quote:Want..
Op zaterdag 13 december 2003 15:57 schreef ijsmeis het volgende:[..]
want?
Vind auto's nou eenmaal geen drol aan..
quote:Nou niet gaan overdrijven he
Op zaterdag 13 december 2003 15:59 schreef Rietvaerder het volgende:[..]
Want..
Waarom wel?
Voor 15 euro heb ik voor een volle tank voor mn motor.... wat toch veeeeeel leuker is dan autorijdenVind auto's nou eenmaal geen drol aan..
Ik zou echt niet doen. Lijkt me nou niet boeiend ofzo. Wedden dat ik uit stilstand eerder weg ben dan dat koekblik
quote:Je bent blij dat er iemand naast je zit kan ik je vertellen. Je kunt de auto ook huren zonder instructeur, maar het is wel plezierig dat zo iemand naast je zit om je te waarschuwen wanneer je bij vol gas wilt optrekken in de achteruit-versnelling
Op zaterdag 13 december 2003 13:21 schreef mr.marcus het volgende:
Mochten jullie zelfstandig rijden of ging er zo'n sjaak met jullie mee?
Maar los daarvan krijg je ook informatie van de instructeur als je dat leuk vindt over hoe je het beste kunt optrekken en hoe je gas geeft etc.
quote:Ow, was jij ook hier
Op zaterdag 13 december 2003 16:12 schreef Rietvaerder het volgende:
4 wielen blijven 4 wielen...Ik zou echt niet doen. Lijkt me nou niet boeiend ofzo. Wedden dat ik uit stilstand eerder weg ben dan dat koekblik
Het lijkt me wel vet om Ferrari te rijden, maar ik heb geen rijbewijs, de link die eerder gegeven was, daar kon je zonder rijbewijs rijden, maar daar staan geen prijzen.
Hoeveel Pk heeft je Bandit eigenlijk? Ben gewoon nieuwsgierig hoor, ik denk dat een M3 CSL sneller is dan die Ferrari. Hoe snel is eigenlijk zo een Bandit van 0-100?
Ferrari 348:
topsnelheid 280 km/h
acceleratie 0-100 km/h 5,4 s
BMW M3 CSL:
topsnelheid 250* km/h
acceleratie 0-100 km/h 4,9 s
*electronisch begrenst, kan eraf gegooid worden als je race-licentie laat zien, of natuurlijk bij garage Onbegrenst top = 280-290 km/u
En hij weegt 210kg...
quote:LOL, dat is wel (zelfs als ie begrenst is) ietsje te snel voor onze wagentje, een 2.5 TD met 99 PK, 0-100 = +-15 seconden...
Op zaterdag 13 december 2003 16:44 schreef Rietvaerder het volgende:
Nou, mijn Bandit is begrenst op 25kw.. oftewel 34 pk
0-100 iets van 6 seconden denk ik.. normaal istie 78pk dan rond de 4 seconden gok ik.En hij weegt 210kg...
quote:Maar dan kan je toch niet stiekem even maximaal optrekken
Op zaterdag 13 december 2003 16:12 schreef MrSubtle het volgende:[..]
Je bent blij dat er iemand naast je zit kan ik je vertellen. Je kunt de auto ook huren zonder instructeur, maar het is wel plezierig dat zo iemand naast je zit om je te waarschuwen wanneer je bij vol gas wilt optrekken in de achteruit-versnelling
Maar los daarvan krijg je ook informatie van de instructeur als je dat leuk vindt over hoe je het beste kunt optrekken en hoe je gas geeft etc.
quote:
Op zaterdag 13 december 2003 17:32 schreef t0n het volgende:
Ik vind het niet zo héél duur.
Bij een bedrijf in Utrecht was 't 1700euro... voor één dag. In 'n 348
quote:Je moet zo'n auto niet puur op snelheid en acceleratie vergelijken. Dat is natuurlijk leuk, maar ook het rijden op zich is ontzettend gaaf. Het koppelen, schakelen, sturen, alles is anders dan in een 'normale' snelle wagen. Nu heb ik nog nooit in een M3 CSL gereden, maar het is en blijft een BMW. Naast snel ook luxe. Een Ferrari is gewoon een racemonster.
Op zaterdag 13 december 2003 16:37 schreef yup het volgende:
Hoeveel Pk heeft je Bandit eigenlijk? Ben gewoon nieuwsgierig hoor, ik denk dat een M3 CSL sneller is dan die Ferrari. Hoe snel is eigenlijk zo een Bandit van 0-100?
quote:Oh ik heb niets gehoord toen ik even vol gas van z'n 2 naar z'n 3 ging en het rode gedeelte net aantikte hoor. Het optrekken is wel een beetje link, omdat als je de koppeling flink laat slippen dat leuk is voor het effect maar niet voor de koppelingsplaten. Die zijn gewoon niet berekend op 300 pk.
Op zaterdag 13 december 2003 17:18 schreef mr.marcus het volgende:
Maar dan kan je toch niet stiekem even maximaal optrekken:P ?
het rooie gedeelte van de toerenteller aantikken?
Maar goed, je wordt (in mijn ervaring) niet beperkt in je rijden, tenzij je het echt te gek maakt. Maar goed, ik zeg dan dus 'te'. Flink optrekken en die gas onderin rammen is geen probleem
Ik ga zeker nog een keer Ferrari rijden in ieder geval. Die Diablo moet maar wachten tot ik een keer iets leuks win.
quote:dat is juist mooi van een CSL, ALLES maar dan ook alles is eruit gestript zelfs een radio ontbreekt.... ook een waar racemonster dus
Op zaterdag 13 december 2003 17:44 schreef TripleM het volgende:[..]
Nu heb ik nog nooit in een M3 CSL gereden, maar het is en blijft een BMW. Naast snel ook luxe. Een Ferrari is gewoon een racemonster.
quote:CSL is een gestripte M3, geen radio, geen airco, veel carbon net als in de F1.
Op zaterdag 13 december 2003 17:44 schreef TripleM het volgende:[..]
Je moet zo'n auto niet puur op snelheid en acceleratie vergelijken. Dat is natuurlijk leuk, maar ook het rijden op zich is ontzettend gaaf. Het koppelen, schakelen, sturen, alles is anders dan in een 'normale' snelle wagen. Nu heb ik nog nooit in een M3 CSL gereden, maar het is en blijft een BMW. Naast snel ook luxe. Een Ferrari is gewoon een racemonster.
[..]Oh ik heb niets gehoord toen ik even vol gas van z'n 2 naar z'n 3 ging en het rode gedeelte net aantikte hoor. Het optrekken is wel een beetje link, omdat als je de koppeling flink laat slippen dat leuk is voor het effect maar niet voor de koppelingsplaten. Die zijn gewoon niet berekend op 300 pk.
Maar goed, je wordt (in mijn ervaring) niet beperkt in je rijden, tenzij je het echt te gek maakt. Maar goed, ik zeg dan dus 'te'. Flink optrekken en die gas onderin rammen is geen probleem
Een M3 is al een racemonster, een CSL is dat nog meer. Geluid is net als de DTM wagens uit de jaren '90, en 360 pk uit een 3.2 liter atmosferische motor, dus weldegelijk een racewagen.
Don't get me wrong, zo een Ferrari zou ik ook wel willen rijden hoor
[Dit bericht is gewijzigd door yup op 13-12-2003 18:15]
quote:Kan je net zo goed naar een dealer stappen en een proefritje maken.. kost je niets, behalve borg dan ofzo
Op zaterdag 13 december 2003 17:48 schreef TripleM het volgende:
Oh en voor degenen die een beetje neerkijken op een Ferrari (het zijn er nog genoeg zo te zien hier), vanaf maart/april is het ook mogelijk om te rijden in een Lamborghini Diablo. Een V12 onder je reet, maar dat kost behoorlijk wat. Ik geloof voor anderhalf uur, waarvan een half uur instructie en een uur rijden, betaal je dan 649 euro. Maar goed, dan heb je ook in één van de meest exclusieve wagens ter wereld gereden.Ik ga zeker nog een keer Ferrari rijden in ieder geval. Die Diablo moet maar wachten tot ik een keer iets leuks win.
quote:Een Lambo krijg je niet zomaar mee... Het is geen Golf ofzo
Op zaterdag 13 december 2003 18:14 schreef Rietvaerder het volgende:[..]
Kan je net zo goed naar een dealer stappen en een proefritje maken.. kost je niets, behalve borg dan ofzo
Sterker nog, ik schakelde te vroeg door in het begin omdat ik dat gewend was van mijn eigen auto, maar de instructeur wist me te melden dat doortrekken tot ruim 5 a 6000 toeren heel normaal was
quote:Nee, wat ik bedoel, ze kijken naar je financiele status, alleen potentiele kopers mogen zo een auto proefrijden, volgens mij worden er vrijwel nooit uitzonderingen gemaakt.
Op zaterdag 13 december 2003 18:18 schreef Rietvaerder het volgende:
Dan zouden ze aan mij geen Ferrari verkopen.. welke imbeciel koopt er nou zo'n dure auto zonder te weten hoe ie rijdt
quote:Ok dan wil ik weten waar je een McLaren F1 kan huren, 64 van gemaakt. 6.1 liter V12, 627 pk, 1140 kg, 0-100 = 3.2 seconden, topsnelheid 391 km/u. Met deze auto kan je "stoere" Bandit's eruit rijden
weet er niemand een adresje waar ik een New Beetle RSI kan huren... das teminste exclusiefzijn er maar 250 van gemaakt
[Dit bericht is gewijzigd door yup op 13-12-2003 18:44]
quote:Een motor heeft geen kracht
Op zaterdag 13 december 2003 15:29 schreef Rietvaerder het volgende:
10%.. Zozo...Kan je beter een motor huren als je wilt weten wat kracht is.
quote:volgens mij heb ik ff achter jullie gereden tijdens die rit, of er zat al iemand anders in die bak. If so, dan reden jullie veels te hard op de randweg
Op zaterdag 13 december 2003 13:06 schreef TripleM het volgende:
Dat kan!FOK! collega MrSubtle en ik zijn pas naar Weert gegaan om daar even in een Ferrari 348 te mogen rijden. Wat een ervaring! 300 pk onder je kont, het stugge rijden en de wegligging, da's pas autorijden!
quote:Yamaha R1 2004 (goedkoper dan een kutgolf
Op zaterdag 13 december 2003 18:41 schreef RedArrow68 het volgende:[..]
Een motor heeft geen kracht
Door t lage gewicht gaat t uberhard... maar kracht.. ?
-180 krukas pk's wanneer de druk (van Ram air) op de luchtfilter kast staat...172 pk's zonder druk
en dit uit een 998cc ongeblazen*
-gewicht 172 kg
* Voor de leken onder ons, zonder turbo dus.
tenzij ford gt40 mogelijk is uiteraard
quote:
Op zaterdag 13 december 2003 19:00 schreef spectrumanalyser het volgende:
misschien houd ie er nog wel wat aan over =)
Niet dus.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |