Een Nederlander die op jonge leeftijd naar Zweden is verhuist en vooral in Scandinavie erg bekend is geworden met zijn troubadour-muziek, hoewel hij ook Nederlandstalige nummers heeft gemaakt. Dit jaar is het 20 jaar geleden dat hij is overleden, dus misschien dat hij daarom nu zo hoog in de charts staat.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 19:35 schreef Metalfreak het volgende:
Wie is die Cornelis Vreeswijk toch eigenlijk??? Ik zag daar inderdaad overal CD's van staan in de winkels en die stond ook hoog in de CD-charts...
Skansen heb ik toen niet bezocht, maar zo te lezen heb ik dus niet zoveel gemist.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 14:52 schreef Katana het volgende:
Ik ben gister terug gekomen van een weekje Zweden. Vond Stockholm erg tof! Mooie stad met veel charme. Vasamuseet vond ik erg intressant en Skansen viel mij ook wat tegen. Vond het meer een grote kinderboerderij. Verder heb ik me prima vermaakt, zou er best nog wel een keer naar toe willen.
Ik zeg niet dat ik het niet leuk vond, maar echt bijzonder vond ik het niet.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 08:30 schreef piepster het volgende:
Ik vond Skansen juist wel heel erg leuk. Maar smaken verschillen.
quote:Op donderdag 23 augustus 2007 08:30 schreef piepster het volgende:
Ik vond Skansen juist wel heel erg leuk. Maar smaken verschillen.
Zoals ik dat hoor denk ik dat ik daar de leeftijd nog niet voor bereikt hebquote:Op donderdag 23 augustus 2007 22:32 schreef twentemeisje het volgende:
[..]
me too! Misschien dat het ook uitmaakt (weet niet of dit elke dag zo is namelijk) of er wat te doen is in Skansen. Toen wij er waren was er een soort van historische markt met allerlei oude ambachten en spelletjes. Dat was erg leuk om te zien. Ik vond het gewoon een prachtig park. Maar meningen verschillen uiteraard.
quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 10:04 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Zoals ik dat hoor denk ik dat ik daar de leeftijd nog niet voor bereikt hebVond het al heel knap van me dat ik enkele musea bezocht had daar en ik het ook nog best interessant vond ook
(m.u.v. het National Museum)
ok bedankt voor je antwoord.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 20:36 schreef Blaatmaster het volgende:
Ik kwam in 2 dagen te kort. Je kunt het grootste deel van de stad denk ik wel zien in 2 dagen, hangt ervanaf hoe graag je ook op terrasjes hangt.
Als je ook wat dingen wat verder van het centrum wil zien (Drottningholm ofzo), dan heb je aan 2 dagen zeker te kort...
Je moet van openluchtmusea houden. Daaronder is het wel een toppertje.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 22:32 schreef twentemeisje het volgende:
[..]
me too! Misschien dat het ook uitmaakt (weet niet of dit elke dag zo is namelijk) of er wat te doen is in Skansen. Toen wij er waren was er een soort van historische markt met allerlei oude ambachten en spelletjes. Dat was erg leuk om te zien. Ik vond het gewoon een prachtig park. Maar meningen verschillen uiteraard.
quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 12:53 schreef twentemeisje het volgende:
Bruce in de Globen Arena?
De bus van Skavsta naar het centrum: http://www.flygbussarna.se/en/tidtabeller_pdf.asp en http://www.flygbussarna.se/en/tidtabeller/skavsta_s.pdf. Iets meer dan een uurtje, maar een relaxte en goedkope manier om te reizen.
Vanaf het eindpunt in Stockholm, T-Centralen, neem je metrolijn 19 in de richting van Hagsätra en stapt bij de 6e stop uit, dat is Globen.
Je moet een beetje weten waar je moet zijn, zo hebben wij 2 dagen zitten zoeken naar een leuke tent... En eigenlijk hebben we maar 1 ding kunnen vinden wat dan ook alleen in de zomer open is. Er zou veel en veel meer moeten zijn, maar je moet wel ff weten waar je moet zijn... En zondag en maandag waren niet de dagen om daar uit te gaan.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 23:13 schreef Veersesmurf het volgende:
even een klein tvp'tje.
Zit er over te denken om naar Stockholm te gaan half december. Kun je er naast gebouwen bekijken ook een beetje stappen? We willen graag beide doen![]()
Bedenk wel dat het er daar dan wat frisser is dan hier. -5 tot -10 overdag zou best kunnen rond die tijd.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 23:13 schreef Veersesmurf het volgende:
even een klein tvp'tje.
Zit er over te denken om naar Stockholm te gaan half december. Kun je er naast gebouwen bekijken ook een beetje stappen? We willen graag beide doen![]()
Dat klinkt bijna als mijn traditie om na het uitgaan nog even bij een zaak aan te kloppen die "Opa's braadworst" heetquote:Op donderdag 25 oktober 2007 11:23 schreef UIO_AMS het volgende:
Vergeet niet na het stappen een broodje worst met alles erop en eraan te halen. Een soort hotdog met sla, garnalensalade en nog veel meer. Goed voor de calorieën. Kom alleen even niet op de Zweedse term voor deze culinaire sensatie.
Die braadworsten zijn idd heerlijk na het uitgaanquote:Op donderdag 25 oktober 2007 11:29 schreef Mike.Strutter het volgende:
[..]
Dat klinkt bijna als mijn traditie om na het uitgaan nog even bij een zaak aan te kloppen die "Opa's braadworst" heet
Binnenkort ga ik ook naar Stockholm![]()
haha ja, dat zal ff wennen zijn inderdaad. maar ik heb nog ergens een goeie ski-broek liggen dus dat moet wel goed komenquote:Op donderdag 25 oktober 2007 09:17 schreef Dromer het volgende:
[..]
Bedenk wel dat het er daar dan wat frisser is dan hier. -5 tot -10 overdag zou best kunnen rond die tijd.
(als ik zo je sig zie lijk je meer van warme landen te houden)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |