Ik wilde hier jullie mening even hebben over dit onderwerp.
Dus wel minder ongelukken maar ze worden wel "erger"
Wat zeg je?
DAT JE DE DARWIN AWARD GEWONNEN HEBT!
quote:
Op maandag 15 december 2003 10:05 schreef Bioslock het volgende:
Ik ben voor tegen.
quote:mag ik je erop wijzen dat roken minder vervuilt dan een dag vuurwerk afknallen?
Op maandag 15 december 2003 10:30 schreef ICTservice het volgende:
Vind ik ook. Als ze dat gaan verbieden door de mileieuvervuiling kan je net zo goed ook roken gaan verbieden.
quote:eens!
Op maandag 15 december 2003 10:13 schreef Hiawatha het volgende:
Vuurwerk hoort wel een beetje bij Oud & Nieuw. Maar ik ben ervoor om in elke stad vuurwerk door professionals af te laten steken op, bijvoorbeeld, het marktplein. Een groot mooi siervuurwerk waar iedereen naar kan kijken. Geen ongelukken meer en geen grote rotzooi meer de dagen na O&N.
Ik heb vroeger wel vuurwerk afgeschoten, maar vind het nu niks meer.
Misschien dat mensen hun vuurwerk gedrag wel een stuk kunnen verminderen of een centraal groepje alleen maar vuurwerk afsteekt en de rest van de buurt er maar naar kijkt enzo. Dat lijkt me al stukken beter.
quote:Ze moeten gewoon verminderen, als ik sommige zo zie denk ik van "moet dat nou, zoveel? '"
Op maandag 15 december 2003 10:39 schreef TechXP het volgende:
HIer staat wat over vuurwerk en milieu:
http://cgi.milieucentraal.nl/buildframeset.cgi?page=http://www.milieucentraal.nl/data/gebruiksartikelen/gebruiksartikelen_vuurwerk.htmIk heb vroeger wel vuurwerk afgeschoten, maar vind het nu niks meer.
Misschien dat mensen hun vuurwerk gedrag wel een stuk kunnen verminderen of een centraal groepje alleen maar vuurwerk afsteekt en de rest van de buurt er maar naar kijkt enzo. Dat lijkt me al stukken beter.
[Dit bericht is gewijzigd door ICTservice op 15-12-2003 10:49]
quote:
Op maandag 15 december 2003 10:05 schreef Bioslock het volgende:
Ik ben voor tegen.
quote:Dat is mischien wel een mogelijkheid, maar weet je wel hoeveel dat gaat kosten
Op maandag 15 december 2003 10:13 schreef Hiawatha het volgende:
Vuurwerk hoort wel een beetje bij Oud & Nieuw. Maar ik ben ervoor om in elke stad vuurwerk door professionals af te laten steken op, bijvoorbeeld, het marktplein. Een groot mooi siervuurwerk waar iedereen naar kan kijken. Geen ongelukken meer en geen grote rotzooi meer de dagen na O&N.
Er zijn jaarlijks maar twee tradities waar ik aan mee doe, Kerstmis en Oudejaarsavond. En daar gaat geen verandering in komen.
quote:Helemaal mee eens
Op maandag 15 december 2003 10:52 schreef RetepV het volgende:
Vuurwerk hoort erbij. De VS en Europa hebben de afgelopen 10 jaar meer vuurwerk de lucht in geschoten dan de NL bevolking in 40 jaar tijd. Allemaal onder het mom van 'het kwaad verdelgen'. Well, vuurwerk verdelgt voor mij ook het kwaad, het verjaagt de slechte geesten van het afgelopen jaar. Ik heb weer heel wat geesten weg te jagen, dus ik steek wel weer voor minstens 20 euro vuurwerk af.Er zijn jaarlijks maar twee tradities waar ik aan mee doe, Kerstmis en Oudejaarsavond. En daar gaat geen verandering in komen.
en dus niet als een halve mongool een week van te voren gaat knallen en rotjes in brievenbussen en prullenbakken gaat liggen gooien
quote:Definieer ouder eens. Ik vind het nl. nog net zo leuk als in mijn tienerjaren en jonger. Ben nu 29, hangend tegen de 30.
Op maandag 15 december 2003 17:59 schreef eXistor het volgende:
als je ouder bent, dan is het mischien niet meer zo leuk
maar vuurwerk in je kinderjaren roeleert!
siervuurwerk boeit me niks, en het knalvuurwerk stelt niks voor in NL
nu wacht ik gewoon lekker tot de 31e, als ik nog aan illegaal vuurwerk kan komen
[Dit bericht is gewijzigd door eXistor op 16-12-2003 13:07]
quote:Idd. met vuurwerkafsteek-lessen onder begeleiding van een vuurwerkafsteekinstucteur en examen.
Op maandag 15 december 2003 10:41 schreef BrickTop het volgende:
Je gaat toch ook geen auto's verbieden omdat een paar jokers niet kunnen rijden.
Zoals met zoveel dingen: een kleine groep verpest het voor de rest.
Ik pleit voor een vuurwerkafsteekcertificaat
Vuurwerk moet niet verboden worden vind ik, want dan halen de mensen het wel ergens anders vandaan. Maar dan illegaal met alle potentiële gevolgen van dien.
quote:Hardere knallers, die gelijk je hele bovenlichaam meenemen als het verkeerd gaat.
Op dinsdag 16 december 2003 16:02 schreef MaxiTitan het volgende:[..]
Idd. met vuurwerkafsteek-lessen onder begeleiding van een vuurwerkafsteekinstucteur en examen.
Gat in de markt.![]()
Vuurwerk moet niet verboden worden vind ik, want dan halen de mensen het wel ergens anders vandaan. Maar dan illegaal met alle potentiële gevolgen van dien.
Best 'n goed idee eigenlijk
Maar degene die het super vinden mogen het van mij blijven afsteken.
En het hoort toch bij oud & nieuw. Zonder vuurwerk is het geen oud & nieuw.
quote:Zoiets bijvoorbeeld ja...
Op dinsdag 16 december 2003 16:03 schreef Aardwetenschapper het volgende:[..]
Hardere knallers, die gelijk je hele bovenlichaam meenemen als het verkeerd gaat.
De getraumatiseerde omstanders zullen nooit meer vuurwerk afsteken.
quote:ROFL!
Op maandag 15 december 2003 10:18 stak NorthernStar een vuurpijl af en die toverde het volgende op het zwerk:
Ik vind dat vuurwerk bij natuurlijke selectie hoort.Wat zeg je?
DAT JE DE DARWIN AWARD GEWONNEN HEBT!
Maar serieus. Ik vind er zelf geen (&^*%$ an, dat vuurwerk, maar als een ander daar plezier aan beleefd, best hoor. Wel streng optreden tegen grapjurken die in de dagen voor O&N hardlopers achternasmijten e.d.
[Dit bericht is gewijzigd door raxtor op 17-12-2003 15:06]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |