abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 6 januari 2004 @ 03:15:37 #176
73210 sanniejj
Freaky bodybuilder
pi_16001013
quote:
Op maandag 5 januari 2004 18:33 schreef elcastel het volgende:
Ik had vanuit de VS wel een reactie verwacht in de zin van diplomatieke druk ofzo, maar vooralsnog lijken ze zich nergens druk om te maken, raar. Ze kunnen het zich militair niet veroorloven om er nog een oorlog bij te hebben. Het zal inderdaad wel geen prioriteit hebben, maar om zo'n hekel punt links te laten liggen .....
Ze staan er bijna alleen voor.... ook hun hebben hun grenzen aan geld, troepen en materiaal. Vergelijkbaar als ze politie in NL
Pimpin' iron @ dutchbodybuilding.com
pi_16015576
quote:
06/01 Twee Fransen doodgeschoten in Irak
Twee Franse burgers die in Irak voor een Amerikaans bedrijf werkten zijn maandagavond doodgeschoten.
...
zie verder de Gazet van Antwerpen
quote:
Londen: Iran stelt zich positief op in Irak 06-01-2004

Iran zal zich ten aanzien van het buurland Irak positief opstellen, als de Verenigde Staten en Groot-Brittannië rekening houden met sommige verlangens van het bewind in Teheran. Dat heeft de hoogste Britse gezant in Irak, Jeremy Greenstock, dinsdag gezegd na besprekingen in Iran met de Iraanse minister van buitenlandse zaken, Kamal Kharrazi.
...

voor meer zie nieuws.nl

[Dit bericht is gewijzigd door zakjapannertje op 07-01-2004 00:08]

pi_16043465
quote:
123 Teletekst wo 07 jan
VS laat 500 Iraakse gevangenen vrij

BAGDAD De Amerikanen zullen in Irak 500
gevangenen amnestie verlenen.Morgen al
komt een eerste groep van 100 Irakezen
vrij.De Amerikaanse bewindvoerder
Bremer spreekt van een gebaar van goede
wil,dat moet bijdragen aan verzoening.

De gevangenen die vrijkomen,moeten
geweld afzweren en iemand hebben die
voor hen instaat.Gedetineerden die
"bloed aan hun handen hebben" komen
niet voor vrijlating in aanmerking.

De Amerikanen houden naar schatting
9000 Irakezen gevangen.Amerikaanse
troepen arresteerden vandaag nog 80
opstandelingen,nadat in Kirkuk een
Amerikaanse militair was doodgeschoten

Hoe kun je gevangen zonder dat ze al veroordeelt zijn eigenlijk amnestie verlenen?
pi_16060318
quote:
Amerikaanse wapenspeurders weg uit Irak'

Uitgegeven: 8 januari 2004 09:09

NEW YORK - De Amerikaanse regering heeft in alle stilte een team van vierhonderd wapenspeurders uit Irak teruggetrokken. Het team, dat opdracht had het land af te zoeken naar illegale wapens, is er niet in geslaagd iets substantieels te vinden. Dit meldde de krant The New York Times donderdag.

Bronnen van de krant binnen de Amerikaanse strijdkrachten beschouwen de terugtrekking als een teken dat de regering niet langer verwacht geheime bergplaatsen van chemische en biologische wapens aan te treffen.

Het vermeende bezit van massavernietigingswapens door Irak was een belangrijke reden voor de oorlog tegen Irak, die in maart begon

Belangrijkse reden 1 voor de aanval op irak is dus naar alle waarschijnlijkheid niet meer hard te maken door de VS.

Ik ben benieuwd hoe op dit bericht in engeland gereageerd gaat worden. Blair blijft nog steeds ovlhouden dat ze wat gaan vinden

Moderator donderdag 8 januari 2004 @ 12:54:19 #180
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_16064613
quote:
Op woensdag 7 januari 2004 17:47 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Hoe kun je gevangen zonder dat ze al veroordeelt zijn eigenlijk amnestie verlenen?

door ze niet te veroordelen?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_16064880
quote:
Op donderdag 8 januari 2004 12:54 schreef sp3c het volgende:
door ze niet te veroordelen?
In een normale rechtstaat zouden dat dan ten onrechte opgepakte mensen zijn.
  Moderator donderdag 8 januari 2004 @ 13:11:59 #182
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_16065300
quote:
Op donderdag 8 januari 2004 13:01 schreef Basp1 het volgende:

[..]

In een normale rechtstaat zouden dat dan ten onrechte opgepakte mensen zijn.

tenzij ze amnestie krijgen
pi_16065386
Weer dode en gewonden:
quote:
Iraq mortar fire kills US soldier
The United States military in Iraq says a mortar attack on a base west of the capital Baghdad has killed one of its soldiers and wounded 34.

Six mortar rounds were fired at the Logistical Base Seitz, the military said in a statement.

The soldiers were mainly from the Third Corps Support Command.

The Pentagon has reported the deaths of 346 American service personnel in Iraq since 1 May, when President George W Bush declared major combat over.

The mortars, fired at about 1845 (1545 GMT), hit "a living area where they have their sleeping quarters," a military spokesman said.

bron
  Moderator donderdag 8 januari 2004 @ 13:18:58 #184
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_16065533
hebben de Amerikanen mortieropsporingsradars e.d. bij zich?
  † In Memoriam † donderdag 8 januari 2004 @ 13:33:07 #185
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_16065962
U.S. military helicopter crashes in Fallujah, Iraq, coalition officials say. Details soon.
pi_16066044
quote:
Op donderdag 8 januari 2004 13:33 schreef NorthernStar het volgende:
U.S. military helicopter crashes in Fallujah, Iraq, coalition officials say. Details soon.
Acht doden, meldt BBC.
  † In Memoriam † donderdag 8 januari 2004 @ 13:40:32 #187
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_16066203
quote:
Op donderdag 8 januari 2004 13:35 schreef Monidique het volgende:

[..]

Acht doden, meldt BBC.

Ongeluk of uit de lucht geschoten?
  Moderator donderdag 8 januari 2004 @ 13:41:30 #188
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_16066234
over het algemeen zijn die uit de lucht geschoten heli's ook ongelukken ... zou niet mogen gebeuren iig
pi_16075980
quote:
Op donderdag 8 januari 2004 13:18 schreef sp3c het volgende:
hebben de Amerikanen mortieropsporingsradars e.d. bij zich?
Nou, de Nederlanders waren in Kosovo hartstikke welkom omdat wij die dingen wel hebben ( zowieso als een van de weinige landen in de wereld heb ik begrepen ).
Ik denk dus van niet ( in ieder geval niet op elke basis ).
Untill I awake - / - Elu Elensar
pi_16085489
Oei!
quote:
Big U.S. Jet, Hit by Groundfire, Lands Safely in Iraq

WASHINGTON (Reuters) - A big U.S. Air Force C-5 cargo jet carrying 63 passengers and crew was hit by ground fire in Iraq on Thursday and made a safe emergency landing following an explosion in one of its four engines, the military said.
"A C-5 Galaxy outbound from Baghdad International Airport declared an in-flight emergency at 6:20 a.m. Baghdad time due to an explosion in the number four engine. The aircraft immediately returned to the airport and landed safely," the U.S. Air Mobility Command said.

"Initial reports indicate the incident is the result of hostile action from the ground, but the type of weapon and other details are unknown," the mobility command said in a statement from Scott Air Force Base in Illinois.

Another military official in Washington earlier told Reuters that a missile was believed to have struck the aircraft.

None of the 11 crew members and 52 other military personnel aboard the four-engine C-5 Galaxy were injured, the mobility command said, adding that a team of military experts had been dispatched from Europe to investigate the incident.

The plane was assigned to the 22nd Airlift Squadron out of Travis Air Force Base in California, the mobility command said.

Also Thursday, a U.S. Black Hawk helicopter crashed in Iraq, killing all nine aboard, but it was not clear if it had been shot down.

Guerrillas have brought down several helicopters in Iraq. Thursday's was the deadliest helicopter incident for the U.S. occupation forces since Nov. 15, when two Black Hawks collided under fire in Mosul, killing 17 soldiers.

Reuters.com
  Moderator vrijdag 9 januari 2004 @ 11:53:15 #191
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_16096704
quote:
Op donderdag 8 januari 2004 18:03 schreef Strijder het volgende:

[..]

Nou, de Nederlanders waren in Kosovo hartstikke welkom omdat wij die dingen wel hebben ( zowieso als een van de weinige landen in de wereld heb ik begrepen ).
Ik denk dus van niet ( in ieder geval niet op elke basis ).

volgens mij zijn er geen mortieropsporingsradars (of grondtroepen for that matter) vanuit Nederland naar Kosovo gegaan maar daar ben ik niet helemaal zeker van.

zou knullig zijn als dergelijke apparatuur niet voorradig is daar die dingen hebben zich bij ISAF toch wel bewezen tegen dergelijke aanvallen (je weet waar het projectiel land en waarvandaan hij is afgeschoten voordat hij inslaat).

Als er op de Nederlandse base wordt geschoten strax zullen ze ook wel die kant op gaan

vrijdag 9 januari 2004 @ 19:35:48 #192
50671 Strijder
In Extremis
pi_16110064
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 11:53 schreef sp3c het volgende:

[..]

volgens mij zijn er geen mortieropsporingsradars (of grondtroepen for that matter) vanuit Nederland naar Kosovo gegaan maar daar ben ik niet helemaal zeker van.

zou knullig zijn als dergelijke apparatuur niet voorradig is daar die dingen hebben zich bij ISAF toch wel bewezen tegen dergelijke aanvallen (je weet waar het projectiel land en waarvandaan hij is afgeschoten voordat hij inslaat).

Als er op de Nederlandse base wordt geschoten strax zullen ze ook wel die kant op gaan

Weet het niet zeker, was ergens in Joegoslavië ( en heb nu geen tijd om het op te zoeken ).
Maar het schijnt vrij hoogwaardige apparatuur te zijn ( dus duur, en daarom lijkt het mij sterk dat er veel van zijn en dat ze goed verspreid zijn ).
In ieder geval, als je met 1 of 2 ( of meer ) van die kleinere mortieren komt ( het draagbare model ), dan wordt het nut van zo'n radar al kleiner vermoed ik. Net zo als met die anti-vliegtuigraketten die je op de schouder draagt. Je bent te mobiel om te worden opgespoord, en door diezelfde mobiliteit kan je wel overal schieten.
Untill I awake - / - Elu Elensar
  Moderator vrijdag 9 januari 2004 @ 20:09:17 #193
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_16111071
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 19:35 schreef Strijder het volgende:

[..]

Weet het niet zeker, was ergens in Joegoslavië ( en heb nu geen tijd om het op te zoeken ).
Maar het schijnt vrij hoogwaardige apparatuur te zijn ( dus duur, en daarom lijkt het mij sterk dat er veel van zijn en dat ze goed verspreid zijn ).
In ieder geval, als je met 1 of 2 ( of meer ) van die kleinere mortieren komt ( het draagbare model ), dan wordt het nut van zo'n radar al kleiner vermoed ik. Net zo als met die anti-vliegtuigraketten die je op de schouder draagt. Je bent te mobiel om te worden opgespoord, en door diezelfde mobiliteit kan je wel overal schieten.

nou ik weet dat ze in Bosnië zijn gebruikt tegen de Serviers maar dat is 10 jaar geleden dus die zouden nu toch wel wat meer voorradig mogen zijn.

die zaten met mortieren van het korps mariniers op een heuvel en het moment dat er geschoten werd, en dan dus niet 1 of 2 mortieren maar een hele batterij tegelijk, werd het vuur beantwoord.
Het maakt in principe niet uit met hoeveel projectielen (kogels kan die ook 'opsporen') aangezien het verder geen tegenvuur geeft, hij registreert enkel wat er gebeurt.

ik meen me vaag te herinneren dat tijdens de gevechten rond Basra de Britten een paar van die dingen hadden ingezet om een opstand te ondersteunen en artillerie in de stad uit te schakelen ... nu was die opsttand fake dus weet ik niet wat hier waar van is, kan het me ook niet zo goed meer herinneren ook

pi_16111632
Filmpje van een mortierbeschieting in Afghanistan inclusief tegenvuur.

http://oregonstate.edu/~voilsb/media/Afghanistan.mpg

pi_16113178
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 20:30 schreef CeeJee het volgende:
Filmpje van een mortierbeschieting in Afghanistan inclusief tegenvuur.

http://oregonstate.edu/~voilsb/media/Afghanistan.mpg

Verkeerde topic, maar wel een gaaf filmpje. Waar haal je dat vandaan?
pi_16122515
quote:
'Koerden houden autonomie in Noord-Irak'
ANP

BAGDAD - De Koerden behouden het recht op zelfbestuur in zeker drie autonome provincies in het noorden van Irak. De Iraakse regeringsraad heeft ingestemd met een federale structuur voor het land en zal dit vastleggen in de 'interim-grondwet' die de raad nu opstelt. Dit heeft een Koerdisch lid van de regeringsraad, Dara Nurradin, vrijdag gezegd.

Over het gezag over drie andere provincies zijn de Koerden nog in onderhandeling, aldus Nurradin. In de regeringsraad is de afgelopen weken onenigheid ontstaan over de autonomie die de Koerden in het noorden opeisen. Nurradin liet weten dat sommige leden van de regeringsraad hadden gewild dat de kwestie niet in de 'tijdelijke' grondwet zou worden vastgelegd en pas na de machtsoverdracht van de Amerikanen zou worden geregeld. Maar de vijf Koerdische leden van de raad weigerden afstand te doen van de eis en blijken nu de zaak te hebben beslist.
Het is de bedoeling dat de regeringsraad de komende weken een interim-grondwet opstelt, als voorloper van een definitieve constitutie die pas na de machtsoverdracht in juni zal worden opgemaakt. Nurradin verklaarde vrijdag dat de Koerden bij het opstellen van de definitieve grondwet 'met niets minder genoegen zullen nemen dan met wat er nu wordt vastgelegd, en waarschijnlijk ook meer zullen vragen'.

De drie provincies die nu zeker onder de Koerdische autonomie gaan vallen, zijn Sulaimaniyah, Dohuk en Arbil. Over de provincies Diyala, Nineveh en de olierijke Tamim zal pas in 2005 een beslissing worden genomen. Nurradin verklaarde dat de Koerden Kirkuk, de belangrijkste stad van Tamim, als hoofdstad van hun gebied zullen opeisen.

Buurlanden van Irak, met name Syrië en Turkije, hebben eerder bezwaar geuit tegen een federale opdeling van Irak. Deze landen zijn vooral gekant tegen de vorming van een Koerdisch autonoom gebied.

de Volkskrant
quote:
Zending in Irak komt nauwelijks op gang

van onze redactie kerk

BARNEVELD - Van allerlei grootse plannen van zendingsorganisaties om het evangelie te gaan verkondigen in Irak, komt vooralsnog weinig terecht. In tegenstelling tot hun verwachtingen is het sinds de val van Saddam Hussein juist moeilijker geworden om in Irak zending te bedrijven.
...

zie verder het Nederlands Dagblad

[Dit bericht is gewijzigd door zakjapannertje op 10-01-2004 10:40]

Moderator zaterdag 10 januari 2004 @ 12:25:44 #197
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_16124468
je zou toch denken dat er daar genoeg religieuze fanatiekelingen in dat land zijn
pi_16130485
Ìk kan melden dat ik honger heb en dat die helikopter inderdaad was shot down.
pi_16131080
quote:
The Bush Administration began laying plans for an invasion of Iraq including the use of American troops within days of President Bush's inauguration in January of 2001, not eight months later after the 9/11 attacks as has been previously reported. That is what former Treasury Secretary Paul O'Neill says in his first interview about his time as a White House insider. O'Neill talks to Lesley Stahl in the interview, to be broadcast on 60 MINUTES Sunday, Jan. 11 (7:00-8:00 PM, ET/PT) on the CBS Television Network.
Niet echt nieuws, natuurlijk.
pi_16136666
De Denen beweren chemische wapens te hebben gevonden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')