abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 31 juli 2004 @ 23:12:52 #176
66113 digitaLL
Dammit guess what
pi_20983158
Het gaat al steeds beter er opent nu ook een burger king
quote:
In Afghanistan is gisteravond sinds de val van het Taliban-regime het eerste fastfood-restaurant geopend. Soldaten en civilisten kunnen op het VS-steunpunt Bagram genieten van frietjes, whoppers en wat Burger King zoal meer te bieden heeft. Het concern opende al eerder een filiaal op de luchthaven van Bagdad in Irak.
Burger King in Afghanistan geopend
It is important to distinguish between a stupid person and a shit head. A stupid person simply can't process the information , a shit head is intelligent but his mind is full of garbage.
pi_20995689
met de registratie loopt het iig vlot nu, alleen zijn er te weinig vrouwen nog geregistreerd denk ik, dat moet ipv 41 procent minstens de helft zijn
quote:
Ongeveer 90 procent Afghaanse electoraat geregistreerd 01-08-2004

KABUL, 1 aug. (AP) - Ongeveer 90 procent van de kiesgerechtigde Afghanen heeft zich laten registreren voor de presidentsverkiezingen van oktober dit jaar. Een woordvoerder van de Verenigde Naties in de Afghaanse hoofdstad Kabul, David Singh, heeft dit zondag bekendgemaakt.

Volgens de VN hebben 8,7 miljoen van naar schatting 9,8 miljoen stemgerechtigden een identiteitskaart ontvangen, aldus Singh. De kaart stelt hen in staat deel te nemen aan de presidentsverkiezingen van 9 oktober, wanneer voor het eerst in Afghanistan rechtstreeks landelijk gestemd zal kunnen worden.

Het aantal Afghanen dat zich ondanks een reeks van aanslagen en antipropaganda heeft laten registreren is onverwachts groot. De VN besloten eerder de aanvankelijk voor juni aangekondigde verkiezingen uit te stellen, omdat de ontwapening van de milities van de verschillende krijgsheren te traag verliep en men bang was voor een mislukking van de registratie. Verkiezingen voor een nieuw parlement zijn verschoven naar volgend voorjaar.

"De deelname is verbazingwekkend", zei Singh. "Er bestond in het begin grote scepsis over dit proces, maar de doelstellingen zijn gehaald."

De hoge registratie is een welkome verrassing voor zittend president Hamid Karzai. Er wordt aangenomen dat hij 22 rivalen zal verslaan en een nieuwe termijn van vijf jaar in de wacht zal slepen. De interim-leider zei in juni nog behoedzaam dat zes miljoen geregistreerde kiezers voldoende zou zijn. Karzai's woordvoerder Jawed Ludin zei dan ook dat de regering "overweldigd is door vreugde over het grote enthousiasme".

De registratie in het noorden, het westen en het midden van het land is boven verwachting verlopen. Regionale leiders in die gebieden hebben er bij hun aanhangers op aangedrongen aan de verkiezingen mee te doen en dat geldt ook voor tegenstanders van centralisering van het gezag. Daarbij heeft mogelijk etnische rivaliteit een rol gespeeld. Geen van de bevolkingsgroepen wilde bij de andere achterblijven. Verder zijn er onverwachts veel vrouwen geregistreerd: ongeveer 41 procent van de geregistreerde kiezers is vrouw.

In de noordelijke stad Mazar-e-Sharif zijn meer mensen geregistreerd dan op grond van de bevolkingscijfers kon worden verwacht. Het overschot kan het gevolg zijn van fraude, maar het is ook mogelijk dat de inschatting van het inwoneraantal aan de lage kant is geweest. Bij de verkiezingen zal iedere kiezer zijn vinger moeten dopen in een potje met onuitwisbare inkt, opdat fraude wordt voorkomen.

In het zuiden en het zuidoosten van het land is de situatie minder rooskleurig. Er zijn sinds mei zeker negen verkiezingsmedewerkers gedood. Afgelopen vrijdag raakten bij een explosie van een landmijn in Uruzgan opnieuw drie verkiezingsmedewerkers gewond. Volgens VN-cijfers moet nog zeker eenderde van de bevolking van ruim een miljoen van vijf zuidelijke provincies zich laten registreren.

Dat de veiligheid nog veel te wensen overlaat werd zaterdag nog eens duidelijk. In het district Khana Shien in de zuidelijke provincie Helmand werden vanuit een hinderlaag burgemeester Thawos Khan en vier van zijn lijfwachten doodgeschoten.

[Copyright 2004, Novum Nieuws / Associated Press]
http://www.nieuws.nl/bericht/5/44133
  Moderator maandag 2 augustus 2004 @ 09:40:55 #178
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_21005760
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 22:59 schreef Strijder het volgende:

[..]

Nee.

Over Irak hoor je met de regelmaat nieuws. Met name over bomaanslagen. Verder niet zo heel veel (laat staan over de wederopbouw). En dan hebben we het over een vrij 'nieuwe' oorlog. Afghanistan is al een 'oudere' oorlog. Beiden interesseren mij. Maar via het normale nieuws hoor je er haast niets over, zeker niet over Afghanistan.
het zal niet spectaculair genoeg zijn voor al jazeera en elk nieuws van Amerikaanse media wordt bij voorbaat al propaganda genoemd
quote:
Maar, als het zo goed gaat daar, waarom gaat AzG dan weg ?
weinig zin om mezelf te blijven herhalen
quote:
Waarom hoor je over toenemende drugsproductie en smokkel ?
omdat je steeds meer hoord over de bestrijding ervan (die niet goed gaat)
quote:
Waarom hoor je steeds meer zaken die terugkeren terwijl eerst jubelend werd gemeld dat ze waren verdreven ?
noem maar wat van die zaken want hier kan ik nix mee
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_21008731
quote:
Op maandag 2 augustus 2004 09:40 schreef sp3c het volgende:

het zal niet spectaculair genoeg zijn voor al jazeera en elk nieuws van Amerikaanse media wordt bij voorbaat al propaganda genoemd
Nou kom dan maar met die propaganda nieuwsberichten...
quote:
omdat je steeds meer hoord over de bestrijding ervan (die niet goed gaat)
Goh hoe zou dat nu komen dat die bestrijding niet goed gaat? Zou het toch iets te maken hebben met de veiligheidsitutautie buiten kabul ?
quote:
noem maar wat van die zaken want hier kan ik nix mee
De krijgsheren die eerste zogenaamd meewerkten als de noordelijke alliantie, en nu opeens weer een bedreiging voor de provincies vormen.
  Moderator maandag 2 augustus 2004 @ 12:47:56 #180
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_21008888
quote:
Op maandag 2 augustus 2004 12:39 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Nou kom dan maar met die propaganda nieuwsberichten...
quote:
Op zondag 1 augustus 2004 19:38 schreef zakjapannertje het volgende:
met de registratie loopt het iig vlot nu, alleen zijn er te weinig vrouwen nog geregistreerd denk ik, dat moet ipv 41 procent minstens de helft zijn
[..]

http://www.nieuws.nl/bericht/5/44133
voila
quote:
[..]

Goh hoe zou dat nu komen dat die bestrijding niet goed gaat? Zou het toch iets te maken hebben met de veiligheidsitutautie buiten kabul ?
neuh ... heeft meer te maken met het gebrek aan middelen
quote:
[..]

De krijgsheren die eerste zogenaamd meewerkten als de noordelijke alliantie, en nu opeens weer een bedreiging voor de provincies vormen.
dat is niet nu opeens, dit was al van het prille begin (toen mullah omar nog met de scepter zwaaide in kandahar oid) bekend maar hier is tot nog toe weinig aan gedaan
quote:
Afghans begin disarmament process

By Andrew North
BBC correspondent in Kabul

Many of the missiles did not look threatening
The Afghan government has launched a nationwide campaign to disarm the country's militia forces, seen as crucial to the holding of elections.
The Disarmament Demobilisation and Reintegration (DDR) initiative has been running as a pilot programme in five Afghan regions since October.

The United Nations-backed plan is for 40,000 former fighters to be demobilised by the end of June.

But UN officials say that some regional leaders are jeopardising the process.

'Unconvincing start'

The campaign was launched at a Kabul military base where a former anti-aircraft defence unit ceremonially handed over its missiles.

But most of the missiles did not look especially threatening. Many had holes in, and several were missing their nose cones.

Major Jerry Knight, a British officer watching the handover, admitted that in their current state none of them would work.

"But with a bit of loving care to the electrics and some explosives and propellant, some of them could be brought back into service. So there is value in removing this stuff from the streets," he said.

It was perhaps not the most convincing start to this nationwide disarmament campaign.

The UN officials who run it admit that it is going to be difficult, especially when it comes to persuading powerful regional leaders to comply: men such as Ismail Khan, the governor of Herat, or Mohammed Atta in Mazar-e-Sharif .

One issue is that no-one really knows how many men they control. Nationwide, the estimate is that there are a 100,000 militia fighters, but no-one believes that.

The DDR programme will be carried out in Afghanistan from east to west, and from south to north

Rahim Wardak
Deputy Defence Minister

In many cases commanders have given inflated figures, partly to enhance their local status and power, but also in the hope of claiming more funds for demobilising their men.

Yet some Afghans are concerned the Western-backed disarmament programme is uneven, pressuring some commanders but not others, and therefore risking renewed instability.

The picture is just as confusing with heavy weapons like missiles and tanks. They are all supposed to be in central government control by the time elections are held in September.

But disarmament officials still do not have an accurate inventory of what is hidden around the country.

Some Western diplomats say even the Defence Minister, Qasim Fahim, is a problem on this issue, dragging his feet on revealing what weapons his supporters still control.

Yet as one political analyst argues, with the elections approaching, no-one has any incentive to come clean right now.

Everyone with an armed force is bargaining right now for their position after the elections are over.
[url=http://news.bbc.co.uk/1/hi/world/south_asia/3722623.stm
]http://news.bbc.co.uk/1/hi/world/south_asia/3722623.stm[/quote][/url]
  maandag 2 augustus 2004 @ 14:34:17 #181
50671 Strijder
In Extremis
pi_21011045
quote:
Op maandag 2 augustus 2004 12:47 schreef sp3c het volgende:

[..]

[..]

voila
In het zuiden en het zuidoosten van het land is de situatie minder rooskleurig. Er zijn sinds mei zeker negen verkiezingsmedewerkers gedood. Afgelopen vrijdag raakten bij een explosie van een landmijn in Uruzgan opnieuw drie verkiezingsmedewerkers gewond. Volgens VN-cijfers moet nog zeker eenderde van de bevolking van ruim een miljoen van vijf zuidelijke provincies zich laten registreren.

Dat de veiligheid nog veel te wensen overlaat werd zaterdag nog eens duidelijk. In het district Khana Shien in de zuidelijke provincie Helmand werden vanuit een hinderlaag burgemeester Thawos Khan en vier van zijn lijfwachten doodgeschoten.

Stond aan het einde van het artikel.
quote:
[..]

neuh ... heeft meer te maken met het gebrek aan middelen
Wou je soms zeggen dat men te weinig beschikbaar stelt ?
quote:
[..]

dat is niet nu opeens, dit was al van het prille begin (toen mullah omar nog met de scepter zwaaide in kandahar oid) bekend maar hier is tot nog toe weinig aan gedaan
Dan wordt het eens hoog tijd zou je zeggen. Na 2 - 3 jaar zou je toch wel iets meer mogen verwachten.
quote:
[..]
Leuk verhaaltje, dat zeer waarschijnlijk eidigt bij de rest (namelijk op een grote hoop, allemaal mislukt. Niet omdat het plan zelf fout is, maar omdat het totaal onrealistisch is.).
Untill I awake - / - Elu Elensar
pi_21011977
quote:
Op maandag 2 augustus 2004 14:34 schreef Strijder het volgende:

Dat kan toch helemaal niet dat we te weinig beschikbaar stellen, na het einde van de afghanistanoorlog heb ik toch echt al die bobo's zonder blikken of blozen hoge budgeten horen toezeggen.
  Moderator maandag 2 augustus 2004 @ 19:03:35 #183
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_21016258
quote:
Op maandag 2 augustus 2004 14:34 schreef Strijder het volgende:

[..]

Stond aan het einde van het artikel.
dat het er nu nog niet veilig zou zijn en dat er op verkiezingsmedewerkers zou worden geschoten had ik je 2 jaar geleden ook wel kunnen vertellen

sterker nog dat heb ik gedaan ook (al weet ik niet meer helemaal zeker of het aan jouw gericht was)

de registratie van 90% van de stemgerechtigden is echter uitermate goed nieuws, dat wil zeggen dat de Afghanen zelf zich weinig aantrekken van bin laden en trawanten en graag mee wil werken aan een stabiel en democratisch Afghanistan
quote:
[..]

wou je dit tegenspreken dan?
quote:
[..]

Dan wordt het eens hoog tijd zou je zeggen. Na 2 - 3 jaar zou je toch wel iets meer mogen verwachten.
als het een sprookje zou zijn dan wel ja ... vooralsnog ligt het nog gewoon binnen de lijn van de verwachtingen
quote:
[..]

Leuk verhaaltje, dat zeer waarschijnlijk eidigt bij de rest (namelijk op een grote hoop, allemaal mislukt. Niet omdat het plan zelf fout is, maar omdat het totaal onrealistisch is.).
en daarom zul jij nooit goed nieuws over Afghanistan vinden.
  Moderator maandag 2 augustus 2004 @ 19:06:09 #184
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_21016319
quote:
Op maandag 2 augustus 2004 15:27 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dat kan toch helemaal niet dat we te weinig beschikbaar stellen, na het einde van de afghanistanoorlog heb ik toch echt al die bobo's zonder blikken of blozen hoge budgeten horen toezeggen.
jij gelooft politici op hun woord?

ik heb colin powell ook zonder blikken of blozen zien praten over tot radiografisch sproeivliegtuigen-der-chemisch-wapentuig omgebouwde straaljagers ... dat dit niet mogelijk is deed ff niet terzake ... hij had er zelfs filmbeelden van!

geloofde jij dit ook?
pi_21016778
quote:
Op maandag 2 augustus 2004 19:06 schreef sp3c het volgende:
jij gelooft politici op hun woord?
Ik wordt steeds minder gelovig van de meeste politici
quote:
ik heb colin powell ook zonder blikken of blozen zien praten over tot radiografisch sproeivliegtuigen-der-chemisch-wapentuig omgebouwde straaljagers ... dat dit niet mogelijk is deed ff niet terzake ... hij had er zelfs filmbeelden van!

geloofde jij dit ook?
Waarom staat er dan niet in je ondertitel colin powel exposed.

Waarom moet alles wat op dat moment gezegd word door politici maar als waarheid geloofd worden, en worden die leugenaars er niet op afgerekend.

Als jij per ongeluk vergeet wat te weinig belasting te betalen omdat je een halve waarheid hebt verteld over je financienen, dan komen ze je echt wel opsporen, maar politici komen met de meeste leugens gewoon weg, dat is toch te triest voor woorden.
  maandag 2 augustus 2004 @ 19:34:35 #186
50671 Strijder
In Extremis
pi_21017006
quote:
Op maandag 2 augustus 2004 19:03 schreef sp3c het volgende:

[..]

dat het er nu nog niet veilig zou zijn en dat er op verkiezingsmedewerkers zou worden geschoten had ik je 2 jaar geleden ook wel kunnen vertellen

sterker nog dat heb ik gedaan ook (al weet ik niet meer helemaal zeker of het aan jouw gericht was)

de registratie van 90% van de stemgerechtigden is echter uitermate goed nieuws, dat wil zeggen dat de Afghanen zelf zich weinig aantrekken van bin laden en trawanten en graag mee wil werken aan een stabiel en democratisch Afghanistan
Ik geloof die cijfers niet. Het zullen er best veel zijn, maar zolang men niet eens weet hoeveel mensen er wonen, lijkt het mij sterk dat ze al wel weten dat 9)% geregistreerd is. Verder betwijfel ik of de gemiddelde Afghaan gehoord heeft van OBL. Wel van de VS/NAVO, maar dat is ook logisch, dat staat op al die bommen.
quote:
[..]

wou je dit tegenspreken dan?
Mag dat dan niet ?
quote:
[..]

als het een sprookje zou zijn dan wel ja ... vooralsnog ligt het nog gewoon binnen de lijn van de verwachtingen
Welke verwachtingen ? Die van jou, die van hen, die van de politici of die die wij te horen krijgen ?
quote:
[..]

en daarom zul jij nooit goed nieuws over Afghanistan vinden.
Dat hangt er vanaf wat je (of ik) goed nieuws noem. Propaganda noem ik geen goed nieuws. Het is niet makkelijk om dat te scheiden, niet van de ene partij en niet van de andere partij.
  Moderator maandag 2 augustus 2004 @ 20:01:16 #187
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_21017597
quote:
Op maandag 2 augustus 2004 19:34 schreef Strijder het volgende:

[..]

Ik geloof die cijfers niet. Het zullen er best veel zijn, maar zolang men niet eens weet hoeveel mensen er wonen, lijkt het mij sterk dat ze al wel weten dat 9)% geregistreerd is. Verder betwijfel ik of de gemiddelde Afghaan gehoord heeft van OBL. Wel van de VS/NAVO, maar dat is ook logisch, dat staat op al die bommen.
mjah dan valt er niet over te discussieren met jouw, zo kun je alles wel in twijfel trekken ... 150.000 doden in Soedan? ik geloof het niet maar uiteindelijk is het natuurlijk de schuld van de VS/NAVO

zoals gerzegd, jij wil geen goed nieuws mbt afghanistan horen dus hoor je het niet
quote:
[..]

Mag dat dan niet ?
van mij mag het hoor maar dan wil ik er ook gelijk bij horen waar die bewering op gebaseerd is.

en vergelijk het gelijk met de immense steun die aan Irak geleverd wordt of op de Balkan geleverd is
quote:
[..]

Welke verwachtingen ? Die van jou, die van hen, die van de politici of die die wij te horen krijgen ?
die van mij gebaseerd op ervaring mbt andere vredesmissies (de Balkan voorop)
quote:
[..]

Dat hangt er vanaf wat je (of ik) goed nieuws noem. Propaganda noem ik geen goed nieuws. Het is niet makkelijk om dat te scheiden, niet van de ene partij en niet van de andere partij.
dan is de start van de ontwapening dus gewoon goed nieuws
  maandag 2 augustus 2004 @ 21:59:33 #188
50671 Strijder
In Extremis
pi_21020116
quote:
Op maandag 2 augustus 2004 20:01 schreef sp3c het volgende:

[..]

mjah dan valt er niet over te discussieren met jouw, zo kun je alles wel in twijfel trekken ... 150.000 doden in Soedan? ik geloof het niet maar uiteindelijk is het natuurlijk de schuld van de VS/NAVO

zoals gerzegd, jij wil geen goed nieuws mbt afghanistan horen dus hoor je het niet
Dan ook niet met jou. Men weet gewoon niet hoeveel mensen er wonen, maar ze kunnen wel bepalen hoeveel stemgerechtigden er zijn.
Ergens klopt er iets niet.
Soedan hetzelfde. Hoeveel slachtoffers precies weet ik niet, maar 150.000 is zeer goed mogelijk. En behalve dan dat dit al jaren en jaren speelt valt er niet veel te verwijten verder.
Maar als je Irak binnenvalt vanwege mensenrechtenschendingen, dan moet je dat ook met Soedan doen. Maar goed, hier geldt opeens wel de VN als uiteindelijke (alhoewel die dus ook verzaakt hebben).
quote:
[..]

van mij mag het hoor maar dan wil ik er ook gelijk bij horen waar die bewering op gebaseerd is.

en vergelijk het gelijk met de immense steun die aan Irak geleverd wordt of op de Balkan geleverd is
Welke immense steun ?
Waar zijn de watervoorzieningen weer hersteld, danwel verbeterd ? En de electriciteit ? En de voedselvoorziening ?
En is er al begonnen met het opruimen van alle chemische en nucleaire troep (zowel in Irak als Bosnië, laat staan Servië) ?
quote:
[..]

die van mij gebaseerd op ervaring mbt andere vredesmissies (de Balkan voorop)
Komen jouw ervaringen overeen met wat jij te horen krijgt op het nieuws ?
quote:
[..]

dan is de start van de ontwapening dus gewoon goed nieuws
Elk zo'n nieuws is goed nieuws. Nu nog wereldwijd.
  dinsdag 3 augustus 2004 @ 13:41:22 #189
100619 Thorro
Klagt nicht, kämpft!
pi_21030884
quote:
Op donderdag 29 juli 2004 19:54 schreef Strijder het volgende:
(Of ze gaan nu eens eindelijk iets doen ipv rustig op de basis blijven en af en toe een bombardementje door vliegtuigen over laten komen.)
Ach, u bent er zelf ook geweest? Of niet? Ik wel.
  dinsdag 3 augustus 2004 @ 14:03:56 #190
50671 Strijder
In Extremis
pi_21031241
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2004 13:41 schreef Thorro het volgende:

[..]

Ach, u bent er zelf ook geweest? Of niet? Ik wel.

Als het zo goed ging, dan zou AzG waarschijnlijk niet Afghanistan verlaten.
  Moderator dinsdag 3 augustus 2004 @ 14:18:22 #191
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_21031469
quote:
Op maandag 2 augustus 2004 21:59 schreef Strijder het volgende:

[..]

Dan ook niet met jou. Men weet gewoon niet hoeveel mensen er wonen, maar ze kunnen wel bepalen hoeveel stemgerechtigden er zijn.
Ergens klopt er iets niet.
Soedan hetzelfde. Hoeveel slachtoffers precies weet ik niet, maar 150.000 is zeer goed mogelijk. En behalve dan dat dit al jaren en jaren speelt valt er niet veel te verwijten verder.
Maar als je Irak binnenvalt vanwege mensenrechtenschendingen, dan moet je dat ook met Soedan doen. Maar goed, hier geldt opeens wel de VN als uiteindelijke (alhoewel die dus ook verzaakt hebben).
de crisis in darfur is een jaar oud (begon in 2003) en Irak is niet binnengevallen vanwege de mensenrechten maar vanwege het wapentuig wat ze niet kunnen vinden

en het is wel degenlijk bekend hoeveel mensen er ongeveer in Afghanistan wonen dat staat gewoon geregistreerd, het zal niet exact op de 10 of 100.000 man nauwkeurig zijn maar globaal is het goed bekend, ze werken daar namelijk met stammen en die houden voor zichzelf bij hoe groot ze zijn, tel dit bij elkaar op en je hebt ongeveer het totaal aantal inwoners

dan kun je dus aan het aantal inschrijvingen aflezen welk percentage er geregistreerd is
quote:
[..]

Welke immense steun ?
geld, troepen etc.
iig 5000 limburgse euro's
quote:
Waar zijn de watervoorzieningen weer hersteld, danwel verbeterd ?
http://www.redcross.ca/article.asp?id=002698&tid=001
quote:
En de electriciteit ?
http://www.usaid.gov/iraq/accomplishments/electricity.html
quote:
En de voedselvoorziening ?
Irak is een industrieel land en heeft als dusdanig nauwelijks een eigen voedselvoorziening, dit moet van buitenaf komen en dat gebeurt dan ook gewoon (tot ze het zelf kunnen betalen)
http://www.iraq.net/displayarticle2478.html
quote:
En is er al begonnen met het opruimen van alle chemische en nucleaire troep (zowel in Irak als Bosnië, laat staan Servië) ?
ja en ja
quote:
[..]

Komen jouw ervaringen overeen met wat jij te horen krijgt op het nieuws ?
pretty much
quote:
[..]

Elk zo'n nieuws is goed nieuws. Nu nog wereldwijd.
ja dat zou een feest zijn, dan kan ik met vervroegd pensioen
  dinsdag 3 augustus 2004 @ 14:35:28 #192
100619 Thorro
Klagt nicht, kämpft!
pi_21031750
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2004 14:03 schreef Strijder het volgende:

[..]

Als het zo goed ging, dan zou AzG waarschijnlijk niet Afghanistan verlaten.
Ik zeg net dat het er goed gaat, maar u beweerd dat ik er geen fuck heb uitgevoerd en op een kampje heb zitten wachten voor nix. Niet alleen steekt mij dat persoonlijk, u beledigd er vele hardwerkende mensen uit verschillende landen, die daar met (letterlijk) bloed, zweet en tranen veel bereiken mee. Daar doelde ik op
  dinsdag 3 augustus 2004 @ 16:22:26 #193
50671 Strijder
In Extremis
pi_21033701
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2004 14:18 schreef sp3c het volgende:

[..]

de crisis in darfur is een jaar oud (begon in 2003) en Irak is niet binnengevallen vanwege de mensenrechten maar vanwege het wapentuig wat ze niet kunnen vinden
De crisis in Soedan is al jaren oud. Darfur is slechts een gebeurtenis in die hele crisis.
quote:
en het is wel degenlijk bekend hoeveel mensen er ongeveer in Afghanistan wonen dat staat gewoon geregistreerd, het zal niet exact op de 10 of 100.000 man nauwkeurig zijn maar globaal is het goed bekend, ze werken daar namelijk met stammen en die houden voor zichzelf bij hoe groot ze zijn, tel dit bij elkaar op en je hebt ongeveer het totaal aantal inwoners

dan kun je dus aan het aantal inschrijvingen aflezen welk percentage er geregistreerd is
100.000 man is vrij onnauwkeurig. Maar goed, laten we hopen dat ze gelijk hebben. Ook over die 41% vrouwen.
quote:
[..]

geld, troepen etc.
iig 5000 limburgse euro's
[afbeelding]
[..]

http://www.redcross.ca/article.asp?id=002698&tid=001
[..]

http://www.usaid.gov/iraq/accomplishments/electricity.html
[..]

Irak is een industrieel land en heeft als dusdanig nauwelijks een eigen voedselvoorziening, dit moet van buitenaf komen en dat gebeurt dan ook gewoon (tot ze het zelf kunnen betalen)
http://www.iraq.net/displayarticle2478.html
Die laatste was onbereikbaar.
De stroom: mooi, al vanaf najaar 2003 bezig, nu pas bekend. Een piekvermogen van meer dan voor de oorlog. Allemaal heropgebouwd.
Water: mooi, in dat gebied van Basra. Nu de rest van Basra nog.
quote:
[..]

ja en ja
Servië: nee. Bosnië: deels.
quote:
[..]

pretty much
Laat ik het anders vragen: ben je veel 'buiten' geweest ?
quote:
[..]

ja dat zou een feest zijn, dan kan ik met vervroegd pensioen
Naah, ik wil graag een leger hebben om het niet te gebruiken. Je kan/mag wat mij betreft je baan houden hoor.
  dinsdag 3 augustus 2004 @ 16:29:24 #194
50671 Strijder
In Extremis
pi_21033828
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2004 14:35 schreef Thorro het volgende:

[..]

Ik zeg net dat het er goed gaat, maar u beweerd dat ik er geen fuck heb uitgevoerd en op een kampje heb zitten wachten voor nix. Niet alleen steekt mij dat persoonlijk, u beledigd er vele hardwerkende mensen uit verschillende landen, die daar met (letterlijk) bloed, zweet en tranen veel bereiken mee. Daar doelde ik op
Het was niet de bedoeling 'het voetvolk' te niet te doen. Zeker niet, maar bijna niemand neemt het (met name de) politici kwalijk dat zij oorlog voeren voor hun eigen belangen. Niet die van mij, die van jou of die van de Afghanen (in dit geval). Ik twijfel er niet aan dat er veel goeds wordt verricht. De vraag is echter of wij dat uberhaupt zo maar mogen en of het zin heeft. Tenzij je er een zware druk uitoefent, is de kans dat alles weer terug valt op vroeger enorm groot. Maar juist die druk die je nodig hebt zijn wij komen wegjagen.
Onderdrukt door a of b, zo groot zijn de verschillen niet.
Karzai doet vanalles, maar er komen steeds berichten over terugkerende Taliban, nieuwe drugssmokkel en vechtende krijgsheren. Dat hadden we voor het ingrijpen ook. En natuurlijk, zoiets heeft tijd nodig. Maar zoveel ? Voor zo weinig resultaat ?
  Moderator dinsdag 3 augustus 2004 @ 16:54:33 #195
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_21034305
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2004 16:22 schreef Strijder het volgende:

[..]

De crisis in Soedan is al jaren oud. Darfur is slechts een gebeurtenis in die hele crisis.
onzin, de crisis in Darfur en de burgeroorlog in het Zuiden zijn 2 op zichzelf staande conflicten
quote:
[..]

100.000 man is vrij onnauwkeurig. Maar goed, laten we hopen dat ze gelijk hebben. Ook over die 41% vrouwen.
op 28 miljoen inwoners is het verwaarloosbaar en ik ga er wel van uit dat het klopt
quote:
[..]

Die laatste was onbereikbaar.
want
quote:
De stroom: mooi, al vanaf najaar 2003 bezig, nu pas bekend. Een piekvermogen van meer dan voor de oorlog. Allemaal heropgebouwd.
Water: mooi, in dat gebied van Basra. Nu de rest van Basra nog.
that's not the point, jij vroeg niet om de totale situatie, jij vroeg om specifieke gevallen ... waar is de watervoorziening hersteld, waar waar waar

nou daar dus ... als je denkt dat ik nu uren ga lopen puzzelen voor het totale plaatje dan ben je niet goed bij je hoofd
quote:
[..]

Servië: nee. Bosnië: deels.
in Servie is inmiddels ook al een begin gemaakt en dat was de vraag ... je kunt niet deels een begin maken dus is het gewon ja en ja
quote:
[..]

Laat ik het anders vragen: ben je veel 'buiten' geweest ?
nee ik zit de hele dag achter mijn pc, als ik wil eten bestel ik een pizza en vraag ik of de pizzaboer die shit bij mij op de tafel zet zodat ik de deur niet eens open hoef te doen.

verder bestel ik alles via het internet (vooral bier bij de ah).

nog meer irrelevante vragen?
quote:
[..]

Naah, ik wil graag een leger hebben om het niet te gebruiken. Je kan/mag wat mij betreft je baan houden hoor.
nee soldaat worden zonder ingezet te worden is als neuken zonder klaar te komen
  dinsdag 3 augustus 2004 @ 17:25:13 #196
50671 Strijder
In Extremis
pi_21034915
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2004 16:54 schreef sp3c het volgende:

[..]

onzin, de crisis in Darfur en de burgeroorlog in het Zuiden zijn 2 op zichzelf staande conflicten
Nee
quote:
[..]

op 28 miljoen inwoners is het verwaarloosbaar en ik ga er wel van uit dat het klopt
[..]

want
Als in: link onbereikbaar ?
quote:
[..]

that's not the point, jij vroeg niet om de totale situatie, jij vroeg om specifieke gevallen ... waar is de watervoorziening hersteld, waar waar waar

nou daar dus ... als je denkt dat ik nu uren ga lopen puzzelen voor het totale plaatje dan ben je niet goed bij je hoofd
Goed.
Zijn er grootschalige reparaties of is het dit kleine beetje ?
Hetzelfde kleine beetje wat je te zien krijgt van hoe goed men wel niet bezig is, en de rest van de puinhopen (die ze zelf hebben veroorzaakt) krijg je niet te zien.
quote:
[..]

in Servie is inmiddels ook al een begin gemaakt en dat was de vraag ... je kunt niet deels een begin maken dus is het gewon ja en ja
Dus die chemische fabrieken die zijn platgebombardeerd enzo ? En de Donau, waar dat in terecht kwam ? Om nog maar te zwijgen van al die munitie met verarmd uranium ?
quote:
[..]

nee ik zit de hele dag achter mijn pc, als ik wil eten bestel ik een pizza en vraag ik of de pizzaboer die shit bij mij op de tafel zet zodat ik de deur niet eens open hoef te doen.

verder bestel ik alles via het internet (vooral bier bij de ah).

nog meer irrelevante vragen?
Als in: buiten de basis, beetje op patrouille ofzo.
quote:
[..]

nee soldaat worden zonder ingezet te worden is als neuken zonder klaar te komen
Dan zal je wel weinig plezier beleven, met zo weinig uitzendingen.
Of is dat de reden van je zelf aangevraagde overplaatsing ?
  Moderator dinsdag 3 augustus 2004 @ 17:31:37 #197
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_21035053
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2004 17:25 schreef Strijder het volgende:

[..]

Nee
wel
quote:
[..]

Als in: link onbereikbaar ?
vreemd
quote:
AUSTRALIA'S monopoly wheat exporter AWB Ltd has won a contract to supply 460,000 tonnes of a 630,000 tonne order to supply Iraq under the UN oil for food program, officials said Friday.

A spokesman for AWB said the contract,
awarded through the United Nations, will be the last under the program.

The Iraq Grains Board, members of which met Australian government officials this week in Canberra, will take over wheat contracts in the future.

The latest contract, which is for good quality milling wheat, will cover wheat shipped between May and June.

The spokesman said the company was happy with the contract which followed a series with Iraq.

"The size of the contracts vary from year to year, but this is a good one that we're happy with," he said.

Australia, Iraq's largest wheat supplier after the 1991 Gulf war when Baghdad banned supplies from the United States, shipped grain worth $800 million in the year before the 2003 war under the oil for food program.

Iraq halved its annual wheat order from Australia in late 2002 because of Canberra's criticism of president Saddam Hussein.

Agence France-Presse
eten
quote:
[..]

Goed.
Zijn er grootschalige reparaties of is het dit kleine beetje ?
Hetzelfde kleine beetje wat je te zien krijgt van hoe goed men wel niet bezig is, en de rest van de puinhopen (die ze zelf hebben veroorzaakt) krijg je niet te zien.
wat heeft het nou voor nut voor mij om daar nu ook weer naar te gaan zitten zoeken als ik je antwoord toch wel kan raden?
quote:
[..]

Dus die chemische fabrieken die zijn platgebombardeerd enzo ? En de Donau, waar dat in terecht kwam ? Om nog maar te zwijgen van al die munitie met verarmd uranium ?
het begin is gemaakt, dat was de vraag zit nu niet zo te zeuren
quote:
[..]

Als in: buiten de basis, beetje op patrouille ofzo.
dude, wij wonen buiten de basis
quote:
[..]

Dan zal je wel weinig plezier beleven, met zo weinig uitzendingen.
Of is dat de reden van je zelf aangevraagde overplaatsing ?
m0ah ben dit jaar iig 4 maanden in bosnie geweest, ben in Eritrea geweest, ben Macedonie geweest, mag niet klagen wat dat betreft
pi_21042387
quote:
169 tt-TV1 169 di 03 aug 22:57:49
buitenland ­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­

40 TOT 50 TALIBAN-STRIJDERS KOMEN OM
­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­
In Afghanistan zijn veertig tot vijftig
Taliban-militanten om het leven
gekomen bij gevechten met het leger en
internationale coalitietroepen. Dat
zeggen Amerikaanse militairen.

Bij de gevechten is ook één Afghaanse
soldaat omgekomen. De militanten hadden
een legerpost bij de Pakistaanse grens
aangevallen. Het leger zette bij een
tegenaanval Amerikaanse bommenwerpers
en gevechtshelikopters in.

In de aanloop naar de verkiezingen van
oktober wordt in Afghanistan gevreesd
voor toenemend geweld. Een week geleden
kwamen bij een aanslag nog zes mensen
om, onder wie medewerkers van de
Verenigde Naties.
pi_21058248
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2004 23:10 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]
op een arabische zender ontkent de woordvoerder van taliban Mullah hakim (nog wat) deze claims en zei dat er maar 2 taliban-strijders zijn gedood.
  Moderator donderdag 5 augustus 2004 @ 11:12:05 #200
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_21071425
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
ROTTERDAM, 4 AUG. Het ministerie van Defensie stuurt deze week een ,,oriëntatievlucht'' naar Afghanistan die moet onderzoeken of Nederlandse F-16's een bijdrage kunnen leveren aan de veiligheid van Afghanistan tijdens de verkiezingen.

De presidentsverkiezingen in Afghanistan worden in oktober gehouden. Dat heeft een woordvoerder van het ministerie van Defensie bevestigd. Hij benadrukt dat de missie van enkele officieren slechts het ,,verzamelen van gegevens'' betreft in Afghanistan en buurland Kirgizië. In Kirgizië wordt gekeken naar de inzet van F-16's vanaf vliegveld Manas.

De missie volgt op een verzoek van de NAVO en de huidige Afghaanse interim-president Hamid Karzai op een NAVO-top in juni in Instanbul aan alle lidstaten van de NAVO om militaire capaciteit te leveren tijdens de verkiezingen in het land. De NAVO leidt in de Afghaanse hoofdstad Kabul de ISAF-vredesmacht.

De presidentsverkiezingen op 9 oktober zijn de eerste sinds het Talibaan-bewind is verdreven in 2001. De presidents- en parlementsverkiezingen in Afghanistan zijn de afgelopen maanden al enkele keren uitgesteld. De parlementsverkiezingen zullen begin 2005 plaatsvinden.

De NAVO-leiders hadden tijdens de top in juni al besloten de Afghaanse vredesmissie uit te breiden van 6.500 naar zo'n 8.700 manschappen. De veiligheidsituatie in Afghanistan staat onder druk als gevolg van aanslagen van Talibaan-aanhangers en militante islamitische groeperingen. Ook lokale krijgsheren worden steeds opstandiger. Zij vrezen hun macht te verliezen, wanneer een definitieve regering wordt geïnstalleerd.

Tussen 2002 en 2003 opereerden zes Nederlandse F-16's al vanaf Manas in Kirgizië. Volgens Defensie is het daarom logisch dat die mogelijkheid nu weer onderzocht wordt. Over andere opties die bekeken worden, wil Defensie nog geen mededelingen doen. Mogelijke inzet van Nederlandse F-16's zou voor een periode van acht weken zijn. Na de missie zal de chef defensiestaf advies uitbrengen aan minister Kamp (Defensie). Het is nog niet bekend wanneer de definitieve beslissing over de levering van extra militaire hulp genomen wordt.

Bron: NRC - Handelsblad van 050804
en maar bezuinigen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')