Zelfde kun je zeggen dat ze al op jonge leeftijd met een mobiel om leren gaan.quote:Op zaterdag 31 juli 2004 19:37 schreef Ablaze het volgende:
Bij welke leeftijd je kind een mobieltje geven?
Vanaf 12 jaar ofzo. Jongere kinderen een mobiel geven vind ik geen goed idee, ze moeten ook leren hoe het is zonder ouders binnen handbereik.
Dat hebben de kinderen van nu niet nodig, omdat ze opgroeien in een digitale wereld. Kinderen van 7 weten vaak al meer van computers dan hun ouders.quote:Op zaterdag 31 juli 2004 19:38 schreef haaahaha het volgende:
[..]
Zelfde kun je zeggen dat ze al op jonge leeftijd met een mobiel om leren gaan.
Precies. En in dat plaatje past een mobieltje op die leeftijd.quote:Op zaterdag 31 juli 2004 19:41 schreef Ablaze het volgende:
[..]
Dat hebben de kinderen van nu niet nodig, omdat ze opgroeien in een digitale wereld. Kinderen van 7 weten vaak al meer van computers dan hun ouders.
Lijkt me een heel ander probleem, maar goed.quote:Op zaterdag 31 juli 2004 20:00 schreef SadKingBilly het volgende:
Vandeweek liep ik in de stad langs een groepje van die "jonge volwassenen", oftewel een stel meisjes van een jaar of 10,11 (want die willen niet meer als 'kinderen' behandeld worden tegenwoordig, waarom is me een raadsel)
Van de zes stonden er vier te bellen (naar ik aanneem met iemand buiten die groep) en ééntje stond te sms-en. De zesde stond er een beetje verloren bij..
Bedankt, mensen van de reclame! Kinderen van 10 menen dat ze volwassen zijn, zich zo gedragen en zo behaldeld worden; kijk alleen maar eens naar de kleding die dat soort meisjes draagt; het zou een 20-jarige op zaterdagavond in de nachtclub niet misstaan!
Als je ze nog niet hebt, denk je er als je ze wèl hebt, misschien anders over tegen de tijd dat ze de " wijde wereld " in gaanquote:Op zaterdag 31 juli 2004 20:14 schreef ChrisJX het volgende:
Vanaf zestien mogen ze er één kopen. Mits ik kinderen zou hebben
Ik ontken niet dat het veiliger kan zijn, maar ik zou niet weten wanneer ik mijn hele jeugd zo'n ding nodig gehad had moeten hebben... (al hoefde ik trouwens niet door een verlaten polder oid naar school te fietsen, maar goed)quote:Op zaterdag 31 juli 2004 20:19 schreef deedeetee het volgende:
Als je ze nog niet hebt, denk je er als je ze wèl hebt, misschien anders over tegen de tijd dat ze de " wijde wereld " in gaan![]()
* ChrisJX vind zo'n linkje in de vorm van een gsm naar huis wel een veilig idee....
Ha, maar ik heb met opzet een prepay gekocht als hij de kaart leegbeld met allemaal onzin moet hij uit zijn eigen zak een nieuwe kaart kopen en dan laat hij die onzin verder wel.quote:Op zaterdag 31 juli 2004 20:14 schreef ChrisJX het volgende:
Als je ze jonger een mobieltje geeft (ook nog), gaan ze zitten bellen terwijl het niet nodig is en gebruiken ze het voor idiote smsjes en belspelletjes die veel te veel kosten (mijn nichtje wist in twee maanden duizend gulden (toen nog) te verbellen) .
Uh... wat dacht je van pleintjes in de buurt? Vaste telefoonlijnen? MSN, e-mail, ICQ, lunchpauzes op school?quote:Op zaterdag 31 juli 2004 20:36 schreef Sylvana het volgende:
Ik vind 11/12 jaar wel kunnen [...] om contact met je vrienden te onderhouden
je bent toch niet altijd thuis om achter de pc te zitten of via de vaste lijn te kunnen bellenquote:Op zaterdag 31 juli 2004 20:58 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Uh... wat dacht je van pleintjes in de buurt? Vaste telefoonlijnen? MSN, e-mail, ICQ, lunchpauzes op school?
Als je 12 bent, wonen ze meestal niet aan de andere kant van het land...quote:Op zaterdag 31 juli 2004 21:01 schreef Sylvana het volgende:
je bent toch niet altijd thuis om achter de pc te zitten of via de vaste lijn te kunnen bellendaarom is een mobieltje juist zo handig, die kun je overal mee naar toe nemen
en niet al je vrienden wonen in dezelfde stad meestal
Tegenwoordig wel hoor, ken zat kinderen van 12 die via msn vrienden hebben leren kennen die aan de andere kant van het land wonen hoorquote:Op zaterdag 31 juli 2004 21:04 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Als je 12 bent, wonen ze meestal niet aan de andere kant van het land...Met onzinnig bellen bedoel ik dus idd dit soort gebel. Je spreekt maar op school, via een vaste lijn of internet af. Daar heb je geen mobiele telefoon voor nodig. Mogelijkheden zat. Zo krijg je situaties dat ze niet meer ff een paar straten fietsen, maar gewoon ff bellen...
Ik ben dus zo'n ouder die dàt ( bellen met vriendjes) niet gaat betalenquote:Op zaterdag 31 juli 2004 21:07 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Tegenwoordig wel hoor, ken zat kinderen van 12 die via msn vrienden hebben leren kennen die aan de andere kant van het land wonen hoor
Maarja,ik heb me mobieltje gewoon zelf betaald en betaalde ook gewoon zelf me beltegoed, dus dan is het weer wat anders dan wanneer je ouders het betalen
quote:Op zaterdag 31 juli 2004 21:21 schreef E.T. het volgende:
Ik vind mobiel bellen met vriendjes ook totaal overbodig als je 12 bent.
Je mag thuis bellen en verder is er, als je 12 bent, genoeg tijd om buiten school met elkaar af te spreken.
Vind ik ook.....quote:als je 12 bent en je hebt via msn mensen ontmoet die je 'echte' vrienden kunt noemen, zit het kind m.i. veel te veel achter de computer... just my 2cts
Daar zeg je het al: via MSN. Dan kun je daar ook lekker mee door MSN-en. Ik heb het over mensen die je écht kent. Van school, de sportclub, geen mensen die je nooit ontmoet. En als je ze (welke vrienden dan ook, als je ze al vrienden kunt noemen) al wil bellen, heb je daar toch geen mobiel voor nodigquote:Op zaterdag 31 juli 2004 21:07 schreef Sylvana het volgende:
Tegenwoordig wel hoor, ken zat kinderen van 12 die via msn vrienden hebben leren kennen die aan de andere kant van het land wonen hoor
http://www.telegraaf.nl/i(...)mobiel_met_oren.htmlquote:Kindermobiel met oren
door onze redactie
AMSTERDAM - Twee Koreaanse meisjes kijken verheugd naar een nieuwe mobiele telefoon speciaal voor kinderen. SK Telecom kondigde de telefoon begin deze week al aan.
De kleurrijke mobieltjes hebben een ingebouwd GPS systeem.
De kleurrijke telefoons met antennes in de vorm van oren zijn uitgerust met een GPS systeem waardoor ouders hun kinderen kunnen volgen. De GPS technologie werkt ook als de telefoon uit staat. De telefoon heeft vier knoppen waaronder speciale telefoonnummers bewaard kunnen worden, zoals die van mama en papa.
De prijs is met 86 dollar laag gehouden. Het kindertoestel heeft dan ook geen sms en internet capaciteiten.
Dat slaat alles.....quote:Op zondag 1 augustus 2004 20:44 schreef haaahaha het volgende:
[..]
http://www.telegraaf.nl/i(...)mobiel_met_oren.html
Waarom? Je vindt het te ver gaan?quote:Op zondag 1 augustus 2004 20:57 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Dat slaat alles.....![]()
Waarom, snap je wel eens wat dat inhoudt? Wat voor beeld heb jij van communicatie technieken, en welke kant het opgaat? Ik vind het een beetje kortzichtig eerlijk gezegd.quote:Op zondag 1 augustus 2004 21:03 schreef deedeetee het volgende:
Ja en wel behoorlijk te ver !![]()
O ja en waarom ? Ik vind maar het nix om zulke jonge kinderen met een gsm uit te rusten.
iddquote:Op zaterdag 31 juli 2004 21:21 schreef E.T. het volgende:
Ik vind mobiel bellen met vriendjes ook totaal overbodig als je 12 bent.
Je mag thuis bellen en verder is er, als je 12 bent, genoeg tijd om buiten school met elkaar af te spreken.
als je 12 bent en je hebt via msn mensen ontmoet die je 'echte' vrienden kunt noemen, zit het kind m.i. veel te veel achter de computer... just my 2cts
Wat heeft dat nou met kortzichtig zijn te makenquote:Op zondag 1 augustus 2004 21:06 schreef haaahaha het volgende:
Waarom, snap je wel eens wat dat inhoudt? Wat voor beeld heb jij van communicatie technieken, en welke kant het opgaat? Ik vind het een beetje kortzichtig eerlijk gezegd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |