abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 17 december 2003 @ 18:25:23 #1
76464 belastingambtenaar
gulheid kent geen tijd
pi_15489500
Wat mij vaak opvalt is dat veel uitkeringstrekkers toch geld over lijken te hebben voor allerlei overbodige luxe. Ik noem wat voorbeelden:

- Playstation (2) en spellen
- Roken
- Drank
- Duur vlees (naar aanleiding van de uitzending B&W van gisteren
- Auto
- Televisie op slaapkamer
- Vochtige en extra zachte toiletpapier met motiefje
- Enzovoort.

Ik vind niet dat dit kan. Als je een uitkering trekt, is daar niets mis mee, maar laat je dan ook even van een andere goede kant zien, door wat te korten op al dat soort overbodige luxe. De instantie die de uitkering verstrekt moet daar overigens ook strenge controle op uitoefenen. Alles wat valt onder de overbodige luxe, dat in het huishouden wel aanwezig is, wordt mbt de waarde van de uitkering afgetrokken.

Wat vinden jullie van zo'n plan?

ik in belastingen
pi_15489572
waar krijg je zulke uitkeringen?
daar moet ik mijn ma eens snel heensturen dan
met onze uitkering moet je elke cent 2 keer omdraaien
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  woensdag 17 december 2003 @ 18:29:55 #3
47826 MaVeJuH
Gestoordheid Kent Geen Grenzen
pi_15489599
Dat zou heten dat iemand die een uitkering heeft geen dvd speler mag kopen ??
Ijshockey: Ruijters Smoke Eaters Geleen!
  woensdag 17 december 2003 @ 18:30:35 #4
73849 moezza
Trust but verify
pi_15489613
Controle prima. Maar ken jij die mensen met al die luxe die een uitkering hebben? Ik niet in ieder geval.
Vergeetachtigheid is een vorm van vrijheid.
pi_15489620
quote:
Op woensdag 17 december 2003 18:28 schreef MissyMirjaM het volgende:
waar krijg je zulke uitkeringen?
daar moet ik mijn ma eens snel heensturen dan
met onze uitkering moet je elke cent 2 keer omdraaien
Hoe zit je op internet dan? Of woon je niet thuis
...some more happy little trees!!
pi_15489631
quote:
Op woensdag 17 december 2003 18:30 schreef Bob.Ross het volgende:

[..]

betalen mijn broertje en ik goed he
betweter
  woensdag 17 december 2003 @ 18:31:42 #7
47826 MaVeJuH
pi_15489641
quote:
Op woensdag 17 december 2003 18:25 schreef belastingambtenaar het volgende:
Wat mij vaak opvalt is dat veel uitkeringstrekkers toch geld over lijken te hebben voor allerlei overbodige luxe. Ik noem wat voorbeelden:

- Roken
- Drank
- Auto
- Enzovoort.

Ik vind niet dat dit kan. Als je een uitkering trekt, is daar niets mis mee, maar laat je dan ook even van een andere goede kant zien, door wat te korten op al dat soort overbodige luxe. De instantie die de uitkering verstrekt moet daar overigens ook strenge controle op uitoefenen. Alles wat valt onder de overbodige luxe, dat in het huishouden wel aanwezig is, wordt mbt de waarde van de uitkering afgetrokken.

Verder nog even iets anders "belangstingAmbtenaar" als jij van die zaken zogoed op de hoogte bent he, heb je je dan niet eens gerealiseerd dat er misschien wel een paar "plantjes" in de kelder of op de zolder kunnen staan?

Best een laagdrempelig iq sorry dat ik t zeg

woensdag 17 december 2003 @ 18:31:42 #8
73849 moezza
Trust but verify
pi_15489642
quote:
Op woensdag 17 december 2003 18:29 schreef MaVeJuH het volgende:
Dat zou heten dat iemand die een uitkering heeft geen dvd speler mag kopen ??
Precies, mensen kunnen ook sparen/beleggen, al valt er niet veel te sparen of te beleggen als je de overleef kosten van de uitkering aftrekt.
pi_15489689
Als je een uitkering hebt omdat je jaren lang hard gewerkt hebt maar door een bedrijfsongeval ofzo arbeidsongeschikt bent oke... Maar pak al die mensen die er onterecht inzitten amar aan
pi_15489733
quote:
Op woensdag 17 december 2003 18:30 schreef moezza het volgende:
Controle prima. Maar ken jij die mensen met al die luxe die een uitkering hebben? Ik niet in ieder geval.
Die mensen betalen al die luxe ook niet van hun uitkering. Dat is een beetje het probleem (de meesten kunnen nl. stiekum wel werken, hoor)
Theories come and theories go. The frog remains
  woensdag 17 december 2003 @ 18:35:35 #11
47826 MaVeJuH
pi_15489734
quote:
Op woensdag 17 december 2003 18:30 schreef Bob.Ross het volgende:

[..]

En jij bent zeker ook zo een grapjas die vind dat internet niet voor uitkeringsgerechtigden is?

Hint -> er zijn ook mensen die arbeidsongeschikt worden en helemaal niet met een uitkering willen zitten maar niets anders kunnen.

woensdag 17 december 2003 @ 18:37:06 #12
73849 moezza
Trust but verify
pi_15489780
quote:
Op woensdag 17 december 2003 18:35 schreef Bioman_1 het volgende:

[..]

Die mensen betalen al die luxe ook niet van hun uitkering. Dat is een beetje het probleem (de meesten kunnen nl. stiekum wel werken, hoor)

Ja daarom zeg ik prima, controleer dat maar. Maar om in weelde te leven van een uitkering no way.
pi_15489792
en wat dacht je van zwartwerken

Hier in de straat zitten veel sooslopers, die hebben echt niet de dingen die jij hier nu plaatst hoor.

Een gezin heeft het zoontje wel nintendo maar das de 1e nintendo versie zwaar verouderd dus.........

verder hebben ze gwoon zo goed als niks!

pi_15489806
quote:

- Roken
- Drank
- Auto
- Enzovoort.

Stel dat:

De playstation werd gekocht via een heler
Zonder roken ze zich opvreten van de zenuwen door het saaie uitzichtloze leven misschien?
De drank geeft ze nog een beetje het gevoel luxe te hebben en hun zorgen te vergeten
bye the way vergeet niet de coffeeshop bezoekers met een uitkering
Duur vlees?wat is duur en wat goedkoop...?¿daarbij bepaal jij voor een ander of ze vlees met maden moeten eten of toch hetzelfde mogen eten zoals jij?Mazzelkont die je bent
De auto?Ze verdient wat bij met telefoontjes plegen?
Hij klust wat bij bij ts?
Televisie op de slaapkamer...ooit eens gevonden bij het grofvuil van mensen die het nog veel beter hadden en die tv deed het ook nog eens..
wonderbaarlijk zeg
Uh en uiteraard alle uitkeringsgerechtigden lopen rond met een rood geschuurde anus natuurlijkkkkkkk
dat is verplicht gesteld door de regering...
uitkeringsgerechtigden vuig volk ook..
hoe durven jullie geld te krijgen van de gemeenschap..
Zelfs van de belasting TS zelf..

zucht
pi_15489943
Daarom beroven we belastingeikeltjes
Twinning = boring
  woensdag 17 december 2003 @ 18:44:26 #16
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_15489967
Uitkeringtrekkers mogen zelf bepalen waar ze het geld aan uitgeven.

Leuk dat je wat luxe producten op kunt noemen, maar dat zegt helemaal niets of de bijstand op een te hoog niveau zit.

A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_15490074
Ik heb een uitkering (al bijna een jaar!) en tevens een:

- breedbeeld tv
- stereo van 5500 eurii
- dvd speler op de slaapkamer
- playstation
- grote auto
- nieuwe fietsen
- een sauna abonnement
- dure hobbies als surfen

Daarnaast eet ik graag goed en koop ik mijn vlees dus niet bij de Aldi; tevens mag ik graag een drankje nemen, zowel thuis als tijdens het stappen (roken doe ik dan weer niet )

Volgens jouw beredenering ben ik nu slecht en moeten ze een deel van mijn WW inhouden. Maar denk je er ook even aan:

- dat ik al die jaren dat ik gewerkt heb daar óók loonbelasting voor betaald heb?
- ik niet van plan ben eeuwig werkeloos te blijven?

Hoewel we een aantal dingen (internet sneller, mobieltjes, sporten, vakantie 3x per jaar) op hebben moeten geven wil ik ook niet helemaal op een verwaarloost niveau hoeven leven, wil nog wel (voor zover betaalbaar) mijn oude levensstijl vasthouden. Ik heb voor veel van die dingen tenslotte hard genoeg gewerkt..

ff nadenken dus voor je zoiets plaatst!

A smell can bring you back in memory so hard, it hurts.
-
Ik was een kind hoe kon ik weten - dat het voorgoed voorbij zou gaan...
-
  woensdag 17 december 2003 @ 19:53:03 #18
74080 Goodluck
Het was me een waar genoegen!
pi_15491760
Mensen die een uitkering hebben dienen aan strikte normen te worden onderworpen. Ik kan me dan ook nauwelijks voorstellen dat (wat de topicstarter beweerd) mensen dergelijke zaken van hun uitkering kunnen betalen.

Goed is trouwens ook dat de sociale dienst tegenwoordig i.s.m justitie onderzoek doet naar minima die er allerlei luxe zaken zoals een Mercedes en een boot op nahouden. Dergelijke personen krijgen een vordering aan hun broek en worden zonder pardon op straat gezet als ze die bezittingen niet legitiem kunnen verantwoorden.

pi_15491871
quote:
Op woensdag 17 december 2003 19:53 schreef Goodluck het volgende:
Mensen die een uitkering hebben dienen aan strikte normen te worden onderworpen. Ik kan me dan ook nauwelijks voorstellen dat (wat de topicstarter beweerd) mensen dergelijke zaken van hun uitkering kunnen betalen.
Wel eens van een loongerelateerde uitkering gehoord ?
  woensdag 17 december 2003 @ 20:20:44 #20
3542 Gia
User under construction
pi_15492613
Wij hebben 5 computers, 2 tv's, een video, een playstation2 en een stereo in huis. Stel dat mijn man zijn baan kwijt zou raken, niet dat dat zal gebeuren, maar stel dat..., moeten we dan alles eerst verkopen? Alleen omdat ts vindt dat we dat niet mogen hebben? Oja, we hebben in 1997 een nieuwe renault megane gekocht. Ziet er nog puik uit, ook maar verkopen dan?

Kan het niet zo zijn dat mensen die spullen al hadden voordat ze in een bijstand-situatie terecht kwamen? Of dat de kinderen bijvoorbeeld van oma en opa een playstation kregen?

Waarom menen mensen, die het geluk hebben werk te hebben, te moeten bepalen hoe bijstandsgerechtigden leven? Dat moeten ze toch helemaal zelf weten. Oh, vreselijk, als zo iemand een keer op een terrasje een kopje koffie drinkt, want daar heeft hij geen recht op!

Eikel!

Voor de volledigheid. Uiteraard dient zwartwerken aangepakt te worden. Verder mag iedereen zelf weten hoe hij zijn uitkering besteedt.

woensdag 17 december 2003 @ 20:29:48 #21
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_15492877
quote:
Wat mij vaak opvalt is dat veel uitkeringstrekkers toch geld over lijken te hebben voor allerlei overbodige luxe.
Degenen die dat voor elkaar krijgen (al jaren een uitkering en toch telkens het nieuwste van het nieuwste) zijn meestel niet bepaald eerlijk bezig. Die uitkering is basisinkomen en de rest verdienen ze zwart bij. Degenen die dat doen, zijn vaak ook zo goed op de hoogte van allerlei feiten dat ze de pakkans gering kunnen houden.
Iemand die alleen een uitkering heeft (en eerlijk is), krijgt het echt niet voor elkaar om z'n omgeving flink te voorzien van allerlei luxe.
If electricity comes from electrons, does morality come from morons?
  woensdag 17 december 2003 @ 20:31:24 #22
36177 Escape2Dawn
Istanbul of wast'nbeetje?
pi_15492921
quote:
Op woensdag 17 december 2003 18:31 schreef MissyMirjaM het volgende:

[..]

betalen mijn broertje en ik goed he
betweter

Dan heb je ook geen uitkering...PRIORITEIT!
Het helpt geen nut!
  woensdag 17 december 2003 @ 20:33:45 #23
47826 MaVeJuH
pi_15492976
quote:
Op woensdag 17 december 2003 20:31 schreef Escape2Dawn het volgende:

[..]

Dan heb je ook geen uitkering...PRIORITEIT!

Lezen is moeilijk

er staat namelijk in haar vorige post -> MIJN MOEDER <-
dus niet dat zij een uitkering heeft

pi_15492997
quote:
Op woensdag 17 december 2003 20:33 schreef MaVeJuH het volgende:

[..]

Lezen is moeilijk

er staat namelijk in haar vorige post -> MIJN MOEDER <-
dus niet dat zij een uitkering heeft

punt.
  woensdag 17 december 2003 @ 20:35:48 #25
36177 Escape2Dawn