quote:We kunnen toch in de wet zetten: op openbare scholen geen hoofddoek.
Op woensdag 10 december 2003 22:03 schreef milagro het volgende:[..]
Geen verbod en geen gebod.
Zodra we leraressen en leerlinges tolereren mét hoofddoek, zal de Islamitische school leraressen en leerlinges moeten tolereren zonder.
Als de moslima vrij is haar geloof te belijden én haar beroep op een niet Islamitische school uit te oefenen omdat het een niet per definitie botst met het ander, dan geldt dat ook voor de niet moslim lerares op de Islamitische school
En doen we dat niet, dan :
Daar waar het Islamitisch bestuur zegt "dan zoek je maar een andere school , als je weigert een hoofddoek te dragen"
kan de katholieke, protestantse of openbare school hetzelfde doen "dan zoek je maar een andere school, als je weigert de hoofddoek af te doen"
en als jij zegt: Zodra we leraressen en leerlinges tolereren mét hoofddoek, zal de Islamitische school leraressen en leerlinges moeten tolereren zonder.( en het stuk eronder) wil ik graag weten wat in hemelsnaam de vooronderstellingen zijn??
Ik vind je argumentatie is heel onduidelijk
quote:Heus niet bij alle moslims, ik ken geoeg m,eisjes die moslim waren, maar nu het er niet meer mee eens zijn.
Op woensdag 10 december 2003 22:17 schreef Robert_Jensen het volgende:[..]
Dat is absoluut verboden in de islam, en wordt niet zelden bestraft met complete uitstoting, fysiek geweld, ontvoeringen en zelfs tot aan moord aan toe.
quote:Hoofddoek is niet symbool van de Islam specifiek, dat wil ik maar even gezegd hebben.
Op woensdag 10 december 2003 22:20 schreef denise-d het volgende:[..]
Heus niet bij alle moslims, ik ken geoeg m,eisjes die moslim waren, maar nu het er niet meer mee eens zijn.
Met hakennkruis lopen is meer symbool voor jodenhaat (wat hier boven ook staat)
Hoofddoek staat voor een geloof, net als christendom, zonder al die haat.. wat is daar mis mee?
quote:En dat ook uitdragen naar oa hun ouders?
Op woensdag 10 december 2003 22:20 schreef denise-d het volgende:[..]
Heus niet bij alle moslims, ik ken geoeg m,eisjes die moslim waren, maar nu het er niet meer mee eens zijn.
Ik durf het te betwijfelen dat jij die kent.
quote:Ik vind een oa hoofddoek staan voor de haat die moslims tegen niet-moslims hebben.
Met hakennkruis lopen is meer symbool voor jodenhaat (wat hier boven ook staat)
Hoofddoek staat voor een geloof, net als christendom, zonder al die haat.. wat is daar mis mee?
[Dit bericht is gewijzigd door Robert_Jensen op 10-12-2003 22:26]
quote:Dat snap ik niet want het is vrij simpel.
Op woensdag 10 december 2003 22:18 schreef Ierepier het volgende:[..]
We kunnen toch in de wet zetten: op openbare scholen geen hoofddoek.
Op katholieke protestantse islamitische scholen mag je wel uitkomen voor je geloof. Maar men mag je niet weigeren op basis van het niet-dragen van een hoofddoek( is heel logisch maar ik zet het er maar even bij)en als jij zegt: Zodra we leraressen en leerlinges tolereren mét hoofddoek, zal de Islamitische school leraressen en leerlinges moeten tolereren zonder.( en het stuk eronder) wil ik graag weten wat in hemelsnaam de vooronderstellingen zijn??
Ik vind je argumentatie is heel onduidelijk
Als je stelt dat het verbod op een hoofddoek discrimanatie is, op basis van geloof, dan is het gebieden vh dragen van een hoofddoek ook discriminatie.
Zodra je uitsluiting vanwege het dragen ve hoofddoek verbiedt, moet je uitsluiting vanwege het NIET dragen ve hoofddoek ook verbieden.
En dit geldt dan voor alle scholen.
Je kunt je niet beroepen op vrijheid van geloofsuiting of geloofsbeleving als je tegelijkertijd het de ander ontzegt.
quote:idd je ziet soms ook oude NL vrouwtjes lopen met een hoofddoek
Op woensdag 10 december 2003 22:25 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
Hoofddoek is niet symbool van de Islam specifiek, dat wil ik maar even gezegd hebben.
quote:heus niet alle moslims met hofddoek hebben een hekel aan niet moslims. Zal wel raar zijn, niet alle moslima's dragen hoofddoek, degene die dat wel dragen, haten hun toch ook niet?
Op woensdag 10 december 2003 22:25 schreef Robert_Jensen het volgende:[..]
En dat ook uitdragen naar oa hun ouders?
Moslimmeisjes die opeens die hoofddoek niet meer dragen?
Die op zichzelf gaan wonen?Ik durf het te betwijfelen dat jij die kent.
[..]Ik vind een oa hoofddoek staan voor de haat die moslims tegen niet-moslims hebben.
Ik vind het net zo storend als een hakenkruis, CCCP-shirt of wat dan ook.
quote:De meisjes hoeven niet perse een hoofddoek te dragen hoor, genoeg moslima's zonfder hoofddoek, en ja, hun ouders weten t
Op woensdag 10 december 2003 22:25 schreef Robert_Jensen het volgende:[..]
En dat ook uitdragen naar oa hun ouders?
Moslimmeisjes die opeens die hoofddoek niet meer dragen?
Die op zichzelf gaan wonen?Ik durf het te betwijfelen dat jij die kent.
[..]Ik vind een oa hoofddoek staan voor de haat die moslims tegen niet-moslims hebben.
Ik vind het net zo storend als een hakenkruis, CCCP-shirt of wat dan ook.
quote:Vandaar dat driekwart een partner uit het land van herkomst haalt en trouwt zonder ooit alleen gewoond te hebben, dat de arbeidsparticipatie onder moslimas extreem laag is, dat de blijf van mijn lijf-huizen voor driekwart gevuld zitten met moslimvrouwen en ga zo maar door.
Op woensdag 10 december 2003 22:32 schreef denise-d het volgende:[..]
De meisjes hoeven niet perse een hoofddoek te dragen hoor, genoeg moslima's zonfder hoofddoek, en ja, hun ouders weten t
quote:Zullen we het daar dan ook over hebben?
Op woensdag 10 december 2003 21:06 schreef Aaahikwordgek het volgende:
In Frankrijk wordt morgen gestemd door een adviesgroep over een aanbeveling t.a.v. een verbod op hoofddoekjes in openbare gelegenheden zoals scholen en rechtbanken.Is het goed om deze wet door te zetten en zou dat ook in Nederland moeten?
[...]
Ik denk dat je hoofddoekjes in bepaalde situaties wel kan verbieden. Bijvoorbeeld als je een openbare functie bekleed (politie, rechter, buschauffeur, leraar etc.) en tijdens gymlessen / zwemlessen op school (wat volgens mij gewoon onderdeel is van leerplicht en daarom onder de schoolwet valt). Of als je een pasfoto voor een officieel document laat maken. Daarnaast kan je aanbevelingen doen naar bedrijven maar die zouden zoiets zelf in kunnen vullen.
Maar openbare gelegenheden, wat moet ik me daar verder bij voorstellen? Zodra je een school binnenloopt moet je hoofddoekje af? Of als je in de trein zit?
quote:wat is er mis mee dat je lijf-huizen voor driekwart gevuld is met moslimvrouwen?? haat je moslim vrouwen ofzo??
Op woensdag 10 december 2003 22:35 schreef Robert_Jensen het volgende:[..]
Vandaar dat driekwart een partner uit het land van herkomst haalt en trouwt zonder ooit alleen gewoond te hebben, dat de arbeidsparticipatie onder moslimas extreem laag is, dat de blijf van mijn lijf-huizen voor driekwart gevuld zitten met moslimvrouwen en ga zo maar door.
quote:Nee, ik noem specifieke openbare gelegenheden, daarmee niet alle openbare gelegenheden bedoelend. Overal waar een publieke funktie of verantwoordelijkheid vanuit gaat zou er verstoken van moeten blijven imo.
Op woensdag 10 december 2003 22:37 schreef sizzler het volgende:[..]
Zullen we het daar dan ook over hebben?
Ik denk dat je hoofddoekjes in bepaalde situaties wel kan verbieden. Bijvoorbeeld als je een openbare functie bekleed (politie, rechter, buschauffeur, leraar etc.) en tijdens gymlessen / zwemlessen op school (wat volgens mij gewoon onderdeel is van leerplicht en daarom onder de schoolwet valt). Of als je een pasfoto voor een officieel document laat maken. Daarnaast kan je aanbevelingen doen naar bedrijven maar die zouden zoiets zelf in kunnen vullen.
Maar openbare gelegenheden, wat moet ik me daar verder bij voorstellen? Zodra je een school binnenloopt moet je hoofddoekje af? Of als je in de trein zit?
quote:Want
Op woensdag 10 december 2003 22:40 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
Overal waar een publieke funktie of verantwoordelijkheid vanuit gaat zou er verstoken van moeten blijven imo.
quote:Liever zag ik nul vrouwen in blijf van mijn lijf huizen.
Op woensdag 10 december 2003 22:39 schreef denise-d het volgende:[..]
wat is er mis mee dat je lijf-huizen voor driekwart gevuld is met moslimvrouwen?? haat je moslim vrouwen ofzo??
ik weet niet wat er mis mee is hoor
quote:Jij weet duidelijk niet wat een blijf van mijn lijf-huis is.
Op woensdag 10 december 2003 22:39 schreef denise-d het volgende:[..]
wat is er mis mee dat je lijf-huizen voor driekwart gevuld is met moslimvrouwen?? haat je moslim vrouwen ofzo??
ik weet niet wat er mis mee is hoor
quote:Een godsdienst beinvloedt de maatschappelijke funktie en gaat een scheiding van staat en kerk (of moskee) tegen.
Op woensdag 10 december 2003 22:42 schreef gelly het volgende:[..]
Want
Aan de andere kant heet het niet voor niets "openbare school". Dat is dus een school waar iedereen terecht kan, ook iemand met een hoofddoek, keppeltje of kruisje. Door een verbod in te stellen op geloofsuitingen doe je net of het niet bestaat. En ik dacht dat we juist van die oogkleppen verlost waren ...
quote:Nou ik zie no steeds t probleem niet. Er zijn trouwens ok genoeg moslim vrouwen hoor die hier trouwen met een moslim gewoon in Nederland. Alsof ze allemaal in t buitenland (land van herkomst) dus gaan zoeken.
Op woensdag 10 december 2003 22:43 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
Liever zag ik nul vrouwen in blijf van mijn lijf huizen.
Het is echter typisch dat er zoveel moslima's in verblijven terwijl moslima's qua aantal in de totale bevolking zeer laag vertegenwoordigd zijn.
Maare goed, het zal de Nederlandse moslims nog verbazen hoeveel steun deze wet heeft bij franse MOSLIMS!!
Ik ken een aantal Algerijnen in Frankrijk en die zeggen ook dat het de fundamentalisten onder de moslim-gemeenschap zijn die stand willen houden aan de hoofddoek in de klas. Gewoon omdat ze nog het achtelijke idee hebben dat de vrouw ondergeschikt is. Véél Franse moslims willen af van deze druk en juigen het toe dat er een verbod komt.
Daarnaast is Frankrijk niet te vergelijken met Nederland. Frankrijk is een van de seculierste landen ter wereld. De staat wil én mag niks met godsdienst te maken hebben. Daarom heeft Frankrijk l'école public; de school is voor iedereen: moslim/ christen whatever.. er mag ook geen godsdienst gegeven worden, alle tekens van godsdienst zijn verboden. Er mogen geen kruizen aan de muur hangen, en dat terwijl Frankrijk erg katholiek is.
Een ander voorbeeld, Frankrijk is erg tegen het gebruik van 'God' in de Europese grondwet, want Frankrijk houdt vast aan het beginsel: SCHEIDING van kerk en staat! In dit land is het humanisme/ de verlichting ontstaan.
Het is dus heel logisch dat hoofddoekjes worden verboden op scholen --> het is namelijk een uiting van de Islam én een uiting van onderdrukking. Dit past gewoonweg niet in een seculier land als Frankrijk.
Nog iets, Frankrijk kent wel publieke scholen --> waaronder moslimscholen en daar mag je natuurlijk wel een hoofddoek op MAAR deze worden niet gesubsidieert door de Staat, zoals in NL.
Kortom, een goede zaak in Frankrijk. In nederland mogen ze dit alleen maar doen als ze het bijzonder onderwijs afschaffen anders is het racisme.
Een ander land waar het ook verboden is, is bijvoorbeeld Turkije. Ik denk niet dat jullie dit land beschuldigen van moslimhaat
quote:en dat t een democratie was
Op woensdag 10 december 2003 22:48 schreef gelly het volgende:
Maar goed, een hoofddoekverbod op een openbare school werkt alleen maar segregatie in de hand. Dat is 1 reden waarom ik tegen een verbod ben, moslims zullen samenklonteren in aparte scholen en zodoende het dagelijks contact met andersdenkenden missen en dus een stuk levenservaring missen. Absoluut niet positief voor de integratie.Aan de andere kant heet het niet voor niets "openbare school". Dat is dus een school waar iedereen terecht kan, ook iemand met een hoofddoek, keppeltje of kruisje. Door een verbod in te stellen op geloofsuitingen doe je net of het niet bestaat. En ik dacht dat we juist van die oogkleppen verlost waren ...
quote:Door de uiting weg te nemen beïnvloed dat de gedachtengang van een gelovige nog niet. Als er überhaupt al eens is bewezen dat iemand met een hoofddoek of kruisje een ander soort ambtenaar is dan een atheïst. Dit is de put dempen voordat er een kalf geboren is.
Op woensdag 10 december 2003 22:47 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
Een godsdienst beinvloedt de maatschappelijke funktie en gaat een scheiding van staat en kerk (of moskee) tegen.
quote:
Op woensdag 10 december 2003 22:48 schreef denise-d het volgende:[..]
Nou ik zie no steeds t probleem niet. Er zijn trouwens ok genoeg moslim vrouwen hoor die hier trouwen met een moslim gewoon in Nederland. Alsof ze allemaal in t buitenland (land van herkomst) dus gaan zoeken.
Een blijf van mijn lijf huis is een opvanghuis waar geslagen en mishandelde vrouwen worden opgevangen. Zoals Koos Voos het ook al zei.
quote:Voor de tweede keer: kunnen we het hier aub over hebben? Hakenkruizen, blijf-van-mijn-lijf-huizen en importbruiden zijn andere discussies en zijn in deze draad offtopic!!
Op woensdag 10 december 2003 21:06 schreef Aaahikwordgek het volgende:In Frankrijk wordt morgen gestemd door een adviesgroep over een aanbeveling t.a.v. een verbod op hoofddoekjes in openbare gelegenheden zoals scholen en rechtbanken.
Is het goed om deze wet door te zetten en zou dat ook in Nederland moeten?
[...]
So pretty please, with suger on top:
ontopic
quote:Ja dat zou dan een semantische discussie worden.
Op woensdag 10 december 2003 22:48 schreef gelly het volgende:
Maar goed, een hoofddoekverbod op een openbare school werkt alleen maar segregatie in de hand. Dat is 1 reden waarom ik tegen een verbod ben, moslims zullen samenklonteren in aparte scholen en zodoende het dagelijks contact met andersdenkenden missen en dus een stuk levenservaring missen. Absoluut niet positief voor de integratie.Aan de andere kant heet het niet voor niets "openbare school". Dat is dus een school waar iedereen terecht kan, ook iemand met een hoofddoek, keppeltje of kruisje. Door een verbod in te stellen op geloofsuitingen doe je net of het niet bestaat. En ik dacht dat we juist van die oogkleppen verlost waren ...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |