Spelregels:
U bevindt zich in het vermaarde Raad Je Plaatje Topic. Hier kunnen platen en afbeeldingen van historische en moderne markante figuren en gebeurtenissen geplaatst worden, waarna het de bedoeling is dat men Raad wat de plaat is. Makkelijk nietwaar? Juist, heel makkelijk.
Om dit alles enigzins in goede banen te leiden zijn er enkele simpele doch uiterst noodzakelijke zaken die u in acht dient te nemen.
Do's:
*Plaats gaarne u plaat met behulp van Picserver. Op deze manier kan men niet (onopzettelijk natuurlijk ) tijdens het quoten, de URL van de plaat zien en daarmee de kat uit de zak laten. Hernoem het plaatje ook als u het opslaat op picserver.
*Het gebruik van Mighty Google is toegestaan, maar probeer aan de hand van snode vraagstellingen eerst zover mogelijk te komen.
*Een opgave tegelijkertijd gaarne. Voorkomt een hoop verwarring.
*De persoon die de voorgaande opgave geraden heeft is in principe aan slag. Dit is geen strikte regel maar is wel makkelijk. Heb je een mooie plaat die je graag wil delen, vraag dan netjes of je voor mag piepen.
*In RJP zal je als eerste opvallen dat wij schoon en proper taalgebruik jegens eenander betrachten. De een vindt dit oudbollig en stoffig, de ander doet zijn spreekwoordelijke duit in het zakje. Mijn advies aan uw allen luidt: Van net taalgebruik is nog nooit iemand dood gegaan, dus doe vooral mee en wellicht steek je wat op !
Dont's:
*Niet spieken !
Have Fun !!
Voorgaande topic:
Raad je Plaatje deel 118
* Openstaande Plaat
quote:Het is niet :
Op vrijdag 12 december 2003 14:35 schreef Bimmel het volgende:
Clovis
William the Conquerer
halfverzonnen figuur als Uther Pendragon
Cuneglasus
Riothamus
Eadgar
[Dit bericht is gewijzigd door Bimmel op 12-12-2003 17:26]
edit typo.
quote:Boe !
Op vrijdag 12 december 2003 16:06 schreef Alecks het volgende:
Dan is het denk ik toch de eerste die de engelsen verenigt: Aelfrededit typo.
Nee, het is duidelijk tijd voor een hint.
Meneer was heerser van het grootste rijk in Engeland, Mercia genaamd.
quote:Zover waren we al: rex merciorum...
Op vrijdag 12 december 2003 16:08 schreef Bimmel het volgende:[..]
Boe !
Nee, het is duidelijk tijd voor een hint.
Meneer was heerser van het grootste rijk in Engeland, Mercia genaamd.
Meneer legde een "dijk" aan om de woestelingen in het westen tegen te houden. Deze aardwal draagt heden ten dage nog zijn naam.
quote:Volgens mij wel. Hij leefde in de 8e eeuw na Chr.
Op vrijdag 12 december 2003 16:54 schreef Alecks het volgende:
is de afbeelding uit de periode waarin hij leefde? M.a.w. klopt de afbeelding van zijn uitrusting? Of is dit een afbeelding uit een latere tijd?
quote:Als ik van de oude stempel zou zijn zou ik zeggen:
Op vrijdag 12 december 2003 16:56 schreef Alecks het volgende:
Dan is het Offa!
En in het Haags zeggen we :
"Klasse Gozâh, die zit !"
En over zijn dijk/wall... waarschijnlijk is die iets ouder... http://www.wansdyke21.org.uk/wansdyke/wanart/matthews2.htm
[Dit bericht is gewijzigd door Alecks op 12-12-2003 17:06]
quote:Kijk...weer wat geleerd. Dank !
Op vrijdag 12 december 2003 17:03 schreef Alecks het volgende:
Ik heb even geen plaatje.En over zijn dijk/wall... waarschijnlijk is die iets ouder... http://www.wansdyke21.org.uk/wansdyke/wanart/matthews2.htm
quote:Waaruit maar weer blijkt hoe meer dan terecht de Hiërogliefen Award naar Beeer gaat.
Op vrijdag 12 december 2003 21:02 schreef beeer het volgende:
Hmz. Kutregels. [afbeelding]
En die mandarijn, draagt hij zijn carnavalsonderscheiding met trots? Of betreft het toch een zelfuitgereikte medalje?
meneer is gedecoreerd ongetwijfeld, iig met pauwveren en ik denk dat deze medaille ook een blijk van waardering was van bepaalde personen, de persoon had redenen om trots te zijn (dus) ook iig, hij was ook een overheidsambtenaar, maar ook oa lid van de regering geweest
quote:voor een dynastie gediend, overal in China opgetreden, hij was in het begin onderkoning, hijzelf komt uit het oosten van China, uit de stad Hofei of nu beter bekend als Hefei
Op maandag 15 december 2003 10:05 schreef pro_jeex het volgende:
Uit 1 of andere dynastieNoorden van China?
quote:Zhang Liao
Op maandag 15 december 2003 10:11 schreef zakjapannertje het volgende:[..]
voor een dynastie gediend, overal in China opgetreden, hij was in het begin onderkoning, hijzelf komt uit het oosten van China, uit de stad Hofei of nu beter bekend als Hefei
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |