Mijn zege heeft hij, doen we gewoon een ruil en krijgen wij Jol.quote:Op zondag 2 september 2007 11:16 schreef BliksemSchigt het volgende:
Nu weer genoemd als opvolger van Jol bij Tottenham.
quote:Op zondag 2 september 2007 11:16 schreef BliksemSchigt het volgende:
Nu weer genoemd als opvolger van Jol bij Tottenham.
quote:Mourinho zegt af, Koeman nu bovenaan lijst Valencia'
31 oktober 2007
Valencia kan twee namen van haar lijstje met potentiële opvolgers voor de ontslagen coach Quique Sanchez Flores schrappen. Volgens de Spaanse krant Marca hebben Jose Mourinho en Fabio Capello 'nee' gezegd tegen de club.
Door de afzeggingen van beide trainers, worden de geruchten over Ronald Koeman steeds hardnekkiger. Naar verluidt staat de coach van PSV, die er zelf nooit een geheim van gemaakt heeft dolgraag eens een Spaanse topclub te trainen, nu zelfs helemaal bovenaan het verlanglijstje van Valencia. Ook Marcello Lippi, de man die Italië vorig jaar naar de wereldtitel leidde, wordt genoemd als kandidaat.
Valencia staat momenteel vierde in de Spaanse Primera Division.
quote:
'Ronald Koeman is (nu) Valencia's favoriet'
31/10/2007 10:04
Het gespeculeer over wie de nieuwe coach van Valencia moet worden, is in volle gang. Zoals vrijwel altijd als er een plek op de bank vrijkomt in Spanje, staat Ronald Koeman op het lijstje met kandidaten.
De Spaanse sportkranten beschouwen de huidige trainer van PSV inmiddels als favoriet. Marca zegt dat Koeman gestegen is naar nummer één omdat José Mourinho, Fabio Capello, Marcello Lippi en Luiz Felipe Scolari om uiteenlopende redenen niet willen.
AS denkt te weten dat Koeman vanaf het begin al de hoogste prioriteit heeft. Valencia zou in het geheim zelfs al in gesprek zijn. De Madrileense sportkrant meldt dat Koeman in een Amsterdams hotel al gesproken heeft met de clubleiding.
Het grote struikelblok zou PSV zijn. Koeman heeft nog een contract tot aan het einde van het huidige seizoen en de Eindhovenaren willen in januari praten over contractverlenging. Valencia moet dus betalen als het Koeman wil weglokken bij de Nederlandse koploper.
Valencia ontsloeg Quique Sánchez Flores zondagnacht na de 3-0 nederlaag bij Sevilla. Van de laatste vijf duels verloor de huidige nummer drie van de Primera División er vier: tegen Sevilla, Rosenborg BK, Espanyol en Chelsea.
quote:'Ronald Koeman per direct naar Valencia'
31 oktober 2007
Na Ajax, moet ook PSV plotseling op zoek naar een nieuwe trainer. Ronald Koeman stapt per direct over naar Valencia, zo meldt de Spaanse krant AS. PSV wil het nieuws niet bevestigen, maar heeft voor vanavond een persconferentie belegd.
Volgens de doorgaans goed geïnformeerde krant tekent Koeman een contract voor 2,5 jaar bij de Spaanse topclub. De verbintenis van Koeman bij PSV liep tot het eind van dit seizoen. Hierdoor was Koeman trainer van Vitesse, Ajax en Benfica. Bij Valencia volgt hij Quique Sanchez Flores op, die eerder deze week vertrok.
Direct na het ontslag van Sanchez Flores werd Koeman genoemd als kandidaat-opvolger, evenals Jose Mourinho en Fabio Capello. Toen de Portugees en de Italiaan afzegden, kwam Koeman bovenaan het lijstje te staan.
quote:'Met Valencia is Koemans komst naar Barça verkeken'
Barça-watcher Eric Castien bericht voor Sportweek wekelijks, onder het motto ‘FC Barcelona: meer dan een club’, vanuit de Catalaanse hoofdstad.
Het gesprek van de dag? Lastig kiezen. Rijkaard heeft tegen Betis Sevilla zijn honderdste overwinning als Barça-trainer geboekt, Ronaldinho snoerde met twee rake vrije trappen de critici de mond en Bernd Schuster ziet een Catalaans complot als oorzaak van de nederlaag tegen Sevilla. Stof genoeg.
Zoon van Barcelona
Toch is de gemiddelde Catalaan meer bezig met datgene wat zich zo´n driehonderd kilometer verderop afspeelt. Ronald Koeman, zoon van Barcelona, is trainer geworden van Valencia. Verraad, vreemdgaan en teleurstelling vechten om voorrang in de gedachtenwereld van de socios.
Op een bankje aan de rand van de Oude haven nemen Joan Navarro en Leo Zalsman wekelijks het weekend door. Als het weer het toelaat altijd op hetzelfde bankje, nabij het standbeeld van Columbus. De geboren Catalaan en Groninger zijn beiden tachtig jaar en sinds 1974 vrienden. Het voetbal heeft ze samengebracht en houdt hen bij elkaar. Zelf voetballen lukt al tijden niet meer, maar het bezoeken van wedstrijden des te meer. Samen waren ze in Londen toen Koeman met een verwoestend schot de Europa Cup naar Barcelona schoot. Sneeuwvlokje kon voor eeuwig niks meer verkeerd doen. En dan ineens blijkt eeuwig maar vijftien jaar te duren.
‘Wie meer betaalt, krijgt Koemans handtekening’
“Het gekke is, we hebben het eigenlijk altijd al geweten. Ronald is een aardige jongen met een grote staat van dienst voor FC Barcelona. Aan de andere kant zie ik hem als trainer van de een naar de ander fladderen. Wie meer betaalt, krijgt zijn handtekening.”
Navarro zucht nog maar eens. Zalsman, met de armen krampachtig over elkaar: “De Koemannetjes zijn Groningers. Ronald is van het slag dat eerst aan zichzelf denkt en vervolgens pas aan anderen. Zo was hij in het veld, zo is hij nu als trainer. Hij is handig genoeg om te zien wanneer hij ergens heen moet gaan of juist moet vetrekkken. Alles voor de BV Ronald Koeman.”
‘Cruijff vindt Koeman niet geschikt als trainer’
“Toch vind ik het in dat opzicht niet handig dat hij dan Valencia gaat trainen. Lijkt me niet slim als hij echt ooit weer bij FC Barcelona wil werken.”
“Ik vraag me af of hij dat echt zo graag wil. De Spaanse zon schijnt ook in Valencia en lekker eten kan hij daar ook. Ronald is een Koeman, geen clubman. En Johan Cruijff vindt hem niet geschikt als trainer. Te verdedigend ingesteld.”
“Dat betwijfel ik. Ronald was per slot van rekening onderdeel van het Dream Team!”, sputtert Navarro tegen.
“Als trainer denkt hij defensief, hij is pragmatisch. Net als in de keuzes van zijn clubs. Koeman heeft geen idealen, maar denkt in termen van geld, succes, macht en status.”
“Ik vind het doodzonde. Mocht mister Frank ooit vertrekken, dan had ik in hem de ideale opvolger gezien.”
“Schrijf dat maar op je buik. Met zijn keuze voor Valencia is Ronalds komst naar Barça verkeken.”
Zalsman staart over het water, zijn vriend heeft moeite de nostalgische gevoelens vanuit 1992 te onderdrukken. De vrije trap tegen Sampdoria wordt herhaaldelijk afgespeeld in de hoofden van de twee teleurgestelde wijze mannen. De Catalanen hádden een speciaal plekje in hun hart voor Ronald Koeman. Het is aan de Valencia-trainer om dat te heroveren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |