abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_15283830
Is er iemand die hier ervaring mee heeft? Wat moet er allemaal gebeuren als je je voornaam wil laten veranderen?
pi_15283853
ik vind daphne best leuk hoor
  dinsdag 9 december 2003 @ 20:29:41 #3
18911 trekpop
Zusje van Tjeerd
pi_15283885
hou je rustig, rustig, rustig.... hou je rustig, kalm en stil.
pi_15284462
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 20:28 schreef _The_General_ het volgende:
ik vind daphne best leuk hoor
Dat is juist de naam die ik wil nemen
pi_15284493
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 20:48 schreef Daphne85 het volgende:

[..]

Dat is juist de naam die ik wil nemen

mag ik je vragen wat je naam nu is? of vertel je dat liever niet?
pi_15284644
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 20:49 schreef _The_General_ het volgende:

[..]

mag ik je vragen wat je naam nu is? of vertel je dat liever niet?

Ben ik ook wel benieuwd naar...
  dinsdag 9 december 2003 @ 21:13:44 #7
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_15285280
Mijn moeder heeft dit ooit gedaan. Haar naam was vroeger Trijntje en is nu veranderd in Tineke. Ik weet niet hoe ze het precies gedaan heeft, als je wilt vraag ik het wel eventjes dit weekend. Dat wordt dus pas zondag. Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd wat je echt naam nu is!
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
  dinsdag 9 december 2003 @ 21:44:28 #8
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_15286370
ik ken een jongen en die heeft 3x succesvol zijn naam veranderd. hij is geboren als jethro, toen wilde hij willem heten, en nu kennen we hem als barend. hij is namelijk, volgens zijn verhaal, een oude zeerob. en als je denkt dat het dom is om je naam te veranderen, dan heb je het mis. schrijvers dragen hun boek wel vaak op onder een pseudoniem, wat dacht je van de grote acteurs, musici?

anyways, de jongen in kwestie, heeft een bijzonder hoge intelligentie en weet zijn naamsverandering elke keer zo te brengen dat het aannemelijk is en we hem ook meteen noemen zoals hij graag wil heten. met andere woorden weet goed voor jezelf waarom je iets doet en dan kom je meestal heel erg goed weg.

hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  dinsdag 9 december 2003 @ 21:45:20 #9
58816 sleepflower
Missing pieces of sleep.
pi_15286409
Mijn oom is geboren als Ton, heet nu Mike.
pi_15286433
Me tante heeft dr naam van Hennie in Pleunie veranderd..
Vriendin van me wil het van Clara naar iets anders veranderen, want ze haat die naam.
Wat is jou echte naam?
pi_15286442
hoe kan dat? je mag toch alleen letters uit je "oude" naam gebruiken? zoals kim > mike ?
  dinsdag 9 december 2003 @ 21:47:15 #12
58816 sleepflower
Missing pieces of sleep.
pi_15286481
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 21:46 schreef _The_General_ het volgende:
hoe kan dat? je mag toch alleen letters uit je "oude" naam gebruiken? zoals kim > mike ?
. Nooit van gehoord. Ik denk het niet.
pi_15286490
Volgens mij mag je als roepnaam gebruiken wat je wil, alleen op officiële papieren moet je je officiële voornamen gebruiken. Als je Annemarie heet en je wil Toos genoemd worden dan mag dat volgens mij gewoon.
In deze tijd. Mag ik gewoon eerlijk zeggen dat ik nog nooit zo gelukkig ben geweest als nu?
pi_15286663
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 21:47 schreef sleepflower het volgende:

[..]

. Nooit van gehoord. Ik denk het niet.

ka iemand dit ophelderen? ik heb gehoord dat dit zo was, maar de gene die ik ken die van kim > mike ging deed dat lang, lang geleden dus misschien is het veranderd
pi_15286715
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 21:52 schreef _The_General_ het volgende:

ka iemand dit ophelderen? ik heb gehoord dat dit zo was, maar de gene die ik ken die van kim > mike ging deed dat lang, lang geleden dus misschien is het veranderd

Bij die Kim/Mike klopt het toch ook niet, die e zit niet in Kim.
In deze tijd. Mag ik gewoon eerlijk zeggen dat ik nog nooit zo gelukkig ben geweest als nu?
pi_15286751
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 21:54 schreef Angeles het volgende:

[..]

Bij die Kim/Mike klopt het toch ook niet, die e zit niet in Kim.

klopt, je mocht wel letters toevoegen, zolang alle letters uit je oude naam erinzaten
pi_15286861
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 21:55 schreef _The_General_ het volgende:

klopt, je mocht wel letters toevoegen, zolang alle letters uit je oude naam erinzaten

Het lijkt mij een heel vreemd verhaal, hoor. Volgens mij zijn er zat voorbeelden van mensen die een roepnaam hebben waar niet alle letters van hun officiële naam in voorkomen.
pi_15286885
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 21:59 schreef Angeles het volgende:

[..]

Het lijkt mij een heel vreemd verhaal, hoor. Volgens mij zijn er zat voorbeelden van mensen die een roepnaam hebben waar niet alle letters van hun officiële naam in voorkomen.

maar we hebben het ook niet over een roepnaam

maar over officiele naamsverandering!

pi_15286972
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 21:59 schreef _The_General_ het volgende:

maar we hebben het ook niet over een roepnaam

maar over officiele naamsverandering!

Dan weet ik het niet, maar dan lijkt het me ook een raar verhaal. Voor iemand met een voornaam van drie letters is het al lastig, maar stel dat je een voornaam hebt van twaalf letters die je wil veranderen, dan ben je wel érg beperkt in je keuze.
pi_15340534
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 21:13 schreef AKnynke het volgende:
Mijn moeder heeft dit ooit gedaan. Haar naam was vroeger Trijntje en is nu veranderd in Tineke. Ik weet niet hoe ze het precies gedaan heeft, als je wilt vraag ik het wel eventjes dit weekend. Dat wordt dus pas zondag. Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd wat je echt naam nu is!
Ik zou het erg waarderen als je dat even zou doen. En wat betreft mijn echte naam...hij is té zeldzaam om anoniem te blijven, dus sorry
pi_15340613
ik zou nooit me naam veranderen
pi_15340927
Mijn buurman heette Jan Lul.
"Ik heb mijn naam veranderd", riep hij op een dag.
"O ja, hoe heet je nu?".
Piet!
  donderdag 11 december 2003 @ 21:24:09 #23
34663 SpeedyGJ
Zo snel als de bliksem O+
  donderdag 11 december 2003 @ 21:24:59 #24
57690 danielluh
Ben mijn naam beu, maar jah
pi_15340992
je kan zonder goede reden niet zomaar je voornaam laten wijzigen.

Het moet allemaal volgens mij via de rechter gaan. en het kost je veel geld.
was in mijn geval ook

Jaaa ik heb ook FOK PM :P
pi_15341005
quote:
Op donderdag 11 december 2003 21:22 schreef Mes het volgende:
"O ja, hoe heet je nu?".
Piet!

Wat een vreemde buurman heb jij zeg.
"I hope you don't mind, but I took the liberty of fertilizing your caviar."
  donderdag 11 december 2003 @ 21:27:32 #26
57690 danielluh
pi_15341060
ik heette vroeger raymond, en er kwam heel wat bij kijken om het ff te laten aanpassen
pi_15341142
Volgens mij toen er iets fout was gegaan met het overzetten naar mijn geaddopteerde achternaam moest ik voor elke letter 70 gulden betalen hoe dat nu is weet ik niet maar het is niet goedkoop
  donderdag 11 december 2003 @ 21:35:45 #28
63269 N1nj4
... Smult van bagger!
pi_15341278
Je kan je ook telkens voorstellen als Dapne...

"ik heet <naam>, maar je kan mag me Daphne noemen"

uitslapen - eten - dod - sex
pi_15342129
Ik ken iemand die een jaar of 4 jaar geleden haar voornaam officieel heeft laten wijzigen. In haar nieuwe naam zit maar 1 dezelfde letter als in de oude dus je kunt kiezen wat je wilt. het kostte toen geloof ik ongeveer 600 gulden.
pi_15342193
ik vind daphne leuk genoeg hoor
Gerrit Zalm: "Ik woon in Scheveningen en mijn chauffeur in Voorburg. Daarom duurde het even."
  donderdag 11 december 2003 @ 22:52:40 #31
8502 BAZZA
Was de dader een Marokkaan?
pi_15343500
Ik heet Klaas, maar ga echt mijn naam niet veranderen
"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
pi_15344740
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 88% gewijzigd door Sander op 17-05-2011 03:17:04 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  vrijdag 12 december 2003 @ 12:00:59 #33
10769 AgentOrange
Less Human, More Divine
pi_15354383
quote:
Op donderdag 11 december 2003 21:22 schreef Mes het volgende:
"O ja, hoe heet je nu?".
Piet!

Misschien weet je het niet, maar hij heeft nu 'n naam alweer veranderd.. Hij heet nu weer gewoon Jan-Willem van Achteren
De storthoop heeft gesproken...
  zaterdag 13 december 2003 @ 10:11:37 #34
57690 danielluh
pi_15374618
Product: Wijzigen voornaam

Beschrijving
Wanneer u uw voornaam wilt wijzigen moet u met behulp van een advocaat een verzoek indienen bij de rechtbank. Wijst de rechter uw verzoek toe, dan stuurt de griffier van de rechtbank een kennisgeving aan de ambtenaar van de burgerlijke stand. De ambtenaar van de burgerlijke stand zorgt voor aanpassing van de geboorteakte door het plaatsen van een zogenaamde latere vermelding. Op het moment dat de ambtenaar van de burgerlijke stand de latere vermelding heeft geplaatst, wordt de wijziging van uw voornaam ook doorgevoerd in de gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens (GBA of bevolkingsregister). Via de GBA worden alle (semi) overheidsinstanties op de hoogte gebracht van uw voornaamswijziging. Dit geldt ook voor alle grote pensioenfondsen. U moet zelf zorgen voor de wijziging van de voornaam op documenten zoals uw bankpas, uw rijbewijs, reisdocument of verzekeringspapieren. Schooldiploma worden normaal gesproken niet aangepast aan de gewijzigde voornaam.
Wijst de rechtbank het verzoek af, dan kunt u bij het Gerechtshof in beroep gaan.

Voor het voeren van een procedure tot voornaamswijziging bent u aan de rechtbank griffierecht verschuldigd. U zult ook kosten moeten maken voor de inschakeling van een advocaat. Wanneer uw inkomsten onvoldoende zijn om deze procedure te kunnen betalen, kunt u een verklaring omtrent inkomen en vermogen bij de gemeente aanvragen. De Raad voor de Rechtsbijstand bepaalt of u in aanmerking komt voor vermindering voor de kosten van een advocaat. Voor meer informatie over de gemeentelijke basisadministratie, link hier door.

Kosten
Geen

Van toepassing zijnde wetgeving
Burgerlijk wetboek

pi_15374661
Misschien heb je iets aan deze link: http://www.xs4all.nl/~advocare/folder94.htm

(Un)masking for the greater good.
pi_15374674
quote:
Op donderdag 11 december 2003 22:09 schreef TheWilliedockSaints het volgende:
ik vind daphne leuk genoeg hoor
Wel opletten willie
pi_15374761
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 20:27 schreef Daphne85 het volgende:
Is er iemand die hier ervaring mee heeft? Wat moet er allemaal gebeuren als je je voornaam wil laten veranderen?
Je kan natuurlijk ook een andere roepnaam aannemen. Daarvoor hoef je niets officieels te regelen. Je bent namelijk vrij om die zelf te bepalen.
(Un)masking for the greater good.
  zaterdag 13 december 2003 @ 10:38:50 #38
57690 danielluh
pi_15374821
en nu maar hopen dat je omgeving je dan ook nog roept bij daphne
Ik wordt nu nog vaker met mijn oude voornaam geroepen, en dat ziet best wel raar uit, aangezien ik vrouw ben en soms met mijn oude mannelijke voornaam geroepen wordt. Vooral mensen die jouw langer kennen, maken die fout vaker. denk aan familie, ouders, vrienden
voor hun zal het wennen zijn dat jij daphne genoemt wilt worden
  zaterdag 13 december 2003 @ 10:51:50 #39
76500 Spyder
onweerstaanbaar onuitstaanbaar
pi_15374950
*profiel bekijkt*

Zeg, jij bent toch niet mijn buurmeisje van 1m58 met die rare naam?

Deze post wordt U aangeboden door: Audi, Bosch, Corel, Davilex, Eneco, Friki, G-Star, Hak, Intertoys, Johma, Kia, Lada, McDonalds, Nike, Ohra, Pepsi, Quantum, Radio 3FM, Sony, Toyota, Uncle Ben's, V&D, Wasa, Xerox, Yokohama, Zeeman
pi_15377330
Je roepnaam kan je natuurlijk altijd - iedere dag - laten veranderen.
Dan zeg je gewoon tegen je omgeving "nu heet ik Piet".

Maar om je naam bij wet te laten veranderen is er veel meer voor nodig. Zoals geld .

"Kosten: geen" staat in dit topic. Yea right. Juristen doen het gratis voor je .

edit: oh oops, dat staat er ook . Waarom staat er dan op het eind "Kosten: geen"?

zaterdag 13 december 2003 @ 13:52:26 #41
57690 danielluh
pi_15378003
quote:
Op zaterdag 13 december 2003 13:13 schreef MarkzMan_X het volgende:
Je roepnaam kan je natuurlijk altijd - iedere dag - laten veranderen.
Dan zeg je gewoon tegen je omgeving "nu heet ik Piet".

Maar om je naam bij wet te laten veranderen is er veel meer voor nodig. Zoals geld .

"Kosten: geen" staat in dit topic. Yea right. Juristen doen het gratis voor je .

edit: oh oops, dat staat er ook . Waarom staat er dan op het eind "Kosten: geen"?

advocaat moet je betalen, en griffier kosten.
pi_15380060
Danielluh
Kun je me meer vertellen over de tijdsduur en de kosten van jouw zaak? Je zei namelijk dat het een heel gedoe was, terwijl ik dacht dat het veranderen van een voornaam vrij simpel moest zijn.
  zaterdag 13 december 2003 @ 16:25:39 #43
57690 danielluh
pi_15380743
quote:
Op zaterdag 13 december 2003 15:57 schreef Daphne85 het volgende:
Danielluh
Kun je me meer vertellen over de tijdsduur en de kosten van jouw zaak? Je zei namelijk dat het een heel gedoe was, terwijl ik dacht dat het veranderen van een voornaam vrij simpel moest zijn.
Bij mij duurde het ongeveer 6 maanden, maar er kwam dus ook nog een geslachtwijziging bij, ik weet niet of het daarom zo lang duurt.
maar denk dat je zeker een paar maanden kwijt bent.
die gerechtprocedure duurt lang

de kosten verschillen per persoon, is afhankelijk wat je verdient, ik moest de volle mep betalen, aangezien ik goed verdien, iemand die niet werkt en leeft van een bijstand of andere uitkering, die hoeft niet de volle mep tye betalen, maar een kleine bijdrage

pi_15380853
Danielluh
Bedankt voor je toelichting
  zaterdag 13 december 2003 @ 16:46:07 #45
57690 danielluh
pi_15381181
quote:
Op zaterdag 13 december 2003 16:30 schreef Daphne85 het volgende:
Danielluh
Bedankt voor je toelichting
graag gedaan daphne, en suc6 verder met je nieuwe naam
pi_15381246
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 20:27 schreef Daphne85 het volgende:
Ik zou ook best Elise Michelle willen heten of iets dergelijks... Elisaveta Michailovna dat kan toch geen hond in Nederland uitspreken... ook geen Nederlander trouwens.

(trouwens ik weet niet of het interessant is in dit geval, maar toen oma scheidde, zei ze voordat ze ging scheiden (maand of 2 tevoren), dat ze haar huwelijksbewijs had verloren... kreeg ze een nieuwe. en toen pas de scheiding aangevraagd.
de kopie ingeleverd, het origineel in haar bezit en alles in orde, iedere keer als ze d'r weer eens om vragen.

zaterdag 13 december 2003 @ 18:34:17 #47
57690 danielluh
pi_15383699
quote:
Op zaterdag 13 december 2003 16:49 schreef Sessy het volgende:

[..]

Ik zou ook best Elise Michelle willen heten of iets dergelijks... Elisaveta Michailovna dat kan toch geen hond in Nederland uitspreken... ook geen Nederlander trouwens.

(trouwens ik weet niet of het interessant is in dit geval, maar toen oma scheidde, zei ze voordat ze ging scheiden (maand of 2 tevoren), dat ze haar huwelijksbewijs had verloren... kreeg ze een nieuwe. en toen pas de scheiding aangevraagd.
de kopie ingeleverd, het origineel in haar bezit en alles in orde, iedere keer als ze d'r weer eens om vragen.

op zich vindt ik het wel een mooie naam hoor, en apart
beter dan truus of roos dat zijn echt van die namen
pi_15383922
Ik begrjip het probleem niet helemaal..
Mijn roepnaam is niet officieel, staat nergens genoteerd bij bijv. de gemeente. Officieel heb ik 3 voornamen, waarvan de eerste dus op officiele papieren zoals mijn trouwakte en diploma's genoemd wordt. Maar mijn roepnaam wordt altijd gebruikt, in mijn sociale leven. Die kan ik elk moment veranderen als ik dat zou willen.

Bij een geslachtsverandering is het natuurlijk een ander verhaal.

pi_15409654
Een roepnaam is niet officieel, dus dat kun je altijd zelf veranderen. Een voornaam moet je via een rechter laten veranderen, omdat die o.a. in je paspoort staat.
  zondag 14 december 2003 @ 19:43:17 #50
70743 Miss_Nexhil
*Something new has begun*
pi_15409762
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 21:13 schreef AKnynke het volgende:
Kloon van m'n zusje ? .

Mijn moeder heet Trijntje, wordt Tineke genoemd en de 2e naam van m'n middelste zusje is Nynke ? .

pi_15409878
Je kan jezelf gewoon anders noemen, doe ik ook, je moet dan idd wel op de officiele documenten je echte naam of namen neerzetten.
Daarom staat er ook HEEL wat anders bij mijn ROEPnaam dan bij mijn namen en achternaam.

Dat verhaal van je mag de letters gebruiken die je hebt gaat volgens mij niet meer op.

Wat ik wel weet is dat ik hier dus nu tussen de 300 en 400 euro moet neerleggen om mijn achternaam te veranderen. En dan zijn ze hier nog moeilijker in het veranderen van je voornaam.

Persoonlijk mogen ze van mij mn voornamen zo laten, alleen mn achternaam wordt veranderd, mensen die ik ken noemen me toch met de naam wat ik wil en stel me met die naam ook altijd zo voor...

'The world is mine'
pi_15409954
Ik wil mijn voor- en achternaam veranderen naar Kork Birgkluit, mag dat?
..cuz if you go platinum, it's got nothing to do with luck
it just means that a million people are stupid as fuck
pi_15410109
mijn vriend komt uit Yugoslavia en heet sasa.
Toen hij zijn nederlandse paspoort aanvroeg, heeft ie in zijn voornaam veranderd in sacha en dat was gewoon gratis
Eigenwijs is ook wijs ;)
pi_15415291
quote:
Op zondag 14 december 2003 19:56 schreef Vickjuh het volgende:
mijn vriend komt uit Yugoslavia en heet sasa.
Toen hij zijn nederlandse paspoort aanvroeg, heeft ie in zijn voornaam veranderd in sacha en dat was gewoon gratis
Ja, ik ben eigenlijk ook Jeliezawieta maar dat kunnen ze al helemaal niet schrijven... lol.

Je moet ze gewoon wijsmaken dat dat is hoe je het uitspreekt en dan schrijven ze dat in je paspoort op...

pi_15421870
quote:
Op zondag 14 december 2003 22:51 schreef Sessy het volgende:

[..]

Ja, ik ben eigenlijk ook Jeliezawieta maar dat kunnen ze al helemaal niet schrijven... lol.

Je moet ze gewoon wijsmaken dat dat is hoe je het uitspreekt en dan schrijven ze dat in je paspoort op...

Ja idd
Eigenwijs is ook wijs ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')