abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_5294463
quote:
Op woensdag 07 augustus 2002 16:22 schreef Toffe_Ellende het volgende:
negeer de bovenstaande idioot... laat hem maar lekker de truemetalhead uithangen...

ik kon even geen anderebetere manier vinden om dit topic naar boven te kicken

Tool: overgewaardeerd. Tool vinnik !
Alles boven de rivieren is kut.
pi_5294490
quote:
Op woensdag 07 augustus 2002 17:23 schreef Michaeltjuh het volgende:

[..]

is een mening... maar niet echt subtiel uitgedrukt... :s

een 'waarom-vraag' aan jou dan...

pi_5295974
quote:
Op woensdag 07 augustus 2002 17:25 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

is een mening... maar niet echt subtiel uitgedrukt... :s

een 'waarom-vraag' aan jou dan...

Is zeker een mening! Ik vind het prima als iemand TOOL helemaal te gek vindt.

Alleen het toedichten van het predikaat kunst aan de muzikale werkjes gaat me veel te ver. Qua muzikanten zitten er echt geen hoogvliegers tussen.

Nu weten we allemaal dat een goede band (veel) meer is dan de som van de muzikanten. De "composities" van de band Tool worden door mij ervaren als zijnde los zand, niet samenhangend, met daar over heen de ietwat zeurderige stem van Maynard en het geheel gelardeerd met een onduidelijk thema.

Tool is zeker geen middle-of-the-road band en ook is de band redelijk orgineel te noemen, maar na AANSCHAF! van het album Aenema heb ik besloten dat het not my cup of tea is.

De TOOL verering op dit forum vind ik

pi_5296110
quote:
Op woensdag 07 augustus 2002 19:54 schreef Michaeltjuh het volgende:
Qua muzikanten zitten er echt geen hoogvliegers tussen.
Onzin, de drummer van Tool was dit jaar derde in de Modern Drummer Readers Poll in de categorie 'Progressive Rock' (net onder de drummer van Dream Theater). Maar goed, die mensen zullen er allemaal wel geen verstand van hebben, toch?
quote:
maar na AANSCHAF! van het album Aenema heb ik besloten dat het not my cup of tea is.
Dat kan, natuurlijk.
quote:
De TOOL verering op dit forum vind ik
Tja, andere mensen vinden het nu eenmaal wel geweldige muziek, net zoals jij een van de weinigen hier bent die K-Otic leuk vind. Smaken verschillen, toch? Maar doe daar dan niet zo moeilijk over, een keer posten dat je het geen boeiende muziek vind is wel genoeg hoor, we get the message.
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
pi_5296192
quote:
Op woensdag 07 augustus 2002 20:03 schreef Zander het volgende:

[..]

Onzin, de drummer van Tool was dit jaar derde in de Modern Drummer Readers Poll in de categorie 'Progressive Rock' (net onder de drummer van Dream Theater). Maar goed, die mensen zullen er allemaal wel geen verstand van hebben, toch?

Blijft het toch een mening? Terry Bozzio (hoe schrijf je dat?) wordt algemeen als een van 's-werelds beste drummers beschouwd. Ik vind het een drama. MIJN mening.

Dus, concluderend, is TOOL slecht? Nee, waarschijnlijk niet. Vind ik TOOL slecht. Ja, zeer.

woensdag 7 augustus 2002 @ 20:11:43 #81
20619 Type
O positief...
pi_5296201
Tool == goed
"Dance music is just that same silly beat over and over again
and some bloke singing 'We're all free' while you're not. It's stupid."
-Liam Gallagher, Oasis
pi_5296253
quote:
Op woensdag 07 augustus 2002 20:11 schreef Michaeltjuh het volgende:
Blijft het toch een mening? Terry Bozzio (hoe schrijf je dat?) wordt algemeen als een van 's-werelds beste drummers beschouwd. Ik vind het een drama. MIJN mening.
Maar je kunt moeilijk beweren dat Bozzio of de drummer van Tool geen techniek heeft, ook al is het je eigen smaak niet. Ik hou ook niet zo van de muziek van Steve Vai, maar ik zal niet snel beweren dat de man 'geen hoogvlieger' is op zijn instrument, want het is natuurlijk een absolute virtuoos.

Maar goed, het staat je vrij om Tool niet goed te vinden (ik vind ze wel okee, maar mijn favoriete band is het ook niet), maar laten we het dan houden op een kwestie van smaak.

pi_5296305
quote:
Op woensdag 07 augustus 2002 20:15 schreef Zander het volgende:

[..]

Maar goed, het staat je vrij om Tool niet goed te vinden (ik vind ze wel okee, maar mijn favoriete band is het ook niet), maar laten we het dan houden op een kwestie van smaak.

pi_5296320
naast de drummer hebben ze ook een fantastische bassist die een unieke stijl/geluid heeft.. mag ook wel eens gezegd worden...
pi_5296363
quote:
Op woensdag 07 augustus 2002 20:21 schreef Toffe_Ellende het volgende:
naast de drummer hebben ze ook een fantastische bassist die een unieke stijl/geluid heeft.. mag ook wel eens gezegd worden...
Mmzz. Speel jij zelf bas? Ik wel, en volgens mij redelijk goed. Ik kan dus met zekerheid zeggen dat die bassist van Tool, wellicht in tegenstelling tot de drummer GEEN hoogvlieger is.

En helemaal geen eigen geluid heeft!

woensdag 7 augustus 2002 @ 20:50:16 #86
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_5296708
quote:
Op woensdag 07 augustus 2002 17:23 schreef Michaeltjuh het volgende:

[..]

Ik vind je infantili en stupidi -teit bij andere gevallen ronduit schattig en aanhankelijk.... maar deze keer maak je het te bont

Dat je toolverering niet oke vind, alé.... maar K-otic boven Tool plaatsen?

Ik ga naar huis.
pi_5296786
Ach man, nou moet je zelf ook niet zeuren. Laat die gast lekker Tool een waardeloze band vinden, dat moet 'ie toch zelf weten? Het gaat er mij eerder om dat we zometeen niet 'tig pagina's met 'welles-nietes' te lezen krijgen.
pi_5298043
Ik vind Tool ook een wereldband maar de Goden-verering die ze ten deel valt vind ik ook af en toe lichtelijk overdreven.
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
pi_5298496
Voor de mensen die Tool wel kunnen waarderen, de nieuwe TOOL NEWSLETTER is uit
Fuck damnation, man! Fuck redemption! We are God's unwanted children? So be it!
pi_5298613
quote:
Op woensdag 07 augustus 2002 22:10 schreef MuadDib het volgende:
Ik vind Tool ook een wereldband maar de Goden-verering die ze ten deel valt vind ik ook af en toe lichtelijk overdreven.
ach de journalisten zijn terecht blij dat er nog muziek gemaakt wordt die wat minder oppervlakkig is...
pi_5302329
Even een paar snelle comments.
quote:

[..] Nu weten we allemaal dat een goede band (veel) meer is dan de som van de muzikanten. De "composities" van de band Tool worden door mij ervaren als zijnde los zand, niet samenhangend,

Misschien is tool gewoon te ingewikkeld voor jou?
quote:

[..] met daar over heen de ietwat zeurderige stem van Maynard en het geheel gelardeerd met een onduidelijk thema.

Als er een band is die absoluut duidelijk een thema heeft is het tool wel...

Volgens mij zoek je naar kritiek op tool omdat ze zo worden gerespecteerd binnen de muziekgemeenschap, in plaats van dat je echt let op de muziekale kwaltieiten van tool.

pi_5302361
tool tool tool,

1 van de beste, if not de beste band die ik ooit heb mogen aanhoren...

niet dat ik echt vaak er naar luister... daarvoor is deze muziek gewoon niet gemaakt naar mijn mening, maar af en toe heb ik gewoon een 'tool-moment' en dan draai ik alle3 de cd's zeer graag.

mijn favo nrs zijn eulogy, the grudge, sober, schism, third eye etc etc etc...

ik weet niet wat precies tool zo speciaal maakt, het is denk ik gewoon de combinatie van maynard's stem, (bijna) perfecte beheersing van de instrumenten en de prachtige teksten

Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
pi_5302631
quote:
Op vrijdag 22 juni 2001 13:39 schreef Forumpi het volgende:
Ik heb laatst de nieuwe cd van Tool gekocht (onder zware sociale druk)en heb verder nog niks van ze. Ik heb de cd gekocht omdat ik zeer goede recensies van ze had gelezen en van veel mensen heb gehoord dat ze zo onwijs goed zijn. Ik vind de cd erg goed en wil eigenlijk wel meer van ze weten. Wat vinden jullie van Tool, wat vinden jullie de beste nummers, waar heb je ze gezien etc.? Help een Tool-fan-wannabe.
hmmz Tool Owned aars!!! je mot dan nog ff Aenema gaan halen bij de platen/cd boer! Live zijn ze alleen erug langdradig! een half uurtje Tool is leuk maar langer ook niet!
Wii nr: 6970 8782 3230 1449
pi_5302726
quote:
Op woensdag 07 augustus 2002 20:50 schreef nietzman het volgende:

[..]

Blater de blaat !

Dat je toolverering niet oke vind, alé.... maar K-otic boven Tool plaatsen?

WAAR schrijf ik dat, jochje jelmer?
pi_5303420
Blijf nou niet (weer) bezig Michealtjuh.
  donderdag 8 augustus 2002 @ 12:55:38 #96
14837 Metamorphozis
Voor de duidelijkheid
pi_5304806
quote:
Op woensdag 07 augustus 2002 20:03 schreef Zander het volgende:
Als iemand zegt "Danny Carey is technisch gezien een hele goede drummer" dan ben ik de eerste die keihard JA roept, alleen het argument van de MD gaat niet echt op vind ik.
Ik was blij om te zien dat Danny als eerste was gekozen in de categorie Rock drummers, om vervolgens te lezen dat Scott Philips van Creed als tweede is gekozen. Er is helemaal niks mis met Creed of Scott Philips, maar als mensen hem verkiezen tot de één na beste rock drummer van het jaar dan betwijfel ik echt heel erg hoeveel verstand de gemiddelde MD poll voter verstand heeft van drummen.
[url=http://edrumpicsite.flappie.nl]http://edrumpicsite.flappie.nl[/url] Voor foto's + commentaar van/over electronische drumstellen!
pi_5304854
quote:
Op donderdag 08 augustus 2002 12:55 schreef Metamorphozis het volgende:

[..]

Als iemand zegt "Danny Carey is technisch gezien een hele goede drummer" dan ben ik de eerste die keihard JA roept, alleen het argument van de MD gaat niet echt op vind ik.
Ik was blij om te zien dat Danny als eerste was gekozen in de categorie Rock drummers, om vervolgens te lezen dat Scott Philips van Creed als tweede is gekozen. Er is helemaal niks mis met Creed of Scott Philips, maar als mensen hem verkiezen tot de één na beste rock drummer van het jaar dan betwijfel ik echt heel erg hoeveel verstand de gemiddelde MD poll voter verstand heeft van drummen.

mmja... daar kan het management van Creed achter zitten. Vergeet niet dat Creed op dit moment in de VS de grootste rockband is... over die andere twee drummers valt natuurlijk nauwelijks te twisten..
pi_5306257
quote:
Op donderdag 08 augustus 2002 08:57 schreef metalheadBOC het volgende:

Live zijn ze alleen erug langdradig! een half uurtje Tool is leuk maar langer ook niet!

Een half uur ? Dan heb je net 2 nummers kunnen luisteren! Wat jij langdradig noemt is precies datgene waar tool nou zo goed in in Lekker lang uitgesponnen nummers, de terugkeer van de LP kant met 2 nummers erop Ik kan uren lang naar Tool luisteren 's nachts, alle lampen uit, geen afleiding, niets anders dan een hoofdtelefoon en een Tool plaat op.

Ach ja, ik zal de nieuwe garde Tool fans wel niet begrijpen...

Fuck damnation, man! Fuck redemption! We are God's unwanted children? So be it!
pi_5307119
quote:
Op donderdag 08 augustus 2002 10:56 schreef Seborik het volgende:
Blijf nou niet (weer) bezig Michealtjuh.
Het is Michaeltjuh. Geen Michealtjuh!
  vrijdag 9 augustus 2002 @ 15:34:23 #100
28287 Quistnix
Black No. 1
pi_5320826
quote:
Op donderdag 08 augustus 2002 04:28 schreef sweek het volgende:
niet dat ik echt vaak er naar luister... daarvoor is deze muziek gewoon niet gemaakt naar mijn mening, maar af en toe heb ik gewoon een 'tool-moment' en dan draai ik alle3 de cd's zeer graag.
*kijkt een bedenkelijk, denkt eens na en is vervolgens best zeker dat hij 4 cd's van Tool heeft, en dat Salival zich nog niet eens in zijn collectie te vinden is*

alledrie de cd's??????

quote:
Op donderdag 08 augustus 2002 14:43 schreef Public Enemy het volgende:

[..]

Een half uur ? Dan heb je net 2 nummers kunnen luisteren! Wat jij langdradig noemt is precies datgene waar tool nou zo goed in in Lekker lang uitgesponnen nummers, de terugkeer van de LP kant met 2 nummers erop Ik kan uren lang naar Tool luisteren 's nachts, alle lampen uit, geen afleiding, niets anders dan een hoofdtelefoon en een Tool plaat op.

Ach ja, ik zal de nieuwe garde Tool fans wel niet begrijpen...

idem hier
... I am just a worthless liar, I am just an imbecile, I will only complicate you, Trust in me and fall as well ...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')