abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_15423322
Een vriend van mij heeft pas een probleem met zijn auto gehad op de snelweg, zijn motor was kapot gegaan bij een snelheid van 100 km/h. Hij heeft hierna meteen zijn auto aan de zijkant gezet en heeft de ANWB gebeld.

Nu kreeg hij van de overheid vorige week een brief met de melding dat hij voor de kosten moet opdraaien die hij gemaakt heeft bij het ongeluk, hierbij is er olie op het wegdek gekomen en hij moet deze kosten vergoeden.

Nu vond ik dit een erg vaag verhaal, hij moet nu 6000 euro gaan vergoeden omdat hij een ongeluk heeft gehad en daarbij is er olie gelekt op het wegdek.

Hij is WA plus gedekt en nu vraag ik mij af of hij nou echt voor die kosten moet opdraaien of dat het misschien te regelen is met de verzekering of iets anders.

pi_15423353
Wat zei de verzekering? Lijkt me slimmer dat hij zelf ff belt.
pi_15423409
Terecht, moeten anders onschuldige mensen voor de kosten opdraaien (indirect door belastingen etc) ?
pi_15423519
Als je een lantaarnpaal ramt moet je hem ook zelf betalen dus waarom zou het in dit geval anders zijn?
pi_15423548
Het lijkt me dat de verzekering dit dekt bij WA+

Het valt iig niet onder de casco

pi_15423551
Het klopt idd dat je zelf (of de verzekering) voor deze kosten op moet draaien. (Feit blijft wel dat 6000 euro ontzettend overdreven is en dat je hierbij altijd genaaid wordt)

Ik geloof dat dit ook onder de WA valt (schade aan derden)

pi_15423650
heb je geen nulletje teveel getikt?

logisch dat je moet betalen. WA verzekering zal het wel dekken.

pi_15423676
het enige wat ze normaal doen is wat zand erover gooien vanwege slipgevaar.. verder wordt er niks opgeruimd..
dus 6000 lijkt me wel ontzettend veel..
en de verzekering.. ik zou gewoon ff bellen.. ik vind het iig maar een extreem vaag verhaal.
pi_15423711
quote:
Op maandag 15 december 2003 11:30 schreef MegA het volgende:
het enige wat ze normaal doen is wat zand erover gooien vanwege slipgevaar.. verder wordt er niks opgeruimd..
Dat lijkt me stug. Ze maken het wegdek echt wel goed schoon.
pi_15423714
Lijkt mij dat de verzekering dat gewoon dekt hoor.
pi_15423754
Ik heb eens zo'n schrikhek (rood-wit gestreept hek) bij een T-splitsing geramd. Was op een zondag, 's ochtends om 5 uur (niet gedronken ) en had haast. Omdat er niemand bij betrokken was 's middags politie gebeld voor de zekerheid. Kwamen wel even twee agenten langs voor een gesprek (doorrijden na ongeval bla bla bla) dus ze wisten dat ik dat schrikhek had vernield.

Toch nooit iets van een rekening gezien terwijl er wel een gloednieuw hek is geplaatst (die een week later alweer vol met graffiti zat ).
Zelfde principe, ze wisten dat ik de "dader" was en ik heb er nooit meer wat van gehoord...

[Dit bericht is gewijzigd door _grover_ op 15-12-2003 11:35]

maandag 15 december 2003 @ 11:39:54 #12
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_15423862
Sowieso een gespecificeerde rekening van de kosten eisen. Als je moet betalen, moeten zij ook kunnen aantonen dat er kosten gemaakt zijn, en 6000 euro voor een stuk wegdek olievrij maken is debiel. Dat kan ik met een sopje en een hogedrukreiniger voor 5,- doen.
daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
  maandag 15 december 2003 @ 11:44:31 #13
74163 Tha_Ramsush
Beter wel, dan niet
pi_15423950
Ik zou het gewoon betalen en dan voor dat bedrag van alles gaan slopen... ergens midden op de snelweg een partytent neer zetten en daar een feest gaan vieren alsof er niks aan de hand is...
zelf verkeersborden gaan slopen en die ook plaatsen, etc..
Soms is er zoveel wat we voelen, maar zo weinig wat we kunnen zeggen... ©
  maandag 15 december 2003 @ 11:47:11 #14
32050 Roadster
Heb jij cabrio ofzo?
pi_15423999
quote:
Op maandag 15 december 2003 11:44 schreef Tha_Ramsush het volgende:
Ik zou het gewoon betalen en dan voor dat bedrag van alles gaan slopen... ergens midden op de snelweg een partytent neer zetten en daar een feest gaan vieren alsof er niks aan de hand is...
zelf verkeersborden gaan slopen en die ook plaatsen, etc..
lol... kijken hoe snel JIJ dan gesloopt wordt.

Inderdaad gewoon ff voorlegen bij de verzekering, die vergoeden het ws gewoon.

If everything is under control, you're not going fast enough!!!
pi_15424017
Dan heb ik geluk gehad Mijn blok was geexplodeerd en nadat me auto op de sleepwagen stond kon je er als je wilde gaan zwemmen in de olie die er nog op de weg lag. Heb er zelf wat zand op gegooit, en die sleepwagen zei niets verder.. heeft me dus hoop geld gescheeld.
Where facts are few, experts are many.
pi_15424236
Ongeluk dat hij heeft veroorzaakt doordat zijn auto olie lekte op de weg bedoel je? Erg vage openingspost...
Verhalen van films worden telkens oppervlakkiger, maar de uitwerking gedetailleerder. Mja, sorry, wist even niets beters neer te gooien in m'n signature :+
pi_15425141
quote:
Op maandag 15 december 2003 11:56 schreef Sorcerer8472 het volgende:
Ongeluk dat hij heeft veroorzaakt doordat zijn auto olie lekte op de weg bedoel je? Erg vage openingspost...
Lees het anders nog een keer.
pi_15425348
quote:
Op maandag 15 december 2003 12:29 schreef Conflict het volgende:

[..]

Lees het anders nog een keer.

Reageer anders even inhoudelijk en met informatie waar we ook degelijk iets aan hebben
M'n signature, wat doe je :{
  maandag 15 december 2003 @ 13:30:11 #19
32050 Roadster
Heb jij cabrio ofzo?
pi_15426750
quote:
Op maandag 15 december 2003 12:37 schreef Viper_74 het volgende:

[..]

Reageer anders even inhoudelijk en met informatie waar we ook degelijk iets aan hebben

lol... conflict ligt de laatste tijd wel veel in conflict
If everything is under control, you're not going fast enough!!!
pi_15429184
Een collega van m'n stage is bij de brandweer, het kost ongeveer 200 euro per meter (chemisch-reiningen). Ze hebben ooit een spoor van 15 km moeten opruimen (Dat is dus 3 miljoen euo)
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
  maandag 15 december 2003 @ 22:41:45 #21
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_15442412
quote:
Op maandag 15 december 2003 11:39 schreef Oosthoek het volgende:
Sowieso een gespecificeerde rekening van de kosten eisen. Als je moet betalen, moeten zij ook kunnen aantonen dat er kosten gemaakt zijn, en 6000 euro voor een stuk wegdek olievrij maken is debiel. Dat kan ik met een sopje en een hogedrukreiniger voor 5,- doen.
Tel maar eens uit, een paar brandweermannen,politiemannen,voorrijkosten van brandweer/politie,materiaalgebruik,milieuheffing,BTW.

We spreken hier over olie,een schadelijk goedje voor moeder natuur en de asfalt(gebruikers).Natuurlijk probeert een gemeente/rijkswaterstaat zijn of haar kosten te verhalen op iemand(en terecht).En het is een beetje dom om te denken dat die mensen toch hun werk moeten doen, en dat dit dan maar ff gratis moet.Als jij de wegenwacht belt, dan komt er een monteur van de anwb,die moet je gewoon betalen(lidmaatschap),als je wasmachine kapot is dan komt er ook een monteur die je machine repareert tegen een tarief + voorrijdkosten.
Word je ziek,of je krijgt een ongeluk,dan kokmt er een ambulance die je medische zorg verstrekt en je vervoert naar het ziekenhuis.Deze rekening word weer betaald door je ziekenfonds.
Krijg je een ongeluk ,of motorische pech en je "beschadigt" het wegdek,tja dan is het ook logisch dat je daarvan ook een rekening krijgt,deze word vergoed door de autoverzekering(schade aan derden).
Wel moet je rekening houden met val van je No-Claim,maar het gaat hier om 6000 euro,ik denk dat het rendabel is om het op te geven aan de verzekering ipv zelf te betalen.

Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
  maandag 15 december 2003 @ 22:51:55 #22
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_15442729
Tsjonge jonge zeg ¤6000! Stond de olie in de fik ofzo dat ze het asfalt hebben moeten vervangen?
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_15443859
Echt je reinste fukking stierenstront. Waar halen ze het lef vandaan! Ik zou me moeten beheersen om de kerel die me dat kwam zeggen niet recht op z'n bakkes te slaan. Maar ze zullen natuurlijk wel schijnheilig een brief achteraf sturen.

BPM, belasting, accijnzen, belasting over accijnzen, wegenbelasting en dan NOG krijg je een rekening als je bij een ongeluk olie kwijtraakt op het wegdek? Hallo, we betalen voor het gebruik van de wegen, of je nu een wieldop, schroef of olie verliest, dat is het risico van de weg laten gebruiken door voertuigen. Een risico dat de STAAT dus hoort te dragen -en waar ze méér dan genoeg geld voor int- en niet de burger die al half krom moet liggen om zelfs maar in een auto te kunnen rijden. Maar het is zo leuk he, burgertje pesten!

Als ik jouw vriend was, dan zocht ik het tot op de bodem uit, en desnoods schreef ik alle politici en kranten aan waarvan ik de adressen kan vinden.

"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  maandag 15 december 2003 @ 23:33:30 #24
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_15443990
quote:
Op maandag 15 december 2003 23:28 schreef StefanP het volgende:
Echt je reinste fukking stierenstront.

Hallo, we betalen voor het gebruik van de wegen,

Als je bij de V&D betaald voor naar de WC te gaan, dan wil het ook niet zeggen dat je de pot van de muur af mag rammen.

Gebruik van de weg = er overheen rijden, en niet beschadigen.

Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
  dinsdag 16 december 2003 @ 00:12:53 #25
68446 Novitec
Een oude bekende
pi_15445108
quote:
Op maandag 15 december 2003 23:33 schreef Herr.Flick het volgende:

[..]

Als je bij de V&D betaald voor naar de WC te gaan, dan wil het ook niet zeggen dat je de pot van de muur af mag rammen.

Oh shit! En daar kom je nu mee?

Maar okee, 6.000 euro is inderdaad voor een particulier een heel groot bedrag, maar inderdaad komt er een hoop bij kijken aan personeel, wegafzetting en het risico van ongevallen als men niet de weg schoonmaakt. En inderdaad betalen wij als automobilisten een hoop accijnzen die niet altijd evenredig terugkeren in onderhoud danwel beveiliging danwel uitbreiding van ons wegennet, maar feit blijft dat als je iets bewust of onbewust sloopt, je toch de rekening moet betalen. Ram maar eens voor de lol een paar meter vangrail....word je ook niet vrolijk van de rekening achteraf (100 euro per meter of zo? En je pakt een hoop meters als je met 120km/h een zijdelingse "kussengevecht" aangaat met de vangrail.... )....

N.

Al is het leven nog zo snel, de dood achterhaalt haar wel.....
pi_15445132
Je bent verplicht om er voor te zorgen dat je auto perfect in orde is, olie lekken is dus voor eigen risico
pi_15447118
De verzekering dekt die schade, WA is wettelijk aansprakelijk, dus de schade die je aan andere aanricht wordt vergoed.
Satan Stole My Teddybear
  dinsdag 16 december 2003 @ 09:04:54 #28
74163 Tha_Ramsush
Beter wel, dan niet
pi_15447871
quote:
Op maandag 15 december 2003 23:33 schreef Herr.Flick het volgende:

[..]

Hoewel dat ook wel weer fijn is om te doen!!
Als ik ergens voor de wc moet betale, pis ik altijd zoveel mogelijk alles onder...
Soms is er zoveel wat we voelen, maar zo weinig wat we kunnen zeggen... ©
  dinsdag 16 december 2003 @ 09:07:35 #29
57724 WattaFakka
Het was fijn...
pi_15447926
Wat dacht je van al die milieuwetten waardoor de hele grond schoongemaakt moet worden/weg afgezet etc... .
... hier geweest te zijn!!!!
pi_15448744
ja je moet het betalen, maar je kan die rekening rechtrstreeks naar je verzekeringsmaatschappij sturen

zelf ook gehad, ben keer op een rotonde eruit gevlogen toen bleek dat er water lag en ik in mijn eigen auto abs heb en die niet, stoeprand geraakt waardoor carter leksloeg en een verkeersbord raakte, kreeg voor de schade een rekening van rond de 3000 gulden destijds, netjes betaald door de verzekering, geen enkel probleem

pi_15448900
quote:
Op dinsdag 16 december 2003 00:13 schreef _The_General_ het volgende:
Je bent verplicht om er voor te zorgen dat je auto perfect in orde is, olie lekken is dus voor eigen risico
en toen was lezen ook weer een vak.
Er staat toch dat het door een ongeluk is gekomen.
pi_15453582
quote:
Op maandag 15 december 2003 11:30 schreef MegA het volgende:
dus 6000 lijkt me wel ontzettend veel..
en de verzekering.. ik zou gewoon ff bellen.. ik vind het iig maar een extreem vaag verhaal.
huren schoonmaakbedrijf, afzetten rijstrook, regelen verkeer, salaris betalen van mensen......

6000 is wel goed

pi_15464073
Ik zag eerst op TV, dat iemand zich dood had gereden tegen een boom. Het eerste wat over het ongeluk via de post binnen kwam bij de nabestaanden was de rekening van de boom
  dinsdag 16 december 2003 @ 21:12:08 #34
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_15465461
Ik heb er wel eens een lichtsluis afgereden op het Kleinpolderplein bij Rotterdam, ding liep door de hele bocht ~ soort van TL verlichting ; nooit een rekening gezien van verkeer en waterstaat.
(wel vier jaar in de min gestaan bij de verzekering )
Die lichtsluis is nooit meer teruggekomen trouwens.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')