abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 19 december 2003 @ 16:24:27 #1
24054 search64
Avec le grande
pi_15544634
Waarschijnlijk is dit al het zoveelste bericht hierover, maar ik kan de zoekmachine niet gebruiken dus:

================== AUTEURSRECHT en DISTRIBUTIE ===================
Vandaag is bekend geworden dat Nederland als éérste land een DEFINITIEVE uitspraak
heeft gedaan ten aanzien van het verspreiden van auteursrechtelijk beschermde bestanden.

Het proces werd aangespannen door BUMA-STEMRA tegen KaZaa, waarin werd gesteld dat
KaZaa diezelfde auteursrechten zou schenden.
De Hoge Raad heeft echter bepaald dat het bieden van de MOGELIJKHEID om van elkaar te
kopiëren NIET strafbaar is. De feitelijke overtreding wordt begaan door diegenen die dergelijk
materiaal beschikbaar stellen, niet de instanties die het uitwisselen mogelijk maken.

Wat voor KaZaaa geldt, geldt uiteraard dan ook voor andere distributie mogelijkheden, zoals
de duizenden hubs (wereldwijd). De uiteindelijke verantwoording ligt derhalve vanaf heden
bij de users. Dit laatste betekent dus dat instanties als Buma NIET in één klap de 'illegale'
overdracht tot stand kunnen brengen, doch eerder dat iedere user individueel zal moeten
worden opgespoord en berecht. Of dát dan nog een lonende zaak is, meen ik persoonlijk te
mogen betwijfelen, nog afgezien van het feit dat het rechts-systeem niet berekend is op de
daaruit voortvloeiende extra werkzaamheden. We komen NU al rechters tekort voor de 'échte'
dieven en criminelen!

Concluderend: het al dan niet BESCHIKBAAR stellen van genoemde bestanden is dus geheel
en al voor verantwoording van de individuele user. Lees goed: het DOWNLOADEN op zich is
in geen enkel geval strafbaar.

Dus de Kerstman schijnt écht wel te bestaan! Alvast PRETTIGE KERSTDAGEN op het net gewenst!
===========================================================

"He who makes a beast of himself, gets rid of the pain of being a man."
pi_15544751
Da's goed nieuwd vindt ik! Iedereens is verantwoordelijk voor wat hij/zij doet.
me·lo·maan\ (de ~ (m.), -manen)
1 iem. met een overdreven liefde voor muziek
pi_15544849
De RIAA moet dood!
pi_15544934
Is oud nieuws. Wil een mod deze fokkers even doorsturen?
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  vrijdag 19 december 2003 @ 16:35:37 #5
46592 xplvr
X-Ray Papa Lima Victor Romeo
pi_15544989
Ik had het bericht gehoord, ja... deze uitspraak zat er natuurlijk al een tijdje aan te komen. Ben benieuwd wat de platenmaatschappijen nu gaan doen... individuele gebruikers aanpakken? Is misschien niet lonend, maar er gaat natuurlijk wel een schrikeffect van uit.
Laat mij in mijn zeven sloten, laat mij de draad volslagen kwijt.
pi_15545060
Toedeledokie Buma Stemra, KaZaA is legaal

Deze is er al. Dit kan dicht.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')