quote:Het begint wel erg vreemd te klinken eigenlijk.
AMSTERDAM - Marc Kalmann, de joodse inwoner van de Haagse Schilderswijk die zegt dat hij wordt geterroriseerd door Marokkaanse jongeren, wil Nederland verlaten.
Hij zegt van plan te zijn nog deze week asiel aan te vragen bij de Israëlische ambassade. ''Om de Nederlandse autoriteiten, die niets doen om te voorkomen dat ik hier wordt vervolgd, in verlegenheid te brengen.''
Aanleiding is een incident, afgelopen zaterdag, waarbij hij zou zijn bekogeld met bakstenen. ''Als ze me hadden geraakt was ik dood geweest,'' aldus Kalmann vanmorgen. Op zijn aanwijzing zijn twee jongens aangehouden, maar die werden na verhoor naar huis gestuurd wegens gebrek aan bewijs. Volgens de politie ging het om twee jongens van niet-Marokkaanse afkomst, die zichzelf hadden gemeld toen ze hoorden dat ze werden gezocht.
Kalmann beschuldigt de politie ervan dat zij geen bescherming biedt. De politie bezweert echter dat de man 'zeer intensieve' beveiliging krijgt van agenten in burger, maar dat Kalmann zich niet altijd aan de afspraak houdt om het bureau te bellen als hij zijn woning verlaat.
Kalmann: ''Ik ben officier geweest in het Israëlische leger en ik kan ruiken of ik wordt gevolgd of niet. En dat gebeurt niet.''
De joodse man, voormalig docent aan een universiteit in Georgia (VS), zegt een pistool te hebben gekocht om zichzelf te verdedigen. Als hij opnieuw wordt bedreigd, zal hij er niet voor terugschrikken het wapen te gebruiken, verzekert hij. Op de vraag of de politie het wapen in beslag zal nemen, antwoordde een woordvoerder: ''Mijnheer Kalmann heeft wel meer van dergelijke verhalen. Hij zou ook een knokploeg optrommelen.''
quote:Een bewapende ex-officier die zijn achtervolgers kan RUIKEN??? Waar hebben we het hier over? Een joodse herder?
Op dinsdag 19 juni 2001 15:41 schreef links234 het volgende:
Het begint wel erg vreemd te klinken eigenlijk.
quote:
Op dinsdag 19 juni 2001 15:45 schreef Ringo het volgende:
alsof je in Israël NIET met stenen wordt bekogeld...
De laatste stenengooiers waren trouwens geen marokkanen.
quote:Nee, dat waren palestijnen
Op dinsdag 19 juni 2001 16:24 schreef links234 het volgende:
En omhoog:De laatste stenengooiers waren trouwens geen marokkanen.
quote:Sinds Nederland de uitwassen van Marroko moet opvangen
Op dinsdag 19 juni 2001 16:54 schreef HiZ het volgende:
En sinds wanneer moeten Israelische burgers politiek asiel vragen in Israel?
quote:Dat bedoel ik dus met vaag. Hij is trouwens amerikaan.
Op dinsdag 19 juni 2001 16:54 schreef HiZ het volgende:
En sinds wanneer moeten Israelische burgers politiek asiel vragen in Israel?
Overigens heb ik dit geval nu al een paar weken gevolgd en begin toch een beetje te geloven dat Kalmann een beetje last van paranoïde achtervolgingswaanzin heeft.
Er zal ongetwijfeld een grond van waarheid in zijn verhalen zitten, maar bij de laatste paar incidenten lijken mij de zaken door hem wat uit het verband gerukt.
Wat natuurlijk niet goedpraat dat de buurtbewoners zo'n man gewoon niet mogen lastig vallen.
Overigens doet mij dit verhaal heel in de verte denken aan de (naar later bleek) door hemzelf in scene gezette ontvoering van Jules Croiset, enige jaren geleden, tijdens alle ophef over een stuk van Fassbinder.
Soms kan je als Jood ook te veel in een slachtoffer-rol kruipen
quote:Dat kan iedereen, dus ik zie niet in waarom een jood niet.
Op dinsdag 19 juni 2001 17:10 schreef golfer het volgende:
quote:idd. Een beetje vreemd vind ik het allemaal wel.
Als Jood ben je niet automatisch Israelisch staatsburger.Overigens heb ik dit geval nu al een paar weken gevolgd en begin toch een beetje te geloven dat Kalmann een beetje last van paranoïde achtervolgingswaanzin heeft.
[...]
Overigens doet mij dit verhaal heel in de verte denken aan de (naar later bleek) door hemzelf in scene gezette ontvoering van Jules Croiset, enige jaren geleden, tijdens alle ophef over een stuk van Fassbinder.
quote:Ja, en in België komen dit soort incidenten natuurlijk nooit voor en daarom ben jij daar natuurlijk gaan wonen?
Op dinsdag 19 juni 2001 18:20 schreef Aernout het volgende:
Goede actie! Die zogenaamd tolerante Nederlandse samenleving staat mooi voor lul. Hopelijk gebruikt iemand dit incidentje om de problemen eindelijk eens bij de wortel aan te pakken.
quote:
quote:Wat ik daarmee bedoel, is dat je het Joods-zijn niet moet gebruiken om jezelf extra zielig of zo te vinden, vanwege bijvoorbeeld de geschiedenis.
Op dinsdag 19 juni 2001 18:35 schreef aa het volgende:
Verklaar je nader.
Wat niets afdoet aan het feit dat ik vind dat bewoners uit een buurt een andere buurtbewoner met rust moet laten, ongeacht de achtergrond: Nederlands, Joods, Chinees of whatever.
quote:never mind.
Op dinsdag 19 juni 2001 19:06 schreef golfer het volgende:[..]
..
Maar deze meneer beweert in het Israelische leger te hebben gezeten. En ik kan je verzekeren dat hij dan wel Israelisch staatsburger is ook.
quote:Een mooit voorbeeld hiervan is de Croiset affaire in verband met het toneel stuk De stad, de dood ..(en nog iets) waarbij meneer Croiset een complete antisemitische ontvoeringsactie tegen zichzelf in scene zette om een daad te stellen tegen het anti semitisme.
Op dinsdag 19 juni 2001 18:35 schreef aa het volgende:[..]
Verklaar je nader.
quote:Daar doelde ik niet op.
Op dinsdag 19 juni 2001 20:40 schreef HiZ het volgende:[..]
Een mooit voorbeeld hiervan is de Croiset affaire in verband met het toneel stuk De stad, de dood ..(en nog iets) waarbij meneer Croiset een complete antisemitische ontvoeringsactie tegen zichzelf in scene zette om een daad te stellen tegen het anti semitisme.
quote:Ja, het gedrag van 1 persoon is representatief voor de hele groep.
Op dinsdag 19 juni 2001 20:40 schreef HiZ het volgende:[..]
Een mooit voorbeeld hiervan is de Croiset affaire in verband met het toneel stuk De stad, de dood ..(en nog iets) waarbij meneer Croiset een complete antisemitische ontvoeringsactie tegen zichzelf in scene zette om een daad te stellen tegen het anti semitisme.
quote:Omdat het nu niet over marokkanen gaat klinkt het ineens vreemd?
Op dinsdag 19 juni 2001 15:41 schreef links234 het volgende:[..]
Het begint wel erg vreemd te klinken eigenlijk.
Gewoon terug sturen naar Marokko ook al zijn het nederlandse jongeren. Gelijke behandeling.
quote:nee. Lees dat artikeltje maar even.
Op woensdag 20 juni 2001 01:34 schreef evert het volgende:[..]
Omdat het nu niet over marokkanen gaat klinkt het ineens vreemd?
Selectieve twijfel ineens?
quote:
Op woensdag 20 juni 2001 11:19 schreef Flexer het volgende:
Gewoon terug sturen naar Marokko ook al zijn het nederlandse jongeren. Gelijke behandeling.
quote:Nee hoor dat hoeft niet, hij zou het wel kunnen aavragen en het krijgen maar hij hoeft niet perse de Israelische nationaliteit te hebben
Op dinsdag 19 juni 2001 20:34 schreef HiZ het volgende:
Maar deze meneer beweert in het Israelische leger te hebben gezeten. En ik kan je verzekeren dat hij dan wel Israelisch staatsburger is ook.
Laat die man die vervelende Marokaantjes maar af schieten en naar Israel vluchten, Israel mag hem dan niet uitleveren
Eindelijk iemand die wat doet tegen dat tuig
quote:Tuurlijk, het Israelische leger zit vol met dienstplichtigen die geen Israeli zijn. Helemaal logisch.
Op woensdag 20 juni 2001 18:20 schreef BAZZA het volgende:[..]
Nee hoor dat hoeft niet, hij zou het wel kunnen aavragen en het krijgen maar hij hoeft niet perse de Israelische nationaliteit te hebben
Laat die man die vervelende Marokaantjes maar af schieten en naar Israel vluchten, Israel mag hem dan niet uitleveren
quote:Die man heeft waarschijndelijk gevochten in het Israeliche leger net na de stichting van de staat Israel
Op woensdag 20 juni 2001 22:37 schreef HiZ het volgende:[..]
Tuurlijk, het Israelische leger zit vol met dienstplichtigen die geen Israeli zijn. Helemaal logisch.
quote:Da's knap, de staat israel werd in 1948 gesticht en de man is 53.
Op woensdag 20 juni 2001 23:41 schreef BAZZA het volgende:[..]
Die man heeft waarschijndelijk gevochten in het Israeliche leger net na de stichting van de staat Israel
Die welles/nietes-discussie heeft geen zin. Hij wil nu Israeli worden en daar gaat het om.
En gelijk heeft hij. Ik hoop alleen dat hij er eerst nog een paar opruimt voordat hij gaat.
quote:Die christelijke normen en waarden van tegenwoordig ook. Laat onze lieve heer ( en je kinderen ) het niet horen Gia. ( Want ik neem aan dat je het niet over de hondedrollen hebt die daar wellicht op de stoep liggen.)
Op donderdag 21 juni 2001 09:34 schreef Gia het volgende:
En gelijk heeft hij. Ik hoop alleen dat hij er eerst nog een paar opruimt voordat hij gaat.
Oog om oog tand om tand kwam toch uit het Oude Testament? Waar is het " heb uw naaste lief " gebleven?
quote:Vraag dat ook maar aan die marrokanen
Op donderdag 21 juni 2001 10:39 schreef Zusje het volgende:[..]
Oog om oog tand om tand kwam toch uit het Oude Testament? Waar is het " heb uw naaste lief " gebleven?
quote:Iedere Jood kan asiel aanvragen in Israel
Op donderdag 21 juni 2001 13:24 schreef HiZ het volgende:
Als je Amerikaan wordt hoef je je oude staatsburgerschap niet op te geven, dus ook dat gaat niet op. En het lijk mij niet dat hij in welke oorlog dan ook voor Yom Kippur betrokken kan zijn geweest. En zijn staatsburgerschap maakt wel degelijk wat uit, één van zijn beweringen is dat hij asiel gaat aanvragen in Israel.
"de wet op de terugkeer" heet dat
Dan was het niemand opgevallen dat hij joods was. Maar ja, een amerikaan hè. Het blijft toch een onaangepaste buitenlander. Grote bek, maar integreren ho maar.
quote:Vind je het gek? Het is toch algemeen bekend dat ze allemaal stinkend rijke communistische diamanthandelaars en bankdirecteuren zijn.
Op donderdag 21 juni 2001 16:37 schreef Party-pooper het volgende:
Hee links, heb je gisteren niet de docu op ned3 gezien over postville(leukle naam trouwens). Ging over Chassistische joden die een invasie pleegden in dat boerengat in Iowa, alleen namen ze zoveel economische vooruitgang mee.
En nee, ik heb dat programma niet gezien. Na een dagje forummen had ik behoefte aan _echte_ kroegpraat.
quote:Hij had alleen maar een kepeltje op hoor
Op donderdag 21 juni 2001 16:34 schreef links234 het volgende:
Zo zie je maar wat er gebeurt als je met pijpekrullen en een hoed en lange jas en keppel rondloopt. Hij had zich maar moeten aanpassen aan de algemeen in nederland geldende kledingnormen en waarden.Dan was het niemand opgevallen dat hij joods was. Maar ja, een amerikaan hè. Het blijft toch een onaangepaste buitenlander. Grote bek, maar integreren ho maar.
Of mag dat soms niet oh grote machtige commie dictator in spe ?
quote:Lullig dat ie dan net op zijn gezicht wordt geslagen door Marokkanen.
Op donderdag 21 juni 2001 16:34 schreef links234 het volgende:
Zo zie je maar wat er gebeurt als je met pijpekrullen en een hoed en lange jas en keppel rondloopt. Hij had zich maar moeten aanpassen aan de algemeen in nederland geldende kledingnormen en waarden.Dan was het niemand opgevallen dat hij joods was. Maar ja, een amerikaan hè. Het blijft toch een onaangepaste buitenlander. Grote bek, maar integreren ho maar.
Overigens heb ik op een foto in de krant geen pijpekrullen gezien bij hem. Alleen een kepeltje.
quote:De man had zo bij Groenlinks gekund, we zijn er lekker ingetuind. Nemen we allemaal onze beledigingen naar de marokkaanse medemens weer terug? Het zou enkele figuren sieren dat te doen.
Op vrijdag 22 juni 2001 01:17 schreef R@b het volgende:[..]
Lullig dat ie dan net op zijn gezicht wordt geslagen door Marokkanen.
Overigens heb ik op een foto in de krant geen pijpekrullen gezien bij hem. Alleen een kepeltje.
http://www.parool.nl/996233997267.html
http://www.parool.nl/995967245516.html
http://www.haagschecourant.nl/CDA/regioportal/1,2078,2325__688016_,00.html
quote:Dat mag !
Op vrijdag 22 juni 2001 00:56 schreef BAZZA het volgende:[..]
Hij had alleen maar een kepeltje op hoor
Of mag dat soms niet oh grote machtige commie dictator in spe ?
Als iemand van een andere religie echt bedreigd wordt heeft hij/zij het er naar gemaakt.
[Dit bericht is gewijzigd door F1-2001 op 10-09-2001 18:48]
quote:Wat mij betreft mogen die marokkanen zulke vervelende joodjes kapotschieten. En dan vluchten naar Afghanistan, de Taliban zal ze ook niet uitleveren
Nee hoor dat hoeft niet, hij zou het wel kunnen aavragen en het krijgen maar hij hoeft niet perse de Israelische nationaliteit te hebben
Deze post is alleen maar om aan te tonen dat uitspraken van Bazzaaaa goed worden gekeurt. Ben benieuwd hoe hierop gereageerd gaat worden.
[Dit bericht is gewijzigd door F1-2001 op 10-09-2001 19:03]
quote:Als je op de hoogte was van de feiten dan wist je dat deze jood alles uit zijn duim heeft gezogen
Op donderdag 21 juni 2001 10:49 schreef X-Ray het volgende:[..]
Vraag dat ook maar aan die marrokanen
quote:Wat heb jij toch tegen Joden?
Op maandag 10 september 2001 18:42 schreef F1-2001 het volgende:Wat mij betreft mogen die marokkanen zulke vervelende joodjes kapotschieten. En dan vluchten naar Afghanistan, de Taliban zal ze ook niet uitleveren
Wat hebben ze jou misdaan dat jij elke post waarin je dat woord gebruikt moet voorzien van een semi-anti-semitische opmerking voorzien van smileys?
quote:Heb niks tegen ze. Maar iedereeen behandelt ze hier alsof ze lievertjes zijn. Over arabieren en moslims mag je alles zeggen. Maar zodra je een feit over joden naar boven brengt ben je opeens een anti-semiet. Kijk eens naar Bazzaa en R@B. Die doen pas erge uitspraken over moslims en arabieren. Waarom meet jij in twee maten???
Op maandag 10 september 2001 18:55 schreef golfer het volgende:[..]
Wat heb jij toch tegen Joden?
Wat hebben ze jou misdaan dat jij elke post waarin je dat woord gebruikt moet voorzien van een semi-anti-semitische opmerking voorzien van smileys?
quote:Ik meet slechts met 1 maat: racistische en discriminerende opmerkingen worden door mij aangepakt, ook die van andere users.
Op maandag 10 september 2001 18:59 schreef F1-2001 het volgende:Heb niks tegen ze. Maar iedereeen behandelt ze hier alsof ze lievertjes zijn. Over arabieren en moslims mag je alles zeggen. Maar zodra je een feit over joden naar boven brengt ben je opeens een anti-semiet. Kijk eens naar Bazzaa en R@B. Die doen pas erge uitspraken over moslims en arabieren. Waarom meet jij in twee maten???
En feiten over de politiek van Israël, zijn nog geen feiten over Joden in het algemeen.
quote:Waarom spreek jij Bazza en R@B hier niet over aan??? Maar mij wel????? Met ander woorden , als zij weer anti -marokkanen, moslims etc. opmerkingen maken zit jij daar niet zo mee.
Op maandag 10 september 2001 19:05 schreef golfer het volgende:[..]
Ik meet slechts met 1 maat: racistische en discriminerende opmerkingen worden door mij aangepakt, ook die van andere users.
En feiten over de politiek van Israël, zijn nog geen feiten over Joden in het algemeen.
PS.
Die Kalmann figuur heeft het ernaar gemaakt met zijn valse beschuldigingen naar de Marokkaanse gemeenschap. Als het een moslim was die zoiets zou hebben gedaan was het net zo een kut-streek!
quote:1.
Op maandag 10 september 2001 19:08 schreef F1-2001 het volgende:Waarom spreek jij Bazza en R@B hier niet over aan??? Maar mij wel????? Met ander woorden , als zij weer anti -marokkanen, moslims etc. opmerkingen maken zit jij daar niet zo mee.
PS.
Die Kalmann figuur heeft het ernaar gemaakt met zijn valse beschuldigingen naar de Marokkaanse gemeenschap. Als het een moslim was die zoiets zou hebben gedaan was het net zo een kut-streek!
2. De beide door jou genoemde users worden door mij net zo goed op de vingers getikt bij racistische opmerkingen.
Alleen maken zij die niet.
Het feit dat ze iets tegen (fundamentele) moslims hebben, maakt ze nog geen racist.
Voor verdere vragen omtrent mijn modereren kan je in feedback terecht of mailen naar golfer@fokzine.net
En nu weer ontopic!
edit-foutje in mailadres-edit
[Dit bericht is gewijzigd door golfer op 10-09-2001 19:26]
quote:Zeg hier dan ook wat van.
Laat die man die vervelende Marokaantjes maar af schieten en naar Israel vluchten, Israel mag hem dan niet uitleverenEindelijk iemand die wat doet tegen dat tuig
quote:!!!
Op maandag 10 september 2001 19:15 schreef golfer het volgende:
Voor verdere vragen omtrent mijn modereren kan je in feedback terecht of mailen naar golfer@fokzine.net
edit-foutje in mailadres-edit
En nu weer ontopic!
[Dit bericht is gewijzigd door golfer op 10-09-2001 19:27]
quote:OK
Op maandag 10 september 2001 19:20 schreef golfer het volgende:[..]
!!!
quote:OK
Op maandag 10 september 2001 19:20 schreef golfer het volgende:[..]
!!!
quote:Kom dan godverdomme bij allah nog aan toe eens met een voorbeeld van een post van mij die anti-Marokkaan, -moslim is en die door Golfer verwijderd had moeten zijn
Op maandag 10 september 2001 19:08 schreef F1-2001 het volgende:[..]
Waarom spreek jij R@B hier niet over aan???
Met ander woorden , als zij weer anti -marokkanen, moslims etc. opmerkingen maken zit jij daar niet zo mee.
quote:Waarom zou hij
Op maandag 10 september 2001 19:18 schreef F1-2001 het volgende:[..]
Zeg hier dan ook wat van.
ik doel op die vervelende Marokkantjes die mensen lastig vallen, wat is daar Racistisch aan
ik heb niks tegen alle Marokkanen hoor.
quote:Dat bedoelde ik ook met mijn post. Maar die is gelijk racistisch
Op dinsdag 11 september 2001 01:27 schreef BAZZA het volgende:[..]
Waarom zou hij
ik doel op die vervelende Marokkantjes die mensen lastig vallen, wat is daar Racistisch aan
![]()
ik heb niks tegen alle Marokkanen hoor.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |