quote:
ALKMAAR AZ keert terug naar de Provinciale Weg. Na het woonerfvoetbal en de 3-1 nederlaag in Kerkrade tegen Roda JC start AZ zaterdagavond in de thuiswedstrijd tegen FC Volendam in de vertrouwde basisopstelling, dus met vier aanvallers. Slechts aanvoerder José Fortes Rodriguez ontbreekt vanwege een hamstringblessure. Hij wordt in het centrum van de verdediging vervangen door Juha Reini.
AZ-trainer Co Adriaanse legt de opmerkelijke return makkelijk uit. ,,Vorige week hebben we het anders geprobeerd, omdat het daarvoor niet liep. Nu liep het echter ook niet. Voor een eerlijke kans moet ik het elftal eigenlijk laten staan, maar dat doe ik niet. Ik kies weer voor de vier aanvallers en een echte nummer tien.
Een en ander houdt in dat Barry van Galen, Barry Opdam, Ali Elkhattabi en Stein Huysegems morgen terugkeren in de basiself. Arjan Wisse, Robin Nelisse en Reinier Robbemond verhuizen hierdoor weer naar de bank. Juha Reini blijft staan, zoals vermeld. Ook Olaf Lindenbergh neemt weer plaats op de bank. ,,Olaf is weer beschikbaar, aldus Adriaanse. ,,Hij is vrijgegeven door de medische staf, maar ik laat hem nog niet starten.
,,Na vorige week weet ik ook meer, vervolgt de trainer/coach. ,,Met die kennis en de wetenschap dat de vier aanvallers uit tegen Volendam (0-6 zege, red.) prima presteerden, keer ik terug naar nagenoeg hetzelfde elftal. Denny Landzaat is erbij voor Lindenbergh en Reini speelt voor Fortes.
Naast Fortes Rodriguez is alleen Martijn Meerdink nog niet inzetbaar.
De doelstelling is ondanks de drie magere wedstrijden niet aangetast. ,,We hebben verloren en niet dominant gespeeld. De vraag is nu hoe we weer gaan winnen. Want inderdaad, de doelstelling blijft het realiseren van Europees voetbal.
AZ FC VOLENDAM, ZATERDAG 7 FEBRUARI 2004, ALKMAARDER HOUT, 20.00 UUR.
quote:Ik zal het aan Johan doorgeven, is nog weer een extra motivatie...
Op vrijdag 6 februari 2004 19:07 schreef methodmich het volgende:
Ik hoop dat Volendam wint, dan wordt mijn column nog leuker.
quote:Gaat het meestal fout, want het zijn gemiddelde voetballers die slechts in periodes top kunnen voetballen.... Topspelers zitten per definitie niet bij AZ.
Op zaterdag 7 februari 2004 15:14 schreef RjD2 het volgende:
Ik verwacht een goeie wedstrijd vanavond, omdat de spelers die vorige week er niet in waren zich weer moeten zullen bewijzen.
en als zulke topspelers zich moeten bewijzen..
quote:
Op zaterdag 7 februari 2004 16:19 schreef methodmich het volgende:[..]
Gaat het meestal fout, want het zijn gemiddelde voetballers die slechts in periodes top kunnen voetballen.... Topspelers zitten per definitie niet bij AZ.
quote:Internationals van Finland, Marokko en een éénmalig Deens international, plus Landzaat. Ik tel er maar 4.
Op zaterdag 7 februari 2004 17:25 schreef RjD2 het volgende:[..]
Ali is geen speler die om de zoveel tijd ff goed speelt, alleen na de winterstop ging het ff fout.
Van Galen is ook niet soms goed, en huysegems kunnen we nog van alles van verwachten.
En over dat er geen topspelers zitten, die komen dr wel
neem nou Arjan Wisse, dat wordt later echt geen GGDivisie speler.
En er zitten in de selectie 5 (ex) internationals, ook wel te doen dacht ik zo.
Ik zeg overigens niet dat die jongens van AZ slecht zijn, maar echte toppers zijn het natuurlijk (nog) niet. Ze missen allemaal wel iets, anders zaten ze niet bij een subtopper.
De Cler afgedankt bij Ajax, Fortes te sloom en te hard, Opdam mentaal zwak, Buskermolen mist ambitie, Elkhattabi is teveel een mooi weer voetballer, zo ook Perez, van Galen is te gestoord voor de top...
Alleen voor Zoontjes, Kromkamp, Huysegems en misschien Wisse zie ik perspectief op meer.
quote:internationals :
Op zaterdag 7 februari 2004 17:36 schreef methodmich het volgende:[..]
Internationals van Finland, Marokko en een éénmalig Deens international, plus Landzaat. Ik tel er maar 4.
Ik zeg overigens niet dat die jongens van AZ slecht zijn, maar echte toppers zijn het natuurlijk (nog) niet. Ze missen allemaal wel iets, anders zaten ze niet bij een subtopper.
De Cler afgedankt bij Ajax, Fortes te sloom en te hard, Opdam mentaal zwak, Buskermolen mist ambitie, Elkhattabi is teveel een mooi weer voetballer, zo ook Perez, van Galen is te gestoord voor de top...
Alleen voor Zoontjes, Kromkamp, Huysegems en misschien Wisse zie ik perspectief op meer.
en die mening over van Galen..
dan heb je em het laaste jaar niet zien spelen.
geen rooie kaarten, 1 of 2 gele kaarten en alleen maar geniale passes.
en tv programma's die suggereren dat ie eens geselecteerd moest worden voor Oranje, is dat gestoord? noem het geniaal
De Cler afgedankt bij Ajax, meer geleerd bij AZ en ondertussen een vaste kracht die opvallend weinig slechte wedstrijden speelt
en Fortes ja die moet ook weg, daarom komen er ook een aantal lekkere spelers van Willem II
quote:Huysegems is jeugdinternational. Als je die meetelt heeft AZ er meer. Dan mag De Cler ook, evenals Kromkamp.
Op zaterdag 7 februari 2004 17:47 schreef RjD2 het volgende:[..]
internationals :
Juha Reini
Landzaat
Perez
Huysegems
Wisse
Zwarthoed (jawel, oranje onder de 19, en noem dat nou niet nep)en die mening over van Galen..
dan heb je em het laaste jaar niet zien spelen.
geen rooie kaarten, 1 of 2 gele kaarten en alleen maar geniale passes.
en tv programma's die suggereren dat ie eens geselecteerd moest worden voor Oranje, is dat gestoord? noem het geniaalDe Cler afgedankt bij Ajax, meer geleerd bij AZ en ondertussen een vaste kracht die opvallend weinig slechte wedstrijden speelt
en Fortes ja die moet ook weg, daarom komen er ook een aantal lekkere spelers van Willem II
Ik ben het met je eens over van Galen, maar hij is inmiddels te oud om naar een topclub te gaan en in de periode dat hij had moeten oogsten was hij nog te gestoord.
Toch jammer dat ie nooit bij een echt grote club heeft kunnen voetballen.
Zoveel voetbalintelligentie zie je maar weinig (en dan doel ik niet op de periode dat 'ie 't moest hebben van z'n pittige overtredingen), erg leuk om naar te kijken.
Voor de rest een hele leuke 1e helft gehad, mooi voetbal..
en gelukkig weer die goal na 5 minuten, die had ik al lang niet meer gezien.
Na 1 succesvolle wedstrijd woensdag meteen alweer Feyenoord, dat wordt spannend!
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 20:41 schreef Linz het volgende:
0-2 ! Go AZ!
Jullie moeten je gaan schamen
quote:ik benadruk niks. meld het alleen even
Op woensdag 11 februari 2004 21:36 schreef Speed1971 het volgende:
Kijk dat jullie sterker zijn dan Feyenoord okay, maar om dat nou zo enorm te benadrukken is wel een beetje overdreven he!Jullie moeten je gaan schamen
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 21:39 schreef Kaalhei het volgende:
Scorebordjournalistiek.
En 0-3 is eigenlijk geflatteerd. 0-4 0-5 zou de verhouding beter hebben weer gegeven. Maar ja AZ speelde dan ook niet echt goed.
3de plek meer dan terecht. Heel jammer van die paar slippertjes van de winterstop.
Jammer dat het met Ajax anders was afgelopen, Co had Ajax weer bij de top kunnen laten meedraaien, maar dan moet hij daar de dienst uitmaken. Maar helaas wou Ajax niet hogerop leek het wel.
Dus geef Az (Co) de tijd en ze worden Nederlands kampioen.
quote:Ik neem het even voor Wisse op; dat wordt namelijk de beste spits van de wereld!
Op zaterdag 7 februari 2004 17:36 schreef methodmich het volgende:[..]
en misschien Wisse zie ik perspectief op meer.
En dat zeg ik niet omdat hij 3 straten achter me woont!
quote:Je draait een beetje door, Speed. Dat het een verdiende overwinning was, oke. Maar Feyenoord heeft zelf ook aardig wat mogelijkheden gehad. 0-3 is ietwat geflatteerd, een 0-2 of 1-3 had beter gepast.
Op woensdag 11 februari 2004 22:23 schreef Speed1971 het volgende:
Dikke vette poep!En 0-3 is eigenlijk geflatteerd. 0-4 0-5 zou de verhouding beter hebben weer gegeven. Maar ja AZ speelde dan ook niet echt goed.
3de plek meer dan terecht. Heel jammer van die paar slippertjes van de winterstop.
quote:Heb je de hele wedstrijd gezien?
Op woensdag 11 februari 2004 22:53 schreef twi het volgende:[..]
Je draait een beetje door, Speed. Dat het een verdiende overwinning was, oke. Maar Feyenoord heeft zelf ook aardig wat mogelijkheden gehad. 0-3 is ietwat geflatteerd, een 0-2 of 1-3 had beter gepast.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |