Trouwens lekkere slowchat, bevalt me wel
. Ga je nog weg naar de bergen ?
[Dit bericht is gewijzigd door MazeNL op 25-12-2003 22:01]
Ik had Ride EX maar die waren kapot, ik mocht bij Burnside(ff reclame maken voor die ownage shop
) voor het zelfde geld met wat bijbetalen(alsk duurdere wou) andere nemen. Ik dacht eerst aan een van de GNU's maar die highback vond ik wat dun/onstevig aanvoelen, wat rondgesnuffeld en de Forum ATA genomen, lekker stevig, geen plastic enzo
. Hoop dat ze net zo fijn zijn als me Ríde's ;p.
Morgen lekker 2e kerst avond vieren met je benen in de nek in de bus, wat hebben we toch een goed leven
.
Crans-Montana Countdown: ! 19hrs 2mins 36secs !
www.snow-forecast.com heeft trouwens een gratis dag, 6 dagen vooruit kijken voor nop, zeker ff checken
, in C-A 50 cm voorspeld
, 90 afgelopen weekend hadden ze ook goed dus ik heb er vertrouwen in.
check Kaprun:
Date of report: 24/12/2003
Weather: Sun. Great weather, no clouds in sight
Lower Slopes: 96 cm Temp at 8am: -15 C
Upper Slopes: 199 cm Date
Glacier Snow :
Off Piste: Powder
Piste Condition: Good
Comments: Great skiing thanks to the recent snowfalls
Ff een paar uurtjes slapen en karren maar
[Dit bericht is gewijzigd door Kentaro op 25-12-2003 22:21]
quote:Hmm dat lijkt nu ff zo.
Op donderdag 25 december 2003 21:10 schreef MazeNL het volgende:
Wat doet dat er nou toe, net of iedereen burton aanbid hiero.
Als je ff wat verder terug leest in het topic weet je dat de meeste niet speciaal Burton-minded zijn.
Sterker nog, ik heb momenteel helemaal nix van Burton.
Ik rij K2 Nemesis ![]()
quote:Is niet helemaal waar maar voor een gedeelte was het wat ik ook zei in me stukje over de Boards van Burton. De kleding vind ik dus wel persoonlijk weer heel goed.
Op donderdag 25 december 2003 21:42 schreef MazeNL het volgende:
owja, en ik vind dat burton wel weer eens wat meer zijn best mag doen, iedereen die zich er niet in verdiept, no offence naar jullie hoor, ik doel op de mensen die een of twee keer in het jaar een weekje gaan kopen burton. Vind ik trouwens ook erg jammer, burton breid steeds verder naar onder uit, gewoon oude technieken, lekker goedkoop, burton naampje erbij en ze vliegen als warme broodjes over de toonbank. Ze mogen wel weer meer high-end shit maken.
Het is niet zo (vind ik) dat mensen die een weekje gaan boarden burton gaan kopen. Maar het is wel het eerste merk waar mensen gaan kijken.
Veel mensen komen ook niet verder. Burton heeft goed spul, dus dat kopen ze. Maar het had in een aantal gevallen nog veel beter gekund.
Bij de snowboardschool gebruiken we ook Burton kleding en veel leraren hebben Burton boards.
Nou zeg ik niet dat het zaligmakend is maar het is dus niet alleen voor de "noobs". ![]()
quote:En raad eens welke bindinkjes ik op mijn prachtige K2 Nemesis heb zitten
Op donderdag 25 december 2003 22:11 schreef MazeNL het volgende:
Mja beviel me erg goed eigenlijk maar ik ga morgen weg en opsturen duurde vet lang zei die kerel, ze hebben dit jaar ook geen ride en dus zou ride er langer over doen ofzo. Die Ride flight mig's wil ik ooit nog eens proberen, jammer dat ze zeldzamer zijn als een 44 karaat roze diamand.
quote:Hey, als je donderdag, vrijdag of zaterdag (volgende week bedoel ik dan) een gozert met een blauwe jas, witte broek en een prachtige K2 Nemesis ziet langs komen, roep dan ff heel hard Komakie
Op donderdag 25 december 2003 22:20 schreef Zebigboss het volgende:
he gasten suc6 ik split um ook morgen voor de sneeuw120cm..
Plezier alvast iig!
quote:Dat wordt poederen dan!!
Op donderdag 25 december 2003 22:17 schreef Kentaro het volgende:
Relaxed, veel plezier dan daaro, zal wel lukkencheck Kaprun:
Date of report: 24/12/2003
Weather: Sun. Great weather, no clouds in sight
Lower Slopes: 96 cm Temp at 8am: -15 C
Upper Slopes: 199 cm Date
Glacier Snow :
Off Piste: Powder
Piste Condition: Good
Comments: Great skiing thanks to the recent snowfallsFf een paar uurtjes slapen en karren maar
quote:Nope, Ik heb er wel veel over gehoord.
Op donderdag 25 december 2003 23:27 schreef albiez het volgende:[..]
Dat wordt poederen dan!!
Over een paar weekjes zit ik voor de eerste keer in risoul. Daar al eens iemand geweest?
Het Burton-betoog dat ik wilde houden is eigenlijk al overbodig (dus ik stel het nog even uit), de huidige kritiek dat dit topic om Burton draait dat vind ik onzin. Degene die al een paar topics meedraaien weten dat het juist reuze meevalt met de adoratie ten opzichte van Burton in dit topic.
Nidecker
Ik vind trouwens de Burton Fish geen vooruitstrevende plank
en de T6 geen consumentenplank. Van de T6 zegt Burton zelf al dat hij gevoelig is voor breken...... ik lees dat als ongeschikt voor de gemiddelde 'thuisgebruiker'. Nu moet je ongetwijfeld nog heel wat uithalen voordat je hem netjes doormidden hebt, een hoog breekrisico is in mijn ogen gewoon een no-go voor iemand die een goed board wil kopen. Ik vind van de T6 dus de gadgetwaarde zeker hoog, het initiatief van Burton is dan ook goed. Dit is een van de punten die ik ook waardeer in een bedrijf als Burton. Het is in mijn ogen echter tegenovergesteld aan het principe van bijvoorbeeld de Custom. Waarvan ook ik vind dat Burton daarin haar cashcow heeft gevonden. Re-re-re-releasen die hap, nieuwe print andere fabriekswax, 40 euro op de prijs erbij en verkopen. Naamgeving waarbij het klinkt als een beginnersplank, segmenteren als de allrounder en verkopen aan de minder kritische consument. Hoe goed die plank ook rijdt, de prijs-kwaliteitverhouding is in mijn ogen slecht.
Daarbij sluit een board aan op een imago, ik betrap mezelf erop dat ik bij Burtonrijders denk aan gasten die gaan stappen in een witte broek, met een zwarte longsleeve waar niets anders op staat dan heeeel groot een vet merk, diesel ofzo. Helaas, ik wil niet als onderdeel van die groep gezien worden. Het kopen van een board is een proces van maanden, zo niet jaren! Huren, vallen, huren, vallen, huren, springen... kijken naar je leraar, kijken naar de locals, kijken naar andere toeristen, luisteren naar de naam, surfen over de website.... uren werk gaan daarin zitten, maar wel genieten van dat merk. Lekker over boarden bezig zijn. Kom je vervolgens bij Burton uit, goed... dan is het jou plank. Niks mis mee, de planken die Burton maakt zijn over het algemeen harstikke goed hoor. Alleen zo overduidelijk mijn type niet. Burton heeft de voor- en nadelen van een marktleider. Een marktleider moet een duidelijker beleid voeren voor ze mijn zege hebben. Het concept als de T6 dat moeten de trucs van een marktleider zijn. Maar ik ben snowboardfreak en over die hele T6 van ze hoor ik bijna niks!!! Dat is, en dat meen ik serieus, een gemiste kans voor Burton. Als ik het niet hoor... met alle respect maar ik ben de doelgroep en ik heb interesse. Misschien niet om te kopen, maar zeker om te weten. Profileer je met dergelijke concepten als je een vernieuwend imago najaagt. Wil je de coca-cola van de boardsport zijn, ga dan vooral zo verder...
Ik zie niet in waarom Burton de hype verdiend heeft, dus waarom zou ik daar meer voor betalen (want zo is het wel). Mijn picto-rijdende huisgenoot sprak ooit wijs: 'Op mijn duurste en mooiste shirt is het logo van het merk het kleinste'.
De burton-poeha! volgens mij hoort de kritische snowboarder dat niet te willen.
De kleding die ze vervolgens maken, kies hem uit op smaak, niet op het logo. Bedenk bij smaak ook goed of je het wel echt mooi vind, want het logo komt daarbij. Het logo is niet los verkrijgbaar en het logo maakt de kleding verschrikkelijk duur. Ik ben geneigd te zeggen dat Burton bij boards nog het voordeel heeft van haar roots in die sport (zij maakten het beschikbaar voor iedereen) maar bij kleding... daar hebben andere merken de sporen verdiend. Ik vind het twijfelachtig wanneer een bedrijf zich op een dergelijke manier gaat differentieren en ben op het gebied van kleding minder kritisch. Het verschil tussen Aldi, Burton en HallyHanson... ik kan er niets zinnigs over zeggen, ik heb voornamelijk goedkope kleding en die doet het perfect. Ik houd het in ieder geval altijd droog en warm. Verschil zal er zijn, ik ben benieuwd naar de voordelen die jullie gaan noemen. Dat duurdere kleding mooier is, dat vind ik zelf ook vaak. Zo'n broek van de aldi heeft niet dezelfde sexy taille als die van Anton van de skischool. Echter, er zit een bovengrens aan mijn budget (lening) Ik maak dan liever indruk met een dikke carvebocht als er wat moois langs de piste staat en geef mijn geld uit als de voordelen duidelijker zijn ![]()
Het komt er niet van om goed te reageren, nu zit ik weer met anderhalf oog een film te kijken.. tevreden over deze post ben ik niet, ik kan dit gevoel beter verwoorden, maar post het toch
Voor de mensen die morgen vertrekken, heel veel plezier en sneeuw toegewenst! Maak er wat moois van en maak veel foto's en filmpjes voor in dit topic..... Dan ga ik dat in januari overtreffen
quote:Volgens mij is de Nemesis geen plank voor Rookies, integendeel.
Op vrijdag 26 december 2003 00:09 schreef MazeNL het volgende:
Ik ken toevallig een K2 rookie, hij heeft ook nemisis was rlxte plank volgens hem.
quote:Ok, rookie klinkt voor mij als het Engels woord voor beginner. Maar inderdaad, in het Amerikaans gebruiken ze het ook voor jeugdsporters die voor het eerst professioneel gaan kijken.
Op vrijdag 26 december 2003 12:16 schreef MazeNL het volgende:
rookie is gewoon een jongen van 17 die net niet goed genoeg is voor pro, als je snapt wat ik bedoel, net als de A1 van ajax bv.
Hoe lang board je zelf? Wat is je nivo? Hoe lang, waar en waarin heb je les gehad? Tussen de regels door lees ik dat je ook graag hoog van de toren blaast.
Dat is mooi, daar hebben we hier en topic vol van en dat is over het algemeen reuzegezellig.
Ikzelf? Vanaf me 3e geskied tot me 10e, 2 keer in het jaar, 10/11(op 'n burton
) gesnowboard, kniebanden gescheurd en weer gaan skieeen, op mijn 14e weer gaan boarden tot nu alleen toenk 14 en 15 was wel maar 1 keer per jaar want me vader was geblesseerd maar vorig jaar lekker 3 keer en dit jaar zien we nog wel
, ik heb iig 4 weken gepland
.
owja me niveau, ligt er heel specefiek aan wat, ik heb nml wel een backcrountry camp gevolgt en doek ook graag dus daar ben ik beter in als park, maar dat doe ik ook minder graag, dan bouw ik liever met wat vrienden een kicker ergens veel leuker ;p. Me beste sprong is trouwens bs 360 met wat graps
, wel wat minder gestyled als 180 maar daar gaan we deze vakantie aan werken
. Rails waar je op moet landen(ipv er zo opgleiden uit een verhoging) vind ik trouwens doodeng.
LEKKER!! ![]()
http://members.lycos.nl/pimz1/weertje5.jpg lekker poeder voorspeld ![]()
Waar? Mijn ouders gaan altijd naar little alaska(vorarlberg
) Riezlern(kleinwalsertal). De plaatsen die ik me kan herinneren: Grindelwald,Wengen,Verbier,Saas-fee,Hintertux,Gerlos,interlaken. Ik ben wel zo iemand die laatste lift pakt :p.
[Dit bericht is gewijzigd door MazeNL op 26-12-2003 13:26]
En om nog even op die T6 terug te komen. Die plank is absoluut niet breekgevoelig. Burton pretendeert dat het een All Terrain plank is. Of, zoals op hun eigen website staat te lezen:
Rails are cool and so are you, but we aren't gonna cover the T6 if you screw it up on a rail. It's a super-high performance, all mountain board. You wouldn't enter your Ferrari in a rally race, would you? Us either
En de eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik over geen enkel Burton board promotionele proza heb gezien. Niet buiten hun gewoonlijke catalogus in ieder geval.
Maar goed, ik zweer bij mijn eigen plankje. En die heb ik gekocht zonder alle benodigde desk-research. Niks huren, vallen, opstaan, enzovoorts. Ik weet wat mijn boardstijl is en wat ik wel en wat ik absoluut niet kan (of niet wil kunnen). Na een gesprek van ruim anderhalf uur met die verkoper wist hij welke twee planken in zijn assortiment op mij van toepassing waren. En dat is uiteindelijk de DoNuts Ultralight 168 geworden. Ik heb er inmiddels mee kennis mogen maken, en wat had die kerel gelijk.
De andere plank was de Burton Republik... (of, als ik een beetje geduld had tot de release, de Burton Johan)
quote:hmmm wijze woorden
Op vrijdag 26 december 2003 00:09 schreef MazeNL het volgende:
Ik ken toevallig een K2 rookie, hij heeft ook nemisis was rlxte plank volgens hem.
Het is een lekkere plank maar zeker niet voor beginners (maar je had al uitgelegd wat je met rookie bedoelde
)
Heel erg snel, carvy en redelijk stijf.
Maar goed, daar hou ik wel van. ![]()
En wat ook niet onbelangrijk is: hij ziet er beste wel flashy uit op de piste ![]()
Ik heb er nou 2x indoor op geboard en je ziet echt mensen zo kijken van "wohw, das een heftige opdruk"
Niet dat heftig altijd goed is maar het brengt wel iets te weeg bij mensen ![]()
Trouwens XL, ik zie niet echt mensen die op een burton rijden met witte broeken en zwarte shirtjes ![]()
Maar volgens mij ging het meer om het "populaire" beeld van die mannetjes dan over het uiterlijk. Tenminste, als ik het goed begrepen heb ![]()
Anyway, ik vind niet dat Burton alleen (of voornamelijk) voor populaire mensjes is. Ik denk wel, dat er heel veel mensen zijn die alleen maar naar burton kijken als ze een goed board willen. En ik denk dat het een beetje "niet verder kijken dan je neus lang is".
Maar goed, ieder natuurlijk zijn mening. Burton is wel een klein beetje overhyped. Maar misschien komt dat ook wel omdat Burton het merk is met de meeste reclame. Je ziet ze het meest op tv en ook met andere dingen zijn ze heel erg commercieel ingesteld. Maar goed, ze moeten geld verdienen dus het is natuurlijk logisch dat ze dat doen.
Alleen vaak is het ook zo dat wat op televisie komt, ook een bepaalde sfeer met zich mee krijgt. En dat is dus weer het nadeel van Burton en ook een beetje wat XL denk ik bedoeld.
[Dit bericht is gewijzigd door Komakie op 26-12-2003 14:57]
quote:He en als jij een sjappie in een witte jas (met blauw en zwart) van MAMMUT ziet boarden met een zwarte broek.. Maar waarschijnlijk hang ik ergens in een klasje..
Op vrijdag 26 december 2003 14:51 schreef Komakie het volgende:
Het zou wel dodelijk zijn als we elkaar daar tegenkwamen ![]()
HE mensen allemaal sterkte maak ik ga nu boarden
Welk steekwoord heb ik dan bij Burton.... Burton is voor mij de zogenaamde klokkenluider, zij zijn begonnen met massaproductie van snowboards, zij hebben de sport er een gemaakt die door iedereen beoefend kan worden. Zij hebben de markt opgestart, diep respect hiervoor! Dat is een prestatie!!!
Dit steekwoord komt voor uit de historie van het merk, tegenwoordig moet ik bij een steekwoord denken aan middelmatig. Ze zijn de grootste naam in de sport, maar laten in mijn ogen niet zien waar ze boven de rest uitsteken. Ik verwacht van een bedrijf dat zo innovatief begonnen is visie en ontwikkeling. Ik wil dat zo'n bedrijf laat zien wat ze deze zomer nu weer ontwikkeld hebben, dat ze dit de marketingkanalen induwen zodat ik het er in de winter via de tijdschriften uit kan trekken. Ik koop tijdschriften, surf over het net en kom in de sneeuw... maar ik zie ze niet en ik ben godverdomme de doelgroep. Ik ben de statistiek die ze nodig hebben, ik doe er moeite voor en ik ben het profiel gebruiker dat ze willen. Jong in de 20, veel boardervaring, hoog opgeleid en ik geef veel geld uit binnen de sport. Waarom... Waarom lukt het Burton niet om mij te vinden? (dit is binnen de snowboardsport voor bijna alle merken kritiek hoor...) Zolang ik ze niet zie zijn ze onderdeel van de middenmoot, laat maar zien wie je bent. Laat me zien waarom ik moet kiezen voor jullie slechte prijs-kwaliteitverhouding! Leunen op je grote naam, dat doen coca-cola en nike, dat ben je nog niet en dat wil je ook niet zijn.
Hoe ik het merk nu tegenkom?
Ik zie de boards onder de voeten van andere boarders en helaas zie ik ze bij andere boarders in een grote concentraties bij board-kiddies en slechts in veel mindere mate bij boarders die ik hoger inschat. Dat is jammer, hoe merkonbewust ik als persoon ook ben... het is wel een image. Om een of andere reden ben ik daar binnen de boardsport gevoelig voor. Ik loop in het dagelijks leven in merkkleding, als ik dat mooi vind. Ik heb echter sinds ik een bewuste consument ben (dat wil zeggen geen SweetSixteen 16 meer) nooit meer een kledingstuk van een bepaald merk gekocht omdat het van dat merk is. Bij snowboarden ben ik daar wel gevoelig voor, ik weet niet hoe het komt. Ik kan er niets aan doen, maar ik weiger te kiezen voor mainsteam. Als ik een hoop schreeuwers zie roepen dat Burton Jussi dikke shit is, dan wil ik geen Burton Jussi meer. so sue me?
Daarnaast lees ik op de eigen website verhalen die ze zelf schrijven, binnenkoppertjes... Betere propaganda is er niet! en wat lees ik dan....
quote:Dan zet je dus een concept in de markt, iets waarmee je je nieuwste technologie aan de wereld toont! Iets wat jou toekomst kan worden. Iets wat een enorm kleine afzet zal hebben, waar je waarschijnlijk niet eens winst op kan draaien maar iets waarmee je wel naam kunt maken. Iets waarmee je wel karakter kan laten zien. en wat zegt Burton er dan over.... Als je deze plank doormidden board, dan is het jou fout en niet die van ons! Ik lees dit als, je kunt er alles mee zolang hij het aankan. Als hij het niet meer aankan is ie kapot en dan is het jou probleem. Toedeledoki
Rails are cool and so are you, but we aren't gonna cover the T6 if you screw it up on a rail. It's a super-high performance, all mountain board. You wouldn't enter your Ferrari in a rally race, would you? Us either
Ik ben er trouwens van bewust dat je jezelf in de kwaliteit van zo'n marktleider kan vergissen hoor, voor ik ging afstuderen bij KPN vond ik dat ook maar 13 in een dozijn, bleek het plotseling een supercool bedrijf!
quote:Ik ben beginnende boarder. Dus weinig ervaring. Ik moest snowboard kleding hebben want jezelf in je broekschijten tijdens je eerst uitje met een onwijs lekkere dame ruleert nog meer als dat je in je spijkerbroek lessen krijgen.
Op vrijdag 26 december 2003 16:09 schreef XL het volgende:
Dus tja, ik had wat centen maar was nog beginner. Ik was wat winkels afgeweest en enige snowboard kleding merk wat ik ook in reclames tegen kwam was Protest. Ik de stad in. 1 ski/snowboard/hike winkel geweest. Protest/Colombo/etc hangen.
Daarna naar een echte skate winkel gegaan. Daar hing Burton en nog wat merken die ik niet ken. Tja keek op het prijskaartje, tja ik ben student en beginner... nope gaan we niet doen.
Dus enige merk wat ik ook echt betaalbaar vond en er goed uit vond zie was Protest. Het is wat duurder als het spul bij de V&D etc. Maar voor mij als beginner was dit het enige betaalbare en wat ik in de reclame zag.
Burton heb ik zelf geen reclame van gezien. Nog nooit posters van gezien op het station, advertenties in bladen of op TV.
Maar op een of andere manier kende ik Burton wel. Dat is wel strange. Maar ze hebben volgend mij niks betaalbaars voor de beginner.
Ik ben btw wel tevreden over mijn jas en broek van Protest, zitten erg relaxed. Ik heb alleen geen ervaring met andere merken dus kan er eigenlijk weinig over zeggen.
http://www.mrwizard.demon.nl/Snowboardkleding/Broek.JPG
http://www.mrwizard.demon.nl/Snowboardkleding/Jas.JPG
quote:haha mooie vergelijking
Op vrijdag 26 december 2003 22:39 schreef DrukVout het volgende:[..]
Ik ben beginnende boarder. Dus weinig ervaring. Ik moest snowboard kleding hebben want jezelf in je broekschijten tijdens je eerst uitje met een onwijs lekkere dame ruleert nog meer als dat je in je spijkerbroek lessen krijgen.
quote:Protest heeft niet echt slechte kleding
Dus tja, ik had wat centen maar was nog beginner. Ik was wat winkels afgeweest en enige snowboard kleding merk wat ik ook in reclames tegen kwam was Protest. Ik de stad in. 1 ski/snowboard/hike winkel geweest. Protest/Colombo/etc hangen.
Daarna naar een echte skate winkel gegaan. Daar hing Burton en nog wat merken die ik niet ken. Tja keek op het prijskaartje, tja ik ben student en beginner... nope gaan we niet doen.
Dus enige merk wat ik ook echt betaalbaar vond en er goed uit vond zie was Protest. Het is wat duurder als het spul bij de V&D etc. Maar voor mij als beginner was dit het enige betaalbare en wat ik in de reclame zag.
Burton heb ik zelf geen reclame van gezien. Nog nooit posters van gezien op het station, advertenties in bladen of op TV.
Maar op een of andere manier kende ik Burton wel. Dat is wel strange. Maar ze hebben volgend mij niks betaalbaars voor de beginner.Ik ben btw wel tevreden over mijn jas en broek van Protest, zitten erg relaxed. Ik heb alleen geen ervaring met andere merken dus kan er eigenlijk weinig over zeggen.
http://www.mrwizard.demon.nl/Snowboardkleding/Broek.JPG
http://www.mrwizard.demon.nl/Snowboardkleding/Jas.JPG
Burton is over het algemeen ook niet echt goedkoop. Ik denk dat XL meer de beginnende/wanabee kids met te veel geld (eventueel van pappie of mammie) Burton kopen.
Burton heeft trouwens wel een paar TV reclames maar dan vooral op MTV en Eurosport (daar heb ik ze tenminste gezien). Ze hebben volgens mij verder geen posters hangen bij stations ed.
btw check niet de tijd van deze post.... kom net terug van de kroeg
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |