abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 25 december 2003 @ 15:01:12 #76
39240 jagermaster
stof en water, dat ben ik
pi_15694473
kerst = ruzie
voor mij althans.. dus voor mij mag kerst meteen oprotten..
Where's my fear???
pi_15694774
Ho ho Fucking ho

De jongens van monty python konden het niet beter zeggen

Kennis is macht, maar alles weten maakt niet gelukkig
pi_15696034
.
pi_15696082
quote:
KERSTGEDACHTE

En het geschiede in die dagen dat er een bevel uitging vanwege Minister Verdonk dat alle uitgeprocedeerde Asielzoekers hun huizen moeten verlaten. Zij konden zich niet meer laten inschrijven. Ook Achmed moest zijn huis verlaten samen met zijn ondertrouwde vrouw Fatima, welke zwanger was. En het geschiede, toen zei op straat waren dat de dagen vervuld werden, dat zij baren zou, en zij baarde haar eerstgeboren zoon en wikkelde hem in doeken en legde hem op het bankje van het bushokje aan de Betlehemdreef, omdat voor hen geen plaats was in het Koninkrijk der Nederlanden. Er waren dakloze alcoholisten in diezelfde streek die zich ophielden in het park. En opeens stond een Engel des Heren bij hen, en de heerlijkheid de heren omstraalde hen, en zij vreesden met grote vrezen. Maar de engel sprak vrees niet ik verkondig u grote blijdschap, die het gehele volk ten deel zou kunnen vallen. Er is een kindeken geboren, en dit zal het teken zijn. Jullie zullen het kind vinden in doeken gewikkeld, op het bankje van het bushokje aan de Betlehemdreef . En plotseling was er bij de engel een grote hemelse legermacht, die het kostbare wonder van een menselijke geboorte loofde, en hoopte op vrede op aarde. Toen de engelen waren heen gegaan, spraken dakloze alcoholisten je kunt niet allemaal tegelijk een delirium hebben, laten we gaan kijken. En zij vonden Achmed en Fatima en het kind liggend op het bankje. En toen zij het gezien hadden maakte zei bekend dat de regering geen greintje mededogen bezit, En allen die dit hoorde verbaasde zich over zoveel onbegrip van de overheid. En Fatima bewaarde al deze woorden, die overwegende in haar hart, en kwam tot de conclusie dat dakloze alcoholisten meer menselijkheid en mededogen bezitten dan een half Christelijk, VVD kabinet.

Interessant kerstverhaaltje op de site van Suiren-Ji tempel in leiden
"If i think, it all seems absurd to me; if i feel, it all seems strange; if i desire, he who desires is something inside of me." Fernando Pessoa - The Book of Disquiet
Wandelen in Noorwegen
pi_15697479
quote:
Op donderdag 25 december 2003 15:01 schreef jagermaster het volgende:
kerst = ruzie
voor mij althans.. dus voor mij mag kerst meteen oprotten..
Ha, bij jou ook al? Ik ben zojuist vervloekt door mijn vader omdat ik zijn zalm, creme fraische en konijn niet lust. Kutkerst en kuteten.
pi_15698337
quote:
Op donderdag 25 december 2003 17:28 schreef BloodyLotte het volgende:

[..]

Ha, bij jou ook al? Ik ben zojuist vervloekt door mijn vader omdat ik zijn zalm, creme fraische en konijn niet lust. Kutkerst en kuteten.

Zalm met konijn? Beetje rare combinatie ook
pi_15699157
quote:
Op donderdag 25 december 2003 18:16 schreef ParanoidEv het volgende:

[..]

Zalm met konijn? Beetje rare combinatie ook

Uiteraard was de zalm met creme fraiche het voorgerecht... Als het allemaal bij elkaar had gezeten was het inderdaad niet te eten geweest. Was het nu ook al niet, maar goed...
pi_15699244
OJAAJOH?
  donderdag 25 december 2003 @ 21:05:39 #84
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_15701459
Van mij is denk ik al wel bekend dat ik een hekel heb aan kerst en alle andere 'verplichte feestdagen'. Dit jaar gaat kerst gelukkig voor het grootste deel langs me heen (geen domme boom, geen kaarten, geen asociale schranspartij, geen kerstgejengel, enz).
Wat opvalt is dat er veel meer redenen te noemen zijn tegen deze tijd van het jaar dan voordelen. Degenen die wel kerst vieren (al dan niet vrijwillig) hebben meestal slechts een beperkt aantal, ongefundeerde standpunten waarom zij het juist wel doen. Goed, iemand die gelooft en kerst viert zoals het gevierd moet worden... daar heb ik alle respect voor. Degenen die deze dagen aangrijpen om zich van hun meest hypocriete kant te laten zien, moeten toch eens in de spiegel kijken en zichzelf afvragen waar ze mee bezig zijn.
If electricity comes from electrons, does morality come from morons?
pi_15714431
Helemaal mee eens MXuser

Gelukkig is het bijna voorbij!
Vraagt men zich niet eens af na die twee luttele dagen, waarom er zon ophef over is?? Kijk nou naar dit forumdeel, er staan honderden topics over kerst. Mn vuilnisbak zit vol kerstwensen. Maar wat is het dan nog? Het blijven 2 saaie kutdagen. Die cker voor de niet-gelovigen(en dat zijn er wat tegenwoordig) complete onzin zijn.
Het word allemaal zo groot gemaakt met bomen, lichtjes, reclames op tv, kerstforumdelen, maar elk jaar denk ik na die 2 dagen weer, was dit het nu?

If Matrix was here, he'd laugh too
pi_15714630
Een feest dat half oktober al groots aangekondigd wordt door de winkels, media, etc. Etalages worden versierd met kerststukjes, kerstbomen, kerstslingers. Een commercieel succes, uitgebuit door iedereen die er maar geld aan kan verdienen. Half Amerika is koopziek, de koopkracht stijgt met 7,8%. Een feest dat door ieder kind geassocieerd wordt met Coca Cola. Een gebeurtenis waarbij één derde van Nederland niet weet wat er gevierd wordt. Waarin elke atheist zich verplicht voelt naar de kerk te gaan. Waarin men één keer per jaar ook eens zijn zonden overziet. Hypocrisie ten top. Een tijd waarin men aan de arme kindertjes in Afrika denkt en zelf zich te goed doet aan prachtige kerstdiners. Een feest met kerstkaarsen, kerstbomen, kerstversieringen, kerstdiners. Je kan het zo gek niet bedenken of het wordt wel als kerstartikel verkocht.

Kerst, een feest dat zijn oorspronkelijke doel ver voorbij is geschoten.

"There are no short cuts to any place worth going"
- Beverly Sills
pi_15730708
Mooi gezegd.

Vrolijk kerstfeest, mn lul af!

If Matrix was here, he'd laugh too
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')