abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33265792
Ik heb de boeken een half jaar geleden nog gelezen en heb mij er prima mee vermaakt. Maar je moet je wel in kunnen leven in het verhaal.
Don't hurry, be crappy!
pi_33294506
Ik heb die film zojuist in de bios gezien...

Ik ben niet blij...

Slechte acteer prestaties van de hoofdrolspelers (op Tilda Swinton na, zij is super gecast voor haar rol), het verhaal wordt slecht uitgelegd, weinig diepte in het geheel. Misschien omdat ik een grafhekel heb aan kind-acteurs. Ze konden eigenlijk maar één gezichtsuitdrukking tot expressie brengen, een hele vervelende gezichtsuitdrukking, waar ik persoonlijk een beetje naar van werd.
Vooral die jongste, constant zat ze tegen de grens van het janken aan, alsof er alleen maar gegriend wordt in Narnia, zelfde gold voor dat nare geit-mens-dingetje, wat een naar ventje was dat! Eigenlijk als ik erover nadenk waren er zoveel vervelende momenten in de film, dat ik ze niet eens allemaal kan opnoemen

Positief was ik wel over de CGI in de film, de mooie vecht scenes en de coole white witch.
Het pijpbekkie van de oudste dochter maakte het dan ook weer een heel klein beetje goed.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een mager 5'je omdat het over het algemeen wel mooie beelden waren.

[ Bericht 1% gewijzigd door HostiMeister op 22-12-2005 00:08:07 ]
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_33294581
quote:
Op donderdag 22 december 2005 00:00 schreef HostiMeister het volgende:

Het pijpbekkie van de oudste dochter maakte het dan ook weer een heel klein beetje goed.
Dat fragment maakt het echt tot een recensie met veel waarde.
Kijk uit malloot, een kokosnoot
pi_33298892
gister na de film geweest. Ik heb geen 1 boek gelezen dus ik zat helemaal blank in de bios.

Ik vond het wel een leuke film. Sinds het moment dat ze alle vier in Narnia belandde vond ik het spannend en waren de beelden indrukwekkend gemaakt. Sommige dingen was wel slecht gefilmd en kon je goed zien dat ze voor een Filmwand liepen met een achtergrond geprojecteerd.

Al met al heb ik wel genoten van de film
Walk on, walk on, with hope in your heart,
And you'll never walk alone...
You'll never walk alone.
  donderdag 22 december 2005 @ 08:02:03 #265
44600 Dandelion
ZEKUR OUWE!!!!!!
pi_33299088
gezien gister, ook niets gelezen.
Maar wat een bagger zeg. ik ben behoorlijk into fantasy maar dit was echt zó slecht. Het verhaal ging, jammer dat het 'prinsen en prinsessen'-gevoel er vanaf druipt.
De CGI waar Hostimeister het over heeft was op sommige punten wel goed ja, in andere fragmenten is bedroevend slecht nog een understatement. Vlak na de pauze kijken ze uit vanaf een berg ofzo, staan ze voor een bluescreen, nou dat had ik hier in PAINT nog wel mooier uit kunnen werken.
De veldslag ziet er inderdaad wel mooi uit.
Ook de flashbacks naar de lord of the rings vielen me tegen. Ik had al gelezen dat er diverse paralellen te vinden ziijn in de verhalen. Dat weet je dan als filmmaker ook lijkt me, zorg er dan ook voor dat die er niet zo dik boven op liggen. Ken je het shot nog uit LOTR, dat de vier hobbits net uit dat maisveld zijn gedonderd, dat die Black Rider ze zoekt, en ze schuilen onder die boomwortel? Zit EXACT in Narnia. Tis misschien een detail, maar als ik de regisseur was geweest had ik daar op gelet.

nou ja, al met al scoort deze film net wat hoger dan Arthur, maar dan ook alleen omdat ik bij deze niet weggelopen ben.
Get on your boots!
16-11-09 Muse - Lanxess Arena Keulen
Last.fm | Twitter
pi_33299455
quote:
Op donderdag 22 december 2005 08:02 schreef Dandelion het volgende:
...wat geblaat over parallellen in films...
Leef je uit met Fantastic Four en the Incredibles. Kun je een compleet forum mee vullen.
Don't hurry, be crappy!
pi_33303257
quote:
Op donderdag 22 december 2005 08:02 schreef Dandelion het volgende:
gezien gister, ook niets gelezen.
Maar wat een bagger zeg. ik ben behoorlijk into fantasy maar dit was echt zó slecht. Het verhaal ging, jammer dat het 'prinsen en prinsessen'-gevoel er vanaf druipt.
De CGI waar Hostimeister het over heeft was op sommige punten wel goed ja, in andere fragmenten is bedroevend slecht nog een understatement. Vlak na de pauze kijken ze uit vanaf een berg ofzo, staan ze voor een bluescreen, nou dat had ik hier in PAINT nog wel mooier uit kunnen werken.
De veldslag ziet er inderdaad wel mooi uit.
Ook de flashbacks naar de lord of the rings vielen me tegen. Ik had al gelezen dat er diverse paralellen te vinden ziijn in de verhalen. Dat weet je dan als filmmaker ook lijkt me, zorg er dan ook voor dat die er niet zo dik boven op liggen. Ken je het shot nog uit LOTR, dat de vier hobbits net uit dat maisveld zijn gedonderd, dat die Black Rider ze zoekt, en ze schuilen onder die boomwortel? Zit EXACT in Narnia. Tis misschien een detail, maar als ik de regisseur was geweest had ik daar op gelet.

nou ja, al met al scoort deze film net wat hoger dan Arthur, maar dan ook alleen omdat ik bij deze niet weggelopen ben.
inderdaad...en wat een lange saaie film zeg. Ik heb de boeken niet gelezen, misschien dat dat scheelt..wat een tegenvaller zeg...jammer
pi_33304038
Ok, iedereen miept over de kerstman die er niet inhoort, even een korte verklaring

Zoals jullie weten is het een christelijk boek, met een christelijke schrijven en wordt eigenlijk een stuk van de bijbel op een andere manier verteld, duidelijk toegankelijk voor kinderen.
De kerstman in dit verhaal staat voor de Heilige Geest, die ze cadeautjes (gaven) geeft en ze wapent voor de strijd die komt.

Dus
pi_33307115
Ik heb me een potjes staan gapen in in een bijna uitverkochte zaal gister in Pathe Buitenhof.
Verhaal was wel leuk, maar zo slecht uitgewerkt. Alle 4 de hoofdrolspelers waren zo ongeloofwaardig als wat en daardoor ook zo storend. De kerstman moest ook effe langskomen Aslan was totaal niet boeien. De otters of wat waren het?, waren wel heel leuk.
The White Witch en haar helpje vond ik zo'n beetje het meest vermakelijke aan de film. Echt zo'n evil oompa loompa

De Kerstfilm van 2005? Ik dacht et niet!

Jammer, jammer, jammer
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 22 december 2005 @ 13:55:37 #270
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_33307538
Heel veel slechte recensies lees ik hier. Ik denk dat je een paar dingen goed voor ogen moet houden.
-Narnia is een serie kinderboeken
-Narnia is erg populair in Engeland, bijna iedereen heeft ze daar gelezen (a la Harry Potter tegenwoordig denk ik)
-Narnia is absoluut geen LOTR en er ook niet mee te vergelijken. Toch wordt dit keer op keer gedaan
-Velen hier hebben de boeken niet gelezen en gaan denk ik met te hoge, of afwijkende verwachtingen naar de film
-Het verhaal, en een aantal personages hebben een duidelijke connectie met de Bijbel en het evangelie. Dit is expres. Dit was de opzet waarin het verhaal in 1950 is geschreven (om het evangelie op een mooie begrijpelijke manier aan kinderen over te brengen). Aslan = Jezus, White Witch = Satan, Father Christmas = Heilige Geest. Als je dit van te voren niet weet kan het evt storend zijn.
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  donderdag 22 december 2005 @ 18:47:42 #271
982 Cairon
More than meets the Eye
pi_33316436
Mensen verwachten dat deze film er een is voor volwassenen, op zich best zielig omdat keer op keer verteld is dat het een kinderfilm is.

Ook zielig is dat mensen het niet los kunnen zien van Lord of the Rings, geeft maar weer eens aan dat de reden waarom ik die vernaggelde baggerzooi van Tolkien zo godsongenadig haat nog altijd springlevend is.
Hunger I want it so bad I can taste it.
it drives me mad to see it wasted,
when I need it so bad that it's burning me.
I'm hungry!
  donderdag 22 december 2005 @ 18:53:31 #272
982 Cairon
More than meets the Eye
pi_33316568
Trouwens de film is altijd nog beter dan die gruwelijk ranzig saaie King Kong film van Peter Jackson is. Als je het hebt over saai, zelfingenomen, in het bezit van een budget dat belachelijk hoog is met effecten die nog goedkoop overkomen en tien meter verderop nog aan te wijzen zijn, dan doe je iets verkeerd.

King Kong is een trage uitgerekte baggerfilm met een plot zo dun als een sliertje diaree.

Narnia is tien keer beter, omdat het de doelgroep weet te overtuigen.
I'm hungry!
pi_33316680
quote:
Op donderdag 22 december 2005 12:10 schreef freecell het volgende:
Ok, iedereen miept over de kerstman die er niet inhoort, even een korte verklaring

Zoals jullie weten is het een christelijk boek, met een christelijke schrijven en wordt eigenlijk een stuk van de bijbel op een andere manier verteld, duidelijk toegankelijk voor kinderen.
De kerstman in dit verhaal staat voor de Heilige Geest, die ze cadeautjes (gaven) geeft en ze wapent voor de strijd die komt.

Dus
Dan nog vind ik het raar gekozen, maar dat vond ik ook in het boek al.
  vrijdag 23 december 2005 @ 00:25:48 #274
44600 Dandelion
ZEKUR OUWE!!!!!!
pi_33330821
quote:
Op donderdag 22 december 2005 18:47 schreef Cairon het volgende:
Mensen verwachten dat deze film er een is voor volwassenen, op zich best zielig omdat keer op keer verteld is dat het een kinderfilm is.
ja klopt, tis een kinderfilm. Maar daarom hoeft hij nog niet slecht te zijn.
quote:
Ook zielig is dat mensen het niet los kunnen zien van Lord of the Rings, geeft maar weer eens aan dat de reden waarom ik die vernaggelde baggerzooi van Tolkien zo godsongenadig haat nog altijd springlevend is.
Euhm, ik heb het geprobeerd, maar als je er gewoon exacte copieën van lotr shots in gaat stoppen, ben je niet slim bezig.
Get on your boots!
Last.fm | Twitter
  vrijdag 23 december 2005 @ 02:21:40 #275
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_33334072
quote:
Op donderdag 22 december 2005 13:55 schreef TARAraboemdijee het volgende:
-Velen hier hebben de boeken niet gelezen en gaan denk ik met te hoge, of afwijkende verwachtingen naar de film
Ik heb de trailers bekeken en daar heb ik mijn verwachtingen op ingesteld.
quote:
-Narnia is absoluut geen LOTR en er ook niet mee te vergelijken. Toch wordt dit keer op keer gedaan
Het is een fantasiefilm over het goede tegen het kwade, hij mag zeer zeker wel met LOTR vergeleken worden. Waarbij men wel rekening moet houden dat CON meer voor kinderen is.
Maar de sfeer, het gebruik van fantasie wezens en de aktie zijn bijna identiek aan LOTR.
quote:

-Het verhaal, en een aantal personages hebben een duidelijke connectie met de Bijbel en het evangelie. Dit is expres. Dit was de opzet waarin het verhaal in 1950 is geschreven (om het evangelie op een mooie begrijpelijke manier aan kinderen over te brengen). Aslan = Jezus, White Witch = Satan, Father Christmas = Heilige Geest. Als je dit van te voren niet weet kan het evt storend zijn.
Dus deze film is weer een manier om zieltjes te winnen bij jonge kinderen...
En ik altijd maar denken dat het Christendom tegen het gebruik van magie en de kerstman is. Ach, het doel heiligt de middelen zullen we maar zeggen.
The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
  vrijdag 23 december 2005 @ 03:12:36 #276
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_33334666
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 02:21 schreef victorinox het volgende:

En ik altijd maar denken dat het Christendom tegen het gebruik van magie en de kerstman is. Ach, het doel heiligt de middelen zullen we maar zeggen.
Ach, dat kan je ook over LOTR zeggen want daar zat ook flink wat christelijke symboliek achter.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  vrijdag 23 december 2005 @ 03:14:38 #277
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_33334680
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 03:12 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Ach, dat kan je ook over LOTR zeggen want daar zat ook flink wat christelijke symboliek achter.
Daar kan ik dan nog een behoorlijke discussie met je over aangaan. Heb je de brieven van Tolkien gelezen, dat refereert wat makkelijker. Maar dat moet dan wel in TTK.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  vrijdag 23 december 2005 @ 03:16:08 #278
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_33334689
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 02:21 schreef victorinox het volgende:

Nee, deze film is een verfilming van één van de meest geliefde kinderboeken ooit. Een boek dat geschreven werd door één van invloedrijkere Christelijke schrijvers van de twintigste eeuw die ook toonaangevende theologische werken heeft geschreven. .
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  vrijdag 23 december 2005 @ 04:42:22 #279
128159 smurfzilla
-------------------
pi_33335206
Heb hem ook gezien tijdje terug, mijn vriendin en ik vonden de film niet geweldig maar ook weer niet slecht. Ik zat me ook te ergeren aan de kinderen (ligt ook aan mij, kon me ook mateloos irriteren aan dat kind in war of the worlds ) maar de CGI is wel mooi. Voor het verhaal hoef je de film niet te zien maar ja, wat verwacht je ook van een kinderfilm

Naar mijn mening een typische 'kijkt lekker weg met een puut chips op de bank"-film.
>>>Fast forward>>>
pi_33335856
Ik heb dus alle boeken gelezen en ik wist wat ik kon verwachten. Op een paar puntjes na vond ik het toch een geslaagde film!

- Kindacteurtjes kunnen gewoon niet acteren, op Dakota Fanning en sixth sence-jochie na dan Dus dat het af en toe de mist in ging neem ik voor lief.

- Die bluescreen-achtergrond vanaf de berg was wel heel erg lowbudget

Maar verder heb ik niets te klagen. Het boek is vrij oppervlakkig geschreven (het blijft een kinderboek) en de filmmaker had ruimte genoeg om het naar eigen idee in te vullen. En ik vind dat hij dat wel goed heeft gedaan.

Hoe professor Kirke in de film neer gezet wordt als karakter vind ik leuk, maar dat komt denk ik omdat ik het neefje van de tovenaar heb gelezen.

Verder niet meer zeuren over Santa, de wederopstanding en het prinsen/prinsesjesgevoel, Dat is namelijk het verhaal. In de boeken ligt het er nog dikker op IMO.
  zaterdag 24 december 2005 @ 10:48:51 #281
982 Cairon
More than meets the Eye
pi_33365096
Bluescreen gedeelte was welgeteld 40 seconden in totaal.

mensen maken van een mug een olifant, en ik snap niet waarom mensen schuimbekkend over dat ding heenvallen, terwijl ze het evangelie van Tolkien verkondigen in andere topics.
I'm hungry!
pi_33365333
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 03:16 schreef Dagonet het volgende:
Nee, deze film is een verfilming van één van de meest geliefde kinderboeken ooit. Een boek dat geschreven werd door één van invloedrijkere Christelijke schrijvers van de twintigste eeuw die ook toonaangevende theologische werken waardeloze propagandaboekjes vol onterechte aannames heeft geschreven. .
  zaterdag 24 december 2005 @ 11:20:31 #283
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_33365522
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 10:48 schreef Cairon het volgende:

mensen maken van een mug een olifant, en ik snap niet waarom mensen schuimbekkend over dat ding heenvallen, terwijl ze het evangelie van Tolkien verkondigen in andere topics.
Waarom zit iedereen het toch telkens met LOTR te vergelijken, deze films hebben niets met elkaar te maken.
The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
  zaterdag 24 december 2005 @ 11:23:06 #284
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_33365566
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 11:20 schreef victorinox het volgende:

[..]

Waarom zit iedereen het toch telkens met LOTR te vergelijken, deze films hebben niets met elkaar te maken.
Behalve dan dat de schrijvers (Tolkien en Lewis) uit dezelfde tijd kwamen en elkaar goed kenden. .
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
pi_33365619
Ik las deze week dat Tolkien Narnia he-le-maal niks vond en dat de vriendschap daarna gauw bekoeld was.
  zaterdag 24 december 2005 @ 12:41:55 #286
44600 Dandelion
ZEKUR OUWE!!!!!!
pi_33367366
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 11:25 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ik las deze week dat Tolkien Narnia he-le-maal niks vond en dat de vriendschap daarna gauw bekoeld was.
En terecht.
Get on your boots!
Last.fm | Twitter
  zaterdag 24 december 2005 @ 12:44:03 #287
44600 Dandelion
ZEKUR OUWE!!!!!!
pi_33367411
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 10:48 schreef Cairon het volgende:

ik wel.
in een film uit 2005 mag je toch verwachten dat ze betere blue screens kunnen draaien dan wat ze in Dr. No presteerden. Nou dat is ze niet gelukt...
Get on your boots!
Last.fm | Twitter
  zaterdag 24 december 2005 @ 22:52:23 #288
982 Cairon
More than meets the Eye
pi_33383941
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 11:25 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Nou volgens mij heeft dat best meegevallen.

Ze hadden een hekel aan elkaars boeken, maar bleven toch nog lid van hetzelfde schrijversgenootschap en gingen nog steeds samen naar dezelfde kroeg.

Tolkien's werk werd pas bekend in de jaren zestig en zeventig, toen het werkschuwe langharige tuig een uitvlucht zocht in een simplistische doch pretentieuze sprookjeswereld, maw LotR. Terwijl Narnia al vanaf het begin behoorlijk populair was.
I'm hungry!
pi_33391725
Ik ben er ook naartoe geweest in de bios.
Beetje erg feel-good, erg voorspelbaar en het verhaal kwam in het begin langzaam op gang.
Maar, het zag er allemaal vet goed uit
Behalve de acteeprestaties van die kiddo's, wat irritant en betweterig en schijnheilig allemaal.
Maar toch vond k hem wel leuk
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_33392370
quote:
Op donderdag 22 december 2005 07:35 schreef stevengerrard het volgende:
gister na de film geweest. Ik heb geen 1 boek gelezen dus ik zat helemaal blank in de bios.

Ik vond het wel een leuke film. Sinds het moment dat ze alle vier in Narnia belandde vond ik het spannend en waren de beelden indrukwekkend gemaakt. Sommige dingen was wel slecht gefilmd en kon je goed zien dat ze voor een Filmwand liepen met een achtergrond geprojecteerd.

Al met al heb ik wel genoten van de film
Ja, vooral op zo'n stukje als ze in de sneeuw over een berg lopen, met andere bergen op de achtergrond. Ik irriteerde me kapot.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  zondag 25 december 2005 @ 14:56:34 #291
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_33395231
ik ga NU
Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
OUD Gouden Toetsenbord Award 2010!
pi_33395741
een amateurversie van LOTR met bekakte acteurs

voor een kinderfilm is het okay.
  zondag 25 december 2005 @ 20:22:31 #293
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_33399686
Ik vond het een hele mooie en leuke film!
Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
OUD Gouden Toetsenbord Award 2010!
pi_33403041
Had hem al een tijdje liggen, maar dan toch vandaag met de familie gekeken. Ik vond m traag en weinig boeiend op gang komen.
Echt leuk werd het pas toen Aslan in beeld kwam. De dieren vond ik goed geanimeerd en de vechtscene was top! Het boek werd goed gevolgd. En ik kan niet wachten op de verfilming van Prins Caspian...
  maandag 26 december 2005 @ 00:39:11 #295
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_33405085
Waren er nog meer mensen heen om 20:00 uur in Pathe Groningen? Er werd iemand onwel, politie en ambulance erbij, dus ging de film niet door wij hebben onze kaartjes omgewisseld voor de voorstelling van 21:35 en daar een uur zitten wachten.
Ik vond hem zo-zo. Sommige dingen waren duidelijk gejat uit LOTR (de scène dat ze zich dachten te verstoppen voor de koningin) en ook lagen de christelijke aspecten er teveel bovenop in de scènes met Aslan. En de acteurs waren idd om te janken die meiden maar grienen, maar ik kon niet meegrienen, daarvoor was het verhaal onvoldoende uitgewerkt. Je leefde niet mee met de personages. Jammer.
Niet meer actief op Fok!
  maandag 26 december 2005 @ 10:39:22 #296
73690 pjotr2001
Pietertje!!!!!
pi_33409619
Column:
Het is de eerste column over een film die ik ooit schreef en ik wil er meer gaan schrijven. Willen jullie me laten weten of jullie het wat vinden. Ik kan best kritiek hebben. alvast bedankt!

Als kind kreeg ik alle boeken van Lewis en Tolkien als leesvoer in mijn handen gedouwd door mijn vader. Ook boeken van Preussler werden niet ontzien. Ik had nooit zin inde verplichte kost, maar ging het toch maar lezen. Misschien een strenge jeugd gehad? Mischien....maar ik heb al op jonge leeftijd enorm veel wereldliteratuur gelezen. Welk kind heeft er nu nog boeken van carl May gelezen, of Jules Verne?

Mijn fantasieën zijn er wel door op hol geslagen en mocht ik al maanden geleden gaan aftellen naar het moment waarop er weer eens een favoriet boek naar het witte doek zou vertaald worden. Geen eenvoudige taak. Hoe kun je duizenden, zo niet miljoenen, mensen hun dromen over Narnia laten behouden en het hen toch visueel presenteren?

Fantasy is de laatste tijd in de lift. Onmogelijke boeken worden verfilmd, met vaak een verbluffend resultaat. En ik moet eerlijk toegeven.....als ik naar de bios ga om een fantasy film te bekijken bekruipt me altijd de angst voor digitale knulligheden in de film. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik het kind in mij tijdens de film kon aanzetten en mijn volwassen ik even opzij zette.

Ik kroop in de huid van Lucy om me net zo te laten verwonderen door het schoon dat Narnia me bood. Hand in hand stapten wij door de kleerkast. En zo vielen we er ook weer samen uit, wakker worden van een schitterende droom. Je probeert je ogen weer dicht te doen en weer terug te gaan naar je droom, maar zoals een ieder weet is dit onmogelijk. En blijf je met een verlangen zitten.

Dit was het einde van de film, zonder ook maar over de film gesproken te hebben. Het kindse gevoel in mij loslaten, maakte dat ik de digitale knulligheidjes niet zag en ook de moraal van het verhaal die er vanaf druipte alleen maar mooi kon vinden.

Velen verwijten de film om die moraal, maar het is het boek dat die moraal bracht, niet de film en ook niet Disney. En in die wetenschap kan ik alleen maar zeggen dat het een keurige verfilming is, die ons alleen maar meer doet verlangen naar een kleerkast die ons ook toegang geeft tot Narnia.
What's on a man's mind?
pi_33409912
Ik vind je column wel aardig om te lezen, maar je vertelt erg weinig over de film zelf en wat je er nu van vindt. De eerste 4 alinea's (helft) gaat niet eens over de film.
  dinsdag 27 december 2005 @ 09:52:57 #298
77417 Fool
Rielekst!
pi_33432727
Ik ben de film dit weekend ook gaan kijken.

Beetje een feel-good-movie. Je mag inderdaad niet vergeten dat het een kinderfilm (boek) is, met een duidelijk christelijk moraal, wat uiteraard door Disney nog goed wordt aangedikt. Dit was echter wel iets waar ik vooraf rekening mee heb gehouden...
En als je daar doorheen prikt, vind ik de film best amusant. De karakters waren best leuk neergezet en het fantasy-aspect was ook best goed gedaan. Daarnaast zag Narnia er ook best aardig uit.

Al met al vond ik het wel een amusante film om te kijken, niet hoogstaand, maar wel oke om lekker onderuitgezakt bij te relaxen...
Uhm...
pi_33433247
tvp... donderdag, 22.00 uur, Pathé De Kuip.
Xbox Live Gamertag: Harmen84
pi_33436674
Heb de film op eerste kerstdag gezien en vond het geen weg gegooid geld. Natuurlijk is het niet de beste film die ik gezien heb maar ik vond hem ook niet onaardig (Momenteel draaien er zelfs betere films). Er zaten wel heel wat scene's in die direct gepaste waren uit LOTR en wat overduidelijke blue screens.

Toch vond ik het eindresultaat een vermakelijke film die stiekem probeert een christelijke boodschap over te brengen. Persoonlijk heb ik me niet overmatig kunnen ergeren aan het acteer werk van de kinderen. Heb me meer lopen ergeren aan dat kind in War of Worlds.

De hoogtepunten uit de film waren voor mij: Aslan, de wolven en de grote battle.

Het einde van de eerste film is toch het einde van het tweede boek? Who can help me out??
Wie met niets tevreden is, bezit alles.
pi_33437459
Van de week ook m'n tijd zitten verdoen met deze film. Wat the hell doet de kerstman in deze film???? Ben misschien de 10.000.000ste die er over zeikt, maar dat slaat echt nergens op. Wellicht is dit de wraak van de regisseur op alle Christelijke kindertjes die verplicht naar deze film moeten kijken?
Verder lijken de special effect soms nergens op. Vooral als de white witch in een arreslee met rendieren over een sneeuwvlakte gaat is het bar slecht. Hopenlijk voor Lewis (rip) wordt er over een jaar of 20 nog een poging gedaan om het boek te verfilmen, maar dan beter.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')