....ze wachten denk ik gewoon voor een betaalbaar alternatief voor afdrukken....ik was op de cebit en zo'n agfa digital afdrukmachina kost ongeveer 80.000 euri en bij 30.000 afdrukken per maand zijn de kosten per foto slechts 5 cent....da's een stuk beter dan die 18 cent minimaal die ze nu vragen....quote:Op woensdag 5 mei 2004 15:19 schreef Pietverdriet het volgende:
Sja Ouwesok
Ik denk met nostalgie terug aan de camera die ik eens gebouwd had, daar ging grafische vlakfilm in (ongeveer formaat a3) en een reproductie objectief
Lekker mee klooien, uuurenlang in de doka, maar ja
komt er niet meer van.
heb de doka al jaaaaren opgedoekt,
maar recentelijk bij het opruimen van het washok/bijkeuken waar ik een Computerhok wil maken kwam ik die contact afdrukken weer tegen.
Wow, wat was dat mooi.
1) Er is een verschil tussen kosten en prijsquote:Op woensdag 5 mei 2004 17:55 schreef hassanjassan het volgende:
[..]
ik ben het eeens met OS over de gang van zaken....zal niet veel veranderen....het gros van de gebruikers zal zich op den duur wel verplaatsen naar digitaal, maar dan ben ik vet bejaard geloof ik...het zijn ook voornamelijk computerbezitters die ook een digicam kopen, en dat zijn er idd ook heel veel, maar hoeveel daarvan gaan ook daadwerkelijk hun foto's bewerken en gaan ook echt voor kwlaiteit enzo? dat zijn alleen de freaks denk ik...anderen vinden het voornamelijk leuk dat je zo snel resultaat kan krijgen....ze wachten denk ik gewoon voor een betaalbaar alternatief voor afdrukken....ik was op de cebit en zo'n agfa digital afdrukmachina kost ongeveer 80.000 euri en bij 30.000 afdrukken per maand zijn de kosten per foto slechts 5 cent....da's een stuk beter dan die 18 cent minimaal die ze nu vragen....
15 cent bij de mediamarkt.quote:....da's een stuk beter dan die 18 cent minimaal die ze nu vragen....
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |