abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 17 december 2003 @ 20:36:47 #1
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_15493033
Het vervolg van Het grote kleine babietjes topic # 7

Babietjes:
26 december 2002: Moussa, zoon van Janena
28 december 2002: Xander, zoon van D-FENS
6 januari 2003: Indy, dochter van Tinkepink
24 januari 2003: Nailo, zoon van mal-lam
4 februari 2003: Babet, dochter van Rosie
23 februari 2003: Demi Aidan, dochter van dice (papa)
1 maart 2003: Wesley, zoon van Dwork (papa)
5 maart 2003: Bram, zoon van Karin
18 maart 2003: Jennifer Leonie, dochter van Dinus
01 april 2003 : Duncan, zoon van Angel22
01 april 2003: Lara, dochter van CarOnline
12 april 2003: Jasper, zoon van NT-T.Bartman (papa)
20 april 2003: Yelena Sophia, dochter van Artemis665 en leviathanfd (papa)
27 april 2003: Chiara Rosan, dochter van melonovy & Ocmerda
17 mei 2003: Dagmar, dochter van dolle_hond (papa)
20 mei 2003: Lars, zoon van Pluizzje
22 mei 2003: Sven, zoon van easy-going
* 15 juni 2003: Isa Donna, dochter van Phileine en Voyeur
16 juni 2003: Carmen, dochter van Dylan Dog (papa)
24 juni 2003: Tom, zoon van coolbabe
30 juni 2003: Noa, dochter van basset
8 juli 2003: Norah, dochter van Tanne & Sc0rPi0n
15 juli 2003: Lina Jolene, dochter van beware_reageerd (papa)
24 juli 2003: Merlyn Mirage Mandrake, zoon van Mirage en Overzichie
31 juli 2003: Jadey Luísa, dochter van Danosa
11 augustus 2003: Jasper, zoon van Logician & gemeenkaboutertje
12 augustus 2003: "Baby-bola", dochter van Parabola (papa)
* 15 augustus 2003: Max, zoon van Eska en BugsBunny
15 augustus 2003: Cas, zoon van Moussy en Black_Crow
* 26 augustus 2003: Piet, zoon van bixister & GHaven
31 augustus 2003: Janneke, dochter van Jessie
3 september 2003: Daniël, zoon van Mister-X (papa)
5 september 2003: Lune, dochter van Genuivere en bastardhost
8 september 2003: Kim, dochter van SixCat (papa)
9 september 2003: Iris Julia, dochter van Lois
17 september 2003: Daan, zoon van Quinny en Chocobo
21 september 2003: Elise, dochter van Bright (papa)
17 oktober 2003: Thomas, zoon van Lies en Zooi
23 oktober 2003: Judith Johanna, dochter van Grijs en K3
6 november 2003: Pascalle Isabel, dochter van Meaghan
6 november 2003: Susanne Chantal, dochter van Luckepuk
12 november 2003: Lars, zoon van Irule25 (papa)
19 november 2003: Job, zoon van Livelink
2 december 2003: Siënna Michelle, dochter van Yfke en SPIRO
20 december 2003: Joshua, zoon van Lewis.de.boxer

* vermeldingen in het rood zijn officiele fokbaby's

[Dit bericht is gewijzigd door Karin op 23-12-2003 09:09]

Nothing is ever easy Zeddicus Zu'l Zorander (Wizard's First Rule)
Go then, there are other worlds than these Jake (The Gunslinger)
  woensdag 17 december 2003 @ 20:37:16 #2
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_15493051
Zo Lewis....Vers topicje voor BabyLewis
pi_15493440
quote:
Op woensdag 17 december 2003 20:37 schreef Spindizzy het volgende:
Zo Lewis....Vers topicje voor BabyLewis
Dat probeer ik hem net ook al wijs te maken. Volgens mij heeft ie bananen in zijn oren
  woensdag 17 december 2003 @ 20:53:08 #4
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_15493513
quote:
Op woensdag 17 december 2003 20:50 schreef Lewis.de.boxer het volgende:

[..]

Dat probeer ik hem net ook al wijs te maken. Volgens mij heeft ie bananen in zijn oren

Topicje blijft nog wel een tijdje open dus neem de tijd
pi_15493560
quote:
Op woensdag 17 december 2003 20:50 schreef Lewis.de.boxer het volgende:

[..]

VERS TOPICJE VOOR BABYLEWIS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  woensdag 17 december 2003 @ 20:56:25 #6
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_15493585
quote:
Op woensdag 17 december 2003 20:55 schreef basset het volgende:

[..]

VERS TOPICJE VOOR BABYLEWIS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Probeer ik niet te hard te zeuren dat ik het hoog tijd vind worden voor een BabyLewis..

pi_15494722
Clauwhee, ik ben het inderdaad! hoezo offtopic ?!? haha
pi_15497482
quote:
Op woensdag 17 december 2003 21:30 schreef danosa het volgende:
Clauwhee, ik ben het inderdaad! hoezo offtopic ?!? haha
Dacht ik al!!

Ze vertelde het vorige week, tis maar een kleine wereld haha. Ik vind het wel errug grappig!!

Hey ja Lewis, tijd voor BabyLewis hoor!

Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
pi_15518886
In afwachting van baby.de.boxer (of krijgt ie de achternaam van je man ) geef ik dan maar even de tip van vlaggetjesdagen bij C&A. Ik heb voor 30 euro een hele stapel kleertjes voor Isa gekocht, vooral hele leuke vestjes. Hier een voorbeeldje van madam de hippie:

Bix, ik bedoelde met verschil tussen bv en anders, dat jullie het allemaal hebben over rijstebloem etc, en dat ik me daar dus nooit mee heb beziggehouden. Ben weleens jaloers, want zou zo langzamerhand ook wel 's avonds wat rijstebloem door de melk willen mengen, maar het heeft geloof ik weinig nut als ik het zelf inslik en dan ga staan springen voor het mengen. Als ze nou blíjft wakker worden 'snachts, ga ik volgende week maar eens wat gekolfde melk met rijstebloem doen. Maar het is dus veel meer gedoe dan gewoon bv, dus je begint er veel minder snel aan.

Ik heb ook de indruk dat wij volledige bv-ers wat luier zijn met beginnen met vast eten. Isa is nu met zes maanden pas met haar eerste groentehapje bezig (op advies van cb hoor, maar ik had ook niet behoefte er eerder aan te beginnen), terwijl ik hier lees dat de meeste kindjes al veel eerder hapjes krijgen. Dan voel ik me opeens een beetje schuldig, maar ja ze vaart er wel bij dus het zal allemaal wel niet zo erg zijn.

mooi he, alles
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 18 december 2003 @ 17:49:43 #10
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_15519161
Phil, bv is prima toch, en officieel is de richtlijn geloof ik nog steeds dat je met 6 maanden met hapjes begint. Al is de praktijk vaker vanaf een maand of 4, 5. Maar dat maakt niks uit, elke baby is anders En ik geloof dat bv-baby's minder snel behoefte hebben aan ander voedsel, alles zit immers in de bv.

Moest wel vreselijk lachen om je rijstebloemverhaal Ik zie je al springen

Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_15519420
quote:
Op donderdag 18 december 2003 17:39 schreef phileine het volgende:
Bix, ik bedoelde met verschil tussen bv en anders, dat jullie het allemaal hebben over rijstebloem etc, en dat ik me daar dus nooit mee heb beziggehouden. Ben weleens jaloers, want zou zo langzamerhand ook wel 's avonds wat rijstebloem door de melk willen mengen, maar het heeft geloof ik weinig nut als ik het zelf inslik en dan ga staan springen voor het mengen. Als ze nou blíjft wakker worden 'snachts, ga ik volgende week maar eens wat gekolfde melk met rijstebloem doen. Maar het is dus veel meer gedoe dan gewoon bv, dus je begint er veel minder snel aan.

Ik heb ook de indruk dat wij volledige bv-ers wat luier zijn met beginnen met vast eten. Isa is nu met zes maanden pas met haar eerste groentehapje bezig (op advies van cb hoor, maar ik had ook niet behoefte er eerder aan te beginnen), terwijl ik hier lees dat de meeste kindjes al veel eerder hapjes krijgen. Dan voel ik me opeens een beetje schuldig, maar ja ze vaart er wel bij dus het zal allemaal wel niet zo erg zijn.

ik wilde je net die suggestie van gekolfde melk aan de hand doen. Piet krijgt in z'n aanvul-fles ook 1 of 2 keer per dag gekolfde melk, en daar kan ook prima rijstebloem of johannesbroodpitmeel door. gisteravond heeft ie bijv. moedermelk-rijstebloempap gehad, en hij vond 't weer heerlijk!

en later beginnen is alleen maar verstandig hoor, ik wil ook nog minstens wachten tot 5 maanden en als 't even kan tot 6 maanden met een eerste groente of fruit hapje. het wordt niet voor niks aangeraden lijkt me. zeker als je kind een vergrote kans heeft op het ontwikkelen van allergieën zou dit die kans kunnen verkleinen, heb ik begrepen. maar nu Piet nog maar 4 voedingen per dag krijgt is het wel verleidelijker om hem eens wat tussendoortjes te gaan geven, merk ik. toch moet hij hier ook nog genoeg aan hebben.

schattige Isa-foto weer, tnx for the tip! ga zeker ff kijken als ik de tijd kan vinden.

Jubileum moderator donderdag 18 december 2003 @ 21:16:09 #12
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_15524250
Iris verliest in geweldig tempo al haar haartjes Zo zonde, ze had van die mooie roodachtige krulletjes en nu is ze bijna kaal (op een randje in haar nek na). Haar hele bedje ligt vol met die haartjes, die sprokkel ik bijeen voor een klein plukje voor haar fotoboek.

Sinds gisteren zit ze af en toe in de wipstoel achter de babygym en kraait het dan ook uit van plezier. Zo schattig en zo vrolijk dat Eva zelfs gaat meelachen. Blijkbaar vind Eva dat we toch wel raar tegen haar praten, met een hoog stemmetje want ze doet dat na. Ze komt dan aanlopen en zegt heel piepend hoog: " Haaaaaaaaai ies"
Ies is Iris dus
Grappig hoe je je eigen gedrag terug ziet in je kinderen, dit is natuurlijk nog leuk maar als ze straks gaan vloeken zit je wel even met je handen in je haar.

En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_15525009

Jamie

I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
  donderdag 18 december 2003 @ 21:42:50 #14
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_15525071
quote:
Op donderdag 18 december 2003 21:41 schreef Steve-O het volgende:

Jamie

Aaaah, liefffff

Die centimeter ernaast

Toch wel een beetje blij mee, Steve-O?

Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 18 december 2003 @ 21:43:15 #15
13151 crew  Rewimo
pi_15525089
quote:
Op donderdag 18 december 2003 21:41 schreef Steve-O het volgende:

Jamie

Wat een mooi rond koppie Heb je hem al gezien? Gefeliciteerd trouwens
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_15525303
Nee nog niet gezien
Ben er wel blij mee ja moet wel ff wennen
ff wat specs

Geboren 17 december 11.16 in sneek ziekenhuis
wicht :3665 gram
lengte 50 centimeter
Naam : JAMIE JESSE KEIRAN

donderdag 18 december 2003 @ 21:51:41 #17
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_15525398
Mooi klein ventje
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 18 december 2003 @ 21:52:39 #18
13151 crew  Rewimo
pi_15525428
't Is echt een plaatje hoor. Grappig, hij is op mijn moeders verjaardag geboren en hij heet net zoals mijn kat
pi_15525460
Wel ff wennen me moeder is 43 en me stiefvader 26
  donderdag 18 december 2003 @ 21:54:37 #20
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_15525516
quote:
Op donderdag 18 december 2003 21:53 schreef Steve-O het volgende:
Wle ff wennen me moeder is 43 en me stiefvader 26
Ach joh, lekker belangrijk. Als er zoiets moois van komt zit het toch goed
pi_15526004
quote:
Op donderdag 18 december 2003 21:16 schreef Lois het volgende:
Iris verliest in geweldig tempo al haar haartjes Zo zonde, ze had van die mooie roodachtige krulletjes en nu is ze bijna kaal (op een randje in haar nek na). Haar hele bedje ligt vol met die haartjes, die sprokkel ik bijeen voor een klein plukje voor haar fotoboek.
wij hebben gewoon 'n flinke pluk afgeknipt!
Piet verliest ook nog steeds haar, maar er lijkt ook al nieuw doorheen te komen, dus ik denk dat ie toch niet eerst helemaal kaal gaat worden.

grappig verhaal over Eva.

en schattig broertje hoor Steve-O, nogmaals gefeliciteerd. lijkt me ook wel gek voor jou, terwijl je zelf niet meer bij d'r woont. ga je ze gauw opzoeken?

pi_15526705
Chiara is nu bijna 8 maanden, en ze is heerlijk levenslustig, lang leve de lol is haar motto. Hartstikke bewegelijk is ze, rollen, zitten, willen staan, tijgeren en proberen te kruipen, een zeer actief leventje leidt ze op het moment. Ook de eerste tandjes komen door en ze wil alles zien en mee maken, elk geluidje hoort ze, iedere beweging ziet ze. Een leuke fase is het, dat ze zo met sprongen vooruit gaat, maar vervelend dat het een aanslag is op mijn nachtrust en die van Remco.

De borstvoedingen overdag zijn de laatste tijd vaak van korte duur omdat ze zo wordt afgeleid, door geluidjes enzo en 's nachts wil ze de schade weer inhalen en is dus vaak wakker voor een slokje of volledige voeding.

Van verschillende mensen krijg ik tips en suggesties en hiertussen proberen we een passende optie te vinden voor onze situatie.
Het laten huilen kan ik niet, we hebben het recentelijk nog geprobeerd, maar Chiara houdt niet op met huilen, ze geeft niet op en daarbij raak ik er zelf ook zeer verdrietig van en zit Remco hier met 2 huilende dames.
De situatie accepteren zoals het is, vind ik ook nogal moeilijk, 1 a 2 keer wakker in de nacht vind ik acceptabel en dat vind ik eigenlijk al heel flexibel van mezelf, maar om de 2 uur wakker en zo vaak er uit werd voor mij echt onacceptabel.
Chiara bij ons in bed nemen vind Remco niet prettig, hij slaapt er onrustig van, uit angst dat hij op Chiara gaat liggen.
En zo waren er wel meerdere suggesties die niet bij ons passen.
Er zijn ook goede tips, zoals een lekker badje voor het slapen gaan, weinig prikkels zoals druk spelen en TV kijken voor bedtijd, regelmaat in het naar bed brengen, niet gezellig doen als ze wakker is. Deze volgen we allemaal trouw op... Ook zijn we begonnen met inbakeren, dit brengt wel rust en een nog zonniger kindje in huis, maar het was niet de oplossing voor de gebroken nachten.
Moedeloos werd ik er van, moe, chagrijnig, prikkelbaar en ten einde raad. Als je al zo veel hebt geprobeerd komen de twijfels weer naar boven, de onzekerheid over de borstvoeding, zullen er nog wel genoeg voedingsstoffen in zitten, heeft ze er wel voldoende aan? Deze gevoelens worden ook mede veroorzaakt door opmerkingen van mensen om me heen aan wie ik mijn verhaal doe. Als ik al voor de zoveelste keer hoor dat het slaapprobleem van Chiara wel eens aan mijn voeding zou kunnen liggen, ga je er zelf haast in geloven. Zal ik dan maar weer de strijd aan gaan met de fles? Zal ze daar dan wel beter van slapen? Vriendin N. heeft 2 kinderen met de fles groot gebracht en heeft 2 keer een jaar lang ook 's nachts een fles moeten geven. Ook een fles geeft geen garantie voor doorslapen...
Aan twijfels geen tekort gehad de laatste tijd... Het werd hoogste tijd voor raad en daad waar ik wel vertrouwen in heb, iemand die serieus luistert naar mijn situatie: Ik heb maar weer contact gezocht met mijn vaste contactpersoon van VBN. Ik heb haar aan het einde van het gesprek weer hartelijk bedankt voor haar tijd en begrip. Ze heeft in een kwartier tijd geluisterd naar mijn probleem, mijn onzekerheid afgenomen en goede bruikbare tips gegeven.
Borstvoeding blijft voedzaam, het komt zelden voor dat het niet voedzaam meer is, maar dan moet je meer denken in de richting van drugsgebruik of ondervoeding. Waar momenteel het probleem ligt is de fase waarin Chiara zich nu bevindt, ze is erg ondernemend en actief, maar ook snel afgeleid tijdens de voedingen. Na een paar slokjes heeft ze al genoeg en komt ze niet voldoende toe aan de voedzame achtermelk. Ik kreeg de tip om vaker in een ruimte te voeden waar zo min mogelijk prikkels op Chiara af komen, zodat ze goed kan drinken en meerdere momenten op de dag goed verzadigd raakt. Ook meerdere keren per dag een paar hapjes groente of fruit aanbieden is misschien een uitkomst. Want wat ze overdag niet krijgt aan voeding, wil ze wellicht 's nachts inhalen. Ook moet ik niet vergeten dat ook dit weer een fase is waar Chiara doorheen moet, ook dit zal weer verbeteren...
Ik ben weer opgepept, heb weer een hoop moed verzameld, de situatie is weer begrijpelijk en acceptabel geworden.
We hebben thuis een tijdelijke oplossing gevonden voor 's nachts zodat we allemaal zo veel mogelijk tot rust komen. Chiara slaapt nog een poosje bij mij in bed, op haar eigen matras en Remco slaapt tijdelijk in een andere kamer. Niet gezellig voor onze relatie, maar voor ons allemaal wel even de beste oplossing voor dit moment.
We gaan er voor, we komen er wel door heen!

Dit berichtje heb ik ook in het BVtopic geplaats, daar komt het ook tot zijn recht.

Het voelt goed hè?
A je to!
pi_15526828
Steve-O wat een mooi lief broertje heb je!

En Lois, die haartjes... ik vond dat ook zo zonde, toen Chiara ze verloor, haar hele bedje lag eronder, ik was er toen enorm van geschrokken en had gebeld met het CB of dat normaal was... hahahaha... ja dus....

Het voelt goed hè?
A je to!
pi_15532796
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa Janneke heeft gisterenavond om 12 uur de laatste fles gehad en vanmorgen om HALF 8 de eerste weer!!!!! Heerlijk
minder is dat Bo vanacht weer na een kleine kuchje bij ons in bed gekotst heeft, maar dat terzijden
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_15533239
Pfffff sterkte Melovny, Als ze ooit getrouwd is dan heb je er veel minder omkijken naar

Hoewel wij voor 's nachts een modelbaby hebben (Noa gaat om 7 uur a half 8 naar bed en dan is ze nog blij ook . Kusje op de neus en ze slaapt dan al bijna. Net een uitknop) Als zij dan om half 7 wee wakker wordt, gaat ze meestal ook niet meer slapen tot haar bedtijd. Soms een uurtje, maar verder is ze dan mega actief en eist een hoop aandacht.

Hebben jullie ook zoveel moeite om daarnaast dan ook nog eens het huishouden te doen? Of is dat gewoon erg moeilijk in het begin?

Wij overwegen om half januari als het contract van mama basset stopt dat ze voorlopig maar even niet moet gaan werken en dus ook niet part-time. Nu hebben wij nl ook geen schoonmoeder of moeder wonen die aan het eind van de straat woont. En steeds 15 km rijden naar de oppas (schoonmama) is ook niet alles, zeker niet als je standaard een half uur te laat op je werk komt.

Anyweg, de moed niet opgeven Melovny , wij zitten hier ook wel eens wanhopig (zeker nu we nog steeds niet met de verbouwing klaar zijn -januari dit jaar begonnen- )

Jessie. Lekker he?

Steve-O: Wat een bolletje lief hoor

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')