quote:cool inderdaad.
Op donderdag 18 december 2003 10:26 schreef ruk het volgende:
Kennen jullie het nog? Buizenpost.
Vroeger bij de Hema maakten ze er ook gebruik van. Ik als klein jochie vond het fascinerend als zo'n cassiere er een koker in stopte, en een paar ogenblikken later er weer zo'n koker te voorschijn kwam. Mooi systeem.
Het grappige is, dat het bedrijf waar ik werk binnenkort gaat verhuizen naar een oud bankgebouw, waarin zo'n buizenpost systeem aanwezig is. Lekker oldskool, mail is overbodig. Leuk.
Ken je het nog? Buizenpost?
Ik ging vroeger (*lees 8 of 9 jaar) met mijn moeder mee naar een bank die zei schoonmaakte en mocht daar mee spelen was leuk want je kon ook van te voren aangeven waar het naartoe moest
Had namelijk geen zin om het naar de kluis te sturen want daar konden we uiotteraard niet in
Was ook leuk om collega's te pesten door 10 van die dingen achter elkaar er in te doen, komen ze er één voor één weer uit.. kun je druk mee zijn..
quote:
Op donderdag 18 december 2003 10:35 schreef Larry101 het volgende:
Was ook leuk om collega's te pesten door 10 van die dingen achter elkaar er in te doen, komen ze er één voor één weer uit.. kun je druk mee zijn..
Guust Flater had zelf een buizenpost systeem gemaakt. En toen knalde er een bocht vanaf heheheh
En Brazil is inderdaad geweldig.
Buisjes bloed worden met de buizenpost vanaf sommige afdelingen [zoals de IC of Neonatologie] naar het laboratorium gestuurd voor onderzoek.
buizenpost Het bespaart veel loopwerk.
M'n vader was een keer met zijn collega's aan het overgooien met een stressballetje en die viel toen in die buis, dat was droog.
quote:Staat 't niet op die website?
Op donderdag 18 december 2003 19:47 schreef ruk het volgende:Weet iemand hoe technisch buizenpost werkt? Ik kan er alleen naar gissen, maar de details zijn mij onbekend.
quote:He, sorry, niet gezien. Mijn fout.
Op donderdag 18 december 2003 19:59 schreef DennisMoore het volgende:[..]
Staat 't niet op die website?
quote:Echt?
Op donderdag 18 december 2003 11:47 schreef Skimmer het volgende:
Bij de Mediamarkt in Almere (gloedje nieuw pand) hebben ze ook een buizenpost systeem... Leuk om dan een hele middag bij de klantenservice balie te hangen... *Floep!*
In 't AMC hebben ze ook nog een soort buizenpost systeem.
quote:ligt aan het formaat denk ik.....
Op donderdag 18 december 2003 22:07 schreef ook_gek het volgende:
Maar wat gebeurd er als je snoepjes in die buis gooid
hij zal toch de buis (bijna) vaccuum moeten trekken...
Rubbere bal ietsgroter als tennisbal kan dan wel
quote:Ja? Ook even kijken
Op donderdag 18 december 2003 11:47 schreef Skimmer het volgende:
Bij de Mediamarkt in Almere (gloedje nieuw pand) hebben ze ook een buizenpost systeem... Leuk om dan een hele middag bij de klantenservice balie te hangen... *Floep!*
/ Zichzelf nu stoer vindt ..
Alleen dat ding is tegenwoordig wel erg vaak buiten werking
Buizenpost:
quote:Als je verstand hebt van vacuums, zal het niet zo ingewikkeld zijn.
Op vrijdag 19 december 2003 00:23 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
zou het eenvoudig zelf te bouwen zijn?
Ik ga altijd met plezier naar de Klantenservice of de Infobalie ...
Rally-post (rail systeem) hebben ze nog steeds op heel veel locatie van de banken ... leuk om een gillende wekker mee te versturen .. hele hele pand door. (gezien het feit dat die rallypost een-richtingsverkeer is moet je dus 1 station eerder selecteren, gaat 'ie echt het hele pand door )
NOTe : je kunt er geen koffie mee versturen, die karretjes hangen niet cardanisch
quote:En dat weet je uit ervaring???
Op vrijdag 19 december 2003 09:49 schreef dice het volgende:
Buizenpost : een hand confetti op de buis leggen en dan versturen ... een sproei van confetti als de buis opengaatRally-post (rail systeem) hebben ze nog steeds op heel veel locatie van de banken ... leuk om een gillende wekker mee te versturen .. hele hele pand door. (gezien het feit dat die rallypost een-richtingsverkeer is moet je dus 1 station eerder selecteren, gaat 'ie echt het hele pand door )
NOTe : je kunt er geen koffie mee versturen, die karretjes hangen niet cardanisch
Overal in het pand koffie vlekken op onder de rails
quote:Mail, MSN.. maar da's lang niet zo persoonlijk als handgeschreven liefdesbriefjes per buizenpost
Op vrijdag 19 december 2003 16:36 schreef ruk het volgende:
Heb je geen im communicatiemiddel, bloempjuh?
quote:Wij hebben het foto liftje.
Op donderdag 18 december 2003 12:15 schreef KonnieKipke het volgende:
In het ziekenhuis werken we er nog mee hoor! Erg handig.. Buisjes bloed verzenden. Ook hebben we een treintjes-systeem die statussen via rails door heel het ziekenhuis brengen. Erg koel!
het waren nep kuikentjes btw
quote:
Het Buizenpostsysteem - JumboVoor transportgewicht tot 10 kg
Ik denk Poes, hond, hamster, baby!
Ik ben ooit in een coffeeshop geweest waar ze ook hadden geeltje in de buis en een paar graam wiet weer terug, geweldig!
quote:er is ooit over nagedacht. Ik dacht in de vorige eeuw is het op een wereldtentoonstelling geweest.. maar de motoren om dit op grote schaal aante sturen zijn niet echt lekker qua kosten/baten
Op vrijdag 19 december 2003 20:04 schreef ACT-F het volgende:
Kunnen ze daar geen grotere variant van maken, zodat ik makkelijk van oost- naar west-Nederland kan floepen?*PING PONG* "Amsterdam CS. Station Amsterdam CS." *FLOEP!*
quote:Buizenpost Futurama-style
Op vrijdag 19 december 2003 20:04 schreef ACT-F het volgende:
Kunnen ze daar geen grotere variant van maken, zodat ik makkelijk van oost- naar west-Nederland kan floepen?*PING PONG* "Amsterdam CS. Station Amsterdam CS." *FLOEP!*
quote:eventueel
Op vrijdag 19 december 2003 07:43 schreef ruk het volgende:
Je wil zelf buizenpost bouwen, LeeHarveyOswald?
als je gewoon een aantal meters van die dikke pvc buizen neemt (tussen de 15 en 20 cm diameter) en een iets kleinere buis gebruikt als "post buis" en dan 2 electronisch bedienbare ventieltjes en een pomp (of 2) , dan zou je het al kunnen maken of niet?
das wel vet tussen mijn slaapkamer en die van mn broertje
ruk = kloon?
quote:Kan best, maar buizenpost =
Op zondag 21 december 2003 13:46 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Aantal posts op forum 555
Gem. aantal posts/dag 139
Frontpage reacties 0
Geregistreerd op 17 december 2003
ruk = kloon?
Duidelijk geval van jeugdsentiment
quote:
Op zondag 21 december 2003 13:52 schreef MissMSX het volgende:[..]
Kan best, maar buizenpost =
Duidelijk geval van jeugdsentiment
alsk weer een beetje geld heb luchtpompje kopen / bouwen en zelf proberen te maken
Het systeem is opzich best eenvoudig
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |