abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 17 december 2003 @ 23:00:58 #1
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_15498026
Nee, niet de verfilming van strip/computerspel XIII, maar een heftig tienerdrama waar ik erg benieuwd naar ben sinds het lezen van de recensie in Empire:
quote:
Nice girl Tracy is led by friend Evie into drinking, committing petty crimes and scaring her stuggling mother Melanie with her downward spiral into teen hell.

This LA-set drama could have been entitled Every Mothers Nightmare or, possibly, Cinematic Contraception. No-one in their right mind would consider having a child especially a girl after seeing what a horrible, scheming, back-talking slut she could turn into, as Tracy does when she falls in with cool (and emotionally distressed) kid Evie.

What makes this movie more disturbing if watching two 13 year-olds attempt to seduce a grown-up male neighbour isnt alarming enough is that it was co-written by Nikki Reed, who was 13 when she put pen to paper, and 14 when she played the role of Evie.

The film is based on her own experiences (director Hardwicke was dating her dad and suggested she wrote down her teenage problems as a way of working through them), so no matter how many times you tell yourself that the things youre watching dont really happen, shes walking, talking, screeching evidence that it does.

Prijzen op het Sundance Festival, Festival van Locarno...

Ik ben wel benieuwd. Iemand enig idee wanneer die hier komt draaien?

V.

Ja inderdaad, V. ja.
  woensdag 17 december 2003 @ 23:53:27 #2
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_15499969
quote:
Op woensdag 17 december 2003 23:00 schreef Verbal het volgende:

Ik ben wel benieuwd. Iemand enig idee wanneer die hier komt draaien?

14 januari.

Ik meen trouwes dat hier al een topic over was, maar omdat iemand op het lumineuze idee is gekomen om de search te disablen, kan ik die dus ff niet vinden

donderdag 18 december 2003 @ 00:08:47 #3
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_15500366
quote:
Op woensdag 17 december 2003 23:53 schreef Gorro het volgende:

Ik meen trouwes dat hier al een topic over was, maar omdat iemand op het lumineuze idee is gekomen om de search te disablen, kan ik die dus ff niet vinden

Ik heb de laatste 100 dagen gecheckt, en daar stond 'ie niet bij...

V.

Ja inderdaad, V. ja.
  donderdag 18 december 2003 @ 00:14:18 #4
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_15500536
vorige week de DIVX gedownd .. maar is gaan kijken
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_15509973
Yepz, erg goeie film. Gisteravond gekeken (divx). Perfect acteerwerk, aangrijpend verhaal. Heeft nog best wel veel indruk op me gemaakt. Zodra die uitkomt in de bioscoop ga ik 'm nog een keer kijken.
Zo gaat dat tegenwoordig...
pi_16132572
In de Veronica werd een vergelijking gemaakt met Kids van Larry Clark.
Vanavond maar es ff kijken
pi_16178833
Er staat een heel stuk over in de VPRO-gids. Het lijkt mij een goede film.
De vergelijking met films als 'Kids' is volgens dat artikel niet terecht. Volgens mij is 14 januari de premiere, maar komt ie pas in maart uit...
Ekki-Ekki-Ekki-Ekki-PTANG! Zoom-Boing! Z'nourrwringmm
pi_16179183
Iemand van 13 jaar die sex, criminaliteit en drugs ontdekt? Hoe realistisch is dat
Lijkt me beetje erg jong...En ook IMBD is er nou niet echt erg positief over...

Kortom, lijkt me een boutfilm

pi_16183994
quote:
Op maandag 12 januari 2004 10:59 schreef DonStefano het volgende:
Iemand van 13 jaar die sex, criminaliteit en drugs ontdekt? Hoe realistisch is dat

1 van de hoofdrolspeelster heeft zelf meegeschreven aan het script toen ze 14 was, geput uit eigen ervaringen...
  maandag 12 januari 2004 @ 14:14:45 #10
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_16184025
quote:
Op donderdag 18 december 2003 00:08 schreef Verbal het volgende:

[..]

Ik heb de laatste 100 dagen gecheckt, en daar stond 'ie niet bij...

V.

http://forum.fok.nl/showtopic.php/377781/1/25
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_16184070
Heb hem gezien

Leuke film

Van sommige mensen vraag ik me af hoe ze ooit het snelste zaadcelletje hebben kunnen zijn
  maandag 12 januari 2004 @ 14:20:28 #12
20919 Kugari-Ken
Scandal Beauty
pi_16184180
quote:
Op maandag 12 januari 2004 14:13 schreef TheGame het volgende:
1 van de hoofdrolspeelster heeft zelf meegeschreven aan het script toen ze 14 was, geput uit eigen ervaringen...
Heb je nu nog niet geleerd dat in de wereld van de film, dat soort tag-lines meestal de grootste onzin zijn. Als er een goede manier is om een graantje extra publiciteit te gappen, dan wordt die kans gretig genomen.

Met andere woorden, dat soort informatieve wetenswaardigheidjes kun je met een flinke korrel zout nemen.

There Is No Gravity.
The Earth Sucks.
--Brett Easton Ellis
pi_16186377
quote:

Dit zal niet iedere tiener in Amerika allemaal meemaken, maar met bepaalde dingen ongetwijfeld wel.

Ik heb de film de gister bekeken. Ik had al veel over deze film gehoord meestal dat het geschreven was door de toenmalige 13 jarige Nikki Reed (die een van de hoofdrollen in deze film speeld) zij is nu 15. Het verhaal is dus het levensverhaal van dat meisje!

* Het verhaal
De film is simpel gezegt: A good girl gone bad.
Het brave tienermeisje Tracy (gespeeld door Evan Rachel Wood) wordt "gepest" met haar (in de ogen van het populaire kliekje) oude en lelijke kleren. Dit is het moment dat alles omslaat en dat Tracy vind dat ze het anders moet doen. Het eerste wat ze doet is haar kinderlijke dingen weggooien en nieuwe "volwassenere" kleren kopen.
Zoals elke tiener wil je vrienden zijn met het populairste meisje van de school, zo ook Tracy. Ze zoekt contact met de mooie Evie (gespeeld doorNikki Reed) die Tracy haar nummer geeft om naar het winkelcentrum te gaan. Eenmaal in het winkelcentrum word ze eerst genegeerd totdat ze een portemonnee met veel geld erin jat van een vrouw. Vanaf dat moment is Tracy "lid" van het kliekje.
Vanaf hier is sex, drugs en criminaliteit dat haar pad kruist. Langzaam maar zeker verliest de moeder van Tracy (gespeeld door Holly Hunter) de grip op haar kind ...

* Wat vond ik ervan
Als je in je achterhoofd meeneemt dat dit allemaal op waarheid berust dan is het toch wel een verontrustende film.
Het acteerwerk van de twee 13 jarige meisjes is zeer te prijzen. Ook Holly Hunter doet het zeer goed, zij zet haar beste prestatie neer.
De film komt zeer realistisch over, de manier van filmen heeft hier zeker aan bijgedragen. Er is gebruik gemaakt van een handheld camera. Geen steadyshots dus maar gewoon zien dat er beweging is, als er iemand loopt dan "loopt" de camera(man) gewoon mee. De bewegelijke camera is een slimme vondst om het realisme op te krikken.
Wat opvallend was in de film waren de zwarte jongeren, de meiden hadden dus zwarte vrienden.Die voor de verandering overigens helemaal niet negatief in beeld kwamen. Wat racialiteit betreft zijn ze in de US erg voorzichtig, dus ik weet niet of de regie hiermee een boodschap wou vertellen of dat het zo door Nikki Reed beschreven was.

Het einde kan voor sommigen als een anticlimax gezien worden
De laatste scene heeft denk ik een symbolische boodschap.

spoiler:

Meisje zit in de speeltuin (een plek waar je als kind eik hoort te zijn) en schreeuwd het uit.

Ze is verlost
Ze is weer normaal

4 uit 5

[Dit bericht is gewijzigd door Duiveltja op 12-01-2004 16:09]

pi_16186428
quote:
Op maandag 12 januari 2004 14:20 schreef Kugari-Ken het volgende:

[..]

Heb je nu nog niet geleerd dat in de wereld van de film, dat soort tag-lines meestal de grootste onzin zijn. Als er een goede manier is om een graantje extra publiciteit te gappen, dan wordt die kans gretig genomen.

Met andere woorden, dat soort informatieve wetenswaardigheidjes kun je met een flinke korrel zout nemen.

Noem eens voorbeelden
  maandag 12 januari 2004 @ 16:27:22 #15
20919 Kugari-Ken
Scandal Beauty
pi_16188479
quote:
Op maandag 12 januari 2004 15:31 schreef Duiveltja het volgende:
Noem eens voorbeelden
Kids
The Blair Witch Project

Vrijwel ieder "based on a true story"-film heeft het. "Based on" geeft je namelijk een ongelofelijke vrijheid om de feiten te verdraaien en toe te voegen en op te blazen.

There Is No Gravity.
The Earth Sucks.
--Brett Easton Ellis
pi_16189157
ik wil het zien
"Amo, ergo sum. I love, therefore I am"
"Niet de dingen zelf maken je ongelukkig, maar je denkbeelden erover"
pi_16189292
quote:
Op maandag 12 januari 2004 16:27 schreef Kugari-Ken het volgende:

[..]

Kids
The Blair Witch Project
Vrijwel ieder "based on a true story"-film heeft het. "Based on" geeft je namelijk een ongelofelijke vrijheid om de feiten te verdraaien en toe te voegen en op te blazen.

Dat van de Blair Witch was gewoon een internethype. Het succes van die film heeft niks met het "based on a true story" gedeelte te maken.
En Kids is een film gemaakt om te shockeren het "succes" ervan zat in de controversiele beelden.
pi_16194446
quote:
Op maandag 12 januari 2004 15:29 schreef Duiveltja het volgende:
Ik had al veel over deze film gehoord meestal dat het geschreven was door de toenmalige 13 jarige Nikki Reed (die een van de hoofdrollen in deze film speeld) zij is nu 15. Het verhaal is dus het levensverhaal van dat meisje!
En Donnie Darko is zeker het levensverhaal van Jake Gyllenhaal

Serieus, zoals eerder gezegd, die dingen moet je met een flinke korrel zout nemen. Tuurlijk zal er een kern van waarheid in zitten, maar waarschijnlijk is het een en ander flink overdreven ten goede van de film. Zelfs een bekroonde documentaire als "Bowling for Columbine' blijkt achteraf gedeeltelijk in scene gezet te zijn, en het niet zo nauw met de werkelijkheid genomen te hebben.

overigens mag die Nikki Reed er best wezen, alleen dat ze pas 15 jaar is?! Ze ziet er veel ouder uit

[Dit bericht is gewijzigd door DonStefano op 12-01-2004 19:44]

pi_16194522
Ben wel benieuwd naar deze film, toch maar is binnenkort gaan kijken
  dinsdag 13 januari 2004 @ 22:42:57 #20
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_16236021
Ik heb em gedownload...
Ik denk dat ik em morgen maar ff ga kijken.

Kan alleen geen ondertitels vinden
Niet dat het zo'n probleem is met mijn talenkennis maar sommige dingen versta ik niet ivm de volumeknop op mijn speakers.
Die kan niet te hoog staan anders hebben de buren er weer last van
En bij mij is dat nogal snel

Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_16237074
quote:
Op maandag 12 januari 2004 19:38 schreef DonStefano het volgende:

[..]

En Donnie Darko is zeker het levensverhaal van Jake Gyllenhaal

Serieus, zoals eerder gezegd, die dingen moet je met een flinke korrel zout nemen. Tuurlijk zal er een kern van waarheid in zitten, maar waarschijnlijk is het een en ander flink overdreven ten goede van de film. Zelfs een bekroonde documentaire als "Bowling for Columbine' blijkt achteraf gedeeltelijk in scene gezet te zijn, en het niet zo nauw met de werkelijkheid genomen te hebben.

overigens mag die Nikki Reed er best wezen, alleen dat ze pas 15 jaar is?! Ze ziet er veel ouder uit

Ik snap ook wel dat het niet precies zo is gegaan en dat er hier en daar wat gedramatiseerd is.

Komakie kijk de film gewoon met een koptelefoon, het is geen LOTR die je met dolby digital 5.1 surround sound hoeft te kijken om ervan te genieten

pi_16274712
kheb hem net gezien.
Ik vraag me ook af hoeverre het autobiografisch is geschreven door nikkie reed. Ik denk dat ze een paar feitjes opnoemde (bijv. dat ze onzeker was en dat ze bij de popi gang wilde horen) en hoppa! de film is gebaseerd op haar eigen ervaringen.

Maarja kben niet zo helder nu, dus nu heb ik echt het gevoel dat ELK meisje zo is als de meisjes in de film enz balblala.
tijd om te gaan slapen dus

trouwens, een van die acteurs (luke in de film) is in 1976 geboren en hij zoent wel intens met die 2 meiden (1987 en 1988).
Is dat niet best wel erg weird?
als 27 jarige met een 15 en 16 jarige hevig zoenen. Ok het is wel acteren, maar toch

dinsdag 20 januari 2004 @ 23:43:14 #23
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_16445052
Ik heb em vanavond ook gezien...

Ik moet zeggen dat ik em een beetje warrig vond. het springt een beetje van de hak op de tak.

spoiler:

De transformatie van het meisje vond ik ook een beetje onduidelijk.
Eerst is het echt zo'n heel "fout" meisje dat alleen maar dingetjes goed doet. En in het volgende shot begint ze gelijk tegen haar moeder te schelden enzo. Ze hebben een paar fases overgeslagen voor mijn gevoel.

Daarnaast volgde ik niet helemaal waarom ze nou zichzelf een paar keer verminkte.....
Ik kan niet uit de film opmaken waarom ze dat doet.

Het is geen slechte film. De meisjes spelen best aardig en het is best wel op een goeie manier gefilmd waardoor het allemaal wat realistischer moet lijken.
Ik vond alleen het verhaal een beetje rommelig. Bepaalde relaties tussen personen vond ik ook niet altijd even goed uitgelegd.
Daarnaast vond ik dat de kids wel ver konden gaan met hun praktijken en dat de moeder alles wel erg makkelijk toe liet.
Tuurlijk moet dat 1 van de redenen zijn waardoor het meisje zo wordt maar ik vond dit wel erg ver gaan.

Acteerwerk is dus best goed, maar de uitwerking van het verhaal en de personages vond ik wat zwakker en vooral onduidelijk.

Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_16449414
quote:
Op dinsdag 20 januari 2004 23:43 schreef Komakie het volgende:
Ik heb em vanavond ook gezien...

Ik moet zeggen dat ik em een beetje warrig vond. het springt een beetje van de hak op de tak.

spoiler:

Daarnaast volgde ik niet helemaal waarom ze nou zichzelf een paar keer verminkte.....
Ik kan niet uit de film opmaken waarom ze dat doet.

spoiler:

De verminkingen geven aan dat ze al emotioneel instabiel was (missen van vaderfiguur etc), waardoor ze dus makkelijker beïnvloed kon worden.
pi_16451236
quote:

Ik ken er tientallen van 13-14
geloof mij maar dat het realistisch is
-I can't go out and buy a simple pack of smokes without running into nine guys you F*CKED!
-We're consumers. We are by-products of a lifestyle obsession.
-Cure me... of my ridiculous obsession for Love.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')