Ach, dat kan je ook over LOTR zeggen want daar zat ook flink wat christelijke symboliek achter.quote:Op vrijdag 23 december 2005 02:21 schreef victorinox het volgende:
Dus deze film is weer een manier om zieltjes te winnen bij jonge kinderen...
En ik altijd maar denken dat het Christendom tegen het gebruik van magie en de kerstman is. Ach, het doel heiligt de middelen zullen we maar zeggen.
Daar kan ik dan nog een behoorlijke discussie met je over aangaan. Heb je de brieven van Tolkien gelezen, dat refereert wat makkelijker. Maar dat moet dan wel in TTK.quote:Op vrijdag 23 december 2005 03:12 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Ach, dat kan je ook over LOTR zeggen want daar zat ook flink wat christelijke symboliek achter.
Nee, deze film is een verfilming van één van de meest geliefde kinderboeken ooit. Een boek dat geschreven werd door één van invloedrijkere Christelijke schrijvers van de twintigste eeuw die ook toonaangevende theologische werken heeft geschreven.quote:Op vrijdag 23 december 2005 02:21 schreef victorinox het volgende:
Dus deze film is weer een manier om zieltjes te winnen bij jonge kinderen...
quote:Op vrijdag 23 december 2005 03:16 schreef Dagonet het volgende:
Nee, deze film is een verfilming van één van de meest geliefde kinderboeken ooit. Een boek dat geschreven werd door één van invloedrijkere Christelijke schrijvers van de twintigste eeuw die ook toonaangevende theologische werken waardeloze propagandaboekjes vol onterechte aannames heeft geschreven..
Waarom zit iedereen het toch telkens met LOTR te vergelijken, deze films hebben niets met elkaar te maken.quote:Op zaterdag 24 december 2005 10:48 schreef Cairon het volgende:
Bluescreen gedeelte was welgeteld 40 seconden in totaal.
mensen maken van een mug een olifant, en ik snap niet waarom mensen schuimbekkend over dat ding heenvallen, terwijl ze het evangelie van Tolkien verkondigen in andere topics.
Behalve dan dat de schrijvers (Tolkien en Lewis) uit dezelfde tijd kwamen en elkaar goed kenden.quote:Op zaterdag 24 december 2005 11:20 schreef victorinox het volgende:
[..]
Waarom zit iedereen het toch telkens met LOTR te vergelijken, deze films hebben niets met elkaar te maken.![]()
En terecht.quote:Op zaterdag 24 december 2005 11:25 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ik las deze week dat Tolkien Narnia he-le-maal niks vond en dat de vriendschap daarna gauw bekoeld was.
ik wel.quote:Op zaterdag 24 december 2005 10:48 schreef Cairon het volgende:
Bluescreen gedeelte was welgeteld 40 seconden in totaal.
mensen maken van een mug een olifant, en ik snap niet waarom mensen schuimbekkend over dat ding heenvallen, terwijl ze het evangelie van Tolkien verkondigen in andere topics.
Nou volgens mij heeft dat best meegevallen.quote:Op zaterdag 24 december 2005 11:25 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ik las deze week dat Tolkien Narnia he-le-maal niks vond en dat de vriendschap daarna gauw bekoeld was.
Ja, vooral op zo'n stukje als ze in de sneeuw over een berg lopen, met andere bergen op de achtergrond. Ik irriteerde me kapot.quote:Op donderdag 22 december 2005 07:35 schreef stevengerrard het volgende:
gister na de film geweest. Ik heb geen 1 boek gelezen dus ik zat helemaal blank in de bios.
Ik vond het wel een leuke film. Sinds het moment dat ze alle vier in Narnia belandde vond ik het spannend en waren de beelden indrukwekkend gemaakt. Sommige dingen was wel slecht gefilmd en kon je goed zien dat ze voor een Filmwand liepen met een achtergrond geprojecteerd.
Al met al heb ik wel genoten van de film
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |