quote:
Op donderdag 25 december 2003 23:50 schreef XL het volgende:Nidecker
![]()
Mijn Stardust gebroken, knik in de tail.. En dat is niet door een verkeerde landing gekomen, waardoor dan wel is me een raadsel ![]()
quote:Waar is die True Life spirit?? wij
Dan ga ik dat in januari overtreffen
quote:De zogenaamde remmende voorsprong... Een achterstand is (binnen het bedrijfsleven) makkelijker in te lopen / bij te benen dan een voorsprong uit te bouwen of te behouden is...
Waarom lukt het Burton niet om mij te vinden?
En verder geldt hier het motto hoge bomen vangen veel wind. Veel mensen blaten hier dat Burton op de naam voortdrijft; op een naam alleen red je het niet op de lange termijn en dat weten de hoge pieten bij Burton zelf ook wel. Burton innoveert, Burton brengt nieuwe technieken beschikbaar voor het grote publiek. Er zijn best merken die eens een positieve uitschieter qua innovatie hebben, maar je kan toch ook niet op alle fronten de beste zijn? Dat is financieel gezien volstrekt onhaalbaar.
Het is altijd makkelijk om tegen de grootste aan te schoppen, wat dan ook veel gebeurt... En voor hen die geen Burton willen rijden, nog keuze genoeg buiten Burton, dus waarom al die poehaa.. Het is gewoon een merk... Met zijn eigen kenmerken.
Enfin, ik ga mijzelf maar eens stilletjes voorbereiden op de aanschaf van een nieuwe plank, nu mijn nidecker me in de steek heeft gelaten.. En nee, dat proces gaat geen jaren duren
En ik meende ook nog wat over Goggles gelezen te hebben... Ik heb een Mantra, nieuw merk, sinds afgelopen jaar op de markt. Verwisselbare lenzen, ik heb de mijne met blauwe lens aangeschaft (beste zicht bij mist, en voldoet erg goed voor alle andere weersomstandigheden). Ik wacht op het moment dat ik een spiegellens voor dat ding tegenkom, want die zijn gewoon ubercool ![]()
[Dit bericht is gewijzigd door 360sjors op 27-12-2003 21:05]
Ik en een klasgenoot (die 1 keer op een board gestaan heeft en er nú al helemaal gek van is
) hebben misschien het idee om als een soort van keuzeproject een snowboard te bouwen... dus wat innovatie betreft.. wat moeten we gebruiken? Hoe is zo'n ding eigenlijk in godesnaam opgebouwd? Ik weet dat ze als basis hout gebruiken, alhoewel wij wel één of ander honingraat willen hebben, en dat de rest meestal glasvezel is (laten we maar carbon of arramide nemen... of een combi ervan
) en dat er een staalrand op zit (titanium nemen dan maar?
) alleen hoe zit het met verstijvers enzo... en die base...
Ik vrees eigenlijk dat dit een project zou worden dat gedoemd is te mislukken, maargoed, dat zien we over een jaar wel weer ![]()
Val Thorens: Berg 1m50 sneeuw, Dal: 50cm sneeuw, is al redelijk toch? (29 van de 31 pistes open!
)
Was 1,5 week geleden -22 graden
En nu rond de -5 snachts en overdag 1 graden boven nul:
quote:
Le 27/12/2003 09:54
Dernière chute de neige le 21/12/2003
Niveaux de neige
100 cm de neige à 3250 m
45 cm de neige à 2000 mOuverture pistes & remontées
84 /109 remontées
67 /128 pistes
0 /12 pistes noires
6 /33 pistes rouges
53 /72 pistes bleues
8 /11 pistes vertesLe domaine est ouvert à 46 %
Météo du jour Temp. Vent
en bas 1°c 10 km/h
en haut -2°c 50 km/hEtat des routes
La route est dégagée jusqu'à la station, circulation normale.Commentaire
NC
quote:
Op zaterdag 27 december 2003 17:14 schreef 360sjors het volgende:
Lang geleden dat ik hier wat heb gepost, vooruit, hier even mijn bijdrage
[..]
Nidecker
Mijn Stardust gebroken, knik in de tail.. En dat is niet door een verkeerde landing gekomen, waardoor dan wel is me een raadsel
Ik voel met je mee...
quote:Ergens heb je ook wel een beetje gelijk.
De zogenaamde remmende voorsprong... Een achterstand is (binnen het bedrijfsleven) makkelijker in te lopen / bij te benen dan een voorsprong uit te bouwen of te behouden is...En verder geldt hier het motto hoge bomen vangen veel wind. Veel mensen blaten hier dat Burton op de naam voortdrijft; op een naam alleen red je het niet op de lange termijn en dat weten de hoge pieten bij Burton zelf ook wel. Burton innoveert, Burton brengt nieuwe technieken beschikbaar voor het grote publiek. Er zijn best merken die eens een positieve uitschieter qua innovatie hebben, maar je kan toch ook niet op alle fronten de beste zijn? Dat is financieel gezien volstrekt onhaalbaar.
Het is altijd makkelijk om tegen de grootste aan te schoppen, wat dan ook veel gebeurt... En voor hen die geen Burton willen rijden, nog keuze genoeg buiten Burton, dus waarom al die poehaa.. Het is gewoon een merk... Met zijn eigen kenmerken.
Enfin, ik ga mijzelf maar eens stilletjes voorbereiden op de aanschaf van een nieuwe plank, nu mijn nidecker me in de steek heeft gelaten.. En nee, dat proces gaat geen jaren duren
![]()
Dus tja, zoveel voorstanders, zoveel tegenstanders.
Ik kan jullie trouwens mededelen dat ik vanmiddag een rugzak van Burton heb gekocht. Het is mijn allereerste item van Burton.
Maar ik ben er erg tevreden mee mag ik wel zeggen ![]()
Het is deze geworden: http://www.burton.com/Burton/gear/products.asp?productID=471
Beetje basic en dat was eigenlijk ook wat ik nodig had ![]()
quote:hmmm heb je ook een website van die gasten? Ik kan er namelijk niet echt heel erg veel over vinden.
En ik meende ook nog wat over Goggles gelezen te hebben... Ik heb een Mantra, nieuw merk, sinds afgelopen jaar op de markt. Verwisselbare lenzen, ik heb de mijne met blauwe lens aangeschaft (beste zicht bij mist, en voldoet erg goed voor alle andere weersomstandigheden). Ik wacht op het moment dat ik een spiegellens voor dat ding tegenkom, want die zijn gewoon ubercool
Het enige bruikbare wat ik kan vinden staat hier: http://old.snowboarderguide.com/products/02mantracortex.html
quote:"The land of the Maple leaf", dat zal wel Canada zijn waar het ding vandaan komt. Het maakt me eigenlijk geen reet uit
From the land of the Maple leaf comes another outstanding goggle. Mantra is kind of new to the scene, blowing up this year with their stylish, quality goggles. One of the coolest features that I have to mention right off the bat, is that Mantra has matched the lens color to the frame color. The yellow frame has a yellow-mirror lens, the blue frame has a blue-mirror lens. While this may seem like an arbitrary, or unimportant feature, it doubles the style that the Mantra ooze anyways. Visual flare aside, the Cortex lenses perform perfectly as well, Providing clean optics, and great fog resistance. The Cortex is a larger goggle, so it looks better on meat heads than on skinny people, but while they are big, the smooth lines prevent them from looking as dramatically oversized as the Electrics. The Cortex gets big points in my book for including a snap-together fastener in the back which makes them easy to put on over a helmet. These goggles are easily among my top 5 goggles.
Je kan hem op deze foto's op mijn voorhoofd zien zitten...

Ja, je ziet het goed, ik heb "in pak" met strikje en manchetknopen geboard afgelopen jaar
quote:Dat is een proces waar jij al jaren mee bezig bent, dat bedoelde ik in mijn verhaal. Je baseert je straks bij de boardshops op je jarenlange ervaring en gevoel...
Op zaterdag 27 december 2003 17:14 schreef 360sjors het volgende:
Enfin, ik ga mijzelf maar eens stilletjes voorbereiden op de aanschaf van een nieuwe plank, nu mijn nidecker me in de steek heeft gelaten.. En nee, dat proces gaat geen jaren duren![]()
quote:Da's waar
Op zondag 28 december 2003 13:36 schreef XL het volgende:[..]
Dat is een proces waar jij al jaren mee bezig bent, dat bedoelde ik in mijn verhaal. Je baseert je straks bij de boardshops op je jarenlange ervaring en gevoel...
quote:
Maar wat voor kleur heeft jou snowboard dan?
Hehe ok das dus de verkeerde vraag om aan jou te stellen ![]()
Nog een week of drie, en dan vertrekken we naar Val Thorens... ik ga denk ik nog wel even deze week om handschoenen, bij de anwb liggen er voor nog geen 20 euro dus misschien eens even gaan kijken... of heeft iemand nog andere ideen? Ik ga dus mooi geen 100 euro uitgeven voor handschoenen heh, 20 vind ik wel genoeg. De eisen zijn simpel: Warm en Zwart ![]()
Heeft er trouwens iemand ervaring met lenzen en wintersport? Wil me bril eigenlijk eens inruilen voor (maand-) lenzen, maar denk dat het niet verstandig is daar een week voor de wintersport mee te beginnen eigenlijk hehe.. want bril onder skibril is toch niet echt handig, en zo'n brede bril op me smalle kop staat echt niet
quote:haha.
Op zondag 28 december 2003 19:04 schreef XL het volgende:
Gezien het feit dat snowboarden dezer dagen, kort voor het vertrek, een beetje obsessieve neigingen begint aan te nemen heb ik het er ook in mijn directe privé omgeving nogals eens over.Briljante zin Vandaag stelde een heuse wintersport-n00b dan ook een prachtige vraag. Hiermee wilde de betrokken persoon natuurlijk graag geïnteresseerd lijken. Bijzonder goed bedoeld! Ik waardeer het natuurlijk enorm, maar de vraag was verder eerlijk gezegd nogal rolpatroon bevestigend.
[..]
ehm... pimpel paars natuurlijk met gele stippen ![]()
Maar ach... het is een begin voor die persoon he... ![]()
Pff mijn weekendje wordt nog een moeilijk geval. Zit nou met iemand die wel mee wil maar echt een totaal andere kijk op "een weekendje snowboarden" heeft dan ik.
Wat zouden jullie doen? Alleen gaan of met iemand die denkt dat je relaxt gaat boarden, 10h/half 11 op de piste beginnen, drankje erbij en om half 4 weer naar beneden gaan. Beetje in de apres ski hangen enzo, gaan eten en dan weer tot 1h de kroeg in....
Voor de duidelijkheid: het is mijn bedoeling dat ik gewoon om 9h op de piste sta en om half 5 weer naar beneden kom. tussendoor ff een uurtje wat eten maar verder zo veel mogelijk boarden en zo mogelijk poeder pakken enzo...
En dus ook s'avonds beetje op een fatsoenlijke tijd naar bed
[Dit bericht is gewijzigd door Komakie op 28-12-2003 21:06]
quote:Helemaal niet! Ik vond het hartstikke leuk en lief geprobeerd, maar de vraag is verder natuurlijk niet zo interessantunderstatement. Je weet helemaal niks als je het antwoord op die vraag hebt, nou goed: dat ik een blauw snowboard heb. Ik heb er heerlijk om gelachen, samen met de vraagstelster. Zo graag een leuke vraag daarover willen stellen en dan iets bedenken over de kleur van mijn board. Machtig!
Op zondag 28 december 2003 20:14 schreef NoComment het volgende:Hehe ok das dus de verkeerde vraag om aan jou te stellen
quote:Ik heb (maand)lenzen, ook vlak voor wintersport mee begonnen. Alleen het inzetten was voor mij in het begin moeilijk, dat is gewoon even wennen. Het idee van je oog aanraken, dat kostte mij wat moeite. Met het boarden/sporten zelf geen enkel probleem ondervonden. Ik vond het een zege, want lenzen beslaan niet bij het uitgaan enzo. Bij het boarden zelf moet je natuurlijk wel altijd een bril dragen! maar dat moet ook zonder lenzen.
Nog een week of drie 19 dagen, en dan vertrekken we naar Val Thorens...Heeft er trouwens iemand ervaring met lenzen en wintersport? Wil me bril eigenlijk eens inruilen voor (maand-) lenzen, maar denk dat het niet verstandig is daar een week voor de wintersport mee te beginnen eigenlijk hehe.. want bril onder skibril is toch niet echt handig, en zo'n brede bril op me smalle kop staat echt niet
quote:Ik ben afgelopen zomer alleen op vakantie gegaan. Golfsurfen in Zuid Frankrijk.... nou alleen op vakantie gaan is mij perfect bevallen! Heerlijk!!! Als je dan bedenkt dat jou mede-boarder zo'n andere insteek heeft dan zou ik zeker alleen gaan. Alleen het autorijden, daarvan kan ik me voorstellen dat je de rit wilt delen... Het zou zonde zijn als dat de showstopper moest zijn, maar ik denk niet dat ik een vakantie met zijn tweeën zou doen als beide personen zo'n verschillende verwachtingspatroon zouden hebben.
Op zondag 28 december 2003 21:05 schreef Komakie het volgende:
Pff mijn weekendje wordt nog een moeilijk geval. Zit nou met iemand die wel mee wil maar echt een totaal andere kijk op "een weekendje snowboarden" heeft dan ik.Wat zouden jullie doen? Alleen gaan of met iemand die denkt dat je relaxt gaat boarden, 10h/half 11 op de piste beginnen, drankje erbij en om half 4 weer naar beneden gaan. Beetje in de apres ski hangen enzo, gaan eten en dan weer tot 1h de kroeg in....
Voor de duidelijkheid: het is mijn bedoeling dat ik gewoon om 9h op de piste sta en om half 5 weer naar beneden kom. tussendoor ff een uurtje wat eten maar verder zo veel mogelijk boarden en zo mogelijk poeder pakken enzo...
En dus ook s'avonds beetje op een fatsoenlijke tijd naar bed
quote:Alleen het uit doen als je net tot 5 uur in de kroeg heb gehangen vind ik een min puntje. Met je gore klauwen dan nog ff wassen lenzen uit peuteren en je nest in.
Op zondag 28 december 2003 21:42 schreef XL het volgende:
Ik heb (maand)lenzen, ook vlak voor wintersport mee begonnen. Alleen het inzetten was voor mij in het begin moeilijk, dat is gewoon even wennen. Het idee van je oog aanraken, dat kostte mij wat moeite. Met het boarden/sporten zelf geen enkel probleem ondervonden. Ik vond het een zege, want lenzen beslaan niet bij het uitgaan enzo. Bij het boarden zelf moet je natuurlijk wel altijd een bril dragen! maar dat moet ook zonder lenzen.
quote:Eigenlijk is dat voor mij een automatisme geworden dat ik, onafhankelijk van de hoeveelheid alcohol in mijn bloed, routinematig uitvoer. Ik ervaar dat in ieder geval niet als een last. Daarnaast kies ik er (heel) soms voor om de lenzen 's nachts niet uit te doen... werkt ook prima!
Op zondag 28 december 2003 22:31 schreef DrukVout het volgende:[..]
Alleen het uit doen als je net tot 5 uur in de kroeg heb gehangen vind ik een min puntje. Met je gore klauwen dan nog ff wassen lenzen uit peuteren en je nest in.
quote:Neej daar ben ik dus ook heel erg bang voor. Maar ik heb nu al heel erg duidelijk gemaakt wat ik van plan ben te gaan doen en als dat een probleem is dat die persoon dan niet mee moet gaan.
Ik ben afgelopen zomer alleen op vakantie gegaan. Golfsurfen in Zuid Frankrijk.... nou alleen op vakantie gaan is mij perfect bevallen! Heerlijk!!! Als je dan bedenkt dat jou mede-boarder zo'n andere insteek heeft dan zou ik zeker alleen gaan. Alleen het autorijden, daarvan kan ik me voorstellen dat je de rit wilt delen... Het zou zonde zijn als dat de showstopper moest zijn, maar ik denk niet dat ik een vakantie met zijn tweeën zou doen als beide personen zo'n verschillende verwachtingspatroon zouden hebben.
quote:kijk ff bij de decathlon, daar hebben ze wel wat leuke handschoenen voor een normale prijs. let op dat de onderkant van de vinger niet van "stof" is. want dat gaat vrij snel stuk op wintersport.
Op zondag 28 december 2003 20:14 schreef NoComment het volgende:
--------------------------------------------------------------------------------
Maar wat voor kleur heeft jou snowboard dan?
--------------------------------------------------------------------------------Hehe ok das dus de verkeerde vraag om aan jou te stellen
Nog een week of drie, en dan vertrekken we naar Val Thorens... ik ga denk ik nog wel even deze week om handschoenen, bij de anwb liggen er voor nog geen 20 euro dus misschien eens even gaan kijken... of heeft iemand nog andere ideen? Ik ga dus mooi geen 100 euro uitgeven voor handschoenen heh, 20 vind ik wel genoeg. De eisen zijn simpel: Warm en Zwart
Heeft er trouwens iemand ervaring met lenzen en wintersport? Wil me bril eigenlijk eens inruilen voor (maand-) lenzen, maar denk dat het niet verstandig is daar een week voor de wintersport mee te beginnen eigenlijk hehe.. want bril onder skibril is toch niet echt handig, en zo'n brede bril op me smalle kop staat echt niet
en als je met daglenzen wil beginnen, ben je eik wel een beetje laat. maar je kan altijd bij een opticien naar binnen lopen. misschien pak je het wel heel snel op. (mocht het doen, neem dan iig je bril wel mee de pist op. dan kan je ze altijd nog uitdoen).
quote:Euhm ik begrijp dat jij dus op de piste wel gewoon je bril opzet? Dat dacht ik dus eigenlijk ook al want het lijkt me zomaar dat lenzen en koude wind + zo nu en dan een valpartij (want die zullen van het jaar ongetwijfeld nog wel voorkomen) niet echt bevorderlijk zijn
Ik heb (maand)lenzen, ook vlak voor wintersport mee begonnen. Alleen het inzetten was voor mij in het begin moeilijk, dat is gewoon even wennen. Het idee van je oog aanraken, dat kostte mij wat moeite. Met het boarden/sporten zelf geen enkel probleem ondervonden. Ik vond het een zege, want lenzen beslaan niet bij het uitgaan enzo. Bij het boarden zelf moet je natuurlijk wel altijd een bril dragen! maar dat moet ook zonder lenzen.
Mja, misschien dat ik van de week of int weekend nog even ga kijken. Maargoed, ik ben het eigenlijk al lang van plan (echt een jaar ofzo
) maar het komt er op een of andere manier maar niet van...
net als met de tandarts trouwens, ook al 2-3 jaar geleden
Ik ben het overigens ook met XL eens dat je beter alleen kunt gaan dan met iemand die het liefste de elke dag uitslaapt, ik ga van het jaar ook weer elke dag om 9:00 op de piste zijn (of vroeger? hoe laat gaan die liften open eigenlijk?) en ik kom er af als de liften dichtgaan.. Dit jaar geen les die de eerste helft van de dag inneemt, maar de hele dag alleen maar boarden ![]()
Owja, en eten? rugtasje met wat eten erin, je denkt toch niet dat ik daar een heel uur voor uit ga trekken heh...
Das trouwens nog een goeie: boarden met een rugtas: heb je daar last van, en moet je dat nou wel of niet doen... misschien met op de rug vallen een beetje lastig, maar het is natuurlijk wel handig om eten/drinken bij te hebben. Want ik ken mezelf wel al namelijk, dan eet en drink ik de hele dag dus bijna nix heh..
Dus mijn vraag: boarden met rugtas, wel of niet doen ![]()
heb trouwens een burton dayhiker voor de kerst gehad, misschien dat dat uitmaakt, heeft wel heupband zodat ie niet los achter je aan vliegt...
quote:Zonnebril he! Ik heb niet eens meer in bril in mijn eigen sterkte. Ik heb mijn lenzen altijd in en doe er alles mee. Een zachte maandlens verlies je echt niet door te vallen met boarden. Die krijg je er op geen mogelijkheid uit misschien als je in je ogen gaat wrijven. Bij mij gaan ze alleen uit als ik ze er zelf uit pak. Wind en lenzen geeft ook geen enkel probleem. Ik hoor mensen met harde lenzen wel eens klagen over de gebreken daaraan. Harde lenzen is toch niet meer van deze tijd
Op maandag 29 december 2003 16:21 schreef NoComment het volgende:[..]
Euhm ik begrijp dat jij dus op de piste wel gewoon je bril opzet? Dat dacht ik dus eigenlijk ook al want het lijkt me zomaar dat lenzen en koude wind + zo nu en dan een valpartij (want die zullen van het jaar ongetwijfeld nog wel voorkomen) niet echt bevorderlijk zijn
Lijkt me best lullig om je lenzen te verliezen na een val ofzo hehe
quote:Ik twijfelde wat je nou bedoelde, ik maakte uit je tekst op dat je met je bril (op sterkte) boarde.. en tja dat je sowieso een zonnebril of skibril op moet hebben das logisch heh
Op maandag 29 december 2003 18:18 schreef XL het volgende:[..]
Zonnebril he! Ik heb niet eens meer in bril in mijn eigen sterkte. Ik heb mijn lenzen altijd in en doe er alles mee. Een zachte maandlens verlies je echt niet door te vallen met boarden. Die krijg je er op geen mogelijkheid uit misschien als je in je ogen gaat wrijven. Bij mij gaan ze alleen uit als ik ze er zelf uit pak. Wind en lenzen geeft ook geen enkel probleem. Ik hoor mensen met harde lenzen wel eens klagen over de gebreken daaraan. Harde lenzen is toch niet meer van deze tijd
. Gewone zachte maandlenzen en je geniet van alle voordelen die lenzen te bieden hebben. Ik draag die zonnebril puur ter bescherming, je ogen zijn daar gewoon gevoelig voor sneeuwblindheid en/of verbranden.
quote:Ik heb totaal geen verstand van lenzen enzo dus dat laat ik ff langs me heen gaan
Op maandag 29 december 2003 16:21 schreef NoComment het volgende:
Dus mijn vraag: boarden met rugtas, wel of niet doen
heb trouwens een burton dayhiker voor de kerst gehad, misschien dat dat uitmaakt, heeft wel heupband zodat ie niet los achter je aan vliegt...
Maar ehm... boarden met een rugtas. Het kan, het kan ook veilig dus waarom niet. Ik heb dus die rugzak die ik heb laten zien en die zou het iig prima moeten doen.
Bij voorkeur doe ik het niet. Ik vind het niet super lekker zitten maar tja, soms moet je wel als je veel moet meenemen. Ik heb het liever op me rug zitten dan in me jaszakken.
Dus bij voorkeur niet omdat ik het niet echt lekker vindt boarden maar het is niet gevaarlijk ofzo (zolang je maar een goeie rugzak neemt en niet een te grote) dus waarom niet ![]()
Btw ik neem altijd bewust een uurtje pauze. Anders dan ben ik aan het einde van de dag gesloopt op de laatste afdaling en ik heb al eens gehad dat ik op dat moment gewoon hard onderuit ging doordat ik zo moe was.
Dus sindsdien altijd ff rustig eten en lekker de tijd nemen.
Het is ook een beetje vakantie he. Je moet het niet overhaasten. Dat doe ik al het hele jaar
quote:Goed, laat ik het anders zeggen, ik heb geen zin om voor de lunch helemaal terug naar het dal te gaan om eten te kopen en daarna weer terug naar boven te gaan... en rusten doe ik liever een paar keer 10 minuten dan 1 keer een uur... een uur is weer meteen zo lang. Als er ergens een mooi zonnig plekje is wil ik misschien ook wel even een uitzondering maken hoor
Op maandag 29 december 2003 19:59 schreef Komakie het volgende:[..]
Ik heb totaal geen verstand van lenzen enzo dus dat laat ik ff langs me heen gaan
Maar ehm... boarden met een rugtas. Het kan, het kan ook veilig dus waarom niet. Ik heb dus die rugzak die ik heb laten zien en die zou het iig prima moeten doen.
Bij voorkeur doe ik het niet. Ik vind het niet super lekker zitten maar tja, soms moet je wel als je veel moet meenemen. Ik heb het liever op me rug zitten dan in me jaszakken.Dus bij voorkeur niet omdat ik het niet echt lekker vindt boarden maar het is niet gevaarlijk ofzo (zolang je maar een goeie rugzak neemt en niet een te grote) dus waarom niet
Btw ik neem altijd bewust een uurtje pauze. Anders dan ben ik aan het einde van de dag gesloopt op de laatste afdaling en ik heb al eens gehad dat ik op dat moment gewoon hard onderuit ging doordat ik zo moe was.
Dus sindsdien altijd ff rustig eten en lekker de tijd nemen.
Het is ook een beetje vakantie he. Je moet het niet overhaasten. Dat doe ik al het hele jaar
Tja en over dat moe worden... daar heb ik denk ik niet zo snel last van ofzo, ik merk met klimmen vaak dat ik nog energie overheb terwijl de anderen al puffend en steunend op de bank hangen... Mja twee zware overhangende maar niet te moeilijke routes lost dat dan meestal wel op
quote:Ach misschien is mijn conditie iets minder dan die van jou
Op maandag 29 december 2003 20:37 schreef NoComment het volgende:[..]
Goed, laat ik het anders zeggen, ik heb geen zin om voor de lunch helemaal terug naar het dal te gaan om eten te kopen en daarna weer terug naar boven te gaan... en rusten doe ik liever een paar keer 10 minuten dan 1 keer een uur... een uur is weer meteen zo lang. Als er ergens een mooi zonnig plekje is wil ik misschien ook wel even een uitzondering maken hoor
Tja en over dat moe worden... daar heb ik denk ik niet zo snel last van ofzo, ik merk met klimmen vaak dat ik nog energie overheb terwijl de anderen al puffend en steunend op de bank hangen... Mja twee zware overhangende maar niet te moeilijke routes lost dat dan meestal wel op
Anyway, ik ga niet helemaal naar het dal om te lunchen hoor. Je hebt ook leuke restaurantjes op de berg ![]()
OK ze zijn misschien wat duurder maar goed, ik ga idd niet helemaal naar het dal om te eten. Dat vind ik ook weer wat veel van het goeie.
ik heb zelf de da kine helipack, en is echt een superrugzak. ben er erg blij mee. is ook een échte boardrugzak, zite een camelback mogelijkheid op (drinken) en je kan je board eraan vastbinden...
nu we het toch daarover hebben. wie heeft er ervaring met camelbacks (of was packs?). zijn er bepaalde packs die beter geschikt zijn voor in de sneeuw?
en wie board er hier eik met een backprotector? had een paar dagen geleden een discussie met mijn zus en haar man, dat je bij boarden eigenlijk een backprotector zou moeten dragen. het stond voor mij al op mijn lijstje.... maar wat vinden jullie ervan?
quote:Ik board ook altijd met een rugzak, van LaFuma. Verder een kleine rugzak, kan de hele dag op mijn rug blijven zitten. Ook in een stoeltjeslift bijvoorbeeld. De inhoud zal iets van 25 liter zijn (max.). Hij heeft twee banden (borst en middel) dus zit stevig.
Op dinsdag 30 december 2003 16:20 schreef DarkChylde het volgende:
ik board (bijna) altijd met een rugzak op. neem wel rugzak met 2 banden. en het liefst 1 met een strap op borsthoogt voor de schouderbanden. en met een heupband.ik heb zelf de da kine helipack, en is echt een superrugzak. ben er erg blij mee. is ook een échte boardrugzak, zite een camelback mogelijkheid op (drinken) en je kan je board eraan vastbinden...
nu we het toch daarover hebben. wie heeft er ervaring met camelbacks (of was packs?). zijn er bepaalde packs die beter geschikt zijn voor in de sneeuw?
en wie board er hier eik met een backprotector? had een paar dagen geleden een discussie met mijn zus en haar man, dat je bij boarden eigenlijk een backprotector zou moeten dragen. het stond voor mij al op mijn lijstje.... maar wat vinden jullie ervan?
Backprotector gebruik ik niet en heb ik met mijn huidige boardstijl niet nodig. Ik val niet tot uiterst zelden, ik echter ook geen ervaring met die dingen. Het lijkt me niet comfortabel, mocht het dat wel zijn dan is het een overweging waard. De kans op een ongeluk is niet alleen van mezelf afhankelijk, in dat opzicht kan het verstandig zijn. Zoals ik al aangaf, ik heb er geen ervaring mee en ik vrees dat ik er pas mee begin nadat ik het eigenlijk had moeten hebben. Iets met kalveren en putten
quote:Alleen als ik echt ga park rijden. Bijna nooit dus
Op dinsdag 30 december 2003 16:20 schreef DarkChylde het volgende:
Maar ik had gisteren een vergelijkbare discussie met de verkoper in de boardshop bij ons in de buurt.
Hij vond dat je eigenlijk altijd met helm zou moeten rijden. Hij deed ook aan mountainbiken en daar heb je altijd een helm op, voor het geval dat je valt (logisch).
Maar bij snowboarden, waar je vaak nog veel harder gaat dan met downhill-mountainbiken (die jongen zei dat ie ongeveer 40km/h gaat op de fiets en daar ga je wel overheen met een board), heeft bijna niemand een helm op. Terwijl de kans op vallen net zo groot is en je ook prima op je hoofd kunt vallen (ook als je gewoon over de piste cruist).
Ik had er eigenlijk niet echt een verklaring voor buiten dan dat het er niet echt ingebakken zit bij snowboarders.
Dus tja, eigenlijk zeg je van "ik vind het niet nodig want ik doe geen freestyle en/of ik val nooit op me hoofd" maar die ene keer dat je op je hoofd valt, ben je toch blij dat je em op hebt.
Er is eigenlijk geen reden om em niet op te zetten maar toch doet niemand het (inclusief ik niet)
Beetje hetzelfde als met rugprotector denk ik....
btw ik ga dus morgenvroeg weg en heb nog geen slaapplaats ![]()
Vandaag de hele dag zitten bellen enzo maar nog steeds niets. Telkens net iets te laat met kamer vinden.
Wat ik dus morgen hoop is dat ik daar beetje vroeg ben en dat ik dus aan een kamer kan komen door bij de VVV te blijven hangen...
Anders wordt het iig 1 nacht in de auto pitten
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |