abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_15401289
Dit las ik ergens. Ik ben het er uiteraard niet mee eens, want ik ben bevooroordeeld en bovendien een metalhead. Wat is jullie mening hierover?

Om misschien wat richting te geven aan een mogelijke discussie die uit deze vraag zal voortvloeien enkele subvragen. Is Muziek een ontoegankelijk forum voor mensen die hier nooit posten? Is Muziek een ontoegankelijk forum voor nieuwe forumgebruikers?

pi_15401329
quote:
Op zondag 14 december 2003 14:10 schreef Seborik het volgende:
Is Muziek een ontoegankelijk forum voor mensen die hier nooit posten?
Vind ik van niet hoor.
Muziek vind ik een goed toegankelijk laagdrempelig forum.

[Dit bericht is gewijzigd door haaahaha op 14-12-2003 14:13]

pi_15401337
Waarom zou muziek ontoegankelijk zijn
Dit onderdeel is tijdelijk gesloten in verband met onderhoudswerkzaamheden.[br][br]Wij vragen hiervoor uw begrip.[br][br]De directie
pi_15401343
Ik denk.......

*auw dat doet pijn *

Probeert nog een keer..

Ik denk dat het muziekforum geen sekte is. Maar als we morgen collectief zelfmoord moeten plegen bel me dan op 06 122 312 32

zondag 14 december 2003 @ 14:13:48 #5
49957 Swami_Twelvinchalami
Spiritual lovemachine.
pi_15401377
quote:
Op zondag 14 december 2003 14:12 schreef Klaasklapschaats het volgende:
Ik denk.......
...bel me dan op 06 122 312 32
"Het nummer dat u heeft gekozen is niet in gebruik"
De man. Het kapsel. Het charisma. De stem. De brede borstkas. De swami. Eén brok liefde. Warm en puur. Heb mij lief.
Fotoboek.
pi_15401378
quote:
Op zondag 14 december 2003 14:12 schreef TalkShowHost het volgende:
Waarom zou muziek ontoegankelijk zijn
Ik las ergens de verwoording sekte, dat impliceert enige ontoegankelijkheid. Ik ben dus benieuwd of dat door mensen zo ervaren wordt.
pi_15401380
MUZ is een nogal breed subforum natuurlijk. En er zullen vast minder snel toegankelijke delen zijn, maar daar heb ik nog niet echt last van gehad.

De D'n'B-addicts-crew topics zijn bijvoorbeeld uitermaaaate toegankelijk, mits je over dezelfde verheven muzieksmaak als de crew beschikt. .

FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_15401386
Klein beetje gelijk hebben ze wel, hoor. Volgens mij is dit het enige Muziekforum waar er bijv. meer over John Zorn wordt geouwehoerd dan over Top 40-artiesten.
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
pi_15401394
ik vind onzin minder toegankelijk om een topic te openen.
Metal Up Your Ass!! Bouque de Pheauteau
  Moderator zondag 14 december 2003 @ 14:15:30 #10
18653 crew  D.
pi_15401416
quote:
Op zondag 14 december 2003 14:13 schreef Swami_Twelvinchalami het volgende:

[..]

"Het nummer dat u heeft gekozen is niet in gebruik"

Hij zei morgen
pi_15401421
quote:
Op zondag 14 december 2003 14:14 schreef Fixxxer het volgende:
ik vind onzin minder toegankelijk om een topic te openen.
Ok, maar dat zegt alleen iets over het meer toegankelijk zijn dan het onzinforum. Hoe zit het concreet met het Muziekforum?
  Moderator zondag 14 december 2003 @ 14:16:25 #12
18653 crew  D.
pi_15401443
quote:
Op zondag 14 december 2003 14:13 schreef Seborik het volgende:

[..]

Ik las ergens de verwoording sekte, dat impliceert enige ontoegankelijkheid. Ik ben dus benieuwd of dat door mensen zo ervaren wordt.

Heb je een linkje?
pi_15401452
Ik ben het er deels wel mee eens, er zijn hier op dit forum een aantal hechte groepjes die zo af en toe de meningen en standpunten van andere forummers willen verzieken. Ik noem verder geen namen, maar ik kom hier nu al een tijdje en het valt me wel op.
pi_15401471
quote:
Op zondag 14 december 2003 14:14 schreef Zander het volgende:
Klein beetje gelijk hebben ze wel, hoor. Volgens mij is dit het enige Muziekforum waar er bijv. meer over John Zorn wordt geouwehoerd dan over Top 40-artiesten.
haha, zorn is wel zo ongeveer een sekte. Mensen die er niet inzitten begrijpen het ook niet

maargoed, iedereen kan ook over idols lullen en hun muzikale hoogstandjes dus volgens mij kan iedereen zo posten.... weinig sekte aan.

pi_15401489
quote:
Op zondag 14 december 2003 14:16 schreef MaartenHG het volgende:
Ik ben het er deels wel mee eens, er zijn hier op dit forum een aantal hechte groepjes die zo af en toe de meningen en standpunten van andere forummers willen verzieken. Ik noem verder geen namen, maar ik kom hier nu al een tijdje en het valt me wel op.
Namen mag je ook mailen naar seborik@fok.nl.
pi_15401517
quote:
Op zondag 14 december 2003 14:17 schreef Seborik het volgende:

[..]

Namen mag je ook mailen naar seborik@fok.nl.

Seborik, je lukt nu wel iemand van de Stasi
pi_15401522
quote:
Op zondag 14 december 2003 14:14 schreef Zander het volgende:
Zorgen gesprekken over Zorn ervoor dat het niet mogelijk is om gesprekken over iets anders te voeren?
  Moderator zondag 14 december 2003 @ 14:19:27 #18
18653 crew  D.
pi_15401533
quote:
Op zondag 14 december 2003 14:16 schreef MaartenHG het volgende:
Die zitten in alle fora, moet je je niet teveel aantrekken
pi_15401554
quote:
Op zondag 14 december 2003 14:18 schreef MarkzMan_X het volgende:

[..]

Seborik, je lukt nu wel iemand van de Stasi

Zo is het uiteraard niet bedoeld. Het is alleen maar om te kijken om welke kliekjes en groepjes het gaat, misschien dat iemand dat hier niet wil posten vanwege negatieve reacties erop. Ik heb overigens liever dat hier het beestje bij zijn naam wordt genoemd, maar als iemand dat niet wil, kan mailen ook altijd nog.
pi_15401573
quote:
Op zondag 14 december 2003 14:19 schreef D.Rose het volgende:
Die zitten in alle fora, moet je je niet teveel aantrekken
Doe ik ook niet, ik zeg alleen dat ik mezelf wel een beetje kan vinden in de stelling die gemaakt word. Alhoewel "sekte" wel erg overdreven is natuurlijk.
pi_15401708
quote:
Op zondag 14 december 2003 14:19 schreef Seborik het volgende:
Zorgen gesprekken over Zorn ervoor dat het niet mogelijk is om gesprekken over iets anders te voeren?
Nee, maar het is toch wel een beetje een hype geweest, een tijdje terug. Ik kan me voorstellen dat dat op de buitenstaander allemaal nogal meeloperig / kliek-achtig overkomt.

'Sekte' klinkt behoorlijk overdreven, maar net zoals in alle andere fora heb je hier wel een aantal 'kliekjes', waar ik zelf overigens ook vast wel toe behoor. Mij boeit het verder niet echt.

pi_15401752
quote:
Op zondag 14 december 2003 14:25 schreef Zander het volgende:
...net zoals in alle andere fora heb je hier wel een aantal 'kliekjes', waar ik zelf overigens ook vast wel toe behoor.
Kliekjes zijn cool. Dan kan je tenmisnste ergens bijhoren.
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
  zondag 14 december 2003 @ 14:27:28 #23
32266 thetruth
juvat inconcessa voluptas
pi_15401784
Het valt wel op dat volksmuziek afzeiken getolereerd wordt en bijv. metal afzeiken bestraft wordt.........
pi_15401845
quote:
Op zondag 14 december 2003 14:27 schreef thetruth het volgende:
Het valt wel op dat volksmuziek afzeiken getolereerd wordt en bijv. metal afzeiken bestraft wordt.........
Bijvoorbeeld. Of de overduidelijk haat tegen R&B en "nieuwe" hiphop.
  zondag 14 december 2003 @ 14:30:09 #25
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_15401864
quote:
Op zondag 14 december 2003 14:13 schreef Seborik het volgende:

[..]

Ik las ergens de verwoording sekte

Waar en in welke context?
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  zondag 14 december 2003 @ 14:32:53 #26
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_15401955
Ik vond het topik over het Kronos Quartet ook wel typerend. Er wordt door een aantal mensen over Zorn gesproken, waarbij zijn naam bewust niet genoemd wordt.

Sekte vind ik overigens zeker niet van toepassing.

"We shall now tune our Mellotrons and attack culture once again"
pi_15402167
quote:
Op zondag 14 december 2003 14:29 schreef MaartenHG het volgende:
Bijvoorbeeld. Of de overduidelijk haat tegen R&B en "nieuwe" hiphop.
Tja, maar die mensen (de 'haters', zal ik maar zeggen) mogen hier toch ook gewoon hun mening geven? Ik vind het ook wel vervelend als een heel topic verpest wordt door een aantal zeikerige opmerkingen, maar je kunt als liefhebber natuurlijk ook gewoon je schouders ophalen en het verder negeren. Bovendien heb ik ook wel gezien dat Seborik en Summoner dat soort posts weghalen als een topic echt compleet dreigt te ontsporen.

En dat je hier niets negatiefs over metal mag zeggen, dat valt toch ook wel mee. Ik kan me bijv. nog een driedelige Metallica-afzeik reeks herinneren.

pi_15402217
quote:
Op zondag 14 december 2003 14:39 schreef Zander het volgende:

[..]

Tja, maar die mensen (de 'haters', zal ik maar zeggen) mogen hier toch ook gewoon hun mening geven?

Dat mening geven betekend vaak het doelbewust proberen te kwetsen van iemand door aan tegeven hoe slecht iemands muzieksmaak is.

Muziek is iets persoonlijks. Als iemand mijn muziek ongegrond afzeikt, dan kan ik daar pissig over worden. En dat weten de azijnpissers, en dat vinden ze nog leuk ook. Ik kots een beetje op die gasten.

zondag 14 december 2003 @ 14:42:24 #29
32266 thetruth
juvat inconcessa voluptas
pi_15402241
quote:

[..]

Tja, maar die mensen (de 'haters', zal ik maar zeggen) mogen hier toch ook gewoon hun mening geven? Ik vind het ook wel vervelend als een heel topic verpest wordt door een aantal zeikerige opmerkingen, maar je kunt als liefhebber natuurlijk ook gewoon je schouders ophalen en het verder negeren. Bovendien heb ik ook wel gezien dat Seborik en Summoner dat soort posts weghalen als een topic echt compleet dreigt te ontsporen.

En dat je hier niets negatiefs over metal mag zeggen, dat valt toch ook wel mee. Ik kan me nog een driedelige Metallica-afzeik reeks herinneren.

Hoe mag je hier metal afzeiken: Ik vind metal niet mijn stijl
Hoe mag je hier grad damen afzeiken: Pauper, lekke band grap, elitair op neerkijken etc.

Geeft ff het verschil aan in judgement hier........

[Dit bericht is gewijzigd door thetruth op 14-12-2003 14:42]

pi_15402242
Metallica is allang geen metal meer.

En als je in dit topic over Frans Bauer! kijkt, zie je dat ook daar de zeikerds worden aangepakt door Seborik.

I intend to live forever, or die trying.
pi_15402260
quote:
Mwah, posts zoals: "R&B " blijven regelmatig staan. Tuurlijk mag je het er niet mee eens zijn, maar check bijv. onlangs de discussie over Obie Trice maar 's, het barst van de zogenaamde puristen daar. En ik trek het me verder ook niet aan, ik zeg alleen dat het me opvalt, zo langs de zijlijn.
pi_15402378
Juist die ->

<muzieksoort> posts. Die zouden echt direct verwijdert moeten worden.

Wat wel normaal is, is b.v. dit:
Ik vind <muzieksoort> niet goed, omdat <reden>.

Maar dat gebeurt niet, en om die reden kunnen nieuwkomers zich niet thuisvoelen hier op MUZ.

Ikzelf kom alleen in het trancetopic. Als ik een topic over een trance-DJ ga maken, staat het binnen no-time vol met icoontjes. Daarom heb ik geen zin om dat soort topics te maken. Best triest is dat eigenlijk. Maar het is de realiteit.

pi_15402479
quote:
Op zondag 14 december 2003 14:12 schreef haaahaha het volgende:

quote:Op zondag 14 december 2003 14:10 schreef Seborik het volgende:
Is Muziek een ontoegankelijk forum voor mensen die hier nooit posten?

Vind ik van niet hoor.
Muziek vind ik een goed toegankelijk laagdrempelig forum.

ik vind ook van niet Het was iig. het eerste forum waar ik op te vinden was.
Er zijn uiteraard wel een aantal topics die ik niet volg, gewoon omdat het niet 'mijn' muziek is, zoals bijv. topics over Top40-muziek, R&B etc., ik kan daar wel gaan kijken en mijn gal spuwen enz. maar dat schiet ook niet op. Gelukkig zijn smaken verschillend en nog veel mooier is dat er uitstekend over te twisten is...
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
pi_15402499
Het ongegrond afzeiken van een bepaalde stijl is inderdaad vrij irritant. Maar in hoeverre gebeurt dat regelmatig door de vaste sekteleden? Volgens mij gebeurt het plaatsen van minstens zo vaak door users die hier alleen maar ff komen aanwaaien om iets te kunnen afzeiken.
pi_15402561
quote:
Op zondag 14 december 2003 14:51 schreef MuadDib het volgende:
Het ongegrond afzeiken van een bepaalde stijl is inderdaad vrij irritant. Maar in hoeverre gebeurt dat regelmatig door de vaste sekteleden? Volgens mij gebeurt het plaatsen van minstens zo vaak door users die hier alleen maar ff komen aanwaaien om iets te kunnen afzeiken.
Heel goed punt.
It's my party and I'll cry if I want to.
pi_15402593
quote:
Op zondag 14 december 2003 14:46 schreef MarkzMan_X het volgende:
Juist die ->

<muzieksoort> posts. Die zouden echt direct verwijdert moeten worden.

Wat wel normaal is, is b.v. dit:
Ik vind <muzieksoort> niet goed, omdat <reden>.

Maar dat gebeurt niet, en om die reden kunnen nieuwkomers zich niet thuisvoelen hier op MUZ.

Ikzelf kom alleen in het trancetopic. Als ik een topic over een trance-DJ ga maken, staat het binnen no-time vol met icoontjes. Daarom heb ik geen zin om dat soort topics te maken. Best triest is dat eigenlijk. Maar het is de realiteit.

En het vette is, dat modjes er niets aan doen
[b]Positieve spirituele verandering is oké olé olé![/b]
  Moderator zondag 14 december 2003 @ 14:55:27 #37
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_15402612
Ach, sekte...sekte...daar geloof ik pas in als jullie je opsluiten in een boerderij in Waco.

Tot die tijd is het hier goed toeven...bijna net zo goed als in dit geweldige forum.

In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_15402650
quote:
Volgens mij gebeurt het plaatsen van minstens zo vaak door users die hier alleen maar ff komen aanwaaien om iets te kunnen afzeiken.
Nee hoor, misschien doen de "vaste" users dat niet met 3 kotssmileys, maar op een andere, iets genuanceerdere manier dat precies ophetzelfde terecht komt.
pi_15402667
quote:
Op zondag 14 december 2003 14:55 schreef Mike het volgende:
Ach, sekte...sekte...daar geloof ik pas in als jullie je opsluiten in een boerderij in Waco.
Delft ook goed?
  Moderator zondag 14 december 2003 @ 14:58:30 #40
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_15402696
quote:
Op zondag 14 december 2003 14:57 schreef Zander het volgende:

[..]

Delft ook goed?

Oja, da's waar: jullie GAAN jezelf opsluiten.

Okay, sekte it is, then.

In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_15402713
quote:
Op zondag 14 december 2003 14:32 schreef fripper het volgende:
Ik vond het topik over het Kronos Quartet ook wel typerend. Er wordt door een aantal mensen over Zorn gesproken, waarbij zijn naam bewust niet genoemd wordt.
waar zie je dat dan? ik heb het nog ff doorgelezen en ik lees wel philip glass en nelly fortado maar nergens zorn ofzo? of ben ik al te diep in de sekte dat ik eroverheen leest
  zondag 14 december 2003 @ 14:59:22 #42
61987 Graveland
Howdo Jiggaboo?
pi_15402723
Sekte? waar?
Ik vind overigens dat er over het algemeen goed gemod wordt.
Went through grandpa's garbage, to see what I could find, I find a bunch of goodies, from 1945!
See all those items, from the good old days.. His metals in his hand, and his uniform so brave!
pi_15402762
quote:
Op zondag 14 december 2003 14:56 schreef MaartenHG het volgende:

[..]

Nee hoor, misschien doen de "vaste" users dat niet met 3 kotssmileys, maar op een andere, iets genuanceerdere manier dat precies ophetzelfde terecht komt.

Maar heet het dan niet gewoon je mening geven? En overigens schreef ik niet dat vaste users dat helemaal niet doen, maar ik denk niet dat de vaste kliek hier z'n best doet om mensen weg te jagen.
pi_15402821
* MuadDib trapt het open deurtje maar in...

Nieuw icon voor Seborik en Summoner?

pi_15402904
quote:
Op zondag 14 december 2003 15:01 schreef MuadDib het volgende:
Maar heet het dan niet gewoon je mening geven? En overigens schreef ik niet dat vaste users dat helemaal niet doen, maar ik denk niet dat de vaste kliek hier z'n best doet om mensen weg te jagen.
Nou, ik vind posts in de trand van: "ach zowat alle nieuwe hiphop van gay-unit en z'n kontmaatjes eminem ruk!" toch niet echt een goede mening geven. En grote gedeeltes van de "vaste kliek" zal dat vast wel proberen, maar het valt mij gewoon op dat bepaalde topics altijd weer op hetzelfde uitlopen, mede dankzij vaste users, maar ook door mensen die niet zo vaak posten. Ik krijg trouwens ook vaak het idee dat sommige users die niet bij zo'n groep horen minder serieus worden genomen. En daarmee bedoel ik niet mijzelf, maar over het algemeen gezien.
pi_15402905
ik vind van niet.. best toegankelijk maar er is gewoon een vast muziek kliekje net als een onzin of game kliek.. maar dit forum is toegankelijker dan onzin of game
'Curiouser and curiouser!' cried Alice.
pi_15402995
ik vind het bij de hiphoptopics ook vervelend
altijd maar weer dezelfden die WEER eens moeten aangeven dat ze toch liever een oude plaat van KRS opzetten ofzoiets

niet dat er iets mis is met old school, tuurlijk niet, je moet weten waar 't vandaan komt en KRS is een legende, maar het begint nu wel te vervelen om dit gezeur te horen over de good old days bij elk topic over rappers die een beetje bekendheid hebben

pi_15403007
quote:
Op zondag 14 december 2003 15:06 schreef MaartenHG het volgende:

[..]

Nou, ik vind posts in de trand van: "ach zowat alle nieuwe hiphop van gay-unit en z'n kontmaatjes eminem ruk!" toch niet echt een goede mening geven.

Nee, maar waar heb je dat een van de sekteleden zien zeggen ?
quote:
En grote gedeeltes van de "vaste kliek" zal dat vast wel proberen, maar het valt mij gewoon op dat bepaalde topics altijd weer op hetzelfde uitlopen, mede dankzij vaste users, maar ook door mensen die niet zo vaak posten.
Zoals ?
pi_15403056
quote:
Op zondag 14 december 2003 15:11 schreef AudreyHepburn het volgende:
Nee, maar waar heb je dat een van de sekteleden zien zeggen ?
...
Zoals ?
Nogmaals, ik heb geen zin om hier dat allemaal te gaan posten wie wat waar zegt, want dan krijgen we weer de eeuwige discussies van: "ja maar [user] bedoelt eigenlijk alleen maar dat...." of "nou, dan moet je toch beter lezen, want ik weet dat [user] het sarcastisch bedoelt". Het valt mij in bepaalde topics gewoon op.
pi_15403078
quote:
Op zondag 14 december 2003 14:46 schreef MarkzMan_X het volgende:
Als je het niet probeert, weet je het nooit natuurlijk.
pi_15403094
quote:
Op zondag 14 december 2003 14:54 schreef Blanche_Fantasy het volgende:

[..]

En het vette is, dat modjes er niets aan doen

Dat is echt een zeer grote leugen.
pi_15403122
Tja, dat mag misschien wel vervelend zijn, maar mijns inziens kun je dat soort posts ook moeilijk gaan verbieden of gaan weghalen. Als het echt ongenuanceerd gescheld is, dan kan 't wel weg, maar verder is dit nu eenmaal een discussieforum en geen 50 Cent-fanclub (of whatever..). Dat het af en toe vervelend is geloof ik best, en het zou jammer zijn als mensen daarom hier niet willen posten, maar goed.. er is ook weinig aan te doen, denk ik.
pi_15403142
quote:
Op zondag 14 december 2003 15:13 schreef MaartenHG het volgende:

[..]

Nogmaals, ik heb geen zin om hier dat allemaal te gaan posten wie wat waar zegt, want dan krijgen we weer de eeuwige discussies van: "ja maar [user] bedoelt eigenlijk alleen maar dat...." of "nou, dan moet je toch beter lezen, want ik weet dat [user] het sarcastisch bedoelt". Het valt mij in bepaalde topics gewoon op.

Het is gewoon omdat ik me niet voor kan stellen dat de mensen die ik eventueel als 'kliekje' zou bestempelen dingen als "ach zowat alle nieuwe hiphop van gay-unit en z'n kontmaatjes eminem ruk!" zouden zeggen.
  zondag 14 december 2003 @ 15:18:12 #54
61987 Graveland
Howdo Jiggaboo?
pi_15403169
Zoals het hier gebracht word lijkt het alsof er HELEMAAL geen kritiek op elkaars smaak meer mag, dit is dus onzin
Zolang het binnen de perken is mag er best kritiek zijn smileys zijn not done, dat is ook te snappen, maar zonder kritiek ook geen discussie
Went through grandpa's garbage, to see what I could find, I find a bunch of goodies, from 1945!
See all those items, from the good old days.. His metals in his hand, and his uniform so brave!
pi_15403181
quote:
Op zondag 14 december 2003 15:11 schreef le_knightclub_soda het volgende:
ik vind het bij de hiphoptopics ook vervelend
altijd maar weer dezelfden die WEER eens moeten aangeven dat ze toch liever een oude plaat van KRS opzetten ofzoiets

niet dat er iets mis is met old school, tuurlijk niet, je moet weten waar 't vandaan komt en KRS is een legende, maar het begint nu wel te vervelen om dit gezeur te horen over de good old days bij elk topic over rappers die een beetje bekendheid hebben

Dat probleem heb ik al vaker gezien. Ik zal er strenger op toezien in ieder geval, ik kan me voorstellen dat het vervelend wordt in echt elk topic.
pi_15403241
quote:
Op zondag 14 december 2003 15:17 schreef AudreyHepburn het volgende:
Het is gewoon omdat ik me niet voor kan stellen dat de mensen die ik eventueel als 'kliekje' zou bestempelen dingen als "ach zowat alle nieuwe hiphop van gay-unit en z'n kontmaatjes eminem ruk!" zouden zeggen.
Misschien omdat je niet alle topics leest?

En Zander, jij weet best dat ik het ook geen 50-cent fanclub wil maken hier, je pakt precies weer het andere uiterste... Als er namelijk gepost word in het metal forum dat Linkin Park of Limp Bizkit goed is, krijgt zo iemand ook een lading kritiek over zich heen. Dan lijkt het bijv. weer op een Iron Maiden fanclubje.

zondag 14 december 2003 @ 15:24:50 #57
61987 Graveland
Howdo Jiggaboo?
pi_15403354
quote:
Op zondag 14 december 2003 15:20 schreef MaartenHG het volgende:

[..]

Misschien omdat je niet alle topics leest?

En Zander, jij weet best dat ik het ook geen 50-cent fanclub wil maken hier, je pakt precies weer het andere uiterste... Als er namelijk gepost word in het metal forum dat Linkin Park of Limp Bizkit goed is, krijgt zo iemand ook een lading kritiek over zich heen. Dan lijkt het bijv. weer op een Iron Maiden fanclubje.

feit is dat het geen metal is en daar niet hoort, maar dat is een ander onderwerp, genre bij genre
pi_15403393
quote:
Op zondag 14 december 2003 15:24 schreef Graveland het volgende:
feit is dat het geen metal is en daar niet hoort, maar dat is een ander onderwerp, genre bij genre
Ja, maar 50 cent word ook niet gezien als hiphop in het hiphop topic. Terwijl 50 daar toch echt wel bij hoort, alleen vinden de puristen van niet. Zie de post van le_knight_club_soda.
  zondag 14 december 2003 @ 15:28:04 #59
61987 Graveland
Howdo Jiggaboo?
pi_15403431
quote:
Op zondag 14 december 2003 15:26 schreef MaartenHG het volgende:

[..]

Ja, maar 50 cent word ook niet gezien als hiphop in het hiphop topic. Terwijl 50 daar toch echt wel bij hoort, alleen vinden de puristen van niet. Zie de post van le_knight_club_soda.

er is een verschil tussen oude hip-hop en commerciele troep, vind ik, dus ik kan goed snappen dat eventuele puristen daar ook iets over te zeggen hebben
pi_15403509
quote:
Op zondag 14 december 2003 15:28 schreef Graveland het volgende:
er is een verschil tussen oude hip-hop en commerciele troep, vind ik, dus ik kan goed snappen dat eventuele puristen daar ook iets over te zeggen hebben
En daar heb je nou precies de opmerkingen die het nieuwe users lastig maken om te posten...
(ps: de meeste hiphop was vroeger ook commercieel, dat ff terzijde )
  Moderator zondag 14 december 2003 @ 15:32:55 #61
18653 crew  D.
pi_15403561
quote:
Op zondag 14 december 2003 15:26 schreef MaartenHG het volgende:

[..]

Ik dacht, serieus, dat dit onder R&B viel.
Tenminste, zo denken R&B liefhebbers er over
  zondag 14 december 2003 @ 15:35:46 #62
61987 Graveland
Howdo Jiggaboo?
pi_15403631
quote:
Op zondag 14 december 2003 15:30 schreef MaartenHG het volgende:

[..]

En daar heb je nou precies de opmerkingen die het nieuwe users lastig maken om te posten...
(ps: de meeste hiphop was vroeger ook commercieel, dat ff terzijde )

tsja
Maar het is eigenlijk dus een beetje dubbel dus, mensen willen positieve reacties op hun muzieksmaak, maar als anderen een andere smaak toebedeeld is krijg je die niet, en dat is dus het probleem
of eigenlijk niet eens een probleem (meer een feit)
pi_15403640
quote:
Op zondag 14 december 2003 15:32 schreef D.Rose het volgende:
Ik dacht, serieus, dat dit onder R&B viel.
Tenminste, zo denken R&B liefhebbers er over
Dus Eminem en Obie Trice ook? Nee, het valt zeker niet onder R&B. Maar dat terzijde, ik heb geen zin om hier de verschillen in genres uit te gaan leggen. Het was slechts een voorbeeld. Niet alleen 50 cent, maar ook andere nieuwe "commerciele" hiphop artiesten worden door het slijk gehaald...
quote:
tsja
Maar het is eigenlijk dus een beetje dubbel dus, mensen willen positieve reacties op hun muzieksmaak, maar als anderen een andere smaak toebedeeld is krijg je die niet, en dat is dus het probleem
of eigenlijk niet eens een probleem (meer een feit)
Ja, en dat is juist het probleem; de puristen willen graag met z'n allen lekker praten over Biz Markie en Marley Mal en als dan een nieuwe user gaat posten dat hij Chingy te gek vind, word ie meteen afgezeken...

[Dit bericht is gewijzigd door MaartenHG op 14-12-2003 15:38]

pi_15403646
Gelieve het enigszins over het onderwerp te houden en niet te gaan discussiëren over voorbeelden.
  zondag 14 december 2003 @ 15:37:28 #65
61987 Graveland
Howdo Jiggaboo?
pi_15403668
quote:
Op zondag 14 december 2003 15:36 schreef Seborik het volgende:
Gelieve het enigszins over het onderwerp te houden en niet te gaan discussiëren over voorbeelden.
let wel, de discussie gaat in goeie harmonie
pi_15403693
quote:
Op zondag 14 december 2003 15:37 schreef Graveland het volgende:

[..]

let wel, de discussie gaat in goeie harmonie

Maar is hier volkomen irrelevant.
pi_15403703
quote:
Op zondag 14 december 2003 15:36 schreef Seborik het volgende:
Ik probeer aan de hand van dit voorbeeld te laten zien waarom sommige users niet graag posten in topics waar bepaalde kliekjes de boventoon zetten.
pi_15403731
quote:
Op zondag 14 december 2003 15:39 schreef MaartenHG het volgende:

[..]

Ik probeer aan de hand van dit voorbeeld te laten zien waarom sommige users niet graag posten in topics waar bepaalde kliekjes de boventoon zetten.

Ja, dat begrijp ik, maar het is niet nodig om in dit topic te gaan vertellen wat wel of geen R&B is of wat wel of geen metal is.
pi_15403753
quote:
Op zondag 14 december 2003 15:40 schreef Seborik het volgende:
Ja, dat begrijp ik, maar het is niet nodig om in dit topic te gaan vertellen wat wel of geen R&B is of wat wel of geen metal is.
Vind ik ook, zie mijn vorige post...
  zondag 14 december 2003 @ 15:53:26 #70
18413 Summoner
Posterboy of the Apocalypse
pi_15404019
"Sekte" is een wel erg lelijk woord, en ik kan eigenlijk niet begrijpen waarom iemand vind dat die term hier van toepassing is.

Natuurlijk is er in Muziek wel enigszins sprake van 'kliekjes', en er wordt naar mijn mening veel te veel ongegronde kritiek op 'commercielere / populaire' bands en artiesten geleverd door lieden die denken dat zij daar op een of andere manier boven staan, met name de posts zijn uitstekende sfeerverpesters en als ik die zie staan worden ze dan ook ogenblikkelijk verwijderd. Maar of je dit verschijnsel 100% tegen kunt gaan betwijfel ik, het is een reflectie van de reacties die je in 'real life' ook veelvuldig zult krijgen en dit is zeker niet endemisch voor dit Muziek forum. Je kunt als mod wel zoveel mogelijk doen om de slecht beargumenteerde flame-reacties te verwijderen, maar het feit blijft dat er altijd gezeken zal worden op bands en artiesten die bovengemiddelde bekendheid genieten. Of dit het Muziekforum ontoegankelijker maakt voor nieuwkomers, ik ben er niet zeker van. Voor sommigen wel, anderen zullen zich er weinig van aantrekken.

En wat betreft dat Zorn gedoe van een tijdje terug: dat was behoorlijk irritant, maar ik kan me niet herinneren dat dat ooit op een samenzwerige manier gebruikt is en dat er elitair mee omgesprongen is. Het was meer een grap, een mascotte... en degenen die nu nog over Zorn lullen zijn er ook echt veel mee bezig. De grap is als het ware oud geworden.

pi_15404089
quote:
Op zondag 14 december 2003 15:53 schreef Summoner het volgende:
Natuurlijk is er in Muziek wel enigszins sprake van 'kliekjes', en er wordt naar mijn mening veel te veel ongegronde kritiek op 'commercielere / populaire' bands en artiesten geleverd door lieden die denken dat zij daar op een of andere manier boven staan, met name de posts zijn uitstekende sfeerverpesters en als ik die zie staan worden ze dan ook ogenblikkelijk verwijderd. Maar of je dit verschijnsel 100% tegen kunt gaan betwijfel ik, het is een reflectie van de reacties die je in 'real life' ook veelvuldig zult krijgen en dit is zeker niet endemisch voor dit Muziek forum. Je kunt als mod wel zoveel mogelijk doen om de slecht beargumenteerde flame-reacties te verwijderen, maar het feit blijft dat er altijd gezeken zal worden op bands en artiesten die bovengemiddelde bekendheid genieten. Of dit het Muziekforum ontoegankelijker maakt voor nieuwkomers, ik ben er niet zeker van. Voor sommigen wel, anderen zullen zich er weinig van aantrekken.
. Hier sluit ik me helemaal bij aan. I rest my case...
  zondag 14 december 2003 @ 16:00:00 #72
61987 Graveland
Howdo Jiggaboo?
pi_15404202
quote:
Op zondag 14 december 2003 15:55 schreef MaartenHG het volgende:

[..]

. Hier sluit ik me helemaal bij aan. I rest my case...

dit was vanaf het begin al duidelijk, waarom dus deze hele discussie?
pi_15404358
quote:
Op zondag 14 december 2003 16:00 schreef Graveland het volgende:

[..]

Het doel is nog steeds om te kijken waarom iemand het muziekforum als ontoegankelijk zou kunnen beschouwen. Of dat gevoel van ontoegankelijkheid voortkomt uit structureel verkeerd aangepakte problemen. Of het gevoel van ontoegankelijkheid 'gerechtvaardigd' is, hoewel je hier al snel in de sfeer van waardeoordelen aan iemands subjectieve visie gaat werken.
pi_15404382
quote:
Op zondag 14 december 2003 16:00 schreef Graveland het volgende:
*zucht* laatste reactie: nee, het was niet voor iedereen duidelijk... ik ben ook van mening dat er bepaalde groepjes op dit forum zijn die "kritiek leveren op 'commercielere / populaire' bands en artiesten en denken dat zij daar op een of andere manier boven staan".

[Dit bericht is gewijzigd door MaartenHG op 14-12-2003 16:07]

pi_15404404
quote:
Idd de laatste tijd gebeurt het niet zoveel meer
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
pi_15404561
quote:
Op zondag 14 december 2003 15:53 schreef Summoner het volgende:
Je kunt als mod wel zoveel mogelijk doen om de slecht beargumenteerde flame-reacties te verwijderen, maar het feit blijft dat er altijd gezeken zal worden op bands en artiesten die bovengemiddelde bekendheid genieten.
Denk dat hier veel waarheid in zit, een beetje een "hoge bomen vangen veel wind"-verhaal. Want hoe bekender een artiest is, hoe meer meningen je zult horen, zowel positief als negatief.
pi_15404661
quote:
Op zondag 14 december 2003 16:11 schreef Zander het volgende:

[..]

Denk dat hier veel waarheid in zit, een beetje een "hoge bomen vangen veel wind"-verhaal. Want hoe bekender een artiest is, hoe meer meningen je zult horen, zowel positief als negatief.

Inderdaad, het is met recht een ware conclusie. Het 'probleem' is alleen dat wanneer je dat duidelijk probeert te maken aan 'fans' ze dat zelf vaak niet als logisch ervaren, vandaar ook dit topic.

Indien er zou blijken dat dit een reden is, dat mensen niet posten omdat zij dit als een drempel ervaren, is het iets waar wij niets aan kunnen veranderen.

Tenminste, tot op zekere hoogte niet. De kotssmiley's verdwijnen uiteraard gewoon onder de deleteknop.

pi_15405019
Kritiek moet natuurlijk kunnen, maar het moet niet zo zijn dat door een vast groepje users meningen van anderen (o.a. nieuwkomers) worden verdrongen of afgezeken. Genoeg gezegd.
pi_15405422
Met het gevaar om me op elitair glad ijs te begeven vind ik het ook wel goed van dit forum dat er ook verder wordt gekeken dan het populaire werk. Niks mis met populair, daar heb ik zelf genoeg cd's van, maar er zijn genoeg andere muziekfora dan op Fok! waar het daar ophoudt. Daar zal ik zelf dan ook niet posten.
Als dat "verder kijken" bepaalde users aantrekt vind ik dat een goede zaak (en dat gebeurt ook), het gevaar is wel dat het misschien andere users afschrikt (en dat gebeurt ook).
Ik denk wel dat het de laatste tijd wel de goede kant opgaat, de centrale topics zijn wel een verbetering. Maar toeggeven, de top40 topics mijd ik dus of daar nog steeds aan Het-Grote-Afbranden wordt gedaan weet ik niet.
pi_15405641
* Zander is het met MuadDib eens.

Maar ik ben eigenlijk ook wel benieuwd waar die "Het muziekforum is een sekte"-uitspraak nou eigenlijk vandaan komt. Heeft dat in een topic op Fok! gestaan of zo?

pi_15405733
quote:
Op zondag 14 december 2003 16:54 schreef Zander het volgende:
* Zander is het met MuadDib eens.

Maar ik ben eigenlijk ook wel benieuwd waar die "Het muziekforum is een sekte"-uitspraak nou eigenlijk vandaan komt. Heeft dat in een topic op Fok! gestaan of zo?

Oh ja, mag ik nog even :r :r

Vooruit dan maar.

Natuurlijk is sekte overdreven, ik heb het zelf alleen hergebruikt om reacties uit te lokken.

zondag 14 december 2003 @ 17:00:47 #82
18413 Summoner
Posterboy of the Apocalypse
pi_15405815
Probleem blijft natuurlijk ook dat over de kwaliteit van muziek bijna niet te discussieren valt. Als jij een topic aanmaakt over een band/artiest die je bewondert, en iemand vervolgens een reactie post als "ik vind z'n muziek maar kut, er zit helemaal geen gevoel in, het lijkt wel wiskunde", wat doe je daar aan om dat te weerleggen? Niets natuurlijk, want de ervaring van muziek blijft uiterst subjectief. Afhangende van hoe zeer je je dit aantrekt kan dit uitlopen op 'wellus / niettus discussies', lopen de gemoederen op en worden er onwenselijke dingen gezegd. Voila, topic verneukt.

Daarom kies ik er persoonlijk voor om niet te reageren in een topic van een band/artiest die ik niet trek, en mocht ik me er wel eens toe geroepen voelen dan geef ik een concreet argument waarom ik het niets vind. Natuurlijk blijft de hele intentie van zo'n forum discussie, maar als ik niks anders bij te dragen heb dan 'ik vind er niks aan', dan houd ik m'n bekje.

pi_15405847
Ah, interessante opmerking van Golfer in dat topic trouwens:
quote:
In discussies "achter die beroemde schermen" speelt heel vaak dat vooroordeel dat wij niet toegankelijk zijn voor nieuwe users.
Is die kritiek ook op MUZ geweest, Seb? Of mag ik dat niet vragen?
  zondag 14 december 2003 @ 17:04:11 #84
49901 PogueMahone
Yapo N'Guema - Honé
pi_15405896
quote:
Op zondag 14 december 2003 17:01 schreef Zander het volgende:
[..]

vragen mag...
De Narcis van Gabon
pi_15405901
quote:
Op zondag 14 december 2003 17:01 schreef Zander het volgende:
[..]

Uiteraard is er géén kritiek geweest op het Muziekforum.

De opmerking kwam vanuit het topic van een user waarbij er op door werd gegaan door een (of enkele) ander(en).

pi_15405926
quote:
Op zondag 14 december 2003 17:04 schreef PogueMahone het volgende:
vragen mag...
Nou ja, uit mijn eigen crewverleden kan ik me herinneren dat sommige, niet nader te noemen, mensen niet zo van 'lekken' uit het crewforum houden.
pi_15405937
quote:
Op zondag 14 december 2003 17:05 schreef Zander het volgende:

[..]

Nou ja, uit mijn eigen crewverleden kan ik me herinneren dat sommige, niet nader te noemen, mensen niet zo van 'lekken' uit het crewforum houden.

Kan moeilijk lekken over dingen die er niet staan he.
  zondag 14 december 2003 @ 17:10:43 #88
49901 PogueMahone
Yapo N'Guema - Honé
pi_15406037
quote:
Op zondag 14 december 2003 17:05 schreef Zander het volgende:

[..]

Maar je mag het wel vragen...

of er antwoord komt is iets anders

De Narcis van Gabon
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')