quote:En we reden allemaal dikke BMWs of Mercedessen.
Op dinsdag 16 december 2003 22:46 schreef Kikke het volgende:
Dan dronken we nu veel vaker bier, en had ik geen buurman meer....
Geen moslims.
Allemaal blonde wijven.
quote:jajaj
Op dinsdag 16 december 2003 22:54 schreef vanOekelen het volgende:[..]
En waarom denk jij dat de comunisten in de 1e wereldoorlog zo makkelijk aan de macht zijn gekomen
duitsland, 1945, 2e wereldoorlog gewonnen
quote:Blijkbaar had Duitsland opeens een enorme marine en luchtmacht waarmee Engeland bedwongen werd en dan is de Duitse positie in Europa onbedreigd.
Op dinsdag 16 december 2003 22:49 schreef Pumatje het volgende:[..]
nee, zo werkt het spelletje dus niet.
De onderlinge rivaliteiten binnen Duitsland (leger, luchtmacht, gouverneurs van bezet gebied, NSDAP, SS, en wat niet meer) zullen dan denk ik binnen een paar jaar het uiteenvallen van het Reich veroorzaken. Zonder grootse veroveringscampagne om alle neuzen in een richting te krijgen is het een en al haat en nijd daar.
quote:Ik ben het met CeeJee eens dat de karakters in het derde rijk er wel voor gezorgt hadden dat het uit elkaar viel,
Op dinsdag 16 december 2003 22:56 schreef CeeJee het volgende:[..]
Blijkbaar had Duitsland opeens een enorme marine en luchtmacht waarmee Engeland bedwongen werd en dan is de Duitse positie in Europa onbedreigd.
De onderlinge rivaliteiten binnen Duitsland (leger, luchtmacht, gouverneurs van bezet gebied, NSDAP, SS, en wat niet meer) zullen dan denk ik binnen een paar jaar het uiteenvallen van het Reich veroorzaken. Zonder grootse veroveringscampagne om alle neuzen in een richting te krijgen is het een en al haat en nijd daar.
Mijn voorspelling,
Hitler sterft aan een hart aanval en er breekt een stijd om de macht uit tussen Himmler en Bormann. Het land word meegezogen in die strijd en beland in een burgeroorlog.
quote:Nee dit was nog on-topic, hiermee tracht ik dus te bewijzen dat er geen USSR-grootmacht meer geweest zou zijn in een post-WO2 cituatie. Waarschijnlijk zou de USSR uiteengevallen zijn in wat nu het GOS heet en zou het niet meer communistisch geweest zijn.
Op dinsdag 16 december 2003 22:55 schreef Pumatje het volgende:[..]
jajaj
, dude, ff ontopic.
duitsland, 1945, 2e wereldoorlog gewonnen
quote:hmmm, idd ik ken hele rare verhalen.
Blijkbaar had Duitsland opeens een enorme marine en luchtmacht waarmee Engeland bedwongen werd en dan is de Duitse positie in Europa onbedreigd.
Dus stel de duitsers zouden de kustlijnen met hun radar ( toendertijd echt wel opgebouwd want ze waren zich bewust van nuclaire dreiging )
dan hadden ze veel kans dat vliegtuig tegen te houden, dat vliegtuig was zo traag als wat. + dat de overige geallieerden ( w.s UssR, USA, en wat legers van overgeblven gevluchtte landen, niet zomaar tot nuclaire actie overgingen, de duitsers zouden zo weer kunnen beginnen met volkerenmoorden als antwoord daarop en vervolgens hun nuclaire programma hervatten en dan zat USA in hetzelfde schuitje, de ussr zou dat helemaal linke soep vinden, dus zou bji de USa aandringen om NIEt te bombarderen.
quote:zou hitler dat ook niet ingezien hebben * hij had zijn hele plan al klaar voor het 3e rijk naar mijn weten *
Op dinsdag 16 december 2003 23:01 schreef _The_General_ het volgende:[..]
Ik ben het met CeeJee eens dat de karakters in het derde rijk er wel voor gezorgt hadden dat het uit elkaar viel,
Mijn voorspelling,
Hitler sterft aan een hart aanval en er breekt een stijd om de macht uit tussen Himmler en Bormann. Het land word meegezogen in die strijd en beland in een burgeroorlog.
Hij zou die personen direct na een staakt het vuren kunnen ontzetten ( wanneer de grote dreiging weg was natuurlijk ) , zodat die personen niets meer konden eisen.
Hij rekende met zoveel personen af, zelfs degene die hem de beste en meest succesvolle overwinningen brachten ( o.a rommel )
quote:Welnee daarvoor had Hitler de touwtjes veels te strak in handen. Stalin, Mao en Saddam zijn immers ook niet afgezet en die hadden minimaal net zoveel haat en nijd in hun gelederen onderling.
Als Hitler overleden was dan zou het wel een probleem geworden kunnen zijn, hoewel de SS in die tijd wel zo machtig geworden zou zijn dat die de macht zeker wel overgenomen zouden hebben.
ze zouden de oorspronkelijke bewoners op een manier toch eenbeetje tevreden moeten houden, uit vrees van een revolutie ( misschien zelfs met een communistische smaak )
Nog meer what if situaties
denk dat heel Nederland er dan uitzag als de Bijlmer of Polen ofzo
Is helaas ook een film van gemaakt met Rutgher Hauer in de Hoofdrol ( een ongelovelijk pokke film)
het boek begint in 1964
je merkt het op eerste paginas nog niet , maar opeens merk je het
verdomme, dit is Europa met Duitsland als Winnaar
Het atoombom dilemma haalt hij ook aan.
Heel simpel
de Duitser waren de eerste die de bom produceerden.
Hiermee dwongen ze een vrede met amerika en engeland af.
Het Rijk een duister Rijk geworden met zoveel Pathos al we het uit de communistische landen kennen. Metershoge beelden van Hitler overal, alhoewel men hem al 10 jaar niet in het openbaar heeft gezien. men gaat ervan uit dat hij dood is , maar geeft het niet toe. Wie het rijk lijdt is niet duidelijk
Van de Holocaust weet niemand iets. De Joden zijn echter gewoon verdwenen.
De clou van het verhaal is , dat alle Wahnsee leden worden vermoord en een politieagent deze moorden moet oplossen,
Zo komt hij langzaam achter de waarheid.
Hij reist naar Auswitz , waar niets meer staat. Echter vindt hij de sporen van vele barraken die er ooit moeten hebben gestaan, en een boord met "Arbeit macht frei"
Ik kan het iedereen aanbevelen. Een fantastisch boek.
quote:Absoluut niet. Eerder stikend rijk en met een enorme technologische voorsprong. De Nazis waren technologische tovenaars.
Op woensdag 17 december 2003 10:02 schreef sp3c het volgende:
dan waren we nu straatarm
quote:Maar economische onbenullen. Met heel West-Europa onder hun controle slaagden ze er nog in minder oorlogsmaterieel te produceren dan de Sovjet-Unie die half in puin lag en hun hele industrie moesten verhuizen.
Op woensdag 17 december 2003 10:49 schreef Robert_Jensen het volgende:[..]
Absoluut niet. Eerder stikend rijk en met een enorme technologische voorsprong. De Nazis waren technologische tovenaars.
quote:Ja, maar we hadden het over na de oorlog, dan was het een welvarend rijk geweest.
Op woensdag 17 december 2003 11:09 schreef CeeJee het volgende:[..]
Maar economische onbenullen. Met heel West-Europa onder hun controle slaagden ze er nog in minder oorlogsmaterieel te produceren dan de Sovjet-Unie die half in puin lag en hun hele industrie moesten verhuizen.
quote:
Op woensdag 17 december 2003 10:49 schreef Robert_Jensen het volgende:[..]
Absoluut niet. Eerder stikend rijk en met een enorme technologische voorsprong. De Nazis waren technologische tovenaars.
quote:ja en Hitler stond ook zo goed bekend om zijn gulle natuur
Op woensdag 17 december 2003 11:45 schreef pro_jeex het volgende:[..]
Ja, maar we hadden het over na de oorlog, dan was het een welvarend rijk geweest.
De Duitsers waren in dat geval stinkend rijk geweest, wij zo arm als de straatstenen
quote:
Op woensdag 17 december 2003 12:00 schreef sp3c het volgende:De Duitsers waren in dat geval stinkend rijk geweest, wij zo arm als de straatstenen
Wij waren dan Rijks-Duitsers geweest
quote:Voor zijn vrindjes wel.
Op woensdag 17 december 2003 12:00 schreef sp3c het volgende:[..]
[..]ja en Hitler stond ook zo goed bekend om zijn gulle natuur
quote:Wij waren ook Germanen in AHs ogen.
De Duitsers waren in dat geval stinkend rijk geweest, wij zo arm als de straatstenen
quote:Dat was vooral een grondstoffenprobleem. En door de problemen met de Britse vloot en RAF.
Op woensdag 17 december 2003 11:09 schreef CeeJee het volgende:[..]
Maar economische onbenullen. Met heel West-Europa onder hun controle slaagden ze er nog in minder oorlogsmaterieel te produceren dan de Sovjet-Unie die half in puin lag en hun hele industrie moesten verhuizen.
quote:Met what-if historie kan je a) bekijken *waarom* bepaalde gebeurtenissen zo zijn gelopen, bijv. "wat als Duitsland *niet* WOI begonnen was" dan kom je er al snel achter dat elk land zijn eigen plannen had om iemand binnen te vallen en dat WOI dus onafwendbaar was. B) je kan speculeren over stromingen binnen de geschiedenis en er zo achter komen dat ze sowieso gedoemd waren te mislukken (bijv. wat er gebeurd zou zijn als Napoleon niet aan de macht was gekomen)
Op woensdag 17 december 2003 00:45 schreef Boomrups het volgende:
Ik weiger nog steeds het nut in te zien van 'what if-history'
Nu is dit een héél grote afwijking, makkelijker om te beredeneren is als je bijv. zou zeggen "wat als de Duitsers Stalingrad hadden veroverd" of de slag bij Koersk hadden gewonnen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |