het altijd gezellige sportgala van de NOC*NSF.
genomineerden :
quote:
Voor de titel Sportman van het jaar 2003 zijn tennisser Martin Verkerk en schaatsers Gianni Romme en Erben Wennemars genomineerd. De strijd om de titel Sportvrouw van het jaar 2003 gaat tussen wielrenster Leontien van Moorsel en zwemsters Inge de Bruijn en Edith van Dijk.
Het dames hockeyteam, het heren honkbalteam en het heren estafetteteam (4 x 100m) zijn genomineerd voor de titel Sportploeg van het jaar 2003. Esther Vergeer (rolstoeltennis), Marije Smits (atletiek) en Carol de Meijer (rolstoelbadminton) zijn de genomineerden voor de titel Gehandicapte Sporter van het jaar 2003.
Van mij had Christiaan Albers best genomineerd mogen worden. Die werd bijna kampioen in 1 van de meest prestigieuze autosport- - takken, maar dat schijnt bij dat oerconservatieve NOC - NSF niet te tellen, want daar moet je schijnbaar een traditionele sport beoefenen om in aanmerking te komen. Ook Barney had genomineerd mogen worden. Je kan er over discussieren of je darts wel of niet als sport moet beschouwen (wat mij betreft: ja), maar die heeft een buitenaards goed jaar gedraait en had nu eindelijk wel eens de erkenning verdient die hem al jaaaaren toekomt. En ook Pieter moest er natuurlijk weer bij staan.
Eigenlijk vind ik die hele herenverkiezing best wel een aanfluiting, met alle respect voor Verkerk, Romme en Wennemars. Maar hoe klein kun je als sportfederatie wel niet denken?
Het zal bij de vrouwen wel weer Tinus worden, alhoewel ik het Van Dijk van harte gun, want dat openwater zwemmen vind ik schitterend en interessant om het eens bij het grote publiek onder de aandacht te brengen. Maar zowel Van Moorsel, De Bruin als Van Dijk zouden zeer waardige winnaressen zijn.
[Dit bericht is gewijzigd door Leatherface op 15-12-2003 19:07]
Het zal wel weer een schaatser worden.
Een sport waar ze in het buitenland nooit van hebben gehoord.
Van Nistelrooij is de beste van miljoenen andere voetballers.
Vrouwen: voor de laatste keer Leontien dan maar.
En als team de sprinters die onverwacht een prachtige prestatie neerzetten.
't Blijft toch wat magertjes dit jaar
quote:Het zwemmen gemist ?
Op maandag 15 december 2003 23:46 schreef popolon het volgende:
't Blijft toch wat magertjes dit jaar
quote:'k Was bezig met afzwemmen diploma H: twee weken onderwater zwemmen.
Op maandag 15 december 2003 23:48 schreef tong80 het volgende:[..]
Het zwemmen gemist ?
Sorry. Merk nu pas op dat de korte baan weer meedoet sinds we nieuwe toppers in opkomst hebben.
[Dit bericht is gewijzigd door popolon op 15-12-2003 23:52]
quote:Het heren estafette team zou ook geen verkeerde keuze zijn.
Op woensdag 17 december 2003 12:23 schreef mitt het volgende:
als de honkbalmannen maar winnen
Terecht.
En nog leuke gasten ook.
quote:Dione is
Op woensdag 17 december 2003 20:58 schreef SpankSpankeronie het volgende:
vindt u dat Dionne de Graaf niet kan presenteren toets dan een 1
quote:Inderdaad, volkomen terecht.
Op woensdag 17 december 2003 20:58 schreef tong80 het volgende:
Mannen estafette ploeg.Terecht.
En nog leuke gasten ook.
En Dione blijft