Man komt de coupé in:
"Goedenmiddag dames en heren, ik ben Frans en werk voor de stichting Regenboog. Dat is een stichting die collecteert voor de daklozen en ze helpt door het uitdelen van eten en het verstrekken van financien. Ik ben zelf ook dakloos geweest en probeer op deze manier die mensen te helpen. U kunt ze helpen door wat te doneren, hetzij fruit hetzij een financiele vergoeding."
"Frans" loopt de coupé door en neemt hier en daar wat fruit e.d. in ontvangst, hij krijgt ook geld van sommigen, dit stopt hij in zijn broekzak.
"Frans" stapt op A'dam Sloterdijk weer uit. Een kwart van de coupé is in de oplichterstruc gestonken, het geld blijft natuurlijk in "Frans" zijn broekzak en het fruit verdwijnt natuurlijk in de prullenbak.
Wat zijn sommige mensen toch vreselijk naief/dom.
quote:Dan moet je strak voor je uit blijven kijken, terwijl je ernstig overdreven tastend je tas openmaakt...
Op dinsdag 9 december 2003 14:20 schreef schatje het volgende:
Ik heb al een paar keer meegemaakt dat men een sleutelhanger en een kaartje met tekst deponeerde op het uitklaptafeltje. Dat de desbetreffende persoon dus doof is, en met het verzoek de sleutelhanger te kopen om het leed te verzachten.
quote:Frans is slim,stel je doet in zo'n stukje van 5 minuten 1 of 2 coupés, laten we er van uitgaan dat hij een euro of 5 ophaalt, stapt uit en doet de volgende.
Op dinsdag 9 december 2003 14:19 schreef SocialDisorder het volgende:
of sommige mensen zijn heel erg slim, zoals frans
Als hij er 10 doet in een uur is dat 50,-
Lekker zakcentje!
quote:een keer gehad, gewoon negeren
Op dinsdag 9 december 2003 14:20 schreef schatje het volgende:
Ik heb al een paar keer meegemaakt dat men een sleutelhanger en een kaartje met tekst deponeerde op het uitklaptafeltje. Dat de desbetreffende persoon dus doof is, en met het verzoek de sleutelhanger te kopen om het leed te verzachten.
quote:Ik heb pepperspray in mijn Louis Vuitton tasje hoor
Op dinsdag 9 december 2003 14:21 schreef Skimmer het volgende:[..]
Dan moet je strak voor je uit blijven kijken, terwijl je ernstig overdreven tastend je tas openmaakt...
quote:die zijn echt uberirritant, zeker om 9:00 in de ochtend als je bewust op het balkon gaat zitten voor je RUST
Op dinsdag 9 december 2003 14:23 schreef RoelerMF het volgende:
Ik tref meestal een stel Bulgaren die je bruut uit je rem slaap trekken als ze langs lopen met het ding wat muziek schijnt te maken
quote:Af en toe binnenmonds het woord 'kapen' laten vallen wil ook wel helpen.
Op dinsdag 9 december 2003 14:25 schreef SunChaser het volgende:
Tof! Ga ik ook doen als ik een keer naar Amsterdam reis.
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 14:26 schreef I.R.Baboon het volgende:[..]
Af en toe binnenmonds het woord 'kapen' laten vallen wil ook wel helpen.
quote:die stichting bestaat denk niet eens, die lulhannesen komen de coupés binnen en zeggen hun verhaal op zonder enige vorm van legitimatie, collectebus e.d.
Op dinsdag 9 december 2003 14:25 schreef Solitarias het volgende:
Gewoon eerst om zijn collecten-bewijs vragen en bellen met die 'Stichting' of ie daar bekend is - kijken of ie dan nog zo'n grote bakkus heeft..
en je ziet mensen al gelijk hun portemonnaies pakken
Overigens kijken ze de hele tijd of er geen conducteurs in de buurt zijn, wantd an worden ze weggejaagd/opgepakt.
Ze bleef tegen hem zeuren toen hij probeerde te vertellen. Toen liep ie weg
quote:Ik kom hem ook elke weekend tegen tussen Haarlem - Duivendrecht - Haarlem. En hij brengt het in ieder geval beter als de meeste junks rondom Amsterdam CS.
Op dinsdag 9 december 2003 14:37 schreef devv05 het volgende:
Die 'Frans' of hoe ie ook heet kom ik ook elke week wel een keer tegen in de trein rond Amsterdam en Duivendrecht... Altijd met zo'n zelfde verhaaltje inderdaad maar het werkt wel want hij krijgt altijd wel wat.. Achja die mensen geven hetzelf en hij doet er tenminste nog moeite voor..
quote:http://www.deregenboog.org/
Op dinsdag 9 december 2003 14:28 schreef MikeyMo het volgende:[..]
die stichting bestaat denk niet eens, die lulhannesen komen de coupés binnen en zeggen hun verhaal op zonder enige vorm van legitimatie, collectebus e.d.
en je ziet mensen al gelijk hun portemonnaies pakken
Overigens kijken ze de hele tijd of er geen conducteurs in de buurt zijn, wantd an worden ze weggejaagd/opgepakt.
De stichting De Regenboog bestaat wel....maar of "Frans" ook echt van die stichting is betwijfel ik
denk niet dat ze aan treinbedelactiviteiten doen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |