En weer verder
quote:Ja echt wel, ik vind het een kunstwerkje. Bij de nieuwe albums zie je dat nog beter.
Op zondag 14 december 2003 17:03 schreef Summoner het volgende:
Mooie hoes he.
Die van 'The Fire of Awakening' nog beter, en veeel gelikter
Overgins, Kent iemand Impending Doom? en Command? (Summo/Jeex bijv)
en, HOE MOET HET NU MET STRATO!? (zo zonder Kotipelto
)
quote:Summo, ik reageer even in je fotoboek
Op zondag 14 december 2003 22:48 schreef Summoner het volgende:
Impending Doom ken ik zeker, heb er een 7" en een 2CD compilatie van. Best een coole band, wil er zeker nog wat meer albums van hebben.
quote:Uhuh
Op zondag 14 december 2003 22:54 schreef Summoner het volgende:
Mede tot stand gebracht door Capricornus. Grappig. Even bestuderen.
quote:hmmz, vreemd
Op zondag 14 december 2003 22:57 schreef Summoner het volgende:
De site werkt overigens niet goed bij mij, ik krijg voortdurend foutmeldingen.
quote:Bij graspop stond ik bij een paar hele koele gasten, die ik niet echt kende, maar we stonden same wel leuk mee te springen en te zingen
Op zondag 14 december 2003 11:45 schreef Djaser het volgende:[..]
Waar stond je dan? En wat versta je onder goede sfeer ik vond het best gezellig, maar heel vermoeiend.
quote:Dat heb je sowieso sneller op festivals.
Op zondag 14 december 2003 23:27 schreef ThE_ED het volgende:[..]
Bij graspop stond ik bij een paar hele koele gasten, die ik niet echt kende, maar we stonden same wel leuk mee te springen en te zingen
Dat was hier wat minder.
quote:Ja idd, ik heb heel vaak dat ik een paar gave mensen tegenkom waar ik een paar uur mee omhang
Op zondag 14 december 2003 23:40 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Dat heb je sowieso sneller op festivals.
quote:Niet illegaal toch? Er zijn al genoeg programma's tegenwoordig om je eigen internetradio stationnetje op te zetten dus...
heb een gaaf shoutcast radiostation gevonden
Wat wordt er gedraaid? Black/death/thrash metal? Zegmaar, de tegenpool van Aardschok radio?
quote:ja, shoutcast
Op zondag 14 december 2003 23:49 schreef Yokozuna het volgende:[..]
Niet illegaal toch? Er zijn al genoeg programma's tegenwoordig om je eigen internetradio stationnetje op te zetten dus...
Wat wordt er gedraaid? Black/death/thrash metal? Zegmaar, de tegenpool van Aardschok radio?
het punt dat niet echt mag is de backbone waar 't op draait
en der komen af en toe wat bands die op ';t randje zijn langs, verder gewoon veel Morbid Angel, The Crown, Carpathian Forest, Venom etc etc
quote:uiteraard
Op zondag 14 december 2003 23:59 schreef AudreyHepburn het volgende:
Mag ik hier als part-part-time semi-Metalhead met een 0-urencontract hier toch even stiekum posten nu ik zaterdag ook Fear of the Dark heb meegebruld ?
Hoi
alles okay?
enzo
* Graveland snift van emotionele blijdschap
quote:Ik moet bij deze eerlijk bekennen dat ik ongeveer 7 Maiden nummers ken, maar daarvan heb ik er gisteren dus 3 kunnen meebrullen. Tis net echt zo.
Op maandag 15 december 2003 00:03 schreef Graveland het volgende:[..]
uiteraard
Hoi
alles okay?
enzo
* Graveland snift van emotionele blijdschap
quote:dat is al een aardige stap in de goeie richting toch?:P
Op maandag 15 december 2003 00:05 schreef AudreyHepburn het volgende:[..]
Ik moet bij deze eerlijk bekennen dat ik ongeveer 7 Maiden nummers ken, maar daarvan heb ik er gisteren dus 3 kunnen meebrullen. Tis net echt zo.
.
quote:goedzo, het begin is er
Op zondag 14 december 2003 23:59 schreef AudreyHepburn het volgende:
Mag ik hier als part-part-time semi-Metalhead met een 0-urencontract hier toch even stiekum posten nu ik zaterdag ook Fear of the Dark heb meegebruld ?
quote:
Op maandag 15 december 2003 00:19 schreef Tokus het volgende:[..]
goedzo, het begin is er
Ik bederf het vast als ik zeg dat ik naar HIM wil deze winter. .
quote:Ik had in Ahoy de indruk dat ik de enige was die doorhad dat het ging beginnen.
Op zondag 14 december 2003 23:42 schreef Seborik het volgende:
In Leuven was het zo gaaf aan het begin. Bij Doctor Doctor gingen alle vuisten al de lucht in en begon iedereen te juichen.
En coole gasten heb ik bij de ingang zat gezien.
quote:ja, en het was natuurlijk het laatste concert van het festival, en maiden, en wat koude wind...
Op zondag 14 december 2003 23:40 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Dat heb je sowieso sneller op festivals.
quote:jazeker
Op maandag 15 december 2003 09:19 schreef pro_jeex het volgende:
wolflairradio heerlijk hè?
quote:dan hou je hem zelf
Op maandag 15 december 2003 12:02 schreef Graveland het volgende:[..]
jazeker
ik ren zo even richting platenworm
Weakling - Deas as Dreams oppikken voor een kennis uit Finland
terwijl ik em zelf ook wil
quote:Neen
Op maandag 15 december 2003 12:18 schreef rena het volgende:[..]
dan hou je hem zelf
welkom, overigens
quote:hoezo welkom?
Op maandag 15 december 2003 12:23 schreef Graveland het volgende:[..]
Neen
welkom, overigens
quote:Ze hebben daar wel beter spul, ik ga volgende week weer inslaan
Op maandag 15 december 2003 12:02 schreef Graveland het volgende:[..]
jazeker
ik ren zo even richting platenworm
Weakling - Deas as Dreams oppikken voor een kennis uit Finland
terwijl ik em zelf ook wil
quote:
Op maandag 15 december 2003 12:28 schreef rena het volgende:[..]
hoezo welkom?
ik hoor hier niet thuis
quote:Mya, ik ben NU weg
Op maandag 15 december 2003 12:29 schreef pro_jeex het volgende:[..]
Ze hebben daar wel beter spul, ik ga volgende week weer inslaan
quote:
Op maandag 15 december 2003 12:39 schreef Graveland het volgende:[..]
Mya, ik ben NU weg
quote:
Op maandag 15 december 2003 12:29 schreef pro_jeex het volgende:[..]
quote:ze hadden dan wel geen Weakling
Op maandag 15 december 2003 12:42 schreef pro_jeex het volgende:[..]
Laterzzz
Destruction Ritual
en die live MCD: Kill yourself or someone you Love
quote:(bron: blabbermouth (duh))
MY DYING BRIDE Name New Album, Audio Samples Posted Online! - Dec. 15, 2003
MY DYING BRIDE have set "Songs Of Darkness, Words Of Light" as the title for their eighth studio album, due on February 16, 2004 through Peaceville Records.The follow-up to 2001's "The Dreadful Hours" was recorded and mixed at Academy Studio in Dewsbury, West Yorkshire with producer Mags and is said to "[echo] their crowning early '90s album, 'Like Gods Of The Sun', bringing with it a light and shade writing process which has thrown up possibly their most commercial tune to date, the graceful 'My Wine In Silence'."
MY DYING BRIDE are currently working on a promotional video for the track "The Price Of Beauty" with director Andy Green, who was responsible for the artwork on the new CD. In addition, the group filmed their Nov. 2 sell-out show at the Hof ter Lo in Antwerp, Belgium for their second full-length DVD, tentatively slated for a spring 2004 release.
quote:Cool, het wordt vast weer een uitstekend album.
Op maandag 15 december 2003 14:04 schreef ThE_ED het volgende:
yeey!
quote:Ik vind My Dying Bride af en toe zeer gaaf, vooral het wat snellere werk, maar overal zit een geweldige sfeer achter
Op maandag 15 december 2003 14:06 schreef Summoner het volgende:[..]
Cool, het wordt vast weer een uitstekend album.
quote:Die live cd heb ik
Op maandag 15 december 2003 14:04 schreef Graveland het volgende:[..]
ze hadden dan wel geen Weakling
maar wel 2 Krieg cd's opgepiktDestruction Ritual
en die live MCD: Kill yourself or someone you Love
quote:
Op maandag 15 december 2003 14:07 schreef Graveland het volgende:[..]
Ik vind My Dying Bride af en toe zeer gaaf, vooral het wat snellere werk, maar overal zit een geweldige sfeer achter
quote:Moet ik em branden of heb je em liever origineel?
Op maandag 15 december 2003 14:08 schreef pro_jeex het volgende:[..]
Die live cd heb ik
DIe andere wou ik volgende week ophalen
quote:Jawel
Op maandag 15 december 2003 14:09 schreef pro_jeex het volgende:[..]
IK vind het echt een kut band, maar dat had je vast al wel verwacht.
quote:Nee, ik koop hem wel ff op eBay anders vraag ik die gast van de platenworm wel ff of ie em weer bestelt.
Op maandag 15 december 2003 14:09 schreef Graveland het volgende:[..]
Moet ik em branden of heb je em liever origineel?
quote:Ja, mijne gelukkig niet
Op maandag 15 december 2003 14:10 schreef Graveland het volgende:[..]
Jawel
maar smaken verschillen eh
quote:Hij heeft em dachtik nogwel hoor
Op maandag 15 december 2003 14:11 schreef pro_jeex het volgende:[..]
Nee, ik koop hem wel ff op eBay anders vraag ik die gast van de platenworm wel ff of ie em weer bestelt.
quote:Dat hoop ik dan maar
Op maandag 15 december 2003 14:23 schreef Graveland het volgende:[..]
Hij heeft em dachtik nogwel hoor
quote:iemand had op het nippertje de laatste Weakling cd voor mijn neus weggesnaaid
Op maandag 15 december 2003 14:24 schreef pro_jeex het volgende:[..]
Dat hoop ik dan maar
quote:Zo weet je ook weer hoe dat voelt.
Op maandag 15 december 2003 14:27 schreef Graveland het volgende:[..]
iemand had op het nippertje de laatste Weakling cd voor mijn neus weggesnaaid
Er stonden nog wel een paar vette cd's daar hoor
quote:natuurlijk
Op maandag 15 december 2003 14:06 schreef Summoner het volgende:[..]
Cool, het wordt vast weer een uitstekend album.
quote:Gesigneerd tourboek kopen?
Op zondag 14 december 2003 22:42 schreef Graveland het volgende:
en, HOE MOET HET NU MET STRATO!?(zo zonder Kotipelto
)
100 euro.
quote:Gaaf, even in winamp opslaan dan. Nu draaiend: Necrophobic
Op zondag 14 december 2003 23:52 schreef Graveland het volgende:
http://www.wolflairradio.comhet punt dat niet echt mag is de backbone waar 't op draait
en der komen af en toe wat bands die op ';t randje zijn langs, verder gewoon veel Morbid Angel, The Crown, Carpathian Forest, Venom etc etc
De broadband stream is trouwens 128kbit, maar hij klinkt als 64kbit stereo ofzo, beetje raar. Ligt misschien aan de productie van de gestreamde nummers. Komen er ook nieuwe albums op? Dan bestaat er tenminste weer es een radio waardoor je een beetje bij blijft.
[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 15-12-2003 17:22]
quote:Het stikt van de black metal
Op maandag 15 december 2003 16:48 schreef Yokozuna het volgende:[..]
Gaaf, even in winamp opslaan dan. Nu draaiend: Necrophobic
Klinkt grappig, heeft wel wat weg van The Crown.
De broadband stream is trouwens 128kbit, maar hij klinkt als 64kbit stereo ofzo, beetje raar. Ligt misschien aan de productie van de gestreamde nummers. Zit wel veel rauwe shit bij, dus Ophion al keer gehoord?
quote:Alle keren dat ik nog geluisterd heb heb ik alleen maar black metal gehoord, maar ik weet niet of het alleen maar black metal is, iig veel
Op maandag 15 december 2003 17:27 schreef Yokozuna het volgende:
Dus bijna alleen blackmetal? Of gewoon extreme metal?
Ik hoor gewoon 4 minuten lang geknars, en een gitaarriff die elke minuut een beetje verandert. Nog eentoniger dan Conquerors of Armageddon van Krisiun, ik vind het maar crappy.
quote:Geen last van, dat is 1 van de beste nummers van die cd, alleen dat nummer duurt vet lang
Op maandag 15 december 2003 17:36 schreef Yokozuna het volgende:
Ik hoor nu Burzum - Jezusy Tod.Ik hoor gewoon 4 minuten lang geknars, en een gitaarriff die elke minuut een beetje veranderd. Nou geweldig die sfeer, ik vind het maar saai en eentonig.
Hail Burzum
Wat vind je van Taake?
[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 15-12-2003 17:42]
quote:Dat vind ik nou net weer een baggerband.
Op maandag 15 december 2003 17:39 schreef Yokozuna het volgende:
Wel leuk dat je met de simpelste muziek die er bestaat mensen helemaal uit hun dak kan laten gaan. Ik ga ook maar een blackmetal band beginnen denk ik.Wat vind je van Taake?
Maar black metal gaat mij heel veel om sfeer, als ik techniek wil, luister ik wel naar manowar, judas priest, agent steel of death etc etc.
Taake vind ik ook supergaar, een van de gaarste blackmetal bands. Burzum kan ik ook (nog) niet waarderen, maar die waren er tenminste nog vroeg bij. Taake is gewoon inspiratieloze na-aperij.
quote:Nee, Taak komt niet in m'n top 50 black metal bands voor
Op maandag 15 december 2003 17:45 schreef Yokozuna het volgende:
Ik kan die sfeer gewoon niet bevattenBands als Enslaved vind ik vaak wel erg sfeervol, maar als ik dan dat nummer van Burzum hoor, is het enige wat ik hoor een hihat en knarsgitaren. Daar zal ik wel teveel op letten door te weinig luisteren ofzo...
Taake vind ik ook supergaar, een van de gaarste blackmetal bands.
De onlangs uitgebrachte DVD is trouwens ook een must, Yokozuna.
quote:Waarom doet dit het bij mij niet?
http://www.wolflairradio.com
quote:Het is ons niet gegund
Op maandag 15 december 2003 19:38 schreef Summoner het volgende:
Dat is bij mij ook al het geval.
Video van Mastodon is trouwens uit, op http://www.relapse.com/ is die te downloaden.
quote:Ach, ik heb eigenlijk ook wel wat beters te doen. Zoals het luisteren naar die mega gave KK Null plaat die ik vanmiddag gekocht heb.
Op maandag 15 december 2003 19:59 schreef mr_cucumber het volgende:
Het is ons niet gegund
quote:Idd, ik heb hem gisternacht al even bekeken. Cool clipje!
Video van Mastodon is trouwens uit, op http://www.relapse.com/ is die te downloaden.
quote:Ja ik ook, maar ik vroeg me af waar graveland en pro-jeex zo enthousiast over waren..al kan ik het denk wel raden
Op maandag 15 december 2003 20:01 schreef Summoner het volgende:
Ach, ik heb eigenlijk ook wel wat beters te doen. Zoals het luisteren naar die mega gave KK Null plaat die ik vanmiddag gekocht heb.
quote:Zekers..koel nummer ook, koele band..tijd dat ze weer eens komen toeren (en dan het liefst met Dillinger en BBTS)
Idd, ik heb hem gisternacht al even bekeken. Cool clipje!
quote:Japanse grootheid op het gebied van avantgarde, experimentele rock en noise.
Op maandag 15 december 2003 20:08 schreef mr_cucumber het volgende:
Maar KK Null? enlighten me
quote:
The experimental multi-instrumentalist K.K. Null was born in Tokyo, Japan, on September 13, 1961. He began as a guitarist, but soon added composer, singer, electronic wiz, drummer, and even "Butoh" dancer to his impressive musical resumé. Null joined the noise/prog rock outfit Ybo2 in 1984, issuing several albums and EPs throughout the remainder of the decade. From there, Null produced albums for other artists, created his own record label (Nux Organization), and played with others: with the self-described "progressive hardcore trio" Zeni Geva, John Zorn, Steve Albini, the Boredoms' Seiichi Yamamoto, Jim O'Rourke, Merzbow, Fred Frith, James Plotkin, Keiji Haino, Otomo Yoshihide, Jon Rose, Atau Tanaka, Zbigniew Karkowski, and Philip Samartzis, as well as supporting such artists as Sonic Youth and Mike Patton on tour. Null has released more than 60 albums, and he launched a new project, Monster DVD, in 2001.
quote:Dat zou wel een gave package zijn ja zekers.
Zekers..koel nummer ook, koele band..tijd dat ze weer eens komen toeren (en dan het liefst met Dillinger en BBTS)
quote:Jij ging toch drummen in Bosmist, ons necro-blek projectje?
Op maandag 15 december 2003 17:39 schreef Yokozuna het volgende:
Wel leuk dat je met zulke oersimpele muziek mensen helemaal uit hun dak kan laten gaan. Ik ga ook maar een blackmetal band beginnen denk ik. Nahja, ik houd gewoon van afwisselendere muziek. Of bands die compositorisch tenminste een beetje gevorderd zijn (bijv. Enslaved of Satyricon)Wat vind je van Taake?
quote:Bij mij doet ie het wel, Absurd draaien ze nu
Op maandag 15 december 2003 19:36 schreef mr_cucumber het volgende:[..]
Waarom doet dit het bij mij niet?
Als ik op 'listen-broadband' klikt opent die een pagina die die vervolgens niet kan vinden..wat doe ik fout?
quote:Met KK Null heb ik samengewerkt aan de soundtrack van een film genaamd Headcheese
Op maandag 15 december 2003 20:08 schreef mr_cucumber het volgende:[..]
Ja ik ook, maar ik vroeg me af waar graveland en pro-jeex zo enthousiast over waren..al kan ik het denk wel raden
Maar KK Null? enlighten me
[Dit bericht is gewijzigd door pro_jeex op 15-12-2003 21:48]
Mijn projecten zijn In Times of War, Necrophile en Serial Raper, alleen met die laatste brengt niets meer uit.
[Dit bericht is gewijzigd door pro_jeex op 15-12-2003 21:31]
quote:Wow jij houd van noise? Gaaf, ik heb laatst een gave merzbow cd gekocht, 4 cd's in een filofax
Op maandag 15 december 2003 20:01 schreef Summoner het volgende:[..]
Ach, ik heb eigenlijk ook wel wat beters te doen. Zoals het luisteren naar die mega gave KK Null plaat die ik vanmiddag gekocht heb.
quote:Aha..ik ben niet zo van de noise..zeker geen hele cd's
Op maandag 15 december 2003 20:23 schreef Summoner het volgende:[..]
Japanse grootheid op het gebied van avantgarde, experimentele rock en noise.
[..][afbeelding]
[..]Dat zou wel een gave package zijn ja zekers.
Er was sprake van een toer van BBTS met Mastodon in het voorjaar las ik ergens in een interview, of het doorgaat is een tweede, en aangezien Dillinger ook wel vriendjes zijn met BBTS en Mastodon zou het een leuke aanvulling zijn
quote:Wow... jij hebt met KK Null samengewerkt?! Dat is niet niks. Hoe is dat tot stand gekomen? Is die soundtrack ook op cd uitgebracht?
Op maandag 15 december 2003 21:23 schreef pro_jeex het volgende:
Met KK Null heb ik samengewerkt aan de soundtrack van een film genaamd Headcheese
Ik sta ook met naam vermeld in de aftiteling
Is op dvd uitgekomen samen met de film Freak.
quote:Je brengt je werk op cd-r formaat uit?
Op maandag 15 december 2003 21:29 schreef pro_jeex het volgende:
Ik ben al sinds 1996 een noise artist, laatst ben ik uitgebracht op een verzamel cd van open wound (label van the grey wolves), 4 nummers heb ik gedoneerdMijn projecten zijn In Times of War, Necrophile en Serial Raper, alleen met die laatste brengt niets meer uit.
quote:Ik ben maar een gematigd noise liefhebber hoor, ik mag diep in de nacht wel eens een drone of noise plaat opzetten.
Op maandag 15 december 2003 21:50 schreef pro_jeex het volgende:
Wow jij houd van noise? Gaaf, ik heb laatst een gave merzbow cd gekocht, 4 cd's in een filofaxTimehunter heet ie
Merzbow heeft wel wat goed materiaal uitgebracht, maar ook wat spul wat ik echt niet trek. Is die "Timehunter" goed? Hij heeft overigens ook een 50CD box uitgebracht, de "Merzbox".
quote:Ja, cool. Misschien nog Sulaco erbij?
Op maandag 15 december 2003 22:16 schreef mr_cucumber het volgende:
Er was sprake van een toer van BBTS met Mastodon in het voorjaar las ik ergens in een interview, of het doorgaat is een tweede, en aangezien Dillinger ook wel vriendjes zijn met BBTS en Mastodon zou het een leuke aanvulling zijn
speelt veel goeds vandaag
quote:Als ik dan toch mag kiezen doe dan Today is the Day of Converge er maar bij
Op maandag 15 december 2003 22:52 schreef Summoner het volgende:[..]
Ja, cool. Misschien nog Sulaco erbij?
quote:Heh, it's your party...
Op maandag 15 december 2003 23:14 schreef mr_cucumber het volgende:
Als ik dan toch mag kiezen doe dan Today is the Day of Converge er maar bij
quote:Ik ben door de regisseur benaderd en ik denk hij ook. De nummers zijn apart opgenomen en op verschillende cd's uitgebracht, maar ik heb de dvd wel, het is een film met noise soundtrack. De film is mede geschreven door de schrijver van de texas chainsaw massacre en de film is ook op die locatie opgenomen. Ik kan wel eens kijken of ik die dvd voor je kan rippen (of mag ik dat hier niet zeggen
Op maandag 15 december 2003 22:45 schreef Summoner het volgende:[..]
Wow... jij hebt met KK Null samengewerkt?! Dat is niet niks. Hoe is dat tot stand gekomen? Is die soundtrack ook op cd uitgebracht?
quote:Ja, en cassette en binnenkort ook vinyl en gewone cd's, maar daar ben ik nog over aan het onderhandelen met verschillende labels.
Op maandag 15 december 2003 22:48 schreef Summoner het volgende:[..]
Je brengt je werk op cd-r formaat uit?
[Dit bericht is gewijzigd door pro_jeex op 15-12-2003 23:32]
quote:Timehunter is vet goed, alleen wel veel matiger dan ander werk wat ik heb. Die box ken ik, 50 cd's (best of
Op maandag 15 december 2003 22:51 schreef Summoner het volgende:[..]
Ik ben maar een gematigd noise liefhebber hoor, ik mag diep in de nacht wel eens een drone of noise plaat opzetten.
Merzbow heeft wel wat goed materiaal uitgebracht, maar ook wat spul wat ik echt niet trek. Is die "Timehunter" goed? Hij heeft overigens ook een 50CD box uitgebracht, de "Merzbox".
[Dit bericht is gewijzigd door pro_jeex op 15-12-2003 23:30]
quote:Vreemd dat jou niet een exemplaar van die cd's is toegestuurd. Over die DVD hebben we het nog wel eens. Uiteraard ben ik wel geïnteresseerd. Ik ken geen Moz, maar ik ben dan ook nog maar een onschuldige nieuwkomer in de noise / drone scene.
Op maandag 15 december 2003 23:27 schreef pro_jeex het volgende:
Ik ben door de regisseur benaderd en ik denk hij ook. De nummers zijn apart opgenomen en op verschillende cd's uitgebracht, maar ik heb de dvd wel, het is een film met noise soundtrack. De film is mede geschreven door de schrijver van de texas chainsaw massacre en de film is ook op die locatie opgenomen. Ik kan wel eens kijken of ik die dvd voor je kan rippen (of mag ik dat hier niet zeggen)
Moz heeft er ook aan meegewerkt, ik weet niet of je die kent? )
quote:Wat voor noise maak je? Van die zeer agressieve noise die klinkt als een tractor die niet op wil starten of meer richting de drone, hypnotiserend spul? Met welke labels heb je contact? Ben je ook bekend met Celebrate PSI Phenomenon?
Op maandag 15 december 2003 23:28 schreef pro_jeex het volgende:
Ja, en cassette en binnenkort ook vinyl en gewone cd's, maar daar ben ik nog over aan het onderhandelen met verschillende labels.
Als je wat wilt hebben moet je het zeggen, ik maak noise omdat ik het wil, niet voor het geld ofzo, dus het is gratis
quote:Heb je veel materiaal van Merzbow? Hij heeft echt verschrikkelijk veel uitgebracht... Voor hoeveel stond die box erop?
Op maandag 15 december 2003 23:30 schreef pro_jeex het volgende:
Timehunter is vet goed, alleen wel veel matiger dan ander werk wat ik heb. Die box ken ik, 50 cd's (best of) t-shirt stickers etc. Ik kon hem laatst kopen, maar daar heb ik geen geld voor
Via eBay was dat trouwens.
quote:Oke daar hebben we het wel us over.
Op maandag 15 december 2003 23:33 schreef Summoner het volgende:[..]
Vreemd dat jou niet een exemplaar van die cd's is toegestuurd. Over die DVD hebben we het nog wel eens. Uiteraard ben ik wel geïnteresseerd. Ik ken geen Moz, maar ik ben dan ook nog maar een onschuldige nieuwkomer in de noise / drone scene.
quote:Ik maak beide, Necrophile is bijvoorbeeld agressieve noise wat alleen met stem gemaakt wordt en het is het best met Masonna te vergelijken, misschien ken je dat, verder is serial weer puur hypnotische noise met een verhaal. In Times of War is noise met oorlog als thema en ik noem het psycho-electronics, iets wat ik in 1996 bedacht heb..
Op maandag 15 december 2003 23:36 schreef Summoner het volgende:[..]
Wat voor noise maak je? Van die zeer agressieve noise die klinkt als een tractor die niet op wil starten of meer richting de drone, hypnotiserend spul? Met welke labels heb je contact? Ben je ook bekend met Celebrate PSI Phenomenon?
quote:heb ik 3 originele cd's van, 1 orginele demo en 1 t-shirt van
Op maandag 15 december 2003 23:49 schreef Graveland het volgende:
Nokturnal Mortum is gaaf
dat hoor ik hier net
quote:die box zat over de 400 dollar. Ik heb verschillende cd's van merzbow inderdaad. Maar merzbow heeft zo veel uitgebracht, das niet bij te houden.
Op maandag 15 december 2003 23:38 schreef Summoner het volgende:[..]
Heb je veel materiaal van Merzbow? Hij heeft echt verschrikkelijk veel uitgebracht... Voor hoeveel stond die box erop?
quote:ik vind 't echt zo gaaf he, al die klassieke instrumenten erdoorheen
Op maandag 15 december 2003 23:51 schreef pro_jeex het volgende:[..]
heb ik 3 originele cd's van, 1 orginele demo en 1 t-shirt van
quote:ja ze hebben nog wel meer wazige dingen er door, laat ik je wel horen als je er bent
Op maandag 15 december 2003 23:53 schreef Graveland het volgende:[..]
ik vind 't echt zo gaaf he, al die klassieke instrumenten erdoorheen
quote:Klinkt vrij deathmetal/grindcore achtig, terwijl ik eerder een hardcore band ofzo zou verwachten als ik kijk naar die zanger
Zekers..koel nummer ook, koele band..tijd dat ze weer eens komen toeren (en dan het liefst met Dillinger en BBTS)
quote:Jep, Forest of Fog. Zonder bassgitaar trouwens (konden geen bassist vinden), maarja, wat moet een bassgitaar nou ook ouwe blackmetal, dat moet gewoon knarsen. Bovendien kunnen we zo een demo opnemen, want 1 drummicrofoon is al genoeg voor oude blackmetal!
Jij ging toch drummen in Bosmist, ons necro-blek projectje?
Maar serieus. Wat is't nou, eerst was het Peter Pan Speedrock meets Sepultura, daarna was het een Iron Maiden coverband en nu true blackmetal? (maakt mij niet uit trouwens, alles beter dan poprock drummen!)
[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 16-12-2003 00:04]
quote:Is goed
Op maandag 15 december 2003 23:56 schreef pro_jeex het volgende:[..]
ja ze hebben nog wel meer wazige dingen er door, laat ik je wel horen als je er bent
quote:
Op maandag 15 december 2003 23:59 schreef Graveland het volgende:[..]
Is goed
ga jij vrijdag naar Katafalk overigens?
quote:achja, ik ga wel naar elk Metalconcert in Vera, mits het death/thrash/black/power is
Op dinsdag 16 december 2003 00:03 schreef pro_jeex het volgende:[..]
nee Kataflak (ja ik schrijf het goed) vind ik 3 keer niks, waste of my good money. Toen Anne er bij was, had je terminste nog een reden om heen te gaan
![]()
quote:IK niet
Op dinsdag 16 december 2003 00:05 schreef Graveland het volgende:[..]
achja, ik ga wel naar elk Metalconcert in Vera, mits het death/thrash/black/power is
anders ga ik ook nie
Ken je Anne
quote:Nee, tenzij dat die gast van PB is
Op dinsdag 16 december 2003 00:09 schreef pro_jeex het volgende:[..]
IK niet
Ken je Anne
![]()
quote:Ik wijs je haar wel us aan, het is de ex bassiste van katafalk
Op dinsdag 16 december 2003 00:14 schreef Graveland het volgende:[..]
Nee, tenzij dat die gast van PB is
anders mag je het me vertellen
quote:ohoh, en ik neem aan dat ze er aardig uitziet
Op dinsdag 16 december 2003 00:15 schreef pro_jeex het volgende:[..]
Ik wijs je haar wel us aan, het is de ex bassiste van katafalk
quote:meer dan aardig
Op dinsdag 16 december 2003 00:16 schreef Graveland het volgende:[..]
ohoh, en ik neem aan dat ze er aardig uitziet
quote:
Op dinsdag 16 december 2003 00:17 schreef pro_jeex het volgende:[..]
meer dan aardig
quote:Welterusten, ik ga slapen
Op dinsdag 16 december 2003 00:22 schreef Graveland het volgende:[..]
quote:Klinkt interessant. Mochten we nog eens allebei naar hetzelfde optreden in vera gaan, misschien kun je dan wat voor me branden.
Op maandag 15 december 2003 23:50 schreef pro_jeex het volgende:
Ik maak beide, Necrophile is bijvoorbeeld agressieve noise wat alleen met stem gemaakt wordt en het is het best met Masonna te vergelijken, misschien ken je dat, verder is serial weer puur hypnotische noise met een verhaal. In Times of War is noise met oorlog als thema en ik noem het psycho-electronics, iets wat ik in 1996 bedacht heb...
quote:Misschien moet je het Muziek Associatie Spel eens wat laten rusten.
Ik ben met Xion en Legion Sudan bezig en tig van labels waar ik de naam zo niet van weet, ik moet al die verzoeken eens terug mailen, maar de tijd heb ik er niet voor.
Behoort dit ook tot true blackmetal? Dit bevalt me veel beter dan bijv. Burzum ofzo Vooral die vocals, echt lache. Is weer es wat anders.
quote:Ik vind zowiezo het meeste van Mayhem wel gaaf, maar ik reken niet in true termen
Op dinsdag 16 december 2003 00:28 schreef Yokozuna het volgende:
Wat vinden jullie van Mayhem - Wolfs Lair Abyss ?Behoort dit ook tot true blackmetal? Want dit bevalt me veel beter dan bijv. Burzum ofzo
Vooral die vocals, echt lache. Is weer es wat anders.
quote:Summo
Op dinsdag 16 december 2003 00:33 schreef Summoner het volgende:
"Wolf's Lair Abyss" vind ik een prima werkje. Er klinkt een ongehoorde kwaadaardigheid in door. En Hellhammer steelt zoals altijd de show.
quote:Katafalk? Meh... neu. Ben bang dat ik erbij in slaap val.
Op dinsdag 16 december 2003 00:36 schreef Graveland het volgende:
Summo
ga jij vrijdag naar Kata?
quote:er is bier, en nog enkele andere bands, dus dat zal meevallen
Op dinsdag 16 december 2003 00:39 schreef Summoner het volgende:[..]
Katafalk? Meh... neu. Ben bang dat ik erbij in slaap val.
quote:Ik heb hier ook bier, en stapels cd's van bands die ik veel leuker vind.
Op dinsdag 16 december 2003 00:45 schreef Graveland het volgende:
er is bier, en nog enkele andere bands, dus dat zal meevallen
quote:Bagger album, behoort er absoluut niet toe.
Op dinsdag 16 december 2003 00:28 schreef Yokozuna het volgende:
Wat vinden jullie eigenlijk van Mayhem - Wolfs Lair Abyss ?Behoort dit ook tot true blackmetal? Dit bevalt me veel beter dan bijv. Burzum ofzo
Vooral die vocals, echt lache. Is weer es wat anders.
quote:Hij drumt heel goed op Battles in the North
Op dinsdag 16 december 2003 00:33 schreef Summoner het volgende:
En Hellhammer steelt zoals altijd de show.
quote:He he
Op dinsdag 16 december 2003 00:47 schreef Summoner het volgende:[..]
Ik heb hier ook bier, en stapels cd's van bands die ik veel leuker vind.
quote:Deal.
Op dinsdag 16 december 2003 00:28 schreef Summoner het volgende:[..]
Klinkt interessant. Mochten we nog eens allebei naar hetzelfde optreden in vera gaan, misschien kun je dan wat voor me branden.
quote:
Misschien moet je het Muziek Associatie Spel eens wat laten rusten.
quote:
Op dinsdag 16 december 2003 00:06 schreef mr_cucumber het volgende:
Koel, Anthrax met Public Enemy op MTV*turn it up..bring tha noizzee*
quote:
Op dinsdag 16 december 2003 00:30 schreef Graveland het volgende:
(wel trui, hoi WF en ED)
En Elvenking is lief.
quote:
Op dinsdag 16 december 2003 09:35 schreef Witchfynder het volgende:[..]
En Elvenking is lief.
*luistert nu naar Elvenking*
quote:Ben je nu al aan de Skyclad?
Op dinsdag 16 december 2003 10:42 schreef Black_Tulip het volgende:[..]
*luistert nu naar Elvenking*
quote:Elvenking, daar heb ik nog nooit van gehoord...
Op dinsdag 16 december 2003 10:46 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Ben je nu al aan de Skyclad?
quote:(blabbermouth)
RHAPSODY: Setting New Standards In 'Film Score Metal' - Dec. 15, 2003
Acclaimed actor Christopher Lee ("Star Wars - Episode 2: Attack of the Clones", "The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring", "Gremlins II", "The Legend of Sleepy Hollow") will join the symphonic metal band RHAPSODY on their next CD. Mr. Lee is no stranger to music and recording studios as he is a classically trained opera singer himself. He will be providing a powerful narration on the forthcoming self-produced CD of the Italy-based group.Among other well-known narrators and London actors, Lee will guide the listeners in the role of a king through a unique saga invented by RHAPSODY's founding members Luca Turilli and Alex Staropoli. As a special surprise, Mr. Lee's daughter Christina Lee will also appear in the part of a warrior princess. Incidentally this will mark the first time father and daughter will work together.
[..]
Dit was toch al bekend? Dacht ik? En volgens mij heeft Christopher Lee wel meer meegezongen op een metalalbum.. toch? Ik kan me alleen niet meer herinneren welk.
Een held, goede films in de jaren 70
quote:Ik ben erg divers hehehe....
Op maandag 15 december 2003 23:56 schreef Yokozuna het volgende:
Jep, Forest of Fog. Zonder bassgitaar trouwens (konden geen bassist vinden), maarja, wat moet een bassgitaar nou ook ouwe blackmetal, dat moet gewoon knarsen. Bovendien kunnen we zo een demo opnemen, want 1 drummicrofoon is al genoeg voor oude blackmetal!Maar serieus. Wat is't nou, eerst was het Peter Pan Speedrock meets Sepultura, daarna was het een Iron Maiden coverband en nu true blackmetal? (maakt mij niet uit trouwens, alles beter dan poprock drummen!)
quote:Ja, wat een hakmachine die Jan Axel.
Op dinsdag 16 december 2003 07:23 schreef pro_jeex het volgende:
Hij drumt heel goed op Battles in the North
quote:Dat is idd best een leuke cd. Van die hoge power metal achtige vocalen naast grunts, leuk gedaan.
Op dinsdag 16 december 2003 15:52 schreef Witchfynder het volgende:
[afbeelding]
quote:Meneer Blomberg kan inderdaad heel vet beuken. Live klinkt dat ook erg goed, kan ik je zeggen. In 1995 drumde die heel vet. Alleen die paint, sorry geen gezicht.
Op dinsdag 16 december 2003 15:57 schreef Summoner het volgende:[..]
Ja, wat een hakmachine die Jan Axel.
IK heb nog een handtekening aan hem gevraagd toen, zit op m'n morbid angel shirt
quote:En een vrouw hier en daar. Vooral in 'Seasonspeech' komt het goed uit.
Op dinsdag 16 december 2003 15:59 schreef Summoner het volgende:[..]
Dat is idd best een leuke cd. Van die hoge power metal achtige vocalen naast grunts, leuk gedaan.
quote:Heh, wat een belediging voor Pete Sandoval.
Op dinsdag 16 december 2003 16:04 schreef pro_jeex het volgende:
IK heb nog een handtekening aan hem gevraagd toen, zit op m'n morbid angel shirt
quote:Ja, leuk nummer met die viooltjes. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik die plaat al geen jaar ofzo meer opgezet heb, het kaas halte werd me op een gegeven moment te groot ofzo. Ik zal hem wel weer eens draaien.
Op dinsdag 16 december 2003 16:07 schreef Witchfynder het volgende:
En een vrouw hier en daar. Vooral in 'Seasonspeech' komt het goed uit.
quote:Nee hoor, want die stond naast hem met David Vincent, die hebben hem ook gesigneerd (ja ook Abbath en Demonaz, Trey Azagtoth, Eric Rutan en Moonspell hebben hem getekend) IK heb nog een joint met moonspell gerookt, toen rookte en blowde ik nog
Op dinsdag 16 december 2003 16:10 schreef Summoner het volgende:[..]
Heh, wat een belediging voor Pete Sandoval.
quote:Beetje lullig van David Vincent.
Op dinsdag 16 december 2003 16:17 schreef pro_jeex het volgende:
Nee hoor, want die stond naast hem met David Vincent, die hebben hem ook gesigneerd (ja ook Abbath en Demonaz, Trey Azagtoth, Eric Rutan en Moonspell hebben hem getekend) IK heb nog een joint met moonspell gerookt, toen rookte en blowde ik nog
David Vincent wilde toen het shirt van een kameraad van me niet signeren, hij zei: Hell i'm not signing a Napalm Death shirt.Moonspell had toen net hun 2e cd uit, toen waren ze nog oke
IRON MAIDEN Singer To Begin Work On New Solo Album - Dec. 16, 2003
IRON MAIDEN frontman Bruce Dickinson will get together with guitarist Roy Z in January/February 2004 for a songwriting session for a possible new Dickinson solo album, the singer revealed during a Dec. 2 signing session aboard a specially chartered Dublin-London flight filled with MAIDEN fans. Dickinson's last solo album, "The Chemical Wedding", was released in 1998. A two-disc "best of" set followed in 2001.
quote:Ach, hij had ruzie met die band.
Op dinsdag 16 december 2003 16:33 schreef Summoner het volgende:[..]
Beetje lullig van David Vincent.
quote:Beetje kinderachtig om dat op je fans af te reageren. Het was toffer geweest als ie wel het shirt had getekend, en er gewoon iets lulligs over Napalm Death op had gezet.
Op dinsdag 16 december 2003 16:44 schreef pro_jeex het volgende:
Ach, hij had ruzie met die band.
quote:Cool, maar Adrian moet ook weer mee gaan doen.
Op dinsdag 16 december 2003 16:34 schreef Seborik het volgende:
http://www.shallowgrave.co.uk/downloads/bruce%20signs%20Maniac618s%20scroll.wmvIRON MAIDEN Singer To Begin Work On New Solo Album - Dec. 16, 2003
IRON MAIDEN frontman Bruce Dickinson will get together with guitarist Roy Z in January/February 2004 for a songwriting session for a possible new Dickinson solo album, the singer revealed during a Dec. 2 signing session aboard a specially chartered Dublin-London flight filled with MAIDEN fans. Dickinson's last solo album, "The Chemical Wedding", was released in 1998. A two-disc "best of" set followed in 2001.
quote:Wij (een groep van 20 man uit de Simplon) hadden iig een hoop lol
Op dinsdag 16 december 2003 16:48 schreef Summoner het volgende:[..]
Beetje kinderachtig om dat op je fans af te reageren. Het was toffer geweest als ie wel het shirt had getekend, en er gewoon iets lulligs over Napalm Death op had gezet.
quote:Hehe, ten koste van die arme kerel die op z'n nummer werd gezet door Vincent... die heeft toen 'ie thuis kwam gelijk al z'n Morbid Angel cd's door de wc gespoeld.
Op dinsdag 16 december 2003 17:24 schreef pro_jeex het volgende:
Wij (een groep van 20 man uit de Simplon) hadden iig een hoop lol
quote:Hij lag tijdens het hele Immortal concert te slapen en na 2 nummer Morbid Angel werd ie pas wakker. He had it coming
Op dinsdag 16 december 2003 17:31 schreef Summoner het volgende:[..]
Hehe, ten koste van die arme kerel die op z'n nummer werd gezet door Vincent... die heeft toen 'ie thuis kwam gelijk al z'n Morbid Angel cd's door de wc gespoeld.
quote:Mja, dat kwam hem dan idd toe. Wat moet je ook eigenlijk met handtekeningen van de bandleden als je er geen cd's van bezit?!
Op dinsdag 16 december 2003 17:32 schreef pro_jeex het volgende:
Hij lag tijdens het hele Immortal concert te slapen en na 2 nummer Morbid Angel werd ie pas wakker. He had it coming
Hij had geen morbid angel cd's
quote:Ik had toen net Covenant van een kameraad overgenomen, ik had Blessed are the Sick en Altars of Madness en Domination had ik op een cassette gekopieerd (ook van een kameraad).
Op dinsdag 16 december 2003 17:39 schreef Summoner het volgende:[..]
Mja, dat kwam hem dan idd toe. Wat moet je ook eigenlijk met handtekeningen van de bandleden als je er geen cd's van bezit?!
quote:Wolverine Blues is echt crap ja
Op dinsdag 16 december 2003 18:27 schreef Witchfynder het volgende:
Vroeger luisterde ik weleens Death Metal. Mijn favoriete band was toen Entombed. Ik vond Wolverine Blues helemaal super.
Ik heb het pas maar eens weer geluisterd en nu vond ik het echt crap.
quote:Ik nu ook, terwijl ik geheel Entombed wel zaad vind nu.
Op dinsdag 16 december 2003 19:17 schreef Haat het volgende:
Ik vind The Left Hand Path nog wel hun beste cd
quote:Volledig eens met WF!
Op dinsdag 16 december 2003 19:40 schreef Witchfynder het volgende:[..]
ik geheel Entombed wel zaad vind nu.
Ze zien er nu wel cooler uit dan vroeger.
Dit is trouwens een erg gave cover-cd:
Oa nummers van King Crimson, Misfits, SOD, Bob Dylan, Hüsker Dü en Motörhead.
quote:Hou je niet van dreadlocks?
Op dinsdag 16 december 2003 20:02 schreef pro_jeex het volgende:
Begin jaren 90 had zelfs zo'n bandlid dreadlocks
quote:Ik ook niet hoor.
Op dinsdag 16 december 2003 20:24 schreef Summoner het volgende:[..]
Hou je niet van dreadlocks?
quote:Oe, das een moeilijke... ik zou het zo één twee drie niet weten, die band heeft een vrij herkenbaar geluid. Check wel even de Anaal Nathrakh 'spin-off' Frost, echt een uitstekende black metal band. "Cursed Again" heet het album.
Op dinsdag 16 december 2003 20:47 schreef mr_cucumber het volgende:
Zijn er trouwens bands die op Anaal Nathrakh lijken?
quote:
Op dinsdag 16 december 2003 20:24 schreef Summoner het volgende:[..]
Hou je niet van dreadlocks?
quote:tis een beetje een rare band, wel zeer gaaf
Op dinsdag 16 december 2003 21:07 schreef Haat het volgende:
Anaal Nathrakh.... mmm veel over gehoord, moet ik ook maar eens een keer wat van zien te krijgen, wat voor soort black metal maken zij?
quote:Das het probleem, er zijn genoeg hakmachines in de extrem metal, dus zo speciaal maakt dat Hellhammer niet. Maar als jullie zijn live drumsolo'tjes tof vinden, dan missie geslaagd toch. Heb volgens mij ook weleens zo'n live solo'tje gehoord, alleen op mp3, vergeten
Ja, wat een hakmachine die Jan Axel.
quote:Ik ook
Vroeger luisterde ik weleens Death Metal. Mijn favoriete band was toen Entombed. Ik vond Wolverine Blues helemaal super.
[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 16-12-2003 22:18]
quote:Tja ben persoonlijk niet zo fan van al die mixtoestanden, geef mij maar lekker grimmige old school, maar ik zal het eens proberen:)
Op dinsdag 16 december 2003 22:03 schreef Graveland het volgende:[..]
tis een beetje een rare band, wel zeer gaaf
beetje rare elektroblackdeathgedoedingetje
quote:ja, ik ben ook meer into old school, maar hey
Op dinsdag 16 december 2003 22:17 schreef Haat het volgende:[..]
Tja ben persoonlijk niet zo fan van al die mixtoestanden, geef mij maar lekker grimmige old school, maar ik zal het eens proberen:)
quote:duhh
Op dinsdag 16 december 2003 22:22 schreef Haat het volgende:
wel een heerschende radio zo te horen:)
quote:Drudkh is idd zeer sfeervol
Op dinsdag 16 december 2003 22:26 schreef Yokozuna het volgende:
Drudkh! Kijk, dit vind ik dus 10x sfeervoller dan Burzum, hoewel dit ook eentonig is. Maar das dus niet erg door de sfeer.
quote:misschien axis of perdition met the ichneum method op rage of achilles...heeft ook een beetje die zieke kille sfeer
Op dinsdag 16 december 2003 20:47 schreef mr_cucumber het volgende:
Zijn er trouwens bands die op Anaal Nathrakh lijken?
quote:Zekers. De Aborym cover vind ik ook zeer tof.
Op dinsdag 16 december 2003 22:29 schreef Haat het volgende:
Toch vind ik Det Som En Gang Var(het lied) de beste sfeer hebben
quote:Zal het eens checken..zijn ze ook zo over the top extreem? Dat vind ik het leukste aan Anaal Nathrakh namelijk
Op dinsdag 16 december 2003 20:49 schreef Summoner het volgende:[..]
Oe, das een moeilijke... ik zou het zo één twee drie niet weten, die band heeft een vrij herkenbaar geluid. Check wel even de Anaal Nathrakh 'spin-off' Frost, echt een uitstekende black metal band. "Cursed Again" heet het album.
quote:Ook dat zal ik eens checken.
Op dinsdag 16 december 2003 22:36 schreef maurice81 het volgende:[..]
misschien axis of perdition met the ichneum method op rage of achilles...heeft ook een beetje die zieke kille sfeer
quote:Nee, het is een totaal andere band. Frost is echt oldschool, maar wel met een nette productie. Hier kun je mijn review van "Cursed Again" lezen:
Op dinsdag 16 december 2003 23:11 schreef mr_cucumber het volgende:
Zal het eens checken..zijn ze ook zo over the top extreem? Dat vind ik het leukste aan Anaal Nathrakh namelijk(dat en de sporadische technozooi tussendoor)
http://www.metalfan.nl/reviews.php?op=showcontent&id=479
Niet nodig om telkens die link neer te knallen, zet hem gewoon in je sig.
quote:Dat kan, maar of dat gewaardeerd word
Op dinsdag 16 december 2003 23:36 schreef Summoner het volgende:
Zeg Graveland, ben jij nu van het Wolflairradio.com promotieteam of hoe zit dat?Niet nodig om telkens die link neer te knallen, zet hem gewoon in je sig.
quote:Oftewel in je signature zetten die handel
overigens ben ik van het onofficiele promotieteam
Radio moet gepromote worden, door de strotten zal het gedrukt worden!
quote:Hoezee! Gratuliere
Op woensdag 17 december 2003 01:05 schreef Summoner het volgende:
Witchfynder gefeliciteerd!
quote:Ok. ben benieuwd, je review heeft me wel nieuwsgierig gemaakt, en ik heb een 'evaluatieversie' bemachtigd
Op dinsdag 16 december 2003 23:18 schreef Summoner het volgende:[..]
Nee, het is een totaal andere band. Frost is echt oldschool, maar wel met een nette productie. Hier kun je mijn review van "Cursed Again" lezen:
http://www.metalfan.nl/reviews.php?op=showcontent&id=479
quote:Hoe heb je dat zo snel voor elkaar gekregen?
Op woensdag 17 december 2003 01:43 schreef mr_cucumber het volgende:
Ok. ben benieuwd, je review heeft me wel nieuwsgierig gemaakt, en ik heb een 'evaluatieversie' bemachtigdZal hem morgen eens beluisteren
quote:Ik heb zo mijn wegen.. *kuch*soulseek*kuch*
Op woensdag 17 december 2003 01:50 schreef Summoner het volgende:[..]
Hoe heb je dat zo snel voor elkaar gekregen?
quote:Ah, op die manier. Damn, daar dacht ik niet eens aan. De anti-Communisten brigade heeft me goed geconditioneerd.
Op woensdag 17 december 2003 01:53 schreef mr_cucumber het volgende:
Ik heb zo mijn wegen.. *kuch*soulseek*kuch*
quote:Als ik naar Burzum Burzum luister of naar Burzum Aske of Det som engang var, dan vind ik daar niets eentonigs aan.
Op dinsdag 16 december 2003 22:26 schreef Yokozuna het volgende:
Drudkh! Kijk, dit vind ik dus 10x sfeervoller dan Burzum, hoewel dit ook eentonig is. Maar das dus niet erg door de sfeer.
quote:Hoe durf je
Op woensdag 17 december 2003 09:23 schreef OphiOn het volgende:
Gecondoleerd WF.
Hoezee voor Witchfynder!
En nee, ik ben niet aan de Skyclad Ik heb het wel gehoord, maar ik vond er niet veel aan eigenlijk. Sorry...
quote:Is dat King Diamond interview al klaar
Op woensdag 17 december 2003 12:16 schreef Tokus het volgende:
leuk nieuws voor de Dream Theater fans (vooral als ze op Graspop 2002 waren). De kerst-cd van de fanclub is dus het optreden van Graspop 2002.
quote:Tja, dat klonk nu niet echt ergens naar.
Op woensdag 17 december 2003 12:16 schreef Tokus het volgende:
leuk nieuws voor de Dream Theater fans (vooral als ze op Graspop 2002 waren). De kerst-cd van de fanclub is dus het optreden van Graspop 2002.
quote:Beetje eentonig, zal ik maar zeggen, maar wel lekkere vocalen
Op woensdag 17 december 2003 14:41 schreef Summoner het volgende:
Hail! Blijft een lekkere plaat, "Diabolical Serenades" van Ancient Rites. Heerlijk diabolisch sfeertje. Ik heb nog de originele versie op After Dark Records.
quote:Inderdaad, die vocalen zijn zeer cool.
Op woensdag 17 december 2003 15:00 schreef pro_jeex het volgende:
Beetje eentonig, zal ik maar zeggen, maar wel lekkere vocalen
Daar is nu niets meer van over
quote:Alles na diabolical serenades is zwaar kut.
Op woensdag 17 december 2003 15:04 schreef Summoner het volgende:[..]
Inderdaad, die vocalen zijn zeer cool.
quote:"Dark Ritual"? Die heb ik hier ook wel staan, erg tof idd.
Op woensdag 17 december 2003 15:07 schreef pro_jeex het volgende:
Alles na diabolical serenades is zwaar kut.
DIe demo is wel goed, heel andere stijl dan dat latere werk.
quote:Nee, dat vind ik echte bagger.
Op woensdag 17 december 2003 15:10 schreef Summoner het volgende:
Al moet ik zeggen dat ik "Dim Carcosa" het beste Ancient Rites album vind.
ze maken een combi van brute deathmetal alla cannibal corpse, red chord achtige chaosherrie en echte cleane emo stukken. Heel apart en ze kunnen een nummer dus met een blastbeat beginnen maar na een paar minuten zit je dan weer in een emostuk. Het kost een paar luisterbeurten maar dan heb je ook wat
luistertips van the silent circus (zo heet de cd)
Camilla rodes
Ad a dglgmut
The need for repetition
bandsite www.betweentheburiedandme.com
hier staan mp3s van de demo en de oude cd
http://www.lifeforcerecords.com/download.php?PHPSESSID=82b195493ea0fd764a629f63e53c0bd8&downloadID=1&PHPSESSID=82b195493ea0fd764a629f63e53c0bd8
http://www.lifeforcerecords.com/download.php?PHPSESSID=82b195493ea0fd764a629f63e53c0bd8&downloadID=2&PHPSESSID=82b195493ea0fd764a629f63e53c0bd8
heeft een aantal zeer interessante cd's in de aanbieding, en der staat gave stuff in hun mp3 sectie
voor Blackies dan
quote:Leuk
Op woensdag 17 december 2003 16:28 schreef Graveland het volgende:
http://www.elegyrecords.comheeft een aantal zeer interessante cd's in de aanbieding, en der staat gave stuff in hun mp3 sectie
voor Blackies dan
Hebbie msn Ik heb het sinds vandaag
quote:Kijk mijn fotoboek
Op woensdag 17 december 2003 16:50 schreef pro_jeex het volgende:[..]
Leuk
Hebbie msn
Ik heb het sinds vandaag
quote:ik zie niets
Op woensdag 17 december 2003 16:54 schreef Graveland het volgende:[..]
Kijk mijn fotoboek
quote:Ga 'k ff lezen
Op woensdag 17 december 2003 16:55 schreef Tokus het volgende:[..]
Ja.
quote:-weg-
Op woensdag 17 december 2003 16:57 schreef pro_jeex het volgende:[..]
ik zie niets
[Dit bericht is gewijzigd door Graveland op 17-12-2003 17:12]
quote:Ik moet deel III ook nog zien. Hij zal wel weer erg tof zijn?
Op woensdag 17 december 2003 04:10 schreef ThE_ED het volgende:
Hail WF!
Eh... sorry, ik ben nog in mijn LOTR-ROTK afkickfase
Heb deel 2 nog steeds niet gezien, schaam.
quote:over wat voor onderwerp?
Op woensdag 17 december 2003 18:41 schreef arjanus het volgende:
Hey, ik probeer meer te weten te komen over heavy metal en z'n offensive texten. Kan iemand me een goed voorbeeld geven van zo'n nummer, met text?
quote:Jep dat zijn wij
Op woensdag 17 december 2003 18:48 schreef Graveland het volgende:[..]
over wat voor onderwerp?
en waarom wil je het weten?
want als het over 1 of ander werkstukje gaat om de kwaaraardigheid alleen maar aan te tonen hoef je niks te verwachten hier, wij zijn het metaltheeclubje
quote:Nog een kopje kerel?
Op woensdag 17 december 2003 18:51 schreef pro_jeex het volgende:[..]
Jep dat zijn wij
quote:maar hey: http://www.darklyrics.com
Op woensdag 17 december 2003 18:41 schreef arjanus het volgende:
Hey, ik probeer meer te weten te komen over heavy metal en z'n offensive texten. Kan iemand me een goed voorbeeld geven van zo'n nummer, met text?
quote:bloed
Op woensdag 17 december 2003 18:51 schreef Graveland het volgende:[..]
Nog een kopje kerel?
quote:Ik wil geen kwaadaardigheid aantonen, ik wil alleen weten waarom die texten je bezig houden. Waarom sommige mensen die muziek offensive vinden. Wat de socioculturele implicaties zijn: bv. of het een vorm van sublimatie is (rechannelen van het menselijke verlangen tot geweld) of dat het leidt tot identificatie/imitatie.
Op woensdag 17 december 2003 18:48 schreef Graveland het volgende:over wat voor onderwerp?
en waarom wil je het weten?
want als het over 1 of ander werkstukje gaat om de kwaaraardigheid alleen maar aan te tonen hoef je niks te verwachten hier, wij zijn het metaltheeclubje
Als ik alleen de kwaadaardigheid aan zou willen tonen dan had ik jullie hulp niet gevraagd.
quote:Om je de waarheid te zeggen, er zijn zoveel verschillende soorten Metal, als je het over Power en Heavy metal hebt, dan gaat het ook gedeeltelijk om de texten, bij Black en Death metal gaat het meer om de sfeer of snelheid(bruutheid), over het algemeen genomen dan
Op woensdag 17 december 2003 19:03 schreef arjanus het volgende:[..]
Ik wil geen kwaadaardigheid aantonen, ik wil alleen weten waarom die texten je bezig houden. Waarom sommige mensen die muziek offensive vinden. Wat de socioculturele implicaties zijn: bv. of het een vorm van sublimatie is (rechannelen van het menselijke verlangen tot geweld) of dat het leidt tot identificatie/imitatie.
Als ik alleen de kwaadaardigheid aan zou willen tonen dan had ik jullie hulp niet gevraagd.
quote:Dat is inderdaad wel een beetje vreemd ja. Power and Heavy insinueren bij mij juist dat de nadruk op snelheid en bruutheid ligt. Terwijl de namen Black en Death mij de indruk geven dat het meer om de inhoud gaat. Do you know what I'm sayin?
Op woensdag 17 december 2003 19:13 schreef Graveland het volgende:[..]
Om je de waarheid te zeggen, er zijn zoveel verschillende soorten Metal, als je het over Power en Heavy metal hebt, dan gaat het ook gedeeltelijk om de texten, bij Black en Death metal gaat het meer om de sfeer of snelheid(bruutheid), over het algemeen genomen dan
vage uitleg, I know
quote:Ik snap 't zeker.
Op woensdag 17 december 2003 19:29 schreef arjanus het volgende:[..]
Dat is inderdaad wel een beetje vreemd ja. Power and Heavy insinueren bij mij juist dat de nadruk op snelheid en bruutheid ligt. Terwijl de namen Black en Death mij de indruk geven dat het meer om de inhoud gaat. Do you know what I'm sayin?
Black Metal (mijn genre! ) , De texten zijn hier ook zeker wel van enig belang, ze verhalen meestal over antichristelijke en duistere thema's (jaja, hoe erg), en de muziek is specifiek bedoeld om een ijzingwekkende/nihilistische sfeer op te roepen
Death Metal: Draait om de hardheid, veel texten zijn zeer zeker bedoeld om te shockeren: Dying Fetus - Kill Your Mother and Rape your dog bijvoorbeeld, en het is meestal ZEER bot en hard, (ook leuk, uiteraard)
quote:Black metal is oorlog, zal ik maar zeggen
Op woensdag 17 december 2003 19:29 schreef arjanus het volgende:[..]
Dat is inderdaad wel een beetje vreemd ja. Power and Heavy insinueren bij mij juist dat de nadruk op snelheid en bruutheid ligt. Terwijl de namen Black en Death mij de indruk geven dat het meer om de inhoud gaat. Do you know what I'm sayin?
Maar hoe beinvloed dit je dagelijks leven? Europa leeft nog steeds onder een christelijk moraal van goed en slecht. Wat vind je daarvan? Hoe sta je tegenover burgelijke instituties als school, justitie, politiek. Als ik de texten van cannibal corpse lees bijv.
'Suicide, the only way to avoid being eaten by the undead... My To kill, is why I live
God, gives eternal life
Slice you, i watch your blood flow
...to get paid for such a task [killing] is more than any man could ask
Hoe relate jij dat? Dat heeft toch niet veel met enige realiteit te maken of heb ik dat verkeerd? Zie je het als gewoon een kick en ga je later 'normaal' trouwen en kindertjes krijgen (bij wijze van spreken) of zie je hier een hogere waarheid in waar je je leven naar gaat invullen?
En ik bedoel natuurlijk niet alleen jou maar ook de mensen om je heen.
quote:Cannibal Corpse is Death Metal, overigens
Op woensdag 17 december 2003 20:17 schreef arjanus het volgende:
Dank je voor je reactie,
Dus ik begrijp dat het om een 1.phantasy wereld gaat(riddertjes en kasteeltjes) 2. een expressie van nihilisme 3. shockeren.Maar hoe beinvloed dit je dagelijks leven? Europa leeft nog steeds onder een christelijk moraal van goed en slecht. Wat vind je daarvan? Hoe sta je tegenover burgelijke instituties als school, justitie, politiek. Als ik de texten van cannibal corpse lees bijv.
'Suicide, the only way to avoid being eaten by the undead... My To kill, is why I live
God, gives eternal life
...to get paid for such a task [killing] is more than any man could askHoe relate jij dat? Dat heeft toch niet veel met enige realiteit te maken of heb ik dat verkeerd? Zie je het als gewoon een kick en ga je later 'normaal' trouwen en kindertjes krijgen (bij wijze van spreken) of zie je hier een hogere waarheid in waar je je leven naar gaat invullen?
quote:Haha, tja wat wil je met titels als: I Cum Blood, Hammer Smashed Face en Orgasm through torture.
Op woensdag 17 december 2003 20:41 schreef Graveland het volgende:[..]
Cannibal Corpse is Death Metal, overigens
Ik persoonlijk ben tegen de kerkelijke dogma's waarop onze maatschappij is gebasseerd, ik vind dat het heel anders moet kunnen (hoe ga ik niet helemaal uitleggen hier, dat is meer iets voor POL/WFL.
Die texten, vooral die van Cannibal Corpse neem ik gewoon met een korreltje zout hoor, van verscheidene andere bands neem ik ze heel wat serieuzer, Graveland, Burzum bijvoorbeeld
quote:Waarvoor wil je dit precies weten? Ben je bezig met een schoolonderzoek of zo?
Dank je voor je reactie,
Dus ik begrijp dat het om een 1.phantasy wereld gaat(riddertjes en kasteeltjes) 2. een expressie van nihilisme 3. shockeren.Maar hoe beinvloed dit je dagelijks leven? Europa leeft nog steeds onder een christelijk moraal van goed en slecht. Wat vind je daarvan? Hoe sta je tegenover burgelijke instituties als school, justitie, politiek. Als ik de texten van cannibal corpse lees bijv.
God, gives eternal life
...to get paid for such a task [killing] is more than any man could askHoe relate jij dat? Dat heeft toch niet veel met enige realiteit te maken of heb ik dat verkeerd? Zie je het als gewoon een kick en ga je later 'normaal' trouwen en kindertjes krijgen (bij wijze van spreken) of zie je hier een hogere waarheid in waar je je leven naar gaat invullen?
Voordat je verder gaat, lijkt het me verstandig dat je eerst nagaat hoeveel metalfans teksten van metal uberhaupt serieus nemen. Het gaat heel veel mensen slechts om de muziek Ik zou een enquete aanraden onder metalfans... *heeft ervaring*
Ik heb mijn profielwerkstuk gemaakt over metal, maar omdat ik zelf al een jaar fan ben, is het toch vanuit een heel ander uitgangspunt. Ook met een heel andere onderzoeksvraag en zo
Maar ik zal eens voor mezelf antwoord geven op je vragen.
Ik geef dus zelf erg weinig om teksten en mocht ik bepaalde teksten toch mooi vinden, dan is het omdat ze me raken, dat is doordat ik mezelf er gedeeltelijk in herken of doordat ik de emoties zo duidelijk overgebracht vind dat de rillingen over me heen gaan.. of beide natuurlijk Een voorbeeldje is Noose van Sentenced (de teksten staan ongetwijfeld op darklyrics.com). Het gaat over iemand die besluit zichzelf op te hangen om zijn vriendin te achtervolgen die hetzelfde heeft gedaan (I'll take the rope, just like you and where ever you are, I'll be too). Zeer depressief, zeer emotioneel en ik vind het een prachtig nummer, maar ik ben beslist niet suicidaal
Ik laat voor het overgrote deel de teksten gewoon over me heen gaan, vaak boeit het me niet eens, heb ik de tekst nog niet eens gelezen.. Het zou dus theoretisch kunnen dat er in mijn favoriete nummers op een grafische manier wordt verteld hoe iemand mensen vermoordt. ..... Sterker nog, dat is het geval... Megadeth - Good Mourning/Black Friday
quote:De muziek? Zeer. De teksten? Helemaal niet
Maar hoe beinvloed dit je dagelijks leven?
quote:Dat vind ik zeer slecht. Maar dat heeft meer te maken met mijn eigen geloofsovertuiging dan met mijn muzieksmaak of de manier waarop ik met de teksten in metal omga. Achtergrondinformatie: ik ben christelijk opgevoed, maar ik ben van mijn geloof afgestapt omdat ik aan de basis begon te twijfelen. Ik beoefen nu geen geloof, maar ik denk wel dat er iets meer is dan wij kunnen zien. Ik weiger alleen te beweren dat ik weet wat het is, want ik denk dat mensen dat niet kunnen weten.
Europa leeft nog steeds onder een christelijke moraal
quote:Normen en waarden moeten er zijn he... Dat de standaardregels (zoals in de Tien Geboden) een christelijke achtergrond hebben is een stuk minder, maar ja, het is nou eenmaal zo. Ik bedoel dus, het blijft niet slechts bij die regels: behalve dat een mens geen anderen mag doden, is zondag een rustdag, enz. Als je begrijpt wat ik bedoel. Ik keur die normen en waarden niet af en ben ook bereid om er naar te handelen, maar ik heb geen respect voor de zondagsrust.
van goed en slecht.
quote:
Hoe sta je tegenover burgelijke instituties als school, justitie, politiek.
School? Het lijkt vaak volslagen nutteloos, maar tot nu toe is voor mij altijd gebleken dat dat slechts schijn is. Je leert echt wat en de dingen die je leert, heb je later echt nodig, ook al kan je op het moment dat je het leert, het je vaak niet voorstellen
Justitie. Mensen zijn naar mijn mening niet in staat tot rechtvaardigheid, maar in ieder geval proberen we er nog iets van te maken. Het zou toch erg zijn als dat niet gebeurde, hoe zou de wereld er dan wel niet uit zien..
Politiek. No comment. Gewoon niet in geïnteresseerd.
quote:Ten eerste vond ik dat walgelijke teksten, maar ja, dat kan je van Cannibal Corpse wel verwachten
Hoe relate jij dat? Dat heeft toch niet veel met enige realiteit te maken of heb ik dat verkeerd?
quote:Ik wil wel trouwen, maar kinderen krijgen lijkt me niets, ligt wellicht aan mijn leeftijd
Zie je het als gewoon een kick en ga je later 'normaal' trouwen en kindertjes krijgen (bij wijze van spreken) of zie je hier een hogere waarheid in waar je je leven naar gaat invullen?
Ok, next
En veel succes nog, waar je ook mee bezig bent
VErder heb je in metal ook veel persoonlijke teksten
en dan binnen deathmetal/grind weer de goreteksten maar ja daar lach ik alleen maar om en ik hoop met mij nog meer metalliefhebbers
quote:Volgens mij denk jij dat metal behoorlijk veel invloed op ons heeft. Volgens mij valt dat wel mee, denk dat je er teveel achter zoekt. Ik denk ook zeker, dat de meeste mensen weinig waarde hechten aan de teksten maar gewoon naar het geheel luisteren.
Dank je voor je reactie,
God, gives eternal life
quote:* Graveland sodomizeerd een geit, om het argument van Yokozuna totaal te ontkrachten
Op woensdag 17 december 2003 21:55 schreef Yokozuna het volgende:[..]
Volgens mij denk jij dat metal behoorlijk veel invloed op ons heeft. Volgens mij valt dat wel mee, denk dat je er teveel achter zoekt. Ik denk ook zeker, dat de meeste mensen weinig waarde hechten aan de teksten maar gewoon naar het geheel luisteren.
quote:Dat soort mensen
Op woensdag 17 december 2003 21:55 schreef Yokozuna het volgende:[..]
Volgens mij denk jij dat metal behoorlijk veel invloed op ons heeft. Volgens mij valt dat wel mee, denk dat je er teveel achter zoekt. Ik denk ook zeker, dat de meeste mensen weinig waarde hechten aan de teksten maar gewoon naar het geheel luisteren.
quote:das idd net zo als zeggen: Ik stem op LPF om Pim, niet om de ideeën!
Op woensdag 17 december 2003 22:13 schreef pro_jeex het volgende:[..]
Dat soort mensen
spuug ik op. Ga dan over bloemetjes en bijen zingen.
Je staat voor je teksten!
quote:haha, wat naief. Denk jij nou echt dat die bands die goreteksten maken die teksten ook serieus bedoelen? Natuurlijk niet.
Op woensdag 17 december 2003 21:26 schreef maurice81 het volgende:
je hebt zoveel verschillende metal en zoveel verschillende teksten
dying fetus bijvoorbeeld hebben op de laatste twee cds weer veel maatschappijkritische/politieke tekstenVErder heb je in metal ook veel persoonlijke teksten
en dan binnen deathmetal/grind weer de goreteksten maar ja daar lach ik alleen maar om en ik hoop met mij nog meer metalliefhebbers
quote:Er zijn genoeg black metal bands die wel een boodschap hebben. Van Cannibal Corpse weet je wat je er van moet verwachten. Als de teksten van een band mij niet aan staan, dan moet ik die band niet, dus de teksten zijn belangrijk.
Op woensdag 17 december 2003 22:24 schreef OphiOn het volgende:
Wat een fucking bullshit met al die enquetes, profielwerkstukken, en weet ik veel wat nog meer. Ik lees altijd de lyrics wel van bepaalde bands. Ligt er helemaal aan wat voor een band het is. De teksten van Cannibal Corpse zijn humoristisch daarom lees je het. Maar daarom ook niet echt boeiend. Lyrics zijn voor mij een bijzaak.. maar ik vind het altijd leuk om ze te lezen. Van bepaalde bands lees ik wel de lyrics aandachtig.. omdat die gewoon de moeite waard zijn voor mijzelf.
quote:Nee dat klopt, maar die teksten horen bij de soort muziek.
Op woensdag 17 december 2003 22:18 schreef OphiOn het volgende:[..]
haha, wat naief. Denk jij nou echt dat die bands die goreteksten maken die teksten ook serieus bedoelen? Natuurlijk niet.
quote:Lees eens een paar reacties
Op woensdag 17 december 2003 22:34 schreef Haat het volgende:
Ik vind de teksten best belangrijk, voor mij is het gewoon een onderdeel van de muziek.
Volgens mij ben ik ook een van de weinige die best veel waarde hecht aan de teksten
quote:Ik weet dat er mensen zijn die teksten ook belangrijk vinden, maar ik krijg in het algemeen een indruk dat er minder mensen zijn die teksten belangrijk vinden dan ik dacht
Op woensdag 17 december 2003 22:35 schreef pro_jeex het volgende:[..]
Lees eens een paar reacties
quote:Dat is inderdaad wel zo
Op woensdag 17 december 2003 22:38 schreef Haat het volgende:[..]
Ik weet dat er mensen zijn die teksten ook belangrijk vinden, maar ik krijg in het algemeen een indruk dat er minder mensen zijn die teksten belangrijk vinden dan ik dacht
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |