abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52462124
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 19:35 schreef Metalfreak het volgende:
Wie is die Cornelis Vreeswijk toch eigenlijk??? Ik zag daar inderdaad overal CD's van staan in de winkels en die stond ook hoog in de CD-charts...
Een Nederlander die op jonge leeftijd naar Zweden is verhuist en vooral in Scandinavie erg bekend is geworden met zijn troubadour-muziek, hoewel hij ook Nederlandstalige nummers heeft gemaakt. Dit jaar is het 20 jaar geleden dat hij is overleden, dus misschien dat hij daarom nu zo hoog in de charts staat.
  woensdag 22 augustus 2007 @ 14:52:12 #202
38039 Katana
Snoekduiker
pi_52590799
Ik ben gister terug gekomen van een weekje Zweden. Vond Stockholm erg tof! Mooie stad met veel charme. Vasamuseet vond ik erg intressant en Skansen viel mij ook wat tegen. Vond het meer een grote kinderboerderij. Verder heb ik me prima vermaakt, zou er best nog wel een keer naar toe willen.
-Wij zijn PSV , Wij zijn de beste!
-Landskampioen 2005-2008
  woensdag 22 augustus 2007 @ 15:40:45 #203
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_52592050
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 14:52 schreef Katana het volgende:
Ik ben gister terug gekomen van een weekje Zweden. Vond Stockholm erg tof! Mooie stad met veel charme. Vasamuseet vond ik erg intressant en Skansen viel mij ook wat tegen. Vond het meer een grote kinderboerderij. Verder heb ik me prima vermaakt, zou er best nog wel een keer naar toe willen.
Skansen heb ik toen niet bezocht, maar zo te lezen heb ik dus niet zoveel gemist.

De Fridays midden in de stad vond ik trouwens altijd erg gezellig met de loungebanken in de zon
Don't let my username fool you...
pi_52612628
Ik vond Skansen juist wel heel erg leuk. Maar smaken verschillen.
pi_52617604
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 08:30 schreef piepster het volgende:
Ik zeg niet dat ik het niet leuk vond, maar echt bijzonder vond ik het niet.
-Wij zijn PSV , Wij zijn de beste!
-Landskampioen 2005-2008
pi_52634856
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 08:30 schreef piepster het volgende:
me too! Misschien dat het ook uitmaakt (weet niet of dit elke dag zo is namelijk) of er wat te doen is in Skansen. Toen wij er waren was er een soort van historische markt met allerlei oude ambachten en spelletjes. Dat was erg leuk om te zien. Ik vond het gewoon een prachtig park. Maar meningen verschillen uiteraard.
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 10:04:08 #207
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_52642916
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 22:32 schreef twentemeisje het volgende:

[..]

me too! Misschien dat het ook uitmaakt (weet niet of dit elke dag zo is namelijk) of er wat te doen is in Skansen. Toen wij er waren was er een soort van historische markt met allerlei oude ambachten en spelletjes. Dat was erg leuk om te zien. Ik vond het gewoon een prachtig park. Maar meningen verschillen uiteraard.
Zoals ik dat hoor denk ik dat ik daar de leeftijd nog niet voor bereikt heb Vond het al heel knap van me dat ik enkele musea bezocht had daar en ik het ook nog best interessant vond ook (m.u.v. het National Museum)
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 10:14:04 #208
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_52643118
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 10:04 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Zoals ik dat hoor denk ik dat ik daar de leeftijd nog niet voor bereikt heb Vond het al heel knap van me dat ik enkele musea bezocht had daar en ik het ook nog best interessant vond ook (m.u.v. het National Museum)
met mijn 32 jaar ben ik natuurlijk ook al rijp voor het verzorgingstehuis!
pi_52977418
Hmm..ik moet 4 uur wachten na mijn aankomst op Stockholm voordat mijn vriend me op kan halen..what to do in de tussentijd??
  donderdag 6 september 2007 @ 11:03:27 #210
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_52977528
Ik ben er ook weer een dagje geweest in de afgelopen vakantie in Zweden! Daarvoor al eens een lang weekend

En nu willen we misschien het najaar weer. Dus, even een tvp!
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_53648778
ff een vraagje.

2 hele dagen dagen stockholm genoeg of te weinig?
kom de avond ervoor aan en ga de ochtend van de 4de dag weer weg.
dit ivm vliegen anders zit ik er 6 dagen
pi_53650486
Ik kwam in 2 dagen te kort. Je kunt het grootste deel van de stad denk ik wel zien in 2 dagen, hangt ervanaf hoe graag je ook op terrasjes hangt .

Als je ook wat dingen wat verder van het centrum wil zien (Drottningholm ofzo), dan heb je aan 2 dagen zeker te kort...
"Wir schnapsen zusammen, und keiner ist allein!"
pi_53650655
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 20:36 schreef Blaatmaster het volgende:
Ik kwam in 2 dagen te kort. Je kunt het grootste deel van de stad denk ik wel zien in 2 dagen, hangt ervanaf hoe graag je ook op terrasjes hangt .

Als je ook wat dingen wat verder van het centrum wil zien (Drottningholm ofzo), dan heb je aan 2 dagen zeker te kort...
ok bedankt voor je antwoord.

ga toch maar kijken of ik iets van 3 dagen kan blijven ofzo.
pi_53714529
Ga begin december ook even op en neer naar Stockholm voor een concert, en wat is de makkelijkste manier om van vliegveld Skavsta naar het centrum te reizen?
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 12:53:08 #215
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_53718260
Bruce in de Globen Arena?

De bus van Skavsta naar het centrum: http://www.flygbussarna.se/en/tidtabeller_pdf.asp en http://www.flygbussarna.se/en/tidtabeller/skavsta_s.pdf. Iets meer dan een uurtje, maar een relaxte en goedkope manier om te reizen.

Vanaf het eindpunt in Stockholm, T-Centralen, neem je metrolijn 19 in de richting van Hagsätra en stapt bij de 6e stop uit, dat is Globen.
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 12:54:35 #216
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_53718284
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 22:32 schreef twentemeisje het volgende:

[..]

Je moet van openluchtmusea houden. Daaronder is het wel een toppertje.
In het noorden van Zweden barst het overigens van de kleine openluchtmuseaatjes, dus het is voor Zweden ook een beetje een nationale 'hobby'.
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_53739094
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 12:53 schreef twentemeisje het volgende:
Bruce in de Globen Arena?

De bus van Skavsta naar het centrum: http://www.flygbussarna.se/en/tidtabeller_pdf.asp en http://www.flygbussarna.se/en/tidtabeller/skavsta_s.pdf. Iets meer dan een uurtje, maar een relaxte en goedkope manier om te reizen.

Vanaf het eindpunt in Stockholm, T-Centralen, neem je metrolijn 19 in de richting van Hagsätra en stapt bij de 6e stop uit, dat is Globen.

Idd, dank je voor de info
pi_54147728
even een klein tvp'tje.

Zit er over te denken om naar Stockholm te gaan half december. Kun je er naast gebouwen bekijken ook een beetje stappen? We willen graag beide doen
19 feb. - ? : Australie, Nieuw Zeeland en wie weet waar nog meer...
  donderdag 25 oktober 2007 @ 09:05:00 #219
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_54153258
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 23:13 schreef Veersesmurf het volgende:
even een klein tvp'tje.

Zit er over te denken om naar Stockholm te gaan half december. Kun je er naast gebouwen bekijken ook een beetje stappen? We willen graag beide doen
Je moet een beetje weten waar je moet zijn, zo hebben wij 2 dagen zitten zoeken naar een leuke tent... En eigenlijk hebben we maar 1 ding kunnen vinden wat dan ook alleen in de zomer open is. Er zou veel en veel meer moeten zijn, maar je moet wel ff weten waar je moet zijn... En zondag en maandag waren niet de dagen om daar uit te gaan.
  donderdag 25 oktober 2007 @ 09:17:08 #220
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_54153439
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 23:13 schreef Veersesmurf het volgende:
even een klein tvp'tje.

Bedenk wel dat het er daar dan wat frisser is dan hier. -5 tot -10 overdag zou best kunnen rond die tijd.
(als ik zo je sig zie lijk je meer van warme landen te houden )
I am just a dreamer, but you are just a dream
  Moderator donderdag 25 oktober 2007 @ 11:23:46 #221
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_54155440
Vergeet niet na het stappen een broodje worst met alles erop en eraan te halen. Een soort hotdog met sla, garnalensalade en nog veel meer. Goed voor de calorieën. Kom alleen even niet op de Zweedse term voor deze culinaire sensatie.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  donderdag 25 oktober 2007 @ 11:29:02 #222
184899 Mike.Strutter
Am I The Only One?...
pi_54155558
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 11:23 schreef UIO_AMS het volgende:
Vergeet niet na het stappen een broodje worst met alles erop en eraan te halen. Een soort hotdog met sla, garnalensalade en nog veel meer. Goed voor de calorieën. Kom alleen even niet op de Zweedse term voor deze culinaire sensatie.
Dat klinkt bijna als mijn traditie om na het uitgaan nog even bij een zaak aan te kloppen die "Opa's braadworst" heet
Binnenkort ga ik ook naar Stockholm
  donderdag 25 oktober 2007 @ 11:57:22 #223
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_54156155
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 11:29 schreef Mike.Strutter het volgende:

[..]

Dat klinkt bijna als mijn traditie om na het uitgaan nog even bij een zaak aan te kloppen die "Opa's braadworst" heet
Binnenkort ga ik ook naar Stockholm
Die braadworsten zijn idd heerlijk na het uitgaan

Was een hotdog niet Kort Korv?
  Moderator donderdag 25 oktober 2007 @ 14:01:08 #224
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_54158930
In de straat waar één van mijn Zweedse vrienden woont (Karlsbergvägen), staat de kar van de worstenkoning van Stockholm. Een begrip aldaar kennelijk. Hij gaat alleen open wanneer hij er zin in heeft en je krijgt de worst alleen zoals hij vindt dat deze gegeten moet worden. Dus hij bepaalt de saus en dergelijke.

Hij heeft tevens de lelijkste pruik denkbaar, maar dat terzijde.

De naam van deze specifieke hotdog was volgens mij langer dan alleen Kort Korv. Misschien kom ik er nog op.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_54167036
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 09:17 schreef Dromer het volgende:

[..]

Bedenk wel dat het er daar dan wat frisser is dan hier. -5 tot -10 overdag zou best kunnen rond die tijd.
(als ik zo je sig zie lijk je meer van warme landen te houden )
haha ja, dat zal ff wennen zijn inderdaad. maar ik heb nog ergens een goeie ski-broek liggen dus dat moet wel goed komen

Vrijdag komen we om 18.00 aan. Dan zoeken we een (goedkoop) hotel/hostel ergens in het centrum (tips iemand?)

Zaterdag willen we s'ochtends en s'middags wat van de stad zien. Hoe kunnen we dat het beste doen, en waar MOETEN we vooral heen? s'avonds willen graag gaan stappen in een (grote) discotheek/club die niet te vroeg sluit (tips?)

Zondag moeten we om 14.00 alweer naar Eindhoven terug, dus meer tijd is er niet

Alvast hartelijk dank voor de tips, en ik weet dat ik op google ook aardig wat kan vinden, maar persoonlijke ervaringen vind ik toch net iets belangrijker
19 feb. - ? : Australie, Nieuw Zeeland en wie weet waar nog meer...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')