quote:110 % mee eens
Op donderdag 11 december 2003 15:14 schreef schatje het volgende:[..]
Omdat de vrouw een goede moslim wilt zijn, heel simpel. Vanuit haar standpunt gezien vindt zij dat ze zich daarom moeten bedekken. Zij doet dit dus vanuit religieuze overwegingen, en dat is haar goed recht. Dan kan je niets anders doen dan het te respecteren, of tolereren als je het niet kunt respecteren
.
quote:..en op scholen? (of bedoelde je dat met 'enzo')
Op donderdag 11 december 2003 15:16 schreef schatje het volgende:[..]
In rechtbanken enzo is het terecht
.
Ik neem aan dat je ook voor een keppeltje verbod bent??
quote:1. Hiet zit je fout. Er is geen letter te veranderen in de Koran. Laat staan verwijderen. Dat het voor jou onzinnig en achtergesteld lijkt, wil niet automatisch zeggen dat het ook zo is, gelukkig.
Op donderdag 11 december 2003 15:15 schreef Lithion het volgende:[..]
Het is heel goed mogelijk om in een gemoderniseerde Islam bepaalde teksten aan te passen en bepaalde passages te verwijderen. Krampachtig vasthouden aan teksten die totaal niet meer van deze tijd zijn als zijnde de absolute waarheid is jezelf achterstellen. Achterlijk gedrag dus.
[..]Ik zeg helemaal niet dat het nu conflicteert met een bepaalde regel. Ik stelde jou een hypotethische vraag.
2. Je hebt gelijk. Als het om 1 van de hoofdregels gaat in de Islam dan gelden de regels van de Islam. Gaat het niet om een hoofdregel, en dat is dus het geval bij een hoofddoek, dan prevaleert de wet van het desbetreffende land als je geen andere keus hebt. Maar voor een exacte invulling kun je terecht bij je plaatselijke imam.
quote:Wie bepaalt dat een moslima zonder hoofddoek geen goede moslim is? Dat wordt dan toch opgelegd. Waar haalt zij die religieuze overwegingen vandaan. Het staat namelijk nergens in de Koran dat een vrouw een hoofddoek moet dragen of dat zij haar haar moet bedekken.
Op donderdag 11 december 2003 15:14 schreef schatje het volgende:[..]
Omdat de vrouw een goede moslim wilt zijn, heel simpel. Vanuit haar standpunt gezien vindt zij dat ze zich daarom moeten bedekken. Zij doet dit dus vanuit religieuze overwegingen, en dat is haar goed recht. Dan kan je niets anders doen dan het te respecteren, of tolereren als je het niet kunt respecteren
.
En zelfs al zou het wel in de Koran staan, wat dus niet zo is, dan nog gaan de wetten en regels van het land en van een school boven de persoonlijke regeltjes.
Wat als ik een geloof/religie begin die een hanekam voorschrijft. Mogen de kinderen van mijn gelovigen dan met een hanekam naar school. Het is toch te gek dat iemand geloofsregels, die voor een beperkte groep mensen gelden, boven regels stelt die voor iedereen gelden.
quote:Nee, een keppeltje is imo iets minder erg dan een halve gordijnenwinkel, een keppeltje verhinderd niets. Ik ben ook niet tegen Buddhisten die een stip op hun hoofd hebben, dat mag imo ook in een rechtzaal.
Op donderdag 11 december 2003 15:16 schreef schatje het volgende:[..]
In rechtbanken enzo is het terecht
.
Ik neem aan dat je ook voor een keppeltje verbod bent??
quote:Jij beweert dat het niet staat in de Koran, terwijl het er toch echt staat. Dat jij het anders interpreteert dan moslims is een ander verhaal en dat is je goed recht, maar dat wil niet zeggen dat jij anderen kan opdringen datgene te doen wat jij vindt.
Op donderdag 11 december 2003 15:22 schreef Gia het volgende:[..]
Wie bepaalt dat een moslima zonder hoofddoek geen goede moslim is? Dat wordt dan toch opgelegd. Waar haalt zij die religieuze overwegingen vandaan. Het staat namelijk nergens in de Koran dat een vrouw een hoofddoek moet dragen of dat zij haar haar moet bedekken.
En zelfs al zou het wel in de Koran staan, wat dus niet zo is, dan nog gaan de wetten en regels van het land en van een school boven de persoonlijke regeltjes.
Wat als ik een geloof/religie begin die een hanekam voorschrijft. Mogen de kinderen van mijn gelovigen dan met een hanekam naar school. Het is toch te gek dat iemand geloofsregels, die voor een beperkte groep mensen gelden, boven regels stelt die voor iedereen gelden.
quote:110%? Daarmee maak je jezelf belachelijk. Dat is nl. in technische zin niet mogelijk.
Op donderdag 11 december 2003 15:17 schreef KirmiziBeyaz het volgende:[..]
110 % mee eens
Dus een goed moslima is een moslima die zich laat onderdrukken door het geile onbeheersbare mannetje? Jij en democratie? Dacht het niet, meneer.
quote:Een keppeltje verhindert niets en een hoofddoek wel volgens jou. Wat verhindert een hoofddoek dan volgens jou? Het zicht? Of vind je het gewoon niet staan?
Op donderdag 11 december 2003 15:24 schreef NightH4wk het volgende:[..]
Nee, een keppeltje is imo iets minder erg dan een halve gordijnenwinkel, een keppeltje verhinderd niets. Ik ben ook niet tegen Buddhisten die een stip op hun hoofd hebben, dat mag imo ook in een rechtzaal.
quote:O jawel hoor. Kwestie van wat knip- en plakwerk. Bovendien ís de Koran al in god weet hoeveel talen vertaald vanuit het origineel... een taal waarin NIEMAND hem meer leest. Hij ís dus al veranderd.
Op donderdag 11 december 2003 15:20 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
1. Hiet zit je fout. Er is geen letter te veranderen in de Koran. Laat staan verwijderen.
quote:Het is per definitie achtergesteld. Het zijn regels uit een compleet andere context op het gebied van tijd én plaats.
Dat het voor jou onzinnig en achtergesteld lijkt, wil niet automatisch zeggen dat het ook zo is, gelukkig.
quote:En welke zijn die hoofdregels dan?
2. Je hebt gelijk. Als het om 1 van de hoofdregels gaat in de Islam dan gelden de regels van de Islam.
In principe zou je dus op grond van jouw beweringen kunnen concluderen dat de Islam staatsondermijnend is, omdat de grondwet niet als wetsbasis geaccepteerd wordt.
[Dit bericht is gewijzigd door Lithion op 11-12-2003 15:27]
quote:Oef, dat vind ik inconsequent, als ik zo vrij mag zijn.
Nee, een keppeltje is imo iets minder erg dan een halve gordijnenwinkel, een keppeltje verhinderd niets. Ik ben ook niet tegen Buddhisten die een stip op hun hoofd hebben, dat mag imo ook in een rechtzaal.
quote:Ik doelde eigenlijk meer op een burqa maar ok, je ziet soms geen gezichtsuitdrukking en meer van dat soort dingen.
Op donderdag 11 december 2003 15:26 schreef KirmiziBeyaz het volgende:[..]
Een keppeltje verhindert niets en een hoofddoek wel volgens jou. Wat verhindert een hoofddoek dan volgens jou? Het zicht? Of vind je het gewoon niet staan?
quote:Moest jij niet weg ofzo? Skieën? Kun je daar verder nadenken over hoe je mijn woorden kan verdraaien zodat het precies in jouw straatje past. Dat je het eerste niet begrijpt is niet erg, ik had niet anders verwacht.
Op donderdag 11 december 2003 15:25 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
110%? Daarmee maak je jezelf belachelijk. Dat is nl. in technische zin niet mogelijk.
Dus een goed moslima is een moslima die zich laat onderdrukken door het geile onbeheersbare mannetje? Jij en democratie? Dacht het niet, meneer.
Leuk hoe sommigen op taalfoutjes gaan zoeken als ze niets meer te vertellen hebben
[Dit bericht is gewijzigd door KirmiziBeyaz op 11-12-2003 15:40]
quote:Dan nu even een interessevraagje.
Op donderdag 11 december 2003 15:24 schreef KirmiziBeyaz het volgende:[..]
Waarom heeft God de vrouw eigenlijk met haar en borsten geschapen ?
En waarom is de oplossing voor het probleem van de man, bij de vrouw gezocht ?
Als jij een goedgelovige bent dan stel je je liefde voor God zowieso voorop.
Dan zou je je niet eens LATEN verleiden/ misleiden door een prachtig vrouwenlichaam ( waar je naar mijn mening trots op moet zijn, het is je GESCHENK ! ).
quote:Ja, ben nu weg!
Op donderdag 11 december 2003 15:28 schreef KirmiziBeyaz het volgende:[..]
Moest jij niet weg ofzo? Skieën? Kun je daar verder nadenken over hoe je mijn woorden kan verdraaien zodat het precies in jouw straatje past. Dat je het eerste niet begrijpt is niet erg, ik kan niet anders verwacht.
quote:Dan blijft het nog steeds fout om alleen islamieten dit te verbieden. Óf iedereen mag alles dragen òf niemand mag geloofsaccesoires dragen.
Op donderdag 11 december 2003 15:27 schreef NightH4wk het volgende:[..]
Ik doelde eigenlijk meer op een burqa maar ok, je ziet soms geen gezichtsuitdrukking en meer van dat soort dingen.
quote:Het staat er niet. Mannen hebben dat zo geïnterpreteerd.
Op donderdag 11 december 2003 15:24 schreef KirmiziBeyaz het volgende:[..]
Jij beweert dat het niet staat in de Koran, terwijl het er toch echt staat. Dat jij het anders interpreteert dan moslims is een ander verhaal en dat is je goed recht, maar dat wil niet zeggen dat jij anderen kan opdringen datgene te doen wat jij vindt.
Letterlijk staat er dat ze de hoofddoeken, die ze in die zandbak toch al droegen, tot over hun boezem moesten laten hangen. Feitelijk zegt de profeet hiermee, dat vrouwen hun vrouwelijke vormen (hun schoonheid) moeten bedekken.
In die tijd droegen mannen ook hoofddoeken. Hetgeen heel normaal is in een woestijn. Die zijn nu toch ook niet verplicht een hoofddoek te dragen, omdat ze het toen ook deden.
Mohammed maakte alleen maar gebruik van die hoofddoeken, om de vrouwen erop te wijzen dat ze daarmee hun vrouwelijke vormen konden bedekken. Niets meer.
Er staat helemaal nergens in de Koran dat een vrouw het haar moet bedekken. Er staat ook nergens dat ze hun lichaam tot aan de enkels en polsen moeten bedekken. Ze moeten hun vrouwelijke vormen bedekken, dus de boezem, de taille en de billen. Dat is wat mannen op kan winden, tenminste normale mannen.
In principe moet een moslima dus gewoon in een korte broek moeten kunnen lopen en met blote armen en los haar. Als je de Koran volgens de letter volgt.
quote:Waarom zijn de bananen krom? Waarom is de aarde niet plat? Kun je met onzinnigere dingen komen. Als je niet gelooft, zeg dat dan gewoon.
Op donderdag 11 december 2003 15:30 schreef Mirage het volgende:[..]
Dan nu even een interessevraagje.
Waarom heeft God de vrouw eigenlijk met haar en borsten geschapen ?
En waarom is de oplossing voor het probleem van de man, bij de vrouw gezocht ?
Als jij een goedgelovige bent dan stel je je liefde voor God zowieso voorop.
Dan zou je je niet eens LATEN verleiden/ misleiden door een prachtig vrouwenlichaam ( waar je naar mijn mening trots op moet zijn, het is je GESCHENK ! ).
En nee, jij laat je natuurlijk nooooit misleiden door een vrouw met een prachtig lichaam , want daarvoor ben jij te 'beschaafd'. BS.
quote:Het gaat niet om het geloof.
Op donderdag 11 december 2003 15:34 schreef Kiki het volgende:[..]
Dan blijft het nog steeds fout om alleen islamieten dit te verbieden. Óf iedereen mag alles dragen òf niemand mag geloofsaccesoires dragen.
Het gaat erom dat in DEZE samenleving het eeen stukje beleefdheid is om je niet te " verstoppen ".
Als er gekozen wordt om HIER te leven..
Wat geeft een moslima het recht om een hoofddoek om te laten terwijl ik mijn petje af moet zetten in de klas ?
Waar ligt het verschil tussen ons.
Gelden er voor mij andere regels dan voor haar ?
quote:Een hoofddoekje wordt gedragen als een onderdeel Islam. Zoals je weet is dat de Koran en de zogeheten hadits. Die geven voor moslims gedragregels aan om een goede moslim te zijn. En daar beroept een moslim vrouw zich op, en dat is haar goed recht. Of het nu wel waar of niet waar is
Op donderdag 11 december 2003 15:22 schreef Gia het volgende:[..]
Wie bepaalt dat een moslima zonder hoofddoek geen goede moslim is? Dat wordt dan toch opgelegd. Waar haalt zij die religieuze overwegingen vandaan. Het staat namelijk nergens in de Koran dat een vrouw een hoofddoek moet dragen of dat zij haar haar moet bedekken.
quote:Welke wetten worden er dan overtreden??
Er is nog altijd vrijheid van religie hoor .
quote:Joh, dan doe je dat toch lekker. Stap desnoods naar de rechter
quote:Doet niets af aan het feit dat het momenteel wel zo is, en dat dergelijke regels evengoed in Europa opgelegd kunnen worden.
Op donderdag 11 december 2003 15:15 schreef KirmiziBeyaz het volgende:Zie mijn vorige post.
quote:Dus in feite ben je voor discriminatie. Het ene geloofsovertuiging mag wel en het ander niet
quote:Ik vraag me alleen af waarom God iets zou scheppen wat een slechte invloed heeft.
Op donderdag 11 december 2003 15:37 schreef KirmiziBeyaz het volgende:[..]
Waarom zijn de bananen krom? Waarom is de aarde niet plat? Kun je met onzinnigere dingen komen. Als je niet gelooft, zeg dat dan gewoon.
En nee, jij laat je natuurlijk nooooit misleiden door een vrouw met een prachtig lichaam
, want daarvoor ben jij te 'beschaafd'. BS.
En mijn andere vraag staat nog steeds.
Waarom het probleem dat de MAN heeft niet bij de MAN oplossen ?
Als ik niet kan lopen omdat mijn benen vastgebonden zijn bestel ik toch ook geen kraanwagen om mij te verplaatsen ?
Het probleem ligt bij het touw dat om mijn benen zit, dat haal ik dus weg.
En nee, ik laat mij niet verleiden door een mooi vrouwenlichaam.
quote:Pardon en met alle respect, in deze discussie gaat het er wel om! Dus daarom zouden geloofsaccesoires in rechtbanken en scholen verboden moeten worden, vind ik. Zodat er geen misverstand kan ontstaan over regels, de regels zijn dan hetzelfde voor iedereen..
Op donderdag 11 december 2003 15:37 schreef Mirage het volgende:[..]
Het gaat niet om het geloof.
Het gaat erom dat in DEZE samenleving het eeen stukje beleefdheid is om je niet te " verstoppen ".
Als er gekozen wordt om HIER te leven..
Wat geeft een moslima het recht om een hoofddoek om te laten terwijl ik mijn petje af moet zetten in de klas ?
Waar ligt het verschil tussen ons.
Gelden er voor mij andere regels dan voor haar ?
quote:En sommige moslim vrouwen interpreteren dat iets ruimer
Op donderdag 11 december 2003 15:37 schreef Gia het volgende:[..]
Letterlijk staat er dat ze de hoofddoeken, die ze in die zandbak toch al droegen, tot over hun boezem moesten laten hangen. Feitelijk zegt de profeet hiermee, dat vrouwen hun vrouwelijke vormen (hun schoonheid) moeten bedekken.
quote:Voor het gemak 'vergeet' je even dat er niet alleen staat dat de boezem moet worden bedekt. Selectief kwoten heet dat geloof ik. Of selectief geheugen, wat jij wilt. Er staat wel meer in dezelfde paragraaf. Daarin staat ook dat je dus niet met korte broek, blote armen en los haar kan lopen. Als je de Koran volgens de letter volgt.
Op donderdag 11 december 2003 15:37 schreef Gia het volgende:[..]
Het staat er niet. Mannen hebben dat zo geïnterpreteerd.
In die tijd droegen mannen ook hoofddoeken. Hetgeen heel normaal is in een woestijn. Die zijn nu toch ook niet verplicht een hoofddoek te dragen, omdat ze het toen ook deden.
Mohammed maakte alleen maar gebruik van die hoofddoeken, om de vrouwen erop te wijzen dat ze daarmee hun vrouwelijke vormen konden bedekken. Niets meer.
Er staat helemaal nergens in de Koran dat een vrouw het haar moet bedekken. Er staat ook nergens dat ze hun lichaam tot aan de enkels en polsen moeten bedekken. Ze moeten hun vrouwelijke vormen bedekken, dus de boezem, de taille en de billen. Dat is wat mannen op kan winden, tenminste normale mannen.
In principe moet een moslima dus gewoon in een korte broek moeten kunnen lopen en met blote armen en los haar. Als je de Koran volgens de letter volgt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |