abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32116641
quote:
Op woensdag 9 november 2005 13:58 schreef Ryan_R het volgende:
Dat word nog druk, november, december. allemaal leuke films in de bios
Goede reden om mijn pathe-pas leeg te maken
pi_32121225
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 15:32 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]

Informatie over de boeken kun je in dit topic in TTK vinden:
The Chronicles of Narnia van C.S. Lewis
Hier staat ook iets geschreven over de volgorde van de boeken.
Ik ben het trouwens niet echt eens met de personen hierboven die zeggen dat je met de prequel moet beginnen (Neefje van de Tovenaar). Maarja, ik vind ook dat als je de Star Wars serie gaat bekijken, je ook moet beginnen met IV: A New Hope ipv I: The Phantom Menace. Er is een reden waarom Lewis The Lion, The Witch and The Wardrobe als eerste heeft geschreven.
Ik denk dat ik gewoon de volgorde van het boek ga aanhouden, whatever that may be...
pi_32139832
quote:
Op woensdag 9 november 2005 17:05 schreef MadGuy het volgende:

[..]

Ik denk dat ik gewoon de volgorde van het boek ga aanhouden, whatever that may be...
Ik vind die vergelijking met StarWars een beetje ver gaan, in het eerste boek ( "het neefje.....") wordt verteld hoe Narnia is ontstaan, en zodra je het tweede boek ( "lion, witch...") gaat lezen kun je pas linken leggen naar het eerste boek.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_32141156
Nu wordt het verwarrend, So_Addictive.

Ik moet het boek nog halen, vandaar.
  donderdag 10 november 2005 @ 10:26:15 #130
3185 Adelante
To let it go now
pi_32141247
ik ben bezig in boek één, van het weekend even deel (lion, witch...) lezen en dan binnenkort de film zien
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  donderdag 10 november 2005 @ 10:41:48 #131
124655 DarkManta
Tiepvouten onder voorbehout
pi_32141643
WETA WORKSHOP levert ook weer ongelooflijk werk af. Details die je zelfs in de film ontgaan maken hun gewoon.
Alle dingen zijn uitingen van onze gedachten. Als je gedachten verward zijn, raak je jezelf kwijt.
pi_32141690
Als je spoilers niet erg vind, kun je de onderstaande site korte samenvattingen van alle narniaboeken lezen

[SPOILERGEVAAR!] http://www.narniaboeken.tk/ [/SPOILERGEVAAR!!!]

en niet zeggen dat ik je niet heb gewaarschuwd voor spoilers
pi_32142984
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 15:30 schreef Lonewolf2003 het volgende:
(...)
Dit is een opmerking, waar niemand iets aan heeft. En ik alleen plaats zodat ik op de hoogte blijf van de veranderingen in dit topic.
Ah.. een TVP dus...
Time's fun when you're having flies - Kermit the Frog
  donderdag 17 november 2005 @ 22:06:54 #134
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_32357016
Ik heb vandaag het lezen van de boeken voor de zoveelste keer afgerond met het 7e boek. Ik ben er helemaal klaar voor, voor de flim.
Kijk er al jaren naar uit en ben sinds mijn tienertijd een groot Narnia fan, ook vanwege de ''onderliggende boodschap''.

Heeft 1 van jullie de PC game van Narnia al besteld/gezien?
Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
OUD Gouden Toetsenbord Award 2010!
pi_32648400
www.telegraaf.nl:-
quote:
Disney-film krijgt twee leeftijdskeuringen
HOOFDDORP - De film The chronicles of Narnia; the lion, the witch and the wardrobe wordt in Nederland uitgebracht met twee verschillende filmkeuringen. Het is de eerste keer dat twee verschillende versies van een film met twee keuringen in de Nederlandse bioscoop draaien, aldus distributeur Buena Vista maandag.

De Engelstalige versie is geschikt voor kinderen vanaf twaalf jaar. Naar de Nederlands gesproken versie, die de titel De kronieken van Narnia: de leeuw, de heks en de kleerkast heeft gekregen, kunnen kinderen van zes jaar en ouder kijken. De vertaling is zodanig aangepast dat de leeftijdsgrens omlaag kon.

Maker Walt Disney springt hiermee in op de onlangs opnieuw opgelaaide discussie rondom leeftijdskeuringen van familiefilms. Zo zijn De Griezelbus en de nieuwste Harry Potter niet geschikt bevonden voor de jongste kijkers, maar voor de jeugd boven de 12 jaar.

The chronicles of Narnia en De kronieken van Narnia draaien vanaf 21 december in de bioscoop. In de verfilmingen van het gelijknamige boek van C.S. Lewis ontdekken de kinderen Lucy, Edmund, Susan en Peter een magische kledingkast, die hen in Narnia brengt. De Witte Heks heeft het land betoverd, waardoor het er eeuwig winter is. De kinderen gaan met leeuw Aslan de strijd aan met de heks.
Ik moet nog steeds de boeken lezen...
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 29 november 2005 @ 11:37:29 #136
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_32667033
Houden ze niet eens de Nederlandse titel van het boek aan? Wat vreemd
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_32667554
Waar staat dat dan?
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 29 november 2005 @ 12:24:00 #138
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_32668110
In het nieuwsbericht staat het volgende:
quote:
Naar de Nederlands gesproken versie, die de titel De kronieken van Narnia: de leeuw, de heks en de kleerkast heeft gekregen, kunnen kinderen van zes jaar en ouder kijken.
De Nederlandse titel van het boek is: De Kronieken van Narnia: Het betoverde land achter de kleerkast
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_32668537
Ik las daar gewoon heel erg vaak over heen.
pi_32726018
En ik heb The Chronicles binnen! Vanavond lekker beginnen met lezen!
pi_32737398
een superspoiler van 9 minuten lang. Het ziet er mooi en sprookjesachtig uit!
pi_32737452
quote:
Op donderdag 1 december 2005 21:05 schreef MadGuy het volgende:
een superspoiler van 9 minuten lang. Het ziet er mooi en sprookjesachtig uit!
Doet het hier niet echt...
pi_32737706
Je gebruikt zeker Firefox? Even via Internet Explorer openen.
pi_32737815
Ik heb geen IE, ik heb een Mac. En ja, ik weet dat er IE voor de Mac bestaat, maar die heb ik niet.

Helaasch.
pi_32738229
Jammer inderdaad. Het gaat meer om de Windows Mediaplayer, misschien zijn daar Mac alternatieven voor, zoals bijvoorbeeld VLC Mediaplayer?

Aan de andere kant: veel spoilers. Wil je dat wel?
pi_32738288
Hier doet hij het prima met Firefox 1.5 onder Windows. Het ligt m dus niet aan Firefox, maar ik vermoed dat je een codec mist.
Don't hurry, be crappy!
pi_32753290
Hmm, ik ben benieuwd.
Ik heb de boeken in het nederlands gelezen toen ik een kind was en vond ze daarna nooit meer terug. In nederland kennen toch weinig mensen de Chronicles of Narnia. Toen ik later in Amerika woonde bleek iedereen ze te lezen en hetzelfde geldt voor Engeland.
Ik vind de boeken heel gaaf, ondanks de moraal die er soms uitspringt.
Ik heb ooit stukjes van de Britse serie gezien, maar vond dat niet overeen komen met mijn beelden. Bij de eerste foto van Tilda dacht ik hmm nee veel te lief, maar die foto hierboven is veelbelovend!
Alleen irritant dat veel nederlanders dan de film eerder zien dan ze het boek lezen.
Zo vroeg ooit een dame naast mij in de boekwinkel aan de verkoper: heeft u ook dat boek van de film van de lord of the rings?
pi_32753358
Door de films gaan ook steeds meer mensen de boeken lezen, zo kun je het ook zien. Tilda Swinton zet wel de juiste toon als The White Witch denk ik.
pi_32753629
het ziet er allemaal zo mooi uit, jammer dat het met kinderen is
pi_32754039
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 13:44 schreef jimjim1983 het volgende:
het ziet er allemaal zo mooi uit, jammer dat het met kinderen is
Dat is het verhaal...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')