abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 16 december 2003 @ 17:39:23 #1
41008 bramiozo2002
hup B.U.V.O.V.V. !!!
pi_15460561
Gutentag,

Zijn er hier beleggers in wat voor maat of soort dan ook ?

Zo ja :

- waarin beleg je ?
- wat voor risicos neem ?
- noem enkele aspecten van je strategie (beginner)
- heb je tips (gevorderde en beginner) voor nOObs ?
- is zoiets als alex.nl functioneel en behaald een beginner daar voordeel uit ten opzichte van het conventionele beleggen via de bank ?
- waarom beleg je, werk hobby, bijbaan, etc. ?

Just Curious .

Heyy..poep, ik wil de topic-titel veranderen...aber wie ???

if you assume nothing you assume you know everything
pi_15463035
Hmm Alex, daar beleg ik bij Maar om je vragen te beantwoorden:

- waarin beleg je ?
Het laatste half jaar doe ik veel aan daytraden en dan voornamelijk met snel fluctuerende fondsen.

- wat voor risicos neem ?
Valt wel mee. Ik verkoop zodra ik op verlies kom. Het kost erg veel moeite om dat vol te houden maar je beperkt je verliezen flink.

- noem enkele aspecten van je strategie (beginner)
Als beginner had ik niet echt een strategie. Gewoon zoeken naar goede en gezonde bedrijven. Verder het nieuws volgen zodat je een beetje op de hoogte bent van het bedrijf.

- heb je tips (gevorderde en beginner) voor nOObs ?
Kijk niet naar te veel fondsen, neem een aantal voor jouw aantrekkelijke fondsen en concentreer je daar op. Verder is het verstandig om in eerste instantie fictief te beleggen, doe het gewoon op papier en kijk hoe het gaat.

- is zoiets als alex.nl functioneel en behaald een beginner daar voordeel uit ten opzichte van het conventionele beleggen via de bank ?
Ja hoor, werkt prima. Orders worden snel uitgevoerd en de kosten zijn in vergelijking tot de banken erg laag. Binnenkort krijg je als Alex klant ook toegang tot realtime nieuws.

- waarom beleg je, werk hobby, bijbaan, etc. ?
Hobby maar het dreigt steeds serieuzer te worden

woensdag 17 december 2003 @ 00:05:12 #3
41008 bramiozo2002
hup B.U.V.O.V.V. !!!
pi_15470684
Thanks Timmy.

Hoe snel kan je kopen-verkopen, ik bedoel, je koopt, je ziet direct een waardevermeerdering/vermindering(short) en je denkt mwahhh, die paar procenten leveren weer wat poen op, kan je dan ook direct verkopen ?

woensdag 17 december 2003 @ 00:12:20 #4
38651 yozd
FR1908 Vakkie R
pi_15470928
Post je vragen anders ook even in:

[Centraal] Beleggen & Aandelen Deel 8 of
[Centraal beleggen] speculeren en opties deel 1

Komt er gelijk wat meer leven in de, naar mijn mening, meest interessante topics hier!

"On a good day, when I run, the voices in my head get quieter until it’s just me, my breath and my feet on the sand (Dexter, E5x09)."
pi_15479025
quote:
Op woensdag 17 december 2003 00:05 schreef bramiozo2002 het volgende:
Hoe snel kan je kopen-verkopen, ik bedoel, je koopt, je ziet direct een waardevermeerdering/vermindering(short) en je denkt mwahhh, die paar procenten leveren weer wat poen op, kan je dan ook direct verkopen ?
Orders bij Alex (en vast ook bij anderen) worden vaak binnen enkele seconden uitgevoerd. Als je zou willen dan zou je dus binnen een minuut een aan- en verkooporder kunnen geven.
Over het algemeen houd ik mijn aandelen niet langer dan een paar uur vast. Slechts bij uitzondering laat ik ze overnachten of gaan ze het weekend over.
  woensdag 17 december 2003 @ 12:36:33 #6
41008 bramiozo2002
hup B.U.V.O.V.V. !!!
pi_15479512
Klinkt behoorlijk dynamisch, hoe schat je het verloop over zo'n korte periode eigenlijk ?
pi_15482480
quote:
Op woensdag 17 december 2003 12:36 schreef bramiozo2002 het volgende:
Klinkt behoorlijk dynamisch, hoe schat je het verloop over zo'n korte periode eigenlijk ?
Kweet niet of je dit bedoelt... Ik heb via chartnet.nl een abo op streaming quotes. Kan de koers dus zelf goed volgen en op tijd actie ondernemen. Verder voer ik direct na een koop order een stop loss in zodat mijn verlies beperkt blijft.
pi_15499331
Wat ik zo vreemd vind he, is dat Alex in hun logo een anarchisten A propageert! kan iemand me dat es uitleggen?
  donderdag 18 december 2003 @ 01:08:53 #9
41008 bramiozo2002
hup B.U.V.O.V.V. !!!
pi_15501846
haha, inderdaad...rechtstreeks uit "the blair-witch project" .

Timmy, bekijk je die handelingen per dag, volg je bedrijven wekenlang, lees je vakbladen of is het meer gevoelsmatig ?

donderdag 18 december 2003 @ 18:04:39 #10
41008 bramiozo2002
hup B.U.V.O.V.V. !!!
pi_15519469
Ik heb dus zo een informatiepakket aangevraagd van Alex en één ding wordt mij niet echt duidelijk, hoe wijkt een effectenrekening af van een gewone bankrekening ?
pi_15519893
Zoals ik al eerder zei volg ik maar een paar fondsen, zeven op dit moment. Daar probeer ik belangrijk nieuws, trends, data etc van te volgen. Als niet professionele belegger heb je helaas geen toegang tot alle dingen die professionele beleggers wel hebben maar op deze manier blijf je toch een beetje bij.

Wat betreft het verschil tussen een effectenrekening en een betaalrekening: Vanaf de effectenrekening kan je geen rekeningen enzo betalen. Je moet van te voren een beperkt aantal zgn. tegenrekeningen opgeven waarnaar je geld kan overmaken. Verder ontvang je rente in tegenstelling tot veel betaalrekeningen.

Ennuh, mocht je serieus nadenken over beleggen. Doe het altijd met geld dat je niet direct nodig hebt of -nog liever- over hebt.

donderdag 18 december 2003 @ 23:02:38 #12
38651 yozd
FR1908 Vakkie R
pi_15527851
quote:
Op donderdag 18 december 2003 18:04 schreef bramiozo2002 het volgende:
Ik heb dus zo een informatiepakket aangevraagd van Alex en één ding wordt mij niet echt duidelijk, hoe wijkt een effectenrekening af van een gewone bankrekening ?
je kunt er niet mee betalen...
alleen effecten kopen .
"On a good day, when I run, the voices in my head get quieter until it’s just me, my breath and my feet on the sand (Dexter, E5x09)."
  maandag 5 januari 2004 @ 22:02:33 #13
39190 bbstreams
011010101101
pi_15993870
ook ik ben dit jaar begonnen met beleggen. wie kan me helpen bij het volgende;

heb nu aandelen (klink dat lekker zeg ) van robeco en heb nu al binnen een paar dagen 100 euro winst. die ga ik dus snel weer verkopen voordat ze weer zakken. ik zit nu bij fundix maar daar duurt het aan en verkoop minimaal een dag, dus is de aanvraag van alex.nl de deur uit.

ondertussen ben ik http://www.belegfictief.de tegengekomen, daar kun je fictief beleggen met nepgeld maar de beurskoersen zijn echt. ....maar deze 'doet 'hut 'niiet . weet iemand of ze zijn gestopt?? want hun site is nog wel online, maar er staat testfase en server down een forum hebben ze niet en actuele info ontbreekt ook
of wie weet nog meer van dit soort sites, waar je op alex.nl achtige wijze kan spelen en uitproberen ?

natuurlijk was mijn eerste aankoop aandelen een pure gok, gelukkig ben ik autodidact, dus met behulp van internet ben ik kijken naar zekerheden in de beurs en belangrijke voorspel mogelijkheden. heb nu al behoorlijk wat indicatoren gevonden waar ik me eens in ga verdiepen, een TA (technische analische) heeft nog altijd een meerwaarde en ga eens kijken naar een combi rijtje indicatoren die koopsignalen moeten genereren.

zijn er ook gratis sites die nieuwe realtime info geven en indicator grafieken laten zien (liefst niet ouder dan een dag) ? nu heb ik www.ta.nl van dat soort sites bedoel ik dus.

maandag 5 januari 2004 @ 22:24:16 #14
38651 yozd
FR1908 Vakkie R
pi_15994671
quote:
Op maandag 5 januari 2004 22:02 schreef bbstreams het volgende:

ondertussen ben ik http://www.belegfictief.de tegengekomen, daar kun je fictief beleggen met nepgeld maar de beurskoersen zijn echt. ....maar deze 'doet 'hut 'niiet . weet iemand of ze zijn gestopt?? want hun site is nog wel online, maar er staat testfase en server down een forum hebben ze niet en actuele info ontbreekt ook
of wie weet nog meer van dit soort sites, waar je op alex.nl achtige wijze kan spelen en uitproberen ?

Probeer het eens op IEX.nl!
Ook hier op FOK! doen er mensen aan mee:
[Centraal] IEX.nl beursspel topic
quote:
zijn er ook gratis sites die nieuwe realtime info geven en indicator grafieken laten zien (liefst niet ouder dan een dag) ? nu heb ik www.ta.nl van dat soort sites bedoel ik dus.
http://www.geocities.com/lesabreta/
http://www.technischeanalyse.nl (<--- alleen AEX)

Beiden worden een paar keer p/dag geupdate.
Succes!

pi_15996056
quote:
Op maandag 5 januari 2004 22:02 schreef bbstreams het volgende:
heb nu aandelen (klink dat lekker zeg ) van robeco en heb nu al binnen een paar dagen 100 euro winst. die ga ik dus snel weer verkopen voordat ze weer zakken. ik zit nu bij fundix maar daar duurt het aan en verkoop minimaal een dag, dus is de aanvraag van alex.nl de deur uit.
Alvorens je aandelen via Alex kan verkopen moet je je portefeuille (klinkt nog lekkerder ) verhuizen van Fundix naar Alex, dat kost zo'n twee weken. In die twee weken kan je de fondsen die verhuisd worden niet verkopen. Kortom, voer je verkoop order via Fundix uit.

Fictief beleggen kan je ook min of meer via Alex. Alex heeft de mogelijkheid om een watchlist op te zetten. Aan- en verkoopkosten worden niet meegenomen en het aantal aandelen dat je koopt of verkoopt ook niet maar je kan wel een aantal fondsen die jij had willen kopen op je watchlist zetten en bijhouden. De koersen op die lijst zijn sinds deze week real-time.

quote:
heb nu al behoorlijk wat indicatoren gevonden waar ik me eens in ga verdiepen, een TA (technische analische) heeft nog altijd een meerwaarde en ga eens kijken naar een combi rijtje indicatoren die koopsignalen moeten genereren.
Houdt er rekening mee dat TA kan werken maar zeker niet altijd. Ik ben zelf iemand die graag lijntjes trekt, steun en weerstanden probeert op te zoeken en op basis van die informatie probeert te handelen maar dat gaat lang niet altijd goed. Succes!
  dinsdag 6 januari 2004 @ 12:00:01 #16
61359 general-lee
The General is back
pi_16005788
Denk er ook over na om via Alex wat gaan te beleggen. Heb er geen ervaring mee. Weet iemand of er iets geldt als een minimale inleg etc.

Is een bedrag van ¤ 2000,00 de moeite waard om mee te beginnen als startende belegger ?

Fast as a bullet.......Catch me if you can.......
pi_16006889
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 12:00 schreef general-lee het volgende:
Denk er ook over na om via Alex wat gaan te beleggen. Heb er geen ervaring mee. Weet iemand of er iets geldt als een minimale inleg etc.

Is een bedrag van ¤ 2000,00 de moeite waard om mee te beginnen als startende belegger ?

Nee, er geldt geen bedrag dat je minimaal op je rekening moet hebben staan.

Of 2000 euro voldoende is om mee te beleggen kan ik niet zeggen. Het ligt er maar net aan welke aandelen je op het oog hebt en hoe lang je kunt wachten alvorens je winst maakt. Houd er ook rekening mee dat je je geld (of een gedeelte er van) kwijt kunt raken, dus beleg alleen met geld dat je niet direct nodig hebt of -nog liever- over hebt.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')