abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 17 december 2003 @ 13:14:49 #1
50980 drumdude
It's just the fear of the
pi_15480692
Tis een vraagje van mij omdat ik nu in mijn 3e jaar van me ict opleiding zit en al aardig wat verstand er van hebt, en dat me omgeving dat aardig begint door te krijgen, maar hoeveel vragen jullie nou voor een pc die je moet maken

groetjes drumdude

drummer 4 life
pi_15480705
Tip,

nooit aan de omgeving laten merken dat je er iets van weet!

pi_15480741
niks

Althans niet voor goede bekenden/vrienden. Andere pc's doe ik niet.

woensdag 17 december 2003 @ 13:16:46 #4
56701 PECR
Man bijt Hond
pi_15480742
15 euro per uur.
Op bovenstaande reacties zijn de algemene voorwaarden van toepassing. Deze kunnen wij op aanvraag per post verstrekken..
pi_15480747
quote:
Op woensdag 17 december 2003 13:15 schreef _The_General_ het volgende:
Tip,

wat is daar nou erg aan, k vind et wel lache om aan pc's te knutselen alleen zou k er ook eens geld voor moeten vragen
If you want to see a picture of the future, imagine a boot stamping on a human face...forever.
pi_15480753
quote:
Tip,

pi_15480759
voor mensen die ik goed ken: gratis
anders, ach ja niet zo veel een keer 5 euro ofzo, ik doe het graag...
pi_15480775
quote:
Tip,

true,
[url=http://www.06ringtones.nl]06ringtones.nl[/url]
pi_15480785
hangt ervan af voor wie het is en wat de moeite is...

kijk als je ff adaware moet installeren om van die dailups af tekomen..
vraag ik daar niets voor..
ben je de hele dag bezig omdat het systeem gecrashed en een volledige herinstall nodig heeft, is dan is 50 euro voor de tijd wel aardig

let wel: als je,in mijn geval, gewoon andere inkomsten heb uit bijv gewoon je baan,vindt ik mensen helpen belangrijker dan geldt vragen
daarbij is de vraag of je voor je familie ook dit soort bedragen moet vragen

[b]me got a black belt in keeping it Real[/b]
pi_15480812
quote:
Op woensdag 17 december 2003 13:16 schreef Demon-X het volgende:

[..]

wat is daar nou erg aan, k vind et wel lache om aan pc's te knutselen alleen zou k er ook eens geld voor moeten vragen

omdat je dan op een gegeven moment elke avond bij kennissen van kennissen thuis zit om een 1 of andere pc te repareren die vernageld is omdat iemand hem wel opschonen en vond de bestandjes die in de root stonden wel heeeeeeeeeeeeeeeeel vervelend.........

1 x in de maand is het geen ramp...... maar het wordt van kwaad tot erger....

[Dit bericht is gewijzigd door Tim_G op 17-12-2003 13:20]

It's not about East or West, It's about niggaz and bitches, power and money, riders and punks. Which side are you on?
pi_15480829
Het hangt er vanaf wat er allemaal uitgevoerd is en welke materiaalkosten er zijn.
History can't change the past, the future can.
  woensdag 17 december 2003 @ 13:19:37 #12
60947 DamagedBrain
Ik ben klaar met drama...
pi_15480835
quote:
Op woensdag 17 december 2003 13:16 schreef Demon-X het volgende:

[..]

1 keer is leuk, 2 keer ook nog, 3 keer gaat ook nog wel......

Maar als voor de 10e keer dezelfde persoon je belt, dat er weer een probleem met zijn pc is en of je ff komt kijken........ Dan is het echt niet leuk meer....

Tis over het algemeen nl. nooit zo dat je aan nieuwe pc's mag klooien, maar altijd aan oude P2 350.....

Zal ik jou doodmaken met een blije mus... }:|
pi_15480920
ik vraag meestal 25/30 euro. Maar ik denk dat ik het maar per uur ga doen,. Owja ook een tip
laat de pc bij je thuis brengen. Ik heb er een hekel aan als mensen geen kabel hebben, En de meeste waar die pc's fucked zijn hebben dat niet. Dus ik laat ze altijt thuis brengen ff op het netwerk en binnen 1.5 uur draait ie weer
pi_15481010
fles vodka 8)
pi_15481055
Ligt eraan voor wie het is, Als het een arme sodemieter is die geen geld heeft, verreken ik het de volgende keer met iemand die toch genoeg geld heeft en te gierig is om hem naar de reparatie te brengen
Ik kwam, Ik zag en kneep er tussenuit
pi_15481162
Nooit vertellen aan iemand dat je dergelijke dingen kunt...
pi_15483006
Ik heb een Berenburg tarief voor bekenden... anderen weiger ik.
pi_15483020
quote:
Tip,

Amen.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  woensdag 17 december 2003 @ 15:32:17 #19
34400 PietF
Captain Obvious
pi_15484821
niks, tenzij het onbekenden betreft
In zo'n geval zou ik 20 pleuro vragen, zijn ze nog spotgoedkoop af ook.
Weet je hoeveel een 'professionele' reparateur kost? juist. Een deel van de mensen in mijn support kringetje snapt dit en schuiven me soms wat toe.

Zoals al werd gezegd, laat maar zo min mogelijk mensen weten dat je er wat vanaf weet, ze weten je dan om het minste of geringste weer te vinden. Is op zich geen wereldramp, alleen het kan soms verschrikkelijk slecht uitkomen om naar iemand toe te moeten (nouja.. moeten.. )

"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former." -A. Einstein
"once again, you save the day captain obvious! without your obviousness the world would suck." (bash.org)
pi_15484934
Ik vraag nooit echt iets, maar als mensen me iets willen geven neem ik het wel aan.
..cuz if you go platinum, it's got nothing to do with luck
it just means that a million people are stupid as fuck
pi_15485680
Ik vraag niks, meestal een vriendendienst. Sommige geven zelf wel wat geld.
Moest vorige keer een netwerkje aanleggen. Kabels waren al gelegd en was binnen een half uur klaar. Om 2 pc te koppelen en adsl te delen. Kreeg toch ff 10 euro. Das dan mooi meegenomen.

Daarin tegen. Heb ik een buurman waarbij ik bij zijn nieuwe aankoop, XP pro heb opgezet. Als hij telkens problemen heeft dan komt ie weer langs. kan soms zo irri zijn hoor. Dus ik ga bij hem voortaan geld vragen.

Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
  woensdag 17 december 2003 @ 16:12:11 #22
67826 Eye_of_god
What the quack?
pi_15485958
Doorgaans zeg ik "geef maar wat het je waard is".
Als ik weet dat men het niet breed heeft, zeg ik "het is wel goed zo".

Zo heb ik ooit eens 25 euro gekregen voor 10 minuten werk: "Ja, maar we vinden het zo goed dat je ons zo snel helpt en zo kunnen we je de volgende keer nog eens bellen".
Maar andersom gebeurt ook wel: dan heb je urenlang gewerkt voor een fatsoenlijk snel en virusvrij systeem en dan vragen ze: "wil je tien euro of vijftien?" Voor die mensen loop ik de volgende keer natuurlijk wat minder hard.

En het is ook niet de bedoeling dat mensen het vanzelfsprekend gaan vinden, dat je voor nop komt opdraven. Ik vind een vergoeding van de benzinekosten niet meer dan normaal.

Dat is dus voor vreemden. Voor familie, vrienden en bekenden doe ik het meestal voor niets. Zolang het niet te gek wordt en ik daar avond aan avond moet zitten.

Het is ook altijd wel een beetje lachen (maar toch ook enigszins frustrerend) om een systeem dat je 'strak' hebt afgeleverd (en dat kan ik verrekte goed) een maand later terug te krijgen: ontzettend traag, sex.exe, dialers, spyware, spellen die in de root geīnstalleerd zijn, tig user-accounts --- brrrrrr).

Ik houd van lean en mean: zo weinig mogelijk op de desktop, geen screensaver, zo min mogelijk services, geen XP-kleuterinterface.

[Dit bericht is gewijzigd door Eye_of_god op 17-12-2003 16:15]

"They that can give up essential liberty to obtain a little temporary safety deserve neither liberty nor safety."
Benjamin Franklin
pi_15485985
Uit principe vraag ik niks.

Meestal komen de personen voor wie ik het gerepareerd heb gewoon naar me toe en geven me iets waarvan zij denken dat een goed bedrag is.
Zo zijn we beide blij

|De nummer 1 van Limburg speelt haar wedstrijden in het Parkstad Limburg Stadion|
pi_15486076
quote:
Op woensdag 17 december 2003 16:13 schreef TheGHunter het volgende:
Uit principe vraag ik niks.

Meestal komen de personen voor wie ik het gerepareerd heb gewoon naar me toe en geven me iets waarvan zij denken dat een goed bedrag is.
Zo zijn we beide blij

ja precies
hier ook,

soms vragen als t genoeg is , dan zeg iets van jahoor de 1 heeft nou ook 1 maal meer te bestede dan de andere

pi_15486181
quote:
Tip,

haha daar heb je een puntje, maar aan de andere kant, je maakt mensen blij die je bewijs van spreken nooit zouden zien staan en het is helemaal leuk als die mensen nog positieveverhaaltjes over je rond gaan bazuinen.

ik doe het eigenlijk nog zelden, of bij vrienden, dan vraag ik er zowieso niks voor, maar laatst was ik bij een rijke kerel en betaalde me zoveel dat ik geld wilde terug geven, ik kreeg geloof ik 150 euro, cd branderje bouwen en windows98 op ze pc zetten.
Haha wel apart dat hij nog zo`n oude computer had, alle luxe maar een goede computer had ie niet, zal wel met de leeftijd te maken hebben, als mensen een briefje kunnen typen en een beetje wat kunnen opzoeken en kunnen mailen zijn ze tevreden.

En mensen die de hele tijd over je schouder meekijken vind ik irritant, of als je mensen een goed technische advies hebt gegeven, dat ze het dan nagaantrekken op de technische dienst van hun oude bedrijf en vervolgens je stralend komen vertellen dat je toch gelijk hebt.
Of als er geheime documenten op de pc`s staan die defect zijn, dan kan je ze niet mee naar huis mee nemen ook zwaar irritant.

[Dit bericht is gewijzigd door JohnDope op 17-12-2003 16:28]

"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_15487735
Mijn werkwijze:

Tip 1: Laat niet snel blijken dat je er verstand van hebt.

Tip 2: Als ze het toch weten doe het dan zoals ik. De buurman van mijn schoonouders zit in de verzekeringen. Ik zorg ervoor dat zijn pc goed draait, hij zorgt ervoor dat ik lagere premies heb.

De buurman van een vriend van me (hoi jan ) die is aannemer... Vorig jaar ben ik verhuisd en mijn badkamer moest verbouwd worden. Dus 2 installaties windows 98 en een paar peripherals inbouwen en mijn badkamer werd verbouwd.

Tip 3: Zodra je geld vraagt verwachten mensen dat je altijd voor ze klaar staat. Ik heb het in het begin ook gedaan en ik werd op een gegeven moment midden op de dag op mijn werk gebeld of ik gelijk ff langs kon komen want het netwerkje werkte niet....

Moraal van dit verhaal:

Vraag geen geld maar een wederdienst... werkt

pi_15487870
quote:
Op woensdag 17 december 2003 16:12 schreef Eye_of_god het volgende:
Doorgaans zeg ik "geef maar wat het je waard is".
Als ik weet dat men het niet breed heeft, zeg ik "het is wel goed zo".

Zo heb ik ooit eens 25 euro gekregen voor 10 minuten werk: "Ja, maar we vinden het zo goed dat je ons zo snel helpt en zo kunnen we je de volgende keer nog eens bellen".
Maar andersom gebeurt ook wel: dan heb je urenlang gewerkt voor een fatsoenlijk snel en virusvrij systeem en dan vragen ze: "wil je tien euro of vijftien?" Voor die mensen loop ik de volgende keer natuurlijk wat minder hard.

Dat heb ik dus ook een keer gehad. Een hele middag bezig om Windows XP opnieuw te installeren op zo'n kut Medion pc.. En wat kreeg ik als beloning

EEN HEEL PAKJE SHAG!!!!!! Met nog de verkeerde vloei ook godverdegodver

woensdag 17 december 2003 @ 17:46:11 #28
49296 ds_polleke
Apostel Paulus de boskabouter
pi_15488468
¤65,- p/u dat is de helftvan wat ik mijn baas kost..

Aan vrienden en familie vraag ik niets.. als ze het toch aanbieden zeg ik wat ik kost en dat ze het zelf moeten bedenken wat ik ze waard ben..

voor de rest is het

If my answers scare you.. stop asking scary questions.
  woensdag 17 december 2003 @ 17:50:25 #29
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_15488582
Ik krijg altijd een bedankje, maar als ik die wil inwisselen in 1 of andere winkel, dan kan ik daar niets voor kopen.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_15488599
Ik doe het alleen voor goede kennissen/familie, vertel 't zo min mogelijk aan anderen

Ik vraag er trouwens niks voor, meestal ga ik uit van hun fatsoen/respectuit om me er wat voor te geven.
(hier moet ik wel bij melden dat ik nog altijd wat gekregen heb, zelfs bedragen die ik zelf niet had durven vragen , owh en een fles smirnov (neej niet smirnov ice )

pi_16226043
quote:
Op woensdag 17 december 2003 13:19 schreef DamagedBrain het volgende:

[..]

1 keer is leuk, 2 keer ook nog, 3 keer gaat ook nog wel......

Maar als voor de 10e keer dezelfde persoon je belt, dat er weer een probleem met zijn pc is en of je ff komt kijken........ Dan is het echt niet leuk meer....

Tis over het algemeen nl. nooit zo dat je aan nieuwe pc's mag klooien, maar altijd aan oude P2 350.....

Hier heb ik verder niets aan toe te voegen, precies wat ik dacht toen ik de topictitle las

-edit- oeps anders kick ik ff een topic omhoog ofzo

Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')