abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_15538890
quote:
Op vrijdag 19 december 2003 12:43 schreef sp3c het volgende:

[..]

fout ... hoek staan, muts op met ezelsoren eraan en waag het niet je om te draaien Jantje!

volgens mij was het Den Haag
Waalhaven is altijd in Duitse handen gebleven en werd maar matigjes verdedigd

F... F... Fout????
  Moderator vrijdag 19 december 2003 @ 13:30:40 #152
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_15539535
quote:
Op vrijdag 19 december 2003 12:53 schreef Robert_Jensen het volgende:

[..]

Dat is geen Den Haag. Den Haag is alleen gebombardeerd door de Engelsen (Bezuidenhout) om de V1 en V2 lanceerplaatsen in het Haagsche bos plat te gooien.

in en om den haag is op 10 mei 1940 de Duitse transportvloot ingezet om de 22 luftlande division te ondersteunen.
Die moesten alle vliegvelden in en om Den Haag innemen en van daaruit naar de stad oprukken om daar het koningshuis en de regering gevangen te nemen.

beide eenheden hebben een ongenadig pak slaag gekregen, de vliegvelden waren aan het einde van de dag weer in Nederlandse handen, tussen de 200 en 300 transportvliegtuigen waren vernietigd en de 22 luftlandedivision werd heel zuid holland doorgeschopt.

Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_15539634
quote:
Op vrijdag 19 december 2003 13:30 schreef sp3c het volgende:

[..]

in en om den haag is op 10 mei 1940 de Duitse transportvloot ingezet om de 22 luftlande division te ondersteunen.
Die moesten alle vliegvelden in en om Den Haag innemen en van daaruit naar de stad oprukken om daar het koningshuis en de regering gevangen te nemen.

beide eenheden hebben een ongenadig pak slaag gekregen, de vliegvelden waren aan het einde van de dag weer in Nederlandse handen, tussen de 200 en 300 transportvliegtuigen waren vernietigd en de 22 luftlandedivision werd heel zuid holland doorgeschopt.

Sweeet...

Terecht natuurlijk... alleen jammer dat het NL leger met die antieke shit zat opgescheept in die tijd... anders hadden de mannetjes het de Duitsers toen nog goed moeilijk kunnen maken...

En je kan zeggen wat je wilt, het Nederlandse leger is momenteel misschien niet super groot o.i.d. maar achterlopen doen we niet...

Moderator vrijdag 19 december 2003 @ 13:36:25 #154
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_15539669
quote:
Op vrijdag 19 december 2003 12:51 schreef Robert_Jensen het volgende:

[..]

Nee die maak ik niet.
[..]

Nederland bij Duitsland had gevoegd? Andersom. De Duitsers hadden NL ingelijfd als Duitse provincie. Jezus dat staat in ieder geschiedenisboek, maar vooruit, ik zoek het wel weer op:

Heinrich Himmler maakte de NSB-leider duidelijk dat Nederland in de toekomst deel uit moest maken van het Groot-Germaanse rijk. Iets wat lijnrecht tegenover het Dietschland (Nederland en Vlaanderen samen) stond waar Mussert over droomde. De SS voer echter zijn eigen koers en had geen boodschap aan Musserts plannen. Om de ontwikkeling naar een Groot-Germaans rijk te bevorderen, diende er in Nederland ook een Allgemeine SS (politieke afdeling van de SS) te worden opgericht. Mussert bleef tegensputteren, maar moest zijn verzet staken toen de bezetter dreigde zijn partijgenoot Meinout Rost van Tonningen naar voren te schuiven als belangrijkste man binnen de NSB.
http://www.waffen-ss.nl/wikopr.php

Precies zoals je zegt, Duitsland had Nederland ingelijfd als provincie ... Nederland was het daar verder niet mee eens.
Dan waren wij dus straatarm en de Duitsers in Nederland niet, dat probeer ik de hele tijd aan te geven.

Dat er Nederlanders waren die het er wel mee eens waren zal ik nooit ontkennen maar het was echt geen meerderheid.

quote:
[..]

Zo wel 5.000 mensen tegen 50.000.000 in de hele oorlog! Zo hee!

er zijn nu nog geeneens 50.000.000 Nederlanders ... kan me niet voorstellen dat er zoveel in de oorlog zijn omgekomen.

denk je dat de Nederlanders uit medelijden voor de Duitse verliezen ineens weer vriendjes met ze zouden zijn geworden?

Feit blijft dat de Duitsers zonder waarschuwing ons land zijn binnen gevallen en daarbij 5000 mensen hebben omgebracht en 2 belangrijke steden hebben gebombardeerd. Ik kan me niet voorstellen dat dit lichtjes zou zijn vergeten

edit: nog een paar nullen

[Dit bericht is gewijzigd door sp3c op 19-12-2003 13:52]

pi_15539781
quote:
Op vrijdag 19 december 2003 13:36 schreef sp3c het volgende:
er zijn nu nog geeneens 50.000 Nederlanders ... kan me niet voorstellen dat er zoveel in de oorlog zijn omgekomen.
Hij bedoeld 50.000.000 mensen in de hele oorlog, waarvan er dus maar zo een 5000 (in die ene slag) Nederlander was...
  Moderator vrijdag 19 december 2003 @ 13:51:05 #156
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_15540115
quote:
Op vrijdag 19 december 2003 13:40 schreef Skimmer het volgende:

[..]

Hij bedoeld 50.000.000 mensen in de hele oorlog, waarvan er dus maar zo een 5000 (in die ene slag) Nederlander was...

ja dat snap ik ook wel

maar waarom is het totaal aantal slachtoffers interessant mbt de vraag of Nederland wel of niet met de Duitsers in zee wilde gaan?
Robert_jensen kan over fluwelen handschoentjes blaten wat hij wil maar in de Duitse deelstaten liepen er echt niet zoveel soldaten over straat als in Nederland en ze brachten lang niet zo veel mensen om het leven of naar werkkampen (mja joden maar das een ander verhaal) en dat lijkt me dan toch wel een vereiste

FOK!fotograaf vrijdag 19 december 2003 @ 13:55:35 #157
31271 krijg064
pi_15540247
quote:
Op vrijdag 19 december 2003 12:51 schreef Robert_Jensen het volgende:
De toenmalige Premier wilde trouwens na het verslaan van de Fransen terugkeren naar NL op uitnodiging van Hitler. Het is dat Julliana hem toen gelijk ontsloeg en een andere aanstelde.
Dat was dus Wilhelmina. Juliana zat in Canada en was gewoon prinses.
  Moderator vrijdag 19 december 2003 @ 14:00:52 #158
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_15540430
geeft wel aan hoe er over collaborateurs gedacht werd
pi_15541997
quote:
Op vrijdag 19 december 2003 14:00 schreef sp3c het volgende:
geeft wel aan hoe er over collaborateurs gedacht werd
Ach, wanneer het er op aan komt is iedereen een egoist met een eigen agenda...

Dus een konignin die een premier ontslaat die wel met de moffen Duitsers wil samenwerken, zal dat voornamelijk doen omdat een samenwerking met duitsland het einde van het koningshuis zou betekenen.

vrijdag 19 december 2003 @ 15:27:12 #160
51985 Robert_Jensen
Tiger anti-jihadpanzer
pi_15542948
quote:
Op vrijdag 19 december 2003 13:30 schreef sp3c het volgende:

[..]

Heel leuk, maar de foto die jij laat zien is niet van een vliegveld. En zeker niet van Ypenburg (het vliegveld bij Den Haag).
Onder bepaalde moslims heeft de droom van een triomf van de islam zorgelijke vormen aangenomen. De droom is verworden tot een hysterisch verlangen naar bloedige strijd, een Armageddon, waarin Amerika en Europa het onderspit moeten gaan delven.
pi_15542989
quote:
Op vrijdag 19 december 2003 00:47 schreef RonaldV het volgende:
In Europa liepen geen gastarbeiders uit moslimlanden, maar goedkope arbeidskrachten uit de Slavische landen en de Sovjet-Unie.
Die liepen helemaal nergens rond, die lagen onder de grond.
Realist met politiek incorrecte denkbeelden...
  vrijdag 19 december 2003 @ 15:33:19 #162
51985 Robert_Jensen
Tiger anti-jihadpanzer
pi_15543106
quote:
Op vrijdag 19 december 2003 13:36 schreef sp3c het volgende:

[..]

Precies zoals je zegt, Duitsland had Nederland ingelijfd als provincie ... Nederland was het daar verder niet mee eens.

Dat zeg ik al de hele tijd! .
quote:
Dan waren wij dus straatarm en de Duitsers in Nederland niet, dat probeer ik de hele tijd aan te geven.

Ik kap hiermee, dit heeft geen nut. NL werd gezien als Germaans broedervolk (NL heeft ook eeuwenlang bij Duitsland in 1 bond gezeten) en zou gewoon een Duitse provincie worden, niets arm of minderwaardigs aan.

Dat je dat niet aan wilt nemen, prima, maar zeur er dan ook niet over.

quote:
Dat er Nederlanders waren die het er wel mee eens waren zal ik nooit ontkennen maar het was echt geen meerderheid.
DAT ZEG IK TOCH OOK NERGENS! .
quote:
er zijn nu nog geeneens 50.000.000 Nederlanders ... kan me niet voorstellen dat er zoveel in de oorlog zijn omgekomen.
Aantal doden in totaal van WOII. Duh.
quote:
denk je dat de Nederlanders uit medelijden voor de Duitse verliezen ineens weer vriendjes met ze zouden zijn geworden?
Jezus man waarom verdraai je mijn woorden?
NL zou gewoon ingelijvd worden als Duitse provincie, daar hadden we niets over te zeggen dus de mening van NL was inrelevant.
quote:
Feit blijft dat de Duitsers zonder waarschuwing ons land zijn binnen gevallen en daarbij 5000 mensen hebben omgebracht en 2 belangrijke steden hebben gebombardeerd. Ik kan me niet voorstellen dat dit lichtjes zou zijn vergeten

edit: nog een paar nullen

Feit blijft dat NL samen met Vlaanderen als Duitse provincie verder zou gaan door het leven.
Onder bepaalde moslims heeft de droom van een triomf van de islam zorgelijke vormen aangenomen. De droom is verworden tot een hysterisch verlangen naar bloedige strijd, een Armageddon, waarin Amerika en Europa het onderspit moeten gaan delven.
pi_15543718
Ik zie hier het getal van 5000 nederlanders omgekomen door Nazi-geweld.
Ik vind het erg onzorgvuldig om die tienduizenden Joden van de holocaust te vergeten.
( en vergeet ook niet de psychiatische patienten, zwakzinnigen, zigeuners, homo's, politieke gevangenen)

Een keer ' fluweel' schrijven is niet erg, maar als er kritiek op komt wordt het tijd dat terug te nemen/ bij te stellen
Elders in Europa zijn de Nazi's nog bruter te keer gegaan.
Erken dan dat de Nazi-praktijken in Nederland bruut waren en elders nog bruter.

vrijdag 19 december 2003 @ 16:31:46 #164
51985 Robert_Jensen
Tiger anti-jihadpanzer
pi_15544875
quote:
Op vrijdag 19 december 2003 15:53 schreef Bluesdude het volgende:
Ik zie hier het getal van 5000 nederlanders omgekomen door Nazi-geweld.
Ik vind het erg onzorgvuldig om die tienduizenden Joden van de holocaust te vergeten.
( en vergeet ook niet de psychiatische patienten, zwakzinnigen, zigeuners, homo's, politieke gevangenen)

Een keer ' fluweel' schrijven is niet erg, maar als er kritiek op komt wordt het tijd dat terug te nemen/ bij te stellen
Elders in Europa zijn de Nazi's nog bruter te keer gegaan.
Erken dan dat de Nazi-praktijken in Nederland bruut waren en elders nog bruter.

De Nazis waren bruut voor de Joden in NL. Voor wat zij als 'Arische' NLs beschouwden niet. Totdat de oorlog verloren was, toen werd het paniekvoetbal.
pi_15545914
quote:
Op vrijdag 19 december 2003 16:31 schreef Robert_Jensen het volgende:

De Nazis waren bruut voor de Joden in NL. Voor wat zij als 'Arische' NLs beschouwden niet.

Onzin.
Het met geweld Nederland binnenvallen en annexeren/kolonialiseren op zich is al bruut.
Ook al waren er maar 10 schoten gelost en een iemand in de bil geraakt.
Rotterdam, Putten, executies in de duinen, martelingen, homo's, zwakzinnigen, politieke tegenstanders, ...Ik noem maar wat
Met zoveel feitenkennis die jij hebt....is het niet mogelijk om tot de konklusie te komen....niet bruut ..
Je hebt een kronkel ergens...
  vrijdag 19 december 2003 @ 17:29:32 #166
51985 Robert_Jensen
Tiger anti-jihadpanzer
pi_15546281
quote:
Op vrijdag 19 december 2003 17:14 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Onzin.
Het met geweld Nederland binnenvallen en annexeren/kolonialiseren op zich is al bruut.
Rotterdam, Putten, executies in de duinen, martelingen, homo's, zwakzinnigen, politieke tegenstanders, ...Ik noem maar wat
Met zoveel feitenkennis die jij hebt....is het niet mogelijk om tot de konklusie te komen....niet bruut ..

Nou in dat geval was NL ook extreem bruut voor Indonesie. .

Tuurlijk waren ze bruut, en een land annexeren is op zich al bruut ja, maar feit blijft dat er de 1e tijd helemaal niets veranderde en de Duitsers vriendelijk en lief deden, behalve uiteraard voor de Joden.

pi_15547221
quote:
Op vrijdag 19 december 2003 17:29 schreef Robert_Jensen het volgende:

[..]

Nou in dat geval was NL ook extreem bruut voor Indonesie. .

Dat was Nederland ook... en ik kende iemand die in Indonesie was gelegerd tijdens die oorlog... en tijdens haar leven zou ik dit nooit gezegd hebben... maar Nederland was daar de agressor Oorlogsmisdaden en andere brutaliteiten... als je trots zou mogen zijn op dingen die je voorvaderen gedaan hebben, dan zou je je hier om moeten schamen...
  vrijdag 19 december 2003 @ 18:45:37 #168
51985 Robert_Jensen
Tiger anti-jihadpanzer
pi_15547991
quote:
Op vrijdag 19 december 2003 18:06 schreef Skimmer het volgende:

[..]

Dat was Nederland ook... en ik kende iemand die in Indonesie was gelegerd tijdens die oorlog... en tijdens haar leven zou ik dit nooit gezegd hebben... maar Nederland was daar de agressor Oorlogsmisdaden en andere brutaliteiten... als je trots zou mogen zijn op dingen die je voorvaderen gedaan hebben, dan zou je je hier om moeten schamen...

Klopt maar dat was na WOII, tijdens de politionele acties.
pi_15548246
quote:
Op vrijdag 19 december 2003 18:45 schreef Robert_Jensen het volgende:

[..]

Klopt maar dat was na WOII, tijdens de politionele acties.

de oorlog tegen Indonesie dus
pi_15548372
quote:
Op vrijdag 19 december 2003 17:14 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Onzin.

Nee, hij heeft wel gelijk. In Nederland pakten de Duitsers, in ieder geval aanvankelijk, alleen specifiek omschreven tegenstanders aan. Je hebt ze al opgesomd: homo's, zwakzinnigen, politieke tegenstanders. Deze groepen waren eerst in Duitsland al uitgedund of geheel vernietigd; zoals er na de aanslag op Hitler in Duitsland vele Puttens plaatsvonden.

Nederlanders die niet tot deze groepen behoorden, hadden weinig te vrezen, tenzij ze de een of andere bepaling overtraden; dezelfde situatie die in Duitsland gold. Er zijn geen doodskopdivisies op pad gestuurd om zoveel mogelijk Nederlanders te doden, zoals in Polen en Rusland wel gebeurde. Het was geen misdaad om een Nederlander te zijn, zoals het wel een misdaad was om een Slaaf te zijn, of een van de door jou reeds genoemde slachtoffers.

Far better is it to dare mighty things, to win glorious triumphs, even though checkered by failure, than to take rank with those poor spirits who neither enjoy much nor suffer much.
pi_15548557
quote:
Op vrijdag 19 december 2003 17:29 schreef Robert_Jensen het volgende:

Tuurlijk waren ze bruut, en een land annexeren is op zich al bruut ja, maar feit blijft dat er de 1e tijd helemaal niets veranderde en de Duitsers vriendelijk en lief deden, behalve uiteraard voor de Joden.

Okee...
Dat wilde ik horen...
Er was niks fluweels an.

Dat vriendelijk en lief is weer overdreven he?
Wat gebeurde er als je met de nederlandse vlag zwaaide in 1940-1942?
Of "oranje boven" zong op straat ?
Was men vriendelijk als je een duits geuniformeerde uitfoeterde?
Was het nog mogelijk een radio in huis te hebben in 1942 ?
Werd er dan niet mishandeld, gemarteld en geexecuteerd ?

pi_15548777
quote:
Op vrijdag 19 december 2003 19:00 schreef SportsIllustrated het volgende:

Nederlanders die niet tot deze groepen behoorden, hadden weinig te vrezen, tenzij ze de een of andere bepaling overtraden;

Het grootste deel der Nederlanders was een politieke tegenstander.
Men had dus wel wat te vrezen.
En dat deed men ook....
Maar ook een NSB-er kon een huiszoeking niet weigeren...want anders...

Mijn point was: dat de Nazi-praktijken in Nederland bruut genoemd moet worden.
Heeft Robert inmiddels gedaan...

pi_15549584
quote:
Op vrijdag 19 december 2003 19:19 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Hoeveel van die Nederlanders lieten ook daadwerkelijk blijken dat ze politieke tegenstanders van de nazi's waren ?
Van de meerderheid hadden ze niet gek veel te vrezen.

En wat betreft die bruutheid: die was er, maar volgde in het begin alleen op overtredingen. Er zijn weinig ''normale'' Nederlanders gefolterd zonder enige verdenking, vanwege hun nationaliteit.

Far better is it to dare mighty things, to win glorious triumphs, even though checkered by failure, than to take rank with those poor spirits who neither enjoy much nor suffer much.
  vrijdag 19 december 2003 @ 19:56:56 #174
51985 Robert_Jensen
Tiger anti-jihadpanzer
pi_15549736
quote:
Op vrijdag 19 december 2003 19:19 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

En dat deed men ook....
Maar ook een NSB-er kon een huiszoeking niet weigeren...want anders...

NL vond het wel best in het begin. In ons land zijn de meeste joden weggevoerd en was het minste verzet. .
pi_15552468
quote:
Op vrijdag 19 december 2003 19:51 schreef SportsIllustrated het volgende:

Hoeveel van die Nederlanders lieten ook daadwerkelijk blijken dat ze politieke tegenstanders van de nazi's waren ?
Van de meerderheid hadden ze niet gek veel te vrezen.

En wat betreft die bruutheid: die was er, maar volgde in het begin alleen op overtredingen. Er zijn weinig ''normale'' Nederlanders gefolterd zonder enige verdenking, vanwege hun nationaliteit.

Mensen waren zeker wel bang.
Daarom durfden ze ook niet openlijk of ondergronds in het verzet te gaan.
Mijn punt was dat mensen zeer zeker vrees hadden...en ook genoeg reden daarvoor.
Al vanaf het begin.
Mensen hielden zich aan de regeltjes uit....pure angst.
Mensen gingen ineens joods kennissen mijden of vertrokken bij een joodse werkgever..Waarom? Vrees, angst.
Ik zou geen nederlandse vlag hebben buitengehangen.
Ik zou te schijterig zijn om een nazi-vlag los te trekken en te verbranden.
Zo ook ..de meeste mensen toen.

Dat de meeste mensen niks te vrezen hadden cq de duitsers waren lief en vriendelijk in die eerste jaren vind ik erg misplaatst.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')