abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_15405094
Hoi iedereen, ik heb een vraag aan jullie.

Ik speel al vanaf mn negende piano, zowel klassiek als modern. Maar op dit moment begin ik een beetje zat te worden van alleen maar piano spelen en denk er nu aan om een gitaar te kopen.

Aangezien ik helemaal geen ervaring heb met gitaren en ik graag elektrisch gitaar wil spelen; is het nu verstandig eerst een akoestisch gitaar te kopen en later een elektrische? misschien om eerst wat ervaring te krijgen met de grips?
En als je een elektrisch gitaar koopt, waar moet je op letten? Dus qua versterkers enz... en over welke prijsklasse van een nieuwe elektrisch gitaar spreek je dan?

Bedankt alvast!

Pluk de dag voordat anderen van je plukken
  zondag 14 december 2003 @ 16:34:27 #2
51157 Dirrrrk
zo niet, dan toch
pi_15405186
Ik vind een elektrische gitaar makkelijker te bespelen dan een akoestische. De snaren liggen namelijk dichter op de toets en er zit minder afstand tussen de snaren.

Maar het heeft ook veel te maken met wat voor muziek je wilt maken... Wat voor muziek wil je spelen op gitaar?

vijfhonderd stuks
pi_15405190
Als je bepaalde muziek wilt maken beter meteen een elektrische.
Het is helemaal neit zo dat je meer leert op een acoustische!
Alleen als je uiteindelijk met de acoustische klank muziek wilt maken... dan acoustische natuurlijk.

Gewoon een redelijk goedkoop gitaartje en een ibanez versterkertje is al goed, niet zo'n klein rotding van 20 bij 20 bij 30 cm!

Dan if you like een vervormer van Korg ofzo, das wel een goed merk.
Lekkere distortion die goed in te stellen is en voor een breed spectrum bruikbaar is.

pi_15405252
Nee........ik denk ook meer aan rock ed.
Dus niet echt iets specifieks, zoals spaans gitaar ofzo.
Maar je kunt dus ook gelijk met een elektrisch gitaar beginnen? Das veel handiger dan!
pi_15405272
Ik zou gewoon beginnen met de gitaar die je uiteindelijk wilt kunnen spelen. Als je echt electrisch wilt gaan spelen dan zou ik meteen een electrische kopen.

En electrische gitaar spelen is idd makkelijker.

Ik heb beide, alhoewel mijn voorkeur ook naar electrisch gaat. Het is wel leuk om er een accoustisch gitaartje bij te hebben. Of beter nog een semiaccoustisch gitaartje.

pi_15405396
Ik hoor ook van iedereen dat een elektrisch gitaar best wel duur is, natuurlijk met alles dr op en dr aan. Over welke prijsklasse spreek je ongeveer?
Een akoustisch gitaar is in ieder geval veel goedkoper heb ik gezien.

(ik mag alvast beginnen met sparen denk ik!)

pi_15405550
Een beetje fatsoenlijke accoustische gitaar heb je vanaf 200 euro. Een goedkoop setje gitaar plus comboversterker kost je een honderd of 4. Maar dat klinkt zeer waarschijnlijk naar kak. Dus ik zou voor een leuk setje rekenen op een 1000 euro, en als je daarnaast nog effecten erbij wil hebben dan heeft korg wel een leuke multipedaal voor 249 euro. Waar alle effecten al inzitten.

Kijk eens bij www.feedback.nl die verkoopt ook occasions.

[Dit bericht is gewijzigd door Zenith4ever op 14-12-2003 16:52]

zondag 14 december 2003 @ 16:51:16 #8
71614 BillyOcean
Get out of my dreams you woman
pi_15405562
Mja, das een feit... Ik zou zeggen kijk eerst of het je bevalt en koop een leuk spaans gitaartje.. Die zijn ook best makkelijk te bespelen want die hebben plastic snaren, dit in tegenstelling tot de metalen snaren op een western gitaar... Maarja... Elektrisch is natuurlijk aanlokkelijk... Ik zou voor een beginnersgitaar elektrisch niet meer dan 200 euro uittrekken.. Aanrader wat mij betreft is een Squier Stratocaster (niet verwarren met een echte fender, scheelt nogal in de prijs... )
Doch vlakbij zwerft 'n exquise gympje
pi_15405774
ja ik zag net dat die Squirer zo'n starterspakket heeft, inclusief versterker en lesmateriaal. Maar ja, ik weet natuurlijk niet of dat pakket kwalitatief echt geweldig is....:X
pi_15405890
Ik zie telkens op die feedback.nl site het merk Ibanez staan.
Weten jullie of dit een goed merk is?
Ze hebben ook een akoustisch gitaar met een versterker??? Is dat die semi-akoustisch gitaar waar jullie het over hebben, ik dacht nl. dat alleen een elektrisch gitaar een versterker had@.
  zondag 14 december 2003 @ 17:12:34 #11
71614 BillyOcean
Get out of my dreams you woman
pi_15406077
Semi betekend dus dat je die akoestische gitaar ook kan versterken (maar dan heb je niet hetzelfde geluid als een elektrische gitaar... gewoon akoestisch maar dan harder ) een Squier is een prima gitaar, of die versterker die je erbij krijgt wat is weet ik niet....
Doch vlakbij zwerft 'n exquise gympje
pi_15406209
quote:
Op zondag 14 december 2003 17:03 schreef NB_TD het volgende:
Ik zie telkens op die feedback.nl site het merk Ibanez staan.
Weten jullie of dit een goed merk is?
Ze hebben ook een akoustisch gitaar met een versterker??? Is dat die semi-akoustisch gitaar waar jullie het over hebben, ik dacht nl. dat alleen een elektrisch gitaar een versterker had@.
Ja dat is een goed merk, maar de gitaren van Ibanez zijn niet goedkoop volgens mij.

Ik zelf heb een Yamaha gitaar twv plus minus 600 euro en een marshall valvestate v100 versterker van 500 euro. Ik ben over beide zeer tevreden, ik zou ook niets anders willen op dit moment. Daartussen heb ik een Digitech rp1 multi-effectpedaal, waar ik ook zeer tevrede over ben, maar die gaat binnenkort wel plaats maken voor een nieuwere Digitech omdat ik iets wil hebben met een expressiepedaal en een volumepedaal.

pi_15406360
Vinden jullie hierbij les nemen een vereiste? Sommigen schijnen het zich ook gewoon aan te kunnen leren! Weet natuurlijk niet of dat voor mij geldt.
pi_15406481
Ik heb het mezelf aangeleerd. De eerste stapjes geleerd van vrienden die al gitaar speelden.

Les is nooit verkeerd, en zeker als je verder niemand kent die je de basis kan leren. Ik zou echter wel privéles nemen dan omdat je dan kan leren wat je wilt leren, en niet de eerste 5 jaar domme kleuterschool liedjes zit te riedelen.

Ik zou eerst een boekje kopen met alle accoorden erin, en daarnaast wat muziekboekjes met makkelijke accoorden. Bijvoorbeeld de serie "Dit songboek zocht ik". Volgens mij in elke muziekwinkel wel te krijgen.

pi_15406503
quote:
Op zondag 14 december 2003 17:24 schreef NB_TD het volgende:
Vinden jullie hierbij les nemen een vereiste? Sommigen schijnen het zich ook gewoon aan te kunnen leren! Weet natuurlijk niet of dat voor mij geldt.
Als je dan een setje gekocht hebt, ga je gewoon aan de slag met wat online lessen (genoeg te vinden), akkoorden lijstjes etc.
Langzaamaan wat eenvoudige muziek mee proberen te spelen.

Mocht je na een tijdje het idee hebben dat je echt geen centimeter opschiet kun je altijd nog les nemen

That never existed
pi_15406862
ok......laatste vraag. Aangezien ik dus beginner ben, heb ik liever dat mijn gitaargejank niet zo hard te horen is, vanwege mn ouders. Ik weet wel dat elektrische gitaren met headphone gespeeld kunnen worden, maar geldt dit ook voor akoustische gitaren. Waarschijnlijk dan die semi-akoustisch gitaren denk ik, vanwege de versterker. Maar het blijft uiteindelijk een akoustisch gitaar, dus dan moet je toch(ook al heb je gebruik je een headphone) altijd nog geluid blijven horen?
pi_15406928
heej ik speel ook piano en wilde ook elektrische gitaar gaan spelen.............
Je moet wel goed weten waar je aan begint, vind je het na een maand niet meer leuk heb je daar zo'n duur ding staan
pi_15406929
Een semiaccoustische gitaar is niks anders als een accoustische gitaar met een microfoontje er in en vaak ook nog een equalizertje ingebouwd. Dus als je em niet versterkt is het dus een gewone accoustische gitaar.

Maar die dingen gaan niet zo hard dat je ouders het kunnen horen hoor. Tenminste hier hoor je benede niets als ik accoustisch speel. Bovendien oefen ik altijd als mijn vriendin niet thuis is. Dan kan ik wat harder rammen en heb ik wat meer de gelegenheid om vals te spelen

[Dit bericht is gewijzigd door Zenith4ever op 14-12-2003 17:49]

zondag 14 december 2003 @ 17:48:50 #19
12221 Tijn