quote:Het zijn vaak de 'grote bekken' die aan de bel trekken...de meer gematigden maken de klus af.. Zo ook bij Germaine Greer, Gloria Steinem en Betty Friedan.
Op woensdag 10 december 2003 18:08 schreef Ripley het volgende:[..]
Ik vraag me af of dat door dames als Germaine per se komt of door de wat gematigdere, reelere mensen. Wat Greer soms uitkraamt vind ik ook vaak vreselijk.
En een ommezwaai kan prima geleid worden door een diplomatiek persoon, kijk alleen maar naar een Gandhi of Gorbatsjov. verder vind ik dat je prima fel kan zijn en toch de rede in het oog kunt houden. Ik vind het prima als het islamonderwijs aan scherpere regels wordt onderworpen, maar dan moet je dat bij ander bijzonder onderwijs (christelijk, katholiek, joods, weet ik het) ook doen.
quote:Jij veel plezier met de zoveelste verkrachting door je moslimman.
Op woensdag 10 december 2003 18:10 schreef schatje het volgende:[..]
Dag lieverd, eet smakelijk
![]()
.
[Dit bericht is gewijzigd door Aaahikwordgek op 10-12-2003 18:12]
quote:Bezoekje Blijf van mijn Lijf?
Op woensdag 10 december 2003 18:09 schreef schatje het volgende:[..]
Hoe wil je dat onderzoeken??
Denk je dat die vrouwen daar zitten omdat de koffie zo lekker is daar en zij het koffiehuis bij hun in de buurt niet in mogen (ook zoiets, maar goed)
quote:Ja, daar ben ik het dus mee eens
Op woensdag 10 december 2003 18:10 schreef milagro het volgende:[..]
Ik heb het dan ook niet over een Hirsi Ali.
Die is geen moslim en krijgt dezelfde behandeling als ik.Maar juist die vrouwen die WEL de hoofddoek dragen en beweren dat dat hun VRIJE keuze is.
Zij als geen ander moeten dan ook opkomen voor die vrouwen die kiezen om die hoofddoek NIET te dragen, maar die dat niet kunnen zonder voor hoer uitgemaakt te worden, of onzedelijk, zonder kritiek van de mannen , zonder slaag, zonder verstoting.
En het stoort mij ontzettend dat die vrouwen in de steek gelaten worden door hun eigen zusters.
Maagd blijven tot het huwelijk of niet moet een vrije keuze zijn.
Een hoofddoek dragen of niet moet een vrije keuze zijn
Een vriendje hebben en daarmee een bioscoopje pikken moet een vrije keuze zijn.Het mag op zijn hoogst een ietwat teleurgestelde pa opleveren.
Maar geen predikaat HOER, geen slaag, geen verstoting, geen dood.
Maar goed, dat geldt ook voor de extreme joodse gezinnen of extreme katholieken die hun kinderen niet inenten. Ik ben het wel eens dat de situatie onder moslima's momenteel veel nijpender is en dus ook meer aandacht verdient.
quote:Exact.
Op woensdag 10 december 2003 18:11 schreef Kiki het volgende:[..]
Het zijn vaak de 'grote bekken' die aan de bel trekken...de meer gematigden maken de klus af.. Zo ook bij Germaine Greer, Gloria Steinem en Betty Friedan.
quote:Natuurlijk is die mogelijkheid er bij de Islam ook
Op woensdag 10 december 2003 18:10 schreef Ripley het volgende:[..]
Er zijn ook extreme christenen die zeggen dat hun vrouw geen broek aan mag van god en geen baan mag van God. En er zijn christenen die hun geloof weer anders uitleggen. Die mogelijkheid is er in de islam ongetwijfeld ook.
Maar kijk er dan niet raar van op indien een moslim vrouw er uiteindelijk voor kiest om een hoofddoekje te dragem .
[Dit bericht is gewijzigd door schatje op 10-12-2003 18:13]
quote:Dat weet ik niet, ook gematigde mensen kunnen prima aan de bel trekken en doen dat ook. En met gematigd bedoel ik reeel en met een helder zicht, niet minder fel.
Op woensdag 10 december 2003 18:11 schreef Kiki het volgende:[..]
Het zijn vaak de 'grote bekken' die aan de bel trekken...de meer gematigden maken de klus af.. Zo ook bij Germaine Greer, Gloria Steinem en Betty Friedan.
quote:Denk niet dat het te onderzoeken valt. Met voorlichting en praten komen we denk ik een heel eind. Hoop ik...
Op woensdag 10 december 2003 18:09 schreef schatje het volgende:[..]
Hoe wil je dat onderzoeken??
(off topic, ik ga naar huis!)
quote:Daar gaat het ook niet om, het gaat er om of een vrouw die keuze heeft en als ze er niet voor kiest ook gewoon als moslima kan leven zonder te hoeven vrezen voor de reacties.
Op woensdag 10 december 2003 18:12 schreef schatje het volgende:[..]
Natuurlijk is die mogelijkheid er bij de Islam ook
.
Maar kijk er dan niet raar van op indien een moslim vrouw er uiteindelijk voor kiest om een hoofddoekje te dragem
.
quote:ik heb nog geen eerwraak onder joodse of katholieken gezien in Nederland.
Op woensdag 10 december 2003 18:12 schreef Ripley het volgende:[..]
Ja, daar ben ik het dus mee eens
Maar goed, dat geldt ook voor de extreme joodse gezinnen of extreme katholieken die hun kinderen niet inenten. Ik ben het wel eens dat de situatie onder moslima's momenteel veel nijpender is en dus ook meer aandacht verdient.
ouders die hun kinderen niet inenten of bloedtranfusie gunnen zijn gestoorde geloofsfanaten.
en zij worden nog al eens tijdelijk uit de ouderlijke macht ontzet opdat dat kind die bloedtransfusie wel kan krijgen, dacht ik
maar goed, dat is de discussie hier niet nu.
quote:Nogmaals, wat wil jij er aan doen om een speciale band tussen een moslim vrouw en Allah te veranderen??
Op woensdag 10 december 2003 18:11 schreef milagro het volgende:[..]
Bezoekje Blijf van mijn Lijf?
Denk je dat die vrouwen daar zitten omdat de koffie zo lekker is daar en zij het koffiehuis bij hun in de buurt niet in mogen (ook zoiets, maar goed)
quote:Toon jij die band eerst maar eens aan als ze in een BVML huis zitten.
Op woensdag 10 december 2003 18:15 schreef schatje het volgende:[..]
Nogmaals, wat wil jij er aan doen om een speciale band tussen een moslim vrouw en Allah te veranderen??
quote:Zit die speciale band dan in je hoofddoek per se? Moet een jood altijd de orthodoxe krulletjes dragen? Heeft een katholiek een mindere band met god als hij of zij niet iedere dag bidt?
Op woensdag 10 december 2003 18:15 schreef schatje het volgende:[..]
Nogmaals, wat wil jij er aan doen om een speciale band tussen een moslim vrouw en Allah te veranderen??
quote:Onzin om te denken dat mensen bewust kiezenom moslim te worden. Hun ouders waren moslim en binnen de Islam is er niet zoiets als vrijheid van keuze. Als je ouders moslim zijn dan ben jij dat ook. Ook binnen andere geloven is dat zo. Alleen binnen het christendom maken mensen zich er later vrij uit. Binnen de Islam gaat dat op straffe van verstoting of erger. Voor de rest zijn de vrouwen gewoon geconditioneerd om te denken dat ze zich moeten gedragen zoals dat moet om een band met Allah te hebben. Heel goed geconditioneerd zelfs, want de hoger opgeleiden durven zich er niet eens van los te maken. Alleen in schijn.
Op woensdag 10 december 2003 17:58 schreef schatje het volgende:[..]
Nogmaals, de vrouwen kiezen er zelf voor omdat zij nu eenmaal moslim zijn en goede moslim willen zijn. Natuurlijk ben ik er niet mee eens, maar wat wil je doen om dat beeld te corrigeren??
quote:Waar heb je het in godsnaam over?? Dat sommige trieste figuren hun handen niet thuis kunnen houden heeft niets te maken met de Islam
Op woensdag 10 december 2003 18:16 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
Toon jij die band eerst maar eens aan als ze in een BVML huis zitten.
quote:Misschien geen moorden, maar ik heb van dichtbij gevallen meegemaakt die je niet wil zien. Mishandelingen, dochters die opgesloten werden, verstoten werden uit de familie. Dergelijke excessen krijg je bij de combinatie van extreme geloofsovertuigingen en mensen die kicken op macht.
Op woensdag 10 december 2003 18:15 schreef milagro het volgende:[..]
ik heb nog geen eerwraak onder joodse of katholieken gezien in Nederland.
ouders die hun kinderen niet inenten of bloedtranfusie gunnen zijn gestoorde geloofsfanaten.
en zij worden nog al eens tijdelijk uit de ouderlijke macht ontzet opdat dat kind die bloedtransfusie wel kan krijgen, dacht ik
maar goed, dat is de discussie hier niet nu.
Ben het helemaal eens dat dat momenteel in de moslimgemeenschap escaleert en aangepakt moet worden, liefst door voorlopers uit de eigen gemeenschap.
quote:Zolang die blijf van mijn lijf huizen vol zitten, is het geen kwestie van verzoeken,maar moet je SCHREEUWEN.
Op woensdag 10 december 2003 18:14 schreef Ripley het volgende:[..]
Dat weet ik niet, ook gematigde mensen kunnen prima aan de bel trekken en doen dat ook. En met gematigd bedoel ik reeel en met een helder zicht, niet minder fel.
en die schreeuw dient van die moslims te komen die hun mond vol hebben over VRIJE keuzes.
Ik begrijp daar werkelijk niets van dat volkomem gebrek aan solidariteit van het gros vd dames.
Mijn collega kreeg van werkelijk NIEMAND steun toen zij van haar man wilde scheiden.
Hij dronk, hij sloeg, hij vergokte HAAR salaris en wat kreeg zij te horen "je moet een betere vrouw zijn, dan gedraagt hij zich niet zo" "niet klagen, maar dragen, dat is het lot van de vrouw".. woorden OOK van haar bloedeigen moeder.
En zij verzekerde mij dat haar situatie niet uniek was, de verstikkende sociale controle, het eeuwige geroddel, die maakt dat wat telt is wat de anderen denken en niet wat jij voelt.
quote:Ja, ik heb nog nooit zoveel kindermisbruik gezien als onder de katholieke kerk.
Op woensdag 10 december 2003 18:15 schreef milagro het volgende:[..]
ik heb nog geen eerwraak onder joodse of katholieken gezien in Nederland.
Maar goed, doet er verder niets toe .
quote:een hoofddoek ook niet.
Op woensdag 10 december 2003 18:19 schreef schatje het volgende:[..]
Waar heb je het in godsnaam over?? Dat sommige trieste figuren hun handen niet thuis kunnen houden heeft niets te maken met de Islam
.
quote:Dat is uiteindelijk iets tussen de moslim vrouw en Allah
Op woensdag 10 december 2003 18:21 schreef milagro het volgende:[..]
een hoofddoek ook niet.
quote:Jij suggereert dat er een band is tussen een moslima en allah. Bewijzen nu a.u.b.
Op woensdag 10 december 2003 18:19 schreef schatje het volgende:[..]
Waar heb je het in godsnaam over?? Dat sommige trieste figuren hun handen niet thuis kunnen houden heeft niets te maken met de Islam
.
quote:Precies, open er een topic over.
Op woensdag 10 december 2003 18:21 schreef schatje het volgende:[..]
Ja, ik heb nog nooit zoveel kindermisbruik gezien als onder de katholieke kerk.
Maar goed, doet er verder niets toe
.
quote:Eens, ik probeer alleen aan te geven dat het meer zin heeft om zinnige dingen te schreeuwen dan om door te schieten om je gelijk te halen. Dat dat zinnige dingen schreeuwen uitblijft onder de moslima's, dat is inderdaad een kwalijke zaak.
Op woensdag 10 december 2003 18:20 schreef milagro het volgende:[..]
Zolang die blijf van mijn lijf huizen vol zitten, is het geen kwestie van verzoeken,maar moet je SCHREEUWEN.
en die schreeuw dient van die moslims te komen die hun mond vol hebben over VRIJE keuzes.
Ik begrijp daar werkelijk niets van dat volkomem gebrek aan solidariteit van het gros vd dames.
Mijn collega kreeg van werkelijk NIEMAND steun toen zij van haar man wilde scheiden.
Hij dronk, hij sloeg, hij vergokte HAAR salaris en wat kreeg zij te horen "je moet een betere vrouw zijn, dan gedraagt hij zich niet zo" "niet klagen, maar dragen, dat is het lot van de vrouw".. woorden OOK van haar bloedeigen moeder.En zij verzekerde mij dat haar situatie niet uniek was, de verstikkende sociale controle, het eeuwige geroddel, die maakt dat wat telt is wat de anderen denken en niet wat jij voelt.
quote:Jij bent echt de grootste debiel die ik hier ooit ben tegengekomen zeg.
Op woensdag 10 december 2003 18:22 schreef schatje het volgende:[..]
Dat is uiteindelijk iets tussen de moslim vrouw en Allah
.
quote:Aha, en dat gebeurt niet onder de Islam? Get real!
Op woensdag 10 december 2003 18:21 schreef schatje het volgende:[..]
Ja, ik heb nog nooit zoveel kindermisbruik gezien als onder de katholieke kerk.
Maar goed, doet er verder niets toe
.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |