abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_15500390
Ik schrijf dit om het van me af te schrijven en hopelijk komen er nog wat tips waar ik wat mee kan.

Het begon dinsdag avond. Ik was met een vriend naar TLOTR Marathon en tijdens de eerste film kreeg ik een SMSje van mijn vriendin. Met daarin de mededeling dat ze door haar ouders in elkaar geslagen is. Toen heb ik haar eerst een SMSje terug gestuurt en in de pauze haar ff gebelt. Toen heb ik afgesproken dat ik haar vanmorgen om 7 uur op zou halen. Meer kon ik op dat moment niet doen.

Toen ik er vanmorgen om 7 uur was stond ze al buiten. Ik lag pas om 4:45 in mijn bed en moest er hierdoor weer om 6:15 uit dus ik had maar 1.5 uur geslapen. Toen heb ik daar eerst een tijdje met haar staan knuffelen. En aangezien het tijdens het eten gebeurd was heeft ze sinds een uur of 19 niks meer gegeten dus zijn we naar een bezinepomp gereden om wat eten te halen. daar hebben ook weer een tijdje in de auto zitten knuffelen. En toen ben ik met haar naar haar school gegaan.

Daar heeft ze het eerst vertelt aan de leerling coordinator voor het eerste leerjaar. En ook gezegt dat ze dus echt niet meer naar huis wilde. Toen hebben we daar met hem en de directeur over gehad. Maar aangezien mijn vriendin in de derde zit gaat er een andere coordinator over. Die vind het ook niet goed dat ik iets met mijn vriendin heb, het leeftijds verschil is nogal behoorlijk groot. Ik 20 zij 14. Dus bij die gesprekken mocht ik niet bij zijn. Toen is er nog niet echt veel afgesproken omdat die vader van haar niet te berijken was. Toen moesten ze dus wachten tot dat hij zou bellen en hebben ze mij weggestuurt. Ik ben toen naar school gegaan.

Toen kreeg ik al na een tijdje een SMSje dat ze niet tijdelijk bij ons(mij) mag komen omdat ze mij dus te oud vinden. Ik kwam overigens wel 2 uur te laat op school. En rond een uur of 1 kreeg ik een SMSje dat ze weer thuis was.

Toen ben ik naar mijn leeraar gegaan om te vragen of ik weg mocht en dat mocht gelukkig. Daarna ben ik naar haar school gereden. En heb ik verhaal gehaald bij die coordinator. Die kon me niet echt veel vertellen dan dat ze het er zelf mee eens was. En dat ze haar en haar ouders een telefoon nummer van een hulp organistatie hebben gegeven. En verder zat er bij dat gesprek die ochtend ook een agent bij dus heeft hij me door gestuurt naar de politie. Maar als "nuitenstaande" konden ze mij dus niks vertellen en die agent was natuurlijk ook nog vrij. Maar ik heb mijn nummer door gegeven en gelukkig belde hij me na een tijdje. En in het gesprek met hem kwam het er op neer dat ik niks kon doen en dat mijn vriendin zelf om hulp moest vragen. Daarna heb ik nog ff aan die coordinator dat telefoon nummer gevraagt.

En toen ik het gebouw uit liep kwam ik gelukkig die oude coordinator van haar tegen. Maar hij kon ook niks doen. Al is hij wel een heel stuk aardigger. Mijn vriendin was twee jaar geleden ook al een keer weggelopen van huis en daar heeft hij toen in bemiddeld. Het is dus ook iets dat al veel langer gaat tussen mijn vriendin en haar ouders. (Ik ken haar nou pas 1.5 maand)

Maar ja. toen ben ik dus maar naar huis gereden en heb ik eerst zelf die hulp lijn proberen te bellen. Want als zij dat zou moeten doen was ik bang dat ik er weer buiten gehouden werd. Maar daar konden ze mij niks vertellen omdat ik maar een "derde" was. Uiteindelijk ben ik er wel achter gekomen wie haar begeleider destijds was en er vandaag ook weer bij was. Maar die was natuurlijk niet te berijken. Dus hebben ze haar een mailtje gestuurt met het verzoek om mij te bellen. Maar dat is nog steeds niet gebeurd.

En ondertussen wou ik nog steeds mijn vriendin bij haar thuis weg hebben. Want zij is hier echt niet gezelliger op geworden en die ouders waren ook nog boos. Dus ik had heel erg het idee dat het gewoon weer uit de hand zou lopen.

Toen op den duur belde ze op dat ze bij mij mocht komen dus ben ik als een gek daar naar toe gereden en heb haar opgehaalt. Volgens haar had haar moeder (sinisch) gezzegt dat ze Stefan (ik) moest bellen en daar naar toe moest gaan. En dat heeft ze dus ook gedaan.

En toen ze hier was kreeg ze een SMSje van haar ouders dat ze om 9 uur thuis moest zijn. En een tijdje later belde haar schoonzus op om te vragen waar ze was. Al was dat volgens mij al hardstikke duidelijk maar ok. Zij was ook echt niet van plan om naar huis te gaan. Maar om een paar dagen hier te blijven en dan via die hulp instantie het op te lossen. Maar ik heb toen ook nog even met die schoonzus gesproken en die had gezegt dat ik haar moeder moest bellen. Dus dat hebik toen ook gedaan en haar ouders vonden dat ze naar huis moest komen. Iets waar wij het dus absoluut niet mee eens waren. Maar ok, toen vroeg haar moeder of ze mijn moeder kon spreken. Maar die was nog niet thuis. Dus zodra mijn moeder thuis kwam heb ik haar naar haar ouders laten bellen. En daar kwam uit dat ze naar huis moest. Ze is minderjarig dus haar ouders kunnen dat gewoon bepalen. Wij waren het er nog steeds niet mee eens maar met heel veel moeite heeft mijn moeder haar toch maar naar huis gebracht.

Daar hebben we nog ff gepraat en volgens haar ouders had ze het helemaal zelf verdient. (maar hoe kan een kind het verdienen om in elkaar geslagen te worden?) Verder had die moeder ook niet gezegt dat ze naar Stefan (mij) mocht maar dat ze dan wel een paar dagen naar hulp instelling mocht. (wat daar nou precies gezegt is weet ik niet. Dat is haar woord tegen dat van haar moeder) Maar uiteindelijk is zij naar bed gegaan en ik weer naar huis. Nou ga ik morgen weer met haar naar haar school en dit keer laat ik me niet buiten sluiten.

Dit is het hele verhaal zo compleet mogelijk. Het is weer een lange post geworden. Maar ja.... Ik heb het nou iig van me af geschreven en hopelijk komen er nog tips waar ik iets aan heb. Ik ben namelijk nog steeds van mening dat ze gewoon een tijdje weg moet thuis om tot rust te komen. Maar haar ouders vinden dus van niet. Maar ik wil het ook niet erger maken dan het al is.

Verder is aangifte doen bij de politie ook een optie. Maar ik denk dat we toch eerst moeten proberen om het zo op te lossen.

Alle lezers al vast bedankt.

Op vrijdag 1 juni 2007 11:29 schreef Tain het volgende:
Deze uitspraak mag hier ook wel staan
Spel- en typefouten voorbehouden.
pi_15500530
hoelang heb je iets met dat meisje?
pi_15500541
ik begrijp dat je het er moeilijk mee hebt, succes ermee!

sterkte, 't lijkt me allemaal erg lastig, doch wel beetje begrijpelijk (nouja, op het in elkaar slaan na dan)

- edit: een paar opmerkingen verwijderd. Lees de faq even alsjeblieft -

[Dit bericht is gewijzigd door ElisaB op 18-12-2003 00:24]

Ride for vengeance | Tons of Tattoos | Tattoopedia
pi_15500544
hey als het niet zo wordt opgelost MOET je gewoon de politie bellen. En de kinderbescherming. En dan kan ze waarschijnlijk niet bij jou terecht, maar iig bij een pleeggezin. Waar ze NIET in elkaar wordt geslagen....
Wat ontzettend raar dat ze zo doen op school. Alsof hun probleem met jou belangrijker is dan dat ze wordt mishandeld
pi_15500589
quote:
Op donderdag 18 december 2003 00:14 schreef Mr_Knoxville het volgende:
hoelang heb je iets met dat meisje?
Hij kent haar anderhalve maand, staat gewoon in de tekst.
Ik ga naar huis.
  † In Memoriam † donderdag 18 december 2003 @ 00:17:21 #6
43556 miss_dynastie
pi_15500620
Helaas rust er in Nederland een gigantisch taboe op mishandelde kinderen en doen veel instanties of ze niet bestaan. Ook ik ben het huis uit gevlucht, toen mijn moeder voor me stond met een zwaar voorwerp om mijn hersens in te slaan... ik heb nog gauw een deur open kunnen zetten, terwijl zij de telefoonstekkers kapot trok. Op mijn mobieltje heb ik mijn vriend gebeld en die is me komen halen! Ik weet zeker dat ik er anders niet meer was geweest. Ik was gelukkig al 17 en bovendien kreeg mijn moeder een uitkering omdat ze een kind onder de 18 verzorgde (ANW). Ik heb gedreigd aangifte te doen, dan zou ze dus haar uitkering verliezen, en lui als ze is wil ze dat niet, natuurlijk. Helaas is jouw vriendin een stuk jonger. Heeft ze geen opa/oma/vriendin waar ze naar toe kan, want jullie zijn natuurlijk ook maar kort bij elkaar. Sterkte!
  donderdag 18 december 2003 @ 00:19:32 #7
30156 Emme-r-tje
Bucket is my name...
pi_15500676
- edit: reactie op offtopic -

[Dit bericht is gewijzigd door ElisaB op 18-12-2003 00:24]

pi_15500678
Ten eerste hebben de anderen niets te zeggen dat ze jou te oud vinden voor haar. Verder zou ik gewoon via instanties werken die daarvoor zijn opgericht. Scholen/Mentoren geven toch al vaak de schuld aan overdrijven van het kind en de puberperiode.

succes iig.

Vroegah was alles beter, zelfs fok O-)
pi_15500681
haar ouders hebben gelijk (ik doel dus niet op dat slaan)..maar ze is idd minderjarig en als haar ouders zeggen dat ze naar huis moet komen dan moet dat, ook al willen jullie dat niet.
en jij kan alleen maar een steun zijn voor je vriendin...je moet je er niet teveel mee bemoeien, dus niet in discussie gaan met die ouders van je vriendin

voor de rest sterkte gewenst voor jou en je vriendin

The house that produces the most spice will control dune.
There are no set territories and no rules of engagement.
pi_15500682
quote:
Op donderdag 18 december 2003 00:15 schreef nietzman het volgende:

[..]

Hij kent haar anderhalve maand, staat gewoon in de tekst.

gek he dat ik ergens overheen lees met zo'n lap tekst.

In dat geval vind ik dat jij er volledig buiten staat. Als het nou al een serieuze relatie was welke minimaal een half jaar aan de gang was was het een ander verhaal. Dit zijn familie zaken en daar heb je je na anderehalve maand niet meet te bemoeien vind ik. Ik snap dat je het klote vind maar er is sowieso weinig wat je kan doen en ik als ouder zijnde zou het ook niet echt trekken als mijn dochter van 14 met een jongen van 20 thuis zou komen die zich ook nog eens zou bemoeien met het rijlen en zeilen binnen de familie.

succes

pi_15500723
ALs ze echt in elkaar geslagen is en er is al politie bijgeweest hoeft ze niet eens aangifte te doen. Tegenwoordig kan de politie zelfstandig ingrijpen c.q. vervolgen in het geval van huiselijk geweld.
Het feit dat er politie bij is geweest en er niet vervolgd wordt, lijkt mij een indicatie dat het met dat in elkaar slaan wel meevalt.
Ze zal wel een paar tikken hebben gehad, maar niet voldoende voor de politie om in te kunnen grijpen.
Ik raad jullie aan het even aan te kijken, maar er in ieder geval wel melding van doen (bijvoorbeeld bij het AMK). In geval van herhaling staat er dan iets op papier, hetgeen jullie positie een stuk sterker maakt.
Laat haar zoveel mogelijk zelf doen. Als jij je er als 20-jarige teveel mee gaat bemoeien, krijg je toch de schijn tegen.

Success ermee!

De progressief en de allochtoon vormen een symbiose.
Dat die parasiteert op de samenleving in zijn geheel, moet natuurlijk verzwegen worden.
  donderdag 18 december 2003 @ 00:21:34 #12
27285 Arma_Angelus
Blashyrkh We Ride
pi_15500725
quote:
Op donderdag 18 december 2003 00:19 schreef Emme-r-tje het volgende:

- edit: helemaal niet leuk. Ga even buiten afkoelen of ergens anders trollen -

[Dit bericht is gewijzigd door ElisaB op 18-12-2003 00:23]

Ride for vengeance | Tons of Tattoos | Tattoopedia
  donderdag 18 december 2003 @ 00:23:29 #13
30156 Emme-r-tje
Bucket is my name...
pi_15500787
- edit: reactie op offtopic -

[Dit bericht is gewijzigd door ElisaB op 18-12-2003 00:26]

donderdag 18 december 2003 @ 00:23:59 #14
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_15500809
quote:
Op donderdag 18 december 2003 00:14 schreef Shirin het volgende:
hey als het niet zo wordt opgelost MOET je gewoon de politie bellen. En de kinderbescherming. En dan kan ze waarschijnlijk niet bij jou terecht, maar iig bij een pleeggezin. Waar ze NIET in elkaar wordt geslagen....
Wat ontzettend raar dat ze zo doen op school. Alsof hun probleem met jou belangrijker is dan dat ze wordt mishandeld
Ik zou inderdaad de kinderbescherming bellen, zoiets is echt niet te geloven.
Weet je zeker dat ze dat 'in elkaar slaan' niet overdreven heeft en dat het niet een paar tikken waren? Niet dat dat goed te keuren is maar bij 'in elkaar slaan' krijg ik nogal wat vage in elkaar beuk beelden en dat kan ik me moeilijk voorstellen.

Het klinkt erg sussend opgelost en de politie doet er zo te lezen ook niet echt bijster veel aan... de kinderbescherming bellen lijkt me verstandig. Ik weet alleen niet hoe dat zit met uit huis plaatsen... dat duurt nogal even en ik weet niet of ze haar voor die tijd dan nog es een flinke afranseling geven...

Overwhelmed as one would be, placed in my position
Such a heavy burden now to be the one
Born to bear and read to all
The details of our ending
pi_15500817
- edit: ophouden geldt ook voor jou -

[Dit bericht is gewijzigd door ElisaB op 18-12-2003 00:28]

De progressief en de allochtoon vormen een symbiose.
Dat die parasiteert op de samenleving in zijn geheel, moet natuurlijk verzwegen worden.
  † In Memoriam † donderdag 18 december 2003 @ 00:25:19 #16
43556 miss_dynastie
pi_15500847
quote:
Op donderdag 18 december 2003 00:19 schreef Mr_Knoxville het volgende:

[..]

gek he dat ik ergens overheen lees met zo'n lap tekst.

In dat geval vind ik dat jij er volledig buiten staat. Als het nou al een serieuze relatie was welke minimaal een half jaar aan de gang was was het een ander verhaal. Dit zijn familie zaken en daar heb je je na anderehalve maand niet meet te bemoeien vind ik.

Nee, daar heb je echt helemaal gelijk in. Dat zei ook al mijn familie en mijn moeders vrienden: we vertellen het maar niet tegen haar man, het kind zal er wel niet zoveel last van hebben, het zijn familiezaken.... inderdaad, mijn blauwe plekken en de poging tot doodslag (of in elk geval de voorbereidende fase) van mijn moeder moet echt gezellig binnen de familie worden gehouden
quote:
Ik snap dat je het klote vind maar er is sowieso weinig wat je kan doen en ik als ouder zijnde zou het ook niet echt trekken als mijn dochter van 14 met een jongen van 20 thuis zou komen die zich ook nog eens zou bemoeien met het rijlen en zeilen binnen de familie.

succes

Nee, en zeker niet als die jongen door heeft dat je je dochter verrot slaat. Dezelfde reactie had mijn moeder toen ik op mijn zestiende thuiskwam met een jongen van 24. Maar weet je: klappen maken je volwassen!!!!!!!!!!!!! Bovendien: als die jongen van 24 er niet was geweest, dan had ik nu ook in een kist gelegen
  FOK!fossiel donderdag 18 december 2003 @ 00:29:43 #17
10 RemCOW
SG Special power! :D
pi_15500951
Waarom wordt ze geslagen dan?
Ik bedoel, ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de aanleiding.
Beter een gat in je hand, dan een hand in je gat
Let's have fun ---- Life will suck soon enough
Hattrick: 206761
  donderdag 18 december 2003 @ 00:31:32 #18
30156 Emme-r-tje
Bucket is my name...
pi_15500997
mmm, was dit topic net ff een aantal sec. dicht??? of was dit maar de verbeelding?
  donderdag 18 december 2003 @ 00:31:38 #19
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_15501005
Even dichtgeweest om op te schonen. En dan nu graag normaal verder...
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_15501014
ik persoonlijk zou dr ongeloofelijk lijp van worden... maar het leeftijdsverschil is daarbij n groot probleem, en kan goed een grote bron van frustratie zijn bij haar ouders, die dan waarschijnlijk ook niet weten wat ze daar mee aanmoeten... 1 ding is zeker, dat ze daar weg moet.
dit zou wel problemen op kunnen leveren voor jullie relatie....
je kan haar onmogelijk in huis nemen, ze is 14 en dat maakt jou de boosdoener in dat geval...

ik ben overigens van mening dat je goed moet nadenken over of jullie relatie wel goed voor je vriendin is.
nu kan ze de steun goed gebruiken, maar op de lange duur moet ik je toch aanspreken op je verantwoordelijkheidsgevoel, aangezien een meisje van 14 onmogelijk volwassen genoemd kan worden...
tuurlijk, nu vind ze alles gaaf, maar denk eens eerlijk na over hoe zij hierop terug zal kijken over n jaar of 4...

dat valt vantevoren niet te zeggen, maar aangezien jij de enige bent die hier de verantwoordelijkheid voor kan dragen moet je toch de kosten tegen de baten afwegen voor haar...

en ik moet zeggen dat als mijn zusje toen ze 14 was met n kerel van 20 was thuisgekomen, ik ongeacht van wat zij dr van vond er n einde aan had gemaakt, maakt niet uit hoe.

maargoed, dat rechtvaardigt niet dat ze in elkaar geslagen word door haar ouders.

alles eraan doen om hulp voor haar te regelen, maar denk er nog eens over.

succes.

donderdag 18 december 2003 @ 00:37:37 #21
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_15501152
Onderduiken zodat ze niet nog een pak slaag hoef te voorduren? Want dat zal ook wel komen als ze kinderbescherming belt...
pi_15501176
quote:
Op donderdag 18 december 2003 00:29 schreef RemCow het volgende:
Waarom wordt ze geslagen dan?
Ik bedoel, ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de aanleiding.
jah idd... ik ook

Ik stel me bij in elkaar geslagen echt iets voor dat je vriendin op de grond ligt en door der pa en ma in elkaar gebeukt wordt. Defineer 'in elkaar geslagen'.

pi_15501248
Ik ben die 1.5 maand dat ik haar nu ken wel heel erg close. Dat vinden haar ouders ook niet leuk dat we elke dag bij elkaar zijn. Maar nou is ze een keer een avond zonder mij...

En dat in elkaar slaan is ook relatief. Ze heeft wel een aantal klappen gehad. En ze is van de keuken naar de hal en daarna naar buiten gegooit. Maar dat weet ik allemaal niet precies. Ik was er niet bij.

En zij heeft een hekel aan haar familie. Dus als het aan haar zou liggen zou ze vandaag nog weggaan. Maar ja, dat gaat dus niet. Maar zelf heeft ze ook niet echt super veel zin om mee te werken aan een therapeut. Tenminste zo was het twee jaar geleden toen ze gegelopen was. En naar mij luisterd ze beter dan naar haar ouders (ook wel logisch) dus ik denk dat als ik me er niet mee bemoei dat het dan nooit goed komt en het alleen nog maar erger word.

En die ouders zeggen dat ze het beste met haar voor hebben. En dat geloof ik ook wel. Maar waarom laten ze haar dan niet eerst een paar dagen tot rust komen? Maar ik ga iig morgen bij haar op school kijken wat er met de verschillende instanties geregeld kan worden om dit op te lossen.

iig bedankt voor alle reacties.

donderdag 18 december 2003 @ 00:42:53 #24
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_15501268
quote:
Op donderdag 18 december 2003 00:38 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

jah idd... ik ook

Ik stel me bij in elkaar geslagen echt iets voor dat je vriendin op de grond ligt en door der pa en ma in elkaar gebeukt wordt. Defineer 'in elkaar geslagen'.

Dat idee had ik ook... dat ze er tegen aan het schoppen waren.
  donderdag 18 december 2003 @ 00:43:40 #25
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_15501285
quote:
Op donderdag 18 december 2003 00:41 schreef Heintje het volgende:
Ik ben die 1.5 maand dat ik haar nu ken wel heel erg close. Dat vinden haar ouders ook niet leuk dat we elke dag bij elkaar zijn. Maar nou is ze een keer een avond zonder mij...

En dat in elkaar slaan is ook relatief. Ze heeft wel een aantal klappen gehad. En ze is van de keuken naar de hal en daarna naar buiten gegooit. Maar dat weet ik allemaal niet precies. Ik was er niet bij.

En zij heeft een hekel aan haar familie. Dus als het aan haar zou liggen zou ze vandaag nog weggaan. Maar ja, dat gaat dus niet. Maar zelf heeft ze ook niet echt super veel zin om mee te werken aan een therapeut. Tenminste zo was het twee jaar geleden toen ze gegelopen was. En naar mij luisterd ze beter dan naar haar ouders (ook wel logisch) dus ik denk dat als ik me er niet mee bemoei dat het dan nooit goed komt en het alleen nog maar erger word.

En die ouders zeggen dat ze het beste met haar voor hebben. En dat geloof ik ook wel. Maar waarom laten ze haar dan niet eerst een paar dagen tot rust komen? Maar ik ga iig morgen bij haar op school kijken wat er met de verschillende instanties geregeld kan worden om dit op te lossen.

iig bedankt voor alle reacties.

Heel erg veel succes, laat nog weten hoe het afliep dan...
  donderdag 18 december 2003 @ 00:43:55 #26
30156 Emme-r-tje
Bucket is my name...
pi_15501293
ik wil niet lullig doen, maar wat heb je toch met school??? Alles wil je via de school regelen...
pi_15501327
Heeft ze zichtbare schade opgelopen, om het even grof uit te drukken, of was het een draai om haar oren en overdrijft ze het enigzins zoals verliefde 14 jarige meisjes kunnen doen soms...

Ik kan me voorstellen dat haar ouders nie techt blij met jou zijn, gezien je leeftijd..

[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_15501421
quote:
Op donderdag 18 december 2003 00:43 schreef Emme-r-tje het volgende:
ik wil niet lullig doen, maar wat heb je toch met school??? Alles wil je via de school regelen...
Met die coordinator van het eerste leerjaar kan ze heel goed opschieten. En die heeft destijds ook geholpen dus hij kent haar thuis situatie.
quote:
Op donderdag 18 december 2003 00:43 schreef TrenTs het volgende:

[..]

Heel erg veel succes, laat nog weten hoe het afliep dan...

Zal ik doen.
maar ik ga nu naar bed, ik heb zoals te lezen is afgelopen nacht niet echt heel veel geslapen. En een iets te zware dag gehad. nogmaal bedankt.
pi_15502758
het moeilijke van de situatie is inderdaad dat jij geen poot hebt om op te staan... je mag je al gelukkig prijzen dat ze sinds een paar jaar geen aanklacht meer tegen je mogen doen dat je hun dochter probeert te verleiden of zo - in een aantal landen had je daar ook nog voor moeten oppassen...

maar goed.

ik las laatst een heel interessant artikel over vrouwen die thuis door hun man worden geslagen - misschien is het zinnig voor je vriendin om alvast een koffertje te pakken met wat kopietjes van belangrijke documenten en dergelijke? bankrekeingdocumenten, indentificatie, ziektekosten, school, etc... en een set kleren. en dat dat koffertje bij jou neerzetten voor 't geval dat.

want ik bedoel je weet 't nooit - als ze haar 1 keer in elkaar hebben geslagen wil dat nog niet zeggen dat 't nog een keer voorkomt, maar 't kan natuurlijk wel en dan zal ze toch echt dat huis uit moeten voor 't uit de hand loopt...

oh ja misschien interessante informatie: als je vriendin in een opvangshuis komt is het in principe mogelijk om de ouders dat te laten betalen ZONDER dat ze recht hebben om te weten WAAR ze nou zit - tenminste zo hoorde ik dat op school van een meisje vertellen, jaar of 3 terug...

pi_15502761
quote:
Hij doet er goed aan... de school heeft namelijk zo ver ik weet het recht om alarm te slaan - en ze doen het vaak genoeg, echt, als ze het uit de hand zien lopen. De school wordt ook serieuzer genomen dan een buurvrouw oid.

als er blauwe plekken zijn - fotograferen. Een ruzie kun je op een bandje opnemen - als ze het gevoel heeft dat er ruzie komt dan - nooit speciaal ruzie gaan zoeken voor zoiets echter.

zolang ze nog in huis woont, kan ze het beste zorgen dat er bewijsmateriaal komt voor het geval dat - je kunt beter die later weggooien dan dat je straks niks kunt hardmaken, wat te vaak gebeurt.

er is een russisch gezegde, dat je de zwakke plekken van je vrienden moet leren kennen terwijl het je vrienden zijn - want morgen kunnen ze je vijanden worden...

dat geld ook voor bewijs verzamelen.

en fotograferen van blauwe plekken - met een recente krant oid d'r naast, iets waaraan je de tijd kunt aflezen. dus niet zo maar een kalender, maar iets waarmee je ook kunt hardmaken dat het in die tijd is gebeurd.

Wat ook gedaan kan worden - foto met de krant met de datum ernaast, of proefwerk, of wat dan ook - en deze dan opsturen, naar jou, dan staat er ook de PTT stamp op met de datum.
als je de brief niet opent, kun je later bij een rechtszaak hardmaken dat de foto in de periode tussen het verschijnen van de krant op de foto en de stempel van de ptt is gebeurd... een week of zo tijd.

dat is goed bewijsmateriaal. je moet nl. altijd de datum ong. kunnen vaststellen - anders zeggen ze straks dat het nog steeds van 1 en dezelfde partij slaag komt... gesprekken die je op bandje opneemt ook, iets erbij doen waar je de datum aan kunt herkennen, stukje radio met weersvoorspelling en dan opsturen...

ohja... fotos met te veel naakt van een jong meisje - daar kunnen ze de politie bijhalen... dus wat dat betreft is het fijn als je zelf kunt ontwikkelen of digitale fotos kunt maken oid...

en van al 't bewijs materiaal - 4 kopieen, 2 op papier, twee digitaal,
1x digi en 1x papier bij jou thuis
1x digi en 1x papier bij iemand anders thuis (bijv. mentor, coordinator, etc)

mocht er brand/diefstal plaatsvinden, dan in elk geval ben je niet alles kwijt.

[Dit bericht is gewijzigd door Sessy op 18-12-2003 02:53]

donderdag 18 december 2003 @ 03:03:12 #31
24184 speedfreakssj
Bryan Adams- Run to you :9~
pi_15502845
quote:
Op donderdag 18 december 2003 00:31 schreef Melkuniekoei het volgende:

en ik moet zeggen dat als mijn zusje toen ze 14 was met n kerel van 20 was thuisgekomen, ik ongeacht van wat zij dr van vond er n einde aan had gemaakt, maakt niet uit hoe.

succes.

maar wie ben jij om dat te bepalen?

niemand toch?

Mirage is zelf 23-24 en oversight 31-32.

is toch ook best lang?

ik weet dat ze later bij elkaar zijn gegaan maar kijk naar het verschil.

OT: ik zou dat dus NIET kunnen hebben.

klopt mijn vermoeden dat de ouders van buitenlandse afkomst zijn?

niet om te rellen maar in sommige culteren is het normaal dat je je kind afrost.

iig succes en bel idd de kinderbescherming.

pi_15502923
nouja als je gegooid wordt, is dat niet veel beter dan geschopt hoor..
je wervels gaan echt veel minder kapot van een paar trappen in je maag (dan kom je na een minuut of zo wel bij van dat niet ademen kunnen) dan van tegen een wc met je rug aan. dat soort dingen zijn echt wel relatief...
een kennis van een kennis van oma, daar is de dochter door een politieagent van in elkaar geslagen (hij was dronken en wilde sex en zij dus niet), nou 2 klappen was al genoeg om haar een nierdisfunctie te bezorgen.

ze horen haar zoiezo geen klappen te geven...

pi_15502962
quote:
Op donderdag 18 december 2003 00:41 schreef Heintje het volgende:Ik ben die 1.5 maand dat ik haar nu ken wel heel erg close
Zij is 14, jij bent 20. Je kent haar pas 1 1/2 maand, die ouders al hun hele leven. Hoe weet jij nu wat er in al die jaren precies is voorgevallen en wat voor type die vriendin van jou is.??

Wellicht heeft ze veel meer aan hulpverlening, dan aan een tot over zijn oren verliefde net-twintiger die de zaak ook maar van één kant bekijkt.

R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
pi_15502977
quote:
Dat komt op mij inderdaad ook niet erg volwassen over. Iemand van in de 20 met een meisje van 14 die alles via mentoren en weet ik wat niet wil gaan regelen, zonder dat hij daadwerkelijk een goed gesprek heeft gevoerd met de ouders.

Maar ja.....

R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
pi_15504557
Ik heb gisteren wel ff een gesprek met die ouders gehad. Maar mijn vriendin zalhet meeste toch zelf moeten doen. En dat zal haar zonder hulp niet lukken. En die school heeft al eerder geholpen.

Verder is er geen nieuws maar ik zal vanavond wel vertellen wat ze op school gezegt hebben.

En ja, ze heeft wel een aantal klappen gehad, niet echt super ergstig. Maar dan nog, ouders moeten best hun kind een tik mogen geven. Maar niet meerdere en zeker niet met z'n tweeën. Het is alleen zo dat als er niks gebeurd dat het dan over een tijdje waarschijnlijk weer fout gaat. En dat wil ik verkomen.

donderdag 18 december 2003 @ 09:15:11 #36
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_15504700
quote:
Op donderdag 18 december 2003 03:03 schreef speedfreakssj het volgende:
niet om te rellen maar in sommige culteren is het normaal dat je je kind afrost.
Ja, de westerse bijvoorbeeld.
Ik ga naar huis.
pi_15504701
quote:
Op donderdag 18 december 2003 03:25 schreef R@b het volgende:

[..]

Zij is 14, jij bent 20. Je kent haar pas 1 1/2 maand, die ouders al hun hele leven. Hoe weet jij nu wat er in al die jaren precies is voorgevallen en wat voor type die vriendin van jou is.??

Wellicht heeft ze veel meer aan hulpverlening, dan aan een tot over zijn oren verliefde net-twintiger die de zaak ook maar van één kant bekijkt.

het is nogal logisch dat het van 1 kant bekeken wordt. Wat zou jij doen als je vriendin door haar ouders geslagen wordt. Ga jij er dan ook alleen maar stil bij staan ? Menig fatsoenlijk mens zal natuurlijk proberen te helpen en daar doet hij dus echt wel goed aan

Deze topic gaat ook niet eens over de leeftijd van de 2, de enige leeftijd diehier geldt is die van haar, ze is 14 jaar en dus minderjarig. Het is goed dat hij haar wil helpen, maar ja...je kunt zo weinig doen eigenlijk. Het beste zul je af zijn met de instanties die ervoor bedoeld zijn en haar gewoon zoveel mogelijk ondersteunen.

School zal je hier veel verder mee kunnen helpen. Het is niet alleen maar een leer instantie zoals sommigen dus blijkbaar denken

pi_15504803
quote:
klopt mijn vermoeden dat de ouders van buitenlandse afkomst zijn?

Nee ze zijn gewoon Nederlands.
  donderdag 18 december 2003 @ 09:30:10 #39
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_15504964
Ik zit wat tenenkrommend dit te lezen en vraag me af of ik het goed begrijp

- je vriendin is in elkaar geslagen door haar ouders (paar tikken gehad en door de gang geduwd)
- zelf zou ze het liefst niet meer thuis wonen, maar leeft in de illusie dat dat niet gaat
- ze heeft erover gepraat met school
- en ze heeft erover gepraat met de politie die daarbij aanwezig was
- niemand gaat over tot actie
- en vriendin gaat vervolgens gewoon weer braaf naar huis??

Was dat slaan een eenmalig incident of hebben we het hier over mishandeling?
Heeft ze het zo bont gemaakt dat beide ouders op tilt sloegen of wat is de aanleiding van dat slaan?

Als je 14 jaar bent en je komt voor hulp bij de politie omdat je thuis
mishandelt wordt dan sturen ze je echt niet terug naar huis hoor.

Mijn conclusie is dat jouw verhaal onvolledig is of niet klopt.

Ooit lang geleden was ik ook 14 en zat in elkaar geslagen op het politiebureau
te janken. Het vervolg liep wel even anders dan dat ik weer braaf naar huis toe ging

Was it so hard Achilles
So very hard to die
Thou knowest and I know not
So much the happier I
  donderdag 18 december 2003 @ 09:37:21 #40
74163 Tha_Ramsush
Beter wel, dan niet
pi_15505080
Heel veel succes iig.. en ik wens jullie samen veel sterkte toe!!!!

We horen het wel als je meer weet..

Soms is er zoveel wat we voelen, maar zo weinig wat we kunnen zeggen... ©
  donderdag 18 december 2003 @ 09:39:25 #41
74163 Tha_Ramsush
Beter wel, dan niet
pi_15505099
quote:
De contact personen gaan met heel veel kinderen om en je ouders met de/het kind(eren) uit jouw familie.. Dat is dus het verschil.. Ze weten in het algemeen sneller hoe ze moeten reageren, omdat ze veel verschillende karakters etc. hebben meegemaakt en meemaken!!
  donderdag 18 december 2003 @ 09:44:40 #42
74163 Tha_Ramsush
Beter wel, dan niet
pi_15505150
quote:
Mirage is zelf 23-24 en oversight 31-32.
het leeftijdsverschil van 14 naar 20 is in verhouding veel groter dan bij Mirage en Oversight..
14 is een beetje de leeftijd dat m'n "volwassen" begint te worden etc.
er zit dus duidelijk wel verschil in...
pi_15506048
ts:

1) niet eerst drinken en dan typen Je krijgt er nog al rare zinnen van.
2) Als je vriendin hulp moet gaan zoeken, zal ze het zelf moeten doen. Jij hebt je daar niet mee te bemoeien, alhoewel ik me kan voorstellen dat je dat anders ziet.
3) Je dringt je op. Je belt de politie, begeleiders, enz. Natuurlijk geven zij geen antwoord op je vragen. Hoe moeilijk het ook is, laat het met rust. Zij zal zelf uit haar puberteit moeten komen, daar kan jij niet bij helpen

burgerweeshuis
"de mens heeft geen smaak, tenzij hij opgegeten wordt."
woensdag 26 mei 2010 12:26 schreef Kluts het volgende: Een vicieuze cirkel heeft idd geen invalshoeken.
pi_15507462
quote:
Op donderdag 18 december 2003 10:33 schreef zwaaibaai het volgende:
ts:

1) niet eerst drinken en dan typen Je krijgt er nog al rare zinnen van.Ikheb niet gedronken. Dat is een combinatie van dyslectie en weinig slaap. sorry daar voor.
2) Als je vriendin hulp moet gaan zoeken, zal ze het zelf moeten doen. Jij hebt je daar niet mee te bemoeien, alhoewel ik me kan voorstellen dat je dat anders ziet.Maar ik mag en kan haar hier toch wel bij helpen? Het makkelijkste is gewoon dat ik daar naar toe ga en haar mee neem en dan niet meer terug breng. Maar dat is zeker niet de oplossing
3) Je dringt je op. Je belt de politie, begeleiders, enz. Natuurlijk geven zij geen antwoord op je vragen. Hoe moeilijk het ook is, laat het met rust. Zij zal zelf uit haar puberteit moeten komen, daar kan jij niet bij helpenDit is niet alleen maar pubertijd. Haar afzet tegen haar ouders is meer dan normaal volgens mij. En ik wil haar gewoon graag zoveel mogelijk helpen. En toen bleek dat zij in eens thuis zat zonder dat dat haar bedoeling was wou ik wel weten hoe dat geregelt was.

En dan heb ik eigenlijk nog een vraag. Stel er gebeurt weer iets en ik zou haar ophalen en mee naar huis nemen. En die ouders schakelen dan de politie in. Zouden ze dan komen omdat zij weggelopen is of omdat ik haar "ontvoerd" zou hebben. Ik bedoel als zij wegloopt en de politie komt er bij komt er ook wel hulp en verder niks ergs. Maar als ze mij gaan vervolgen voor ontvoering heb ik natuurlijk wel een groot probleem.
pi_15507638
In elkaar geslagen?
Je schrijft dat ze eenpaar klappen heeft gehad, maar het niet heel ernstig is allemaal.

Ouders horen niet te slaan, nee, ik sla zelf mijn kinderen nooit, maar mijn ouders deelden nog wel eens een tik uit, en soms waren dat er ook meer dan 1.

Maa romdan over ik elkaar slaan te praten en mishandeling, politie en kinderbescherming??

Jij kent haar anderhalve maand, zonder dat slaan goed te praten, weet jij wel hoe zij thuis is?
Misschien heeft ze wel de een grote mond na de andere, houdt ze zich nooit aan de regels.

ik begrijp heel goed dat haar ouders niet blij zijn met jou vanwege je leeftijd.
Dat kind is pas 14, jij volwassen.

Wordt het nu niet allemaal erg opgeblazen?

pi_15507741
Echt super gezelig is ze thuis niet. Tenminste tegen haar ouders. En ze heeft een best grote mond en kijkt regelmatig haar moeder aan op een manier van dat ze dood kan vallen. En ik begrijp ook wel dat die ouders dat op den duur zat zijn. Maar slaan is zeker niet de oplossing.

Dit is iid gewoon een incident, maar als er niks aan gedaan word denk ik 1 met gevolgen. Of die ouders gaan weer een keer te ver. Of zij gaat domme dingen doen. Waarvan weglopen dan nog de minst erge is.

pi_15507951
quote:
Op donderdag 18 december 2003 11:35 schreef Heintje het volgende:
Echt super gezelig is ze thuis niet. Tenminste tegen haar ouders. En ze heeft een best grote mond en kijkt regelmatig haar moeder aan op een manier van dat ze dood kan vallen. En ik begrijp ook wel dat die ouders dat op den duur zat zijn. Maar slaan is zeker niet de oplossing.

Dit is iid gewoon een incident, maar als er niks aan gedaan word denk ik 1 met gevolgen. Of die ouders gaan weer een keer te ver. Of zij gaat domme dingen doen. Waarvan weglopen dan nog de minst erge is.

En jij bent degene die dat allemaal gaat oplossen
Je kent haar amper 2 maanden.

Misschien moet zij haar gedrag eens aanpassen, misschien zijn die ouders ten einde raad, en zijn ze 1 keer de zelfbeheersing verloren
Ms is ze wel gewoon een onhandelbaar kutkind thuis en komt ze alleen maar met jou aanzetten om haar ouders te zieken en speelt ze bij jou mooi weer.

Ik zie niet in waarom dit nu zo opgeblazen moet worden, de school erbij halen en weet ik wat.
Laat haar het lekker zelf uitzoeken samen met haar ouders.

En zou je die titel niet laten veranderen, want ik elkaar geslagen is zwaar overdreven, lijkt me.
Je krijgt nu het idee dat het kind volkomen k.o. op de grond lag, onder de blauwe plekken zat, bloedneus en weet ik wat.

pi_15507978
Ik zou deze mensen aangeven bij de politie
Guns don't kill People, People kill People!
  donderdag 18 december 2003 @ 11:49:26 #49
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_15508100
Als zij al eerder is weggelopen, maar toch niet geholpen wil worden door een therapeut, dan zal het toch niet zo erg zijn. Volgens mij is het gewoon een opstandige puber die het bloed onder de nagels van haar ouders haalt...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_15508195
quote:
Op donderdag 18 december 2003 11:49 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Als zij al eerder is weggelopen, maar toch niet geholpen wil worden door een therapeut, dan zal het toch niet zo erg zijn. Volgens mij is het gewoon een opstandige puber die het bloed onder de nagels van haar ouders haalt...
En die erg egocentrisch is waardoor alles wat haar overkomt gelijk een complete ramp is.
Al die mooie plekken op aarde, en ik zit hier :N
  † In Memoriam † donderdag 18 december 2003 @ 11:53:39 #51
43556 miss_dynastie
pi_15508222
quote:
Op donderdag 18 december 2003 11:35 schreef Heintje het volgende:

Jeetje... in elkaar geslagen worden is echt iets anders hoor , geloof me! Je vriendin is gewoon een lastige puber en heeft een paar tikken gehad, als ik het goed begrijp? Dan kun je je er inderdaad maar beter buiten houden, ja.
  donderdag 18 december 2003 @ 11:56:50 #52
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_15508310
quote:
Op donderdag 18 december 2003 11:53 schreef Aardwetenschapper het volgende:

[..]

En die erg egocentrisch is waardoor alles wat haar overkomt gelijk een complete ramp is.

Type Dramaqueen En TS gaat er gelijk in mee, zodat ze het nog bevestigt ziet ook.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_15509429
TS, als ik dit allemaal zo lees dan vermoedt ik dat de laatste posts de kwestie goed weergeven.

Ik heb (opgroeiende met een strenge vader en een zus en zusje) van heel dicht bij kunnen zien hoe simpele opvoedende correcties (een tikje en een duwtje etc...) ineens worden opgeblazen tot complete afranzelingen. Jonge meiden kunnen zich aardig opstandig gedragen als er een vriendje in het spel is.

Plots is er een andere man in het leven en heeft papa helemaal niets meer te zeggen. Het is misschien een beetje lullig voor alle aankomende jong-volwassenen maar je leeft wel in het huis van iemand anders en aan die regels heb je je gewoon te houden. En dan is er altijd wel weer een tiener (zoals ikzelf in mijn gloriedagen, mijn pa had het moeilijk) die komt met verhalen als: "ja maar, Marietje dit of Pieter zus" maar dat doet er dan even niet toe.

En om dan gelijk moord en brand te gaan schreeuwen is niet het meest verstandige. Om te beginnen heb je geen idee hoe die ouders zich voelen als ineens de politie op de stoep staat vanwege zo'n "mishandeling". Lekker egocentrisch gedrag in mijn ogen dus. Om nog maar te zwijgen over egoistisch. Want diezelfde agenten die voor Jan met de hele korte achternaam naar zo'n huis gaan, zullen als er eens een echt mishandeld kind op het bureau komt er gelijk vanuit gaan dat het weer zo'n "spoiled brat" is...

I need TP, TP for my Bunghole....
  FOK!fossiel donderdag 18 december 2003 @ 13:20:23 #54
10 RemCOW
pi_15510918
quote:
Op donderdag 18 december 2003 11:44 schreef milagro het volgende:

[..]

En jij bent degene die dat allemaal gaat oplossen
Je kent haar amper 2 maanden.

Misschien moet zij haar gedrag eens aanpassen, misschien zijn die ouders ten einde raad, en zijn ze 1 keer de zelfbeheersing verloren
Ms is ze wel gewoon een onhandelbaar kutkind thuis en komt ze alleen maar met jou aanzetten om haar ouders te zieken en speelt ze bij jou mooi weer.

Ik zie niet in waarom dit nu zo opgeblazen moet worden, de school erbij halen en weet ik wat.
Laat haar het lekker zelf uitzoeken samen met haar ouders.

En zou je die titel niet laten veranderen, want ik elkaar geslagen is zwaar overdreven, lijkt me.
Je krijgt nu het idee dat het kind volkomen k.o. op de grond lag, onder de blauwe plekken zat, bloedneus en weet ik wat.

Eens. Vandaar dat ik ook vroeg wat de aanleiding was van 'het in elkaar slaan'. En wat het nou inhield.
Wij horen, maar voor jij, hoort maar een kant van het verhaal.
Ik heb nu de neiging om te zeggen dat zij ook geen lieverdje is richting haar ouders en dat haar ouders ten einde raad (?) misschien een beetje overdreven reageren.
  donderdag 18 december 2003 @ 13:25:02 #55
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_15511101
quote:
Op donderdag 18 december 2003 13:20 schreef RemCow het volgende:
Eens. Vandaar dat ik ook vroeg wat de aanleiding was van 'het in elkaar slaan'. En wat het nou inhield.
Ja, die vraag heb ik ook gesteld, maar werd simpelweg overgeslagen door de ts
Was it so hard Achilles
So very hard to die
Thou knowest and I know not
So much the happier I
pi_15521861
als ik dit zo lees dan denk ik goh wat ben ik toch eigenlijk makkelijk opgegroeid, ondanks de problemen met mijn klasgenoten...

Dat leeftijdsverschil hoeft trouwens niet een probleem te zijn, ik heb 3,5 jaar verschil met m'n vriend (15 en 19 toen), zijn broer met z'n verloofde 4, een leraar van ons is later met een leerlinge van hem getrouwd, dus het hoeft geen probleem te zijn... ik snap niet dat iedereen meteen zo reageert alsof het per se zo is dat in zulke relaties alleen leeghoofden zitten...

maar eigenlijk he... psst... in rusland zijn opvoedkundige tikken wel geacepteerd, maar zelfs daar zeggen artsen dat het oacceptabel is om kinderen tot 3 en vanaf 12 te slaan.
haar gedrag kan natuurlijk ook ten gevolge van het gedrag van haar ouders komen.

waarschijnlijk is het allemaal zelfs nog veel erger, en wordt de situatie wederzijds verergerd.

pi_15522017
- edit: of je leest de faq even voor je gaat typen -

[Dit bericht is gewijzigd door ElisaB op 19-12-2003 22:20]

vrijdag 19 december 2003 @ 11:09:24 #58
35662 Heintje
Gears of War.
pi_15535595
Dat ouders hun kinderen een keer een klap geven kan ik begrijpen. Maar als dat er al meerdere worden en ze dat dan ook nog eens samen doen gaan ze toen te ver vind ik. Of het nou echt in elkaar slaan of een pak slaag was weet ik niet. Volgens mij er tussen in. Maar daarmee zijn ze volgens mij nog te ver gegaan.
En ja ik weet ook wel dat iemand je heel boos kan maken en dat je dan je zelf niet meer in de hand hebt. (maar dan alle twee d'r ouders tegelijk)

En zij doet ook zeker niet aardig tegen haar ouders. Zij zegt ook dat ze haar ouders haat. Maar waardoor dat ooit is gekomen weet ik niet. Maar dat is dus wel waarom zij niet aardig doet tegen haar ouders. En dat word die mensen ooit te veel dat is wel logisch.

En wat ik nou wil is dat er toch iets van begeleiding komt dat het daar thuis gezelliger word en dat de kans dat het weer fout gaat ook een heel stuk kleiner word. Zij kan dit niet rechtstreeks met haar ouders op lossen dus er zal een tussen persoon moeten komen.

Je kan het egocentrisch noemen of zo. Maar de relatie tussen haar en haar ouders is al 4 jaar slecht en ik wil gewoon het beste voor haar. En het lijkt me logisch dat ik voor haar op kom en dus haar kant kies.

Maar iedereen bedankt voor de reacties. Het heeft me wel laten realiseren dat het een beetje overdreven is. En voor de gene die zeuren over mijn manier van schrijven. In dit soort dingen ben ik niet goed om er een duidelijk samenhangend verhaal van te maken. En dan ben ik ook nog dyslectisch.

Oja ik zou julie ook op de hoogte houden. Gisteren zijn we naar haar school geweest. En daar kunnen ze niks doen omdat dit niet met school te maken heeft. Alleen hebben we het advies gekregen om hulp te gaan zoeken....

pi_15535681
Wat zijn er toch ontzettend veel dysleektiesie op Fok

Ik blijf erbij, dat het allemaal teveel opgeblazen is/wordt.

vrijdag 19 december 2003 @ 11:15:48 #60
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_15535756
quote:
Op vrijdag 19 december 2003 11:09 schreef Heintje het volgende:

En zij doet ook zeker niet aardig tegen haar ouders. Zij zegt ook dat ze haar ouders haat. Maar waardoor dat ooit is gekomen weet ik niet. Maar dat is dus wel waarom zij niet aardig doet tegen haar ouders. En dat word die mensen ooit te veel dat is wel logisch.

Voor iemand die zich zo inspant voor 'n vriendinnetje vind ik het toch vreemd dat je niet de reden weet van haar 'ouderhaat'.
Je vriendinnetje blijft klinken als een puber met groeistuipjes.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  vrijdag 19 december 2003 @ 11:27:02 #61
32831 ramsesii
Geen steen maar wel een KEI
pi_15536088
quote:
Op donderdag 18 december 2003 19:55 schreef kootje het volgende:
- edit: of je leest de faq even voor je gaat typen -
20 en een vriendinnetje van 14.... daar zie ik het zowieso al fout gaan.

[Dit bericht is gewijzigd door ElisaB op 19-12-2003 22:21]

Ik ben niet gladjes, eerder harig.
Weet waar ik het over heb want ik ben meerderjarig.
  vrijdag 19 december 2003 @ 14:10:04 #62
74163 Tha_Ramsush
Beter wel, dan niet
pi_15540713
Weet je nu al wat meer eigenlijk???
heb je nog iemand ingeschakeld?
  vrijdag 19 december 2003 @ 14:17:50 #63
32871 Ludwig
Seniel, Jong en Snel
pi_15540949
Bemoei je er gewoon niet zoveel mee. Ze kan bij je terecht maar hulp moet ze zelf zoeken. Geen wonder dat die ouders een hekel aan je krijgen...
the speed of sound is defined by the distance from door to computer divided by the time interval needed to close the media player and pull up your pants when your mom shouts "OH MY GOD WHAT ARE YOU DOING"
  FOK!fossiel zaterdag 20 december 2003 @ 13:42:28 #64
10 RemCOW
pi_15562603
quote:
Op vrijdag 19 december 2003 11:15 schreef Copycat het volgende:

[..]

Je vriendinnetje blijft klinken als een puber met groeistuipjes.

En dat is ook het probleem een beetje met het leeftijdsverschil.
Als 20-jarige denk en zie je dingen anders dan een 14-jarige.
  woensdag 31 december 2003 @ 13:52:32 #65
35662 Heintje
Gears of War.
pi_15854939
Sorry.

Ik had nog belooft om te vertellen hoe het verder gegaan is.
En dat heb ik nog niet gedaan omdat ik julie gelijk moet geven.

Zij heeft een hekel aan haar ouders. (waardoor dat gekomen is weet ik niet) die ouders hebben opzich het beste met haar voor maar hebben natuurlijk hun eigen regels. En omdat zij een hekel heeft aan die ouders gaat ze natuurlijk nog harder tegen die regels in. Dat is die ouders een keer te veel geworden. En daarom heeft ze toen een pak klappen gehad. (iets dat ik vind dat die ouders niet mogen doen, maar ok)

In de kerst vakantie is se zo'n beetje de hele tijd bij mij geweest. En ze heeft dus ook kansen genoeg gehad om hulp te zoeken of aan mij hulp te vragen. Maar dat heeft ze niet gedaan. Dus of ze nou er iets aan wil gaan doen zou ik niet weten. Helaas weet ik ook niet waardoor die haat tegen haar ouders begonnen is.

Dus beschouw dit topic maar als gesloten. Iedereen nog bedankt voor de reacties. En als er toch weer iets gebeurd kom ik er wel weer op terug.

pi_15862222
Als het inderdaad zo het geval is dat zij de hekel aan haar ouders heeft, dan pubert dat wel over uiteindelijk, over een jaartje of 5 dus geen zorgen maken

Nog veel success met je relatie

† In Memoriam † woensdag 31 december 2003 @ 19:21:37 #67
43556 miss_dynastie
pi_15864351
Toch wil ik je wel even zeggen dat ik het goed vind dat jij haar hebt willen helpen. Natuurlijk is het niet zo slim achteraf, maar als ze écht mishandeld zou worden (zoals ik), dan zijn de symptomen ook heel moeilijk herkenbaar! In elk geval veel succes en sterkte met je relatie!
pi_15903950
heej wat goed van je man dat je haar zo steunt. Ik kan je niet echt veel adviseren omdat ik hier weinig verstand van hebt, maar ik wens jou en je vriendin veel sterkte.

mvg,

Harrie

pi_15904023
owhjee
friendship often ends in love.......but love in friendship never......
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')