SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Een mager 5'je omdat het over het algemeen wel mooie beelden waren.
[ Bericht 1% gewijzigd door HostiMeister op 22-12-2005 00:08:07 ]All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
Dat fragment maakt het echt tot een recensie met veel waarde.quote:Op donderdag 22 december 2005 00:00 schreef HostiMeister het volgende:
Het pijpbekkie van de oudste dochter maakte het dan ook weer een heel klein beetje goed.
Leef je uit met Fantastic Four en the Incredibles. Kun je een compleet forum mee vullen.quote:Op donderdag 22 december 2005 08:02 schreef Dandelion het volgende:
...wat geblaat over parallellen in films...
inderdaad...en wat een lange saaie film zeg. Ik heb de boeken niet gelezen, misschien dat dat scheelt..wat een tegenvaller zeg...jammerquote:Op donderdag 22 december 2005 08:02 schreef Dandelion het volgende:
gezien gister, ook niets gelezen.
Maar wat een bagger zeg. ik ben behoorlijk into fantasy maar dit was echt zó slecht. Het verhaal ging, jammer dat het 'prinsen en prinsessen'-gevoel er vanaf druipt.
De CGI waar Hostimeister het over heeft was op sommige punten wel goed ja, in andere fragmenten is bedroevend slecht nog een understatement. Vlak na de pauze kijken ze uit vanaf een berg ofzo, staan ze voor een bluescreen, nou dat had ik hier in PAINT nog wel mooier uit kunnen werken.
De veldslag ziet er inderdaad wel mooi uit.
Ook de flashbacks naar de lord of the rings vielen me tegen. Ik had al gelezen dat er diverse paralellen te vinden ziijn in de verhalen. Dat weet je dan als filmmaker ook lijkt me, zorg er dan ook voor dat die er niet zo dik boven op liggen. Ken je het shot nog uit LOTR, dat de vier hobbits net uit dat maisveld zijn gedonderd, dat die Black Rider ze zoekt, en ze schuilen onder die boomwortel? Zit EXACT in Narnia. Tis misschien een detail, maar als ik de regisseur was geweest had ik daar op gelet.
nou ja, al met al scoort deze film net wat hoger dan Arthur, maar dan ook alleen omdat ik bij deze niet weggelopen ben.
Dan nog vind ik het raar gekozen, maar dat vond ik ook in het boek al.quote:Op donderdag 22 december 2005 12:10 schreef freecell het volgende:
Ok, iedereen miept over de kerstman die er niet inhoort, even een korte verklaring
Zoals jullie weten is het een christelijk boek, met een christelijke schrijven en wordt eigenlijk een stuk van de bijbel op een andere manier verteld, duidelijk toegankelijk voor kinderen.
De kerstman in dit verhaal staat voor de Heilige Geest, die ze cadeautjes (gaven) geeft en ze wapent voor de strijd die komt.
Dus
ja klopt, tis een kinderfilm. Maar daarom hoeft hij nog niet slecht te zijn.quote:Op donderdag 22 december 2005 18:47 schreef Cairon het volgende:
Mensen verwachten dat deze film er een is voor volwassenen, op zich best zielig omdat keer op keer verteld is dat het een kinderfilm is.
Euhm, ik heb het geprobeerd, maar als je er gewoon exacte copieën van lotr shots in gaat stoppen, ben je niet slim bezig.quote:Ook zielig is dat mensen het niet los kunnen zien van Lord of the Rings, geeft maar weer eens aan dat de reden waarom ik die vernaggelde baggerzooi van Tolkien zo godsongenadig haat nog altijd springlevend is.
Ik heb de trailers bekeken en daar heb ik mijn verwachtingen op ingesteld.quote:Op donderdag 22 december 2005 13:55 schreef TARAraboemdijee het volgende:
-Velen hier hebben de boeken niet gelezen en gaan denk ik met te hoge, of afwijkende verwachtingen naar de film
Het is een fantasiefilm over het goede tegen het kwade, hij mag zeer zeker wel met LOTR vergeleken worden. Waarbij men wel rekening moet houden dat CON meer voor kinderen is.quote:-Narnia is absoluut geen LOTR en er ook niet mee te vergelijken. Toch wordt dit keer op keer gedaan
Dus deze film is weer een manier om zieltjes te winnen bij jonge kinderen...quote:
-Het verhaal, en een aantal personages hebben een duidelijke connectie met de Bijbel en het evangelie. Dit is expres. Dit was de opzet waarin het verhaal in 1950 is geschreven (om het evangelie op een mooie begrijpelijke manier aan kinderen over te brengen). Aslan = Jezus, White Witch = Satan, Father Christmas = Heilige Geest. Als je dit van te voren niet weet kan het evt storend zijn.
Ach, dat kan je ook over LOTR zeggen want daar zat ook flink wat christelijke symboliek achter.quote:Op vrijdag 23 december 2005 02:21 schreef victorinox het volgende:
Dus deze film is weer een manier om zieltjes te winnen bij jonge kinderen...
En ik altijd maar denken dat het Christendom tegen het gebruik van magie en de kerstman is. Ach, het doel heiligt de middelen zullen we maar zeggen.
Daar kan ik dan nog een behoorlijke discussie met je over aangaan. Heb je de brieven van Tolkien gelezen, dat refereert wat makkelijker. Maar dat moet dan wel in TTK.quote:Op vrijdag 23 december 2005 03:12 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Ach, dat kan je ook over LOTR zeggen want daar zat ook flink wat christelijke symboliek achter.
Nee, deze film is een verfilming van één van de meest geliefde kinderboeken ooit. Een boek dat geschreven werd door één van invloedrijkere Christelijke schrijvers van de twintigste eeuw die ook toonaangevende theologische werken heeft geschreven.quote:Op vrijdag 23 december 2005 02:21 schreef victorinox het volgende:
Dus deze film is weer een manier om zieltjes te winnen bij jonge kinderen...
quote:Op vrijdag 23 december 2005 03:16 schreef Dagonet het volgende:
Nee, deze film is een verfilming van één van de meest geliefde kinderboeken ooit. Een boek dat geschreven werd door één van invloedrijkere Christelijke schrijvers van de twintigste eeuw die ook toonaangevende theologische werken waardeloze propagandaboekjes vol onterechte aannames heeft geschreven..
Waarom zit iedereen het toch telkens met LOTR te vergelijken, deze films hebben niets met elkaar te maken.quote:Op zaterdag 24 december 2005 10:48 schreef Cairon het volgende:
Bluescreen gedeelte was welgeteld 40 seconden in totaal.
mensen maken van een mug een olifant, en ik snap niet waarom mensen schuimbekkend over dat ding heenvallen, terwijl ze het evangelie van Tolkien verkondigen in andere topics.
Behalve dan dat de schrijvers (Tolkien en Lewis) uit dezelfde tijd kwamen en elkaar goed kenden.quote:Op zaterdag 24 december 2005 11:20 schreef victorinox het volgende:
[..]
Waarom zit iedereen het toch telkens met LOTR te vergelijken, deze films hebben niets met elkaar te maken.![]()
En terecht.quote:Op zaterdag 24 december 2005 11:25 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ik las deze week dat Tolkien Narnia he-le-maal niks vond en dat de vriendschap daarna gauw bekoeld was.
ik wel.quote:Op zaterdag 24 december 2005 10:48 schreef Cairon het volgende:
Bluescreen gedeelte was welgeteld 40 seconden in totaal.
mensen maken van een mug een olifant, en ik snap niet waarom mensen schuimbekkend over dat ding heenvallen, terwijl ze het evangelie van Tolkien verkondigen in andere topics.
Nou volgens mij heeft dat best meegevallen.quote:Op zaterdag 24 december 2005 11:25 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ik las deze week dat Tolkien Narnia he-le-maal niks vond en dat de vriendschap daarna gauw bekoeld was.
Ja, vooral op zo'n stukje als ze in de sneeuw over een berg lopen, met andere bergen op de achtergrond. Ik irriteerde me kapot.quote:Op donderdag 22 december 2005 07:35 schreef stevengerrard het volgende:
gister na de film geweest. Ik heb geen 1 boek gelezen dus ik zat helemaal blank in de bios.
Ik vond het wel een leuke film. Sinds het moment dat ze alle vier in Narnia belandde vond ik het spannend en waren de beelden indrukwekkend gemaakt. Sommige dingen was wel slecht gefilmd en kon je goed zien dat ze voor een Filmwand liepen met een achtergrond geprojecteerd.
Al met al heb ik wel genoten van de film
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |