abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 10 december 2003 @ 15:51:09 #1
22605 Tragedy
When the feelin's gone
pi_15304690
Waar baseren kappers hun prijzen op? Ik sta meestal binnen 20 a 30 minuten weer buiten (alleen knippen) en ben dan zo 15 euro lichter. En dat is dan nog de goedkoopste (en toevallig ook beste, maar dat terzijde) kapper in de wijde omtrek. Verdien je dan als kapster 30 euro per uur ofzo? Natuurlijk snap ik dat er meer kosten bij komen kijken qua spullen, stoelen enz. maar toch nooit zo veel dat het zulke exorbitante prijzen verantwoordt? Een vriendin van me moest laatst meer dan 100 euro betalen, ok ze zijn dan wel drie uur met haar bezig geweest maar toch, wonen al die kappers in riante villa's of zo?

Misschien is de vraag waarom iedereen maar zulke prijzen betaalt als makke lammetjes en de Consumentenbond e.d. er helemaal niks aan doet nog wel interessanter.

Redactie Frontpage woensdag 10 december 2003 @ 15:52:08 #2
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_15304726
Sja, je hebt ook momenten dat ze met 4 meiden een halve dag nietsdoen. Waar moet dat dan uit worden bekostigd volgens jouw goudmijnberekening?
pi_15304728
Ik betaal bij mijn kapper ¤ 10,20
pi_15304757
Een huisschilder vraagt trouwens het dubbele
pi_15304767
mja bij de ene kapper betaal ik 13 euro en bij de ander 15.......
  woensdag 10 december 2003 @ 15:54:30 #6
22605 Tragedy
When the feelin's gone
pi_15304787
quote:
Op woensdag 10 december 2003 15:53 schreef Conflict het volgende:
Ook zoiets idd, van die klusjesmannen. Dat de Consumentenbond (of iets in die richting) daar niets aan doet verbaast me gewoon.
pi_15304812
Als eigenaar verdien je zat aan je zaak.Als werknemer niet veel die moeten t van bijbeune hebbe
Cuore Sportivo
  Redactie Frontpage woensdag 10 december 2003 @ 15:55:48 #8
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_15304825
quote:
Op woensdag 10 december 2003 15:54 schreef Tragedy het volgende:

[..]

Ook zoiets idd, van die klusjesmannen. Dat de Consumentenbond (of iets in die richting) daar niets aan doet verbaast me gewoon.

Wat denk je dat jouw vader per uur verdient dan?
pi_15304850
Onderschat het ondernemer zijn niet. Er komt veel meer bij kijken dan je zelf denkt.
+ Voor een goede kapper betaal je gewoon meer. Bij de marokkaan bij mij op de hoek kost een haircut 5 euro.

Ik betaal zelf 31,50. Maar ja, dan heb je ook wat!

derde doos vanaf links
  woensdag 10 december 2003 @ 15:56:39 #10
22605 Tragedy
When the feelin's gone
pi_15304853
quote:
Op woensdag 10 december 2003 15:52 schreef SunChaser het volgende:
Sja, je hebt ook momenten dat ze met 4 meiden een halve dag nietsdoen. Waar moet dat dan uit worden bekostigd volgens jouw goudmijnberekening?
Dat is hun probleem, niet van de klant, moeten ze maar beter plannen of minder mensen aannemen ofzo. Dat soort dingen hoor je iig niet op de klant af te wentelen, gebeurt in andere branches ook niet.
  woensdag 10 december 2003 @ 15:56:52 #11
60533 Quara
R3Ð Ðév¡l
pi_15304862
ik betaal ¤21,nogwat en meestal (bijna altijd) zitten er wel 2 of meer in de zaak... tjah en straks komt het hoge btw tarief er ook... wordt het helemaal gigantisch duur...
[url=http://www.]www.[/url]
Thinking to be is quite the opposite of being one
  woensdag 10 december 2003 @ 15:58:16 #12
76500 Spyder
onweerstaanbaar onuitstaanbaar
pi_15304895
Als kapper moet je natuurlijk wel je Mercedes SLK kunnen afbetalen he...
Deze post wordt U aangeboden door: Audi, Bosch, Corel, Davilex, Eneco, Friki, G-Star, Hak, Intertoys, Johma, Kia, Lada, McDonalds, Nike, Ohra, Pepsi, Quantum, Radio 3FM, Sony, Toyota, Uncle Ben's, V&D, Wasa, Xerox, Yokohama, Zeeman
  woensdag 10 december 2003 @ 15:58:17 #13
63400 paniekzaaier
onverzaaidigbaar
pi_15304896
quote:
Op woensdag 10 december 2003 15:53 schreef Conflict het volgende:
Wat weet een huisschilder nu van haarknipzaken?
"I hope you don't mind, but I took the liberty of fertilizing your caviar."
  woensdag 10 december 2003 @ 15:58:47 #14
74080 Goodluck
Het was me een waar genoegen!
pi_15304913
Een kapper verdiend een relatief laag uurloon. Voor gemiddeld 30 euro per uuw (waar nog allerlei belastingen, kosten, risico's van weinig klanditie enz afmoeten) komt de gemiddelde werknemer echt niet zijn bed uit.
  woensdag 10 december 2003 @ 15:59:16 #15
22605 Tragedy
When the feelin's gone
pi_15304924
quote:
Op woensdag 10 december 2003 15:55 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Wat denk je dat jouw vader per uur verdient dan?

Geen 60 euro iig.

Maargoed ik heb nog steeds geen zinnige verklaring voor die prijzen gehoord.

Vind jij die prijzen wel normaal trouwens Sunchaser?

† In Memoriam † woensdag 10 december 2003 @ 16:06:39 #16
43556 miss_dynastie
pi_15305120
Ik ben zaterdag nog geweest... mijn favo kapster heeft haar eigen zaak nu en heeft zo'n zes euroton moeten investeren in het pand, materialen en inrichting. Ik betaal 35 euro en zij is 1 1/2 uur met me bezig geweest... ik vind het nog goedkoop, ons goedkoopste uurtarief (IT) is 46 euro per uur ex BTW... ik vind het knap dat ze het voor zo weinig geld kunnen doen!
pi_15305133
quote:
Dat is hun probleem, niet van de klant, moeten ze maar beter plannen of minder mensen aannemen ofzo. Dat soort dingen hoor je iig niet op de klant af te wentelen, gebeurt in andere branches ook niet.
Natuurlijk wel.

Van die 30 Euro gaat eerst 5 euro BTW af. Daarna de inkomstenbelasting van de kapsters en de belasting die de kapperszaak moet betalen. Dan moet inderdaad de zaak worden betaald. Huur of hypotheek. De apparatuur. De tijdschriften voor als je zit te lezen. Het kopje koffie. De elektriciteit. Gas etc.

Dat ze nog wat over houden..... Mijn baas vraagt voor mij 1100 euro per dag.

[Dit bericht is gewijzigd door ericeric op 10-12-2003 16:08]

Redactie Frontpage woensdag 10 december 2003 @ 16:07:32 #18
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_15305142
quote:
Op woensdag 10 december 2003 15:59 schreef Tragedy het volgende:
Vind jij die prijzen wel normaal trouwens Sunchaser?
De vraag was: of het een goudmijn was. stel je hebt 4 kapsters die in een uur twee klanten doen a 15 euro. Dat is 120 euro per uur. Maar daar gaat dus alweer 60 euro aan loon af. Dan heb je nog de huur, de stoelen, de wastafels, de spiegels, de scharen, de verf etc etc etc. Dan heb je nog de belasting die eraf gaat. Gas, water en licht. Buma-stemra.

Je houdt echt niet veel over.

woensdag 10 december 2003 @ 16:19:10 #19
76500 Spyder
onweerstaanbaar onuitstaanbaar
pi_15305409
quote:
Op woensdag 10 december 2003 16:06 schreef ericeric het volgende:

...

Kappers betalen toch maar 6% BTW? Dat is dus minder dan 2 euro.
Deze post wordt U aangeboden door: Audi, Bosch, Corel, Davilex, Eneco, Friki, G-Star, Hak, Intertoys, Johma, Kia, Lada, McDonalds, Nike, Ohra, Pepsi, Quantum, Radio 3FM, Sony, Toyota, Uncle Ben's, V&D, Wasa, Xerox, Yokohama, Zeeman
pi_15306075
Kappers verdienen een uurloon berekent op wat ze zijn top/junior/senior
styliste, en als je een leerling bent dan word je ook verdeeld in een groep nav wat je kan en hoe oud je bent etc.
Dus als jullie denken dat ze t geld houden wat jij afrekent hebt, nee hoor.
gaat gewoon in de kassa, en de baas betaald je salaris.
Maar als je voor je zelf begint ( Stoel huren in een salon waar je werkt)
Dan kan je wel goed geld verdienen, als je klantenkring heel groot is.
Maar dan gaan er ook nog kosten van af wat je moet afgeven om de rekening te betalen van de salon.
En als je niet werkt of ziek bent, tja dan geen klanten dan ook geen geld.
Of je moet een hele hoge ziektekostenverzekering afsluiten.
En er gaat ook nog belasting vanaf.
pi_15306274
quote:
Op woensdag 10 december 2003 16:19 schreef Spyder het volgende:

[..]

Kappers betalen toch maar 6% BTW? Dat is dus minder dan 2 euro.

dat wordt 19%
en raad maar aan wie dat doorberekend zal worden..
[url=http://www.06ringtones.nl]06ringtones.nl[/url]
  woensdag 10 december 2003 @ 17:33:12 #22
62123 Walterius
Echt zuppah vetjâhs!
pi_15307061
Mwah... ik moet zeggen dat ik ook wel vind dat kappers xtreem duur zijn, bij sommige kappers betaal je 20 euro voor ff je haar inkorten... dat kan dus niet. Ik vind dat ze gewoon voor de tijd dat ze bezig zijn moeten gaan rekenen, en dan het personeel ook gewoon een omzetpercentage geven, heeft de baas ook niet direct problemen als er een middagje weinig mensen komen.
[url=http://www.kingsofchaos.com/recruit.php?uniqid=5a5gsud3][b]Steun mij met KoC[/b][/url]
pi_15307288
Ik begrijp niet waarom jij je zo druk maakt over het prijskaartje van het knippen van je haar.

Maak jij ook iedere keer als je tank zn heibel over de hoge prijzen?
Volgens mij niet.

Vergeet niet dat je er van alles mee moet betalen als baas zijnde:
je huur, je gas water en licht, je personeelskosten (loon verzekeringen etc) je materiaal ( scharen, gel, kleurtjes etc ) en ga zo maar even door.

Alle spullen die ze nodig hebben kosten ook al gigantisch veel. Als je bv naar een Cosmo gaat WEET je dat je meer moet betalen maar dan krijg je 1 meer service en bv een kop koffie. Ga je naar een Team Kapsalon betaal je iets minder maar is het idd binnen komen knippen en wegwezen. En die gasten die hun eigen kapsalon hebben moeten idd wel veel investeren en dan nog eens dure spullen kopen.

Mijn vriendin is ook kapster en nee die verdient echt niet goed, ze doet het meer omdat ze het leuk vindt, maar zit ok te twijfelen of ze niet ergens anders moet werken aangezien het ruk verdient.

En ja, ze hebben nu nog 6 procent btw, dat is over een half jaar ook naar 19% opgeschoven.

'The world is mine'
  woensdag 10 december 2003 @ 17:43:26 #24
47571 ForeverEternalFreak
Per sempre vita eterna
pi_15307312
Ach, als ik maar goed geknipt de deur uitga, het kan me niets schelen wat het kost. Bovendien, voor een goede service wil ik best wat betalen hoor. Het is niet alleen maar de huur e.d., voor service en een vriendelijke behandeling leg je ook wel wat neer.

[Dit bericht is gewijzigd door ForeverEternalFreak op 10-12-2003 17:44]

It's a silly time to learn to swim when you start to drown
It's a silly time to learn to swim on the way down
pi_15307332
quote:
Op woensdag 10 december 2003 16:48 schreef Audrey.J het volgende:
Kappers verdienen een uurloon berekent op wat ze zijn top/junior/senior
styliste, en als je een leerling bent dan word je ook verdeeld in een groep nav wat je kan en hoe oud je bent etc.
Dus als jullie denken dat ze t geld houden wat jij afrekent hebt, nee hoor.
gaat gewoon in de kassa, en de baas betaald je salaris.
Maar als je voor je zelf begint ( Stoel huren in een salon waar je werkt)
Dan kan je wel goed geld verdienen, als je klantenkring heel groot is.
Maar dan gaan er ook nog kosten van af wat je moet afgeven om de rekening te betalen van de salon.
En als je niet werkt of ziek bent, tja dan geen klanten dan ook geen geld.
Of je moet een hele hoge ziektekostenverzekering afsluiten.
En er gaat ook nog belasting vanaf.
Soms als je op je vrije dag bijklust als kapster of kapper verdien je meer dan bij een baas.

En idd, als je je stoel moet huren moet je al wat klanten hebben, anders kun je het niet opbrengen

'The world is mine'
pi_15307818
Brussel akkoord met lage btw kapper

Uitgegeven: 10 december 2003 15:34

BRUSSEL - Kapper, fietsenmaker en schoenhersteller hoeven hun btw voorlopig niet te verhogen. De Europese Commissie heeft woensdag een draai gemaakt en is toch bereid het lage btw-tarief nog twee jaar toe te staan.

Deze beslissing hing al in de lucht. Woensag nam de Commissie het definitieve besluit om het verzet te staken. Vooral commissaris Bolkestein is fel tegen de goedkope btw voor de zogenoemde arbeidsintensieve diensten. Volgens hem is het oorspronkelijke doel: het creëren van nieuwe banen, nooit gehaald.

'The world is mine'
pi_15307909
mijne kost 19 euro soms is het er héél druk, andere keer doen ze niks... maar vraag het aan een kapster
pi_15307990
quote:
Op woensdag 10 december 2003 18:05 schreef superheist het volgende:
mijne kost 19 euro soms is het er héél druk, andere keer doen ze niks... maar vraag het aan een kapster
mijne 8
'The world is mine'
pi_15308067
mijn kapper kost 9 euro.
maar mijn haar zit dan ook de eerste week nadat het geknipt is compleet ruk .

Maar hey! Wel 9 euro .
Ach, als ik er ooit het geld er voor over heb ga ik wel naar een andere kapper.

Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')