Nou heeft er iemand azijn in de waterkoker gedaan zonder dat ik er vanaf wist... en aangezien dat spul stinkt, knijp ik mijn neus altijd dicht. Tegen de tijd dat je proeft dat het iets anders is, heb je al een slok of twee naar binnengewerkt.
Nou heb ik er een liter melk achterna gegoten... dus in principe zou het toch niet erg moeten zijn...
of wel?
ik ben nou best wel misselijk, ik weet alleen niet of het van de hoeveelheid melk komt of van de azijn...
ik bedoel je gooit dat spul toch ook over de sla en de augurken heen.
(we hebben maximale eigen risico... weet je hoe duur dat is, 's avonds naar de dokter)
Qua pH-waarde maakt 't niet uit dus.
Was 't schoonmaakazijn of biologische voor door de sla?
quote:
Op dinsdag 16 december 2003 18:08 schreef cohen het volgende:
je moet naar de dokter!! serieus!
Is het schoonmaak ( ging ik van uit ) of gewone azijn?
[Dit bericht is gewijzigd door bob-de-bouwer op 16-12-2003 18:11]
quote:sla-azijn... van schoonmaakazijn had ik nou toch wel de huisartsenpost gebeld ondertussen...
Op dinsdag 16 december 2003 18:09 schreef DennisMoore het volgende:
Azijn = zuur
Maagzuur = zuurQua pH-waarde maakt 't niet uit dus.
Was 't schoonmaakazijn of biologische voor door de sla?
en melk is toch basisch dus dan zou het toch een beetje uit moeten balanceren en zo...
Al heb je natuurlijk kans dat je nu een azijnpisser wordt
quote:Je mag best onderbouwen hoor
Op dinsdag 16 december 2003 18:10 schreef SONIC het volgende:
Wat zit je hier nou nog te lezen ?
Ga naar de dokter, opschieten. serieus !
quote:Wat een naaistreek
Op dinsdag 16 december 2003 18:07 schreef Sessy het volgende:
Nou heeft er iemand azijn in de waterkoker gedaan zonder dat ik er vanaf wist...
Nazdrovje!
Je maagzuur is waarschijnlijk zuurder dan die azijn .
Je maagwand kan dat dus prima aan!
Zure haring, ook erg lekker trouwens! En cola natuurlijk! .
Of het schadelijk is voor je gezondheid, geen idee. Maar als je het zekere voor het onzekere wilt nemen, zou ik een zorginstantie bellen of je huisarts.
quote:voor het ontkalken werkt azijn heel goed
Op dinsdag 16 december 2003 18:11 schreef Intxaurraga het volgende:[..]
Wat een naaistreek
Ik kan me niet herinneren dat ik er iets aan over heb gehouden (ook geen buikpijn).
Behalve dan een hele smerige smaak .
quote:ja... dat heb ik net gemerkt... ik dacht eerst dat de kruiden bedorven waren of zo... het deed nog het meest aan bedorven melk denken.
Op dinsdag 16 december 2003 18:14 schreef MarkzMan_X het volgende:
Ik heb, toen ik nog klein was, wel eens twee slokken sla-azijn opgedronken in de veronderstelling dat het appelsap was.Ik kan me niet herinneren dat ik er iets aan over heb gehouden (ook geen buikpijn).
Behalve dan een hele smerige smaak
.
quote:* Mr-Mackey verheugt zich al op zure comments van je in Gelukkig hebben we de foto's nog
Op dinsdag 16 december 2003 18:15 schreef Sessy het volgende:[..]
ja... dat heb ik net gemerkt... ik dacht eerst dat de kruiden bedorven waren of zo... het deed nog het meest aan bedorven melk denken.
maar goed je hebt me gerustgesteld...
quote:Bel (gelijk) met je dokterspost. Zij kunnen je meer vertellen en écht nuttige info geven!!!!!!!!!
Op dinsdag 16 december 2003 18:07 schreef Sessy het volgende:
Agh! Nou het zit dus zo, ik moet 3 keer per dag van die kruidenthee drinken... (omdat de druppels en de pillen van hetzelfde spul om verschillende reden niet konden) Maar goed dat spul stinkt best wel...Nou heeft er iemand azijn in de waterkoker gedaan zonder dat ik er vanaf wist... en aangezien dat spul stinkt, knijp ik mijn neus altijd dicht. Tegen de tijd dat je proeft dat het iets anders is, heb je al een slok of twee naar binnengewerkt.
Nou heb ik er een liter melk achterna gegoten... dus in principe zou het toch niet erg moeten zijn...
of wel?
ik ben nou best wel misselijk, ik weet alleen niet of het van de hoeveelheid melk komt of van de azijn...
quote:en meteen 20 euro in rekening brengen... nee 't gaat al wel, ik ben ondertussen al minder misselijk en zo.
Op dinsdag 16 december 2003 18:17 schreef Divel het volgende:[..]
Bel (gelijk) met je dokterspost. Zij kunnen je meer vertellen en écht nuttige info geven!!!!!!!!!
Dan zal je zien dat het niet giftig is (dit gaat over pure azijnzuur niet 5-7% azijnzuur(schoonmaakazijn) Je kan er wel een geirrteerde slokdarm aan overhouden maar je hebt het genoeg gespoeld. Je krijgt er tevens geen kanker van en je nageslacht heeft er ook geen last van. Kortom je zal dit wel overleven
[Dit bericht is gewijzigd door Fluffydroid op 16-12-2003 18:29]
quote:Onder het mom van "een grapje" zeker?
Op dinsdag 16 december 2003 18:26 schreef Sessy het volgende:
ja d'r zijn maar 2 mensen in dit huis en ik wist niet eens dat we azijn hadden...
Iemand anders ongemerkts iets raars laten eten of drinken is echt zooooo grappig.
quote:zoals al eerder is gezegd in dit topic: azijn werkt zeer goed om te ontkalken en dat is wel eens nodig bij waterkokers...
Op dinsdag 16 december 2003 18:29 schreef NorthernStar het volgende:[..]
Onder het mom van "een grapje" zeker?
Iemand anders ongemerkts iets raars laten eten of drinken is echt zooooo grappig.
't was alleen wel aardig geweest als de persoon het ff gemeld had
quote:
Op dinsdag 16 december 2003 18:32 schreef gbm het volgende:[..]
zoals al eerder is gezegd in dit topic: azijn werkt zeer goed om te ontkalken en dat is wel eens nodig bij waterkokers...
't was alleen wel aardig geweest als de persoon het ff gemeld had
O dan is het wel grappig!
Whehehe dom sessy
... de pH van cola is even laag als dat van natuurazijn en daar ga je toch ook niet dood van
quote:Kan je beter een paar rennies kauwen..
Op dinsdag 16 december 2003 18:29 schreef schatje het volgende:
Misschien Norit gebruiken als je dat in huis hebt.
quote:Ken weinig mensen die Norit in huis hebben.
Een slokje gewone azijn is echt niet giftig of zo. Norit lijkt mij dan een beetje overbodig. Bij schoonmaakmiddelen zou ik het wel gebruiken (mocht je het wel in huis hebben).
quote:juist niet als je 't met water wil verdunnen. 't zal dan (mits je veel water hebt gedronken) relatief gezien meer water dan azijn opnemen. toch?
quote:Als een kindermaag 2 hele slokken kan, dan moet minder voor een volwassen maag al helemaal te doen.
Op dinsdag 16 december 2003 18:15 schreef Sessy het volgende:[..]
ja... dat heb ik net gemerkt... ik dacht eerst dat de kruiden bedorven waren of zo... het deed nog het meest aan bedorven melk denken.
maar goed je hebt me gerustgesteld...
Heb je er nu eigenlijk last van? (nee toch?).
Ik heb er niet eens maagpijn aan overgehouden... dus alles is in orde.
't was wel effe schrikken... bij ons in de buurt had nl. ooit een mevrouw zelfmoord geprobeert te plegen door een fles azijn te drinken en weg te spoelen met een fles vodka en een fles goedkope cognac oid...
Weet er trouwens iemand wat een gemiddelde blaas van een mens aan volume hoort te hebben?
[Dit bericht is gewijzigd door Sessy op 16-12-2003 22:55]
quote:Ja wij hebben toevallig wel norit in huis, die gaat altijd mee op vakantie (camper, wild camperen, niet moeilijk doen over bergbeekjeswater)
Op dinsdag 16 december 2003 18:43 schreef cybertje_delphi het volgende:[..]
Ken weinig mensen die Norit in huis hebben.
Van Norit ga je je nou ook niet echt beter voelen.
quote:Het is (actieve) koolstof, dus dat gaat wel een paar millennia mee, hoor!
Op dinsdag 16 december 2003 22:52 schreef Sessy het volgende:[..]
Ja wij hebben toevallig wel norit in huis, die gaat altijd mee op vakantie (camper, wild camperen, niet moeilijk doen over bergbeekjeswater)
Zou die nog goed zijn na 2 jaar?
quote:ja koolstof wel, maar wordt het niet onactief op een gegeven moment?
Op dinsdag 16 december 2003 23:02 schreef Mr-Mackey het volgende:[..]
Het is (actieve) koolstof, dus dat gaat wel een paar millennia mee, hoor!
quote:Staat er geen datum op het doosje??
Op dinsdag 16 december 2003 23:05 schreef Sessy het volgende:[..]
ja koolstof wel, maar wordt het niet onactief op een gegeven moment?
ik bedoel het zijn toch hele kleine korreltjes waar alles aan blijft plakken... gaan die korreltjes niet tot een grote stuk samenkleven na verloop van tijd?
quote:d'r zit geen etiket meer omheen. Die is er nadat het doosje vorig jaar in sinaasappelsap geweekt heeft afgegaan.
Op dinsdag 16 december 2003 23:10 schreef schatje het volgende:[..]
Staat er geen datum op het doosje??
de smaak ist ergste nog,
heb daarna meteen maar een slordige 2 liter water lopen drinke
quote:ja en 't ergste is nog, dat die smaak terugkomt nadat je hem hebt weggedronken... net als febreze in oude sportschoenen spuiten....
Op dinsdag 16 december 2003 23:24 schreef Ou-Tannu het volgende:
* Ou-Tannu heb ook perongleijk wel es azijn gedronkede smaak ist ergste nog,
heb daarna meteen maar een slordige 2 liter water lopen drinke
quote:klopt :|
Op dinsdag 16 december 2003 23:25 schreef Sessy het volgende:[..]
ja en 't ergste is nog, dat die smaak terugkomt nadat je hem hebt weggedronken... net als febreze in oude sportschoenen spuiten....
maar dat is met meer dingen die ranzig zijn om te eten, die smaak blijft altijd veel te lang hangen...
geloof dat een broodje ham of andere vlees zooi met veel pittige kruiden wel helpt
quote:Actieve koolstof is gewoon zéér fijne koolstof.
Op dinsdag 16 december 2003 23:05 schreef Sessy het volgende:[..]
ja koolstof wel, maar wordt het niet onactief op een gegeven moment?
ik bedoel het zijn toch hele kleine korreltjes waar alles aan blijft plakken... gaan die korreltjes niet tot een grote stuk samenkleven na verloop van tijd?
quote:
Op dinsdag 16 december 2003 23:35 schreef Mr-Mackey het volgende:[..]
kun je altijd een C-14 datering (laten) doen, natuurlijk
quote:ik geloof niet dat het de bedoeling is dat de wijn ZO oud is...
Op woensdag 17 december 2003 00:41 schreef Jetset het volgende:
De gewone burger moet goede wijn nog ontdekken.
quote:Chateux Vinaigre, Cru Bourgois, Mille-neuf-cent-quatre-vingt-douze (Ohio's best)
Op woensdag 17 december 2003 00:41 schreef Jetset het volgende:
De gewone burger moet goede wijn nog ontdekken.
ik kan je alleen vertellen dat er geen betere vodka te krijgen is dan die van Kristall, en als je die een jaartje of 2 laat staan wordt 'ie nog beter, dan is dat harde ervanaf...
quote:Een vrouw naar mijn hart!
Op woensdag 17 december 2003 01:01 schreef Sessy het volgende:
hmmm ik weet niet zo veel van wijn. ik wordt er ziek van.
(net als van paddestoelen, bier, gist, en meer van dat soort spul)ik kan je alleen vertellen dat er geen betere vodka te krijgen is dan die van Kristall, en als je die een jaartje of 2 laat staan wordt 'ie nog beter, dan is dat harde ervanaf...
quote:
Op dinsdag 16 december 2003 18:11 schreef Rewimo het volgende:Al heb je natuurlijk kans dat je nu een azijnpisser wordt
Maar je gaat er heus niet dood aan hoor!
BTW ik laat nooit vodka staan.
quote:Pshenichnaja van Kristal smaakt zoet en naar bloemen na een paar jaar... je mond gaat er van wateren, letterlijk. Echt zooo lekker.
Op woensdag 17 december 2003 01:09 schreef Mosselman het volgende:
1 ding. Waarom zou je vodka ook maar 1 uurtje laten staan? Gewoon achterover gooien die handelmaar goed ik ben dan ook nog maar een scholier die dronken wil worden van alles
.
BTW ik laat nooit vodka staan.
Maar van dan dronken worden weet ik alles...
Je kunt trouwens nog beter Stars 'n Stripes drinken dan Gorbatjov, Stars 'n Stripes smaakt afschuwelijk (vooral als het warm is), maar je houdt er in ieder geval geen misselijkheid aan over...
Gorbatsjov distilleren ze volgens mij echt helemaal niet... of ze gebruiken toiletwater of zo om het te brouwen...
Oei, lijkt me niet zo lekker smaken azijnthee..rillll.
Maar als je maar een slokje genomen hebt, zal het wel meevallen, zolang er maar
geen spiritus in zat of terpentine, dan zou ik toch maar snel even langs de dokter gaan.
quote:Stolichnaya
Op woensdag 17 december 2003 01:06 schreef Mr-Mackey het volgende:[..]
Een vrouw naar mijn hart!
* Mr-Mackey houdt van Stolnichkaja
Weet je trouwens wat Mosvodoprovodka is?
Mosvodoprovod = nuts bedrijf dat water in Moskou levert. (Mos van moskou, vod van voda = water, provod van provod = leiding)
En Mosvodoprovodka is 50% vodka, 50% het product dat Mosvodoprovod levert... kraanwater dus.
Dat spul is best wel een hele tijd populair geweest om jezelf mee te bezuipen tot een staat waar je de zelfgebrouwen spulletjes kunt drinken... blijkbaar wordt 't sneller opgenomen als je het met water drinkt...
Eigenlijk is vodka heel raar spul... Als je het echt bij alleen vodka houdt, en je neemt "schoon" spul (van Kristall oid, dus niet van dat stinkende spul) en niks erbij, is een flesje van driekwart liter op een avondje totaal geen probleem... en geen kater of lamheid in de benen of duizeligheid... echt raar.
zelfs als je je slecht voelt de volgende morgen, dan helpt een theelepeltje zout binnen drie kwartier
(met goedkoop spul moet je oppassen... zitten residue alcoholen in (ethanol is met 2 verbindingen, en die met 1 en 3 verbindingen zitten er vaak nog sporadisch in... en je weet dat methanol zelfs sporadish niet goed voor je is) bovendien zitten er vaak etherische olieen in, en die zorgen voor de kater... met goedkoop spul drink je jezelf dood)
oh ja... weet je wat echt een "knal"mix is?
1 glas champagne gevolgd door 1 glas witte wijn gevolgd door 100 gram vodka... (de standaart portie in Rusland)
en als je heel nodig moet kotsen:
halve glas vodka met halve glas koffielikeur
Omdat mijn vader's vrouw een dikke 40 jaar in het Russische heeft gerecideerd, weet zij precies waar je goede vodka moet halen en ik moet het haar nageven:
ze komt telkens met geweldig spul terug!
Wat dat aangaat is Nederland toch armzalig gebied... We hebben al eeuwen een band met Rusland, maar beter dan Smirnoff is er niet te krijgen (en Smirnoff was nota bene een gevluchtte Rus...).
In Nederland moet je voor een goede vodka uitwijken naar een Finse: Absolut.
Ik heb er al vaker over gedacht om eens een import-bedrijfje op poten te zetten voor échte goede Russische vodka. Als ik er niet rijk van kan worden, kan ik mezelf in ieder geval van een dagelijkse dosis ethanol voorzien
Trouwens Absolut stinkt, drink liever Danska...
En Smirnoff is gewoon goor, dat kun je helemaal niet drinken behalve als acopop
Trouwens, zijn Blue Curacao en Friesengeist Nederlands? die zijn namelijk wel lekker... maar verder. ew.
trouwens wist je dat een een deel van de brouwerijen van amster (of was het grolsch?) worden overgekocht door een russische bierproducent?
alsof er al niet genoeg bier te krijgen is in rusland... een bier"flesje" is daar 500 ml en een bierfles 2 liter...
ennuh... heeft je vader nog steeds geen Banja gebouwd?
als je je bezuipt in de banja wordt je altijd om de een of ander reden sneller dronken...
(voor de leken onder ons: de banja is een soort sauna, alleen is de vochtigheidspercentage rond de 100 %)
Ja, sorry kon het niet laten...maar tis idd voor ontkalking...
Maar dat ruik je toch als je die waterkoker opent
quote:ik heb hem ook niet geopend
Op woensdag 17 december 2003 02:32 schreef Mr.Noodle het volgende:![]()
![]()
Ja, sorry kon het niet laten...maar tis idd voor ontkalking...
Maar dat ruik je toch als je die waterkoker opent
ik heb trouwens een beetje maagpijn nou...
maar ja ik krijg maagpijn zelfs van friet, 't is niks ongewoonlijks bij mij.
quote:Water drinken, water....
Op woensdag 17 december 2003 02:50 schreef Sessy het volgende:[..]
ik heb hem ook niet geopend
ik heb op de aan knop geduwd en die azijn toen dus ingeschonken.. en dat kruidenspul ruikt zo sterk, dan ruik je echt niks meer.ik heb trouwens een beetje maagpijn nou...
maar ja ik krijg maagpijn zelfs van friet, 't is niks ongewoonlijks bij mij.
quote:champagne? jawel, maar niet zo veel dure zover ik weet... ik bedoel Poetin haalt zijn champagne toch nog altijd uit frankrijk...
Op woensdag 17 december 2003 02:16 schreef KreKkeR het volgende:
Kristall.... hebben die rappers het niet altijd daarover?
Hebben ze ook niet een dure champagne soort?
in de krim maken ze wel originele martini... veeeel beter dan gewone martini... en daarbij ben ik zo'n martini fan...
quote:ik heb al wat Almagel op.. zou toch over een minuut of 10 moeten gaan helpen.
Op woensdag 17 december 2003 02:50 schreef Mr.Noodle het volgende:[..]
Water drinken, water....
quote:Je kunt je met alle mogelijke takken laten slaan.
Op woensdag 17 december 2003 02:45 schreef Mr-Mackey het volgende:
Zuipen in de Banja, en dan jezelf lekker latgen meppen met berkentakken (of was 't wilg?)
Ik heb tot dusver de uitnodigingen afgeslagen, maar misschien moest ik toch maar eens gaan.
In ieder geval kan ik dan de Hermitage bezoeken
hermitage, daar ben ik nou nog nooit geweest... ik heb in st petersburg gewoont toen ik anderhalf was... niks raar dus lol
mam en ik gaan er volgend jaar misschien heen... de barnsteenkamer is weer open, dat MOET men gewoon zien, voordat de duitsers hem weer jatten
bovendien wordt Ivan Kupala daar ieder jaar met duizenden mensen gevierd.. je weet wel, in je nakie over een vuurtje gaan springen en zo.
vooral nou St Petersburg voor de 300 jarig bestaan zo opgeknapt is... heeeel erg opgeknapt... nouja Poetin komt uit st Petersburg, natuurlijk is hij d'r trots op en doet hij er alles aan om van st Petersburg een belangrijke stad te maken... waarom denk je dat hij met Luzjkov voortdurend ruzie heeft... Luzjkov zal er nl. alles aan doen om de hoofdstad van rusland niet weer naar st petersburg te laten verplaatsen.
maar uh....
quote:Zal ik je een digitale camera lenen
bovendien wordt Ivan Kupala daar ieder jaar met duizenden mensen gevierd
quote:heb d'r al een.
Op woensdag 17 december 2003 03:32 schreef Mr-Mackey het volgende:
Ach, St Petersburg....
Mogelijk gemaakt door.... Nederlanders! Nog altijd 'onze' grootste polder....maar uh....
[..]Zal ik je een digitale camera lenen
trouwens dat soort taferelen vind je ook in limburg... bij roermond hebben ze van die plassen uitgegraven, daar zijn een paar hele leuke naaktstranden... als je de oude vette rimpelzakken ignoreert, is 't best leuk daar.
trouwens
<------------- jou signature is verouderd.
P.S.
Loopt mijn sig nu voor ??
quote:Wat lief
Op woensdag 17 december 2003 03:51 schreef Sessy het volgende:
Hehehehe cool Mackeytrouwens check m'n fotoboek - favourite user
heb je
www.geocities.com/vizorchicken bekeken...
wat vind je d'r van?
(en hoezo heb je geen fotoboek? dan kon deze conversatie daar plaatsvinden)
trouwens jouw webpagina heeft ook een heftig onderwerp zeg... is die door jou gemaakt of is 't gewoon een site waar je bekendheid aan wilt geven?
Heb me overigens even verlekkerd aan je kippetje (en guestgbook gesigneerd).
Erg goed!
quote:wat erg... jullie kind? door wie?
Op woensdag 17 december 2003 04:23 schreef Mr-Mackey het volgende:
Nee, is nietvanwege bekendheid.... Is iets waar wij tegen aangelopen zijn.
Mijn vrouw heeft de site gemaakt, deels uit frustratie, deels om andere ouders te helpen. Spannende tijden, met het hoger beroep in aantocht...
Gelukkig dat Janet (mijn vrouw) er nog is. Ik zou daar niet graag alleen doorheen willen...
Raamstein:
Was macht ein Mann, was macht ein Mann, der zwischen Tier und Mensch nicht unterscheiden kann? Er geht zu seiner Tochter, etc...
naja, of nichtje/buurmeisje/etc...
Maar ja wat is er dan in de eerste rechtszaak uitgekomen? Ik weet dat bepaalde psychiaters adviseren om zelfs geen aanklacht te doen omdat ze toch nooit meer dan een jaar moeten zitten en de slachtoffer er alleen meer schade toe wordt aangedaan... plus de mogelijkheid van eventuele bedreigingen achteraf...
triest eigenlijk dat het nederlands rechtssysteem niet in staat is om zelfs elementaire veiligheid van mensen te waarborgen... de grondwetsrechten, mensenrechten, zoals het recht op 't zelf beslissen wat er met je lijf gedaan wordt...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |