quote:Eens
Op donderdag 18 december 2003 16:57 schreef Emphemeris het volgende:
Als ze naar de middelbare school gaan lijkt me wel een goeie.
laat ze er zelf 1 kopen . . (oftewel . .zodra ze zelf een krantenwijk hebben)
is best belachelijk om een kind van 10 een mobieltje te geven . ..
quote:Het zelf laten kopen of geven is een detail, niet de focus van de discussie.
Op donderdag 18 december 2003 16:59 schreef Flierp het volgende:
niet . ..laat ze er zelf 1 kopen . . (oftewel . .zodra ze zelf een krantenwijk hebben)
kinderen hebben voor de rest geen mobiel nodig... als ze wille bellen zoeken ze gewoon een telefooncel...
ik ben nu 20 en keb geen mobiel nodig gehad or... ja toen k uitging kreeg ik er een mee om te belle als me fiets gejat was.. maar voor de rest?
keb t gezien toen ik nog op de middelbare school zat, die koters uit de brugklas gaven al hun spaargeld uit aan mobieltjes om vervolgens geen geld voor prepaid kaarten te hebben en de hele dag beltoontjes af te spelen....
quote:idd volledig mee eens.
Op donderdag 18 december 2003 16:59 schreef Flierp het volgende:
niet . ..laat ze er zelf 1 kopen . . (oftewel . .zodra ze zelf een krantenwijk hebben)
voor niks komt de zon op!
quote:Net alsof dat nodig is... imho zwaar overdreven.
Opzich vind ik het wel een goede zaak, ze kan ingeval er iets is altijd haar ouders bellen
quote:Je kunt het overdreven vinden, maar als de optie er is, waarom er dan geen gebruik van maken?
Op donderdag 18 december 2003 17:02 schreef Mondo_Generator het volgende:
Net alsof dat nodig is... imho zwaar overdreven.
quote:Als er iets is kun je vaak niet eens bellen.
Op donderdag 18 december 2003 17:02 schreef Mondo_Generator het volgende:[..]
Maar goed, ik heb em destijds zelf gekocht van m'n centen...
quote:Niks overdreven, Brechtje kreeg een mobiel op haar 10e.
Op donderdag 18 december 2003 17:02 schreef Mondo_Generator het volgende:[..]
En ik vind het nog steeds flauwekul, want die kleine koters geven al hun geld uit aan SMSjes en beltoontjes, alsof ze niks leukers te doen hebben
quote:Het geven of zelf laten kopen is een detail in deze. Het gaat er meer om wanneer een kind een goede leeftijd heeft om een mobiel te hebben.
Op donderdag 18 december 2003 17:06 schreef Mr.Noodle het volgende:
Ik zou het nooit doen...als ze er één nodig hebben moeten ze em zelf maar kopen. Ik heb er zelf ook nooit één nodig gehad tot m'n 20e en ik baal er nu eigenlijk wel een beetje van dat ik zo'n ding heb. Je hebt gewoon geen rust meer als je dat ding aan laat staan. Dus meestal heb ik em ook uitstaanMaar goed, ik heb em destijds zelf gekocht van m'n centen...
quote:Nee natuurlijk niet, weleens van opvoeden gehoord
Op donderdag 18 december 2003 17:08 schreef Mr.Noodle het volgende:
Yvonne, je post dubbel enzo...En ik vind het nog steeds flauwekul, want die kleine koters geven al hun geld uit aan SMSjes en beltoontjes, alsof ze niks leukers te doen hebben
quote:Dus je vind haar wel volwassen genoeg zo'n lang stuk alleen te fietsen & all, maar niet om verder voor zichzelf te zorgen? Ik snap wel dat tijden veranderen, maar toch...
Op donderdag 18 december 2003 17:06 schreef yvonne het volgende:[..]
Niks overdreven, Brechtje kreeg een mobiel op haar 10e.
Haar pony stond hier een 7 tal kilometers vandaan, ze moest op de fiets over een lange stille polderweg.
Ik vond het een prettig idee dat ze me kon bellen als er iets zou zijn, denk aan lekke band, ongelukje, pony's kunnen nog weleens wild zijn, etcetc.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |