abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_20979512
Wat moet een 11 jarige met een telefoon? Zijn pappie opbellen dat ie wat later thuis komt, omdat ie nog een lolly van oma krijgt of zo?
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_20979533
Zoiets, Existenz...
  zaterdag 31 juli 2004 @ 19:37:01 #203
17864 Ablaze
Is niet meer te houwe!
pi_20979577
Bij welke leeftijd je kind een mobieltje geven?

Vanaf 12 jaar ofzo. Jongere kinderen een mobiel geven vind ik geen goed idee, ze moeten ook leren hoe het is zonder ouders binnen handbereik. Bovendien is het irritant, voor leraren e.d..
Ga doorrrrrr!
pi_20979614
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 19:37 schreef Ablaze het volgende:
Bij welke leeftijd je kind een mobieltje geven?

Vanaf 12 jaar ofzo. Jongere kinderen een mobiel geven vind ik geen goed idee, ze moeten ook leren hoe het is zonder ouders binnen handbereik.
Zelfde kun je zeggen dat ze al op jonge leeftijd met een mobiel om leren gaan.
  zaterdag 31 juli 2004 @ 19:40:19 #205
28669 Chirma
Ik moest kloppen..
pi_20979652
Ik vind dat wanneer een kind naar de middelbare school gaat hij/zij een mobiel zou mogen hebben.
Ik ben het. Chirma, de wonderhond.
  † In Memoriam † zaterdag 31 juli 2004 @ 19:40:25 #206
7074 moussy
kuttekop
pi_20979654
Ik denk dat mijn dochter een mobieltje krijgt als ze naar de middelbare school gaat en ze iedere dag een km of 17 moet gaan fietsen. als we hier nog wonen
Je zou er haast een boek over schrijven!
  zaterdag 31 juli 2004 @ 19:41:47 #207
17864 Ablaze
Is niet meer te houwe!
pi_20979674
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 19:38 schreef haaahaha het volgende:

[..]

Zelfde kun je zeggen dat ze al op jonge leeftijd met een mobiel om leren gaan.
Dat hebben de kinderen van nu niet nodig, omdat ze opgroeien in een digitale wereld. Kinderen van 7 weten vaak al meer van computers dan hun ouders.
Ga doorrrrrr!
pi_20979695
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 19:41 schreef Ablaze het volgende:

[..]

Dat hebben de kinderen van nu niet nodig, omdat ze opgroeien in een digitale wereld. Kinderen van 7 weten vaak al meer van computers dan hun ouders.
Precies. En in dat plaatje past een mobieltje op die leeftijd.
  zaterdag 31 juli 2004 @ 19:47:09 #209
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_20979758
Ik vond 27 net mooi... Afgelopen december, toen ik besloot m'n vaste KPN oplichterslijn weg te gooien

BTW: voor kiddo's is het gewoon triest (net als de meeste volwassenen): de reclame heeft ze wijsgemaakt dat ze zo'n ding NODIG hebben! HAHAHAHAHA! Ik laat hem fijn thuis als ik wegga, zit helemaal niet te wachten op bellende mensen...
censuur :O
pi_20979793
HAHAHAHA dat kan heel goed, RemcoDelft.
pi_20979803
mijn broertje heeft er 1 en hij is 8
  zaterdag 31 juli 2004 @ 19:52:43 #212
63890 bugeye
Fok verlaten heeft :'(
pi_20979848
vroeger gebruikte ik walkie talkies
Ik zit niet langer meer hier.... snik....
pi_20979971
Vandeweek liep ik in de stad langs een groepje van die "jonge volwassenen", oftewel een stel meisjes van een jaar of 10,11 (want die willen niet meer als 'kinderen' behandeld worden tegenwoordig, waarom is me een raadsel)

Van de zes stonden er vier te bellen (naar ik aanneem met iemand buiten die groep) en ééntje stond te sms-en. De zesde stond er een beetje verloren bij..

Bedankt, mensen van de reclame! Kinderen van 10 menen dat ze volwassen zijn, zich zo gedragen en zo behaldeld worden; kijk alleen maar eens naar de kleding die dat soort meisjes draagt; het zou een 20-jarige op zaterdagavond in de nachtclub niet misstaan!
A smell can bring you back in memory so hard, it hurts.
-
Ik was een kind hoe kon ik weten - dat het voorgoed voorbij zou gaan...
-
pi_20979993
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 20:00 schreef SadKingBilly het volgende:
Vandeweek liep ik in de stad langs een groepje van die "jonge volwassenen", oftewel een stel meisjes van een jaar of 10,11 (want die willen niet meer als 'kinderen' behandeld worden tegenwoordig, waarom is me een raadsel)

Van de zes stonden er vier te bellen (naar ik aanneem met iemand buiten die groep) en ééntje stond te sms-en. De zesde stond er een beetje verloren bij..

Bedankt, mensen van de reclame! Kinderen van 10 menen dat ze volwassen zijn, zich zo gedragen en zo behaldeld worden; kijk alleen maar eens naar de kleding die dat soort meisjes draagt; het zou een 20-jarige op zaterdagavond in de nachtclub niet misstaan!
Lijkt me een heel ander probleem, maar goed.
pi_20979995
vanaf een jaar of 11/12 vind ik het wel kunnen, tegen de tijd dat ze naar de middelbare shool gaan en vaker van huis zijn, dan kunnen ze bellen als ze wat later komen of als er wat aan de hand is ofzo, maar vroeger vind ik niet nodig
  zaterdag 31 juli 2004 @ 20:11:20 #216
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_20980172
Mijn zoontje heeft er net eentje voor z'n verjaardag gekregen want hij gaat na de vakantie naar de brugklas op een school in een andere stad en dan lijkt het me toch wel handig.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_20980179
En hoe oud is hij?
  zaterdag 31 juli 2004 @ 20:13:23 #218
78780 deedeetee
pi_20980208
13 jaar
  FOK!fossiel zaterdag 31 juli 2004 @ 20:14:19 #219
2628 Karin
pi_20980223
Ik ga even een FA/global mod aan zijn/haar jasje trekken om dit topic te mergen met het al langer lopende Bij welke leeftijd je kind een mobieltje geven?
pi_20980234
Ja, doen!!
  zaterdag 31 juli 2004 @ 20:14:58 #221
47809 ikookhier
>hijdiehieris<
pi_20980235
12 is een mooie leeftijd voor een mob
Fok vrienden top 50###Powered by Akrapovic
*Battlefield3*KZ3*NFShp*BFBC2*MoH*PSN ID:Arijanonline
GoW/Fable III 360 tag:Arijanonline
Pax & Pry Free download
pi_20980236
Vanaf zestien mogen ze er één kopen. Mits ik kinderen zou hebben
Ik had er op de middelbare school ook geen nodig. Als ik naar een vriendinnetje ging belde ik daar wel en als ik opgehaald wilde worden na een feest of excursie belde ik met de telefoon die in de hal hing.

Als je ze jonger een mobieltje geeft (ook nog), gaan ze zitten bellen terwijl het niet nodig is en gebruiken ze het voor idiote smsjes en belspelletjes die veel te veel kosten (mijn nichtje wist in twee maanden duizend gulden (toen nog) te verbellen) . Het lijkt wel of kinderen steeds jonger volwassen moeten worden, met de daarbij passende kleding en assecoires. Laatst nog een grietje van tien met flink wat make-up, een handtasje en een naveltruitje gezien Ik speelde toen ik zo oud was soldaatje. Maar da's eik al offtopic

[ Bericht 35% gewijzigd door ChrisJX op 31-07-2004 20:20:01 ]
  zaterdag 31 juli 2004 @ 20:19:52 #223
78780 deedeetee
pi_20980321
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 20:14 schreef ChrisJX het volgende:
Vanaf zestien mogen ze er één kopen. Mits ik kinderen zou hebben
Als je ze nog niet hebt, denk je er als je ze wèl hebt, misschien anders over tegen de tijd dat ze de " wijde wereld " in gaan
* deedeetee vind zo'n linkje in de vorm van een gsm naar huis wel een veilig idee....
pi_20980350
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 20:19 schreef deedeetee het volgende:

Als je ze nog niet hebt, denk je er als je ze wèl hebt, misschien anders over tegen de tijd dat ze de " wijde wereld " in gaan
* ChrisJX vind zo'n linkje in de vorm van een gsm naar huis wel een veilig idee....
Ik ontken niet dat het veiliger kan zijn, maar ik zou niet weten wanneer ik mijn hele jeugd zo'n ding nodig gehad had moeten hebben... (al hoefde ik trouwens niet door een verlaten polder oid naar school te fietsen, maar goed)
pi_20980446
Mooie merge!
pi_20980461
Ik werk dus in een gsm-zaak, en je schrikt echt wat die kinderen allemaal krijgen....

Maar ik denk dat het sterk afhangt van de verantwoordelijkheden van een kind. Als een kind flink aan het puberen en patsen is, dan echt niet VOOR hij of zij 16 is. Als een kind heel verantwoord is, dan kan het al eerder. Maar voor de 12e jaar zeeeeeeeker niet. En daarna ook niet meer dan een simpel pre-paidje.
pi_20980494
Wauw, wat hip, zo'n merge
pi_20980621
Ik vind 11/12 jaar wel kunnen, als het kind naar de middelbare school gaat en dus wat meer van huis is dan in de basisschooltijd is het handig om een mobieltje te hebben om te zeggen waar je zit, hoe laat je thuis komt en of te melden als er een keer wat aan de hand is, en om contact met je vrienden te onderhouden, maar ik zou niet weten waarom ze het mobieltje moeten KRIJGEN, ik heb hem gewoon zelf gekocht toen ik 12 was
  zaterdag 31 juli 2004 @ 20:38:31 #229
78780 deedeetee
pi_20980654
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 20:14 schreef ChrisJX het volgende:

Als je ze jonger een mobieltje geeft (ook nog), gaan ze zitten bellen terwijl het niet nodig is en gebruiken ze het voor idiote smsjes en belspelletjes die veel te veel kosten (mijn nichtje wist in twee maanden duizend gulden (toen nog) te verbellen) .
Ha, maar ik heb met opzet een prepay gekocht als hij de kaart leegbeld met allemaal onzin moet hij uit zijn eigen zak een nieuwe kaart kopen en dan laat hij die onzin verder wel.
Het is tot nu toe een opvallend braaf kind ik zou het best wel lachen vinden om hem eens uit de bocht te zien vliegen

Ik ben òòk niet gek
pi_20981022
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 20:36 schreef Sylvana het volgende:
Ik vind 11/12 jaar wel kunnen [...] om contact met je vrienden te onderhouden
Uh... wat dacht je van pleintjes in de buurt? Vaste telefoonlijnen? MSN, e-mail, ICQ, lunchpauzes op school?
pi_20981078
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 20:58 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

Uh... wat dacht je van pleintjes in de buurt? Vaste telefoonlijnen? MSN, e-mail, ICQ, lunchpauzes op school?
je bent toch niet altijd thuis om achter de pc te zitten of via de vaste lijn te kunnen bellen daarom is een mobieltje juist zo handig, die kun je overal mee naar toe nemen en niet al je vrienden wonen in dezelfde stad meestal
pi_20981132
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 21:01 schreef Sylvana het volgende:

je bent toch niet altijd thuis om achter de pc te zitten of via de vaste lijn te kunnen bellen daarom is een mobieltje juist zo handig, die kun je overal mee naar toe nemen en niet al je vrienden wonen in dezelfde stad meestal
Als je 12 bent, wonen ze meestal niet aan de andere kant van het land... Met onzinnig bellen bedoel ik dus idd dit soort gebel. Je spreekt maar op school, via een vaste lijn of internet af. Daar heb je geen mobiele telefoon voor nodig. Mogelijkheden zat. Zo krijg je situaties dat ze niet meer ff een paar straten fietsen, maar gewoon ff bellen...
pi_20981170
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 21:04 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

Als je 12 bent, wonen ze meestal niet aan de andere kant van het land... Met onzinnig bellen bedoel ik dus idd dit soort gebel. Je spreekt maar op school, via een vaste lijn of internet af. Daar heb je geen mobiele telefoon voor nodig. Mogelijkheden zat. Zo krijg je situaties dat ze niet meer ff een paar straten fietsen, maar gewoon ff bellen...
Tegenwoordig wel hoor, ken zat kinderen van 12 die via msn vrienden hebben leren kennen die aan de andere kant van het land wonen hoor

Maarja,ik heb me mobieltje gewoon zelf betaald en betaalde ook gewoon zelf me beltegoed, dus dan is het weer wat anders dan wanneer je ouders het betalen
  zaterdag 31 juli 2004 @ 21:16:04 #234
78780 deedeetee
pi_20981297
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 21:07 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Tegenwoordig wel hoor, ken zat kinderen van 12 die via msn vrienden hebben leren kennen die aan de andere kant van het land wonen hoor

Maarja,ik heb me mobieltje gewoon zelf betaald en betaalde ook gewoon zelf me beltegoed, dus dan is het weer wat anders dan wanneer je ouders het betalen
Ik ben dus zo'n ouder die dàt ( bellen met vriendjes) niet gaat betalen
  zaterdag 31 juli 2004 @ 21:21:57 #235
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_20981387
Ik vind mobiel bellen met vriendjes ook totaal overbodig als je 12 bent.
Je mag thuis bellen en verder is er, als je 12 bent, genoeg tijd om buiten school met elkaar af te spreken.

als je 12 bent en je hebt via msn mensen ontmoet die je 'echte' vrienden kunt noemen, zit het kind m.i. veel te veel achter de computer... just my 2cts
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  zaterdag 31 juli 2004 @ 21:43:42 #236
78780 deedeetee
pi_20981689
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 21:21 schreef E.T. het volgende:
Je mag thuis bellen en verder is er, als je 12 bent, genoeg tijd om buiten school met elkaar af te spreken.
quote:
als je 12 bent en je hebt via msn mensen ontmoet die je 'echte' vrienden kunt noemen, zit het kind m.i. veel te veel achter de computer... just my 2cts
Vind ik ook.....
  † In Memoriam † zondag 1 augustus 2004 @ 11:09:32 #237
43556 miss_dynastie
pi_20987345
Als de middelbare school op een redelijke afstand is, dan vind ik dat wel een mooi moment. Wonen we, net als ik vroeger, op vijf a tien minuten van de middelbare school af, dan is de zestiende verjaardag een mooi moment toen kreeg ik em ook En nee, voor die tijd komt zo'n ding er niet in. Ook niet als mijn tienjarige zoon of dochter zijn/ haar zakgeld twee jaar lang heeft opgespaard ik noem maar wat Ik vind dat je daar als ouder toch wel iets over te zeggen hebt...
pi_20987670
mijn ouders betalen wel mijn beltegoed ik bel er nooit mee ik sms er altijd alleen maar mee
pi_20987717
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 21:07 schreef Sylvana het volgende:

Daar zeg je het al: via MSN. Dan kun je daar ook lekker mee door MSN-en. Ik heb het over mensen die je écht kent. Van school, de sportclub, geen mensen die je nooit ontmoet. En als je ze (welke vrienden dan ook, als je ze al vrienden kunt noemen) al wil bellen, heb je daar toch geen mobiel voor nodig
pi_20996764
quote:
Kindermobiel met oren
door onze redactie
AMSTERDAM - Twee Koreaanse meisjes kijken verheugd naar een nieuwe mobiele telefoon speciaal voor kinderen. SK Telecom kondigde de telefoon begin deze week al aan.

De kleurrijke mobieltjes hebben een ingebouwd GPS systeem.

De kleurrijke telefoons met antennes in de vorm van oren zijn uitgerust met een GPS systeem waardoor ouders hun kinderen kunnen volgen. De GPS technologie werkt ook als de telefoon uit staat. De telefoon heeft vier knoppen waaronder speciale telefoonnummers bewaard kunnen worden, zoals die van mama en papa.

De prijs is met 86 dollar laag gehouden. Het kindertoestel heeft dan ook geen sms en internet capaciteiten.
http://www.telegraaf.nl/i(...)mobiel_met_oren.html
  zondag 1 augustus 2004 @ 20:57:47 #241
78780 deedeetee
pi_20997015
quote:
Op zondag 1 augustus 2004 20:44 schreef haaahaha het volgende:

[..]

http://www.telegraaf.nl/i(...)mobiel_met_oren.html
Dat slaat alles.....
pi_20997068
quote:
Op zondag 1 augustus 2004 20:57 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Dat slaat alles.....
Waarom? Je vindt het te ver gaan?
  zondag 1 augustus 2004 @ 21:03:20 #243
78780 deedeetee
pi_20997113
Ja en wel behoorlijk te ver !
O ja en waarom ? Ik vind maar het nix om zulke jonge kinderen met een gsm uit te rusten.
pi_20997153
quote:
Op zondag 1 augustus 2004 21:03 schreef deedeetee het volgende:
Ja en wel behoorlijk te ver !
O ja en waarom ? Ik vind maar het nix om zulke jonge kinderen met een gsm uit te rusten.
Waarom, snap je wel eens wat dat inhoudt? Wat voor beeld heb jij van communicatie technieken, en welke kant het opgaat? Ik vind het een beetje kortzichtig eerlijk gezegd.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 1 augustus 2004 @ 21:15:43 #245
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_20997365
Nou, aan dat mobieltje zie ik wel voordelen eigenlijk. Er zit GPS in, dat betekent dat je kind opgespoord kan worden. Ze kunnen er alleen mee bellen en gebeld worden, meer niet. Lijkt me juist prima geschikt voor jongere kinderen. Niet dat ik vind dat die per se een mobieltje moeten hebben, maar gesteld dat je kind ergens heen gaat waar een mobieltje handig kan zijn, is dit geen slechte optie vind ik.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_20997524
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 21:21 schreef E.T. het volgende:

idd
jaar of 16 is wel ok
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
pi_20997849
dat gps is misschien voor kleine kinderen wel handig, maar ik moet er niet aan denken dat mijn ouders altijd kunnen achter halen waar ik ben
  zondag 1 augustus 2004 @ 21:45:23 #248
78780 deedeetee
pi_20998090
quote:
Op zondag 1 augustus 2004 21:06 schreef haaahaha het volgende:

Waarom, snap je wel eens wat dat inhoudt? Wat voor beeld heb jij van communicatie technieken, en welke kant het opgaat? Ik vind het een beetje kortzichtig eerlijk gezegd.
Wat heeft dat nou met kortzichtig zijn te maken
Ik vind dat zo'n jong kind geen mobieltje moet gebruiken en als je het zo goed in de gaten wilt houden waar het is :
Plak er dan een zendertje op
zulke jonge kinderen moet je helemaal niet los rond laten zwerven als het goed wèèt je waar dat kind is
pi_20998123
Het is niet of of, als deze techniek een goedkope tool is om daarmee je kinderen wat beter in de gaten te kunnen houden, dan waarom niet? Dat noem ik kortzichtig zijn.
pi_20998245
Nooit. Laat die kinderen er zelf maar voor werken. Wat moet een kind in hemelsnaam met een telefoon?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')