abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_15386042
Ik weet niet goed wat me nou overkomen is...

Gisteravond kwam mijn vriend langs. Deed anders dan normaal - z. druk, slecht luisteren, 'hyper'. We gingen naar vrienden toe. ik vroeg hem om een beetje rustig te doen, maar dat lukte hem niet, want hij begon gedurende de avond alleen maar harder te praten en minder te luisteren. We vonden het allemaal vreemd.
Aan eind van avond was hij straalbezopen. Ik ben naar huis gereden en sprak hem in de auto aan op zijn gedrag. We kregen ruzie.

Thuisgekomen loopt hij naar binnen en de ruzie liep heel hoog op.
Toen maakte ik een grote fout: ik gaf hem een tik in zijn gezicht. Het was een soort 'wanhoopsdaad' omdat ik totaal niet tot hem doordrong en hij helemaal onbereikbaar leek.

Daarop sloeg hij me een paar keer tot ik op de grond viel. En trapte me. Vlak daarna ging het opnieuw mis. Hij pakte mij bij mijn polsen. Ik kreeg mezelf los en sloeg hem - dit keer puur uit zelfverdediging. Daarna heeft hij me weer geslagen. En is weggegaan.

Ik ben totaal verbijsterd. Weet niet goed wat te doen. Enerzijds denk ik: onmiddellijk weggaan - deze man is psycho! Anderzijds snap ik het niet. We hebben nu een halfjaar en ik heb deze kant van zijn karakter nooit eerder gezien. Ook de vriendin bij wie we waren, en die hem al jaren kent, kon zich zijn gedrag niet voorstellen. Hij is het type 'doet geen vlieg kwaad' (maar is dus wel heel sterk).

Raar dus, ook omdat hij de hele avond al vreemd deed. En natuurlijk - misschien had ik hem niet moeten aanspreken op zijn gedrag terwijl ik wist dat het geen zin had, of had ik hem niet mogen slaan, maar zijn gedrag staat tot in geen verhouding tot het mijne?

pi_15386085
Ik had mn koffers al gepakt als ik jou was!
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_15386096
ja dus
vosss is de naam,
  zaterdag 13 december 2003 @ 20:12:26 #4
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_15386143
Ja hij heeft je mishandeld. Niet bij een vent blijven die ineens zo kan omslaan... wie weet stampt-ie je volgende keer fijn een dwarsleasie als het 'm uitkomt.

[Dit bericht is gewijzigd door TrenTs op 13-12-2003 20:26]

Overwhelmed as one would be, placed in my position
Such a heavy burden now to be the one
Born to bear and read to all
The details of our ending
pi_15386151
ik hoef mijn koffers niet te pakken, we wonen niet samen...
dit is niet iets eenmaligs?
pi_15386159
quote:
Op zaterdag 13 december 2003 20:12 schreef Da_QQ het volgende:

al was het eenmalig!
vosss is de naam,
pi_15386188
Hm ja daar zit m nou net het probleem: ik hou van hem... is natuurlijk niet zomaar over... maar ben wel ernstig aan het denken gezet...
  zaterdag 13 december 2003 @ 20:15:14 #8
41891 WauseWillem
aka de Psychonaut
pi_15386203
quote:
Op zaterdag 13 december 2003 20:12 schreef TrenTs het volgende:
Ja hij heeft je mishandelt. Niet bij een vent blijven die ineens zo kan omslaan... wie weet stampt-ie je volgende keer fijn een dwarsleasie als het 'm uitkomt.
ja, maar wie is er begonnen met fysiek geweld?

[Dit bericht is gewijzigd door WauseWillem op 13-12-2003 20:15]

Hij, die met beide benen op de grond staat, staat stil...
pi_15386207
heb je hem al weer gesproken?
doe wat je wilt maar niets kwaads
pi_15386218
quote:
Op zaterdag 13 december 2003 20:14 schreef Da_QQ het volgende:
maar ben wel ernstig aan het denken gezet...
suc6 met denken
vosss is de naam,
  zaterdag 13 december 2003 @ 20:15:56 #11
69191 Varr
Hier ben ik, hierzo!!
pi_15386220
Iemand die dus niet goed tegen drank kan, waarschijnlijk wist die zelf ook niet goed waar die mee bezig was. Maar wat voor tik gaf je hem, een klap, een tik, of een slap ofzo...
Iig rare vriend, een vriend sla je toch echt niet zomaar. (hij jou dus..)

Edit : Kom er nu pas achter dat hij jou vriend is en dat je een vrouw bent.

Anyway, ik zou serieus kappen met hem dan, vrouwen slaan vindt ik echt... Hij had zichzelf duidelijk niet meer onder controle..

[Dit bericht is gewijzigd door Varr op 13-12-2003 20:21]

pi_15386259
kappen met die gast... jij had niet moeten slaan, maar dat had hij gewoon kunnen zeggen en niet doorrammen totdat je neergaat.... wat een mongool en laat hem geen zielige verhaaltjes vertellen gewoon dumpen!
Lachen is gezond :D!
pi_15386275
quote:
Op zaterdag 13 december 2003 20:14 schreef Da_QQ het volgende:
Hm ja daar zit m nou net het probleem: ik hou van hem... is natuurlijk niet zomaar over... maar ben wel ernstig aan het denken gezet...
Probeer eerst eens alles op een rijtje te zetten en tot rust te komen en probeer de oorzaak van zijn gedrag te achterhalen.
Toch ben ik wel van mening dat je bij 'm weg moet gaan.
pi_15386276
foutjes kunnen gemaakt worden... en dit schaar ik onder de fouten onder de noemer 'optiefen loser, en blijf weg' tenzij je een erg laag zelfvertrouwen/zelfbeeld hebt dan moet je hem vooral weer toelaten.
Free people own guns! Slaves do not!
  zaterdag 13 december 2003 @ 20:19:10 #15
28560 toska
Let's All Chant
pi_15386280
quote:
Op zaterdag 13 december 2003 20:09 schreef Da_QQ het volgende:

Daarop sloeg hij me een paar keer tot ik op de grond viel. En trapte me.

En natuurlijk - misschien had ik hem niet moeten aanspreken op zijn gedrag terwijl ik wist dat het geen zin had, of had ik hem niet mogen slaan, maar zijn gedrag staat tot in geen verhouding tot het mijne?

Wat denk je nu zelf??????? slaan en trappen......
En daarna de schuld zoeken bij jezelf
Normaal zing ik de sterren van de hemel
pi_15386285
Ja, hij heeft je mishandeld. Dus als ik jou was zou ik gewoon pleite maken en niet meer bij die gozer terug komen. Want ik kan je met zekerheid zeggen dat hij het gerust nog een keer zal proberen.. en nog een keer... en nog een keer.
Hij zal je misschien zeggen van 'ik heb er spijt van en ik zal het nooit meer doen' blablabla. Maarja.. dat heeft bijna elke vrouw die meerdere malen is mishandeld door haar partner gehoord.
Dus doe jezelf een lol en pak je spullen. Zoek iemand die jou wel waard is en z'n fikken thuis kan houden.

Succes..

[Dit bericht is gewijzigd door highwoodman op 13-12-2003 20:20]

i'd rather have a full bottle in front of me, than a full frontal lobotamy
pi_15386291
Nee, heb hem niet meer gesproken.Hij moest werken en heeft zijn telefoon bij zijn vrienden laten liggen. Die zijn vanavond weg, dus hij heeft geen telefoon.
Ik voel ook geen enkele behoefte om hem nu te spreken eerlijk gezegd.

En ja, ik ben begonnen. Maar zoals ik al schreef, was er de hele avond al een spanning te voelen, op het laatst was hij echt onbereikbaar en daarom gaf ik hem die klap. Nee, niet keihard - want ik was er niet op uit om hem te slaan. Ik sloeg hem zoals je een kind dat doordraait ook wel eens slaat, om hem zeg maar weer in het hier en nu te krijgen. Dat was dus niet hard.
Bovendien: hij gaf mij niet een klap, maar sloeg me letterlijk tegen de grond. Dat staat niet echt in verhouding toch?

zaterdag 13 december 2003 @ 20:20:32 #18
28560 toska
Let's All Chant
pi_15386308
quote:
Op zaterdag 13 december 2003 20:19 schreef Da_QQ het volgende:
Nee, heb hem niet meer gesproken.Hij moest werken en heeft zijn telefoon bij zijn vrienden laten liggen. Die zijn vanavond weg, dus hij heeft geen telefoon.

En ja, ik ben begonnen. Maar zoals ik al schreef, was er de hele avond al een spanning te voelen, op het laatst was hij echt onbereikbaar en daarom gaf ik hem die klap. Nee, niet keihard - want ik was er niet op uit om hem te slaan. Ik sloeg hem zoals je een kind dat doordraait ook wel eens slaat, om hem zeg maar weer in het hier en nu te krijgen. Dat was dus niet hard.
Bovendien: hij gaf mij niet een klap, maar sloeg me letterlijk tegen de grond. Dat staat niet echt in verhouding toch?

Welke bevestiging zoek je nu eigenlijk?
pi_15386315
Als ik je verhaal zo lees, komt hij niet helemaal nuchter over... Maar dat is geen excuus om jou te slaan en te schoppen. En als iemand zoiets eèn keer flikt en je laat het toe, kun je zonder twijfel een tweede (hardere) keer verwachten.
Asjeblieft, dumpen die handel... Voor dit soort dingen zijn geen excuus!

[Dit bericht is gewijzigd door gathering_storm op 13-12-2003 20:23]

Pesez le matin que vous n'irez peut-être pas jusqu'au soir,
Et au soir que vous n'irez peut-être pas jusqu'au matin.
pi_15386329
Ik zou em niet aanklagen, de politie en justitie doet hier geen fuck, weggaan dus.
If a nation could not prosper without the enjoyment of perfect liberty and perfect justice, there is not in the world a nation which could ever have prospered.
pi_15386331
quote:
Op zaterdag 13 december 2003 20:19 schreef highwoodman het volgende:
. Want ik kan je met zekerheid zeggen dat hij het gerust nog een keer zal proberen.. en nog een keer... en nog een keer.
Hij zal je misschien zeggen van 'ik heb er spijt van en ik zal het nooit meer doen' blablabla. Maarja.. dat heeft bijna elke vrouw die meerdere malen is mishandeld door haar partner gehoord.
Dat is dus ook waar ik bang voor ben.
  zaterdag 13 december 2003 @ 20:22:36 #22
35002 sj44k
Goedgekeurd door de NVVH
pi_15386346
Misschien is er wel iets ergs gebeurt in zn leven.. iets wat hij niet aan je heeft verteld...
ongenuanceerd wezen
  zaterdag 13 december 2003 @ 20:23:03 #23
28560 toska
Let's All Chant
pi_15386358
quote:
Op zaterdag 13 december 2003 20:22 schreef sj44k het volgende:
Misschien is er wel iets ergs gebeurt in zn leven.. iets wat hij niet aan je heeft verteld...
ja en????????
pi_15386372
quote:

trut! stel je nog steeds die vraag? je weet toch zelf wel dat het niet normaal is als iemand je tegen de grond slaat!!! ga nou niet zo slap ouwehoeren als al die andere vrouwen die mishandeld worden maar wel bij hun man blijven!

(ps ik vind je natuurlijk niet echt een trut )

zaterdag 13 december 2003 @ 20:23:38 #25
69191 Varr
Hier ben ik, hierzo!!
pi_15386375
quote:
Niet dat dat het goed zou maken...
pi_15386380
quote:
Dat vind ik nog steeds geen excuus om iemand tegen de grond te slaan en te trappen
pi_15386381
Wat een eikel...

Als mijn "wijf" me een mep in m'n gezicht zou geven, dan zou ik haar keihard uitlachen en me spullen pakken.

Als mijn "kerel" me helemaal in elkaar zou schoppen dan zou ik 'm aangeven bij de poltiie.

Als mijn "kerel" de hele avond niet normaal zou doen zou ik hem het gat van de deur wijzen... Goodbye....

zaterdag 13 december 2003 @ 20:24:31 #28
27636 bigwig
No pain, no gain
pi_15386394
hmmmmz, is niet netjes van hem om hem te slaan, maar ook zeker niet netjes van jou om hem de eerste klap te verkopen!!!
Hebben beide fout gezeten vind ik, okeeee, beetje erg rigoreus van hem om meteen keihard terug te gaan meppen. Maar misschien wist ie niet wat ie aan het doen was en ging ie door de rooie, omdat jij hem hebt geslagen.

Zou het in iedergeval proberen uit te praten in een drukke omgeving, mocht het weer fout gaan. Dan kun je altijd nog besluiten om er een punt achter te zetten. Weet jij veel wat ervoor is gebeurt waarom ie zo raar deed.....

pi_15386431
jij sloeg hem toch ook
pi_15386442
Als je bij hem blijft (niet doeeeeeeeeeeeeeeeeeen!!!!) zul je steeds bang zijn, denken "Laat ik dit of dat maar niet zeggen, anders..." Je zult steeds meer in de knoop komen te zitten. En wat ik ook niet zou doen is het nog uitpraten. Dan kan je wellicht sympathie voor hem gaan voelen terwijl de enige juiste persoon met wie hij nu nog zou kunnen praten een psychiater is. Dus in plaats dat hij onbereikbaar is, moet jij zorgen voor hem onbereikbaar te zijn. Als hij dan nog idioter gaat doen (boos worden omdat je het contact hebt verbroken), weet je zeker dat je de juiste keuze hebt gemaakt. Dan kun je altijd nog de politie inschakelen als het uit de hand loopt. Respecteert hij je mening (want hij begrijpt je) dan is het fijn voor allebei, maar wel allebei met een andere partner (in de toekomst).

[Dit bericht is gewijzigd door Barbamama op 13-12-2003 20:28]

zaterdag 13 december 2003 @ 20:27:01 #31
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_15386443
Sjezus mens, hier is maar één enkel passend antwoord mogelijk:

Wegwezen met die gast!

Dat je daar nog over na moet denken

Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  zaterdag 13 december 2003 @ 20:27:22 #32
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_15386454
quote:
Op zaterdag 13 december 2003 20:15 schreef WauseWillem het volgende:

[..]

ja, maar wie is er begonnen met fysiek geweld?

Een tikje in je gezicht van een vrouw... een vrouw nota bene.
pi_15386462
quote:
Op zaterdag 13 december 2003 20:26 schreef tonks het volgende:
jij sloeg hem toch ook
Hmm... Dus volgens jou is het gerechtvaardigd om iemand tegen de grond te slaan?
pi_15386463
quote:
Op zaterdag 13 december 2003 20:23 schreef stay_fun het volgende:
Wat een eikel...

Als mijn "kerel" de hele avond niet normaal zou doen zou ik hem het gat van de deur wijzen... Goodbye....

Ik geloof dat topic starter en haar vriend toch een behoorlijk goede relatie hadden voor dit voorval.
Free people own guns! Slaves do not!
pi_15386491
je verstand weet het niet en je gevoel twijfelt maar je intuitie zegt je al dat je niet meer met hem te maken wil hebben lees ik uit je teksten
anders haddden jullie allang hierover contact gehad
hij schaamd zich dood en is bang (terecht)
doe wat je wilt maar niets kwaads
pi_15386505
tja vrouwen wouden toch gelijke rechten?? nou dat krijgen ze nu dus, jij slaat hem , hij slaat jou, dus moet je niet gaan zitten poepen dat je mishandeld word, jij moet je maar leren beheersen
Een pessimist is een goed geinformeerde optimist.
pi_15386567
quote:
Op zaterdag 13 december 2003 20:28 schreef Vampier het volgende:

[..]

Ik geloof dat topic starter en haar vriend toch een behoorlijk goede relatie hadden voor dit voorval.

Maar als mijn partner zich een hele avond als een "mongool" (om t even in een krachtterm uit te drukken) zou gedragen, dan zou ik 'm toch zkr tijdelijk de deur wijzen.

Jongen ga jij maar even lekker bij jezelf thuis uitrazen.....

zaterdag 13 december 2003 @ 20:32:43 #38
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_15386582
quote:
Op zaterdag 13 december 2003 20:29 schreef arexes het volgende:
tja vrouwen wouden toch gelijke rechten?? nou dat krijgen ze nu dus, jij slaat hem , hij slaat jou, dus moet je niet gaan zitten poepen dat je mishandeld word, jij moet je maar leren beheersen
Hij slaat haar tegen de grond en trapt.
pi_15386590
Waarom heb je hem niet tegen de vlakte gehoekt? Ben jij nou een vent?
pi_15386608
quote:
Als ik ruzie zou hebben met een man en hem zou slaan, is het niet meer dan normaal als ik een klap terugkrijg. Maar tegen de grond geslagen en vervolgens geschopt worden? Dat gaat echt veel te ver en is NIET normaal.
pi_15386639
quote:
Op zaterdag 13 december 2003 20:32 schreef TrenTs het volgende:

[..]

Hij slaat haar tegen de grond en trapt.

nou ok mijn reactie was ook een beetje sarcastisch
maar u get my point, die gast had niet moeten slaan maar gewoon gelijk zijn spullen moeten pakken.
Een pessimist is een goed geinformeerde optimist.
pi_15386642
quote:
ik hoop dat je zelf weet dat dit onzin is
  zaterdag 13 december 2003 @ 20:34:49 #43
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_15386646
quote:
Op zaterdag 13 december 2003 20:33 schreef Zakhaar het volgende:
Ben jij nou een vent?
Nee niet echt als je even goed leest.
pi_15386668
Voordat je keuzes gaat maken zou ik eerst nog eens met hem gaan praten, wat was bijvoorbeeld de oorzaak dat hij zo raar deed die avond Dat hij je slaat is natuurlijk te gek voor woorden, maar wat ging er in hem om ? Ik zou met hem gaan praten en daarna eventueel hulp zoeken, mits je genoeg van hem houd, en hij van jou
pi_15386673
Vampier: dat klopt. Natuurlijk hebben wij net als elk normaal stel wel eens een woordenwisseling en natuurlijk is het wel eens eerder hoog opgelopen, maar fysiek geweld is er nooit aan te pas gekomen.

en natuurlijk heeft hij problemen (dat hebben alle mannen die hun vrouw slaan geloof ik) die een oorzaak kunnen zijn voor zijn gedrag. Punt is: ik vind dit gedrag ontoelaatbaar. Vandaar mijn dilemma: enerzijds denk ik 'fuck off', net als de meesten van jullie hier schrijven. Dit kan niet. You crossed the line - daar is het gat van de deur.
Maar er is ook nog zoiets als 'de context'. Het is nog nooit eerder gebeurd, hij was straalbezopen, er speelde kennelijk al iets aan zijn gedrag te merken en inderdaad: ik heb hem de eerste klap gegeven. Dat maakt het erg moeilijk.
Het is niet zo dat hij me 'strafte' voor mijn slechte gedrag (zoals het vaak bij mishandeling gebeurt), het was eerder een zwaar uit de hand gelopen ruzie. De vraag is dus: is dit een karaktertrek van hem - en moet ik inderdaad onmiddellijk wegwezen - of was dit een eenmalig incident. En zit hij nu ook thuis te bedenken hoe dit in godsnaam heeft kunnen gebeuren.

pi_15386758
Je zegt dat ie al hyper was toen ie kwam..
drugs misschien?

Dito kappen met die gast beter nu dan de next time..
een klap kan je leven kosten danwel je invalide maken..
dus be carefull

zucht
pi_15386761
quote:
Op zaterdag 13 december 2003 20:18 schreef Roellio het volgende:

[..]

Probeer eerst eens alles op een rijtje te zetten en tot rust te komen en probeer de oorzaak van zijn gedrag te achterhalen.
Toch ben ik wel van mening dat je bij 'm weg moet gaan.

yup, het probleem is dat 90 % van de gevallen niet eenmalig is, of het nu komt door jeugdervaringen of iets dergelijks maakt niet uit, het is gewoon een no-go. maar toch is t goed om even te achterhalen wat de reden was van zijn gedrag, als je m wil blijven zien
I used to live on my own planet, but once I forgot my keys and locked myself out...
  zaterdag 13 december 2003 @ 20:39:13 #48
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_15386766
quote:
Op zaterdag 13 december 2003 20:35 schreef Da_QQ het volgende:
Vampier: dat klopt. Natuurlijk hebben wij net als elk normaal stel wel eens een woordenwisseling en natuurlijk is het wel eens eerder hoog opgelopen, maar fysiek geweld is er nooit aan te pas gekomen.

en natuurlijk heeft hij problemen (dat hebben alle mannen die hun vrouw slaan geloof ik) die een oorzaak kunnen zijn voor zijn gedrag. Punt is: ik vind dit gedrag ontoelaatbaar. Vandaar mijn dilemma: enerzijds denk ik 'fuck off', net als de meesten van jullie hier schrijven. Dit kan niet. You crossed the line - daar is het gat van de deur.
Maar er is ook nog zoiets als 'de context'. Het is nog nooit eerder gebeurd, hij was straalbezopen, er speelde kennelijk al iets aan zijn gedrag te merken en inderdaad: ik heb hem de eerste klap gegeven. Dat maakt het erg moeilijk.
Het is niet zo dat hij me 'strafte' voor mijn slechte gedrag (zoals het vaak bij mishandeling gebeurt), het was eerder een zwaar uit de hand gelopen ruzie. De vraag is dus: is dit een karaktertrek van hem - en moet ik inderdaad onmiddellijk wegwezen - of was dit een eenmalig incident. En zit hij nu ook thuis te bedenken hoe dit in godsnaam heeft kunnen gebeuren.

En wat als hij zich volgende keer weer niet zo fijn voelt en je definitief te tering in trapt?
En misschien zit hij nou helemaal niet thuis te wachten maar heeft hij niet eens door waarom je er niet bent.
  zaterdag 13 december 2003 @ 20:40:49 #49
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_15386795
quote:
... En zit hij nu ook thuis te bedenken hoe dit in godsnaam heeft kunnen gebeuren.
Vraagteken vergeten?

Maar hyper/straalbezopen/tikje misschien éénmalig nog toe te dekken met de mantel der liefde!?
"trappen"is einde verhaal; hij is gewoon niet goed bij z'n hoofd, wegwezen daaro.

How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_15386798
Jullie reacties zijn te gek. Maakt me al een stuk rustiger.

inderdaad: ik ben een meisje (25) en hij is de vent (29).

Verder ben ik het ermee eens dat als hij mij een klap had teruggegeven, dat dat terecht was geweest. (hoewel sommige mensen ook van mening zijn dat een man een vrouw uberhaupt NOOIT slaat). Maar goed, hij gaf mij niet één klap, maar drie. En daarna nog eens drie.

Ik vrees dus ook dat hij thuis zit, zich doodschaamt (inderdaad volledig terecht) en zich geen raad weet.
Ik schreef eerder dat ik er nu volstrekt geen behoefte aan heb om hem te spreken, maar dat komt ook omdat ik eerst goed mijn gedachten op een rijtje wil hebben. Als ik besluit er een punt achter te zetten, dan wil ik 100% achter mijn keuze staan en me niet om laten lullen met duizend keer sorry, een bos bloemen en een weekendje weg. En dat is weer de reden waarom ik hier post... om mijn gedachten op een rijtje te krijgen... Want dit is de eerste keer dat ik hiermee te maken krijg.

zaterdag 13 december 2003 @ 20:42:24 #51
28560 toska
Let's All Chant
pi_15386824
quote:
Maar er is ook nog zoiets als 'de context'. Het is nog nooit eerder hem - en moet ik inderdaad onmiddellijk wegwezen - of was dit een eenmalig incident. En zit hij nu ook thuis te bedenken hoe dit in godsnaam heeft kunnen gebeuren.
Ja HALLOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO wanneer dringt het tot je door , fysiek geweld is nooit goed te praten en iedreen zegt hier hetzelfde , ga weg bij een vent die je slaat!!!!!!!!!!!!!!!!!

duidelijk nu?

zaterdag 13 december 2003 @ 20:43:55 #52
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_15386851
quote:
Op zaterdag 13 december 2003 20:41 schreef Da_QQ het volgende:
Verder ben ik het ermee eens dat als hij mij een klap had teruggegeven, dat dat terecht was geweest.
Je bent een vrouw!! Wat moet je voor gruwelijk mietje zijn om daar last van te krijgen!! Kom op zeg.
quote:
Ik vrees dus ook dat hij thuis zit, zich doodschaamt (inderdaad volledig terecht) en zich geen raad weet.
Dat kun je alleen maar hopen....

[Dit bericht is gewijzigd door TrenTs op 13-12-2003 20:47]

pi_15386853
quote:

Gisteravond kwam mijn vriend langs. Deed anders dan normaal - z. druk, slecht luisteren, 'hyper'. We gingen naar vrienden toe. ik vroeg hem om een beetje rustig te doen, maar dat lukte hem niet, want hij begon gedurende de avond alleen maar harder te praten en minder te luisteren. We vonden het allemaal vreemd.
Aan eind van avond was hij straalbezopen. Ik ben naar huis gereden en sprak hem in de auto aan op zijn gedrag. We kregen ruzie.

Toen maakte ik een grote fout: ik gaf hem een tik in zijn gezicht. Het was een soort 'wanhoopsdaad' omdat ik totaal niet tot hem doordrong en hij helemaal onbereikbaar leek.

Daarop sloeg hij me een paar keer tot ik op de grond viel. En trapte me. Vlak daarna ging het opnieuw mis. Hij pakte mij bij mijn polsen. Ik kreeg mezelf los en sloeg hem - dit keer puur uit zelfverdediging. Daarna heeft hij me weer geslagen. En is weggegaan.

Ik ben totaal verbijsterd. Weet niet goed wat te doen. Enerzijds denk ik: onmiddellijk weggaan - deze man is psycho! Anderzijds snap ik het niet. We hebben nu een halfjaar en ik heb deze kant van zijn karakter nooit eerder gezien. Ook de vriendin bij wie we waren, en die hem al jaren kent, kon zich zijn gedrag niet voorstellen. Hij is het type 'doet geen vlieg kwaad' (maar is dus wel heel sterk).

Raar dus, ook omdat hij de hele avond al vreemd deed. En natuurlijk - misschien had ik hem niet moeten aanspreken op zijn gedrag terwijl ik wist dat het geen zin had, of had ik hem niet mogen slaan, maar zijn gedrag staat tot in geen verhouding tot het mijne?

Weg wezen bij die gozer, NU!.

Dat agressieve krijg je er niet uit als het erin zit, en eenmaal ermee begonnen stoppen ze nooit meer.

Heb het meerdere malen in mijn omgeving meegemaakt, in een geval zelfs tot aan de dood toe.

Vriendin van me , vaak gewaarschuwd, maar liefde maakt schijnbaar blind, tot ik haar vond, vermoord door het "vriendje"

Dus stop ermee, geef het geen kans, alsjeblieft!!

Rust zacht lieve Wennie.

pi_15386875
quote:
hij was straalbezopen
ow dus als ik straalbezopen ben is het okay om mn wijf te slaan?

Wat een lam excuus

vosss is de naam,
  zaterdag 13 december 2003 @ 20:45:40 #55
28560 toska
Let's All Chant
pi_15386892
Ze luistert toch niet

(vrijwillige wijziging) damn wat erg als voss gelijk heeft

[Dit bericht is gewijzigd door toska op 13-12-2003 20:47]

pi_15386904
quote:
Op zaterdag 13 december 2003 20:45 schreef toska het volgende:
Ze luisterd toch niet
en zeker niet met een d
vosss is de naam,
pi_15386909
Valt niet mee om hierin een beslissing te nemen.
Simpel gezien weet je dat dit niet okee is, maar je kent ook een andere kant van hem, z'n liefdevolle kant,
en ondanks het feit dat je nu (goddank, want terecht) kwaad op hem bent, hou je natuurlijk nog wel van hem.
Die gevoelens zijn niet zomaar even weg.

Toch denk ik dat je voor jezelf het antwoord al gegeven hebt.
Zijn reactie was overkill, 3 klappen, je tegen de grond smijten, trappen, nog een keer trappen.
Dat is woede, frustratie, en dat is eng.
Niemand kan je zekerheid geven dat dit niet nog een keer gebeurt, zelfs hij niet.

De enige vraag die jij jezelf moet stellen is: wil je dit risico nemen?

Ik wens je veel sterkte en wijsheid met het nemen van een beslissing.

Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
pi_15386953
quote:
Op zaterdag 13 december 2003 20:45 schreef toska het volgende:
Ze luisterd toch niet
Ik vind haar verstandiger reageren dan menig andere vrouw in deze situatie, eerlijk gezegd.
Ze weet nl heel goed dat dit niet okee is, en zoekt bevestiging om die knoop door te hakken.

[Dit bericht is gewijzigd door shmoopy op 13-12-2003 20:48]

pi_15386962
Kanjer: jemig wat een verhaal, dat het zo uit de hand kan lopen...

Zo erg was het hier overigens niet: ik heb geen blauwe plekken, geen bulten etc. Alleen een pijnlijke knie.

TrenTs: ik kan inderdaad alleen maar hopen dat ie zich thuis kapot zit te schamen. Of juist niet: als ie dat niet doet, wordt het voor mij alleen maar nog duidelijker.

Maar ik neem jullie reacties heel serieus. Ik vrees dat ik er een punt achter moet zetten en dat vind ik toch moeilijk en verdrietig, want ik ben wel erg gek op hem en dit is nog nooit eerder gebeurd..

pi_15386967
quote:

Dat laatste is precies waarom het om gaat.

Jij had niet moeten slaan, wat hij doet is IN ELKAAR slaan.

Wegwezen optiefen opzouten einde oefening klaar.

[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  zaterdag 13 december 2003 @ 20:48:30 #61
28560 toska
Let's All Chant
pi_15386985
quote:
Op zaterdag 13 december 2003 20:47 schreef shmoopy het volgende:

[..]

Ik vind haar verstandiger reageren dan menig andere vrouw in deze situatie, eerlijk gezegd.
Ze weet nl heel goed dat dit niet okee is, en zoekt bevestiging om die knoop door te hakken.

Ze krijgt die bevestiging , maar krabbelt steeds terug
  zaterdag 13 december 2003 @ 20:49:08 #62
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_15387003
quote:
Op zaterdag 13 december 2003 20:44 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Heb het meerdere malen in mijn omgeving meegemaakt, in een geval zelfs tot aan de dood toe.

Vriendin van me , vaak gewaarschuwd, maar liefde maakt schijnbaar blind, tot ik haar vond, vermoord door het "vriendje"

Kun je het lezen zo?
pi_15387033
Hi Da_QQ

Lijkt me een hele lastige situatie. Ik weet natuurlijk niets van zijn verleden en kan op basis daarvan ook niet gaan vertellen hoe het zit en waar het vandaan komt. Uit je vragen merk ik dat je dat wel graag wilt weten om een voor jou juiste keuze te maken. Maar ik denk niet dat je het antwoord hierop op dit forum zult vinden. Het is natuurlijk ook anders of je vriend je uit schrik reactie een klap terug geeft of je inderdaad zo hard slaat dat je neergaat en je dan ook nog eens schopt. Ik denk dat je heel goed moet nadenken en met hem moet praten over het voorval. Als je echt zoveel van hem houd en er echt nog nooit eerder fysiek of verbaal geweld is geweest binnen jullie relatie begrijp ik dat je hem nog een kans wilt geven. Maar wees er heel goed op bedacht dat je dit echt niet nog een keer kan laten gebeuren.

Sterkte,

"vele wegen leiden naar de top van de berg, maar het uitzicht is altijd hetzelfde"
pi_15387036
quote:
Op zaterdag 13 december 2003 20:48 schreef toska het volgende:

[..]

Ze krijgt die bevestiging , maar krabbelt steeds terug

Joh, het is nog maar net gebeurd,
ze heeft wel even tijd nodig om die beslissing te nemen.
Dat gaat niet alleen verstandelijk, maar ook gevoelsmatig in een bepaald tempo.

Wat ik zie is dat ze zeker wil weten dat wat zij denkt juist is, nl dat dit niet kan.

zaterdag 13 december 2003 @ 20:50:50 #65
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_15387043
Wat een kansloze faggot is die gast. Een beetje uit frustratie z'n vriendin in mekaar meppen.

Veel plezier met het goedmaken hè . Dan doetie vast wel weer lief .

zaterdag 13 december 2003 @ 20:51:55 #66
28560 toska
Let's All Chant
pi_15387067
quote:
Op zaterdag 13 december 2003 20:50 schreef shmoopy het volgende:

[..]

Joh, het is nog maar net gebeurd,
ze heeft wel even tijd nodig om die beslissing te nemen.
Dat gaat niet alleen verstandelijk, maar ook gevoelsmatig in een bepaald tempo.

Wat ik zie is dat ze zeker wil weten dat wat zij denkt juist is, nl dat dit niet kan.

Das dan mooi dat ze het hiert hard om haar oren krijgt , van dat softe meegeleuter schiet ze niks mee op
  zaterdag 13 december 2003 @ 20:52:23 #67
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_15387080
quote:
Op zaterdag 13 december 2003 20:50 schreef Mirebeer het volgende:
Maar wees er heel goed op bedacht dat je dit echt niet nog een keer kan laten gebeuren.
Wie weet trapt-ie haar wel in d'r rug volgende keer en kan ze een rolstoel in.
pi_15387083
quote:
Op zaterdag 13 december 2003 20:46 schreef shmoopy het volgende:
hou je natuurlijk nog wel van hem.
Die gevoelens zijn niet zomaar even weg.
Niemand kan je zekerheid geven dat dit niet nog een keer gebeurt, zelfs hij niet.
De enige vraag die jij jezelf moet stellen is: wil je dit risico nemen?
Dit is inderdaad precies de kern. Ik hou van hem, maar ik weet donders goed dat dit niet kan en dat de kans groot is dat dit geen incident is, maar een karaktertrek die zomaar boven kan komen. Ik weet niet of ik dat risico wil nemen. Ik ben nog te jong en mooi om mijn leven in angst te slijten (overigens, ook oude en lelijke mensen zijn dat).
Kortom, ik denk dat ik eruit ben (voorlopig): wanneer hij belt - want ik neem geen contact op en vanavond gaat de stekker van de deurbel en de telefoon eruit - spreek ik met hem af in een kroeg/ restaurant om naar zijn verhaal te luisteren.
Het moet een z. plausibel verhaal zijn en het moet eindigen met 'en ik ben zo geschrokken dat ik hier hulp voor ga zoeken', anders is het voor mij heel verdrietig, maar wel einde verhaal.
  zaterdag 13 december 2003 @ 20:54:07 #69
28560 toska
Let's All Chant
pi_15387112
quote:
Op zaterdag 13 december 2003 20:52 schreef Da_QQ het volgende:

[..]

Dit is inderdaad precies de kern. Ik hou van hem, maar ik weet donders goed dat dit niet kan en dat de kans groot is dat dit geen incident is, maar een karaktertrek die zomaar boven kan komen. Ik weet niet of ik dat risico wil nemen. Ik ben nog te jong en mooi om mijn leven in angst te slijten (overigens, ook oude en lelijke mensen zijn dat).
Kortom, ik denk dat ik eruit ben (voorlopig): wanneer hij belt - want ik neem geen contact op en vanavond gaat de stekker van de deurbel en de telefoon eruit - spreek ik met hem af in een kroeg/ restaurant om naar zijn verhaal te luisteren.
Het moet een z. plausibel verhaal zijn en het moet eindigen met 'en ik ben zo geschrokken dat ik hier hulp voor ga zoeken', anders is het voor mij heel verdrietig, maar wel einde verhaal.

Ik weet zeker dat jij morgen weer bij hem bent
  zaterdag 13 december 2003 @ 20:54:10 #70
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_15387113
Verstandig besluit!
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_15387132
quote:

tering.... je geeft die gast nog een kans???????????
  zaterdag 13 december 2003 @ 20:54:51 #72
28560 toska
Let's All Chant
pi_15387134
quote:
Op zaterdag 13 december 2003 20:54 schreef ElisaB het volgende:
Verstandig besluit!
pi_15387136
quote:
Op zaterdag 13 december 2003 20:47 schreef Da_QQ het volgende:
Kanjer: jemig wat een verhaal, dat het zo uit de hand kan lopen...

Zo erg was het hier overigens niet: ik heb geen blauwe plekken, geen bulten etc. Alleen een pijnlijke knie.

TrenTs: ik kan inderdaad alleen maar hopen dat ie zich thuis kapot zit te schamen. Of juist niet: als ie dat niet doet, wordt het voor mij alleen maar nog duidelijker.

Maar ik neem jullie reacties heel serieus. Ik vrees dat ik er een punt achter moet zetten en dat vind ik toch moeilijk en verdrietig, want ik ben wel erg gek op hem en dit is nog nooit eerder gebeurd..

Begon ook met een klap.

Toen vaker en meerdere klappen, toen het ziekenhuis in , aantal malen, toen het eind...

Gasten die zo zijn, zijn nu eenmaal zo, krijg je er nooit uit, echt niet, wegwezen nu het nog kan.

En ja, ze hebben ALTIJD spijt, naderhand.... maar stoor je daar niet aan , als ie weer zo'n bui krijgt ben je weer de klos en nu hij het eenmaal gedaan heeft is de stap om het een tweede keer te doen een stuk kleiner geworden, zeker als jij hem vergeeft.
Dat verdien je niet, dat verdiend geen enkele vrouw.

pi_15387144
Áls hij zo goed is en zoveel om jullie relatie geeft, gaat hij in therapie en kan de relatie misschien ooit nog wel 's (na een jaartje ofzo, dus niet tijdens de therapie!!!) hervat worden. Als hij echt van je houdt (zoals al eerder in Wat is houden van? werd aangegeven), zal hij zeggen dat hij je verkeerd heeft gedaan en dat je (op het moment) een ander, beter persoon verdient.

Je moet niet bang zijn om een relatie op te geven ten behoeve van je eigen veiligheid of gezondheid. het ís moeilijk om in je eentje dit leven te leven, maar je zult spijt krijgen als je bij een fout persoon blijft omwille van de "liefde" en na twintig jaar erachter komt dat je al je tijd aan hem hebt gegeven en niet aan jezelf. Wees niet bang om in/naar jezelf te kijken. Wees niet bang om alleen te zijn.

[Dit bericht is gewijzigd door Barbamama op 13-12-2003 20:58]

pi_15387184
quote:

[..]

Okee, dan heb ik 1 wijze les voor jou:
Dat verhaal heeft ie.
No doubt.

Waarom denk je dat al die vrouwen al die jaren bij mannen blijven die ze mishandelen?
Vanwege het berouw dat getoond wordt oa, als de klappen voorbij zijn.
Dan zijn ze de perfecte partner, voor eventjes.
Tot de volgende klap valt, en de volgende...

Ja, hij gaat je vertellen dat hij er kapot van is, en ja, hij gaat je vertellen dat dit nooit meer gebeurt,
wat dacht je anders?
Hij gaat alles zeggen wat je wil horen, als je maar bij hem blijft.

pi_15387212
quote:

[..]

Kanjer vreest met grote vreze......

Doe het niet, zet er een streep onder, je verdiend dit niet.

zaterdag 13 december 2003 @ 20:58:49 #77
54400 ShadowGirl
I move by psychokinetic powers
pi_15387213
ik ben zelf mishandeld geweest door mijn ex.
de eerste keren dacht ik ook, ach het was een foutje en het gebeurd niet weer...
Het is nog anderhalf jaar zo doorgegaan, toen heb ik hem aju gezegd.
Geen enkele vent, heeft het recht om jou te slaan, pijn te doen op wat voor manier dan ook, dus onthoud dat goed.
Toen ik bij hem wegging is het eerste wat ik me heb voorgenomen:
de eerste de beste die mij nog met 1 vinger aanraakt, is direct de eerste en laatste keer geweest..
meestal als het 1 keer gebeurd, gebeurd het ook wel een 2e keer..
dus pas op en kies voor jezelf.
I do have a penis... its just that it belongs to someone else, and its usually in my mouth..
Im going to become rich and famous after i invent a device that allows you to stab people in the face over the internet..
pi_15387215
Kanjer zegt precies zoals het is! Therapie moet ie zeker ingaan, maar laat hem het maar proberen bij zijn volgende vrouw.... als je nu toegeeft bij jij een leuke boksbal voor hem, want na een beetje geklaag en een slap excuus neem je hem terug.... mannen die hun vrouw mishandelen beloven altijd in therapie te gaan, net als drugsverslaafden.... zijn al die heroine verslaafden nu afgekickt?? ik denk dat misschien 1% is afgekickt....
  zaterdag 13 december 2003 @ 20:59:21 #79
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_15387224
quote:
Op zaterdag 13 december 2003 20:57 schreef shmoopy het volgende:
Ja, hij gaat je vertellen dat hij er kapot van is, en ja, hij gaat je vertellen dat dit nooit meer gebeurt,
wat dacht je anders?
Hij gaat alles zeggen wat je wil horen, als je maar bij hem blijft.
Of hij praat je aan dat het eigenlijk jouw schuld is, omdat jij hem altijd zo boos maakt
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  zaterdag 13 december 2003 @ 20:59:58 #80
54400 ShadowGirl
I move by psychokinetic powers
pi_15387238
ik las weer eens niet verder dan dat mijn beeldscherm lang is
succes verder meid !
I do have a penis... its just that it belongs to someone else, and its usually in my mouth..
Im going to become rich and famous after i invent a device that allows you to stab people in the face over the internet..
pi_15387263
Kanjer: ik vind je verhaal doodeng. Het stomme is dat ik het ook altijd heel goed weet voor een ander. Daarom word ik ook een beetje moe van reacties als 'je bent morgen toch weer bij m' enzo. Dat is wel heel makkelijk scoren. Je houdt van iemand, en zoals shmoopy al schreef: die gevoelens zijn niet zomaar over.
Betekent overigens niet dat ik hem morgen wél zie, want dat zal zeker niet gebeuren. Als ik een besluit neem, dan doe ik dat volledig. Daarom post ik hier, om mijn gedachten op een rijtje te krijgen door jullie meningen en ervaringen te lezen.
Barbamamma: ik ben gelukkig niet bang om alleen te zijn. Integendeel, ben deze zomer nog een maand in mijn eentje wezen reizen en dat beviel heel goed. Een vriendje is leuk, maar is niet iets waar ik mijn leven aan ophang.
  zaterdag 13 december 2003 @ 21:03:15 #82
28560 toska
Let's All Chant
pi_15387306
quote:
Op zaterdag 13 december 2003 21:01 schreef Da_QQ het volgende:
Kanjer: ik vind je verhaal doodeng. Het stomme is dat ik het ook altijd heel goed weet voor een ander. Daarom word ik ook een beetje moe van reacties als 'je bent morgen toch weer bij m' enzo. Dat is wel heel makkelijk scoren. Je houdt van iemand, en zoals shmoopy al schreef: die gevoelens zijn niet zomaar over.
Betekent overigens niet dat ik hem morgen wél zie, want dat zal zeker niet gebeuren. Als ik een besluit neem, dan doe ik dat volledig. Daarom post ik hier, om mijn gedachten op een rijtje te krijgen door jullie meningen en ervaringen te lezen.
Barbamamma: ik ben gelukkig niet bang om alleen te zijn. Integendeel, ben deze zomer nog een maand in mijn eentje wezen reizen en dat beviel heel goed. Een vriendje is leuk, maar is niet iets waar ik mijn leven aan ophang.
Je mag best moe worden van mijn reacties hoor , maar heeft niks te maken met makkelijk scoren.

Lees maar wat in je straatje past , dag dame , sorry dat ik de moeite voor je nam

pi_15387312
Sterkte, de rest is door bovenstaande mensen allang verteld.

Laat ons weten hoe 't afgelopen is..

Nogmaals: STERKTE !!

De zin van het leven is aardbeiensaus...
  zaterdag 13 december 2003 @ 21:04:30 #84
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_15387340
Ray vond het ook zo erg dat hij Pascalle steeds in elkaar stompte, om maar eens even dicht bij huis te blijven.
pi_15387357
quote:
Op zaterdag 13 december 2003 21:01 schreef Da_QQ het volgende:
Je moet het maar even zo zien.

Keuze een : hij heeft spijt en je geeft hem weer een kans, en nogeen, en nog een, en nog een....... tot het grootste drama of 20 jaar ellende van mishandeling.

Keuze 2 : je stopt direct met hem, daar ben je kapot van , drama's , huilen, ellende, maar voor 1 max. 2 maanden , dan heb je je leven weer op peil.

Kies zelf, kies wijs.

pi_15387446
Toska: het was niet persoonlijk bedoeld. Ik schreef opmerkingen als, en het spijt me dat ik juist jouw opmerking eruit haalde.
Ik bedoelde te zeggen dat het altijd makkelijk is als je de situatie 'in theorie' hoort, voor onze vrienden weten we het precies, en toch maken we er zelf zo'n zooitje van. En natuurlijk is het stom als ik met hem afspreek om naar zijn verhaal te luisteren omdat er een kans inzit dat ik hem vergeef, maar er is ook nog zoiets als iets voor jezelf kunnen afsluiten.
Als ik het zonder te praten zo uitmaak, heb ik daar zelf ook geen rust in. Dan blijf ik me steeds afvragen waarom, en hoe dat nou kon, en of het dan toch niet aan mezelf lag... dat wil ik ook niet.
toska: nogmaals sorry dus!
en de rest: allemaal onwijs bedankt voor jullie reacties, ik hou jullie de komende dagen even op de hoogte (en support is z. welkom)
kanjer: bedankt voor je verhaal over winnie. dat heeft veel indruk gemaakt.
pi_15387476
quote:

Ik heb mijn ex vriendje ook een keer een tik gegeven in zijn gezicht, omdat ik onmogelijk tot hem door kon dringen. Ik voelde me ook enorm schuldig en schrok enorm van mezelf, maar als man hoor je een vrouw écht niet te slaan. Zeker niet om een "tikje". Ik zou bij hem weggaan... dit klinkt niet normaal...
Delivered without an information leaflet
  zaterdag 13 december 2003 @ 21:16:11 #88
26467 raphidae
...antichrist...
pi_15387680
Sorry hoor, maar ik kan me wel voorstellen hoe dit gaat. Ik kan mezelf altijd prima in de hand houden wat fysiek geweld betreft in ruzies ondanks dat ik ontzettend driftig ben. Maar als ik eerst geslagen word dan kan je het krijgen ook, en dat is ongeacht geslacht. Ik laat me niet slaan om wat voor reden dan ook.

Als je mij slaat en dan ook nog op een moment dat ik kwaad en/of geirriteerd ben dan moet je niet raar opkijken als je het zelf zwaarder terugkrijgt. Blijf gewoon van me af zoals het hoort en dan is er geen enkel probleem.

[edit]
Om misverstanden te voorkomen nog maar er even bijzeggen dat het me nog nooit is overkomen. Ik heb gelukkig alleen relaties gehad waar dermate respect aanwezig was dat het bij niemand opkwam om fysiek geweld te gebruiken.

Dat die gast je slaat en schopt is heel vervelend en ik wil het ook niet goedpraten, maar ik vind wel dat er een wereld van verschil zit tussen geweld initieren en erop reageren. Waarbij ik me kan indenken dat ik zelf me aan excessief reageren ook wel schuldig zou kunnen maken.

Geweld hoort niet thuis in een relatie, daarom kan je het nu wel vergeten om het ooit nog te laten werken. Maar ik zou eens goed nadenken waarom je zelf het eerste geweld erin hebt gebracht.
[/edit]

[edit2]
Wettelijk gezien ben jij zelf trouwens schuldig aan mishandeling en hij aan excessief noodweer.
[/edit2]

[Dit bericht is gewijzigd door raphidae op 13-12-2003 21:26]

GENERATION 9: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and add 1 to the generation. Social experiment.
محمّد هو خنزي | "All that we are is the result of what we have thought." [Buddha] | http://ra.phid.ae/
pi_15387707
quote:
Op zaterdag 13 december 2003 21:09 schreef gekke_sandra het volgende:

Ik heb mijn ex vriendje ook een keer een tik gegeven in zijn gezicht.......als man hoor je een vrouw écht niet te slaan.

Misschien klinkt het stom maar ik vind dat je zowel als man als als vrouw niet moet slaan, pronto!
FTW!
  zaterdag 13 december 2003 @ 21:27:52 #90
53110 Rennus
Mod-der Fok-ker
pi_15388080
Als er 2 vechten zijn er ook 2 fout, dat is een feit.

En als vrouwen denken dat ze niet geslagen mogen worden, dan moeten ze het ook niet zo ver laten komen. Vrouwen zijn soms nog erger dan mannen

I don't byte, I nibble a bit |
pi_15388192
quote:
Op zaterdag 13 december 2003 21:27 schreef Rennus het volgende:
True true... Om het even vanaf een andere kant te bekijken, de heer in questie zat duidelijk niet lekker in z'n vel, hem een tik geven is dan misschien niet het meest brilliante idee??
FTW!
pi_15388259
quote:

En als vrouwen denken dat ze niet geslagen mogen worden, dan moeten ze het ook niet zo ver laten komen. Vrouwen zijn soms nog erger dan mannen

....................................

Als ik hier schrijf wat ik werkelijk denk , krijg ik een ban voor een jaar.

pi_15388441
quote:
Op zaterdag 13 december 2003 21:32 schreef Kanjer het volgende:

[..]

....................................

Als ik hier schrijf wat ik werkelijk denk , krijg ik een ban voor een jaar.

En anders ik wel...
Blijkbaar is het tegenwoordig al bijna normaal om op zo'n manier geslagen te worden
pi_15388454
quote:
Op zaterdag 13 december 2003 21:16 schreef raphidae het volgende:
Sorry hoor, maar ik kan me wel voorstellen hoe dit gaat. Ik kan mezelf altijd prima in de hand houden wat fysiek geweld betreft in ruzies ondanks dat ik ontzettend driftig ben. Maar als ik eerst geslagen word dan kan je het krijgen ook, en dat is ongeacht geslacht. Ik laat me niet slaan om wat voor reden dan ook.

Als je mij slaat en dan ook nog op een moment dat ik kwaad en/of geirriteerd ben dan moet je niet raar opkijken als je het zelf zwaarder terugkrijgt. Blijf gewoon van me af zoals het hoort en dan is er geen enkel probleem.

[edit]

Waarbij ik me kan indenken dat ik zelf me aan excessief reageren ook wel schuldig zou kunnen maken.

zaterdag 13 december 2003 @ 21:37:56 #95
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_15388455
quote:

Een tikje....

[Dit bericht is gewijzigd door TrenTs op 13-12-2003 21:39]

zaterdag 13 december 2003 @ 21:38:44 #96
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_15388482
quote:
Op zaterdag 13 december 2003 21:30 schreef Prins-Punika het volgende:

[..]

True true... Om het even vanaf een andere kant te bekijken, de heer in questie zat duidelijk niet lekker in z'n vel, hem een tik geven is dan misschien niet het meest brilliante idee??

Soms heb je dat nodig om even tot een halt geroepen te worden.
pi_15388627
quote:
Op zaterdag 13 december 2003 21:38 schreef TrenTs het volgende:

[..]

Soms heb je dat nodig om even tot een halt geroepen te worden.

Ok, maar dat geldt dan voor zowel mannen als vrouwen?? Of niet??
FTW!
pi_15388675
quote:
Op zaterdag 13 december 2003 21:42 schreef Prins-Punika het volgende:

[..]

Ok, maar dat geldt dan voor zowel mannen als vrouwen?? Of niet??

Een TIKJE wel, maar dit gaat om tegen de grond slaan en schoppen....
pi_15388777
quote:
Op zaterdag 13 december 2003 21:43 schreef gathering_storm het volgende:

Een TIKJE wel, maar dit gaat om tegen de grond slaan en schoppen....

True true true, ik bedoel het "in het algemeen", tis niet mijn reactie op het verhaal van de topicstarter
FTW!
pi_15389011
Gadver, dumpen die loser. Als ie je 1 keer slaat gaat ie het vaker doen...
  zaterdag 13 december 2003 @ 22:02:32 #101
26467 raphidae
...antichrist...
pi_15389357
quote:
Op zaterdag 13 december 2003 21:52 schreef gelly het volgende:
Gadver, dumpen die loser. Als ie je 1 keer slaat gaat ie het vaker doen...
Ehm, dat geldt dan toch net zo hard voor haar?
GENERATION 9: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and add 1 to the generation. Social experiment.
محمّد هو خنزي | "All that we are is the result of what we have thought." [Buddha] | http://ra.phid.ae/
  zaterdag 13 december 2003 @ 22:02:39 #102
36760 fastar
het is mij om het even
pi_15389359
Doet me denken aan die films op TV, Amerikaanse boer, altijd dronken en slaat zijn vrouw enzo. Vrouw houdt van hem en gaat niet weg, totdat er iets ergs gebeurd en alles totaal uit de hand loopt.

Het gaat immers van kwaad tot erger, dit was de eerste keer, kans op herhaling is groot dan.....

Maar aan de andere kant zou ik willen weten hoe erg hij spijt heeft van zijn actie... Ik zou toch met hem om te tafel zitten en vragen wat er is. Dan moet hij jou wel kunnen vertrouwen (in deze situatie??) en hopelijk laat hij iets los. En onder de voorwaarde als het nog een keer gebeurd, is het echt over.

Mocht hij niks loslaten, dan is de oplossing simple: Dan heeft ie toch geen vertrouwen in jou.

Sterkte iig

Als je een keus moet maken en je doet het niet, is dat op zich een keus.
pi_15389646
Fastar: dan moet hij mij vertrouwen? Denk dat het andersom is. Ik vertrouwde hem volledig, maar dat vertrouwen is nu heel ernstig geschaad. Dat doet pijn.
En Raphidae: Excessief noodweer? Sorry hoor, ik richtte geen pistool op zijn borst! Ergo: ik gaf hem een klap, is fout, i know, hoort niet, kan niet etc. Maar! Zoals ik al eerder uitlegde: ik deed dat louter en alleen omdat geen enkel ander middel meer hielp. Ik had gisteravond al een paar keer rustig met hem geprobeerd te praten, ben boos geworden, nog eens rustig geprobeerd - en hij ging op de bank liggen en negeerde mij. Nogmaals: dat praat mijn reactie absoluut niet goed, maar zijn reactie was zwaar overdreven. Buiten proportie. En daar ben ik erg van geschrokken.
  zaterdag 13 december 2003 @ 22:21:10 #104
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_15389889
quote:
Op zaterdag 13 december 2003 21:46 schreef Prins-Punika het volgende:

[..]

True true true, ik bedoel het "in het algemeen", tis niet mijn reactie op het verhaal van de topicstarter

Nee een vrouw pak je vast bij haar schouders ofzo. Zonder de kom tot gruis te knijpen dan.
  zaterdag 13 december 2003 @ 22:55:54 #105
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_15390913
quote:
Op zaterdag 13 december 2003 20:39 schreef AngelWings het volgende:
Je zegt dat ie al hyper was toen ie kwam..
drugs misschien?
Dat was (ook) mijn eerste gedachte.
Absoluut geen verzachtende omstandigheid, natuurlijk maar wellicht een verklaring voor zijn hypere en licht-ontvlambare gedrag?

Vind het heel dapper en slim van je dat je alles zo helder op een rijtje zet, hier!

Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  zaterdag 13 december 2003 @ 22:59:32 #106
11682 Moonah
Jolie femme
pi_15391008
Da_QQ, je komt op mij over als een zeer slimme dame. Wees zuinig op jezelf!

Mijn verhaal in een notedop:
-superverliefd, leukleukleuk
-alcoholprobleem komt bovenwater
-na half jaar eerste verbale geweld (echt heel erg. )
-na een poos word ik tegen de muur omhoog gedrukt en heb ik het (letterlijk en figuurlijk) erg benauwd gehad
-geen fysiek geweld meer tijdens de relatie
-ná de relatie is hier de deur ingetrapt en werd ik een hele tijd regelmatig bedreigd, tot "Ik heb een pistool geregeld" aan toe.

Niet helemaal vergelijkbaar, maar toch. Je bent meer waard, veel meer. Je houdt van hem, deed ik ook. En toch ben ik zo gelukkig met de keuze van hem weg te gaan.

"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  zaterdag 13 december 2003 @ 23:05:51 #107
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_15391187
quote:
Op zaterdag 13 december 2003 22:59 schreef Moonah het volgende:
Da_QQ, je komt op mij over als een zeer slimme dame. Wees zuinig op jezelf!

Mijn verhaal in een notedop:
(...)
Je bent meer waard, veel meer. Je houdt van hem, deed ik ook. En toch ben ik zo gelukkig met de keuze van hem weg te gaan.

*Herkent* maar dan met drugs.
  zaterdag 13 december 2003 @ 23:20:12 #108
11682 Moonah
Jolie femme
pi_15391561
Getver, dit topic blijft maar in mijn hoofd spoken.
Meid, kies alsjeblieft met je verstand. Nú heb je nog een gezond zelfbeeld, eigenwaarde, zelfvertrouwen. Nú durf en kun je de keuze voor jezelf nog vrij gemakkelijk maken.
pi_15393100
Je vriend had je absoluut niet mogen slaan en trappen, hooguit je even stevig beetpakken. Hoewel ik, als ik in jouw positie had gestaan ik hem ook een klap zou hebben gegeven om hem tot bedaren te brengen. Hij heeft je op zo'n danige manier laten weten dat hij het niet accepteerde wat je deed dat hij het zeker niet waard is om deze relatie voort te zetten. Dit was pure mishandeling laat dat tot je doordringen please. Ik kan me zeker niet voorstellen dat het een eenmalige actie was. Dit doe je gewoonweg niet en zeker niet als man omdat mannen nu eenmaal vaak lichamelijk meer kracht bezitten dan vrouwen. Maar zowiezo is slaan, schoppen etc. geen oplossing!!!

Denk aan jezelf, ik wens je veel sterkte maar delf niet het onderspit!!!

zondag 14 december 2003 @ 00:24:44 #110
67253 Lekkertjuh
Be Straight...So am I
pi_15393244
Ik herken je dilemma, maar geloof me mijn mening is dat het je niet gaat helpen verder te gaan.

Je vertrouwen is weg, moeilijk terug te halen want je blijft bang voor herhaling, en wat hij deed had niets met rechtvaardigheid of schuld van jou kant te maken.
Als de een zich niet kan beheersen is dat geen reden om die persoon daarop keihard terug te pakken..

Mijn mening is (na wat ik heb ondervonden) Ongeacht of het een of meermaals gebeurd of dreigt te gebeuren: NOKKEN

If your heart's not in it for real, please don't try to fake what you don't feel...
pi_15396908
Een nachtje slapen maakt de dingen alleen maar helderder. Gisteren bekeek ik alles heel nuchter - ik denk door de impact - vandaag is dat wel anders. Voel me heel verdrietig en ik kan het ook nog steeds niet geloven allemaal. Hoe heeft dit in godsnaam kunnen gebeuren. Ik snap het niet.
Mijn (ex) vriend gebruikt inderdaad weleens drugs, maar omdat ik dat afschuwelijk vind doet hij dat meestal niet als wij hebben afgesproken. Die avond vroeg ik hem of hij drugs had gebruikt maar dat ontkende hij heel stellig (en hij is altijd heel eerlijk). Moet ook eerlijk zeggen dat hij normaal anders reageert op drus (maar ik heb dat maar een of twee keer meegemaakt).

In ieder geval, ik voel me vandaag verdrietig, verward en geschokt. Hij heeft nog niet eens gebeld ofzo. Is hij echt zo'n harteloze klootzak of is ie gewoon heel bang?

pi_15396970
Heb net gesproken met een huisgenoot. Nadat mijn vriend mij had geslagen, is hij naar mijn huisgenoot gegaan. Volgens mijn huisgenoot was hij ver heen (qua drank) en praatte hij met dubbele tong etc. Hij zei dat ík degene was die hem aanviel.

Volgens mijn huisgenoot hebben de drank en eventuele drugs zijn beleving totaal vertekend en is de kans groot dat hij zich niets van het voorval herinnert of alleen de versie dat ik hem zou hebben aangevallen.
Om eerlijk te zijn: gisteren heb ik daar ook heel erg aan getwijfeld. Had ik dat verdiend? Was ik zo agressief geweest? etc. etc.

Maar nu ik van zijn vrienden en mijn huisgenoot hoor hoe vreemd zijn gedrag was en hoe ver heen hij was, zijn mijn twijfels daarover in ieder geval verdwenen.

pi_15396983
Jij bent een tuttebel dat je hem een klap verkocht.

HIJ is een idioot.
Ga bij hem weg.
Realiseer je dat je verliefd bent, realiseer je dat hij heel overtuigd " het spijt " me kan zeggen !
Realiseer je dat het niet aan jou ligt als je dnekt dat hij het meent, want hij MEENT de sorry waarschijnlijk ook echt.

Punt is dat het een ritme gaat worden.
De volgende keer meent hij de sorry ook. Maar ondanks zijn rotgevoel de volgende dag BLIJFT hij zich zo gedragen ( of het nu een wekelijks iets is of een 3 maandelijks ). Hij heeft een probleem, maak het niet de JOUWE !

Als je nu blijft dan garandeer ik je dat als hij je inderdaad vaker slaat je de komende 10 keer ook blijft.
Zo loopt het gewoon, hoe hard je nu ook anders roept en denkt.

Ik riep ook altijd " de 1e vent die maar respectloos naar mij wijst, die gaat regelrecht de voordeur weer uit "

Het is in de praktijk toch anders gelopen.

Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_15397015
Mirage: dat is nou ook zo raar, dat ik ook altijd riep dat iemand die mij mept, meteen op kon rotten. En dat het dan nu zo anders voelt.
Ik schreef het gisteren al, als we films kijken met zielige vrouwen en brute mannen (hoe heet die met Julia Roberts erin ook alweer) dan weten we het heel goed. Totdat het jezelf gebeurt. Dan ga je ineens excuses bedenken etc.

Enne, over dat ik hem sloeg: natuurlijk is dat óók fout. Ik doe dit soort dingen normaal nooit. Ik ben zeker een driftkoppie, maar in woord en niet in beeld!
Deze klap een gevolg was van opeengehoopte spanningen. Ik kon al de hele avond niet tot hem doordringen, wat ik ook deed (rustig praten, boos worden, cynisch doen, nog eens rustig praten, luisteren). Uiteindelijk deed ik dit als wanhoopsdaad. Soms doe je het ergste om tot iemand door te dringen. Daarom snap ik het ook als ie me een pets had teruggegeven, niet dat ie me tegen de vloer mept.

pi_15397241
Da_QQ,
Het gebeurde dus nadat hij drank en drugs had gebruikt. Er wordt gezegd van dat hij zich misschien wel niks meer van het voorval zal herinneren. MAAR (dit is een hele grote 'maar'), dat wil echt niet zeggen dat dit nooit meer zal gebeuren.
Verlaat die gozer gewoon voordat het te laat is. Hij zit aan de drugs, kan zichzelf niet in de hand houden. Waarom zou jij letterlijk je leven op het spel zetten door bij zo'n figuur te blijven? Je verdiend echt veel beter dan dat.
Ik ken zelf ook een vrouw van nu 25 jaar. Die is door haar ex ruim 4 jaar lang mishandeld. In het eerste jaar ging alles perfect en goed. Maar opeens veranderde hij. Hij deed zelf ook aan drugs. Speed, soms coke enzovoorts. En op een gegeven moment ontstont er ook een ruzie en gaf ze hem een klap in zijn gezicht. Hij liet haar vervolgens alle hoeken van de kamer zien. Daarop is zij dus hals over kop het huis uit gevlucht. Ze zijn toen eventjes uit mekaar geweest maar die gozer kwam steeds naar haar toe en vertellen watvoor een spijt hij wel niet had en dat het nooit meer zou gebeuren. Nouja, ze heeft toen haar grootste fout gemaakt en is weer bij hem terug gegaan. Het ging weer eventjes goed, maar later begon hij steeds aggressiever te worden. Hij begon haar weer te slaan. En met steeds en steeds meer onbenullerigere redenen. Bijvoorbeeld als ze geen sex wou, dan werd het haar gewoon afgedwongen. Of als ze het eten niet goed had gemaakt, de kleren niet goed had gewassen en meer van dat soort dingen. Ze is later diverse malen in het ziekenhuis opgenomen met snijwonden, botbreuken, kneuzingen. Enzovoorts. Hij heeft bij haar de meest gruwelijke dingen gedaan. 1 voor 1 alle 10 haar vingers breken. Haar door een raam heen geduwd, haar geschopt en geslagen totdat ze gewoon flauw viel van de pijn. En het meest gruwelijke was nog dat toen ze 10 maanden zwanger was van hem, hij haar diverse malen in haar buik had geslagen.. waardoor ze haar kind verloor.
En je zal wel denken van 'waarorm is die meid nou niet gewoon bij haar weg gegaan toen het erger begon te worden?'
Ja, dat heeft ze 3 keer geprobeerd. Maar ze is die 3 keer gewoon door hem terug gehaald. Dan kwam hij haar zoeken met de auto en wanneer hij haar vond keek hij haar op zo'n intimiderende manier aan en nam hij haar hardhandig mee. En thuis werd ze dan weer helemaal beurs geslagen. Ja, dan durf je op een gegeven moment gewoon niet meer te vluchten. Hij wist haar áltijd te vinden.
Maargoed, op een gegeven moment kwam haar broer toevallig eens langs toen haar vriend zich op hem uitleefde en ja, toen heeft die gozer er gruwelijk van langs gekregen. Daarna is ze weer bij hem vertrokken.
Toen kwam het gezeur van rechtzaken. Ze werd diverse malen met de dood bedreigd, haar auto werd vaak bekrast en er zijn nog meer dingen voorgevallen. Dit alles omdat hij natuurlijk wou dat zij haar aanklachten introk.
En later stuurde hij weer eens een brief waarin hij z'n verontschuldigingen aanbood en dat hij wou langs komen om te praten. Hier ging ze stom genoeg op in en liet ze hem langs komen. Er ontstond een ruzie en jahoor.. ze kreeg wéér klappen. Resultaat: bovenlip gescheurd, 4 gekneusde ribben. 1 gebroken rib en diverse blauwe plekken.
Die gozer zou er nog goed vanaf komen ook met die rechtzaken. Hij zou maar een voorwaardelijke straf krijgen(!) voor wat hij haar heeft aangedaan. Alleen voor zijn drugs-praktijken kreeg hij meer.. dat was dan 2 jaar celstraf ofzo.
Gelukkig heeft die gozer zich kortgeleden opgehangen omdat hij niet meer met zichzelf kon leven. Dus toch nog een beetje een happy end.

Maargoed, laat jou zoiets als hierboven dus niet gebeuren, Da_QQ. Want geloof me, alles van wat daar staat is 100% waar.

i'd rather have a full bottle in front of me, than a full frontal lobotamy
  † In Memoriam † zondag 14 december 2003 @ 10:53:37 #116
43556 miss_dynastie
pi_15397374
Da_qq, het lijkt inderdaad alsof hij drugs heeft gebruikt. Vandaag of morgen heeft hij spijt, echte spijt, maar laat je alsjeblieft niet foppen: als je dit eenmaal toestaat in een relatie en met elkaar verdergaat, dan is het hek van de dam. Ook als hij jou het ziekenhuis in heeft geslagen, heeft hij spijt, maar daar heb je dan weinig meer aan. Jullie zijn een half jaar bij elkaar, na een half jaar ebt de eerste verliefdheid weg en komt iemand zijn ware aard naar boven (want doen we ons allemaal niet een beetje beter voor dan we zijn, zo af en toe?)... Het is gevaarlijk voor jou om bij hem te blijven, de kans op herhaling is groot. Ik begrijp heel goed dat je van hem houdt, maar als hij zich niet kan beheersen, houdt hij misschien wel van jou, maar niet op de goede manier. Succes met het nemen van een beslissing!
  zondag 14 december 2003 @ 10:56:13 #117
16723 timmit
zo dat moest er ff uit
pi_15397392
denk idd dat je beter af bent zonder

sterkte iig meis

Alles wat ik doe is toch wel leuk
pi_15397425
kijk je kan het ook anders zien;
HIJ was in een kut stemming en hij was dronken geworden
ik zelf word fucking agressief als ik ga drinken terwijl ik me kut voel.
dus hij zit al opgepropt, hij doet btje vaag omdat ie geeen ruzie wil maken , en dan krijgt die een klap in ze gezicht, dan klap je dicht en geeef je een paar klappen terug.
dit hoeft helemaal niet te zeggen dat die dit ooit nog een keer zou doen
dus denk maar goed na
ik maak feiten van eventuele twijfels
  zondag 14 december 2003 @ 11:41:36 #119
16723 timmit
zo dat moest er ff uit
pi_15397921
als je weet dat je agressief word als je drinkt dan drink je toch minder

En als drank je problemen weghaalt(of denkt dat dat het doet) heb je zoiezo al een probleem lijkt me

Alles wat ik doe is toch wel leuk
pi_15397971
quote:
Op zondag 14 december 2003 11:00 schreef tKrieK het volgende:
kijk je kan het ook anders zien;
HIJ was in een kut stemming en hij was dronken geworden
ik zelf word fucking agressief als ik ga drinken terwijl ik me kut voel.
dus hij zit al opgepropt, hij doet btje vaag omdat ie geeen ruzie wil maken , en dan krijgt die een klap in ze gezicht, dan klap je dicht en geeef je een paar klappen terug.
dit hoeft helemaal niet te zeggen dat die dit ooit nog een keer zou doen
dus denk maar goed na
Gevaarlijk advies.
Durf jij haar het risico te laten lopen ?

Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
  zondag 14 december 2003 @ 12:00:09 #121
64307 Untouchables
Kun je weven, weef dan mee
pi_15398223
Ik kan me voorstellen dat de TS liever zoiets zou hebben van, hij heb me mishandeld, dus ik zal em uiteindelijk wel verlaten.
Toch vind ik het, zonder goedpraten van de reactie, nog steeds erg fout dat he uberhaupt begon met slaan.

Je wist dat hij dronken was, je wist dat hij vreemd deed, dus misschien wel ergens mee zat.
Ook weet je best, dat als je erg dronken bent, je anders kan reageren dan normaal, dat is gewoon zo. Ik zeg niet dat het normaal is om agressief te worden, maar alcohol veranderd mensen nou eenmaal.

Dat je dan toch een klap geeft uit pure onmacht is onverstandig en zeker weten overbodig.
Je vriend, was al bezopen etc, had waarschijnlijk ook helemaal geen zin meer in iets, trekt dit gewoon ff niet en slaat terug.
Inderdaad, waarschijnlijk net ff te hard, maar ik denk, ook omdat bij hem de frustraties er gewoon even uit moesten.
Jullie hadden alletwee toch al een kutavond gehad?
Ja, wat er daarna gebeurde is nog fouter, de trap etc en zoiets is natuurlijk absoluut niet goed te praten..

Toch vind ik dat je eerst ff lang moet gaan praten met je rviend, over dit voorval en wilt weten hoe en waarom het zo heeft kunnen lopen.
Maar begin niet meteen met, jij trapt dit en jij trapt dat.
Want uiteraard heeft hij wel steeds in zijn hoofd dat jij begon met slaan.
Hoe zacht je misschien ook sloeg, in zon situatie is dat helaas dan al meer dan genoeg aanleiding.

Praat erover!

pi_15398586
Untouchebles: denk dat je gelijk hebt. Daarom wil ik ook graag eerst met hem praten voor ik een besluit neem.
Maar nog even niet vandaag. Ik heb mijn mobieltje uit gezet en de deurbel afgezet.
  zondag 14 december 2003 @ 12:23:20 #123
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_15398674
Ik weet niet welke drugs je 'vriend' af en toe gebruikt, maar in dit geval lijkt het alsof ie zijn neus gepoederd had.
Zo hyper en onvoorspelbaar wordt je volgens mij niet van XTC of zo, wel van coke.
En mensen die regelmatig coke gebruiken worden er niet aardiger, leuker en socialer op (ik spreek uit eigen ervaring, was zelf een tijdje ook een in zichzelf gekeerde, asociale trut daardoor).

Hoe dan ook, als hij zich niets meer van dit voorval herinnert, wordt uitpraten wel heel erg moeilijk, lijkt mij.
Het is inderdaad makkelijk praten, als je er zelf buiten staat, dat besef ik me terdege.

Mijn vrienden hebben ook tijden als Brugman op me in gepraat, zonder enig effect (of juist met het tegenovergestelde resultaat, dat ik mijn (inmiddels ex, en wat een opluchting!) vriend alleen maar nog feller ging verdedigen.
Hij had het tenslotte zo moeilijk en tja, dat ie dat op mij afreageerde (niet met slaan, maar er zijn zoveel andere methodes van 'mishandeling') dat was even een fase waar ie doorheen moest. Straks zou alles beter worden... Wanneer hij dit en wanneer hij dat...

Niet dus.

Nogmaals, ik ga je niet vertellen dat je met hem moet kappen. Dat is jouw beslissing.
Maar besef je wel dat als jij je grenzen verlegt, je dat bijna onbewust steeds meer gaat doen.

Heel veel sterkte!!!

zondag 14 december 2003 @ 12:57:03 #124
11682 Moonah
Jolie femme
pi_15399453
quote:
Op zondag 14 december 2003 11:00 schreef tKrieK het volgende:
quote:
Op zondag 14 december 2003 12:00 schreef Untouchables het volgende:
Je vriend, was al bezopen etc, had waarschijnlijk ook helemaal geen zin meer in iets, trekt dit gewoon ff niet en slaat terug.
Inderdaad, waarschijnlijk net ff te hard, maar ik denk, ook omdat bij hem de frustraties er gewoon even uit moesten.
"Zijn opgekropte frustraties moesten er gewoon even uit..."
Uhuh.
En wat als hij zich over een poos wéér gefrustreerd voelt, en dat niet op een acceptabele manier kan uiten?
pi_15399866
In feite zeg je dat hij dus op dat moment onbereikbaar was en van daaruit min of meer ontoerekeningsvatbaar ook. Dit soort momenten mógen niet gebeuren. En jij had hem ook niet mogen slaan, maar is voor hem geen excuus om echt "los" te gaan.
Kan hij dit soort momenten van 'onbereikbaar zijn' _voor altijd_ voorkomen? Zo ja, hele strakke afspraken maken en niets mag als excuus dienen. Je relatie heeft ook figuurlijk gezien een flinke deuk opgelopen. Enfin, aan jou de keuze.
  zondag 14 december 2003 @ 13:41:04 #126
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_15400455
Ja, dat is mishandeling en als hij nu zo'n onbereikbare rooie waas kan krijgen, kan dat later ook weer.

De enige manier waarop jullie relatie een kans heeft zal zijn als hij actief iets doet aan zijn gedrag op zulke momenten, door middel van therapie. Anders kun je er op wachten dat het vroeg of laat weer fout gaat, ook al kan dat jaren duren. En je weet dat niet hoe heftig zijn reactie dan is, voor hetzelfde geld raak je wel behoorlijk gewond dan.

Ik zou er nu uit stappen als ik jou was, eerlijk gezegd.

Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
pi_15400889
Ik voel me op dit moment vooral verdrietig. Dat dit gebeurd is, dat dit waarschijnlijk het einde van onze relatie is, dat we vandaag niet samen iets leuks aan het doen zijn - zoals normaal - enzovoorts. Ik moet mijn denkpatroon doorbreken, maar dat lukt nog niet echt.
  zondag 14 december 2003 @ 14:04:02 #128
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_15401096
quote:
Op zondag 14 december 2003 13:56 schreef Da_QQ het volgende:
Ik voel me op dit moment vooral verdrietig. Dat dit gebeurd is, dat dit waarschijnlijk het einde van onze relatie is, dat we vandaag niet samen iets leuks aan het doen zijn - zoals normaal - enzovoorts. Ik moet mijn denkpatroon doorbreken, maar dat lukt nog niet echt.
Dat is natuurlijk ook niet zo vreemd.
Denk dat het besef nu pas in al zijn volledigheid aan het doordringen is.
Het zal ook nog wel even duren eer je dat denkpatroon hebt doorbroken. Als je jezelf maar op de eerste plaats zet!

Praten helpt in ieder geval. Met vrienden, of door middel van de digitale snelweg.

Heb het echt met je te doen. daarom:

zondag 14 december 2003 @ 14:05:21 #129
66847 Mxyzptlk
nu met echte kleurkorrels
pi_15401126
Wat mij betreft moeten jullie allebei tegen jezelf in bescherming genomen worden. Slaan is de slapste oplossing die er is, of je nu man of vrouw bent.
Jij hebt hem geslagen, ik zou dan zeggen:
En hij heeft jou gemept, dus ook:

Ik vind het zo raar dat jullie allebei meppen, maar dat iedereen hier blind jouw kant kiest, terwijl we nota bene alleen jouw versie van het verhaal hebben gehoord. Voor zover ik het kan beoordelen kunnen jullie beter allebei even aan jezelf gaan werken vooraleer weer een nieuwe relatie te zoeken. Klap in het gezicht geven omdat je partner een avondje anders doet dan normaal vind ik echt een grote vette "no no", of je nu een man of een vrouw bent.
En net zo goed is die klap van jouw geen excuus voor hem om te gaan meppen hoor, maar het heeft er wel schijn van dat jullie dezelfde oplossing zoeken wanneer juliie je overvallen voelen door "onmacht".

We hebben toch mens zeker niet de verplichting elke dag even betrouwbaar en evenwichtig te zijn, soms zit je niet lekker in je vel, ik vind jullie beide even grote loosers, beide snappen jullie niet dat handen zijn om te schudden, niet om te slaan, in een relatie.

hoewel het dus eigenlijk precies andersom is
pi_15401470
quote:
Op zondag 14 december 2003 14:05 schreef Mxyzptlk het volgende:
Ik vind het zo raar dat jullie allebei meppen, maar dat iedereen hier blind jouw kant kiest, terwijl we nota bene alleen jouw versie van het verhaal hebben gehoord.
Dat ben ik met je eens en daarom ben ik ook in de war. Ik heb hem óók geslagen! En natuurlijk kan ik een verklaring zoeken voor mijn gedrag, maar wie zegt niet dat ik het ook vaker zal doen? Word ik straks een vrouw die haar man mishandelt?
Ik weet het niet, ik denk het niet. Maar mag ik dat dan wel over hem denken? Was het niet de onvermijdelijke afloop van een avond vol spanning en hoogopgelopen emoties?
En of we allebei losers zijn, nou, dat weet ik niet. We zijn allebei niet de types die elkaar elke week verrot slaan of zelfs schelden. Sterker nog, we hebben bijna nooit ruzie en als het zover komt, wordt dat meestal uitgePRAAT.
Dat is precies de reden dat ik hier post. Ik ben erg geschrokken en overstuur dat we allebei zover zijn gegaan. Het schiet steeds door mijn hoofd. Misschien moet ik wel bij hem weggaan louter en alleen omdat ik over MIJN grenzen ben gegaan.

Copycat: thanks, kon een knuffeltje wel gebruiken!

zondag 14 december 2003 @ 14:17:50 #131
11682 Moonah
Jolie femme
pi_15401486
quote:
Op zondag 14 december 2003 13:56 schreef Da_QQ het volgende:
Ach...
Ja, dat is ook zo moeilijk...
Mijn toenmalige vriendje was ook zo lief. Echt! Grappig, gezellig, behulpzaam. Ik hield heel intens van hem.
Maar ja, die andere kant he, als hij drank op had.
Ik snap zo goed je dubbele gevoelens. Sterkte hoor.
pi_15401511
quote:
-knip-
heel erg waar! hoeveelheid/hardheid van meppen zou er idd er niet toe moeten doen, geslacht evenmin.
  zondag 14 december 2003 @ 14:23:05 #133
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_15401634
quote:
Op zondag 14 december 2003 14:18 schreef fokje het volgende:

[..]

hoeveelheid/hardheid van meppen zou er idd er niet toe moeten doen, geslacht evenmin.

Dus een tikje (ook niet okay) staat in verhouding met rake klappen en trappen?
Als iemand mij een (corrigerend?) tikje verkoopt mag ik die persoon dus helemaal lens slaan?
pi_15402029
quote:
Op zondag 14 december 2003 14:23 schreef Copycat het volgende:

[..]

Dus een tikje (ook niet okay) staat in verhouding met rake klappen en trappen?
Als iemand mij een (corrigerend?) tikje verkoopt mag ik die persoon dus helemaal lens slaan?

Dit heeft niets van doen met een corrigerend tikje zover ik het lees. volwassenen onder elkaar behoeven sowieso geen corrigerende tikjes uitdelen.
Uit onmacht iemand in elkaar trappen of slechts een klap in het gezicht geven is wel verschil tussen, het verschil is echter kleiner dan in eerste instantie doet vermoeden denk ik.

aanvulling: als een man een vrouw een klap in het gezicht geeft en de betr. vrouw zou dat hier neerzetten met een verhaal erbij dat ze geschrokken is hierom etc., dan zouden de reacties hierover zijn in de trant van; ja daar begint het mee, wegwezen voordat... etc. etc.

[Dit bericht is gewijzigd door fokje op 14-12-2003 14:41]

pi_15402415
Fokje: er is wel een verschil. ik gaf hem een klap, hij heeft mij drie klappen en twee trappen gegeven.
ik ben in het algemeen geschrokken dat zaken zo uit de hand kunnen lopen, maar vooral dat één klap teruggeven bij hem niet voldoende was om te beseffen: dit kan niet. hiermee overschrijd ik een grens.
pi_15402490
Coke.
pi_15402578
quote:
Op zondag 14 december 2003 14:48 schreef Da_QQ het volgende:
Fokje: er is wel een verschil. ik gaf hem een klap, hij heeft mij drie klappen en twee trappen gegeven.
ik ben in het algemeen geschrokken dat zaken zo uit de hand kunnen lopen, maar vooral dat één klap teruggeven bij hem niet voldoende was om te beseffen: dit kan niet. hiermee overschrijd ik een grens.
Ok, het zal vooral een gevoelsmatige kwestie zijn wat het verschil is, ik geloof ook wel dat de stoppen bij hem verder zijn doorgeslagen dan bij jou hoor.
Nou ja, een gesprekje tussen jullie beide zal ook wel het nodige ophelderen; sterkte iig, erg moeilijk dit.
  zondag 14 december 2003 @ 14:54:23 #138
19194 Oversight
◢◤
pi_15402582
...uitgelokt !

Als het gesprek je niet bevalt, loop je toch weg ?
als iemand z'n gedrag je niet aanstaat loop je toch weg ?
HOE erg zijn gedrag ook afwijkt van het normale,...

NIEMAND heeft het recht om een ander te slaan, om welke reden dan ook.

IEDEREEN heeft het recht terug te slaan als ie geslagen wordt.

◢◤
pi_15402885
Oversight: lees mijn vorige post nog effe... ik ben niet aan het huilen over het feit dat hij mij terugsloeg. Ik weet donders goed dat ik begonnen ben, dat ik de eerste klap uitdeelde. Maar iemand tegen de grond trappen staat niet in verhouding tot een klap teruggeven.
En uitlokken... ook dat ligt natuurlijk moeilijk. Vergeet niet dat ik al een paar keer (lees: vaak) had geprobeerd met m te praten en uit te vissen wat er aan de hand was. Daarop reageerde hij niet of nauwelijks. Dat maakte mij extra boos. Ik had toen naar bed moeten gaan en de volgende dag over de vervelende avond moeten beginnen. Dat heb ik niet gedaan en daardoor is de eerste klap gevallen. Heel dom van mij, en ik ben ook de eerste om dat toe te geven.
Het komt erop neer dat we allebei fout zaten, maar hij wel fouter was dan ik vind ik. Man of vrouw, daar gaat het niet om. Je hoekt gewoon niet iemand neer.
  FOK!fossiel zondag 14 december 2003 @ 15:24:52 #140
10 RemCOW
SG Special power! :D
pi_15403355
quote:
Op zondag 14 december 2003 14:54 schreef Oversight het volgende:
...uitgelokt !

Pff, ja háálllo...
Zij geeft een tik omdat hij absoluut niet voor rede vatbaar is en daarom mag hij haar even in elkaar slaan?
Lekker ben jij.
Beter een gat in je hand, dan een hand in je gat
Let's have fun ---- Life will suck soon enough
Hattrick: 206761
pi_15403619
quote:
Op zondag 14 december 2003 15:05 schreef Da_QQ het volgende:
..... Je hoekt gewoon niet iemand neer.
Heb je helemaal gelijk in.

Hoe dan ook, sterkte met wat je gaat beslissen en ik hoop dat dit de 1e en laatste keer was, kus

FTW!
pi_15406474
Oh wat moeilijk .
Wat mij opvalt is eigenlijk dat je het al weet , maar het zelf niet zo goed toe durft te geven .
Het idee wat ik heb is eigenlijk dat je onbewust al weet dat 2 mensen die elkaar zo het bloed onder de nagels vandaan halen , juist niet bij elkaar moeten zijn . Je geeft al aan zelf dat je verhit was en hij ook en zo hoort een relatie niet te zijn dat je beiden elkaar aanvliegt .
Ik denk wel dat je ook voor een groot deel wel moet beseffen ongeacht wie er de eerste klap uitdeelt , jij het in geen geval verdient om neergemept te worden , en je daar ook geen excuses voor hem hoeft te bedenken , want je zoekt een reden om het wat acceptaler , maar denk eigenlijk dat die reden er niet is , niets maar dan ook werkelijk niets kan zoiets vergoeilijken . Ik denk eigenlijk als ik het hele verhaal zo lees is dat die jongen eerst eens aan zichzelf moet werken , voordat hij uberhaupt een relatie aankan , want ik denk eerder dat die anderen meetrekt in zijn ellende.
pi_15407074
quote:
Op zondag 14 december 2003 14:54 schreef Oversight het volgende:
...uitgelokt !

een klap met de vlakke hand beantwoorden met een vuist, een wurggreep, en trappen?

dus als jouw vrouw je met de vlakke hand in je gezicht slaat, dan kan ze dat verwachten van jou?

lekker is dat.

zondag 14 december 2003 @ 18:16:07 #144
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_15407637
quote:
... Maar iemand tegen de grond trappen staat niet in verhouding tot een klap teruggeven... Je hoekt gewoon niet iemand neer.
Juiste diagnose; nu nog de juiste therapie, sterkte
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zondag 14 december 2003 @ 18:44:14 #145
64307 Untouchables
pi_15408332
quote:
Vergeet niet dat ik al een paar keer (lees: vaak) had geprobeerd met m te praten en uit te vissen wat er aan de hand was. Daarop reageerde hij niet of nauwelijks. Dat maakte mij extra boos.
Ben blij dat je het daarna zelf al zegt, want als hij gewoon geen zin heeft om iets uit te leggen, omdat hij er zelf mee zit, maar dat ongetwijfeld op een ander moment wel had willen doen, is het erg vervelend als iemand daar geen begrip voor heeft, dus door blijft "zeuren".
Als je dan als klap (pardon the pun) op de vuurpijl hem ook nog eens in zijn gezicht slaat...enkel en alleen omdat hij niet zijn probleem op dat moment aan jou verteld..
Dan kan het gewoon fout gaan.
Nogmaals, wat hij heeft gedaan staat niet in verhouding tot wat jij deed en ik zeg niet dat frustraties uiten op deze manier goed is, maar hem slaan was gewoon erg fout.
Dat had jij net zo goed moeten beseffen op dat moment, als hij dat hij jou niet zo hard had moeten slaan.

Dus hup, praat eens met hem in plaats van negeren. Je zegt dat je niet perse wilt dat dit het einde is, maar als je na zoiets niet probeert om te praten met hem PERSOONLIJK, dan wordt het steeds moeilijker om het onderwerp daarna op te pikken.

pi_15408396
Tja... op dit moment heb ik zelf nog niet zo'n zin om het gesprek aan te gaan. Ik wil het wel, maar ik weet niet of ik dat nu wil. Ik wil liever met hem praten als de woede en schrik bij ons allebei zijn afgenomen.
Moet ik hem nou bellen? Of wachten tot hij contact opneemt?
pi_15408492
quote:
Op zondag 14 december 2003 18:47 schreef Da_QQ het volgende:
Tja... op dit moment heb ik zelf nog niet zo'n zin om het gesprek aan te gaan. Ik wil het wel, maar ik weet niet of ik dat nu wil. Ik wil liever met hem praten als de woede en schrik bij ons allebei zijn afgenomen.
Moet ik hem nou bellen? Of wachten tot hij contact opneemt?
als je nog niet zo'n zin heb, moet je het niet doen, lijkt me.

waarom zou je

pi_15408584
Weet je als ik jou was zou ik voorlopig niets ondernemen , geen contact niets , laat de boel voor jou bezinken . Beide partijen zijn er duidelijk niet aan toe, het is allemaal te vers en te emotioneel en het komt het later wel als beide er klaar voor zijn, en meer gekalmeerd zijn over het hele gebeuren. Juist als je het nu probeer forceer je het en kan het alleen maar escaleren. Later kun je waarschijnlijk veel meer rust in hebben en duidelijk vragen waarom , nu ben je nog te emotioneel en zie je dingen minder helder. Dus een voorlopige time-out lijkt me heel verstandig.
pi_15408737
Ik zou ook echt 1.5 jaar relatie weggooien op advies van onbekende mensen die geen enkele bindtenis met je hebben. Toppertje
pi_15408825
quote:
Op zondag 14 december 2003 19:00 schreef Lemmiwinks het volgende:
Ik zou ook echt 1.5 jaar relatie weggooien op advies van onbekende mensen die geen enkele bindtenis met je hebben. Toppertje
Die vind ik een beetje kort door de bocht , ze krijgt hier advies en we dwingen haar niet , misschien wil ze gewoon wat helderheid in haar hoofd want juist dat soort situaties kunnen heel wat emoties losmaken.
pi_15408897
quote:
Op zondag 14 december 2003 19:03 schreef juudjed het volgende:

[..]

Die vind ik een beetje kort door de bocht , ze krijgt hier advies en we dwingen haar niet , misschien wil ze gewoon wat helderheid in haar hoofd want juist dat soort situaties kunnen heel wat emoties losmaken.

Mja.. en daarom is ze nu juist extra vatbaar voor slecht advies en foute opgeblazen Viva verhalen. Een ding waar we het wel mee eens zijn lijkt me is dat die gast in therapie moet. Duidelijk
  zondag 14 december 2003 @ 19:11:59 #152
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_15409004
quote:
Ik zou ook echt een half jaar relatie weggooien op advies van onbekende mensen die geen enkele bindtenis met je hebben. Toppertje
Anywayz,
Denk niet dat Da-QQ het type is die zich enkel en alleen door advies van mensen hier laat leiden.
Advies vragen en krijgen kan echter wel heel goed helpen om de dingen voor jezelf op een rijtje te zetten en daar vervolgens je eigen conclusies aan te verbinden.

Da-QQ: Als je er geen zin in hebt, waarom dan bellen?

pi_15409350
je kunt niet jezelf de schuld geven dat je ermee begonnen bent...
ook al zou je hem slaan....het is je vriend. hij behoort je niet terug te slaan en te schoppen....

dit lijkt me wel mishandeling ja....

[Dit bericht is gewijzigd door Mrs.Fougaizee op 14-12-2003 19:28]

zondag 14 december 2003 @ 19:25:52 #154
64307 Untouchables
pi_15409377
quote:
Op zondag 14 december 2003 19:06 schreef Lemmiwinks het volgende:

[..]

Mja.. en daarom is ze nu juist extra vatbaar voor slecht advies en foute opgeblazen Viva verhalen. Een ding waar we het wel mee eens zijn lijkt me is dat die gast in therapie moet. Duidelijk

Wat een onzin zeg, ja als zulke dingen constant gebeuren wel jah, maar niet nu na een keer een avond gruwelijke ruzie, waarin een ander begon met slaan.
Sorry hoor, ik wil niets goedpraten, maar om nu al te zeggen dat hij in therapie moet...

Mja, als je nie wil belle omdat je nog boos/bang bent, sja, dan niet..

pi_15409754
Ik ben niet bang, wel onrustig. Ik ben er nog niet helemaal over uit waar ik sta en wat ik vind. En zolang ik dat niet weet, heeft het ook niet zoveel zin om te bellen, want dan mondt het alleen maar uit in een discussie die nergens toe leidt.
Natuurlijk kan ik hem bellen en vragen waarom 1. hij niet heeft gebeld, 2. waarom hij zo door het lint ging en 3. of ie dit in eerdere relaties ook heeft gedaan, maar dan weet ik nog niet wat ik ermee doen moet.
Ik wil eerst dat het rustiger wordt in mijn eigen hoofd en ik op een rijtje heb wat ik zelf wil als ik hem bel. Is dat niet vanavond, dan is het wel later deze week...
  zondag 14 december 2003 @ 19:47:49 #156
11682 Moonah
Jolie femme
pi_15409870
quote:
Op zondag 14 december 2003 19:06 schreef Lemmiwinks het volgende:
foute opgeblazen Viva verhalen.
Yeah right!
Dergelijke zaken gebeuren toch niet in het echt.

quote:
Op zondag 14 december 2003 19:42 schreef Da_QQ het volgende:
Ik wil eerst dat het rustiger wordt in mijn eigen hoofd en ik op een rijtje heb wat ik zelf wil als ik hem bel. Is dat niet vanavond, dan is het wel later deze week...
Meid, je doet het hardstikke goed.
  zondag 14 december 2003 @ 21:03:59 #157
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_15412032
Een liedje .....van 4 dames uit het cabaret.
Toepasselijk .... wel sarcastisch bedoeld.

Blauw plek

Je staat in de keuken, het eten is bijna klaar.
De spruitjes staan nog op, maar de aardappelen zijn gaar.
Als hij thuis komt, is de tafel gedekt.
Hij kan zo gaan zitten, ze heeft het op tijd gered.

Alles lijkt zo vredig .. niets aan de hand.
Toch blijft ze onrustig .. door een misverstand is hij snel aangebrand
Als er iets fout gaat ziet ze het in zijn ogen.
Ze kijkt naar de kinderen ..... "ga maar naar boven ..."

Blauw plek .. auw zoen
Het spijt me zo ... ik kan er niets aan doen.
Blauw plek .. auw zoen.
Ik hou van jou ... jij bent mijn vrouw.

Hij haat en hij slaat.
Ze houdt haar hoofd gebogen.
Geen plek op haar gezicht.
Angstvallig blijft ze liggen waar ze ligt.

De buitenwereld lacht naar hem , het is zo'n fijne vent.
Hij staat goed bekend , wie zal haar geloven ?

Blauw plek .. auw zoen.
Het spijt me zo ... ik kan er niets aan doen.
Blauw plek .. auw zoen.
Ik hou van jou ... jij bent mijn vrouw.

Als ze naar een talkshow kijkt , verteld iemand haar verhaal.
Maar zij is niet gebleven , applaus uit de zaal.
Bang om alleen te blijven blijft ze zitten waar ze zit.
Ze weet niet waar naartoe ze is zo moe.

Blauw plek, auw zoen.
Het gaat voorbij, hij houdt van mij.
Blauw plek, auw zoen.
Blauw plek, auw

Blauw plek , auw zoen
Auw plek , blauw
Blauw plek, auw plek
Blauw plek, auw

Blauw plek, auw zoen
Het gaat voorbij, hij houdt van mij
Het spijt hem zo, hij kan er niets aan doen
Het gaat voorbij, hij houdt van mij
oww blauw, auw

Vrouw Holland

And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  zondag 14 december 2003 @ 21:05:16 #158
26467 raphidae
...antichrist...
pi_15412067
quote:
Wat mij betreft moeten jullie allebei tegen jezelf in bescherming genomen worden. Slaan is de slapste oplossing die er is, of je nu man of vrouw bent.
Jij hebt hem geslagen, ik zou dan zeggen:
En hij heeft jou gemept, dus ook:

Ik vind het zo raar dat jullie allebei meppen, maar dat iedereen hier blind jouw kant kiest, terwijl we nota bene alleen jouw versie van het verhaal hebben gehoord. Voor zover ik het kan beoordelen kunnen jullie beter allebei even aan jezelf gaan werken vooraleer weer een nieuwe relatie te zoeken. Klap in het gezicht geven omdat je partner een avondje anders doet dan normaal vind ik echt een grote vette "no no", of je nu een man of een vrouw bent.
En net zo goed is die klap van jouw geen excuus voor hem om te gaan meppen hoor, maar het heeft er wel schijn van dat jullie dezelfde oplossing zoeken wanneer juliie je overvallen voelen door "onmacht".

We hebben toch mens zeker niet de verplichting elke dag even betrouwbaar en evenwichtig te zijn, soms zit je niet lekker in je vel, ik vind jullie beide even grote loosers, beide snappen jullie niet dat handen zijn om te schudden, niet om te slaan, in een relatie.

Jij hebt echt volkomen gelijk
pi_15413073
Ik snap het niet helemaal, jij sloeg hem toch ook? Dan ben je zelf dus ook al fout, stel als hij niks terug had gedaan dan zou ik jouw de mishandelaar noemen.

PS Hij zit natuurlijk ook fout

pi_15413312
quote:
Op zondag 14 december 2003 21:38 schreef HarryH het volgende:
Ik snap het niet helemaal, jij sloeg hem toch ook? Dan ben je zelf dus ook al fout, stel als hij niks terug had gedaan dan zou ik jouw de mishandelaar noemen.

PS Hij zit natuurlijk ook fout

Oh hij zit ook fout..

Zij sloeg hem , 1 klap met de vlakke hand...is fout
Hij sloeg haar in elkaar.. is ook best fout.. maaaaaaaaaaaar

Mijn God..

zondag 14 december 2003 @ 22:24:57 #161
67978 HenryHill
Fake it 'till you make it
pi_15414435
Twee geirriteerde mensen tegenover elkaar, de vrouw slaat de man, de man slaat de vrouw terug. Klopt van geen kant, maar ik kan me de situatie wel voorstellen.
Wat ik me niet kan voorstellen, is dat hij niet schrikt van zichzelf nadat hij de eerste klap heeft gegeven. Ik zou mezelf echt rot schrikken dat ik dat had gedaan. Hij niet, hij gaat nog effe door.... Dat maakt de situatie zo eng imo.
So this is how liberty dies... with thunderous applause.
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
pi_15414445
quote:
Gisteren was het nog een half jaar, zie openingspost.
  zondag 14 december 2003 @ 22:44:38 #163
64307 Untouchables
pi_15415057
quote:
Op zondag 14 december 2003 22:24 schreef HenryHill het volgende:
Twee geirriteerde mensen tegenover elkaar, de vrouw slaat de man, de man slaat de vrouw terug. Klopt van geen kant, maar ik kan me de situatie wel voorstellen.
Wat ik me niet kan voorstellen, is dat hij niet schrikt van zichzelf nadat hij de eerste klap heeft gegeven. Ik zou mezelf echt rot schrikken dat ik dat had gedaan. Hij niet, hij gaat nog effe door.... Dat maakt de situatie zo eng imo.
Is inderdaad waar, een klap teruggeven op dezelfde manier zou ik eerlijk gezegd niet onterecht vinden, wel het feit dat je niet stopt daarna..
  maandag 15 december 2003 @ 01:09:04 #164
74514 El_Fenomino
Onstuitbaar Supertalent
pi_15419138
quote:
Op zaterdag 13 december 2003 20:12 schreef Da_QQ het volgende:
ik hoef mijn koffers niet te pakken, we wonen niet samen...
Nee dat geloof ik niet. Ikzelf kan ook wel bijna door het lint gaan, maar niet tegen vrouwen (tenminste daar ga ik wel van uit) Maar ik zal altijd mijn aggressieve buien blijven houden tegen sommige mensen. Zoiets zit ingebakken.
[b][url=http://home.tiscali.nl/mytopia/vrouwen]Vrouwen fotoboek met 200 keer Anna Kournikova[/url][/b]
  Vis een optie? maandag 15 december 2003 @ 02:39:50 #165
70532 loveli
N
pi_15420090
Da_QQ, net als zo'n beetje iedereen denk ik dat je beter af bent zonder hem. "Ik hou van hem" valt in de categorie beroemde laatste woorden...
Wat voor advies zou je iemand anders geven die jouw verhaal vertelde?

Over die eerste klap van jou, je weet wat er gebeurd is en hoe je er tegenover staat. Dat moet je denk ik ook aan hem vertellen als je hem spreekt.

Mocht je wel met hem verder willen, laat hem dan eerst maar bewijzen dat hij het waard is. Laat hem maar contact met jou opnemen, hij zat fout. Als hij vindt dat jij de eerste stap moet zetten weet je ook hoe laat het is.
Als hij niet met drank en andere middelen kan omgaan, moet hij er niet aan beginnen (naar mijn bescheiden mening geldt dat voor het merendeel van de mensen, dat ze niet met drank kunnen omgaan). "Maar ik had gedronken" is geen excuus! Hij heeft zijn eigen verantwoordelijkheid om te stoppen met drinken/drugs als hij bij zijn grens komt. Voor iedereen ligt die grens anders, maar als hij op het punt komt dat hij zichzelf niet meer kan beheersen is hij te ver gegaan, hij had de verantwoordelijkheid gewoon moeten nemen om te stoppen.

Mocht je ondanks dit bij hem blijven, maak heel duidelijk dat het niet nog een keer gaat gebeuren! Melding bij de politie doen heeft misschien niet direct zin, maar mochten zijn verborgen gebreken nu naar boven komen, dan is het niet zo'n gek idee om een dossier op te bouwen, te beginnen met aangifte/melding. Met je blauwe plekken als bewijs. Mocht uiteindelijk blijken dat hij toch te vertrouwen is dan kun je dit intrekken.

Sterkte bij het nemen van een beslissing en wordt alstjeblieft niet een van die vrouwen die alles vergeven 'omdat ik van hem houd...'
Beter vrijgezel dan nog een keer boksbal.

crap in = crap out
pi_15420635
Ondeugend: wauw inderdaad een mooi stukkie.

HenryHill en Untouchables: dat is nou precies waarom ik zo geschrokken ben. Een mep terug had ik wellicht kunnen verwachten, maar inderdaad: na die eerste klap had ie wakker moeten worden en zich moeten realiseren dat hij een grens overging.

Loveli: ben 't helemaal met je eens, ik ben ook zeker niet bang om vrijgezel te zijn dus dat komt wel goed.

Overigens, ik heb hem gisteren niet gesproken. Hij heeft niet gebeld... en ik ook niet. Ik vrees dat mijn huisgenoot gelijk krijgt en hij er zich nauwelijks iets van herinnert of alleen een verdraaide versie (die hij ook aan mijn huisgenoot vertelde) van zijn eigen beleving. En dat hij dus boos is op mij...
Andere mogelijkheid is dat hij zich erg schaamt en geen contact op durft te nemen, maar dat kan ik me nauwelijks voorstellen. Als je zo fout zit, bel je toch?

[Dit bericht is gewijzigd door Da_QQ op 15-12-2003 07:28]

maandag 15 december 2003 @ 07:50:00 #167
64307 Untouchables
pi_15420700
quote:
Op maandag 15 december 2003 02:39 schreef loveli het volgende:

Mocht je ondanks dit bij hem blijven, maak heel duidelijk dat het niet nog een keer gaat gebeuren! Melding bij de politie doen heeft misschien niet direct zin, maar mochten zijn verborgen gebreken nu naar boven komen, dan is het niet zo'n gek idee om een dossier op te bouwen, te beginnen met aangifte/melding. Met je blauwe plekken als bewijs. Mocht uiteindelijk blijken dat hij toch te vertrouwen is dan kun je dit intrekken.

Lekker zeg, een beetje iemand nu al aan gaan geven bij de politie, MAAR, zodra we hem weer vertrouwen, ja dan trekken we ze weer in.
Alsof je daarmee iemands vertrouwen niet schendt..
Of zou je wel vertellen dat je naar de politie bent gestapt?
  maandag 15 december 2003 @ 08:29:00 #168
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_15420891
Als je hem een keer vergeeft doe je het de volgende keer weer.
pi_15421323
Ik heb het er moeilijk mee, vooral omdat hij ook niet belt. Ik wil hem nu heel graag bellen/ smsen en het is moeilijk om dat niet te doen.
  maandag 15 december 2003 @ 09:21:49 #170
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_15421434
quote:
Op maandag 15 december 2003 09:14 schreef Da_QQ het volgende:
Ik heb het er moeilijk mee, vooral omdat hij ook niet belt. Ik wil hem nu heel graag bellen/ smsen en het is moeilijk om dat niet te doen.
Wat is nou het probleem? Dan bel je hem toch gewoon?

Kun je hem meteen de huid vol schelden.

pi_15421566
quote:
Op maandag 15 december 2003 09:14 schreef Da_QQ het volgende:
Mis je hem of zo
pi_15421667
Ja, mis hem inderdaad!! Ik weet dat dit behoorlijk achterlijk overkomt en ik snap het zelf ook niet helemaal.
Ik ben boos en verdrietig maar ook nog verliefd...
ik kan nu trouwens niet bellen, want ben op werk. hoogstens sms-en, maar dat scheldt zo lastig
pi_15421722
quote:
Op maandag 15 december 2003 09:36 schreef Da_QQ het volgende:
Ja, mis hem inderdaad!! Ik weet dat dit behoorlijk achterlijk overkomt en ik snap het zelf ook niet helemaal.
Ik ben boos en verdrietig maar ook nog verliefd...
ik kan nu trouwens niet bellen, want ben op werk. hoogstens sms-en, maar dat scheldt zo lastig
bel hem dan maar, accepteer zijn excuses..jij weer helemaal happy.
pi_15421798
Nee, ik bel hem dus NIET. Ik vind het moeilijk -dat is wat ik aangeef - maar dat betekent niet dat ik meteen aan zijn voeten lig.
  maandag 15 december 2003 @ 09:49:31 #175
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_15421859
quote:
Op maandag 15 december 2003 09:44 schreef Da_QQ het volgende:
Nee, ik bel hem dus NIET. Ik vind het moeilijk -dat is wat ik aangeef - maar dat betekent niet dat ik meteen aan zijn voeten lig.
Ik snap dit werkelijk niet .

Je ligt echt niet meteen aan z'n voeten, als je hem opbelt en zegt dattie een kl**tzak is en je hem nooit meer wilt zien en de hoorn erop gooit alstie slappe excuses begint te maken, hoor. Dan is het gewoon duidelijk, en weet je zeker dat hij ook op de hoogte is.

Of durf je hem gewoon niet te bellen, uit angst dat je meteen naar hem terughobbelt? Je hebt toch wel een beetje ruggegraat zeker

pi_15421929
Ik krijg het idee dat dit voor jou gewoon niet afgesloten is totdat je ook hem hebt gehoort.

Waarom schrijf je geen brief en vraag je een antwoord via een brief terug?

Zo hoef je geen persoonlijk contact te hebben en kan je toch zijn versie ook horen.

Of ga verder met je leven en ga verdriet hebben om de relatie die je kwijt bent, of doe er wat mee, maar ga niet zo blijven hangen...

Maar wees voorzichtig met jezelf, iemand die zo doordraait is gewoon potentieel gevaarlijk, niemand kan garanderen dat er nooit meer wat gebeurt wat hem weer kan laten doordraaien.

Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  maandag 15 december 2003 @ 09:58:09 #177
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_15421979
Ohja, als je hem niet belt of op een andere manier contact zoekt, staatie dadelijk ineens onverwachts bij je op de stoep. Heb je daar soms zin in?
pi_15422025
quote:
Op maandag 15 december 2003 09:49 schreef Lemmeb het volgende:
Ik snap dit werkelijk niet .
Je hebt toch wel een beetje ruggegraat zeker
Beetje kort door de bocht is dit wel. Het gebeurt wel vaker dat je een langdurige, al dan niet goed lopende relatie niet snel achter je kan laten. Omdat je nog steeds van iemand houdt en zo.
burgerweeshuis
"de mens heeft geen smaak, tenzij hij opgegeten wordt."
woensdag 26 mei 2010 12:26 schreef Kluts het volgende: Een vicieuze cirkel heeft idd geen invalshoeken.
  maandag 15 december 2003 @ 10:05:27 #179
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_15422080
quote:
Op maandag 15 december 2003 10:00 schreef zwaaibaai het volgende:
Beetje kort door de bocht is dit wel. Het gebeurt wel vaker dat je een langdurige, al dan niet goed lopende relatie niet snel achter je kan laten. Omdat je nog steeds van iemand houdt en zo.
Goed, is ook een beetje kort door de bocht. Maar als ik haar was, had ik die gozer meteen de volgende dag al gebeld en duidelijk gemaakt dattie nooit meer terug hoefde te komen. Dan overheerst de woede nog, nu begint dat gevoel al een beetje minder te worden en over een paar dagen huppelt ze vrolijk weer naar hem terug.

Hoe eerder ze contact met hem heeft hoe beter.

pi_15422138
quote:
Op maandag 15 december 2003 09:44 schreef Da_QQ het volgende:
oh dat gebeurt wel, hoor, zodra hij belt en met duizend excuse komt, maak je geen zorgen

als jij hem niet voor bent, tenminste.
als hij een beetje handig, bied jij dadelijk hem je excuses aan

pi_15422281
Heb het er ook met mijn moeder over gehad, zij zegt dat het soms kan dat iemand een eenmalige uitbarsting heeft door stress/ drank/ etc. Dat heeft mij weer aan het twijfelen gebracht. Het is dus niet zo dat ik geen ruggengraat heb, anders had ik hem gisteren of zaterdag al wel gebeld.

Zoals al eerder aangegeven hadden we hiervoor een goede relatie. Het is dus moeilijk om er zomaar een punt achter te zetten zonder dat ik zijn verhaal heb gehoord. Ik ben boos omdat hij me meerdere keren geslagen heeft en niet alleen een klap terug heeft gegeven, ik ben nog bozer dat hij de volgende dag niet op de stoep stond met het schaamrood op zijn kaken. Het is vrijdag gebeurd, het is nu maandag en hij heeft nog steeds niets laten horen.
En daarmee ben ik bijna boos op mijzelf, want zo lijkt het wel alsof ik echt met een of andere psycho ben gegaan. En ik kan me toch niet voorstellen dat dat zo is. Ik ben bang dat hij echt iets heel anders heeft beleefd en zelf boos is. Of heel erg geschrokken. Maar in dat geval moet hij toch echt mij bellen en ik hem niet.
Erodome, goed advies, ik denk inderdaad dat ik vanavond een briefje ga schrijven...

pi_15422342
quote:
Op maandag 15 december 2003 10:09 schreef milagro het volgende:

[..]
als hij een beetje handig, bied jij dadelijk hem je excuses aan

Nou serieus, vanmorgen was ik inderdaad bijna zover!!! Ik was zo aan het twijfelen dat ik inderdaad op het punt stond te bellen en te zeggen dat het me speet dat ik hem had gemept en dat ik hem miste.
Grr! Stom van mij! Gelukkig heb ik dat NIET gedaan. Ik mag dan twijfelen en het moeilijk hebben, dat betekent niet dat ik ook een dosis verstand heb. Ik heb mezelf daarom net stevig toegesproken in de spiegel en naar de blauwe plek op mijn knie gekeken. Nu heb ik geen behoefte meer om te bellen. En jouw reactie hielp ook.
  maandag 15 december 2003 @ 10:28:04 #183
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_15422410
quote:
Op maandag 15 december 2003 10:23 schreef Da_QQ het volgende:
Ik heb mezelf daarom net stevig toegesproken in de spiegel en naar de blauwe plek op mijn knie gekeken. Nu heb ik geen behoefte meer om te bellen.
Hou dat gevoel vast!

En schrijf inderdaad, zoals Erodome al aangaf, een briefje waarin je je boosheid en onbegrip uit en hem vraagt naar de beweegredenen van zijn foute actie.

Natuurlijk kan iemand een keer door allerlei oorzaken uit de pan flippen, maar als zijn vriendin zou je toch eerder mogen verwachten dat ie je op de hoogte stelt van hetgeen waar hij mee zit. Niet dat ie je daarom als boksbal gebruikt...

maandag 15 december 2003 @ 10:28:21 #184
23452 HMS
Have Mine, Sucker
pi_15422416
Ik lees het verhaal nu even voor het eerst, maar er is mij 1 ding wel duidelijk. Hij is 29 jaar en heeft zichzelf niet in de hand. Heel simpel, hij kan zich niet beheersen, dat blijkt ook uit het drugs-gebruik. Met 29 jaar moet je verantwoordelijk zijn voor al je acties, want anders wordt je het nooit.

Als je het zo bekijkt, dan mag hij dus nu niet thuis zitten en geen contact proberen te maken. Als hij zich nu niet realiseerd dat tie heel erg fout is geweest, dan zal dat de volgende keer net zo zijn. Triest maar waar, het feit dat tie niet gelijk contact heeft gezocht is of het ontwijken van de verantwoordelijkheid van zijn acties (en lees daar dus geen schaamte in) of hij weet het niet hoe het is (door het onmatige drugsgebruik) en dan heb je dus het probleem dat tie zijn verslaving niet in hand heeft.

Geval 1: onmiddelijk stoppen met de relatie. Het is dan wachten op de volgende keer dat tie slaat, en het zal dan alleen maar vaker komen.
Geval 2: Je moet wel heel veel van hem houden om door te gaan. En dan alleen als hij heel rigoreus verandering aanbrengt in zijn drugsgebruik.

Maar je houdt van hem, en dat is natuurlijk niet zomaar over. Ook jij moet een soort van innerlijke vrede hebben met de afloop. Dus als ik je zo heb gelezen, spreek met hem af in een kroeg waar je goed kan praten en geef hem de kans om zijn kant te laten zien. Als ik het zo lees dan heb jij dat gesprek gewoon nodig om het voor jezelf af te sluiten. Doe dat op het moment dat je voor jezelf in staat bent om er zonder te kwaad te worden over kan praten, maar stel het niet te ver uit.

Veel sterkte, want ook al breek je met hem, je bent er dan nog niet zomaar overheen......

"The thrill ot the chase is so diminished when one's prey has little legs"
pi_15422492
Volgens mij heb je diep in jezelf heel goed door dat het afgelopen is, tenminste dat voel ik aan hoe je schrijft. Je hebt misschien nog wel de behoefte om zijn kant van het verhaal te horen, maar als je doorgaat, zullen de verhoudingen in jullie relatie altijd scheef blijven liggen. Stel je eens voor, jij weet dit nu van hem, en je zult jezelf altijd gaan inhouden omdat je bang bent dat hij weer 'uitbarst'. Geloof me, zo'n leven wil je NIET.

Voor alle duidelijkheid: ik vind niet dat jij te ver bent gegaan. Je hebt 'm een klets verkocht omdat ie niet te bereiken was en zich als een idioot gedroeg. Daarop had je misschien wel een klets terug kunnen verwachten, maar geen mishandeling. Hij is veel te ver gegaan.

Drank of drugs zijn geen enkel excuus. Wat koop je daarvoor? Als ie dat als excuus aanvoert zegt ie eigenlijk: "het kan dus weer gebeuren als ik weer dronken of high ben".

Veel succes met je beslissing en veel sterkte gewenst, want wat voor keuze je ook maakt, je zult het nodig hebben.

maandag 15 december 2003 @ 10:36:40 #186
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_15422534
Dat blabla-verhaal van je moeder is gewoon ouderwets gelul. Vroeger lieten vrouwen zich wel vaker in mekaar meppen door hun man, omdat ze geen andere keus hadden. Gelukkig zijn die tijden tegenwoordig voorbij. Dat noemen we nou 'emancipatie'.

Je komt echt uitermate zwak over, al zeg ik het zelf. Er lijkt weinig 'girlpower' bij jou te ontdekken.

pi_15422575
quote:
Op maandag 15 december 2003 10:20 schreef Da_QQ het volgende:
Heb het er ook met mijn moeder over gehad, zij zegt dat het soms kan dat iemand een eenmalige uitbarsting heeft door stress/ drank/ etc. Dat heeft mij weer aan het twijfelen gebracht. Het is dus niet zo dat ik geen ruggengraat heb, anders had ik hem gisteren of zaterdag al wel gebeld.

Zoals al eerder aangegeven hadden we hiervoor een goede relatie. Het is dus moeilijk om er zomaar een punt achter te zetten zonder dat ik zijn verhaal heb gehoord. Ik ben boos omdat hij me meerdere keren geslagen heeft en niet alleen een klap terug heeft gegeven, ik ben nog bozer dat hij de volgende dag niet op de stoep stond met het schaamrood op zijn kaken. Het is vrijdag gebeurd, het is nu maandag en hij heeft nog steeds niets laten horen.
En daarmee ben ik bijna boos op mijzelf, want zo lijkt het wel alsof ik echt met een of andere psycho ben gegaan. En ik kan me toch niet voorstellen dat dat zo is. Ik ben bang dat hij echt iets heel anders heeft beleefd en zelf boos is. Of heel erg geschrokken. Maar in dat geval moet hij toch echt mij bellen en ik hem niet.
Erodome, goed advies, ik denk inderdaad dat ik vanavond een briefje ga schrijven...

Ik begrijp dat het lastig is om je gevoelens zo van de een op de andere dag opzij te zetten.
Het feit dat de relatie altijd goed was tot dan toe (is dat werkelijk zo of is dit een uitvergroting vanuit shock en ongeloof)
is voor hem geen tegoed bon of zo, zeg

En houd eens op excuses voor hem te maken!

pi_15422643
quote:
Op maandag 15 december 2003 10:36 schreef Lemmeb het volgende:
Dat blabla-verhaal van je moeder is gewoon ouderwets gelul. Vroeger lieten vrouwen zich wel vaker in mekaar meppen door hun man, omdat ze geen andere keus hadden. Gelukkig zijn die tijden tegenwoordig voorbij. Dat noemen we nou 'emancipatie'.

Je komt echt uitermate zwak over, al zeg ik het zelf. Er lijkt weinig 'girlpower' bij jou te ontdekken.

Nonses, het is nog maar net gebeurt, ik kan me voorstellen dat ze niet gelijk haar antwoord klaar heeft, want zoiets haalt je toch even flink uit je evenwicht.

Het is altijd makkelijk praten vanaf de zijlijn, maar als het je echt gebeurt is het ineens een heel ander verhaal.

Ik zie haar vooral denken aan over hoe dit heeft kunnen gebeuren, de reden daartoe, dat kan ik me heel goed voorstellen, je wil het toch een plaatsje kunnen geven.

Ik geloof er niet in dat een relatie nog een grond heeft na zoiets, wiens fout het ook was, hoe je dat ook ziet, het blijft een feit dat het gebeurt is en dat gaat niet meer weg, dat staat voor nu en eeuwig tussen de TS en haar vriend in.

Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_15422692
Ik vind de reactie van je moeder een beetje vreemd eerlijk gezegd.

Ook zij reikt hem ten dele een excuus aan, in feite..

Was je mijn dochter geweest, dat had ik vrijdagavond voor zijn deur gestaan

maandag 15 december 2003 @ 10:49:43 #190
66676 Mercy_symbol
Bwoaperszkilometerduivel
pi_15422744
quote:
Op zaterdag 13 december 2003 20:19 schreef highwoodman het volgende:
Ja, hij heeft je mishandeld. Dus als ik jou was zou ik gewoon pleite maken en niet meer bij die gozer terug komen. Want ik kan je met zekerheid zeggen dat hij het gerust nog een keer zal proberen.. en nog een keer... en nog een keer.
Dus doe jezelf een lol en pak je spullen. Zoek iemand die jou wel waard is en z'n fikken thuis kan houden.

Succes..

Helemaal mee eens, Als iemand slaat en trapt is er veel meer aan de hand, heeft dus totaal geen respect voor jou,
ride like a devil...... feel like a god !
Let's race
Buienradar
  maandag 15 december 2003 @ 10:56:54 #191
23452 HMS
Have Mine, Sucker
pi_15422891
quote:
Op maandag 15 december 2003 10:33 schreef R16 het volgende:
Volgens mij heb je diep in jezelf heel goed door dat het afgelopen is, tenminste dat voel ik aan hoe je schrijft. Je hebt misschien nog wel de behoefte om zijn kant van het verhaal te horen, maar als je doorgaat, zullen de verhoudingen in jullie relatie altijd scheef blijven liggen. Stel je eens voor, jij weet dit nu van hem, en je zult jezelf altijd gaan inhouden omdat je bang bent dat hij weer 'uitbarst'. Geloof me, zo'n leven wil je NIET.

Voor alle duidelijkheid: ik vind niet dat jij te ver bent gegaan. Je hebt 'm een klets verkocht omdat ie niet te bereiken was en zich als een idioot gedroeg. Daarop had je misschien wel een klets terug kunnen verwachten, maar geen mishandeling. Hij is veel te ver gegaan.

Drank of drugs zijn geen enkel excuus. Wat koop je daarvoor? Als ie dat als excuus aanvoert zegt ie eigenlijk: "het kan dus weer gebeuren als ik weer dronken of high ben".

Veel succes met je beslissing en veel sterkte gewenst, want wat voor keuze je ook maakt, je zult het nodig hebben.

Sluit ik mij helemaal bij aan.
  maandag 15 december 2003 @ 10:57:18 #192
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_15422898
quote:
Op maandag 15 december 2003 10:43 schreef erodome het volgende:
Nonses, het is nog maar net gebeurt, ik kan me voorstellen dat ze niet gelijk haar antwoord klaar heeft, want zoiets haalt je toch even flink uit je evenwicht.

Het is altijd makkelijk praten vanaf de zijlijn, maar als het je echt gebeurt is het ineens een heel ander verhaal.

Ik zie haar vooral denken aan over hoe dit heeft kunnen gebeuren, de reden daartoe, dat kan ik me heel goed voorstellen, je wil het toch een plaatsje kunnen geven.

Ja tuurlijk, doe het maar weer af als nonsens. Je moet er vooral zo moeilijk en slap over blijven lullen. Als je dat maar lang genoeg blijft doen komt alles vanzelf wel weer goed .

En ik zie haar momenteel vooral stiekem twijfelen of ze hem wel of niet terug moet nemen. Terwijl het antwoord daarop zo klaar is als een klontje. Als ze tenminste de hoofdzaken van de bijzaken weet te scheiden. Maar daar schijnen sommige vrouwen wel vaker moeite mee te hebben.

HOOFDZAAK: hij heeft haar in mekaar gemept en geschopt.
De rest is minder boeiend. Duidelijker kan ik het echt niet brengen.

pi_15423041
Eens met Lemmeb.

Je moeder moet het ALLEEN voor jou opnemen en op geen enkele wijze hem ook maar een greintje van een verzachtende omstandigheid aanbieden.
Dat jij dat doet is al treurig genoeg, zij dient jou die excuussmoesjes uit je hoofd te praten.

Wat de zogenaamde oorzaak is, doet er totaal niet toe

pi_15423091
quote:
Op maandag 15 december 2003 10:57 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Ja tuurlijk, doe het maar weer af als nonsens. Je moet er vooral zo moeilijk en slap over blijven lullen. Als je dat maar lang genoeg blijft doen komt alles vanzelf wel weer goed .

Doe nou eens niet zo kortzichtig. Mischien is het niet zo zwart wit zoals jij het stelt. Probeer je eens in te leven of zo.
quote:
En ik zie haar momenteel vooral stiekem twijfelen of ze hem wel of niet terug moet nemen. Terwijl het antwoord daarop zo klaar is als een klontje. Als ze tenminste de hoofdzaken van de bijzaken weet te scheiden. Maar daar schijnen sommige vrouwen wel vaker moeite mee te hebben.
Net zoals sommige buitenstaanders al een antwoord klaar hebben voordat de vraag gesteld is. Ik vind het nog al neerbuigend wat je doet.
quote:
HOOFDZAAK: hij heeft haar in mekaar gemept en geschopt.
De rest is minder boeiend. Duidelijker kan ik het echt niet brengen.
burgerweeshuis
woensdag 26 mei 2010 12:26 schreef Kluts het volgende: Een vicieuze cirkel heeft idd geen invalshoeken.
pi_15423145
Meid, kap toch met die lapzwans. Als hij geen spijt heeft van die aftuiging, is het een gemaakte zaak lijkt me. En laat je moeder het heen-en-weer krijgen ( netjes uitgedrukt). Ze zou het op moeten nemen voor jou, zoals moeders dat doen!!
burgerweeshuis
pi_15423229
Sorry, hoor Zwaaibaai
Dat zij zelf moeite heeft die knop om te gooien, begrijp ik.

Maar kom niet aan met "het is allemaal niet zo zwart-wit als je denkt "

Zij probeert zijn gedrag te verklaren, zoekt zelfs excuses, dat is treurig, intens treurig, maar daar kan ik me iets bij voorstellen, maar dat haar moeder dat doet...

Mijn moeder zou mij voor gék verklaren als ik met "ja maar ik ben ook geen lieverdje natuurlijk en hij was erg moe, had gedronken, had dingen aan zijn hoofd" aan zou komen.

Haar moeder komt zelf met dat soort kutsmoesjes ipv dat ze over de zeik gaat

pi_15423370
quote:
Op maandag 15 december 2003 11:10 schreef milagro het volgende:
Sorry, hoor Zwaaibaai
Dat zij zelf moeite heeft die knop om te gooien, begrijp ik.

Maar kom niet aan met "het is allemaal niet zo zwart-wit als je denkt "

Zij probeert zijn gedrag te verklaren, zoekt zelfs excuses, dat is treurig, intens treurig, maar daar kan ik me iets bij voorstellen, maar dat haar moeder dat doet...

Mijn moeder zou mij voor gék verklaren als ik met "ja maar ik ben ook geen lieverdje natuurlijk en hij was erg moe, had gedronken, had dingen aan zijn hoofd" aan zou komen.

Haar moeder komt zelf met dat soort kutsmoesjes ipv dat ze over de zeik gaat

Dat schrijf ik ook in mijn een-na-laatste post.....

Maar het is natuurlijk erg gemakkelijk om als buitenstaander een oordeel te vellen over iemand anders. Ik heb het ook niet over haar moeder, maar over haar zelf. Het is balanceren op het randje: Aan de ene kant hou je van hem en wil je hem niet kwijt, je hebt voor hem gekozen. Aan de andere kant weet je donders goed dat dit niet kan, dat dit de limit is.

En soms spreekt dus alles tegen, je gevoel en je verstand bedoel ik dus. En daar worstelt ze mee. En daar had IK het over.

burgerweeshuis
pi_15423462
Best fucked up als ik het zo lees.....
Otherwise we wouldn't do it. After all we're not fucking stupid! At least, we're not that fucking stupid!
pi_15423496
Mijn moeder probeerde net als ik te begrijpen hoe dit kan, gewoon omdat zij hem natuurlijk ook kent en hem ook niet kan voorstellen als een agressief persoon. Zelfs zijn beste vrienden konden dat niet - Hij is NOOIT agressief. Heb het meegemaakt dat hij een bon kreeg omdat hij geen gordel droeg en hij bleef heel rustig en vriendelijk. Ook met uitgaan en drank op NOOIT agressief geweest. Niet zo vreemd dus dat wij allemaal een beetje in shock zijn en hier niets van begrijpen. Vandaar dus ook mijn sterke neiging om met hem te willen praten.
Ik snap het gewoon niet.
pi_15423511
quote:
Op maandag 15 december 2003 11:16 schreef zwaaibaai het volgende:

[..]

Dat schrijf ik ook in mijn een-na-laatste post.....

Maar het is natuurlijk erg gemakkelijk om als buitenstaander een oordeel te vellen over iemand anders. Ik heb het ook niet over haar moeder, maar over haar zelf. Het is balanceren op het randje: Aan de ene kant hou je van hem en wil je hem niet kwijt, je hebt voor hem gekozen. Aan de andere kant weet je donders goed dat dit niet kan, dat dit de limit is.

En soms spreekt dus alles tegen, je gevoel en je verstand bedoel ik dus. En daar worstelt ze mee. En daar had IK het over.

Okay dan

Dat ze heen en weer geslingerd wordt, begrijp ik
Maar niemand, niemand mag haar bevestigen in de excuses die ze zoekt, en al helemaaaaaaaaaaaal haar eigen moeder niet.

Het is in feite wel zwart-wit, het oordeel dat je over hem kan vellen, bedoel ik dan.
Er is geen grijs in deze.

pi_15423530
quote:
Op maandag 15 december 2003 11:16 schreef zwaaibaai het volgende:

[..]
En soms spreekt dus alles tegen, je gevoel en je verstand bedoel ik dus. En daar worstelt ze mee.

Exact.
pi_15423594
quote:
Op maandag 15 december 2003 11:22 schreef Da_QQ het volgende:
Mijn moeder probeerde net als ik te begrijpen hoe dit kan, gewoon omdat zij hem natuurlijk ook kent en hem ook niet kan voorstellen als een agressief persoon. Zelfs zijn beste vrienden konden dat niet - Hij is NOOIT agressief. Heb het meegemaakt dat hij een bon kreeg omdat hij geen gordel droeg en hij bleef heel rustig en vriendelijk. Ook met uitgaan en drank op NOOIT agressief geweest. Niet zo vreemd dus dat wij allemaal een beetje in shock zijn en hier niets van begrijpen. Vandaar dus ook mijn sterke neiging om met hem te willen praten.
Ik snap het gewoon niet.
Mijn hemel, kind!!!!!!!!!!
Jouw verklaringen zijn allemaal excuses en er is geen excuus.
Er valt niets te snappen , snap dat dan

En jouw moeder moet geen seconde van haar en jouw tijd besteden aan het zoeken naar verklaringen verdomme

En hou op met die achterlijke vergelijkingen maken over parkeerbonnen of weet ik wat, sorry voor mijn harde taal, maar ik kan dit niet aanzien.

maandag 15 december 2003 @ 11:26:41 #203
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_15423609
quote:
Mijn moeder probeerde net als ik te begrijpen hoe dit kan, gewoon omdat zij hem natuurlijk ook kent en hem ook niet kan voorstellen als een agressief persoon.
Blijkbaar hebben jij en je moeder in dat halve jaar dat jij een relatie met hem hebt die andere kant van hem nog niet mogen meemaken...
  maandag 15 december 2003 @ 11:27:19 #204
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_15423622
quote:
Op maandag 15 december 2003 11:25 schreef milagro het volgende:
En hou op met die achterlijke vergelijkingen maken over parkeerbonnen of weet ik wat, sorry voor mijn harde taal, maar ik kan dit niet aanzien.

pi_15423659
quote:
Ik snap het gewoon niet.
Ik wel. Ik heb ooit een ex gehad die me letterlijk in mijn gezicht spuugde omdat ik gewonnen had met klaverjassen . Ja ik ben een man, en ja, zij is een ( gestoorde, totaal geschifte, manipulerende) vrouw. En ik bleef maar excuses zoeken om het goed te praten: ze had haar dag niet, ze heeft het moeilijk

Kortom: ik was een rund. Een slappe zak. Het is nu al lange tijd uit, en ik heb er geen last van meer of zo. Maar je gedrag herken ik erg goed. Dat balanceren, de excuses verzinnen, terwijl je verstand zegt dat je daar helemaal niet goed aan doet. Kap er mee meid, nu kan je dat nog. En je moeder mag hier ook wel eens posten, want haar reactie is idioot!

burgerweeshuis
  maandag 15 december 2003 @ 11:30:27 #206
23452 HMS
Have Mine, Sucker
pi_15423679
quote:
Ik snap het gewoon niet.
Maar dat is nu juist het probleem waar elke vrouw die mishandeld is mee worstelt. De eerste keer denk je: "Het is vast eenmalig, want voor de rest is hij zo aardig en lief.".

En wat denk je nu zelf, een vrouw die bij een man blijft na de eerste mishandeling en het slachtoffer wordt van meerdere mishandelingen, hoe lang zal zo een relatie al bestaan? Als je nieuwe vriendje gelijk begint te slaan, dan was ie gelijk weer alleen. Het probleem is dat er pas geslagen wordt als je elkaar al een tijd kent. En als jij het dan de eerste keer accepteert........ afijn, vul maar in.

[Dit bericht is gewijzigd door HMS op 15-12-2003 11:34]

maandag 15 december 2003 @ 11:32:24 #207
23452 HMS
Have Mine, Sucker
pi_15423720
Zie al die reacties....... Er is gewoon geen excuus!!!!
pi_15423855
Ik weet dat er geen excuus is. Ik weet dat dit belachelijk is. Ik snap zelf ook niet waarom ik hier zoveel tijd en energie aan besteed... maar ik doe het wel. Ik schreef het al eerder: ik moet dit denkpatroon doorbreken maar dat lukt niet zomaar...
pi_15423896
quote:
Op maandag 15 december 2003 11:39 schreef Da_QQ het volgende:
Ik weet dat er geen excuus is. Ik weet dat dit belachelijk is. Ik snap zelf ook niet waarom ik hier zoveel tijd en energie aan besteed... maar ik doe het wel. Ik schreef het al eerder: ik moet dit denkpatroon doorbreken maar dat lukt niet zomaar...

Ga es effe NIET met je moeder praten

maandag 15 december 2003 @ 11:45:19 #210
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_15423963
quote:
Ik snap het gewoon niet.
Ik wil je wel een verklaring geven.

Waarschijnlijk was hij ergens gefrustreerd over. En dat hoeft absoluut niks met jou te maken te hebben. Het kan iets te maken hebben gehad met z'n werk, financiële problemen, of iets anders. En dat gecombineerd met drank of coke is helemaal foute boel. En jij was een makkelijk doelwit om z'n frustratie op af te reageren.

Dat komt wel vaker voor, vooral bij mannen. Die worden agressief, uit pure frustratie, uit pure onmacht. Dan verliezen ze de controle. Ik zou liegen als het bij mij nog nooit gebeurd is.

Maar één ding zou ik nooit doen: een vrouw gaan slaan. Dat is wel zo minderwaardig. Ik zou nog eerder m'n TV het raam uitkeilen of m'n auto tegen een boom parkeren. Niet dat dat stoer is overigens .

maandag 15 december 2003 @ 11:48:22 #211
23452 HMS
Have Mine, Sucker
pi_15424027
quote:
Op maandag 15 december 2003 11:39 schreef Da_QQ het volgende:
Wel doen hor, want voor dat je het weet ben je een van die vrouwen die zegt: "De eerste keer dacht ik nog dat het eenmalig was. Hij was altijd zo lief en aardig en hij schaamde zich rot voor zijn gedrag". De rest van het schrijnende verhaal wat er dan volgt kan je zelf ook verzinnen.

Maar alle verhalen van de wereld maken het er nog niet makkelijker door. Je houdt nog steeds van hem, want houden van is niet zomaar over.

maandag 15 december 2003 @ 11:53:19 #212
20255 Mimic
Out of Control?!
pi_15424139
Je weet zelf de beste keuze al, tenminste.. je verstand. Just a matter of time totdat je gevoel het ook weet. Als ik jou was zou ik hier maar mee opschieten, voor hetzelfde geldt flikt tie het weer..

Ga geen dingen zoeken waarmee het goedgepraat kan worden, wat er is gebeurd is gewoon heel erg NOT done..

~mim

smile :D
  maandag 15 december 2003 @ 11:54:00 #213
6901 JooB
Out of the frying pan
pi_15424155
Goed. Het hele topic doorgelezen (vond wel dat dat moest bij zo'n serieus topic) en ik vind dat er geen excuus is voor zijn gedrag.Ook ik (man) heb ooit één waarschuwende 'tik' uitgedeeld aan mijn huidige vriendin en ik heb nog steeds spijt als haar op mijn hoofd. Okee, ze was dronken en 'out of control' zieken, pesten, het bloed onder je nagels vandaan halen, maar dan nog. Je slaat niet. Ik heb genoeg mishandeling meegemaakt in mijn leven om te weten wat voor schade het toebrengt aan een mensenleven. Waar dit op lijkt, als ik het zo lees, is inderdaad drug-gebruik. En dan heb ik het niet over een jointje, maar coke, speed, ampheteminen, dat werk. Zijn hele gedrag wijst hierop. Dat jij daardoor van de wijs raakt is logisch. En dat je tot hem door probeert te dringen, is niet meer dan normaal. Dat ie je vervolgens meerdere malen slaat en schopt, is, in een woord: SCHANDALIG.

Ik heb ook zo'n idee, dat hij nog geen kontakt met je hebt opgenomen, omdat hij zich de ogen uit zijn kop aan het schamen is, en terrecht.
Ik snap al die reakties van 'ja, maar jij sloeg hem toch ook?' absoluut niet. Mensen die dat vinden hebben in mijn oordeel echt een verwrongen gevoel van normen en waarden. Ik hoop dat jullie een keer een goed gesprek kunnen hebben hierover, maar als je pas een half jaar een relatie met hem hebt, miachien vergis ik me daarin maar goed, dan kun je ook nog niet alles van zijn persoonlijkheid weten. Waarom gebruikt hij drugs, drank? Om gevoelens te onderdrukken of ze juist op te roepen? Mischien moet je je dat eens afvragen.

Wat hij heeft gedaan is echt hardstikke FOUT! Ga dat dus ook niet vergoeilijken of proberen te relativeren of de scherpe randjes er van af halen. Ik wens je alle wijsheid met je beslissing toe, maar ik zou me als ik jou was wel drie keer bedenken voor ik verder ging met hem.

Nou doe je het weer!
pi_15424188
quote:
Op maandag 15 december 2003 11:48 schreef HMS het volgende:

[..]
Maar alle verhalen van de wereld maken het er nog niet makkelijker door. Je houdt nog steeds van hem, want houden van is niet zomaar over.

Precies. Dat maakt het ook zo moeilijk er een punt achter te zetten, ondanks dat ik verstandelijk meer dan genoeg redenen zie. Bijv.dat 'schaamde zich rot' , dat zie ik niet echt terug. Heb nog niets van hem gehoord! Misschien is dat ook wel goed want nu word ik echt steeds bozer.
Voor de rest snap ik heel goed dat dit niet kan en het vooruitzicht dat ie me de volgende keer een rolstoel intrapt of erger vind ik niet zo aantrekkelijk.
pi_15424307
Ook al heb je gevoelens voor deze man, in situaties zoals deze is er maar een handelswijze: dumpen
Geen tweede kans, geen excuses.
  maandag 15 december 2003 @ 12:31:27 #216
3542 Gia
User under construction
pi_15425185
quote:
Op maandag 15 december 2003 11:55 schreef Da_QQ het volgende:

[..]

Precies. Dat maakt het ook zo moeilijk er een punt achter te zetten, ondanks dat ik verstandelijk meer dan genoeg redenen zie. Bijv.dat 'schaamde zich rot' , dat zie ik niet echt terug. Heb nog niets van hem gehoord! Misschien is dat ook wel goed want nu word ik echt steeds bozer.
Voor de rest snap ik heel goed dat dit niet kan en het vooruitzicht dat ie me de volgende keer een rolstoel intrapt of erger vind ik niet zo aantrekkelijk.

Heb het zelf ook ooit meegemaakt. Die man begon te slaan als hij het verbaal niet van me kon winnen. Tja, ik had nu eenmaal betere argumenten en dan was hij uitgeluld. Dus dan begon hij maar te slaan. Maar ook op een bepaald moment ruzie zoeken om te kunnen slaan.

Tuurlijk de eerste tijd niet, en na de eerste keer heb ik er een punt achter gezet. Hij kon terug naar huis. Toen begonnen de telefoontjes, het zielig doen, de beloftes en ik, stom rund, trapte erin.
Heeft totaal een jaar geduurd, en het werd steeds erger. Nee, het werd niet beter. Een vent die een vrouw slaat (en dan heb ik het niet over een tik), doet dat nog eens. Waarschijnlijk een moeilijke jeugd gehad, misschien sloeg zijn pa zijn ma ook. Jammer dan. Maar daar kun je niet mee samenleven.

Na een paar keer raak je ook vrienden kwijt en je ouders zullen je op den duur niet meer steunen. Zeker niet als je steeds weer terug gaat.

Dumpen is de enige oplossing. Er zijn ook leuke, lieve mannen! Een wereld vol!

Sterkte!

maandag 15 december 2003 @ 12:41:38 #217
51513 Foo_niks
'Weg weezze ! '
pi_15425482
Vindt het vreemd dat er over het algemeen enkel vanaf de fysieke geweldpleging geoordeeld wordt.
Toen hij bij jou thuis was ,vond je hem al anders dan normaal,
Op het moment dat jullie weggingen vroeg je of hij zich een beetje wilde inhouden,vaker met dat bijltje gehakt? of de corrigerende moeder spelen (kan heel denigrerend werken)
Jullie wonen niet samen dus je had op elk moment uit de situatie kunnen stappen,was het niet zo uit de hand gelopen.
Ik neem aan dat je op de terugweg aangegeven hebt dat je op de heenreis al instructie's aan hem had gegeven (die hij niet opvolgde).
Weet niet hoe lang die autorit was ,maar ik kan genoeg types die je binnen het kwartier het bloed onder de nagels vandaan halen.
Oordeel niet maar denk niet dat je op een gelijkwaardige manier hem aangesproken hebt.
Aangekomen thuis loopt het uit de hand ,oorzaak:jullie gunde elkaar het laatste woord niet.
Hij was veilig thuis, was weggegaan je taak zat erop.
Dan deel jij een tik uit,lijkt me een reactie op wat hij je heeft gezegd.
Wat krenkte je zodanig dat jij tot fysiek geweld overging?
Zal niet prettig geweest zij maar dronken mensen en kinderen zeggen de waarheid.
Best mogelijk dat er een kern van waarheid inzat waar jij niet aan herinnerd wilde worden.
Corrigeren ,corrigeren doe je bij een kind een relatie behoort gebouwd te zijn op gelijkwaardigheid.
Als er corrigerend wordt opgetreden (zeker op deze manier) stelt de ene zich boven de andere vindt ik.
Alcohol doet rare dingen met je bovenkamer denk dat een ieder ander ook een ros had gekregen .
Probleem hier is echter dat jij op het plaats delict was.
Die keuze heb je zelf gemaakt en waar twee kijven hebben twee schuld
denk dat je niet het incident maar de gehele relatie periode tegen het licht moet houden.
Bedenk wel: mensen kunnen zich wel aanpassen
maar veranderen valt niet mee.
Zou lering trekken uit het gebeurde ,jij bent niet verantwoordelijk voor zijn gedrag/levenswijze dus als hij dat lekker wil doen moet hij het vooral niet laten.
Maar niet met jou erbij want dat werkt dus niet.
Elkaar zijn vrijheid geven op de momenten dat het nodig is,is niks mis mee lijkt me.
Succes met jullie relatie.
Klaar?
Ik niet!
  maandag 15 december 2003 @ 12:52:19 #218
23452 HMS
Have Mine, Sucker
pi_15425807
quote:
Op maandag 15 december 2003 12:41 schreef Foo_niks het volgende:
Dan deel jij een tik uit,lijkt me een reactie op wat hij je heeft gezegd.
Zal niet prettig geweest zij maar dronken mensen en kinderen zeggen de waarheid.
Rare reaktie, Foo_niks.
Die tik was dan misschien wel niet goed, maar zeker geen vrijbrief tot harder terugslaan. Het draait erom dat iemand die zijn partner mishandeld niet een tik terug geeft, maar heel veel teveel tikken. Zoals ik al aangaf, de eerste mishandeling binnen een relatie is voor diegene die mishandeld ook een drempel. De volgende keer ligt die drempel alleen wel lager, helaas......

Ik begrijp ook wel dat er geestelijke mishandeling bestaat zoals kleineren en vernederen e.d. maar ik had tot nu toe nog geen aanleiding ergens gevonden dat dit van toepassing was. Relatie tot nu toe was normaal begrijp ik.....

maandag 15 december 2003 @ 12:53:01 #219
51513 Foo_niks
'Weg weezze ! '
pi_15425829
quote:
Op maandag 15 december 2003 11:55 schreef Da_QQ het volgende:

[..]

Besef je wel dat je op dit moment weer voor hem denkt?
Jij ben van mening dat hij op dit moment zijn excuses al had moeten aanbieden.
Jij wordt nu alweer boos over het feit dat hij niet doet wat jij wilt .
Nou denk dat er minimaal twee Caribische tickets tegenover moeten staan wil hij jou nog voor zich kunnen winnen op het moment dat hij WEL op de stoep staat.
Laat je je niet beinvloeden door al die negatieve ervaringen die je terugleest?
Lees ook ergens in een reactie: Als hij het niet van mij kon winnen ,geeft al lekker aan wie dacht de baas te kunnen zijn .
Niet alles is op te lossen ,laat het moment
wordt in de regel alleen maar erger.
Klaar?
Ik niet!
  maandag 15 december 2003 @ 12:54:21 #220
45984 fiat126
Goosfraba...
pi_15425873
quote:
Op zaterdag 13 december 2003 20:10 schreef vosss het volgende:
Ik had mn koffers al gepakt als ik jou was!
Eens
De hoeveelheid massa in het heelal is zo klein ten opzichte van de hoeveelheid ruimte, dat je kan stellen dat het heelal leeg is...
pi_15425999
Ze is verdomme niet "ieder ander" zij is zijn vriendin, hij houdt van haar, beweert hij, en zij van hem!!!!

Als ik mijn vriend een pets verkoop, mag ik een pets terug verwachten, maar niet een vuist, een schop, nog een schop, een wurggreep en weet ik wat.
Een vent 2 keer zo groot en sterk die heeft zich te beheersen tov een vrouw en een pets is niet gelijk aan IN ELKAAR SLAAN !

Mijn God zeg

maandag 15 december 2003 @ 13:00:46 #222
51513 Foo_niks
'Weg weezze ! '
pi_15426060
ik vroeg hem om een beetje rustig te doen

Ik ben naar huis gereden en sprak hem in de auto aan op zijn gedrag. We kregen ruzie.

Toen maakte ik een grote fout: ik gaf hem een tik in zijn gezicht

Zoals ik al aangaf het feit dat hem gevraagd wordt rustig aan te doen ,lijkt me niet incidenteel.
Hij houdt van zijn biertje (beetje veel) en daar is zij het niet mee eens.

Ze had hem lekker alleen moeten laten gaan,,en ook daarna heeft ze nog genoeg kansen gehad om weg te gaan .
Maar nee volharden tot het eind ,kan verkeerd aflopen zoals je ziet.

Klaar?
Ik niet!
  maandag 15 december 2003 @ 13:04:33 #223
41008 bramiozo2002
hup B.U.V.O.V.V. !!!
pi_15426154
quote:
De meeste reacties in het begin althans zijn gebaseerd op veronderstellingen en zwart-wit denken omtrent mishandeling, één uitbarsting na 1,5 jaar is niet gelijk aan herhaaldelijke mishandeling, het kan het begin zijn van een dergelijke reeks, maar dat hoeft niet, om er achter te komen hoef je niet persé bij hem terug te komen, bespreek het geval desnoods indirect via msn, brief of telefoon, probeer samen achter de oorzaak van zijn gedrag te komen en draag desnoods oplossingen voor, bespreek of en wanneer jullie elkaar weer gaan zien, sluit het desnoods op een nette manier, weglopen is nergens goed voor.

Haar moeders reactie was zo gek nog niet, het is evenwichtiger dan de meeste die ik heb gelezen.

if you assume nothing you assume you know everything
  maandag 15 december 2003 @ 13:06:05 #224
23452 HMS
Have Mine, Sucker
pi_15426180
Dan is het maar goed dat het nu gebeurt is, want als je eenmaal samen woont, dan kan je nergens anders heen.
  maandag 15 december 2003 @ 13:06:19 #225
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_15426184
quote:
Op maandag 15 december 2003 13:00 schreef Foo_niks het volgende:

Zoals ik al aangaf het feit dat hem gevraagd wordt rustig aan te doen ,lijkt me niet incidenteel.

Ze had hem lekker alleen moeten laten gaan,,en ook daarna heeft ze nog genoeg kansen gehad om weg te gaan .

Waar haal jij in hemelsnaam al die aannames vandaan???
Het waren a) haar vrienden, dus hij had -jouw gedachtengang doorvoerend- niet mee moeten gaan en b) hij was nadien bij haar thuis.

Maar hoe dan ook, hij is fout in deze. Zij heeft hem 1 tik gegeven, hij haar meerdere klappen en trappen. Zo klaar als een klontje...

pi_15426196
quote:
Op maandag 15 december 2003 13:00 schreef Foo_niks het volgende:
ik vroeg hem om een beetje rustig te doen

Ik ben naar huis gereden en sprak hem in de auto aan op zijn gedrag. We kregen ruzie.

Toen maakte ik een grote fout: ik gaf hem een tik in zijn gezicht

Maar nee volharden tot het eind ,kan verkeerd aflopen zoals je ziet.

flikker toch op man
  maandag 15 december 2003 @ 13:11:54 #227
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_15426317
quote:
Op maandag 15 december 2003 13:04 schreef bramiozo2002 het volgende:

[..]

De meeste reacties in het begin althans zijn gebaseerd op veronderstellingen en zwart-wit denken omtrent mishandeling, één uitbarsting na een half jaar is niet gelijk aan herhaaldelijke mishandeling, het kan het begin zijn van een dergelijke reeks, maar dat hoeft niet, om er achter te komen hoef je niet persé bij hem terug te komen, bespreek het geval desnoods indirect via msn, brief of telefoon, probeer samen achter de oorzaak van zijn gedrag te komen en draag desnoods oplossingen voor, bespreek of en wanneer jullie elkaar weer gaan zien, sluit het desnoods op een nette manier, weglopen is nergens goed voor.

Haar moeders reactie was zo gek nog niet, het is evenwichtiger dan de meeste die ik heb gelezen.

Denk je nu echt dat hij zal gaan zeggen: "Ja schat, het kan voorkomen dat ik je in het vervolg weer in elkaar mep..."?

Tuurlijk zal hij bij contact hoogstwaarschijnlijk hemel en aarde bewegen om te laten zien dat het een eenmalige actie is.

Het lullige van dit soort dingen is alleen dat je er pas achter komt of die belofte klopte als de tweede keer daar is... (hoeft natuurlijk niet, maar ik persoonlijk neem dat risico liever niet).

maandag 15 december 2003 @ 13:16:55 #228
51513 Foo_niks
'Weg weezze ! '
pi_15426427
[quote]Op zaterdag 13 december 2003 22:12 schreef Da_QQ het volgende:
: ik deed dat louter en alleen omdat geen enkel ander middel meer hielp. Ik had gisteravond al een paar keer rustig met hem geprobeerd te praten, ben boos geworden, nog eens rustig geprobeerd - en hij ging op de bank liggen en negeerde mij.

En hier had het dus wat hem betreft kunnen stoppen.............

was er niks gebeurd

Klaar?
Ik niet!
pi_15426452
Ik snap niet waarom sommige kerels hier het ook nog opnemen voor haar vriend. Alsof het normaal is om een vrouw in elkaar te slaan wanneer zij hem een tik geeft. Vind het niet eens raar dat ze hem een tik gaf. Als iemand zo dronken is en niet bereikbaar, doen wel meer mensen dit.
Heeft hij nog wat laten horen of niet?
Bij sommige dingen moet je niet naar je hart luisteren maar naar je verstand. Je verdient iemand die echt van je houdt en je op handen draagt.
Het is moeilijk maar soms moet je gewoon even heel erg sterk zijn.
pi_15426488
quote:
Op maandag 15 december 2003 13:04 schreef bramiozo2002 het volgende:

[..]

De meeste reacties in het begin althans zijn gebaseerd op veronderstellingen en zwart-wit denken omtrent mishandeling, één uitbarsting na 1,5 jaar is niet gelijk aan herhaaldelijke mishandeling, het kan het begin zijn van een dergelijke reeks, maar dat hoeft niet, om er achter te komen hoef je niet persé bij hem terug te komen, bespreek het geval desnoods indirect via msn, brief of telefoon, probeer samen achter de oorzaak van zijn gedrag te komen en draag desnoods oplossingen voor, bespreek of en wanneer jullie elkaar weer gaan zien, sluit het desnoods op een nette manier, weglopen is nergens goed voor.

"Maar wat heb jij dan gezegd, lieverd?"

"Nou, ik heb hem een pets gegeven, Mam, midden in zijn gezicht"

"Oei, da's niet best, en wat deed hij toen?"

"Nou, hij sloeg me tegen de grond en trapt me, kijk, hier
zie je, blauwe plekken"

"Nu ja, lieverd, eerlijk is eerlijk, je hebt het er wel een beetje naar gemaakt.
En hij doet anders nooit zoiets, dus er moet een verklaring zijn voor zijn gedrag, problemen op werk of zo en dan ook nog die pets van jou.."

"Je hebt gelijk, Mam, ik zal hem er niet op afrekenen, iedereen maakt wel eens een fout, bedankt, je bent een echte steun geweest"

"Graag gedaan, lieverd, daar ben ik toch voor? Om het op te nemen voor degene die haar slaat"

maandag 15 december 2003 @ 13:21:39 #231
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_15426524
quote:
Op maandag 15 december 2003 13:16 schreef Foo_niks het volgende:
En hier had het dus wat hem betreft kunnen stoppen.............

was er niks gebeurd

Nee, da's een volwassen relatie...
Dus uit voorzorg mag je als vrouw je vriend niet meer op zijn fouten wijzen. Doe je dat toch en vallen er klappen dan heb je het er zelf naar gemaakt...
pi_15426568
quote:
Op maandag 15 december 2003 13:21 schreef Copycat het volgende:

[..]

Nee, da's een volwassen relatie...
Dus uit voorzorg mag je als vrouw je vriend niet meer op zijn fouten wijzen. Doe je dat toch en vallen er klappen dan heb je het er zelf naar gemaakt...

Yup, had je 'm maar niet zo boos moeten maken.

HET argument dat altijd aangedragen wordt.

maandag 15 december 2003 @ 13:39:09 #233
51513 Foo_niks
'Weg weezze ! '
pi_15426967
keur zij gedrag niet goed ,daar kan je wel vanuit gaan.
Maar het is heel gemakkelijk om maandagmiddag in alle nuchterheid een uitleg op een situatie te geven.
Lijkt dat een ieder wel een situatie kan bedenken (de engeltjes uitgezondert) waar hij/of zij op een manier gehandelt hebben onder invloed waar ze nou niet met trots aan terugdenken.
Zou zijn kant van het verhaal wel willen horen,kan me nu geen objectief oordeel vellen over het feit waarom het ontspoorde.
Voor de duidelijkheid ik oordeel dus wel over de klappen van beide zijde :Not done.
Maar oorzaak>gevolg

Edit: hou je persoonlijke sneren voor je

[Dit bericht is gewijzigd door zwaaibaai op 15-12-2003 13:50]

Klaar?
Ik niet!
pi_15427041
quote:
Op maandag 15 december 2003 13:39 schreef Foo_niks het volgende:
keur zij gedrag niet goed ,daar kan je wel vanuit gaan.
Maar het is heel gemakkelijk om maandagmiddag in alle nuchterheid een uitleg op een situatie te geven.
Lijkt dat een ieder wel een situatie kan bedenken (de engeltjes uitgezondert) waar hij/of zij op een manier gehandelt hebben onder invloed waar ze nou niet met trots aan terugdenken.
Zou zijn kant van het verhaal wel willen horen,kan me nu geen objectief oordeel vellen over het feit waarom het ontspoorde.
Voor de duidelijkheid ik oordeel dus wel over de klappen van beide zijde :Not done.
Maar oorzaak>gevolg
Precies, er zijn uiteraard verzachtende omstandigheden, steekhoudende argumenten voor dit gedrag.
quote:
Edit
Edit: reactie op edit

[Dit bericht is gewijzigd door zwaaibaai op 15-12-2003 13:51]

pi_15427105
quote:
Op het moment dat jullie weggingen vroeg je of hij zich een beetje wilde inhouden,vaker met dat bijltje gehakt? of de corrigerende moeder spelen (kan heel denigrerend werken)
Nee; hij was gewoon opvallend anders. Ik zei dat me dat opviel en dat ik zo niet zoveel zin had om weg te gaan - omdat ik vreesde dat er van zoveel drukte ruzie zou komen. Niet uit ervaring, maar gewoon logisch nadenken: iemand die opgefokt druk is, werkt bij veel mensen (waaronder mij) gewoon op de zenuwen.
quote:
Jullie wonen niet samen dus je had op elk moment uit de situatie kunnen stappen,was het niet zo uit de hand gelopen.
Ook niet helemaal, we waren buiten de stad, met zijn auto; ik kon dus niet ' zomaar' weg. Bovendien was de situatie bij zijn vrienden vervelend, maar de spanning liep pas hoog op in de auto op de terugweg.
quote:
Ik neem aan dat je op de terugweg aangegeven hebt dat je op de heenreis al instructie's aan hem had gegeven (die hij niet opvolgde).
Weet niet hoe lang die autorit was ,maar ik kan genoeg types die je binnen het kwartier het bloed onder de nagels vandaan halen.
Oordeel niet maar denk niet dat je op een gelijkwaardige manier hem aangesproken hebt.
Juist wel. Ik kan zeker heel vervelend uit de hoek komen, maar ik wist dat dat in deze situatie niet erg effectief zou zijn. Heb dus juist rustig en kalm met hem gepraat.
quote:
Hij was veilig thuis, was weggegaan je taak zat erop.
Het is mijn huis.
quote:
Het feit dat hij NIETS meer zei, hij negeerde me. Dat vond ik oneerlijk, vooral omdat ik hem de hele avond in zijn waarde had gelaten. Ik ken genoeg meiden die hem in het bijzijn van zijn vrienden voor schut hadden gezet, denigrerende opmerkingen hadden gemaakt of een scene hadden getrapt. Dat ik dan aan het eind van de avond, terwijl ik hem juist open en gelijkwaardig behandel, zo'n trap na krijg, maakte me woest. Dat praat uiteraard niet goed dat ik m mepte.
quote:
Corrigeren ,corrigeren doe je bij een kind een relatie behoort gebouwd te zijn op gelijkwaardigheid
Helemaal mee eens. En dus niet elkaar negeren. Of meppen (ik niet en hij niet).

Foo_niks: in een ding heb je in ieder geval gelijk: ik denk dat het zeker verstandig is om vandaag zijn kant van het verhaal te horen. Daar ben ik namelijk ook wel benieuwd naar.

[Dit bericht is gewijzigd door Da_QQ op 15-12-2003 13:48]

maandag 15 december 2003 @ 13:46:27 #236
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_15427143
quote:
Op maandag 15 december 2003 13:41 schreef shmoopy het volgende:

[..]

Precies, er zijn uiteraard verzachtende omstandigheden, steekhoudende argumenten voor dit gedrag.

"Ja, sorry schat... Ik had teveel gedronken en een lijntje of wat naar binnen geschoven en dan kan je dit verwachten.
Was echt niet mijn bedoeling je pijn te doen, maar ja, als jij maar aan mijn kop blijft zeuren, tja, dan heb ik mezelf in zo'n toestand niet meer in de hand."

Oorzaak en gevolg inderdaad. Maar zowel oorzaak áls gevolg had vriend van TS zélf in de hand!

maandag 15 december 2003 @ 13:50:40 #237
66676 Mercy_symbol
Bwoaperszkilometerduivel
pi_15427253
quote:
Op maandag 15 december 2003 11:29 schreef zwaaibaai het volgende:

[..]

Ik wel. Ik heb ooit een ex gehad die me letterlijk in mijn gezicht spuugde omdat ik gewonnen had met klaverjassen . Ja ik ben een man, en ja, zij is een ( gestoorde, totaal geschifte, manipulerende) vrouw. En ik bleef maar excuses zoeken om het goed te praten: ze had haar dag niet, ze heeft het moeilijk

Kortom: ik was een rund. Een slappe zak. Het is nu al lange tijd uit, en ik heb er geen last van meer of zo. Maar je gedrag herken ik erg goed. Dat balanceren, de excuses verzinnen, terwijl je verstand zegt dat je daar helemaal niet goed aan doet. Kap er mee meid, nu kan je dat nog. En je moeder mag hier ook wel eens posten, want haar reactie is idioot!

Respect dude
ride like a devil...... feel like a god !
Let's race
Buienradar
pi_15427366
Copycat: het blijft natuurlijk een feit dat ik de eerste klap heb uitgedeeld...
maar feit is ook dat ik daar onevenredig veel klappen en schoppen voor heb moeten incasseren. Ik weet nog dat hij in zijn dronkenschap riep: ' als je mij aanvalt, dan val ik jou aan'. Die reactie is nuchter gezien natuurlijk belachelijk, maar in dronkenschap kan ik daar nog inkomen. Maarrr... dan was een klap toch genoeg geweest? Ik ben niet een of ander manwijf van 2 meter met een bodybuilderslijf. De klap die ik hem heb gegeven, was geen stomp met mijn gespierde vuist recht op zijn neus. Ik had ook geen mes in mijn handen of een riotgun, dus hij hoefde mij niet neer te hoeken alsof ik een Grote Aanvaller was.
pi_15427383
quote:
Op maandag 15 december 2003 13:50 schreef Mercy_symbol het volgende:

[..]

Respect dude

burgerweeshuis
  maandag 15 december 2003 @ 13:58:03 #240
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_15427429
Heb het hele topic doorgelezen, ben een man en denk dus altijd probleemoplossend (even stereotyperen )

Vanuit eigen ervaring kan ik zeggen dat mensen kunnen veranderen. Een exvriendin had ook altijd de neiging om mij te slaan om de meest onbenullige redenen. Ze heeft daar hulp voor gezocht en het probleem was opgelost, bleek achteraf een bepaalde fase te zijn. (reden dat het nu een exvriendin is heeft niks te maken met het slaan).

Het kan dus ook anders verlopen, neemt niet weg dat de geschiedenis uitwijst dat als iemand ooit een partner geslagen heeft dat dit aannemelijk is dat het vaker gaat voorkomen.

Wat dat betreft zeg ik, zelfs met de ervaring die ik heb in zo'n soort situatie, quit while you're ahead !!!

Neerkomen wel!
  maandag 15 december 2003 @ 13:58:51 #241
51513 Foo_niks
'Weg weezze ! '
pi_15427447
Zal niet meevallen,hij zal in de eerste plaats zijn denkwijze moeten uitleggen.Als ik het goed begrijp verdringt hij wel iets,en om dat dan aan jou uit te leggen .Moet hij over zijn zwakheden praten ,valt niet mee ,dat tegen je vriendin op te biechten.
Je bent namelijk het onderwerp en het lijdend voorwerp in het geheel,net als jij met je moeder heb gesproken die er verder van weg staat (objectief) heeft hij niet iemand waar hij zijn hart kan luchten ,lijkt me gemakkelijker voor hem dan jou onder ogen te komen daarmee.
Klaar?
Ik niet!
pi_15427462
quote:

Meisie praat er met vrienden over en met je vriend, maar vraag niet de eerste de beste droplul op fok om raad, de meeste gasten op het internet willen toch alleen maar neuken dus geven toch alleen het advies wat hun het beste uitkomt.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_15427504
quote:
Op maandag 15 december 2003 13:55 schreef Da_QQ het volgende:
[quote] Ik weet nog dat hij in zijn dronkenschap riep: ' als je mij aanvalt, dan val ik jou aan'. Die reactie is nuchter gezien natuurlijk belachelijk, maar in dronkenschap kan ik daar nog inkomen.
Oh my F&()*^ God Hou nou ff op zeg! je valt je eigen vriendin niet aan, ook niet met een lijntje te veel op, te diep in het glaasje kijken enz enz
quote:
Maarrr... dan was een klap toch genoeg geweest? Ik ben niet een of ander manwijf van 2 meter met een bodybuilderslijf. De klap die ik hem heb gegeven, was geen stomp met mijn gespierde vuist recht op zijn neus. Ik had ook geen mes in mijn handen of een riotgun, dus hij hoefde mij niet neer te hoeken alsof ik een Grote Aanvaller was.
Hij had helemaal niet hoeven te hoeken imo...
burgerweeshuis
  maandag 15 december 2003 @ 14:03:09 #244
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_15427531
quote:
Op maandag 15 december 2003 13:59 schreef JohnDope het volgende:
de meeste gasten op het internet willen toch alleen maar neuken dus geven toch alleen het advies wat hun het beste uitkomt.
Ga jij ff lekker buiten spelen.
pi_15427587
quote:
Op maandag 15 december 2003 13:59 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Meisie praat er met vrienden over en met je vriend, maar vraag niet de eerste de beste droplul op fok om raad, de meeste gasten op het internet willen toch alleen maar neuken dus geven toch alleen het advies wat hun het beste uitkomt.

Blij dat je ook het hele topic leest. Blijf weg als je echt niks zinnigs te zeggen hebt.
burgerweeshuis
pi_15427800
quote:
Op maandag 15 december 2003 14:03 schreef Copycat het volgende:

Ga jij ff lekker buiten spelen.

kerel ik zit al een jaar of 7 op het internet, ik weet precies hoe dat wereldje in elkaar zit
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  maandag 15 december 2003 @ 14:20:07 #247
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_15427876
quote:
Op maandag 15 december 2003 14:16 schreef JohnDope het volgende:

[..]

kerel ik zit al een jaar of 7 op het internet, ik weet precies hoe dat wereldje in elkaar zit

Blijkbaar niet!

Hier komen mensen die die dingen ook meegemaakt hebben en die er wel degelijk iets over kunnen vertellen, iets wat vrienden veelal niet kunnen doen. Ook het feit dat dit soort dingen moeilijk zijn om met vrienden (vooral wederzijdse vrienden van zowel vriend als vriendin) te bespreken omdat er verhoudingen kunnen veranderen, geeft aan dat dit soort topics misschien wel een steuntje in de rug kunnen geven of informatie kunnen opleveren...

Ik weet niet op welke sites jij de afgelopen 7 jaar hebt rondgelopen, maar als ik jouw opmerking zo zie, zal het niet veel soeps zijn geweest.

put
your
clothes
on!
pi_15427935
quote:
Op maandag 15 december 2003 14:20 schreef Jerruh het volgende:

[..]

Blijkbaar niet!

Hier komen mensen die die dingen ook meegemaakt hebben en die er wel degelijk iets over kunnen vertellen, iets wat vrienden veelal niet kunnen doen. Ook het feit dat dit soort dingen moeilijk zijn om met vrienden (vooral wederzijdse vrienden van zowel vriend als vriendin) te bespreken omdat er verhoudingen kunnen veranderen, geeft aan dat dit soort topics misschien wel een steuntje in de rug kunnen geven of informatie kunnen opleveren...

Ik weet niet op welke sites jij de afgelopen 7 jaar hebt rondgelopen, maar als ik jouw opmerking zo zie, zal het niet veel soeps zijn geweest.

Nee ik blijf er bij als het om serieuze questies gaat, dan moet je het gewoon met je vrienden er over hebben, tegen je vrienden kan je alles vertellen daarom zijn het vrienden. Die kennen die jongen ook beter en kunnen je nuttige tips geven.

Kijk als je 1 of andere moord heb gepleegd en niemand mag het weten dan moet je op het internet over een oplossing gaan praten en dan nog het liefst via een proxy.

Maar over het algemeen zit de internet wereld eng verrot in elkaar. Het echte leven is een stuk relaxter.

[Dit bericht is gewijzigd door JohnDope op 15-12-2003 14:23]

maandag 15 december 2003 @ 14:23:15 #249
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_15427954
quote:
Op maandag 15 december 2003 14:16 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Knaap... ik ben geen kerel...
pi_15428027
JohnDope: ik vind jouw opmerking erg kort door de bocht. Natuurlijk zijn er FOK!-kers die niet serieus reageren, maar de meeste daarvan posten vooral in ONZ. Ik heb juist de ervaring dat de meeste mensen die hier in R&P schrijven, dat heel serieus doen. Dat valt me ook in dit topic al tien pagina's lang op. Veel mensen hebben hier hele persoonlijke ervaringen gedeeld en dat heeft mij dit hele weekend er wel een beetje doorheen geholpen.

Bovendien: ik ben niet zo beinvloedbaar als ik misschien lijk Dus ik ga het niet meteen uitmaken als iemand dat hier roept, andersom ga ik ook niet meteen naar hem terug als iemand me dat aanraadt.
Ik ben erg geschokt door wat er gebeurd is dit weekend en het is prettig om daar met 'onbekenden' over te praten, juist omdat zij wellicht objectiever tegen het gebeurde aankijken als vriendinnen, moeders en zusjes...

maandag 15 december 2003 @ 14:27:27 #251
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_15428047
quote:
Op maandag 15 december 2003 14:22 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Nee ik blijf er bij als het om serieuze questies gaat, dan moet je het gewoon met je vrienden er over hebben, tegen je vrienden kan je alles vertellen daarom zijn het vrienden. Die kennen die jongen ook beter en kunnen je nuttige tips geven.

Kijk als je 1 of andere moord heb gepleegd en niemand mag het weten dan moet je op het internet over een oplossing gaan praten en dan nog het liefst via een proxy.

Maar over het algemeen zit de internet wereld eng verrot in elkaar. Het echte leven is een stuk relaxter.

Ik zal je eens vertellen hoe het bij het vriendengroepje van mijn broerke ging...

er waren twee mensen in dat groepje, die een relatie hadden. Dat ging natuurlijk super, totdat er signalen kwamen dat hij haar wel es sloeg. De meiden in de groep wisten dit van het meisje, de jongens wisten van niks! totdat een van die meiden met een van die jongens ging praten en het verhaal vertelde. gevolg: langzaamaan ontstond er een split in die groep... De ene kant geloofde er niks van, of vond het overdreven, de andere groep vond dat er iets aan gedaan moest worden enzo. (nu heb ik het ff heel snel geschetst)

Het feit dat dit soort dingen snel op geloven en vertrouwen aankomt, waarbij slachtofferrollen en schuldige-rollen ontstaan, is een enorme druk op een vriendengroep. Mensen willen elkaar niet laten vallen maar willen er toch wat aan doen, mensen willen het niet helemaal geloven of vinden reacties en gebeurtenissen een beetje overdreven enzovoorts...

put
your
clothes
on!
pi_15428080
quote:
Op maandag 15 december 2003 14:23 schreef Copycat het volgende:

[..]

Knaap... ik ben geen kerel...

ok solly ben jij toevallig wel eens op tv geweest?
pi_15428101
quote:
Op maandag 15 december 2003 14:28 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Mail maar.

We gaan weer ontopic.

maandag 15 december 2003 @ 14:29:57 #254
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_15428108
quote:
Op maandag 15 december 2003 14:28 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Excuus aanvaard.
Ja, maar wat heeft dat er in hemelsnaam mee te maken?
pi_15428151
quote:
Op maandag 15 december 2003 14:29 schreef Copycat het volgende:

[..]

Excuus aanvaard.
Ja, maar wat heeft dat er in hemelsnaam mee te maken?

Edit: geen slowchatten

[Dit bericht is gewijzigd door zwaaibaai op 15-12-2003 14:34]

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')