Dat is echt niet alleen in Amsterdam hoor. Ik hoor over v. Marwijk ook iets meer negatieve geluiden dan 2 jaar geleden...quote:Op maandag 8 maart 2004 17:58 schreef FrankyMcG het volgende:
Maar ja, in a'dam ben je het ene moment bij een gedeelte van de supporters de master, en het andere moment wordt je door diezelfde mensen uitgekotst, en vice versa.
Dat hoor je mij ook niet zeggen!quote:Op maandag 8 maart 2004 18:02 schreef Suijk het volgende:
Dat is echt niet alleen in Amsterdam hoor. Ik hoor over v. Marwijk ook iets meer negatieve geluiden dan 2 jaar geleden...
Ja, het verwachtingspatroon ligt gewoon wat hoger dan bij sommige andere clubs. Zowel voor de trainer als voor de spelers.quote:Op maandag 8 maart 2004 18:06 schreef FrankyMcG het volgende:
[..]
Dat hoor je mij ook niet zeggen!
Maar als ik bijv. zie hoe zo'n Sonck wordt binnengehaald, heel amsterdam heeft al een natte onderbroek voor het seizoen begonnen is. Zo euforisch zijn over de superspits.
En een paar belangrijke CL goals (die uitschakeling niet konden voorkomen) en een handvol HCE goaltjes verder, wordt hij al door meerdere ajacieden volkomen afgebrand.
Maar goed, het gaat hier over Koeman dus maar weer ontopic.........
Eens. Vond het toen al belachelijk dat Adriaanse werd ontslagen. Koeman doet imo niet zo heel veel goeds met ajax. Seizoen afgemaakt van Adriaanse en dubbel gepakt, maar die komt voor mij meer op het conto van Adriaanse (en de grens tegen Utrecht). Die halve finale CL vorig jaar was een incident, nog geen prijs gehaald. Als het meezit haalt Koeman dit jaar zijn eerste prijs met ajax. Als het meezit...quote:Op maandag 8 maart 2004 17:58 schreef FrankyMcG het volgende:
Ik blijf erbij dat de successen die Koeman behaald door Co zijn opgebouwd, alleen werd Co al uitgekotst voor het begon te lopen, de aankopen die Koeman heeft gedaan zijn niet echt om over naar huis te schrijven.
quote:Op maandag 8 maart 2004 17:42 schreef RoBBERtje.Jensen het volgende:
[..]
Eentje maar?
Okee.
Chivu.
![]()
quote:Op maandag 8 maart 2004 17:42 schreef RoBBERtje.Jensen het volgende:
[..]
Eentje maar?
Okee.
Chivu.
![]()
Co heeft niets opgebouwd, lees het topic maar na. Co kan het wel mooi verkopen, waardoor het zo lijkt. Hij claimt zelfs dat hij vdV liet debuteren.quote:Op maandag 8 maart 2004 17:58 schreef FrankyMcG het volgende:
Ik blijf erbij dat de successen die Koeman behaald door Co zijn opgebouwd, alleen werd Co al uitgekotst voor het begon te lopen, de aankopen die Koeman heeft gedaan zijn niet echt om over naar huis te schrijven.
Tegen Celtic speelde ie dramatisch. So what? Dat deden er wel meer die avond.quote:Op maandag 8 maart 2004 19:14 schreef methodmich het volgende:
[..]
Chivu werd door Co als linksback opgesteld tegen Didier Agathe en eruit gelopen. Chivu dekte positioneel dramatisch. Koeman leerde hem dat en maakte hem belangrijk.
Marco heeft alles in zich om een toptrainer te worden, met als belangrijkste eigenschap dat ie verder kijkt dan zijn neus lang is en een mening over structuren en de toekomst van het topvoetbal heeft, hetgeen ontbreekt bij 9 van de 10 huidige trainers.quote:Op dinsdag 9 maart 2004 00:59 schreef Da_Sandman het volgende:
Maar wat heeft Van Basten dan al laten zien als trainer? Ik beschouw Marco als misschien wel de beste voetballer die Nederland ooit heeft voort gebracht, maar is dat een garantie voor een goede trainer? Als San Marco in zijn eerste hele jaar als trainer de kwartfinale CL bereikt, en het volgende seizoen in de eerste ronde wordt uitgeschakeld en daarna zeer pover speelt met zijn Ajax, hoe reageer je dan?
Straks komt er weer een nieuwe trainer (die toch ws. sneller gaat komen dan we denken, koeman blijft niet langquote:Op dinsdag 9 maart 2004 00:45 schreef Da_Sandman het volgende:
Wat een zinloze discussie zeg... Alsof Koeman de man is die de huidige vormcrisis van Ajax vorm heeft gegeven, tuurlijk. Was Ronald niet de man die Ajax een jaar geleden nog door een gelukstreffer van Tomasson de halve finale van de CL net niet bereikte? Of deden de spelers dat toen, en doet de trainer het nu verkeerd omdat het slecht gaat? Kiwoe is weg, en dat merk je. Ik weet zeker dat als trainer én aankopen de tijd krijgen er iets heel erg moois in Amsterdam kan ontstaan. Mits er niet al te veel spelers weggaan, natuurlijk...
De vraag is echter of te danken is aan Koeman. Veel voetballers maken grote sprongen voorwaarts tussen hun 20e en 24e. Ze worden fysiek sterker enze gaan dingen beter zien. Een Heitinga, Maxwell of Sneijder had ook onder een willekeurige andere trainer goed gespeeld.quote:Op dinsdag 9 maart 2004 19:00 schreef methodmich het volgende:
Verder is hij tactisch sterk en zijn zeer veel spelers aantoonbaar beter geworden onder Koeman.
Dat komt omdat al de spelers die jij noeemt nog relatief jong zijn en makkelijk dingen leren, voeg daaraan hun talent toe en ik denk dat ze onder een andere coach ook wel doorgebroken zouden zijnquote:Op dinsdag 9 maart 2004 19:22 schreef methodmich het volgende:
Dat laatste vind ik weer anders. Cruijff wordt met Telstar ook geen kampioen.
Onder Koeman zijn duidelijk beter geworden: Trabelsi, de Jong, Chivu, Pasanen (ondanks dat die het niveau niet heeft), Maxwell, Sneijder, Zlatan. Niet gek.
Onder ome Guus is bij PSV bijvoorbeeld alleen Robben echt beter geworden en Bouma een beetje.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |