ik zag laatst bij Kassa(VARA) dat iemand een reactie had gegeven op de nieuwe drifax speen, haar dochter had bij het huilen bijna de hele speen in haar mond(dus ook het plaatje). Bij mij op het werk zijn er ook twee baby's met zo'n speen en ook mij is opgevallen dat ze als ze huilen die speen wel erg makkelijk in hun mond verdwijnt.
ten eerste: wees gewaarschuwd!
ten tweede: wie heeft hier ook ervaring mee?
Op de site van difrax staat er een stukje over de speen. Deze is alsnog getest en blijkt toch als veilig te zijn bevonden. Juist door de inkepingen. Mocht hij in de mond geraken kan er altijd nog lucht langs. Aldus difrax.
quote:radar ja nu je t zegt..
Op zaterdag 13 december 2003 20:02 schreef jessie het volgende:
Het was overgens bij radarOp de site van difrax staat er een stukje over de speen. Deze is alsnog getest en blijkt toch als veilig te zijn bevonden. Juist door de inkepingen. Mocht hij in de mond geraken kan er altijd nog lucht langs. Aldus difrax.
quote:Maar toch hebben ze hem weer verander.. zeggen ze..... Ik heb nergens een oproep gezien dat ze ingeleverd moeten worden en dat de schappen voor een dag leeg zijn geweest of zo.
Op zaterdag 13 december 2003 20:02 schreef jessie het volgende:
Op de site van difrax staat er een stukje over de speen. Deze is alsnog getest en blijkt toch als veilig te zijn bevonden. Juist door de inkepingen. Mocht hij in de mond geraken kan er altijd nog lucht langs. Aldus difrax.
Stukje van de site van Difrax:
Veilige fopspenen van Difrax
In de uitzending van het Tros programma Radar van 1 december is een telefonische reactie gekomen over de Difrax fopspeen.Het betreft een meisje van 11 maanden oud die de fopspeen in haar mondje gekregen heeft.Difrax is niet in de gelegenheid geweest om hier op te reageren aangezien het geen voorbereid item was maar het spijt ons natuurlijk bijzonder dat de ouders zo geschrokken zijn. Als reactie hierop het volgende: Difrax heeft naar aanleiding van een uitgebreid consumentenonderzoek de fopspeen veranderd en verbeterd. Deze nieuwe fopspenen zijn uitgebreid aan alle testen onderworpen en voldoen aan alle wettelijk gestelde eisen. Ook is er uitgebreid met kinderartsen van alle grote kinderziekenhuizen in Nederland overleg gepleegd om de nieuwe fopspeen te beoordelen. Uitkomst was dat de nieuwe Difrax fopspeen nog veiliger is dan het voorgaande model en bestaande modellen in de markt. De grootte is namelijk gelijk (lijkt alleen optisch kleiner) en wanneer de fopspeen in de mond zou komen is de luchttoevoer vele malen groter door alle inkepingen dankzij de vlindervorm en gaatjes. Het is natuurlijk schrikken als de fopspeen in de mond komt maar dat is onmogelijk om uit te sluiten. Daarom voorziet de wet ook in de eis dat de fopspeen altijd een ring of een opstaand stukje moet hebben waar de ouder de fopspeen aan vast kan pakken en uit het mondje kan verwijderen. Wij adviseren ouders om in zon situatie rustig te blijven en het hoofd van het kindje stil te houden en de fopspeen er rustig uit te halen. Inslikken of verstikking is onmogelijk.
De Difrax fopspeen voldoet dus aan de wettelijke eisen, heeft de juiste grootte en heeft extra luchttoevoer door de inkepingen die de fopspeen extra veilig maken.
Indien u nog vragen heeft kunt u contact opnemen met onze klantenservice via 030-2250004.
Vivienne van Eijkelenborg
Managing Director, Difrax
Ik vind ze vreselijk lelijk en er nóg dommer uit zien dan alle andere fopspenen
quote:Inderdaad, met "nieuw" bedoelen ze degenen waar nu de ophef over is
Op zaterdag 13 december 2003 20:12 schreef jessie het volgende:
Nee moussy ik denk dat je het verkeerd begrijpt. Om die spenen gaat het. Het waren juist nieuwe spenen. Ze hadden ze dus verbeterd. Snappie. Ze hebben ze niet nu nog een keer verbeterd. (zou wel hel snel zijn)
quote:Ja maar zo laten ze het wel overkomen in het stukje.
Nee moussy ik denk dat je het verkeerd begrijpt. Om die spenen gaat het. Het waren juist nieuwe spenen. Ze hadden ze dus verbeterd. Snappie. Ze hebben ze niet nu nog een keer verbeterd. (zou wel hel snel zijn)
Ze beginnen met radar bla bla en dan dit : Als reactie hierop het volgende: Difrax heeft naar aanleiding van een uitgebreid consumentenonderzoek de fopspeen veranderd en verbeterd. Deze nieuwe fopspenen zijn uitgebreid aan alle testen onderworpen en voldoen aan alle wettelijk gestelde eisen.
zo bedoelde ik dat.
quote:Het staat er ook onwijs onduidelijk inderdaad, maar hiermee doelen ze dus idd op de overgang van de normale naar de nieuwe speen.
Op zaterdag 13 december 2003 20:14 schreef moussy het volgende:[..]
Ja maar zo laten ze het wel overkomen in het stukje.
Ze beginnen met radar bla bla en dan dit : Als reactie hierop het volgende: Difrax heeft naar aanleiding van een uitgebreid consumentenonderzoek de fopspeen veranderd en verbeterd. Deze nieuwe fopspenen zijn uitgebreid aan alle testen onderworpen en voldoen aan alle wettelijk gestelde eisen.
zo bedoelde ik dat.
quote:huh????
Nee moussy ik denk dat je het verkeerd begrijpt. Om die spenen gaat het. Het waren juist nieuwe spenen. Ze hadden ze dus verbeterd. Snappie. Ze hebben ze niet nu nog een keer verbeterd. (zou wel heel snel zijn)
en dit die hyper-moderne gevallen
Die dus achter de tanden kunnen blijven hangen.
quote:die bovenste lijken mij veiliger wat betreft "happen" volgens mij gaat die nieuwe makkelijker de mond in omdat er zoveel ruimte is aan de zijkant...
Op zaterdag 13 december 2003 20:20 schreef moussy het volgende:
dit zijn de oude modellen
quote:Maar helaas voor hun niet zó dom om ze te kopen..
Op zaterdag 13 december 2003 20:23 schreef Jelief het volgende:[..]
die bovenste lijken mij veiliger wat betreft "happen" volgens mij gaat die nieuwe makkelijker de mond in omdat er zoveel ruimte is aan de zijkant...
maar zij zullen er wel onderzoek naar gedaan hebben. en wij ouders/verzorgers zijn dom...
Ik vind het iig een hele foute houding van Difrax, ze moeten dat ding meteen uit de handel halen nu blijkt dat ie wel degelijk geheel in het mondje kan verdwijnen. Dat kan en mag toch nooit de bedoeling zijn van een speentje?!
quote:Speent René dan nog ?
Op zaterdag 13 december 2003 19:58 schreef moussy het volgende:
Mijn dochter heeft hem ene paar keer achter haar tanden gehad, maar gelukkig weer uit zich zelf terug kunnen peuteren
quote:Ja hoor, in bed en ik maak er nog geen punt van. Als ze aan dr duim zou lebberen had ze die ook bij zich gehad
Op zaterdag 13 december 2003 23:12 schreef melonovy het volgende:[..]
Speent René dan nog ?
Bij mij komt deze speen er niet in ( als ik hem had zou ik hem weggooien ).
Genoeg andere soorten, modellen en merken.
Heel eng..
quote:Geheel in de mond heb ik ook nog niet gezien, wel half en dat lijkt mij toch ook niet de bedoeling. Wees in ieder geval gewaarschuwd en zegt het voort!
Op zaterdag 13 december 2003 22:38 schreef Meaghan het volgende:
Ik heb nooit eerder gehoord of zelf meegemaakt dat een speentje geheel in de mond verdwijnt, dus dat onderzoek is toch niet zo betrouwbaar gebleken als beweerd wordt.
Het lijkt wel alsof ze persé de nadruk wilden leggen op de vorm van de speen, zodat deze meer op zou vallen en eerder gekocht zou worden? De veiligheid van dat ding hebben ze gemakshalve maar even buiten beschouwing gelaten.Ik vind het iig een hele foute houding van Difrax, ze moeten dat ding meteen uit de handel halen nu blijkt dat ie wel degelijk geheel in het mondje kan verdwijnen. Dat kan en mag toch nooit de bedoeling zijn van een speentje?!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |