Wat vervelend van die collega zeg. Dat moet toch wel een teleurstelling zijn als je zoiets hoort. Wachten duurt dan wel erg lang zeg. Nou ja maar hopen dat het toch niet zo erg is.
Moots, veel geluk hoor maandag. Dat is zo leuk om voor de eerste keer het hartje te horen. Dan is het ineenkeer heel echt.
Babyfeet, gelukkig hoef ik niet zo lang te wachten. Bij mij gaan ze al inleiden na 10 dagen. Dus de 23ste zal ik toch echt die baby wel hebben neem ik aan. Eigenlijk wil ik er niet aan denken dat ik zo lang moet wachten. Maar ja onbewust spookt het toch door je hoofd heen.
Ik hoop maar dat hubby zijn voorgevoel goed is en dat het dit weekend komt.
quote:Je kunt pech hebben dat de placenta voor de buikwand ligt, dan wordt het soms lastig.
Op vrijdag 12 december 2003 15:19 schreef pluisje het volgende:
Ooooh, spannend
Nou ja, nog even afwachten dus, hopelijk horen we het, maar ik heb ook wel eens ergens gelezen dat het soms niet het geval is, dus ik reken nergens op
Verder was alles blijkbaar goed. De moederkoek lag een beetje laag zei de gyn, daar zou ik een beetje bloedverlies van kunnen krijgen. ik moest daar niet van schrikken, maar wel even de verloskundige bellen zodat het verder onderzocht kon worden.
Bij Cas mocht ik dat al bij 8 weken meemaken.
quote:LadyS je uitgerekende datum was toch op 13 Juli, dus je zit er maar 1 dagje naast dan. Wel goed dat je het hartje al kon horen, vroeg al. Maar dat maakt het ook gelijk wel allemaal heel spannend en echt.
Op vrijdag 12 december 2003 16:15 schreef LadyS het volgende:
Nou mensen hier ben ik weer
Ik ben dus pas 9 weken en 2 dagen(en ik heb een prima hartje gehoord gisteren, Pluisje
![]()
) Heb wel een fotootje van de echo, maar die is erg onduidelijk en de scanner moet nog aangesloten worden, dus vanavond misschien, als peter er even naar wil kijken.
Officiele uitgerekende datum is nu 14 juli 2004.Verder was alles blijkbaar goed. De moederkoek lag een beetje laag zei de gyn, daar zou ik een beetje bloedverlies van kunnen krijgen. ik moest daar niet van schrikken, maar wel even de verloskundige bellen zodat het verder onderzocht kon worden.
quote:Bij mij was het hartje bij 12 weken nog niet te horen, dus maak je geen zorgen als het nog niet te horen is. Zoals Rewimo al zei kan het gebeuren dat het niet te horen is als de placenta voorwaarts ligt.
Op vrijdag 12 december 2003 14:22 schreef pluisje het volgende:
[knip]Zelf heb ik over anderhalve week weer een afspraak bij de VK, ik ben dan ruim 12 weken. Hoor je dan altijd het hartje al, of kan het ook gebeuren dat het nog niet lukt? Heel stom, want ik heb het hartje natuurlijk op de echo al gezien, en ik groei als kool, maar toch maak ik me dan weer druk daarover...
LadyS, gefeliciteerd met de goede echo. Ik ben benieuwd naar de foto van je echo.
Lewis, dit moet wel een rare dag zijn voor je. Je kijkt er toch 9 maanden naar uit, ook al weet je dat maar 4% van de kindertjes op de uitgerekende datum geboren worden. Succes met wachten de komende dagen.
Evengoed was het natuurlijk prachtig om BabyS te zien
Hij hing ondersteboven
en ik heb zelfs de handjes gezien
quote:Pluisje ik heb altijd begrependat er geen groeiachterstanden voorkomen voor de 14de week van de zwangerschap(vandaar ook dat ze de termijnecho`s altijd voor de 14de week van de zwangerschap doen, pas daarna gaan de babietjes van elkaar verschillen in grootte). Verder zou het zo kunnen zijn dat je collega pas heel laat in haar cyclus een eisprong heeft gehad, als ze dan ook nog eens altijd bijvoorbeeld een lange cyclus heeft, kun je er inderdaad een paar weekjes naast zitten. Ook leuk trouwens dat ze daar in het ziekenhuis ook een beetje uitleg over heeft gehad
Op vrijdag 12 december 2003 14:06 schreef pluisje het volgende:
Een collega van Rick, die precies 1 week op me achterliep, had vandaag haar eerste echo. Ze zou 10 weken moeten zijn, maar op de echo was te zien dat het kindje maar de grootte van 7,5 week heeftHet hartje klopte wel, en dus zou het een behoorlijke groeiachterstand of een flinke misrekening moeten zijn. Dat laatste kan ik me zelf haast niet voorstellen, omdat ze het al vlak na mij wist (terwijl ze een week minder ver zou moeten zijn) maar ik hoop zo ontzettend dat het dat wel is.
Pas over 4 weken krijgt ze weer een echo, en ze gaat dus vreselijke kerstdagen tegemoet.Ben er helemaal naar van, ik heb best veel met haar gemaild de laatste weken, en ze babbelde er gezellig heel de dag over met Rick. En nu dan dit....
Vind het vooral erg dat ze nu in die onzekerheid zit, ik weet zelf hoe klote dat is, en 4 weken lijken me dan echt een eeuwigheid. Want ook al weet je dat het voor 95% goed zit, het zijn juist die 5% die 's nachts door je hoofd spoken....
Ik hoop gewoon dat ze over 4 weken een wezentje zien dat netjes weer 4 weken groter is gegroeid
quote:Van Harte Gefeliciteerd
Op vrijdag 12 december 2003 22:20 schreef stefimke het volgende:
Wij zijn 6 december de trotseouders geworden van ons eerste kindje, een meisje van 4155gram. We noemen haar Ilva!
quote:Gefeliciteerd! En niet dat je hier niet welkom zou zijn natuurlijk, maar er is een speciaal babietjes topic, misschien is dat gezellig voor je en voor als je vragen hebt?
Op vrijdag 12 december 2003 22:20 schreef stefimke het volgende:
Wij zijn 6 december de trotseouders geworden van ons eerste kindje, een meisje van 4155gram. We noemen haar Ilva!
edit: en in deze edit wou ik net naar lewis gaan vragen, maar die heeft ook net gepost zie ik...goedemorgen meid, alles goed?
Ik heb zowaar weer redelijk geslapen, alleen wordt de pijn steeds erger, magoe, zodra ik op ben gestaan is het weg gelukkig.
[Dit bericht is gewijzigd door Belana op 13-12-2003 09:50]
In ieder geval heb ik straks visite, dan ben ik weer even bezig.
Ik heb inmiddels al weer een zeer essentiele baby-aankoop gedaan, die je echt in huis moet hebben bij 11 weken: een luiertas ![]()
Tja, zat bij Baby Walz te zoeken naar beha's (degenen die ik net een maand heb lieten een afdruk achter die minimaal 3 uur bleef staan...iets te strak dus al weer
) en zag een geweldige Pooh-luiertas....in de aanbieding! Kon ik uiteraard niet laten staan, maar dat is logisch
Catootje, (de meeste) mannen gaan er nou eenmaal anders mee om dan wij. En ach, ik denk dat dat ook wel logisch is, wij volen alles de hele dag en voor hun veranderd er, op hun vrouw na dan, nog helemaal niks. Wel lief dat ie zo ff kwam voelen!
Ik krijg vaak sms'jes "ik hou van jullie"...dan smelt ik ook altijd even
Bij mij gaat die buik nu echt alle kanten op als baby beweegt, hij is nu zo groot geworden dat ie echt niet veel ruimte heeft. Hubby vindt dat wel interessant want nu kan hij echt al een klein mensen vormpje voelen
En af en toe praat ie ook tegen hem, nou is mijn hubby toch echt zo'n nuchter persoon die dat niet snel doet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |