alvast bedankt!!!!
quote:weet dat het een digital corner nerd opmerking is maar: www.google.nl
Op vrijdag 12 december 2003 18:40 schreef Iv-0 het volgende:
hooi mensen,
ik zit in 6vwo en moet nu een profielwerkstuk maken *gaap*
het moet gaan over nu-metal, heeft er iemand interessante sites met informatie voor me? of heeft iemand een werkstuk liggen dat ik deels kan gebruiken???alvast bedankt!!!!
quote:Luie aap! Vroeger gingen we eerst naar de bibliotheek alvorens dingen letterlijk uit boekjes aldaar over te schrijven. En nu met Internet hoef je niet eens je luie stoel uit. Probeer het zelf eens te zoeken. Niet zo moeilijk hoor.
hooi mensen,
het moet gaan over nu-metal, heeft er iemand interessante sites met informatie voor me? of heeft iemand een werkstuk liggen dat ik deels kan gebruiken???alvast bedankt!!!!
quote:KoRn ?
Op vrijdag 12 december 2003 18:53 schreef Random_hero het volgende:
Begin maar met Deftones
quote:en eindig met scars of life.
Begin maar met Deftones
Ik heb net zelf mijn profielwerkstuk over metal afgerond en mijn stukje over nu-metal was net iets meer dan een halve bladzijde.. Ok, en hier en daar nog wat verwijzingen naar nu-metal, maar.. Hoe denk jij een heel werkstuk in elkaar te knutselen over een subgenre dat bovendien door de aanhangers van de rest van dat genre is verworpen?
Met een goede hoofdvraag kom je misschien nog wel ergens, kan je muziek met maatschappijleer combineren, net zoals ik heb gedaan, maar ik ben bang dat dat net wat meer interesse en inzet vereist dan jij lijkt te hebben...
Doe je het werkstuk samen of alleen? Hoe ben je op het onderwerp gekomen? Heb je er ook maar enige interesse voor?
quote:Ik zei dat je weinig interesse scheen te hebben. Was niet zo moeilijk af te leiden door die *gaap* van je.
Op zaterdag 13 december 2003 10:41 schreef Iv-0 het volgende:
hoe denk je iemand te kennen op 5 zinnen....
Verder kom je hier zonder hoofdvraag en vraag je ons om bronnen te geven terwijl je die zonder moeite zelf kan opzoeken. Je vraagt zelfs of je van iemand een deel van een werkstuk kan overnemen. Dat getuigt van weinig inzet.
Ik meen verder niets over je te weten, gerustgesteld?
quote:offtopic:
Op vrijdag 12 december 2003 22:23 schreef Black_Tulip het volgende:
Hoeveel weet je eigenlijk zelf van het onderwerp? En geen onbelangrijke vraag, wat weet je van metal?Ik heb net zelf mijn profielwerkstuk over metal afgerond en mijn stukje over nu-metal was net iets meer dan een halve bladzijde.. Ok, en hier en daar nog wat verwijzingen naar nu-metal, maar.. Hoe denk jij een heel werkstuk in elkaar te knutselen over een subgenre dat bovendien door de aanhangers van de rest van dat genre is verworpen?
Met een goede hoofdvraag kom je misschien nog wel ergens, kan je muziek met maatschappijleer combineren, net zoals ik heb gedaan, maar ik ben bang dat dat net wat meer interesse en inzet vereist dan jij lijkt te hebben...
Doe je het werkstuk samen of alleen? Hoe ben je op het onderwerp gekomen? Heb je er ook maar enige interesse voor?
quote:Dankje
Op zaterdag 13 december 2003 16:23 schreef Famas het volgende:[..]
offtopic:
ik heb je geen meelte gestuurd wat ik van je werkstuk vond
bij deze dan maar:
twas een mooi werkstuk, leuk om te lezen en ERG uitgebreid...
als dat geen voldoende wordt dan weet ik het ook niet meer
quote:Wat is je hoofdvraag?
hooi mensen,
Wat wil je "onderzoeken"? "Hoe ontstond nu-metal en wat zijn de kenmerken". Das leuk voor een werkstukje, maar veel te simpel en de klein voor een profielwerkstuk. Zou je niet wat anders kiezen?
PROFIELwerkstuk. Dat moet toch gaan over PROFIELvakken? Muziek/maatschappij leer zijn vakken in het vrije/gemeenschappelijk deel van je vakkenpakket.
Je krijgt toch eerst een beoordelingsgesprek waarna door de docent wordt beoordeeld of je verder mag gaan met je werkstuk, of niet? Heb je al gebrainwashed over welke onderwerpen je het binnen nu-metal kunt gaan hebben en of er uberhaupt wel genoeg over te vinden is? Want als er nog geen contact met je docent is geweest, kun je altijd nog van onderwerp wisselen.
[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 13-12-2003 19:34]
quote:nog steeds offtopic:
Op zaterdag 13 december 2003 17:34 schreef Black_Tulip het volgende:[..]
Dankje
Het is ook een voldoende, maar ik had liever een goed gekregen omdat ik me weken lang heb uitgesloofd voor dat werkstuk. Ik kan nog een goed krijgen, met de presentatie, maar ik denk niet dat dat gaat lukken. Er zijn maar drie eindwaarderingen, namelijk een onvoldoende, een voldoende en een goed
Dat vind ik toch wel triest.
quote:Sorry dat ik nu zit te muggenziften, maar het klonk me toch wel heeel bizar in de oren... Het is gebrainstormd hoor, brainwashen is wat anders haha....
Op zaterdag 13 december 2003 19:27 schreef Yokozuna het volgende:[..]eb je al gebrainwashed over welke onderwerpen je het binnen nu-metal kunt gaan hebben
Dat kom je o.a. in religie tegen
quote:Ik vind van niet... maar ja, zal er toch genoegen mee moeten nemen...
Op zaterdag 13 december 2003 20:30 schreef Famas het volgende:[..]
nog steeds offtopic:
oh ja...die 3 eindwaarderingen...2e fase stylehmm...had wel een goed verdient...maja...een 'voldoende' is ook voldoende...maja...
Ik bereid me al op het ergste voor
quote:Ik heb er zeker langer dan 40 uur aan gewerkt. En het is inderdaad wel triest dat het niet op je eindlijst komt te staan voor de vakken waar het mee te maken heeft, maar ik zou ook niet weten hoe je een onvoldoende, voldoende of goed kunt laten meerekenen in een systeem van cijfers.
Op zaterdag 13 december 2003 20:36 schreef Yokozuna het volgende:
Echt triest dat profielwerkstuk. Ok, die 40 uur werk je er waarschijnlijk toch niet aan, maar je werkt er toch een behoorlijk tijd aan. Stel dat je een goed punt haalt, dan wordt het toch NIET meegerekend op je eindlijst voor het vak waar het het meest betrekking op heeft.Dat vind ik toch wel triest.
Het is toch belachelijk eigenlijk. Voor een miezerig so'tje van 10 vragen kan je een 7,9 halen en voor zo'n profielwerkstuk (waar ik dus echt keihard en keilang aan gewerkt heb) zijn er maar drie waarderingen..
quote:Hehe, ging even iets fout in m'n grijze massa
Op zaterdag 13 december 2003 22:46 schreef Black_Tulip het volgende:
Sorry dat ik nu zit te muggenziften, maar het klonk me toch wel heeel bizar in de oren... Het is gebrainstormd hoor, brainwashen is wat anders haha....Dat kom je o.a. in religie tegen
quote:Achja 2e fase he, tis gewoon 3x nix. Niets 2e fase test op enkele scholen, nee gewoon meteen de rotzooi bij alle scholen doorvoeren en ondertussen elk jaar nog wat wijzigen van de poep de ze ons aansmeren.
Het is toch belachelijk eigenlijk. Voor een miezerig so'tje van 10 vragen kan je een 7,9 halen en voor zo'n profielwerkstuk (waar ik dus echt keihard en keilang aan gewerkt heb) zijn er maar drie waarderingen..
quote:Precies, afschaffen die troep! *gaat in protest* Of toch maar niet. Zoveel zin heeft het toch niet meer, ik zit in 6VWO
Op zondag 14 december 2003 01:14 schreef Yokozuna het volgende:[..]Achja 2e fase he, tis gewoon 3x nix. Niets 2e fase test op enkele scholen, nee gewoon meteen de rotzooi bij alle scholen doorvoeren en ondertussen elk jaar nog wat wijzigen van de poep de ze ons aansmeren.
quote:sepultura's Roots
Op vrijdag 12 december 2003 18:53 schreef Random_hero het volgende:
Begin maar met Deftones
quote:*mee eens is*
Op zondag 14 december 2003 17:12 schreef Rnej het volgende:
nu metal.. bahbeter doe je t over metallica ofzo
of pantera
nu-metal is 90% bagger
quote:Metallica is ook Nu Metal.
Op zondag 14 december 2003 17:12 schreef Rnej het volgende:
nu metal.. bahbeter doe je t over metallica ofzo
of pantera
nu-metal is 90% bagger
quote:Maar is het niet altijd geweest.
Op zondag 14 december 2003 18:36 schreef OphiOn het volgende:[..]
Metallica is ook Nu Metal.
quote:Korn - Korn
Op zondag 14 december 2003 12:48 schreef i_defy het volgende:[..]
sepultura's Roots
quote:
Op zondag 14 december 2003 18:38 schreef U.F.O het volgende:[..]
Maar is het niet altijd geweest.
quote:
St. Anger is erger dan nu-metal..
quote:er wordt niet in gerapt en er zitten nog steeds trashriffs in
luister maar ns naar sweet amber.. dat is gewoon lekker trash or...
alleen omdat ze met omlaaggestemde gitaren spelen is t nog geen nu metal....
quote:St. Anger is zeker trash metal. Daar heb je gelijk in.
Op woensdag 17 december 2003 01:23 schreef Rnej het volgende:[..]
er wordt niet in gerapt en er zitten nog steeds trashriffs in
luister maar ns naar sweet amber.. dat is gewoon lekker trash or...
Maar voor THRASH metal luister ik toch liever naar Dyers Eve dan Sweet Amber
quote:Er zit een nummer wat Limp Bizkit zo zou kunnen gebruiken, in St. Anger zitten ook stukken die verdacht veel op Slipknot lijken. Er staan zeker een aantal nu-metal nummers op de cd, maar om te zeggen "Metallica is nu-metal" das gewoon onzin.
Op woensdag 17 december 2003 01:23 schreef Rnej het volgende:er wordt niet in gerapt en er zitten nog steeds trashriffs inluister maar ns naar sweet amber.. dat is gewoon lekker trash or...
quote:Wa, troepmetal ?
St. Anger is zeker trash metal. Daar heb je gelijk in.
[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 17-12-2003 17:30]
quote:Er worden heel veel bands nu-metal genoemd die eigenlijk niks met nu-metal te maken hebben. System of a Down bijvoorbeeld.
Op woensdag 17 december 2003 17:25 schreef Yokozuna het volgende:[..]
Er zit een nummer wat Limb Bizkit zo zou kunnen gebruiken, in St. Anger zitten ook stukken die verdacht veel op Slipknot lijken. Er staan zeker een aantal nu-metal nummers op de cd, maar om te zeggen "Metallica is nu-metal" das gewoon onzin.
Korn gebruikt ook niet echt rap, Limp Bizkit wel.
quote:Nou heb ik beide bands gelukkig lang niet meer gehoord, want het komt me m'n strot uit. Maar ik vond het altijd best vergelijkbaar. Natuurlijk zijn er veel verschillen, maar dat is normaal (en wenselijk). Korn heeft trouwens wel e.e.a. met rap, als ik me niet vergis (minimaal 1 nummer, maar ik dacht dat het er meer waren).
Op woensdag 17 december 2003 17:30 schreef Yokozuna het volgende:
Ik vind Limp Bizkit compleet anders klinken als Korn, veel meer op groove gericht, in plaats van spooky shit.Korn gebruikt ook niet echt rap, Limp Bizkit wel.
quote:ze liggen dichtbij genoeg om in hetzelfde genre te komen. Er zijn ook mensen die wagner en bach allebei klassieke noemen...
Op woensdag 17 december 2003 17:30 schreef Yokozuna het volgende:
Ik vind Limp Bizkit compleet anders klinken als Korn, veel meer op groove gericht, in plaats van spooky shit.Korn gebruikt ook niet echt rap, Limp Bizkit wel.
bij korn wordt trtrouwens ook vrijv eel gerapt, en genre namen geven ook niet puur muzikaal gezien iets aan (kijk maar naar grunge en oudere namen als renaissence, barok etc) maar ook iets van een bepaalde 'lifestyle' en op dat gebied liggen korn en limp bizkit extreem bij elkaar.
quote:Ik zeg ook niet dat ze in een ander genre spelen, maar Korn en Limp Bizkit lijken kwa muziek niet zóveel op elkaar dat de ene band de andere overbodig maakt. Daat gaat het om vind ik, kan mij het rukken dat ze in hetzelfde genre spelen.
ze liggen dichtbij genoeg om in hetzelfde genre te komen
Maargoed, het ging over het profielwerkstuk. Is topicstarter daar nog in gevorderd? Als je een topic met een probleem opent, vind ik dat je de rest wel een beetje mag informeren of je al iets bent opgeschoten.
quote:Ik vind beide bands trouwens best overbodig.
Op woensdag 17 december 2003 18:28 schreef Yokozuna het volgende:[..]
Ik zeg ook niet dat ze in een ander genre spelen, maar Korn en Limp Bizkit lijken kwa muziek niet zóveel op elkaar dat de ene band de andere overbodig maakt. Daat gaat het om vind ik, kan mij het rukken dat ze in hetzelfde genre spelen.
quote:Daar gaat het in mijn ogen al niet meer over sinds TS zich niet meer in zijn topic laat zien. Nou ja, eigenlijk was het al een kansloos topic sinds de openingspost.
Maargoed, het ging over het profielwerkstuk. Is topicstarter daar nog in gevorderd? Als je een topic met een probleem opent, vind ik dat je de rest wel een beetje mag informeren of je al iets bent opgeschoten.
quote:Precies...
Op woensdag 17 december 2003 17:25 schreef Yokozuna het volgende:
Wa, troepmetal ?
I've got a suggestion to keep you all occupied
Learn to spell... Learn to spell...
*is benieuwd wie hier door heeft over welk nummer het gaat*
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |