quote:Als ik de de reaktie van menig moslim hier lees dan is de beinvloeding door de islam groter dan ik dacht. Ze stellen zelfs de islam boven de nederlandse wet getuige de discriminatie van vrouwen. Zo iemand kan dus nooit geloofwaardig een publieke funktie uitvoeren zonder uitingen van de islam te verwijderen. Het is hetzelfde als dat een veroordeelde dief met een dievenpak bij de juwelier gaat "winkelen".
Op woensdag 10 december 2003 22:50 schreef gelly het volgende:[..]
Door de uiting weg te nemen beïnvloed dat de gedachtengang van een gelovige nog niet. Als er überhaupt al eens is bewezen dat iemand met een hoofddoek of kruisje een ander soort ambtenaar is dan een atheïst. Dit is de put dempen voordat er een kalf geboren is.
quote:
Op woensdag 10 december 2003 22:53 schreef sizzler het volgende:[..]
Voor de tweede keer: kunnen we het hier aub over hebben? Hakenkruizen, blijf-van-mijn-lijf-huizen en importbruiden zijn andere discussies en zijn in deze draad offtopic!!
So pretty please, with suger on top:
ontopic
quote:Stel al zou je gelijk hebben, en je haalt de hoofddoek weg uit de ambtenarij... Zijn dan gelijk die denkbeelden ook weg ? Kortom, omdat jij denkt dat moslims bevooroordeelde onbetrouwbare suetten zijn moet de hoofddoek verdwijnen. Zou het probleem dan niet bij mensen als jou liggen ?
Op woensdag 10 december 2003 22:55 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
Als ik de de reaktie van menig moslim hier lees dan is de beinvloeding door de islam groter dan ik dacht. Ze stellen zelfs de islam boven de nederlandse wet getuige de discriminatie van vrouwen. Zo iemand kan dus nooit geloofwaardig een publieke funktie uitvoeren zonder uitingen van de islam te verwijderen. Het is hetzelfde als dat een veroordeelde dief met een dievenpak bij de juwelier gaat "winkelen".
quote:En daarom moet een hoofddoekje verboden worden??
Op woensdag 10 december 2003 22:46 schreef Koos Voos het volgende:[..]
Jij weet duidelijk niet wat een blijf van mijn lijf-huis is.
Dat is een plek waar verrot geslagen vrouwen onderdak en hulp krijgen.
En die huizen zitten voor het grootste gedeelte vol met moslimvrouwen.
Met andere woorden.. moslimvrouwen worden niet netjes behandeld door hun moslimmannetjes....
quote:De denkbeelden zijn er altijd, alleen de uiting daarvan is weg en dat komt de neutraliteit ten goede. Dit is voor mij de reden waarom hoofddoekjes op scholen verboden zouden moeten worden en natuurlijk het feit dat zelfs in de landen van herkomst er tegen gestreden wordt. We lopen dus in feite achter qua emancipatie van de moslima (en dus op school ook).
Op woensdag 10 december 2003 23:01 schreef gelly het volgende:[..]
Stel al zou je gelijk hebben, en je haalt de hoofddoek weg uit de ambtenarij... Zijn dan gelijk die denkbeelden ook weg ? Kortom, omdat jij denkt dat moslims bevooroordeelde onbetrouwbare suetten zijn moet de hoofddoek verdwijnen. Zou het probleem dan niet bij mensen als jou liggen ?
quote:Het is gewoon zo dat hoofddoekjes niet passen op een openbare school. Op openbare scholen moet namelijk alles wat met geloof te maken heeft verdwijnen, en vooral dat wat met onderdrukking te maken heeft.
Op woensdag 10 december 2003 23:01 schreef gelly het volgende:[..]
Stel al zou je gelijk hebben, en je haalt de hoofddoek weg uit de ambtenarij... Zijn dan gelijk die denkbeelden ook weg ? Kortom, omdat jij denkt dat moslims bevooroordeelde onbetrouwbare suetten zijn moet de hoofddoek verdwijnen. Zou het probleem dan niet bij mensen als jou liggen ?
Voor die mensen die doodgaan omdat ze die hoofddoek niet af kunnen doen (halloow zo'n hoofddoek kan ook af hoor, zit ie vast met lijm aan het hoofd ofzo) er zijn genoeg particuliere scholen waar de hoofddoek wel op mag.
Openbare school: Geen geloofsuitingen a.u.b.
quote:Doch niet in Frankrijk waar men het religieuze altijd buiten de openbaarheid heeft gehouden sinds de Franse revolutie. Daarom hoor je Chirac ook nooit een beroep op God doen. Omdat dat dus niet aansluit bij de Franse waarden en normen.
Op woensdag 10 december 2003 22:48 schreef gelly het volgende:
Maar goed, een hoofddoekverbod op een openbare school werkt alleen maar segregatie in de hand. Dat is 1 reden waarom ik tegen een verbod ben, moslims zullen samenklonteren in aparte scholen en zodoende het dagelijks contact met andersdenkenden missen en dus een stuk levenservaring missen. Absoluut niet positief voor de integratie.Aan de andere kant heet het niet voor niets "openbare school". Dat is dus een school waar iedereen terecht kan, ook iemand met een hoofddoek, keppeltje of kruisje. Door een verbod in te stellen op geloofsuitingen doe je net of het niet bestaat. En ik dacht dat we juist van die oogkleppen verlost waren ...
quote:Jij stelt dat elke moslima met een hoofddoek deze draagt vanwege onderdrukking? En als er iets wordt gedaan tegen hoofddoekjes, loopt dat land gelijk voor op ons?
Op woensdag 10 december 2003 23:04 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
De denkbeelden zijn er altijd, alleen de uiting daarvan is weg en dat komt de neutraliteit ten goede. Dit is voor mij de reden waarom hoofddoekjes op scholen verboden zouden moeten worden en natuurlijk het feit dat zelfs in de landen van herkomst er tegen gestreden wordt. We lopen dus in feite achter qua emancipatie van de moslima (en dus op school ook).
quote:Hoe kan het nou de neutraliteit ten goede komen als je zelf al inziet dat de denkbeelden toch blijven ? Dus omdat een stel bekrompen hollanders bij een hoofddoek negatieve gevoelens krijgen willen ze die hoofddoek verbannen om dan te denken "Ha, da's een frisse meid zonder enge denbeelden !" Dat je die stupiditeit zelf niet inziet zeg...
Op woensdag 10 december 2003 23:04 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
De denkbeelden zijn er altijd, alleen de uiting daarvan is weg en dat komt de neutraliteit ten goede.
quote:Dat ook nog eens.
Op woensdag 10 december 2003 23:09 schreef tvlxd het volgende:
Maar goed, het obsessief tegengaan van elke openbare uiting van religie, gaat toch wel erg in tegen de scheiding van kerk en staat,.
quote:Je hoeft niet bekrompen te zijn om bij een hoofddoek negatieve gevoelens te krijgen. Integendeel zelfs.
Op woensdag 10 december 2003 23:08 schreef gelly het volgende:
Dus omdat een stel bekrompen hollanders bij een hoofddoek negatieve gevoelens krijgen
quote:en omgekeerd?
Op woensdag 10 december 2003 23:09 schreef tvlxd het volgende:
Maar goed, het obsessief tegengaan van elke openbare uiting van religie, gaat toch wel erg in tegen de scheiding van kerk en staat,.
quote:Als we er toch andere volkeren bij gaan betrekken, waarom hebben moslims in Italie dan gevraagd om alle kruisbeelden uit openbare plaatsen te laten verwijderen ? En waar was je toen om die bekrompenheid te hekelen.
Op woensdag 10 december 2003 23:08 schreef gelly het volgende:
Hoe kan het nou de neutraliteit ten goede komen als je zelf al inziet dat de denkbeelden toch blijven ? Dus omdat een stel bekrompen hollanders bij een hoofddoek negatieve gevoelens krijgen willen ze die hoofddoek verbannen om dan te denken "Ha, da's een frisse meid zonder enge denbeelden !" Dat je die stupiditeit zelf niet inziet zeg...
quote:Jij kent een 'aantal Algerijnen' en dat gebruik jij om je standpunt te onderbouwen. Verder, als zij vinden dat ze dmv een hoofddoek de vrouw kunnen onderdrukken, dat is hun recht om dat te vinden. Maar dan hebben ook anderen het recht om dat niet te vinden en het als bevrijdend te ervaren. Hebben ze die vrouwen met hoofddoekjes weleens gevraagd of ze het als onderdrukkend ervaren?
Op woensdag 10 december 2003 22:49 schreef francia het volgende:
Ik ken een aantal Algerijnen in Frankrijk en die zeggen ook dat het de fundamentalisten onder de moslim-gemeenschap zijn die stand willen houden aan de hoofddoek in de klas. Gewoon omdat ze nog het achtelijke idee hebben dat de vrouw ondergeschikt is. Véél Franse moslims willen af van deze druk en juigen het toe dat er een verbod komt.
quote:De Fransen vinden dat een uiting van onderdrukking? Waar halen ze die arrogantie vandaan om zo te denken? Die Franse vrouwen hoeven toch geen hoofddoek te dragen of wel soms? Ga je me dan vertellen dat ze het verbieden omdat ze het zielig vinden voor die moslima's en ze dan op die manier 'bevrijden'? Haha, probeer eerst maar iets te doen aan de discriminatie van die moslimvrouwen, aan gelijkwaardigheid van deelname aan arbeidsmarkt .. dan zet je je echt in voor die vrouwen. Dit is gewoon puur islamhaat. Ik heb liever dat ze dat gewoon zeggen ipv allerlei smoejes. Wat maakt dat kleine stukje stof uit. En dan nog durven zeggen dat 'de' Islam onderdrukkend en niet-verdraagzaam is ...
Het is dus heel logisch dat hoofddoekjes worden verboden op scholen --> het is namelijk een uiting van de Islam én een uiting van onderdrukking. Dit past gewoonweg niet in een seculier land als Frankrijk.
quote:Neej, ik beschuldig ze van discriminatie
Een ander land waar het ook verboden is, is bijvoorbeeld Turkije. Ik denk niet dat jullie dit land beschuldigen van moslimhaat
quote:Denkbeelden zijn nooit te verifieren. Iemand kan mij in gedachten doodwensen en toch mij glimlachend een treinticket overhandigen. Dat is dus een non-discussie. Als diezelfde persoon echter een pet op heeft waarop staat dat nederlanders dood moeten dan heb ik de clou door en zal ik mij geschoffeerd voelen. Zo stupide en simpel kan het dus zijn. Datzelfde geldt voor de hoofddoek als symbool (in deze) van de islam om uit te drukken dat zonder een zonde is en onreinheid uitstraalt. Daarmee schoffeer je dus zowel de niet-doekdraagster mee als ook de moslima zlef, die gedwongen wordt om het symbool van onderrangsheid te dragen en uiten. Dat je daarvan de stupiditeit zelf niet inziet zeg...
Op woensdag 10 december 2003 23:08 schreef gelly het volgende:[..]
Hoe kan het nou de neutraliteit ten goede komen als je zelf al inziet dat de denkbeelden toch blijven ? Dus omdat een stel bekrompen hollanders bij een hoofddoek negatieve gevoelens krijgen willen ze die hoofddoek verbannen om dan te denken "Ha, da's een frisse meid zonder enge denbeelden !" Dat je die stupiditeit zelf niet inziet zeg...
quote:
'Moslimextremisten hadden trainingskampen in Frankrijk'
De Franse geheime dienst DST heeft een netwerk van moslimextremisten ontmanteld dat trainingskampen organiseerde in Frankrijk. Dat heeft de krant Le Parisien woensdag bericht. De moslimextremisten zouden in 2002 mensen naar de kampen hebben gestuurd om te kijken of zij geschikt waren voor het voeren van de jihad in bijvoorbeeld Afghanistan of Tsjetsjenië.
Het gaat volgens Le Parisien om zeven kampen, gelegen in onder andere Normandië, de alpen, en in de bossen van Fontainebleau bij Parijs. Daar werden intensieve trainingen gedaan in de natuur en indoctrinerende geloofslessen gegeven, aldus de krant. De meeste rekruten werden geworven in moskeeën in en om Parijs.
quote:Bekijk jij de uitzending van netwerk vannacht nog eens, daar vertelt een ex-moslima zelf over haar ervaringen.
Op woensdag 10 december 2003 23:12 schreef Umm-Qasr het volgende:[..]
Jij kent een 'aantal Algerijnen' en dat gebruik jij om je standpunt te onderbouwen. Verder, als zij vinden dat ze dmv een hoofddoek de vrouw kunnen onderdrukken, dat is hun recht om dat te vinden. Maar dan hebben ook anderen het recht om dat niet te vinden en het als bevrijdend te ervaren. Hebben ze die vrouwen met hoofddoekjes weleens gevraagd of ze het als onderdrukkend ervaren?
[..]De Fransen vinden dat een uiting van onderdrukking? Waar halen ze die arrogantie vandaan om zo te denken? Die Franse vrouwen hoeven toch geen hoofddoek te dragen of wel soms? Ga je me dan vertellen dat ze het verbieden omdat ze het zielig vinden voor die moslima's en ze dan op die manier 'bevrijden'? Haha, probeer eerst maar iets te doen aan de discriminatie van die moslimvrouwen, aan gelijkwaardigheid van deelname aan arbeidsmarkt .. dan zet je je echt in voor die vrouwen. Dit is gewoon puur islamhaat. Ik heb liever dat ze dat gewoon zeggen ipv allerlei smoejes. Wat maakt dat kleine stukje stof uit. En dan nog durven zeggen dat 'de' Islam onderdrukkend en niet-verdraagzaam is ...
[..]Neej, ik beschuldig ze van discriminatie
quote:Dat ging om één radicale moslim hoor
Op woensdag 10 december 2003 23:11 schreef battlesickloner het volgende:[..]
Als we er toch andere volkeren bij gaan betrekken, waarom hebben moslims in Italie dan gevraagd om alle kruisbeelden uit openbare plaatsen te laten verwijderen ? En waar was je toen om die bekrompenheid te hekelen.
Die rechtbank heeft dat verbod later ingetrokken en verwezen naar een regionale rechtbank .
quote:Ik heb niet genoeg kennis van de Koran om te verklaren waarom de hoofddoek onderdrukkend zou zijn, maar ik weet wel dat heel wat moslimas dat vinden!
Op woensdag 10 december 2003 23:12 schreef Umm-Qasr het volgende:[..]
Jij kent een 'aantal Algerijnen' en dat gebruik jij om je standpunt te onderbouwen. Verder, als zij vinden dat ze dmv een hoofddoek de vrouw kunnen onderdrukken, dat is hun recht om dat te vinden. Maar dan hebben ook anderen het recht om dat niet te vinden en het als bevrijdend te ervaren. Hebben ze die vrouwen met hoofddoekjes weleens gevraagd of ze het als onderdrukkend ervaren?
[..]De Fransen vinden dat een uiting van onderdrukking? Waar halen ze die arrogantie vandaan om zo te denken? Die Franse vrouwen hoeven toch geen hoofddoek te dragen of wel soms? Ga je me dan vertellen dat ze het verbieden omdat ze het zielig vinden voor die moslima's en ze dan op die manier 'bevrijden'? Haha, probeer eerst maar iets te doen aan de discriminatie van die moslimvrouwen, aan gelijkwaardigheid van deelname aan arbeidsmarkt .. dan zet je je echt in voor die vrouwen. Dit is gewoon puur islamhaat. Ik heb liever dat ze dat gewoon zeggen ipv allerlei smoejes. Wat maakt dat kleine stukje stof uit. En dan nog durven zeggen dat 'de' Islam onderdrukkend en niet-verdraagzaam is ...
[..]Neej, ik beschuldig ze van discriminatie
En verder, als er wel 1 land is waar moslims meedoen in de samenleving dan is het wel Frankrijk. De minister van BiZa in Frankrijk is een algerijn.
Moslims moeten accepteren dat ze in een seculier land wonen en zich onderwerpen aan de regels: geen hoofddoekjes (of andere uitingen van geloof op school). Doe die hoofddoek maar thuis op.
1. Je doet het bewust om je te onderscheiden. Daarmee zou je anderen kunnen schofferen of aanstotelijk gedrag mee uitdragen.
2. Je doet het omdat het moet, dat is dus onderdrukking.
Dag in en dag uit met een hoofddoekje rondlopen vind ik eerlijk gezegd hetzelfde als een relnicht die continu in een leren pak rondloopt, of een bakker die continu met 2 broden onder de arm loopt. Het heeft iets obsessiefs en maakt dat je je geest niet meer volledig loskoppelt van religie. Ik vind het sowieso in een democratisch land een raar verschijnsel om continu je geloof uit te dragen. Ik loop toch ook niet de hele dag met een pet op waarop staat dat ik hetero ben? De essentie is dat andere mensen continu wordt ingewreven welk geloof iemand uitdraagt, dat heeft iets provocerends.
quote:Ja, dat vind ik ook.
Op woensdag 10 december 2003 23:48 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Dag in en dag uit met een hoofddoekje rondlopen vind ik eerlijk gezegd hetzelfde als een relnicht die continu in een leren pak rondloopt, of een bakker die continu met 2 broden onder de arm loopt. Het heeft iets obsessiefs en maakt dat je je geest niet meer volledig loskoppelt van religie. Ik vind het sowieso in een democratisch land een raar verschijnsel om continu je geloof uit te dragen. Ik loop toch ook niet de hele dag met een pet op waarop staat dat ik hetero ben? De essentie is dat andere mensen continu wordt ingewreven welk geloof iemand uitdraagt, dat heeft iets provocerends.
Is zo'n hoofddoek een sticker ofzo dat eenmaal op je kop is geplakt en dan niet meer af kan?
Als zo'n ding afmoet, doe je hem toch gewoon af.. ik snap het probleem niet.
En de mensen die zeggen dat het GEEN onderdukking is en dat het NIKS met de Islam te maken heeft: nou die zijn dan mooi uitgeluld, dan kan dat ding dus makkelijk af in de klas. Dan is het net zo iets als een bandana; die moet ook af in de klas.
quote:Hollanders dragen ook wel eens een pet omdat ze dat willen, maar die moet wel af in de klas. Hoort met zo'n hoofddoek ook natuurlijk.
Op woensdag 10 december 2003 23:09 schreef denise-d het volgende:moslim meisjes dragen ook heel vaak een hoofddoek omdat ze dat willen
niet door onderdrulling
En dan ga ik nog niet eens in op het feit dat een hoofddoek een uiting is van religieus fanatisme, wat we helemaal niet moeten zouden willen hebben in de vrije Wersterse wereld.
quote:Alles is haalbaar. Maar in een land als Nederland waar de landelijke anti-discriminatie bureau's kennelijk uitmaken wat de maatschappij wel of niet mag toestaan, is zoiets niet haalbaar nee. Daar juchen ze het religieus fanatisme van de moslims van harte toe onder het mom van Vrijheid van godsdienst: Ga vooral zo door.....
Op woensdag 10 december 2003 21:25 schreef Ierepier het volgende:Een verbod voor leerlingen is denk ik niet haalbaar.
Waarom draag jij een hoofddoek: ''Omdat ik niet als lustobject gezien wil worden'' --> ERGO: Meisjes zonder hoofddoek zijn een lustobject. Wat een vooruitgang, wat een integratie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |