BTW, het is dus deze model:
Dit is van dezelfde bouwjaren maar dit is een Vectra GT, en dit valt dus ook af, zo ziet een Vectra 2000 er dus nooit uit
Dus ook NIET deze model, kan ook niet, want van deze model (die van '92 tot '95 is gebouwd) bestaat geen 2000 16v met 150 pk:
Kenmerken van de Opel Vectra 2000:
Eerste foto is de voorkant van de Vectra 2000, zo ziet hij er altijd uit qua voorkant dan, ik zal zometeen in me post meer plaatjes laten zien.
De Vectra 2000 heeft de beroemde C20XE (correct me if i'm wrong) van de Astra GSi 16v, Calibra 2.0 16v, Omega 2.0 16v, ze hadden volgens mij 2 soorten koppen, een Coscast kop (de goeie), en een ...(weet naam niet meer) kop (das de minder goeie, die gaat vaak lekken).
De motor is waanzinnig sterk en betrouwbaar, maar loopt vaak rauw. Van alle 2.0 16v GTi' achtige motoren wint deze van allemaal, want flexibele motor qua koppel, betrouwbaar, ontzettend zuinig (1 op 12 is normaal!), veel koppel en klimt snel in toeren.
Dit gaat over de Vectra 2000 maar dan occasions in Nederland, opties:
Zeer vaak digitaal dashboard (niet standaard dacht ik)
Vaak electrische ramen rondom (wel standaard, maar soms komen ze ook met electrische ramen alleen voor voor, dat komt denk ik omdat het in Nederland misschien niet standaard was ofzo iemand opheldering?)
Soms airco (niet standaard)
Soms zelfs electrische stoelverstelling (niet standaard)
Hoofdsteunen achter (standaard)
Boordcomputer, zo een als bij de Calibra, je kan verbruik, meten heeft stopwatch, tijd, temperatuur (standaard)
Vierkante mistlampen voor (standaard)
Voor meer informatie over de opties, snelheid, verbruik, maten, gewichten en prestaties: hier is de link: http://www.autoweek.nl/carbasedata.php?vpos=2&delete=1&add=1&page=1&cache=no&ref=
Hier is een 2dehands te koop (staat al een half jaar ofzo):
http://zoek.autotrader.nl/cgi-bin/advert_detail.php?page_num=1&record_id=878539&class=cars&pos=2&locale=atnl.cars.1&distance=&SearchID=de4823b4ceb8dc411faaa3f6677326d5&did=1000025
Deze heeft electrische stoelverstelling
Prijzen varieren van 1000 tot 3000 euro afhankelijk van de staat.
BTW, bij marktplaats moet je dit doen: Ga naar uitgebreid zoeken, en tik dan in "Vectra 2000", dan moet je, auto's doen, en daarna opel, dan kan je alle Vectra 2000jes vinden
Hier meer piccies:
Voorkant
Achterkant (let op de tekst "Vectra 2000 16v" om een of andere reden staat deze tekst niet op alle Vectra 2000's)
Hier nog een duidelijkere foto
Foto's van de (optionele) digidash in een andere auto, let op volgens mij was het zo, dus ik weet niet zeker of de dash van de Vectra 2000 ook zo was, maar volgens mij wel:
Maar wat ik nu van jullie wil is meer info , over onderhoud, verbruik, betrouwbaarheid. Voorbeeldje, dat ding heeft electrische ramen, gaan deze bijv. vaak stuk?
Iedereen dus met een Vectra 2000 of auto met dezelfde motor, reageer ajb, je helpt me er veel mee.
Dus als je een Vectra 2000, een Calibra 2.0 16v, Astra GSi 16v, Omega 2.0 16v enz. hebt reageer dan ajb ook, want ik wil niet alleen weten hoe de Vectra 2000 is in onderhoud, maar ook de motor, en verbruik.
Waarom wil ik deze info, want naast de E30 325i, is dit een auto die ik heel graag wil. Dus ajb info van iedereen die meer info voor mij heeft
Edit:
Ik weet dat er ook een 2000 16v 4x4 is maar die is niet interessant voor mij, want: trager, slechte 4x4, veel meer onderhoud, meer verbruik, auto weegt meer.
Nog een link:
http://members.lycos.nl/recaroseats/hobbies1.html
BMW E30 318iS, Opel Vectra 2000 16v en VW Passat 16v.
http://www.e30-2.de/test/318is/3test.htm
[Dit bericht is gewijzigd door yup op 19-12-2003 13:43]
quote:Als je bedoelt dat ze roesten, ja ik weet dat ze bijhoorlijk kunnen roesten... als ze niet goed zijn behandelt, want er zijn ook exemplaren bijna zonder roest.
Op vrijdag 19 december 2003 11:57 schreef mhr-zip het volgende:
Krijg je er ook een busje hammerite bij?
Ik denk eigenlijk dat alleen slashme mij kan helpen, want hij is de enige niet-Opelhater op deze forum volgens mij
[Dit bericht is gewijzigd door yup op 19-12-2003 12:02]
quote:KonnieKipke, en hij is er héél trots op
Op vrijdag 19 december 2003 12:04 schreef Xtreem het volgende:
[niet echt nuttige opmerking]
gebruik de search 'ns... er is een user hier met een vectra met digidash... weet alleen niet wie
quote:de search werkt niet
Op vrijdag 19 december 2003 12:04 schreef Xtreem het volgende:
[niet echt nuttige opmerking]
gebruik de search 'ns... er is een user hier met een vectra met digidash... weet alleen niet wie
quote:
Op vrijdag 19 december 2003 12:07 schreef UrbanMike het volgende:[..]
de search werkt niet
search via google dan
quote:nuttige goed onderbouwde bijdrage
Op vrijdag 19 december 2003 12:14 schreef _GdR_ het volgende:
een opel is gaar
quote:En post of leeft die user nog?
Op vrijdag 19 december 2003 12:07 schreef Scrutinizer het volgende:[..]
KonnieKipke, en hij is er héél trots op
quote:Leuk bedoeld hoor, maar ik heb alleen een ding kunnen vinden, en dat is dat de Opel Vectra 2000 een goede onderstel heeft voor de Nurburgring
Op vrijdag 19 december 2003 12:19 schreef B03S het volgende:
http://www.google.nl/search?q=vectra+2000+site%3Aforum.fok.nl&btnG=Google+zoeken&hl=nl&ie=UTF-8&oe=UTF-8&as_qdr=all
Iemand met echte informatie voor mij of tips?
quote:ja en het is echt zo
Op vrijdag 19 december 2003 12:14 schreef Xtreem het volgende:[..]
nuttige goed onderbouwde bijdrage
quote:Jongens jullie verpesten het draadje zo
Op vrijdag 19 december 2003 12:29 schreef _GdR_ het volgende:[..]
ja en het is echt zo
Ajb geen niet-onderbouwde posts meer ok?
Ik wilde gewoon een beetje info over een Vectra, en heel anti-Opel-Fok! verpest mijn draadje weer
quote:In het topic in PTA over de alfa 156 diesel heeft hij onlangs nog gepost
Op vrijdag 19 december 2003 12:17 schreef yup het volgende:[..]
En post of leeft die user nog?
Verbruik ligt puur aan je rechtervoet.
Roestvorming op de standaart Opel plekken,al heeft een vectra daar ietsje minder last van.
Meen een goede automonteur mee die kennis van zaken heeft,dit scheelt je een hele hoop ellende.
Electrische ramen zijn gewoon KUT,in de motor van de raam zit een print die nogal eens kapot gaat en duur zijn.... (let op met snelstarters)
Maarja,meer merken hebben problemen met de ramen,kijk bijv. naar de Honda Accord,daar gaan de raammechanismes ook van stuk(wieltjes)
Suc6
[Dit bericht is gewijzigd door Herr.Flick op 19-12-2003 13:05]
Als je er 1 koopt zou ik zoals al eerder gezegt gewoon een zo standaard mogelijk kopen, verder blijft het altijd mazzel hebben of je een goed exemplaar heb, maar een Opel kan heel wat leien.
quote:Thx voor de info, dat met die digidash was me al bekend, ik weet dat de versies zonder digidash beter zijn, en ik ben er ook niet kapot van hoor, die digidash, volgens mij was het gewoon doordat Opel overgenomen was door GM, en die clowns bij GM die digidash als optie hebben gedaan (Corvette had toen ook digidash). Dit is gewoon bruikbare informatie THX
Op vrijdag 19 december 2003 12:40 schreef slashme het volgende:
Hier ben ik dan. Het blokje van de 2000 is vrij sterk, mits goed onderhouden natuurlijk. Voor de rest geldt voor de vectra veel standaard opel moeilijkheden namelijk roest bij spatbordranden en kokerbalken. Kies liever niet een versie met digitaal dashbord of je moet voor je hobby electricien willen spelen. Zo min mogelijk elektrisch kan alleen maar kapot. Uitlaat wil ook nog wel eens rotten. Let vooral op de algehele staat van de auto, laat uitgebouwde bespoilerde versies vooral staan en kies voor een orginele nette auto.
Kilometerstand is ook belangrijk alhoewel 2 ton makkelijk haalbaar is. als de vorige eigenaar jonger is dan 22 en een pet op heeft laat de auto dan vooral staan.
BTW, zo min mogelijk electrisch gaat voor mij niet op, ik zou zo een auto willen, omdat ie zoveel opties heeft, voor mij dus electrische ramen rondom, electrische spiegels+verwarmd, maar geen digidash. Dat de electrische systemen stuk gaan neem ik voor lief, mijn vader heeft jaren Opel gehad, en maakte alles zelf, van ruitenwisser tot versnellingsbak.
quote:Die van de kop is al bekend, er zijn 2 soorten ervan bekend, een Coscast en een andere vage, die Coscast is beter, die andere is
Op vrijdag 19 december 2003 13:03 schreef Herr.Flick het volgende:
Blok is goed,alleen komen lekkende oliepomppakking vaak voor(monteer hier een stalen pakking en probleem komt niet meer terug),monteer direkt nieuwe distributieriem + SPAN EN GELEIDE ROLLEN,vergeet dit NIET.Verbruik ligt puur aan je rechtervoet.
Roestvorming op de standaart Opel plekken,al heeft een vectra daar ietsje minder last van.
Meen een goede automonteur mee die kennis van zaken heeft,dit scheelt je een hele hoop ellende.
Electrische ramen zijn gewoon KUT,in de motor van de raam zit een print die nogal eens kapot gaat en duur zijn....
(let op met snelstarters)
Maarja,meer merken hebben problemen met de ramen,kijk bijv. naar de Honda Accord,daar gaan de raammechanismes ook van stuk(wieltjes)Suc6
quote:Standaard is een pre, een Opel dat is omgebouwd, met spoilers en dat soort troep is gewoon
Op vrijdag 19 december 2003 13:03 schreef Jatoch het volgende:
Wat een mooie wagen! vooral die foto van die Finland Opel Club. Ben zelf een groot Opel fan, voornamelijk de oudere Opels die roestenze hebben uitstraling. Me vorige auto was een '88'er 1.8S kadett met 310000 op de teller, verkocht aan een vriend die er nog steeds in scheurt. Rijdt nu een Ford Focus 1.8i 16v Ghia, totaal mijn merk niet, maar wel een fijna auto.
Als je er 1 koopt zou ik zoals al eerder gezegt gewoon een zo standaard mogelijk kopen, verder blijft het altijd mazzel hebben of je een goed exemplaar heb, maar een Opel kan heel wat leien.
[let op]
Hier is nog een bruikbare link met info over de Vectra 2000 16v
http://members.lycos.nl/recaroseats/hobbies1.html
links op de pagina zijn er meer links over de Vectra 2000
[/let op]
Edit:
Over die lekke koppakkingen ga ik nu zoeken.
Edit2:
In deze advertentie zie je een Vectra 2000 te koop staan, met coscast kop, dus het is waar dat er 2 soorten koppen zijn. Ik zoek nog meer info.
http://www.opelweb.nl/Opelweb-te%20koop.htm
Edit3:
Nog een link, maar dan BMW E30 318iS, Opel Vectra 2000 16v en VW Passat 16v.
http://www.e30-2.de/test/318is/3test.htm
En op de 7de pagina kan je zien dat de auto geen digidash heeft, wat dus laat zien dat het ook echt een optie is gewees
[Dit bericht is gewijzigd door yup op 19-12-2003 13:44]
quote:Ik heb de C20NE motor. Weliswaar maar 115 pk, maar die 16V schijnt wat eerder de pijp aan maarten te geven. Nu al 260.000 km gereden. Wat betreft onderhoud gaat alleen de waterpomp soms stuk. Ik heb dus een vectra 2.0i CD uit 1990 MET digidash
Op vrijdag 19 december 2003 11:54 schreef yup het volgende:
Ik ben me een beetje aan het orienteren voor oude auto's met 150-200 pk's en deze auto vond ik vet cool!Foto's van de (optionele) digidash in een andere auto, let op volgens mij was het zo, dus ik weet niet zeker of de dash van de Vectra 2000 ook zo was, maar volgens mij wel:
[afbeelding]
Ik blijf mn auto toppie vinden..
quote:
Op vrijdag 19 december 2003 12:07 schreef Scrutinizer het volgende:[..]
KonnieKipke, en hij is er héél trots op
Ik ben er vooral trots op dat ik 75 euro voor mn digidash betaalde, terwijl ie bij de opel dealer nieuw 1.995,00 euro kost...
En natuurlijk het inbouwen. 2 weken bijna fulltime werk...
quote:ik ben ook opel lover
Op vrijdag 19 december 2003 12:01 schreef yup het volgende:[..]
Als je bedoelt dat ze roesten, ja ik weet dat ze bijhoorlijk kunnen roesten... als ze niet goed zijn behandelt, want er zijn ook exemplaren bijna zonder roest.
Ik denk eigenlijk dat alleen slashme mij kan helpen, want hij is de enige niet-Opelhater op deze forum volgens mij
http://users.pandora.be/glc/Auto
http://users.pandora.be/glc/Kadett
quote:BTW, mooie auto hoor.
Op vrijdag 19 december 2003 13:59 schreef KonnieKipke het volgende:[..]
Ik heb de C20NE motor. Weliswaar maar 115 pk, maar die 16V schijnt wat eerder de pijp aan maarten te geven. Nu al 260.000 km gereden. Wat betreft onderhoud gaat alleen de waterpomp soms stuk. Ik heb dus een vectra 2.0i CD uit 1990 MET digidash
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
![]()
Ik blijf mn auto toppie vinden..
Maar...
Hoe is de digidash? Valt ie uit? Wat voor opties heeft je auto? Als ie electrische ramen/spiegels heeft hoe bevallen die, gaan die soms stuk?
Ik zie zelfs dat je een boordcomputer heeft, en hoe bevalt dat?
quote:Mooie bak hoor, maar een ding, die dingen op die koplampen kunnen niet he.
Op vrijdag 19 december 2003 14:06 schreef jeroenglc het volgende:[..]
ik ben ook opel lover
http://users.pandora.be/glc/Auto
http://users.pandora.be/glc/Kadett
quote:Bij mij is in de afgelopen 2 jaar nog nooit iets electrisch stuk gegaan. Electrisch schuifdak, ramen, spiegels. Werken allemaal top!
Op vrijdag 19 december 2003 14:17 schreef yup het volgende:[..]
BTW, mooie auto hoor.
Maar...
Hoe is de digidash? Valt ie uit? Wat voor opties heeft je auto? Als ie electrische ramen/spiegels heeft hoe bevallen die, gaan die soms stuk?
Ik zie zelfs dat je een boordcomputer heeft, en hoe bevalt dat?
[..]
quote:Hmmm dit geeft mij meer vertrouwen in het electrisch systeem van de Vectra 2000. Niemand anders ervaringen/tips?
Op vrijdag 19 december 2003 16:25 schreef KonnieKipke het volgende:[..]
Bij mij is in de afgelopen 2 jaar nog nooit iets electrisch stuk gegaan. Electrisch schuifdak, ramen, spiegels. Werken allemaal top!
quote:Ik had het over de oliepomp,niet over de cilinderkop.
Die van de kop is al bekend, er zijn 2 soorten ervan bekend, een Coscast en een andere vage, die Coscast is beter, die andere is(gaan dus vaak lek).
[..]
Niet echt mijn ding maar verder wel een leuke auto. Ik heb begrepen dan opel 16v motoren wel flink wat olie lusten dus ik kan me voorstellen dat dat door te laat bijvullen bij een aantal exemplaren het al bij een vrij lage kilometerstand afgelopen zal zijn.
BTW, het is dus deze model:
Dit is van dezelfde bouwjaren maar dit is een Vectra GT, en dit valt dus ook af, zo ziet een Vectra 2000 er dus nooit uit
Dus ook NIET deze model, kan ook niet, want van deze model (die van '92 tot '95 is gebouwd) bestaat geen 2000 16v met 150 pk: je zinsopbouw klopt voor geen meter
De Vectra 2000 heeft de beroemde C20XE (correct me if i'm wrong) van de Astra GSi 16v, Calibra 2.0 16v, Omega 2.0 16v, ze hadden volgens mij 2 soorten koppen, een Coscast kop (de goeie), en een ...(weet naam niet meer) kop (das de minder goeie, die gaat vaak lekken).
De motor is waanzinnig sterk en betrouwbaar, maar loopt vaak rauw. Van alle 2.0 16v GTi' achtige motoren wint deze van allemaal, want flexibele motor qua koppel, betrouwbaar, ontzettend zuinig (1 op 12 is normaal!), veel koppel en klimt snel in toeren.
Voor meer informatie over de opties, snelheid, verbruik, maten, gewichten en prestaties: hier is de link:
Waarom wil ik deze info, want naast de E30 325i, is dit een auto die ik heel graag wil. Dus ajb info van iedereen die meer info voor mij heeft zinsopbouw
Waar heb jij in godsnaam Nederlands geleerd?
PS: mocht je dislectisch zijn dan neem ik mijn woorden terug. Zo niet dan ben je echt een .
quote:Als je zoveel typt maak je nou eenmaal fouten...
Op vrijdag 19 december 2003 21:37 schreef pwnd het volgende:
[quote]Op vrijdag 19 december 2003 11:54 schreef yup het volgende:
Ik ben me een beetje aan het orienteren voor oude auto's met 150-200 pk's en deze auto vond ik vet cool!BTW, het is dus deze model:
Dit is van dezelfde bouwjaren maar dit is een Vectra GT, en dit valt dus ook af, zo ziet een Vectra 2000 er dus nooit uit
Dus ook NIET deze model, kan ook niet, want van deze model (die van '92 tot '95 is gebouwd) bestaat geen 2000 16v met 150 pk: je zinsopbouw klopt voor geen meter
De Vectra 2000 heeft de beroemde C20XE (correct me if i'm wrong) van de Astra GSi 16v, Calibra 2.0 16v, Omega 2.0 16v, ze hadden volgens mij 2 soorten koppen, een Coscast kop (de goeie), en een ...(weet naam niet meer) kop (das de minder goeie, die gaat vaak lekken).
De motor is waanzinnig sterk en betrouwbaar, maar loopt vaak rauw. Van alle 2.0 16v GTi' achtige motoren wint deze van allemaal, want flexibele motor qua koppel, betrouwbaar, ontzettend zuinig (1 op 12 is normaal!), veel koppel en klimt snel in toeren.Voor meer informatie over de opties, snelheid, verbruik, maten, gewichten en prestaties: hier is de link:
Waarom wil ik deze info, want naast de E30 325i, is dit een auto die ik heel graag wil. Dus ajb info van iedereen die meer info voor mij heeft
zinsopbouw
Waar heb jij in godsnaam Nederlands geleerd?
PS: mocht je dislectisch zijn dan neem ik mijn woorden terug. Zo niet dan ben je echt een
.
quote:Je post in het verkeerde forum.
Op vrijdag 19 december 2003 21:37 schreef pwnd het volgende:
[quote]Op vrijdag 19 december 2003 11:54 schreef yup het volgende:
Ik ben me een beetje aan het orienteren voor oude auto's met 150-200 pk's en deze auto vond ik vet cool!BTW, het is dus deze model:
Dit is van dezelfde bouwjaren maar dit is een Vectra GT, en dit valt dus ook af, zo ziet een Vectra 2000 er dus nooit uit
Dus ook NIET deze model, kan ook niet, want van deze model (die van '92 tot '95 is gebouwd) bestaat geen 2000 16v met 150 pk: je zinsopbouw klopt voor geen meter
De Vectra 2000 heeft de beroemde C20XE (correct me if i'm wrong) van de Astra GSi 16v, Calibra 2.0 16v, Omega 2.0 16v, ze hadden volgens mij 2 soorten koppen, een Coscast kop (de goeie), en een ...(weet naam niet meer) kop (das de minder goeie, die gaat vaak lekken).
De motor is waanzinnig sterk en betrouwbaar, maar loopt vaak rauw. Van alle 2.0 16v GTi' achtige motoren wint deze van allemaal, want flexibele motor qua koppel, betrouwbaar, ontzettend zuinig (1 op 12 is normaal!), veel koppel en klimt snel in toeren.Voor meer informatie over de opties, snelheid, verbruik, maten, gewichten en prestaties: hier is de link:
Waarom wil ik deze info, want naast de E30 325i, is dit een auto die ik heel graag wil. Dus ajb info van iedereen die meer info voor mij heeft
zinsopbouw
Waar heb jij in godsnaam Nederlands geleerd?
PS: mocht je dislectisch zijn dan neem ik mijn woorden terug. Zo niet dan ben je echt een
.
http://forum.fok.nl/listtopics.php/15
Ik heb geen moeite met een of meerdere typfouten,en ik begrijp ook prima wat TS bedoelt.
So what is your Question???
quote:Thx voor de hulp dude, sommige mensen snappen het niet dat als je zoveel typt, je gewoon fouten maakt. Dit soort reacties helpen me topic om zeep, waarom gaat die taalpurist gewoon niet in een Nederlands forum posten ofzo
Op zaterdag 20 december 2003 01:00 schreef Herr.Flick het volgende:[..]
Je post in het verkeerde forum.
Dit is voor auto's en dergelijke, jij hoort met je reakties beter hier thuis :http://forum.fok.nl/listtopics.php/15
Ik heb geen moeite met een of meerdere typfouten,en ik begrijp ook prima wat TS bedoelt.
So what is your Question???
Geloof, taal, cultuur en dat soort dingen zijn gescheiden van de PTA, oki?
En nu back on topic.
quote:Sorry had het verkeerd begrepen, maar toch, ik wou toch zeggen dat de 2.0 16v motor 2 soorten koppen heeft, de Coscast en die andere ...
Op vrijdag 19 december 2003 18:09 schreef Herr.Flick het volgende:[..]
Ik had het over de oliepomp,niet over de cilinderkop.
die zijn er al af hoor
Maar is klein beetje fabeltje.
Eerste serie is slecht, erna hebben ze weer de hulp van Cosworth ingeroepen en vanaf dat moment zijn ook de Kolbenschmidt koppen gewoon goed. Zijn wel tabbellen over te vinden op het net met de materiaalsterkten in Nm. tStaat ook op veel sites fout trouwens.
Zal dit beetje fabeltje ook wel vandaan komen.
Eerste serie M2.5s met KS koppen hebben het probleem. Overigens een door Lotus ontwikkeld blok trouwens uit de C.20NE 8 klappert.
Effe on topic:
Bij het kopen van een Vectra2000 moet je (denk ik) voornamelijk letten op idd roest, komt ook met name door niet preventief ingrijpen, 1 zaterdagje achterbank eruit en binnenschermen waxen en kokers tectylen zou het geweest zijn. Let ook op de "frommel" manier oplossen, nieuw stuk inlassen. Die gaan vaak 2 jaar later weer. Maar een goed onderhouden kan nu ook nog gewoon kanonhard zijn hoor.
1 op 12 haal je echt voor geen meter trouwens gemiddeld. Denk maar eerder aan 1 op 10 gemiddeld, en dan rij je al veel snelweg. Diegene die 1 op 12 haalt, daar moet je die auto van kopen. Die heeft nl nooit meer dan 3000 toeren gereden.
Verder let op km stand, hoewel dat niet eens zoveel zegt. Tis een blok wat onverwoestbaar is en je de hele dag open mag smijten, maar tis zo kapot bij veel met koude motor vol opengooien. Idd distri + spanrollen e.d. checken.
Duur blok om je distri riem en kleppen e.d. van te slopen.
Verder let op interieur, zegt vaak alles, let op motorbay, niet zo vuil, niet te schoon (laatste zegt vaak ook veel). Let op grote wielen, bumpers en vleugels. Klinkt raar, maar die zijn technisch vaak slechter dan een die standaard heeft rondgereden en netjes zijn beurten e.d. heeft gehad. Ander probleem daar mee, zitten vrij veel sensoren in zo'n bak. Veel vertikken het om de problemen op te lossen als die er 1 is "maar daar kan ik ook M3 spiegels voor kopen, dus kverbind hem wel door, en ziet toch niemand". Affijn. Zoeen wil je niet. (Hier krijg je ook die trammelanten auto's van trouwens, bij GTIs, GSIs, VTECs, etc, het imago klopt wat dat betreft wel, geld gaat op aan wielen en spiegels, ipv jaarlijkse grote beurt).
Dashboard is geen enkel probleem en rest electronica ook niet trouwens. Meer het geklungel van mensen zelf. 9 v/d 10 van dat soort problemen komt van mensen die "wel ff audio" erin gaan leggen, en dan een storing hebben, en bij god niet meer weten hoe dat nu kan. En dan schreeuwen we "k*tdashboard !".
kDenk overigens dat nog vrij moeilijk is om een goede te vinden.
Zijn er so-wie-so niet zo heel veel van, gedeelte zal afgetrapt zijn (aftrappen kan trouwens niet, geen onderhoud doen wel), ander gedeelte zal helemaal tiptop glimmend op een meeting staan, je moet 2e hands gewoon oppassen natuurlijk. Je kan nog het beste zoeken naar een zo standaard mogelijk uitziende en bv dealer onderhouden.
Nha succes !
quote:Thx voor de info, ik heb al begrepen, dat het een beetje overdreven word, die digidash problemen. Maar toch zou ik er liever eentje zonder willen, ik heb het niet zo op digi-dashes.
Op zaterdag 20 december 2003 12:17 schreef PNG het volgende:
KS kop.Maar is klein beetje fabeltje.
Eerste serie is slecht, erna hebben ze weer de hulp van Cosworth ingeroepen en vanaf dat moment zijn ook de Kolbenschmidt koppen gewoon goed. Zijn wel tabbellen over te vinden op het net met de materiaalsterkten in Nm. tStaat ook op veel sites fout trouwens.
Zal dit beetje fabeltje ook wel vandaan komen.Eerste serie M2.5s met KS koppen hebben het probleem. Overigens een door Lotus ontwikkeld blok trouwens uit de C.20NE 8 klappert.
Effe on topic:
Bij het kopen van een Vectra2000 moet je (denk ik) voornamelijk letten op idd roest, komt ook met name door niet preventief ingrijpen, 1 zaterdagje achterbank eruit en binnenschermen waxen en kokers tectylen zou het geweest zijn. Let ook op de "frommel" manier oplossen, nieuw stuk inlassen. Die gaan vaak 2 jaar later weer. Maar een goed onderhouden kan nu ook nog gewoon kanonhard zijn hoor.
1 op 12 haal je echt voor geen meter trouwens gemiddeld. Denk maar eerder aan 1 op 10 gemiddeld, en dan rij je al veel snelweg. Diegene die 1 op 12 haalt, daar moet je die auto van kopen. Die heeft nl nooit meer dan 3000 toeren gereden.
Verder let op km stand, hoewel dat niet eens zoveel zegt. Tis een blok wat onverwoestbaar is en je de hele dag open mag smijten, maar tis zo kapot bij veel met koude motor vol opengooien. Idd distri + spanrollen e.d. checken.
Duur blok om je distri riem en kleppen e.d. van te slopen.
Verder let op interieur, zegt vaak alles, let op motorbay, niet zo vuil, niet te schoon (laatste zegt vaak ook veel). Let op grote wielen, bumpers en vleugels. Klinkt raar, maar die zijn technisch vaak slechter dan een die standaard heeft rondgereden en netjes zijn beurten e.d. heeft gehad. Ander probleem daar mee, zitten vrij veel sensoren in zo'n bak. Veel vertikken het om de problemen op te lossen als die er 1 is "maar daar kan ik ook M3 spiegels voor kopen, dus kverbind hem wel door, en ziet toch niemand". Affijn. Zoeen wil je niet. (Hier krijg je ook die trammelanten auto's van trouwens, bij GTIs, GSIs, VTECs, etc, het imago klopt wat dat betreft wel, geld gaat op aan wielen en spiegels, ipv jaarlijkse grote beurt).
Dashboard is geen enkel probleem en rest electronica ook niet trouwens. Meer het geklungel van mensen zelf. 9 v/d 10 van dat soort problemen komt van mensen die "wel ff audio" erin gaan leggen, en dan een storing hebben, en bij god niet meer weten hoe dat nu kan. En dan schreeuwen we "k*tdashboard !".
kDenk overigens dat nog vrij moeilijk is om een goede te vinden.
Zijn er so-wie-so niet zo heel veel van, gedeelte zal afgetrapt zijn (aftrappen kan trouwens niet, geen onderhoud doen wel), ander gedeelte zal helemaal tiptop glimmend op een meeting staan, je moet 2e hands gewoon oppassen natuurlijk. Je kan nog het beste zoeken naar een zo standaard mogelijk uitziende en bv dealer onderhouden.
Nha succes !
Maar nu de 2dehands exemplaren:
Uhh, uit verschillende bronnen heb ik vernomen dat het verbruik uitzonderlijk laag kan zijn, het is bijv. veel zuiniger dan een 2.0 16v GTi motor van VW.
Dus dit is
http://www.marktplaats.nl/markt/autos/opel/88098.htm?ret=%2Fnieuw_zoek.php3%3Fq%3Dvectra%2B2000%26g%3D4%26u%3D12%26pv%3D%26t%3Da%26f%3D1%26s%3D100%26b%3D0%26submit1%3DZoek%26m%3D0
Bespoilerde wannabee bak
Maar hoe is deze denk je?
http://www.marktplaats.nl/markt/autos/opel/87342.htm?ret=%2Fnieuw_zoek.php3%3Fq%3Dvectra%2B2000%26g%3D4%26u%3D12%26pv%3D%26t%3Da%26f%3D1%26s%3D100%26b%3D0%26submit1%3DZoek%26m%3D0
Helemaal standaard.
En hoe is deze?
http://zoek.autotrader.nl/cgi-bin/advert_detail.php?page_num=1&record_id=878539&class=cars&pos=2&locale=atnl.cars.1&distance=&SearchID=de4823b4ceb8dc411faaa3f6677326d5&did=1000025
Deze ziet er netjes uit, en heeft best veel opties, zelfs electrisch verstelbare stoelen
BTW, dit is gewoon puur uit nieuwsgierigheid, en orientatie. Ik ben geinteresserd in 2 auto's: Of een Opel Vectra 2000 16v, of een BMW E30 325i. En ik heb weleens vaker gereden (zonder rijbewijs maar toch), en ik mocht van een kennis een paar keer lessen omdat ik 17 was geworden.
Ik heb mijn rijbewijs (nog) niet, want ik mag hem nog niet halen, ben pas 17, maar ik heb nu meer dan genoeg gespaard voor een rijbewijs, en ik zit nu door te sparen zodat ik auto+rijbewijs kan betalen. Dus ik heb gewoon werk, en ik spaar nu
[Dit bericht is gewijzigd door yup op 20-12-2003 12:37]
quote:Je hebt 2 aartsvijanden in je sig staan... oh nee wacht, dat waren de Kadett/Astra en de Golf
Op zaterdag 20 december 2003 12:49 schreef Broes.Willems het volgende:
opel
quote:Old times...
Op zaterdag 20 december 2003 12:52 schreef yup het volgende:[..]
Je hebt 2 aartsvijanden in je sig staan... oh nee wacht, dat waren de Kadett/Astra en de Golf
quote:new clones
Op zaterdag 20 december 2003 12:54 schreef Broes.Willems het volgende:[..]
Old times...
Haal eerst maar eens je rijbewijs,koop een vectra 18 i,of een BMW 316/318 e30,rij die eerst gaar/kort,en LEER daarin rijden,koop daarna iets mooiers.(je rijbewijs hebben betekend niet dat je kunt rijden,maar dat je het mag leren zonder leraar).
Suc6 in de toekomst,je zult het nodig hebben!
quote:LOL, nee ik wil een snelle auto, ik heb een zeer groot liefde voor auto's (ben extreem autogek), dus mijn auto moet gewoon waanzinnig snel zijn... Als ik het gaspedaal indruk moeten mensen dit denken:
Op zaterdag 20 december 2003 14:25 schreef Herr.Flick het volgende:
TS, als je moet kiezen tussen een 325 i en een vectra 2000,dan zou ik eerst maar eens leren rijden.
Niet echt verstandig om als 1e autootje meteen een bak te kopen van 150+ pk's.
Jezelf dood of invalide rijden kan op latere leeftijd ook nog prima.
En als het geld er is voor de auto,dan is het geld er nog niet voor de verzekering/onderhoud/verbuik.Haal eerst maar eens je rijbewijs,koop een vectra 18 i,of een BMW 316/318 e30,rij die eerst gaar/kort,en LEER daarin rijden,koop daarna iets mooiers.(je rijbewijs hebben betekend niet dat je kunt rijden,maar dat je het mag leren zonder leraar).
Suc6 in de toekomst,je zult het nodig hebben!
Sorry maar als je er tegen bent, spijtig, want ik ken genoeg jonge (18-21) mensen die rijden met vaders dikke 530i of Mercedes E320. En die maken geen brokken (ok ok, die dingen hebben ESP, DSC enzo, maar toch )
Dit alles met een dikke
quote:Ik ben er niet op tegen, tis alleen maar een goede tip.
Op zondag 21 december 2003 01:16 schreef yup het volgende:[..]
Sorry maar als je er tegen bent, spijtig, want ik ken genoeg jonge (18-21) mensen die rijden met vaders dikke 530i of Mercedes E320. En die maken geen brokken (ok ok, die dingen hebben ESP, DSC enzo, maar toch)
Dit alles met een dikke
quote:Gelukkig, daar hou ik nou van, gewooon antwoorden, en geen moraalriddergedoe
Op zondag 21 december 2003 02:11 schreef Herr.Flick het volgende:[..]
Ik ben er niet op tegen, tis alleen maar een goede tip.
Doe ermee wat jij wilt,tis jouw keuze,jouw leven....
quote:Dit is gewoon als optie geleverd geweest, niet standaard, vergeet niet dat de Vectra 2000 toen de aller-luxste Vectra was, en ook de snelste.
Op zondag 21 december 2003 10:33 schreef KonnieKipke het volgende:
Volgens mij bestaan er geen vectra 2000 met electrisch verstelbare stoelen.
Na 92' zijn de 2.0i 16v motoren in de Vectra niet interessant, want die hebben volgens mij door emissie enzo maar 136 pk, en ze hadden ook veel minder opties standaard. Pas later na '92 kwam de Vectra 2.5i 24v V6 met 170 pk, en de ultieme, zeer zeldzame Vectra 2.0i 4x4 Turbo met 204! pk.
zei hij uit eigen ervaring
quote:Allereerst, TS er zijn hier meer opel-liefhebbers hoor !
Op zaterdag 20 december 2003 12:17 schreef PNG het volgende:
KS kop.Maar is klein beetje fabeltje.
Eerste serie is slecht, erna hebben ze weer de hulp van Cosworth ingeroepen en vanaf dat moment zijn ook de Kolbenschmidt koppen gewoon goed. Zijn wel tabbellen over te vinden op het net met de materiaalsterkten in Nm. tStaat ook op veel sites fout trouwens.
Zal dit beetje fabeltje ook wel vandaan komen.Eerste serie M2.5s met KS koppen hebben het probleem. Overigens een door Lotus ontwikkeld blok trouwens uit de C.20NE 8 klappert.
Effe on topic:
Bij het kopen van een Vectra2000 moet je (denk ik) voornamelijk letten op idd roest, komt ook met name door niet preventief ingrijpen, 1 zaterdagje achterbank eruit en binnenschermen waxen en kokers tectylen zou het geweest zijn. Let ook op de "frommel" manier oplossen, nieuw stuk inlassen. Die gaan vaak 2 jaar later weer. Maar een goed onderhouden kan nu ook nog gewoon kanonhard zijn hoor.
1 op 12 haal je echt voor geen meter trouwens gemiddeld. Denk maar eerder aan 1 op 10 gemiddeld, en dan rij je al veel snelweg. Diegene die 1 op 12 haalt, daar moet je die auto van kopen. Die heeft nl nooit meer dan 3000 toeren gereden.
Verder let op km stand, hoewel dat niet eens zoveel zegt. Tis een blok wat onverwoestbaar is en je de hele dag open mag smijten, maar tis zo kapot bij veel met koude motor vol opengooien. Idd distri + spanrollen e.d. checken.
Duur blok om je distri riem en kleppen e.d. van te slopen.
Verder let op interieur, zegt vaak alles, let op motorbay, niet zo vuil, niet te schoon (laatste zegt vaak ook veel). Let op grote wielen, bumpers en vleugels. Klinkt raar, maar die zijn technisch vaak slechter dan een die standaard heeft rondgereden en netjes zijn beurten e.d. heeft gehad. Ander probleem daar mee, zitten vrij veel sensoren in zo'n bak. Veel vertikken het om de problemen op te lossen als die er 1 is "maar daar kan ik ook M3 spiegels voor kopen, dus kverbind hem wel door, en ziet toch niemand". Affijn. Zoeen wil je niet. (Hier krijg je ook die trammelanten auto's van trouwens, bij GTIs, GSIs, VTECs, etc, het imago klopt wat dat betreft wel, geld gaat op aan wielen en spiegels, ipv jaarlijkse grote beurt).
Dashboard is geen enkel probleem en rest electronica ook niet trouwens. Meer het geklungel van mensen zelf. 9 v/d 10 van dat soort problemen komt van mensen die "wel ff audio" erin gaan leggen, en dan een storing hebben, en bij god niet meer weten hoe dat nu kan. En dan schreeuwen we "k*tdashboard !".
kDenk overigens dat nog vrij moeilijk is om een goede te vinden.
Zijn er so-wie-so niet zo heel veel van, gedeelte zal afgetrapt zijn (aftrappen kan trouwens niet, geen onderhoud doen wel), ander gedeelte zal helemaal tiptop glimmend op een meeting staan, je moet 2e hands gewoon oppassen natuurlijk. Je kan nog het beste zoeken naar een zo standaard mogelijk uitziende en bv dealer onderhouden.
Nha succes !
Ten tweede de tweede serie KS koppen zijn ook niet goed.\
Ze hebben welliswaar de hulp van Cosworth ingeroepen, en daarna de legering anders gemaakt, maar dat is er niet veel beter op geworden.
OMdat deze legering zachter is moet je ongeveer elke 50000 KM je kop natrekken, en als je dat niet doet, gaat je koppakking kapot, of hij gaat gewoon weer olie bij het water gooien.
Ik had zelf een KS kop eerst, maar die ging uiteraard stuk.
Heb nu ook een Cossie, en ik kan je melden, je vind ze slechts zelden.
En dan zijn ze ook nog vrij prijzig. Dus ik zou een auto kopen die zo'n kop al heeft.
quote:Helaas heb je gelijk totaal gelijk, ik zag een keer voor 1500 euro een Opel Senator 3.0i 24v met 204 pk, "fully-loaded", gescheiden airco, alles electrisch, leder, electrische stoelverstelling enz. enz.
Op zondag 21 december 2003 12:34 schreef MouseOver het volgende:
Dit soort auto's moet je trouwens alleen kopen als je ze echt goed kunt betalen. Dus sowieso bij de aanschaf al minimaal 1,5x de aankoopprijs op je bankrekening hebben en daarnaast de maandelijkse kosten niet te krap inschatten.zei hij uit eigen ervaring
Maar ik heb een klein lichtpuntje, mijn vader heeft al jaren allerlei Opels gehad, en alles heeft hij zelfgemaakt, van richtingaanwijzer tot versnellingsbak. Ook met reparatie van motoren heeft mijn vader heel veel ervaring, hij heeft volgens mij zelfs een diploma om bij een garage te werken. Dus als een electrische raampje stuk is ga ik wel naar pappie
quote:Ja je hebt gelijk, dit had ik gelezen op een Calibra site, de Cossie-kop is veel beter dan die KS kop. Olie bij het water gooien, dat doet de KS kop het meest als ie stuk gaat.
Op zondag 21 december 2003 12:41 schreef AsconaB-16V het volgende:[..]
Allereerst, TS er zijn hier meer opel-liefhebbers hoor !
Ten tweede de tweede serie KS koppen zijn ook niet goed.\
Ze hebben welliswaar de hulp van Cosworth ingeroepen, en daarna de legering anders gemaakt, maar dat is er niet veel beter op geworden.OMdat deze legering zachter is moet je ongeveer elke 50000 KM je kop natrekken, en als je dat niet doet, gaat je koppakking kapot, of hij gaat gewoon weer olie bij het water gooien.
Ik had zelf een KS kop eerst, maar die ging uiteraard stuk.
Heb nu ook een Cossie, en ik kan je melden, je vind ze slechts zelden.
En dan zijn ze ook nog vrij prijzig. Dus ik zou een auto kopen die zo'n kop al heeft.
Ik weet ook dat reparatie aan de C20XE (toch?) motor van Opel duur is.
Maar thx voor de tip
Dat is nu juist de fabel. Durf er ook mijn edele deeltjes om te verwedden dat Ascona B een eerdere M2.5 had met KS kop.
Maar der is geen enkel probleem met de latere KS koppen. Alleen die bepaalde serie is kut. Pak bv de dis M2.8en bv, zijn allemaal KS koppen, kheb nog nooit op welk forum dan ook gehoord dat een gast problemen had met zijn kop. Jij wel ?
Tis iets van 500Nm, 300Nm, en 450 Nm ofzo. (doe dit ff compleet uit me hoofd). Coscast koppen zijn wel het best hoor, daar niet van.
Zoek ook maar eens op OAGC of OGC forum ofzo. Je komt er echt geeneen tegen. Ga ff idd naar Cali club met 91ers en het verhaal wordt anders.
De helft trouwens van de C.20XEs zit inmiddels op de 150.000 km, en is geen enkel probleem mee qua kop. kdenk dat 80% KS kop is zelfs wat er nu rijdt. En idd de slechte serie is de helft van overleden of geperst inmiddels.
Je kan eigenwijs zijn, maar zo zit het verhaal echt in elkaar.
Heb ook geen idee waarom het steeds maar terugkomt. Je pakt de serienummers en de gegevens, en je weet meteen met motornummer of je net die verkeerde serie te pakken hebt. En der is ook een truuc mbt kopbouten. Weet je het ook meteen. (Wel lompe truuc trouwens).
En andere truuc, pak een tiewrap en verbind 2e gasklep met eerste. Wordtie wel zenuwachtig van, maar is leuk om keertje te doen
quote:Ja ik weet het eerlijk gezegd niet. Volgens Calibra club zijn de Coscast koppen zeer goed, en de KS lekken vaak. Ik heb dit verhaal ook vaker van andere bronnen gehoord. Maar of dit waar is?
Op zondag 21 december 2003 23:37 schreef PNG het volgende:
Nee, AsconaB heeft niet gelijk.Dat is nu juist de fabel. Durf er ook mijn edele deeltjes om te verwedden dat Ascona B een eerdere M2.5 had met KS kop.
Maar der is geen enkel probleem met de latere KS koppen. Alleen die bepaalde serie is kut. Pak bv de dis M2.8en bv, zijn allemaal KS koppen, kheb nog nooit op welk forum dan ook gehoord dat een gast problemen had met zijn kop. Jij wel ?
Tis iets van 500Nm, 300Nm, en 450 Nm ofzo. (doe dit ff compleet uit me hoofd). Coscast koppen zijn wel het best hoor, daar niet van.
Zoek ook maar eens op OAGC of OGC forum ofzo. Je komt er echt geeneen tegen. Ga ff idd naar Cali club met 91ers en het verhaal wordt anders.
De helft trouwens van de C.20XEs zit inmiddels op de 150.000 km, en is geen enkel probleem mee qua kop. kdenk dat 80% KS kop is zelfs wat er nu rijdt. En idd de slechte serie is de helft van overleden of geperst inmiddels.
Je kan eigenwijs zijn, maar zo zit het verhaal echt in elkaar.
Heb ook geen idee waarom het steeds maar terugkomt. Je pakt de serienummers en de gegevens, en je weet meteen met motornummer of je net die verkeerde serie te pakken hebt. En der is ook een truuc mbt kopbouten. Weet je het ook meteen. (Wel lompe truuc trouwens).
En andere truuc, pak een tiewrap en verbind 2e gasklep met eerste. Wordtie wel zenuwachtig van, maar is leuk om keertje te doen
En wat ik me ook afvraag, alle motorische problemen, gelden die ook bijv. voor de Astra/Kadett/Calibra (GSi) 2.0 16v? Of zijn die dingen verbeterd bij de Astra en de Calibra? (Kadett is zelfde bouwjaren ong. gemaakt als de Vectra 2000 dus zal wel hetzelfde zijn).
quote:Ik snap je effe niet
Op maandag 22 december 2003 00:16 schreef PNG het volgende:
Lees dan !
Ow je bedoelt dat de slechte KS koppen eigenlijk al allemaal zijn gestorven (ik vroeg of dat waar was, dat de KS koppen zo slecht zijn.)
En ga ik slapen.
quote:LOL, dacht het dus niet, qua wat beter verbruik? Kracht?
Op maandag 22 december 2003 14:41 schreef KonnieKipke het volgende:
C20NE is de beste motor
Enige wat ik kan bedenken is duurzaamheid. Verbruik is ongeveer even, kracht is bij de C20XE veel hoger.
Voor de leken:
C20NE: 115 PK 2.0i motor
C20XE: 150 PK 2.0i 16v motor
quote:duurzaamheid
Op maandag 22 december 2003 15:45 schreef yup het volgende:[..]
LOL, dacht het dus niet, qua wat beter verbruik? Kracht?
Enige wat ik kan bedenken is duurzaamheid. Verbruik is ongeveer even, kracht is bij de C20XE veel hoger.
Voor de leken:
C20NE: 115 PK 2.0i motor
C20XE: 150 PK 2.0i 16v motor
quote:Ik had ook gehoord dat als de distributieriem of ketting breekt, dat er nix met de motor gebeurt bij de C20NE (2.0 8v dus). Bij de 16v loopt de blok in de soep, dus dat is ook een plus van de 8-klepper.
Op donderdag 25 december 2003 23:56 schreef KonnieKipke het volgende:[..]
duurzaamheid
quote:Die hoort niet te breken
Ik had ook gehoord dat als de distributieriem of ketting breekt, dat er nix met de motor gebeurt bij de C20NE (2.0 8v dus). Bij de 16v loopt de blok in de soep, dus dat is ook een plus van de 8-klepper.
quote:- hier stond onzin -
Op vrijdag 26 december 2003 00:18 schreef MouseOver het volgende:[..]
Die hoort niet te breken
[Dit bericht is gewijzigd door yup op 26-12-2003 01:05]
quote:Bij op tijd vervangen riem
Het gebeurt wel vaak hoor, de eerste VR6'en van VW hebben er bijv. veel last van.
quote:Sorry, ik zit bullshit te lullen, het gebeurt niet vaak, maar bij de VR6'en knarst het vaak, is irri geluidje maar goedkoop op te lossen. Het kan soms wel gebeuren.
Op vrijdag 26 december 2003 00:57 schreef MouseOver het volgende:[..]
Bij op tijd vervangen riem
Als je er een gaat kopen, goed dat je bekend ben met de kop probleem, het is trouwens cosworth , op veel websites van calibra's wordt uitgelegd hoe je de kop kunt herkennen.
Ik heb 1 calibra gehad met de slechte kop, dus gewoon olie in je waterkoeling alles mengde zich door haarscheurtjes binnenin.
Zoek zoek zoek vordat je hem koopt koop een goeie. anders heb je alleen gezeik.
greetzZz,
007
quote:Ik weet dat de bouwer/mede-bouwer van de koppen Cosworth is, de kop heet Coskast of Coscast.
Op vrijdag 26 december 2003 01:05 schreef dubbel0zeven het volgende:
openingspostAls je er een gaat kopen, goed dat je bekend ben met de kop probleem, het is trouwens cosworth , op veel websites van calibra's wordt uitgelegd hoe je de kop kunt herkennen.
Ik heb 1 calibra gehad met de slechte kop, dus gewoon olie in je waterkoeling alles mengde zich door haarscheurtjes binnenin.
Zoek zoek zoek vordat je hem koopt koop een goeie. anders heb je alleen gezeik.
greetzZz,
007
Thx voor de info
Iedereen fuckt die Opel dan wel, maar er zit best knappe techniek in die Vectra.
Opel zorgde er wel voor dat de trekkracht dik in orde was, de koppel curve leken veel op die van diesels, voor benzinemotoren aardig wat trekkracht bij lage toerental.
In die blok zit een lichtmetalen kop van coscoast (wat je al zei) met 1 bovenliggende nokkenas, tandriem aangedreven, die de waterpomp ook aandrijft dus de kans op een overkokende motor is bijna nul want als de pomp geen aandrijving heeft, zit de nokkenas ook stil en dan maakt het toch niet uit. Volgens mij is dit pas vanaf Vectra 1.8 (?) Ik weet niet zeker.
Ook heb ik gehoord dat de remdruk bij sommige vectra's weg kan vallen als je te hard remt. Zal je keer gebeuren dat je hard remt voor auto, exit vectra. .
Kijk dan ook even naar dat punt, verder weet ik nix over die vectra's.
quote:16 kleppers hebben 2 nokkenassen bij die motoren.
Op vrijdag 26 december 2003 01:41 schreef Broemm het volgende:
He Yup, dit is zeker toeval. En het voldoet ook nog eens aan je beschrijving. [TK] Opel Vectra 2000, 2.0i 16V, 150 PK . Wonderen heb je met kerstmis.In die blok zit een lichtmetalen kop van coscoast (wat je al zei) met 1 bovenliggende nokkenas, tandriem aangedreven,
Volgens mij is dit pas vanaf Vectra 1.8 (?) Ik weet niet zeker.Ook heb ik gehoord dat de remdruk bij sommige vectra's weg kan vallen als je te hard remt. Zal je keer gebeuren dat je hard remt voor auto, exit vectra.
.
Kijk dan ook even naar dat punt, verder weet ik nix over die vectra's.
Nee, getande riem met aandrijving van de waterpomp heeft opel altijd al gehad(allen type OPEL-motoren met tandriem v.a 1.2 bj +/- '83 )
Remmen heb ik nog nooit geen gekke klachten van gehoord.
quote:Dat ding voldoet wel aan mijn eisen, maar helaas heb ik nu (nog) geen rijbewijs, deze topic heb ik geopend om meer info over de Vectra 2000 te krijgen, is best zeldzaam model vandaar.
Op vrijdag 26 december 2003 01:41 schreef Broemm het volgende:
He Yup, dit is zeker toeval. En het voldoet ook nog eens aan je beschrijving. [TK] Opel Vectra 2000, 2.0i 16V, 150 PK . Wonderen heb je met kerstmis.Iedereen fuckt die Opel dan wel, maar er zit best knappe techniek in die Vectra.
Opel zorgde er wel voor dat de trekkracht dik in orde was, de koppel curve leken veel op die van diesels, voor benzinemotoren aardig wat trekkracht bij lage toerental.
In die blok zit een lichtmetalen kop van coscoast (wat je al zei) met 1 bovenliggende nokkenas, tandriem aangedreven, die de waterpomp ook aandrijft dus de kans op een overkokende motor is bijna nul want als de pomp geen aandrijving heeft, zit de nokkenas ook stil en dan maakt het toch niet uit. Volgens mij is dit pas vanaf Vectra 1.8 (?) Ik weet niet zeker.Ook heb ik gehoord dat de remdruk bij sommige vectra's weg kan vallen als je te hard remt. Zal je keer gebeuren dat je hard remt voor auto, exit vectra.
.
Kijk dan ook even naar dat punt, verder weet ik nix over die vectra's.
Ik ben (al zeg ik het zelf) bovengemiddeld autoliefhebber. En deze auto spreekt me aan, want = zeer snel, 4 deurs, auto wekt geen agressie op bij andere mensen en agenten (die zullen denken allemaal; "ha, vast weer een geitewollensokken Vectra met een zielige 1.6'je). En spoilers, boos/liefkijkers, 19 inch "bling bling" wielen vind ik not done op zo een wagen, dat maakt het kopen ervan eigenlijk simpeler, als je een fout "getunede" bak ziet, kan je hem meteen laten staan, want 99% zeker dat er niet rustig is mee gereden.
En 2.0i 16v motoren van Opel hebben DOHC, dat is Dual OverHead Camshafts, wat dus dubbele bovenliggende nokkenassen betekent.
quote:Idd, 2.0i 16v DOHC (staat notabene op de motor zelf) = Dual OverHead Camshafts = dubbele bovenliggende nokkenassen.
Op vrijdag 26 december 2003 02:06 schreef Herr.Flick het volgende:[..]
16 kleppers hebben 2 nokkenassen bij die motoren.
Nee, getande riem met aandrijving van de waterpomp heeft opel altijd al gehad(allen type OPEL-motoren met tandriem v.a 1.2 bj +/- '83 )
Remmen heb ik nog nooit geen gekke klachten van gehoord.
Fotootje als bewijs:
En over die remmen, mijn oom had een Vectra 1.6i van '89 of '90 ofzo, heeft ook geen problemen gehad met de remmen.
[Dit bericht is gewijzigd door yup op 26-12-2003 02:31]
quote:Dit statement snap ik nooit. Waarom mag je geen snelle auto kopen met een bodykit en een dikke uitlaat? "Ja want dan is er niet rustig mee gereden". NEE AAP HET IS NIET VOOR NIKS EEN VECTRA 2000 16v. Dat zijn namelijk ook echt de modellen die gemaakt zijn voor de opa's!
Op vrijdag 26 december 2003 02:25 schreef yup het volgende:
-knip-En spoilers, boos/liefkijkers, 19 inch "bling bling" wielen vind ik not done op zo een wagen, dat maakt het kopen ervan eigenlijk simpeler, als je een fout "getunede" bak ziet, kan je hem meteen laten staan, want 99% zeker dat er niet rustig is mee gereden.
-knip-
Je hoeft er echt niet op te rekenen dat er met een volledig origineel model nooit boven de 3000rpm is geweest en altijd eerst 20km is warmgereden, en dat er met zo'n uitgebouwde auto altijd en overal geplankt wordt is ook niet waar. Meestal zie je aan de auto wel of hij mooi en goed uitgebouwd en onderhouden is, en daar kan je dan ook wel je conclusies uit trekken. Als zo iemand trots is op zijn auto, hem mooi maakt (van buiten), hem elke week wast en er mee op shows e.d. gaat staan, waarom zou hij dan wel de motor afraggen?
Kortom als je een 2000 16v tegenkomt waar naar jou idee "foute" velgen opzitten zou ik er gewoon naar gaan kijken, velgen kunnen er namelijk altijd af en niet geschoten is altijd mis.
quote:De Vectra 2000 is niet alleen het snelste, maar ook het meest luxeuze model aap, niet iedereen koopt een M3 om af te raggen, die kopen ze gewoon om 1. te showen 2. omdat hij luxe is.
Op vrijdag 26 december 2003 12:58 schreef matig het volgende:[..]
Dit statement snap ik nooit. Waarom mag je geen snelle auto kopen met een bodykit en een dikke uitlaat? "Ja want dan is er niet rustig mee gereden". NEE AAP HET IS NIET VOOR NIKS EEN VECTRA 2000 16v. Dat zijn namelijk ook echt de modellen die gemaakt zijn voor de opa's!
Je hoeft er echt niet op te rekenen dat er met een volledig origineel model nooit boven de 3000rpm is geweest en altijd eerst 20km is warmgereden, en dat er met zo'n uitgebouwde auto altijd en overal geplankt wordt is ook niet waar. Meestal zie je aan de auto wel of hij mooi en goed uitgebouwd en onderhouden is, en daar kan je dan ook wel je conclusies uit trekken. Als zo iemand trots is op zijn auto, hem mooi maakt (van buiten), hem elke week wast en er mee op shows e.d. gaat staan, waarom zou hij dan wel de motor afraggen?
Kortom als je een 2000 16v tegenkomt waar naar jou idee "foute" velgen opzitten zou ik er gewoon naar gaan kijken, velgen kunnen er namelijk altijd af
en niet geschoten is altijd mis.
Ik bedoel niet liefhebbersauto's ik bedoel sjonny-bakken, met uitlaat-opzetstukje en geblindeerde ramen, liefhebbersauto's zijn een grote pre, zij rijden er misschien behoorlijk hard mee, maar ze rijden de auto vaak warm, want het is hun grote liefde
Wat ik zeg is zeker geen domme conclusie, het is gewoon een feit dat als je een DTM uitlaat, grote wielen, geblindeerde ramen enz. ziet, dat het dan flink is uitgewoond, vooral bij GTi-achtige auto's telt dit. De kans is gewoon flink kleiner als de auto er standaard uitziet.
Zag nog laatst een Astra GSi 16v met wieldoppen te koop, was zeker de enige in de wereld met wieldoppen Die is zeker bereden door een opa of vrouw ofzo.
[Dit bericht is gewijzigd door yup op 26-12-2003 13:05]
quote:Volgens mij is een gewone 2.0i CD nog luxer, maargoed. Ik vind niet dat je alle bling bling auto's over 1 kam moet scheren, er kunnen best goede tussenzitten en om maar gewoon niet te gaan kijken omdat er chrome velgen en ruitensproeierleds opzitten is misschien wel zonde. Maar dat moet je allemaal zelf weten natuurlijk.
Op vrijdag 26 december 2003 13:00 schreef yup het volgende:[..]
De Vectra 2000 is niet alleen het snelste, maar ook het meest luxeuze model aap, niet iedereen koopt een M3 om af te raggen, die kopen ze gewoon om 1. te showen 2. omdat hij luxe is.
Ik bedoel niet liefhebbersauto's ik bedoel sjonny-bakken, met uitlaat-opzetstukje en geblindeerde ramen, liefhebbersauto's zijn een grote pre, zij rijden er misschien behoorlijk hard mee, maar ze rijden de auto vaak warm, want het is hun grote liefde
Wat ik zeg is zeker geen domme conclusie, het is gewoon een feit dat als je een DTM uitlaat, grote wielen, geblindeerde ramen enz. ziet, dat het dan flink is uitgewoond, vooral bij GTi-achtige auto's telt dit. De kans is gewoon flink kleiner als de auto er standaard uitziet.
Zag nog laatst een Astra GSi 16v met wieldoppen te koop, was zeker de enige in de wereld met wieldoppen
Die is zeker bereden door een opa of vrouw ofzo.
En die Astra met wieldoppen stond waarschijnlijk op winterbanden en de bling bling velgen lagen in de schuur.
Volgens mij is er nooit een GSI met wieldoppen geleverd??
quote:2.0i CD is niet luxer, die heeft namelijk niet alles standaard, terwijl de 2000 16v bijna alles standaard heeft (iig alles electrisch). Eigenlijk maakt het bij de 2000 niets uit, je ziet ze niet zo vaak "getuned" als een GSi en dergelijke.
Op vrijdag 26 december 2003 13:13 schreef matig het volgende:[..]
Volgens mij is een gewone 2.0i CD nog luxer, maargoed. Ik vind niet dat je alle bling bling auto's over 1 kam moet scheren, er kunnen best goede tussenzitten en om maar gewoon niet te gaan kijken omdat er chrome velgen en ruitensproeierleds opzitten is misschien wel zonde. Maar dat moet je allemaal zelf weten natuurlijk.
En die Astra met wieldoppen stond waarschijnlijk op winterbanden en de bling bling velgen lagen in de schuur.
Volgens mij is er nooit een GSI met wieldoppen geleverd??
Vectra 2000'tjes zijn zo zeldzaam, dat je ze wel allemaal moet bekijken, dus maak je maar geen zorgen.
Wat ik zag waren originele wieldoppen die op de Astra werden geleverd, maar of de GSi standaard met lm kwam, ik weet het niet.
quote:Hmmm, vandaar dat je soms ook 2000tjes ziet met alleen electrische ramen voor (hoort voor en achter te zijn). Die zullen vast Duitse import zijn?
Op vrijdag 26 december 2003 13:21 schreef PNG het volgende:
In Nederland wel. Duitsland niet. In Duitsland was alles los en vast met of zonder te bestellen, zelfs zonder CV en met wieldoppen als jij dat wil.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |