abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage donderdag 11 december 2003 @ 11:51:31 #1
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_15326264
quote:
Zelfmoordneigingen bij metalfans

Van onze onderwijsredactie

AMSTERDAM, donderdag
Jongeren die van Top 40-muziek houden of van rock- dan wel klassieke muziek, hebben minder problemen dan jongeren die luisteren naar hiphop, metal of verschillende muzieksoorten. Draaiers van metalmuziek zouden vaker met zelfmoordgedachten rondlopen.
Dat blijkt uit het onderzoek ´Tijd onthult alles´ van hoogleraar T. ter Bogt, verbonden aan de Universiteit van Amsterdam (UvA), dat morgen wordt gepresenteerd. Hierin zijn de gevolgen van het luisteren naar popmuziek onderzocht bij Nederlands poppubliek tussen 11-16 jaar en wordt geconcludeerd dat klassieke, rock- en Top 40-muziekfans de minste problemen hebben.

Zelfmoordgedachten en neigingen tot zelfbeschadiging komen het meeste voor bij metalliefhebbers. Maar als de metalfan ook van popmuziek of hiphop houdt, dan is er geen hang naar beschadiging. Hiphoppers, heavy-metalfans en gecombineerde metal- en rapliefhebbers vertonen ook vaker agressief gedrag. Ook overschrijden ze regelmatiger de regels en kampen ze vaker met alcohol- en drugsproblemen.

www.telegraaf.nl

Sebbo, geen gekke dingen doen hoor. Straks zitten we hier alleen met postinggirl, CJ en Marble.
pi_15326285
Ik zou mezelf ook van kant maken als ik naar die teringherrie moest luisteren.
Ik was in zekere zin best een sfeerbepalende user. Ooit. Ergens is het echter misgegaan.
pi_15326343
Dus als wij in FOK! Radio metal gaan draaien zin er meteen een aantal mensen die het loodje leggen?
pi_15326348
quote:
Op donderdag 11 december 2003 11:52 schreef Kapoentje het volgende:
Ik zou mezelf ook van kant maken als ik naar die teringherrie moest luisteren.
LOL
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
pi_15326349
I intend to live forever, or die trying.
pi_15326358
Misschien is het wel zo dat ze naar die muziek luisteren omdat ze problemen hebben?
You cannot discover new oceans unless
you have the courage to lose sight of
the shore
  Redactie Frontpage donderdag 11 december 2003 @ 11:55:56 #7
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_15326373
quote:
Op donderdag 11 december 2003 11:55 schreef dwerg het volgende:
Beetje dubbel.

Heb ik weer

pi_15326391
quote:
onderzocht bij Nederlands poppubliek tussen 11-16 jaar
D'oh!

Ah well, ik heb geen zelfmoordneigingen. Ik zet maar weer een metalcd op.

pi_15326433
Enige tijd terug was er ook zon onderzoek (uit Engeland of Amerika). Hier werd in gekeken wat voor soort persoon naar welke muziek luistert. Ik heb niet alles onthouden, maar nog wel de volgende typeringen:
country - over het algemene simpele personen, niet zo intellectueel
klassiek - intelligente personen
rap - zowel intelligente als simpele personen houden hiervan
metal - evenals klassiek intelligente personen met brede belangstelling.

Probleem voor mij, ik hou zowel van metal, klassiek, country, pop, rap, crossover etc. Wat ben ik nou Ik heb in ieder geval geen zelfmoordneiging, maar ik viel dan ook niet in de testgroep (ben al iets ouder dan 33).

Redactie Frontpage donderdag 11 december 2003 @ 11:59:21 #10
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_15326444
Maar goed, wat is de grens van metal. Bon Jovi vind ik wel leuk bijvoorbeeld
pi_15326469
Tsk, die metalfreaks winnen alleen omdat ze Goths buiten beschouwing hebben gelaten!
Ik was in zekere zin best een sfeerbepalende user. Ooit. Ergens is het echter misgegaan.
pi_15326621
Redelijk kansloos bericht denk ik.

Zelfmoord hangt niet samen met je muziek smaak. Daarnaast is het misschien wel interessant om je af te vragen wat er allemaal onder metal wordt verstaan. Tja als ze gothic volk onder metal plaatsen, dan is het idd niet zo vreemd, die zijn over het algemeen ook behoorlijk prozac waardig.

Ik persoonlijk denk dat het houden van metal met meerder variabelen samenhang dan het hebben van zelfmoordneigingen.

Wat ik dus eigelijk wil zeggen: Neem deze informatie niet klakkeloos over. Zeker als je geen besef hebt van onderzoek. (En dat zijn er heel veel op fok). Een onderzoek is geen feit, slechts een constatering door iemand, welke ook nog niet goed hoeft te zijn. (reacties op het onderzoek zijn veel interessanter en die zullen pas na publicatie los komen)

Het leven vergeet velen. De dood geen een.
pi_15326853
quote:
Op donderdag 11 december 2003 11:59 schreef SunChaser het volgende:
Maar goed, wat is de grens van metal. Bon Jovi vind ik wel leuk bijvoorbeeld
dat lijkt mij meer hard-rock.
quote:
Op donderdag 11 december 2003 12:00 schreef Kapoentje het volgende:
Tsk, die metalfreaks winnen alleen omdat ze Goths buiten beschouwing hebben gelaten!
Gothic muziek heeft eigenlijk weinig tot niets met metal te maken, in tegenstelling dus tot gothic-metal.
--> imo worden Gothic en Gothic-metal wel vaker door elkaar gehaald.
quote:
Op donderdag 11 december 2003 11:58 schreef ThePatman het volgende:
<knip>
Probleem voor mij, ik hou zowel van metal, klassiek, country, pop, rap, crossover etc. Wat ben ik nou Ik heb in ieder geval geen zelfmoordneiging, maar ik viel dan ook niet in de testgroep (ben al iets ouder dan 33).
Raar?ehhh, apart bedoel ik

ik luister zelf ook naar diverse (dus niet alle) stijlen metal en daarnaast ook nog naar o.a. oude blues, div. soorten reggae (vnl. roots/dancehall (maar dan echte)/dub) en 'zware' klassieke muziek (dus bijv. geen Strauss). Oja, ik ben ook ouder dan die doelgroep, alleen nog net geen 33

Wat bij mij altijd helpt als ik me down ofzo voel, is My Dying Bride - The Angel and the Dark River opzetten, en dan met de gedachte 'Er zijn mensen die voelen zich nog veel kutter dan dat ik me nu voel'.

- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
pi_15327107
Tjonge, 3-dubbel en dat door Sunchaser.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')